Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV hofleverancier van beste Eredivisie-elftal van eerste seizoenshelft’

Laatste update:

Als voetbal een sport van cijfers alleen zou zijn, dan bestaat het beste elftal van de eerste seizoenshelft in de Eredivisie vooral uit spelers van de traditionele top drie. Dataleverancier Opta bepaalde aan de hand van statistieken wie de beste elf voetballers van de heenronde van de Nederlandse competitie waren en PSV is de hofleverancier.

/

De huidige koploper levert Jeroen Zoet, Georginio Wijnaldum, Memphis Depay en Luuk de Jong af aan het ‘beste elftal’ van het databedrijf. De doelman dankte zijn uitverkiezing aan het hoogste reddingspercentage (79%) en aan het feit dat hij vaakst de nul hield (zeven keer). De keuzes voor de andere tien namen zijn gebaseerd op onder meer het geslaagde aantal passes, de gecreëerde kansen en het percentage geslaagde acties.

Feyenoord is met drie spelers vertegenwoordigd (Sven van Beek, Terence Kongolo, Jens Toornstra) en Ajax met twee (Joël Veltman en Davy Klaassen). Het elftal van Opta wordt gecompleteerd door Marko Vejinovic van Vitesse en Tjaronn Chery van FC Groningen. Opvallend genoeg hebben alle elf spelers de Nederlandse nationaliteit.

Kan jij je vinden in het elftal van Opta?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

... Veltman?
Dit onderzoek is voor mij een klap gedegradeerd tot een prop papier wat richting de papierbak zweeft

29 december 2014 om 20:56

En zoet slaat ook nergens op, Vermeer heeft t veel beter gedaan de eerste seizoenshelft

29 december 2014 om 21:15

Je moet is goed lezen!!!!! Uit cijfers!!!! Zoet zeven keer de nul. En vermeer 6 keer

29 december 2014 om 21:32

En reddingspercentage, qua statistieken dus terecht

29 december 2014 om 21:44

Tja, maar misschien krijgt Zoet alleen maar afstandsschoten die recht op de keeper worden geschoten en krijgt Vermeer ballen van een meter. Die statistieken zijn niet allemaal even bruikbaar. Als je puur op reddingspercentage iets gaat baseren ben je in mijn ogen gewoon verkeerd bezig.

29 december 2014 om 22:07

Ach wat maakt dat uit. Je kan niet ontkennen dat deze spelers er grotendeels bovenuit staken tijdens de heenronde van de Eredivisie. Daarnaast zijn dit ook spelers van wie je verwacht dat ze goed spelen. Als Veltman een fout maakt ga je haten, als hij iets goed doet verwacht je niet anders. Terwijl je bij een speler van een lager geklasseerde ploeg doorgaans sneller onder de indruk bent. Je moet je niet laten leiden door je stereotypering, maar kijken naar de statistieken.

29 december 2014 om 23:21

Tja, Zoet heeft natuurlijk meer wedstrijden gespeeld. Vermeer ging pas in wedstrijd 4 of 5 naar Feyenoord en zat op de bank bij Ajax.

29 december 2014 om 23:33

Veltman is lachwekkend. Gouweleeuw was de eerste seizoenshelft veel beter, dat is recent nog gebleken uit een ander onderzoek.

30 december 2014 om 00:07

Dat zou betekenen dat PSV veel beter verdedigd dan Feyenoord. Dat verschil lijkt me verwaarloosbaar

30 december 2014 om 07:35

@Ted,

Nee, juist slechter. Zoet heeft namelijk meer reddingen moeten maken. Daarentegen heeft hij wel vaker de nul gehouden. Psv heeft ook de minst gepasseerde verdediging dus ik snap niet waarom mensen dit niet snappen?!

30 december 2014 om 15:14

Het is een reddingspercentage, dat staat gewoon in verhouding

30 december 2014 om 17:58

En hoe maak je hier nu een elftal van want ik ken niet alle spelers.

1 januari 2015 om 13:34

Ja daarom staat er ook statistieken!!! Het gaat erom op papier.

29 december 2014 om 20:59

Ja ,onlangs weten we well dat voetbalzone pro-ajax is,net als de 30/40 artikels over ajax na een CL-wedstrijd, belachelijk. Als voetbalwebsite moet je altijd neutraal blijven en alle clubs evenveel aandacht geven.

29 december 2014 om 21:03

Opta... All Im saying. Het verbaasd mij ook dat Veltman en Zoet hierin überhaupt goed naar voren komen, maar dat is ergens op gebaseerd. Statistieken.

29 december 2014 om 21:13

Was je ook al opgevallen?

29 december 2014 om 21:29

Ja joh, we gaan een Almere City net zo veel aandacht geven als Ajax. Sterker nog, laten we een 4e klasse ook zoveel aandacht gaan geven als Ajax. Denk dat er binnen de kortste keren helemaal niemand op deze site meer komt omdat je dan per dag duizenden topics hebt over Piet Jansen van Fc Bal op het Dak.

Een voetbalsite bedient ons, de voetballiefhebbers, maar is er vooral voor zichzelf. Dit is een commerciële site mocht je dat nog niet zijn opgevallen en zij zijn gebaat bij kliks en views. Ajax is de populairste club in Nederland en daarom heb je daar meer artikelen over dan over een club als Fortuna Sittard. Er wordt ook meer aandacht gegeven aan Barcelona en Real Madrid dan aan Granada, in mijn ogen heel logisch. Ik ben supporter van een vrij kleine club en daar komen maar weinig artikelen over, maar in mijn ogen is dat gewoon heel erg logisch.

Maar goed, mocht je een website willen hebben die 100% neutraal is en die elke club evenveel aandacht geeft, dan moet je die zelf gaan maken denk ik. Denk niet dat het een succes gaat worden, door de zojuist genoemde redenen.

