Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij kan het volgende product van de beroemde Toekomst van Ajax worden’

Laatste update:

De Deense krant BT heeft Mads Davidsen, een analist en scout die in het verleden werkzaam was als rechterhand van Sven-Göran Eriksson, gevraagd om de tien grootste talenten ter wereld op papier te zetten. Davidsen heeft liefst drie Nederlandse spelers opgenomen in zijn top tien: Memphis Depay, Richairo Zivkovic en Tonny Vilhena.

/

“Depay kan een vleugelspeler van de allerhoogste categorie worden, als hij terechtkomt in een van de grote competities”, aldus Davidsen. “Depay is het beste vanaf links, zodat hij naar binnen kan trekken. Hij heeft een uitstekend afstandschot.” Ook Zivkovic heeft indruk gemaakt op de Deen. “Hij maakte al veel doelpunten voor Jong Ajax en het is een speler met een enorm potentieel. Ik weet dat Ajax veel vertrouwen in hem heeft, hij kan dan ook het volgende product van de beroemde Toekomst worden.”

Feyenoorder Vilhena wordt al jaren gevolgd door Davidsen. “Hij heeft nog moeite om zijn stempel te drukken, maar ik volg hem al jaren. Hij heeft een enorme spelintelligentie, ziet de kleinste gaatjes en is uitstekend in de combinatie. Hij moet eigenlijk weg uit Nederland, Spanje of Italië zou goed voor hem zijn.” De andere spelers op de lijst zijn Eder Balanta (River Plate), Adama Traoré (Barcelona), Marcos Lopes (Manchester City), Raphaël Varane (Real Madrid), Xherdan Shaqiri (Bayern München), Alex Sandro (FC Porto) en Ross Barkley (Everton).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha hier gaan vervelende reacties op komen....

On : Zivkovic gaat na de winter wel zijn kans in Ajax 1 krijgen.

29 december 2014 om 14:37

Haha ik las de titel en wist meteen waar vz op uit is. On: staan weer mooie talentjes te wachten in de eredivisie.

29 december 2014 om 14:38

Haha ja maar het volgende product van de toekomst, dat zou zelfs geen ajacied durven beweren

29 december 2014 om 15:20

jawel hoor . maar zonder gekheid. typische provocatie titel weer van VZ. elke vorm van provocatie die wij neer zetten word verwijderd of je krijgt een o zoveel indrukmakende ban. dat is de reden waarom VZ nooit als echte voetbalsite gezien

29 december 2014 om 15:46

Depay is denk ik inderdaad een van de grootste talenten van Europa. Maar over Vilhena ben ik het niet met hem eens. Hij wordt uit de basis gespeeld bij Feyenoord door bankzitter bij Aston Villa Karim El Ahmadi. Dat zivcovic hier in staat vind ik ook wat overdreven. Hij kan misschien volgend jaar belangrijk zijn en groeien. Maar voor dit jaar is hij nog te groen.

29 december 2014 om 15:55

Het gaat over de jongens die in de toekomst goed kunnen worden he? In potentie, Niet perse over wat ze nu laten zien. Gewoon de talenten waarin hij denkt te zien dat later toppers worden. Dat Karim el Ahmadi momenteel verder is dan Vilhena zal best kunnen maar op een dag zal Vilhena beter zijn dan Karim el Ahmadi. Aldus Mads Davidsen.

29 december 2014 om 16:01

Vilhena komt er wel.. hij en depay en ook kyle ebecilio zaten in het oranje onder 17 dst europees en wereldkampioen werd. Vilhena depay en achabar waren heeel dominant op die toernooien, het moet er ooit tog een keer uitkomen zou je denken

29 december 2014 om 17:47

Vilhena moet gewoon weg bij Feijenoord. Het systeem en spelers passen niet bij zijn speelstijl.

29 december 2014 om 20:13

Waar zou hij het best passen denk je?