29 december 2014 om 21:33

Hoe kun je alle clubs in hemelsnaam evenveel aandacht geven als de ene club Europees, regulier en in de beker speelt bijvoorbeeld en de ander alleen in de competitie speelt?
Daarbij lijkt het me erg vreemd als Willem II (waar ook gewoon net even wat minder te melden valt...) net zoveel aandacht zou krijgen dan Feyenoord, Ajax etc.

29 december 2014 om 21:35

Huh? Een elftal op basis van cijfers, gemaakt door Opta.. wat heeft voetbalzone hiermee te maken?

29 december 2014 om 21:36

Als je echt dacht dat ik ook de jupiler league en lager bedoelde dan ben je niet erg slim kerel...

29 december 2014 om 21:41

Jij bent niet heel erg slim kerel door alleen dat eruit te pikken.

Dus een Ajax moet net zo veel aandacht gaan krijgen als Heracles? Je ziet mijn hele punt niet en reageert op een enkel puntje en dan mij niet slim noemen. Lees eerst eens de hele reactie en reageer op de hele reactie en niet op slechts een heel klein gedeelte.

Maar oké, Heracles en Ajax moeten dus evenveel aandacht krijgen. Dus als er 10 artikelen komen nadat Ajax van bijvoorbeeld Barcelona heeft gewonnen, dan moeten er ook 10 artikelen komen over Heracles volgens jouw redenatie. En waar moeten die over gaan: Heracles heeft gisteren goed getraind. De basiself won in een onderling partij van de reserves. Wout Weghorst heeft 4 minuten op de wc gezeten.

Dat leest toch geen hond? Maar goed, nogmaals, ga zo'n site beginnen zou ik zeggen.

29 december 2014 om 21:44

Dd28

Je hebt gelijk hoor, maar een overdaad aan onzinnige artikels hebben wij als bezoeker ook niet veel aan. Waarom wordt er niet een keer een Ce geplaatst van een bezoeker, op de hoofdpagina tussen de nieuwsitems. Daar zitten hartstikke leuke stukken bij die wel wat meer aandacht verdienen.

29 december 2014 om 21:49

Klopt, daar ben ik het met je eens. Maar bij VZ kiezen ze ervoor om alleen de stukken van Lex Muller te plaatsen en die pushen ze ook steeds weer omhoog zonder dat iemand ze leest.

Maar goed, dat is een idee, maar londonwatcher gedraagt zich gewoon als een calimero. Ajax is populairder dan andere clubs en krijgt daarom meer aandacht omdat dat gewoon meer views oplevert. Verder gebeurt er bij Ajax gewoon meer/komt er meer nieuws naar buiten heen. Dus dan heb je gewoon meer artikelen over Ajax dan over andere clubs. In mijn ogen gewoon volledig logisch. Maar wat je zegt over de Ce's op de frontpage vind ik een goed idee. Wellicht een idee om Ce's vanaf een bepaald niveau/cijfer enof/ views op de frontpage te zetten.

29 december 2014 om 23:15

Idd, je hebt hier wel een punt.. Ik herinner me enkele weken terug op een doordeweekse ochtend dat ik Voetbalzone even bekeek.. Tot mijn verbazing waren van de 12 topics er 6 Ajax gerelateerd.

Echter merk ik dat vaker.. Ik snap dat Ajax de meest populaire club is in NL, maar soms gaat het me wel iets te ver... Want dit is zeker geen incident, het voorbeeld wat ik hier noemden.

Daarnaast vindt ik dat vele interviews totaal uit hun verband worden gerukt, toevallig altijd concurrenten van Ajax..

Op deze manier creëer je haat naar mijn idee..

Desondanks blijf ik de site bekijken, omdat ondanks dat ik graag de meningen van andere supporters lees. En zouden ze wat objectiever/neutraler worden dan zou Voetbalzone ook gewoon een top site zijn op voetbalgebied.

Goed totaal off-topic... maar ik kon het voor een keer niet laten..

Een fijne avond u allen!

30 december 2014 om 09:12

@dd28..

Denk dat jij het niet helemaal snapt slimmerd.. Tuurlijk krijgt een Ajax meer aandacht dan een Heracles.. Maar tis te zot voor woorden dat ook geschreven moet worden dat Frank de Boer nieuwe veters heeft gekocht of de boxer van Klaasen te strak zat.. Of wil jij er echt omheen dat Ajax de meeste aandacht vergaard...? Geeft ook niet maar kom met zinnig nieuws.. En dan nog maar te zwijgen over die misleidende titels die VZ soms hanteert.. Dat is het punt.. Of verander de naam van de site in Ajaxzone.. Maar ja dan is het niet zo druk meer... :-p

30 december 2014 om 13:00

@ Remmusfc

Tja, artikelen over Ajax worden meer gelezen dan artikelen over bijvoorbeeld Heracles. Natuurlijk is er een overload aan Ajax-artikelen, maar dat komt door zojuist genoemde reden. Vergeet niet dat je hier op een commerciële site bent. Dat verklaart ook gelijk de misleidende titels.

30 december 2014 om 18:02

Ze zeggen dat je verschillende soorten leugens hebt zoals geraffineerde leugens Gore leugens en statistieken.

29 december 2014 om 21:06

Hadden we nog maar verdedigers van het niveau Van Dijk hè? Ach, chery staat erin, heb je nog iets om je bij af te trekken vanavond in je groenwitte wereld

29 december 2014 om 22:56

Hebben we toch ook? Eric Botteghin. Vind ik persoonlijk een betere verdediger dan Veltman.

29 december 2014 om 21:08

Dat Zoet, Chery en Veltman erin zitten slaat nergens op natuurlijk..

29 december 2014 om 21:14

waarom slaat het nergens op dat chery erin staat?

29 december 2014 om 21:34

Qua statistieken is zoet terecht.

29 december 2014 om 23:22

Hij mag cijfermatig dan wel beter zijn. Maar qua spel zou ik veel eerder voor guardado, clasie of gudelj kiezen.

Zoet is een leuke keeper, maar Vermeer keept een heel stuk sterker als de rest van de keepers in de eredivisie dit seizoen.

29 december 2014 om 22:12

Misschien is Veltman toch niet zo slecht als iedereen zegt. Veltman is door iedereen naar beneden gepraat afgelopen maand(en), maar als iedereen nou gewoon eens zonder vooroordelen elke wedstrijd van hem ziet. Dan merk je dat Veltman er echt wel iets van kan. Iedereen praat elkaar maar na. Er word ook altijd gezegd dat Veltman zo goed kan opbouwen. Dat is ook onzin. Net als dat het onzin is dat mensen vinden dat hij niet kan verdedigen of dat hij niet sterk is in de lucht. Hij is niet groot, maar dat compenseert hij met timing en hoog springen.

29 december 2014 om 22:55

Ja Martinus ouwe hater. We weten nu wel dat je een hekel hebt aan Veltman.

30 december 2014 om 00:21

Ook een schande dat Clasie er niet bij staat...

Alleen zoet mag vervangen worden...

29 december 2014 om 20:59

Veltman zeker niet

29 december 2014 om 21:44

Veltman ook tuurlijk. Maar Zoet slaat nergens op... Vermeer/Japie waren natuurlijk beter.

29 december 2014 om 22:09

Hoe kan het dat op elke site die zich met statistieken bezig houdt, al die 'ruk' spelers de meeste punten hebben. Vermeer heeft volgens verschillende websites gewoon de minste reddingen hoeven verrichten. Dus de "maar 13" tegengoals is nog steeds een redelijk hoog percentage.
Het zijn cijfers, wedstrijden, duels, kopduels, passing hoeveelheid, aankomst percentage, goals etc. Waarom is het zo verschrikkelijk om gewoon te accepteren dat niet de gewilde spelers in het elftal staan op basis van statistieken. Een bal in de kruising of 1-op-1 is hetzelfde als recht in de handen. Dat is inderdaad niet te meten. Een redding bij 5-0 voor is net zoveel punten als bij een 0-0 stand waar je de wedstrijd mee red.

29 december 2014 om 23:42

Statistieken moet je niet van uit gaan... daar heb je geen ruk aan. Je moet na het spel kijken zonder statistieken dan zie je pas wie de betere speler is. Zoet is gewoon duidelijk minder dan Vermeer of Japie. Domme statistieken altijd... onzin

30 december 2014 om 20:42

Bij vermeer kan je eigenlijk geen eerlijke vergelijking maken deze eerste seizoenshelft. Waarom niet? Omdat hij de 1e 4 duels niet gespeeld heeft.

Dat vertekent het hele beeld en haalt ook de vergelijking onderuit.

Voorbeeldje, Zoet heeft 7x de nul gehouden in 17 wedstrijden.
Vermeer heeft 6x de nul gehouden in 13 wedstrijden.

Op basis van de statistieken (aantal nul gehouden) wordt zoet dus beter geacht... Wat klopt hier niet?

29 december 2014 om 21:17

Moeilijk he dat lezen van een artikel

Op basis van cijfers.

29 december 2014 om 22:00

/doc.asp?uid=232703

En hier is Zoet niet de keeper maar Cillessen. Ook op basis van statistieken.

29 december 2014 om 22:00

Dus? Daarom klopt het nog steeds niet, een reddingspercentage maakt namelijk geen onderscheid tussen een vangbal vanaf 40m of het stoppen van een 1op1 situatie. Moeilijk he?

29 december 2014 om 23:00

Jup , dat heb ik ook met geslaagde passes je kan van de 200 passes 95% voltooien maar hoeveel risico volle passes heb je dan afgeven ?? En hoe vaak een tikje breed/ terug op de keeper...

Aardig team.
Op Veltman na dan.

29 december 2014 om 21:07

En Zoet. Minstens twee keepers beter: Vermeer en Cillessen

29 december 2014 om 21:19

En toch heeft Zoet de minste doelpunten tegen gehad, terwijl Psv(12,9) 5 schoten meer per wedstrijd tegen krijgt dan Feyenoord(8) en evenveel als Ajax(13,1). Dus statistisch gezien klopt het wel.

29 december 2014 om 23:19

Ja echt een topkeeper die Zoet, ik kan al gelijk 2 blunders voor me halen tegen Kiev. Doe toch niet zo achterlijk man. Vermeer en Cillessen zijn de beste keepers van Nederland (Vermeer steekt er de 1e seizoenshelft ruimschoots bovenuit), Zoet zou pas als 5e keeper in beeld komen voor Oranje. Statistisch gezien lijkt dat misschien niet zo, maar ieder normaal denkend persoon vindt Zoet een hele matige keeper.

30 december 2014 om 00:51

Je zegt: "doe niet zo achterlijk man", maar snapt er volgens mij zelf niet zo bijster veel van. Ik zeg dat het statistisch gezien klopt, dat betekent dus niet dat ik dat zelf vind. Daarnaast kan ik me geen wedstrijd tegen Kiev bedenken? En Kiev speelt niet in de Eredivisie, dus ik zie überhaupt niet in wat een wedstrijd tegen Kiev te maken heeft met een elftal gebaseerd op statistieken uit de eredivisie.