30 december 2014 om 09:41

Je gaat het misschien raar vinden, maar Vitesse of Zwolle zou hij zich beter kunnen ontwikkelen....denk ik! De reden waarom ik het in de wedstrijden nog niet echt heb gezien is, omdat ik zie dat het meer een speler is die de combinatie opzoek, maar dat ze de ballen zo snel mogelijk naar de spits moeten spelen is dat meestal zijn eindstation. Een methode dat wel werkt, maar het stagneert zijn talent.

Maar wie weet komt het er alsnog uit bij hem. Ook moeten we niet vergeten dat dit volgens mij al zijn 3e seizoen is en nog niet in de basis staat onder de 2e trainer.

Ja 1 jaartje in Jong Ajax maakt je gelijk een product van de Toekomst..

29 december 2014 om 15:00

Ja kan het hem toch niet echt aanrekenen dat hij het één en ander achterwege laat hier. Maar laten we voor deze keer een compromis sluiten en Zivkovic bestempelen als een co-productie

Richairo zegt zelf ook flinke stappen te hebben gemaakt sinds hij bij Ajax zit. Buiten hem hebben we natuurlijk ook wel 100 'toekomst-producten'

29 december 2014 om 21:54

Over 2,5 jaar mag hij officieel product van de toekomst (eigen jeugd enzo) genoemd worden.

Alleen jammer dat Zivkovic geen jeugdspeler van Ajax is . Het talent heeft Zivkovic geheid en ik weet ook wel zeker dat hij het gaat redden

29 december 2014 om 15:43

Als je de Fifa reglementen hanteert, zal hij dat officieel wel gaan worden. Verder een nutteloze discussie dit, punt.

29 december 2014 om 20:14

FIFA is toch niet serieus te nemen met Blatter ;-)

Dat hij al samen met al die talenten word genoemd is al wat! Heeft nog een hele lange weg te gaan. Word alleen zo moe van die mensen die iedereen in lijstjes stoppen heb je helemaal niks aan!

Een echte kenner dit...
Vilhena staat helaas al een tijd stil in zijn ontwikkeling en bij Feyenoord maken ze zich daR ernstig zorgen om.
Om zivkovic is natuurlijk geen Ajax product en iedereen die de ed volgt weet dat.
Over depay heeft hij gelijk al zegt hij weinig nieuws

29 december 2014 om 14:42

We moeten allang blij zijn dat er 3 spelers van de ED in staan mogen wel toch wel trots op zijn.

29 december 2014 om 15:01

Een echte kenner ja...
Hoe kan je nou zeggen dat een wisselspeler van Feyenoord of een spits van jong Ajax een van de beste talenten van de wereld is. Halilovic? Barbosa?

29 december 2014 om 15:15

Vilhena snap ik eerlijk gezegd ook niet zo goed. Zivkovic natuurlijk wel, die speelt gewoon wekelijks, zij het op een lager niveau. Maar een goede scout kan daar wel doorheen kijken.

29 december 2014 om 15:20

80+ Eredivisie wedstrijden voor een 19 jarige ... ja snap ik ook niet zo goed.

29 december 2014 om 15:19

Overdrijven is ook een vak.... Hij was 1 van de beste in de 2de seizoenshelft en scoorde 6 keer + gaf 7 assist..... hij zat niet voor niets bij de laatste 30 voor het Wk... aan het begin van dit seizoen was Tony 1 van de betere maar door de slechte resultaten ging Rutten rouleren en kwam Vilhena op de bank terecht. Ik denk dat hij Immers uit de basis gaat spelen binnenkort want hij heeft genoeg kwaliteit.

de 10 grootste ? Depay snap ik nog wel, maar vilhena en zivkovic? schei toch uit man

29 december 2014 om 14:45

Zivkovic staat er wel terecht tussen hoor. Laatst stond er ergens dat hij de meeste Eredivisiegoals heeft gemaakt van de hele Ajax selectie en alleen Klaassen had evenveel oid. En dat terwijl hij nauwelijks in de Eredivisie speelt op dit moment.

29 december 2014 om 14:59

Euhm ik wil niet veel zeggen hoor maar dit seizoen heeft hij 2 wedstrijden gespeeld en 1 doelpunt gemaakt voor Ajax 1 dus hoe kan hij dan meer dan de anderen hebben?