29 december 2014 om 22:16

Veltman heeft, volgens neutrale buitenlandse sites, of basis van cijfers, bijna het hoogste cijfer van de eredivisie. Een fout is een fout, bij Veltman zijn dit grove fouten soms. Maar een fout blijft een fout en die maken andere ook. Waarom zou alles qua cijfers kloppen behalve Veltman?

Veltman en Chery. Het lijkt wel een grap.

29 december 2014 om 21:03

Waarom is Chery een grap? Geen onderbouwing omdat je nooit wedstrijden kijkt van FC Groningen? In dat geval moet je niet oordelen over Chery, anders hoor ik graag je mening. Denk namelijk dat Chery absoluut één van de betere op zijn positie is in de eredivisie.

29 december 2014 om 21:05

Chery is niet constant genoeg.

30 december 2014 om 09:58

Ik denk dat er maar een fcg speler in het elftal had moeten staan, en dat is botteghin (zeker obv statistieken). Die vent heeft met ee ruime afstand de meeste duels gewonnen in de eredivisie.

29 december 2014 om 21:04

nou ben ik niet helemaal objectief maar volgens mij was rusnak belangrijker dan chery. dan heb ik namen als guardado, clasie, gudelj nog niet eens meegenomen.

29 december 2014 om 21:05

Rusnak is heel wisselvalig. Vind ik zeker (nog) niet beter dan Chery. Hoop en denk dat hij dat wel wordt!

29 december 2014 om 21:06

Guardado had ik er ook zeker ingezet, hele goede speler. Zeker voor eredivisie begrippen.

29 december 2014 om 21:31

Klopt, is (cijfermatig) de beste speler van de eredivisie, ook in het vi klassement. Dat ie er niet bij staat komt denk ik omdat ie maar 10 vd 17 wedstrijden mee deed

Jeroen zoet , wat een lachtertje.

29 december 2014 om 21:01

Veltman ook een lachertje, en zoet heeft de minste tegen goals tegen gehad

29 december 2014 om 21:40

Pasveer heeft nog minder goals tegen gehad...

Het gaat niet om het aantal tegendoelpunten, maar aan het reddingspercentage en dat is weer afhankelijk van hoe moeilijk een bal is. Als Zoet alleen maar simpele ballen tegenkrijgt kan hij een hoog percentage hebben maar kan hij nog wel blunders maken.

Zoet heeft niet zo heel goed gekeept vind ik, had toch vaak zijn momentjes.

En hoe zit het met het blunder percentage van de heer Zoet?

29 december 2014 om 21:25

Wat is een blunder? Er onzeker uitzien bij een bal? Of echt de bal in je eigen doel werken?

Zoet heeft er inderdaad een paar geen niet goed uitgezien, maar dat hebben Vermeer(schot van V Rhijn bijv) en Cillessen ook. De fouten van Zoet en Cillessen zijn minder fataal dan die van Vermeer, maar Vermeer heeft ook vaker de 0 gehouden. Ligt er dus geheel aan waar je naar kijkt.
Vaak zijn het de doelmannen die soms een foutje maken, die ook vaak punten pakken voor hun club.

30 december 2014 om 15:19

Zoet heeft dit seizoen een aantal wedstrijden achter elkaar grote fouten gemaakt waaruit een goal viel, maargoed het blijft een goede keeper die zich nog verder gaat ontwikkelen

Veltman?? de Jong??!! Zoet?!! Milik voor de Jong en Cillensen/vermeer voor zoet.

29 december 2014 om 21:01

Milik ja ...? Die jongen die alleen tegen Cambuur en Heracles kan scoren ?

29 december 2014 om 21:01

Cillessen denkt ook dat het voetbalveld een grabbelbak is...

29 december 2014 om 21:02

Milik voor de jong? Jaa man, een spits die amper een basisplaats heeft tegenover een spits die in z'n eerste halve seizoen een steunpilaar voor een vd beste teams uit Nederland is geworden, jij hebt er kijk op! Maar wel met een gekleurd brilletje

29 december 2014 om 21:27

Grappig met je gekleurd brilletje onzin Praat jij. Misschien dat je dollar tekens in je ogen had meneer de sjeik!! Of zat je doek verkeerd voor je ogen ?! Met je beweren dat ik er geen kijk op heb hypocriet mannetje .

29 december 2014 om 22:17

Milik was geen steunpilaar zeker? Jijhebt web geleurde bril. Als je het objectief bekijkt dan zou je zeggen dat het voor beide niet gek zou zijn als ze erin stonden

29 december 2014 om 23:39

Mourinho, anders leg even uit waarom je Milik beter vindt. Sjeikerd geeft tenminste aan waarom hij De Jong beter vindt.

31 december 2014 om 10:50

Ik vind Milil (nog) geen steunpilaar nee. Hij is goed bezig inderdaad, maar hij speelt pas 1-2 maanden veel bij Ajax, daarvoor stond vooral sigtorson in de etalage.

29 december 2014 om 21:08

Milik nooit voor De Jong. Luuk stond er op de belangrijke momenten in het seizoen. (Ajax-uit en Fey thuis) en speelt over het algemeen gewoon beter. Zoet mag wel vervangen worden door Vermeer omdat hij toch wel 3/4 fouten heeft gemaakt. Veltman is sowieso een grap.

Vermeer
???
Van Beek
Kongolo
Willems
Guardado
Klaassen
El Ahmadi
El Ghazi
De Jong
Depay
29 december 2014 om 21:39

Belangrijke momenten tellen niet. We hebben het over statistieken

29 december 2014 om 21:50

Heb toch liever een spits die weet te scoren tegen moeilijke tegenstanders dan tegen makkelijkere clubs.

29 december 2014 om 21:51

Als ajaxied zijnde ben ik het er mee eens. Luuk de jong sws wel en geen milik, veltman onbegrijpelijk

29 december 2014 om 23:09

Arias rechtsback? Vind hem sinds de jaarwisseling vorig jaar een zeer sterke rechtsback.

29 december 2014 om 23:16

Ik vind Aria zeer degelijk alleen is er geen RB die boven de rest uitsteekt.

niet serieus te nemen. veltman weet je al dat het nergens op slaat, zoet verkies je niet boven vermeer en cillessen, en persoonlijk dacht ik dat de spits wel milik mocht zijn. ze hebben dit puur op statisstieken gedaan, die niets waard zijn..

29 december 2014 om 21:40

Ik vraag me af op basis waarvan jij Milik boven de Jong kiest. De Jong is bijna topscoorder en is ook vaak betrokken bij doelpunten van ploeggenoten. Daarnaast de Jong er vooral in top duels, en niet zoals Milik in de kleinere wedstrijden.

Ik mis Clasie en Guardado.

Kenneth vermeer , staat sws op doel en clasie hoort er ook in.

30 december 2014 om 01:37

Deze spelers zouden in mijn ogen recht hebben op een plek in het elftal: Vermeer - Van Beek - Kongolo - Willems (Van Rhijn)- Klaassen (El Ahmadi) - Guardado (Clasie) - Wijnaldum - Toornstra (Manu) - De Jong - Depay

Veltman heeft ook een heel sterke fase gekend dit seizoen, dus echt onlogisch is het niet.

De laatste wedstrijd 2 wedstrijden matig, één Oranje-wedstrijd en één wedstrijd tegen Barcelona. Dus twee van zijn vier matige wedstrijden waren niet eens in de Eredivisie. Voor de rest zeer degelijk tot goed.

29 december 2014 om 21:16

Ik denk dat het komt door dat eeuwige geschuif achterin.

29 december 2014 om 21:36

in het begin was veldman niet sterk. en de eerste wedstrijd van oranje ging hij ook al een paar keer de fout in. en in ze tweede wedstrijd maakte hij er ook niet veel van.het is niet zo moeilijk
om bij ajax op die plaats uit te blinken.na 80 ballen breed komt er totaal geen druk meer op hem
maar internationaal raakt hij bij een beetje druk al in paniek. de laatste weken is hij een drama.

Wel Veltman geen Bottegin

Ik had eerder Vermeer gekozen dan Zoet en eerder bijv. Botteghin(?) dan Veltman. Er had ook wel een Zwolle-spelertje ingemogen hoor.

Ook al gaat dit over statistieken had ik deze beste 11 gekozen: Vermeer, v. Beek, Botteghin, Kongolo, Klaassen, Chery, Vejinovic, Wijnaldum, Depay, De Jong en El Ghazi

29 december 2014 om 21:33

El Ghazi? Serieus? Die jongen heeft niet eens een basisplaats.

30 december 2014 om 03:34

Is geblesseerd geweest maar heeft normaal gesproken gewoon een basisplaats

Alleen Veltman en Chery slaat nergens op en misschien in mindere mate Jeroen Zoet.

Clasie voor Chery. Bruma voor Veltman en Vermeer voor Zoet.

29 december 2014 om 21:05

Waarom slaat Chery nergens op? Speelt echt een goed seizoen tot nu toe. Tuurlijk, clasie heeft zijn naam mee, maar heeft hij de eerste maanden van het seizoen beter gepresteerd dan chery? Naar mijn mening niet, maar goed. Hoor graag jou onderbouwing.

29 december 2014 om 21:09

Chery is niet constant genoeg. Heeft nog steeds teveel kansen nodig en voor een plek in het beste team van de 1e seizoenshelft heb je toch echt wat meer nodig dan af en toe een 7 scoren.

29 december 2014 om 21:36

Oke, maar dan vind ik het raar dat je Clasie noemt als vervanger. Die is dit seizoen ook niet heel super. Noem dan Guardado bijvoorbeeld.

30 december 2014 om 01:38

Lol, bekijk eens wedstrijden van feyenoord. Clasie is de motor van heel feyenoord. Alles gaat via hem, hij speelt dit seizoen juist 1 van zijn sterkste seizoenen. Kijk alleen maar de wedstrijd tegen psv waarin hij 2 geweldige assists geeft. Zo geeft hij dit seizoen wel meer hele goede passes. Dan nog het feit dat hij verdedigend enorm veel werk verricht, enorm vaak goede onderscheppingen etc.
Je vind het raar dat hij clasie noemt ipv guardado, kijk naar de wedstrijd psv - feyenoord. Guardado was lange tijd nergens op wat momentjes na, clasie steeg boven iedereen uit.
Nee clasie is 10x beter dan chery. En als je zegt dat hij dit seizoen matig is dan slaat dat al helemaal nergens op.

29 december 2014 om 21:49

Bruma? Hoe kom je daar toch bij? Sorry hoor maar bruma hoort er ook echt niet in en dat zeg ik als psv supporter. Zoet trouwens ook niet!
Mis clasie en guardado voor bijv een cherry en vijenovic(sorry voor spelling)

Kijk eens naar botteghin van fc Groningen. Zonder hem ik de verdediging waren er meer tegengoals gekomen.

Ik had voor deze elf gekozen:

Vermeer; Van Beek, Botteghin, Kongolo; Wijnaldum, Gudelj, Klaassen, Guardado; Toornstra, Necid en Depay.

Necid vind ik echt een klasse spits. Zal een gemis voor PEC Zwolle worden en ik denk dat ze zonder Necid een paar plekken zullen dalen.

Veltman en zoet? Dit kan ik toch niet serieus nemen?

29 december 2014 om 22:01

Het zijn statistieken. Dat de uitkomst ervan niet met jouw mening overeen komt is een ander verhaal.

Staat ook in de tekst puur statistieken. Om even Zoet als voorbeeld te nemen. Hij houdt vaakst de 0. Hij stopt 79. Dus stel 100 schoten stopt hij er 79. En 21 zijn blunders. Dan is Zoet qua statistieken de beste. Wilt niet zeggen dat het totaal de beste is...

Zijn puur cijferstjes. En misschien heeft Veltman wel een hoog tackel percentage etc. geen idee waar het precies op word beoordeeld allemaal.

En laten we niet vergeten bij veel spelers onthouden we vooral de slechte dingen.

29 december 2014 om 21:42

Veltman is gekozen op zijn passingspercentage(90%), doelpunten(3) en aantal geblokkeerde schoten(15). Bron: Twitter van Jeroen Kapteijns

De belangrijkste punten voor alle spelers:
Zoet: reddingspercentage(79%) en cleansheets(7), het 3e punt valt net buiten de foto.

Kongolo: Gewonnen duels(69%), geslaagde tackles(88%) en intercepties(34)

Veltman: passingspercentage(90%), doelpunten(3) en aantal geblokkeerde schoten(15)

Van Beek: succesvolle passes per wedstrijd(63), uitverdedigende acties(130) en succesvolle lange passes(131)

Chery: Schoten op doel(32), Kansen gecreeerd(31) en Goals+assists(5+3)

Klaassen: Assists(8), Balcontacten helft tegenstander(659) en succesvolle tackles helft tegenstander(17)

Vejinovic: Benutte vrije trappen(3), geslaagde tackles(87%) en kansen gecreeerd(38)

Wijnaldum: dribbels succesvol(72%), succesvolle steekpasses(5) en passes succesvol laatste 30 meter(81%)

Depay: Doelpunten+assists(10+3), Schoten(59) en aantal keren paal of lat geraakt(4)

De Jong: Doelpunten+assists(10+3), aantal kopdoelpunten(6) en schotprecisie(64%)

Toornstra: kansen gecreeerd(35), Doelpunten+assists(5+3) en succesvolle voorzetten inclusief corners(31)

30 december 2014 om 20:49

Ik vraag me serieus af als ik dit lees waarom ze niet op dezelfde statistieken worden afgerekend. Als we even de verdedigers erbij pakken. (wat overigens 3 Cv's zijn...)

Kongolo: Gewonnen duels(69%), geslaagde tackles(88%) en intercepties(34)

Veltman: passingspercentage(90%), doelpunten(3) en aantal geblokkeerde schoten(15)

Van Beek: succesvolle passes per wedstrijd(63), uitverdedigende acties(130) en succesvolle lange passes(131)

Als ik me niet vergis zijn dit 9 verschillende criteria/anders uitgelegd... Hoe kan je zo vergelijken? Dit ziet er gewoonweg uit als prutswerk. Zo kan je zelf spelers vervangen en er wat statistieken bijzetten die er leuk uitzien...

Ik vind Veltman dramatisch. Nog lang niet goed genoeg voor het nederlands elftal en ook niet genoeg om in het beste elftal van de eerste seizoenshelft terecht te komen. Die jongen is gewoon niet goed genoeg.
on: Voor de rest kan ik me best in dit elftal vinden. De spelers die erin zetten hebben allemaal goed gepresteerd (behalve veltman)

29 december 2014 om 21:29

En zoet? Statistisch gezien kan hij er natuurlijk wel in, maar vermeer heeft toch meer indruk op me gemaakt.

PSV staat natuurlijk niet voor niets eerste na 17 wedstrijden. Depay en Wijnaldum lijken me logisch. Behoren tot de beste voetballers van de Eredivisie.
De Jong doet het ook zeker niet slecht. Een begin waarin hij niet / nauwelijks scoorde, maar wel belangrijk was als aanspeelpunt en enkele goede assists had.
Zoet is opmerkelijk, maar cijfers liegen niet. Hij had enkele blunders, maar ook goede reddingen. Veel ballen gekeerd en toch het vaakst de nul gehouden. Ook de minste doelpunten tegen.

Wel een punt over dit elftal is dat het totaal niet gebalanceerd is. Vier aanvallende middenvelders en drie centrale verdedigers. Individueel gezien allemaal goede spelers, maar als team zouden ze waarschijnlijk niet naar behoren functioneren. Te aanvallend en teveel dezelfde soort voetballers. Je mist sowieso een verdedigend ingestelde middenvelder zoals Guardado, Hendrix of Clasie. Ook gezien de meeste teams in Nederland 4-3-3 spelen mis je twee backs. Persoonlijk zo ik daar voor Willems en Arias kiezen.
Als keeper zou ik eerder voor Cillessen gaan. Dit puur vanwege mijn gevoel dat misschien misplaatst is door de statistieken. Centraal achterin het duo Bengtsson en Rekik. Ook puur vanwege gevoel.
Voorin sowieso Depay. De Jong als spits zou nog Milik kunnen zijn, maar De Jong heeft het statistisch beter gedaan en is voetballend ook beter naar mijn mening. Rechtsbuiten positie heb ik enige twijfel. Narsingh is een klassieke rechtsbuiten, maar ik zie toch liever Toornstra of Schone die naar binnen trekt zodat rechts ook de back eroverheen kan komen. Gezien Toornstra het statistisch beter heeft gedaan gaat mijn voorkeur naar hem.

Cillessen
Arias
Bengtsson
Rekik
Willems
Wijnaldum
Guardado
Klaassen
Toornstra
De Jong
Depay
30 december 2014 om 20:51

Nog even 1 kanttekening. Zoet heeft als keeper wel het vaakst de nul gehouden maar PSV niet als Team...

Dat komt doordat Vermeer de 1e 4 wedstrijden bij Feyenoord heeft gemist en op 6 clean sheets staat in dus 13 wedstrijden ipv de 7 uit 17 van Zoet...

Hahah, Veltman. En Vermeer was natuurlijk beter dan Zoet. Wat een onzinnige statistiek.

29 december 2014 om 21:38

Je kan ook voor Cillessen gaan hoor, die is natuurlijk beter dan Vermeer.

29 december 2014 om 21:43

Dat vind jij. Ook ik vind Vermeer beter. Cillissen heeft geluk dat van Gaal geen bondscoach meer is, want anders had Vermeer zeker weer gekeept in het nederlands elftal.

Veltman en Chery eruit, Botteghin en Guardado erin!

/doc.asp?uid=232703

Daar is het team weer volledig anders zonder Depay bijvoorbeeld. Ik vraag me af welke data beiden hebben gebruikt want in beide gevallen valt er genoeg te zeggen over de gemaakte keuzes.

Zie de opstelling voor de opstelling van het al eerder geplaatste elftal van de eerste seizoenshelft. Hieronder de opstelling volgens Opta in dit artikel:

----------------------Zoet--------------------
van beek------kongolo-------veltman--
-------------------Vejinovic-----------------
------Klaassen-------------Toornstra
-----------------Wijnaldum-----------------
Chery---------De Jong-------Depay----


De opstelling is ook niet goed overgekomen zie ik. Sinkgraven moet dus naar het middenveld en Vejinovic in een meer verdedigende rol.

Cillessen
Wilkshire
Botteghin
Gouweleeuw
Willems
Vejinovic
Ayoub
Klaassen
Sinkgraven
Castaignos
De Jong
29 december 2014 om 21:53

Op de een of andere manier werkt de opstelling in de reactie zelf niet zo heel goed. Na het verversen van de pagina ziet het er heel vreemd uit en vallen sommige namen weg. Daarom hier nog even de opstelling.

Zoet
Van Beek
Kongolo
Veltman
Toornstra
Vejinovic
Wijnaldum
Klaassen
Chery
De Jong
Depay
29 december 2014 om 22:32

Dat is een data analist die een elftal heeft gemaakt op basis van verschillende, voor hem bekende factoren. Dat kan verschillen. Dan moet je kijken naar de punten waarop beoordeeld wordt. Maar opta en squawka zijn de beste sites om voetbalstatistieken te volgen. Beide geven Veltman aan op basis van hun analyse.
Ik weet niet waar die Tijs Rokers het mee heeft gedaan. Maar bijvoorbeeld Sinkgraven stond er bij hem in omdat hij veel verdedigende acties maakte. Iets dat me voor een speler als Sinkgraven niet noodzakelijk zou moeten zijn. Een verdediger krijgt de meeste punten voor aantal onderscheppingen, duels en blocks. Een middenvelder krijgt een gemiddeld cijfer voor all-round en een aanvaller de meeste punten voor aanvallende acties. Tijs Rokers maakt hier geen onderscheid in. Zo is mij een keer uitgelegd. Beoordeeld worden op je taken ipv je extra uit gevoerde taken.
Niet dezelfde maatstaven voor alle posities.

30 december 2014 om 13:04

Klopt, Veltman zit er in om zijn aantal goede passes. Ondertussen blundert hij en krijgt hij 10 goals tegen, maar hij heeft wel 100 goede passes gegeven in een wedstrijd. Nou, dan heb ik liever iemand die de bal wegrost maar wel kan verdedigen en daar moet het om gaan.

Maar uiteindelijk kun je elke speler wel opstellen als je verschillende statistieken gebruikt. Daarom hecht ik niet heel veel waarde hieraan.

29 december 2014 om 23:12

Wilkshire beter dan Arias???

Vind het bijzonder dat een volledig elftal op basis van cijfers (wat er duidelijk bij genoemd is), in twijfel wordt getrokken. Op basis van exact dezelfde cijfers worden er spelers van feyenoord en psv gekozen en dat klopt.. vreemde logica.. het is op basis van cijfers en statistieken. Valt weinig over te discussieren, het betekent niet het elftal met de beste spelers, maar elftal met spelers die statistisch gezien het beste hebben gepresteerd.

29 december 2014 om 21:56

Kijk even naar mijn reacties hierboven. 2 opstellingen op basis van statistieken en 2 namen (klaassen en De Jong) komen voort in beide opstellingen. Dan is het logisch dat er veel twijfel is.

29 december 2014 om 22:35

Sorry. Mijn reactie staat hiernet boven onder je andere reactie..

Maar ik begrijp dat er per site iets anders uit kan komen. Maar ik begrijo de discussie niet. Alsof het op basis van natte vinger werk is. Kongolo en van Beek hebben een hoger percentage duels gewonnen, maar Veltman heeft 5 keer zoveel noodzakelijke blocks. de manier van spelen is anders, dus de kijk op de spelers zijn anders. Maar een discussie op basis van willekeur ipv uit te zoeken op basis van wat.. dat begrijp ik niet.

29 december 2014 om 23:43

Hoe heeft Luuk de Jong de beste statistieken als spits van het aanvallendste team van Nederland en niet eens topscoorder van de competitie? Daarnaast zie ik Bothegin altijd als sterkstr verdediger uit onderzoeken komen.

30 december 2014 om 08:22

Luuk de Jong, 10 goals en 4 assist in 15 wedstrijden. Daarmee is hij inderdaad geen topscorer, maar wel betrokken bij de meeste goals per wedstrijd. Misschien daarom.

Bothegin is verdedigend inderdaad erg sterk, en bij het vorige onderzoek kwam ook hij uit als centrale verdediger. Verdedigend is hij ook sterker dan Veltman, maar voetballend is Veltman weer beter cijfermatig.

Het blijft gewoon lastig om hier een directe logica achter te verzinnen, daarvoor heb je de vereiste nodig die gebruikt zijn.
Enige wat mij opvalt is dat dit soort sites vaak een aantal punten per wedstrijd toekennen op basis van stats. Veltman zijn laagste score was 7 punten, van Bottegin -34. Als je dan aan het einde de punten moet gaan optellen, dan vallen dit soort potjes natuurlijk niet in je voordeel.

Niet teveel waarde aan hechten ook denk ik, gewoon grappig.

30 december 2014 om 13:28

Elftal is ook vrij logisch. Natuurlijk zijn der discussiepunten maar die houd je altijd.

Volkomen logisch ook dat de meeste spelers uit de top 3 komen. Anders stonden die clubs ook niet in de top 3.

Als je Botteghin er niet in hebt staan die qua statistieken veruit de beste verdediger is en ook nog is de meeste terrein boekt met zijn voorwaardste passes, van iedereen in de Eredivisie, dan kan je zoiets als dit totaal niet serieus nement

Veltman? Zoet? Hou maar op

Ik mis trouwens ook Willems. Met zijn voorzetten moet hij zeker qua statistieken toch ook hoog scoren. Willems ipv Veltman en van Beek en Kongolo centraal.

30 december 2014 om 08:47

Met zijn voorzetten wel ja, maar verder heeft hij vrijwel de minste tackles, onderscheppingen en blocks in de eredivisie.

Willems 17 tackels, 10 onderscheppingen, 20 clearences en 1 block.
Kongolo 24 tackles, 30 interceptions, 88 clearances en 5 blocks.
Veltman 24 tackles 27 interceptions, 124 clearances en 15 blocks.
Boilesen 21 tackles 17 interceptions, 44 clearances en 1 block
Arias 15 tackles 18 interceptions, 24 clearances en 2 blocks.

Voor een back is het gewoon heel erg lastig om in zo'n elftal te komen. Je acties zijn vaak alles of niets en dus ook minder vaak succesvol. Verdedigend kom je veel minder in actie dan de centrale verdedigers, dus daar pak je ook al geen punten op. En meer dan 70% van de keren dat je mee naar voren krijgt, krijg je de bal niet.
Cijfermatig is het kansloos voor een back om in zo'n elftal te komen. Als je puur met de ogen kijkt is dit met arias natuurlijk de gevaarlijkste back in nederland,

Dan ben ik gelukkig niet de enige die Veltman goed heb zien voetballen, buiten die paar foutjes.
Voor de rest ben ik het bijna eens met Opta, behalve Zoet dan, vind dat Vermeer er meer recht op heeft maar misschien komt het ook door die Feyenoord bril die ik draag.

Vermeer
Wallace, Kongolo, Bjellans, Willems
Klaassen, Chery, Veijnovic
Corona, de Jong, Depay

Als Groningen fan ben ik nog verbaasd eigenlijk dat Chery erin staat. Had eerder Botteghin verwacht in de verdediging.

29 december 2014 om 23:40

Inderdaad Botteghin wordt weer niet opgemerkt, al jaren een van de beste verdedigers van de Eredivisie. Wat doet Veltman daar in godsnaam?

Doe mij deze 11 maar

Cillissen
Arias V Beek Kongolo Willems
Clasie
Klaassen Wijnaldum
El Ghazi Milik Depay

30 december 2014 om 01:33

Milik? Wat een grap. Castaignos, De Jong, Necid en Uth waren allen beter.

Zoet? Veltman? Alsjeblieft zeg, lachwekkend gewoon!

ik geloof dat het pas goed is voor de meeste als er 11 aj*x speler in het team zitten psv staat bovenaan dus zij verdienen de meeste spelers dus een goede opstelling

30 december 2014 om 08:51

Heb je de reacties een beetje gelezen voordat je reageerde? Er is vrijwel niemand die Veltman erin zou hebben en Klaassen is iedereen het redelijk over eens. Er zijn er natuurlijk een aantal bij die gewoon op basis van voorkeur iets roepen, maar die moeten het stuk eerst even lezen.

30 december 2014 om 18:26

Aardappelen groeien onder de grond, Dus moeten we het meeste aardappelen eten, Dus aardappelen is het beste eten wat er is.

cillissen
rhijn beek kongolo willems
veijnovic
klaassen wijnaldum
toornstra Necid depay

en dan op de bank
Uth, clasie, el ghazi, bruma en vermeer

de jong en milik hebben mij nog niet overtuigd, beide goede wedstrijden afgewisseld met slechte/onzichtbare. gezien de leeftijd wel een beetje teleurgesteld in de jong. milik is pas 20 en zie ik de komende jaren wel een topper worden

Toch raar dat Ajax, dat met een groot verschil op nummer 3 en een klein verschil met nummer1 maar 2 goede spelers heeft? Ik denk dat het misschien te maken heeft met meer wisselingen en blessures. Ik zie niet zo veel in dit soort lijstjes.

Is dit een grap zoet op doel **facepalm** cillessen was toch duidelijk beter

30 december 2014 om 12:22

Edit. Of Vermeer natuurlijk

wat een grap dit samengesteld team, wie stelt dit samen?
een op statistiek gericht team is gewoon kant en klare onzin., anders zou voorspellen ook een stuk makkelijker zijn dan het daadwerkelijk is.

Als psv-er moet ik lachen, dat ondanks het op statistieken is, en geen verdediger van psv in die eredivisie top team zit. want statistisch gezien deden ze het erg goed., maar daar is alles mee gezegd., want de werkelijkheid blijkt toch echt anders.

mijn voorkeur :
Doel : Vermeer
Verdediging : Arias - kongolo - Willems
Middenveld : Guardado - Wijnaldum - Classie - el ahmadi/labyad
aanval : Depay - De Jong/kramer - El Ghazi/boëtius

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren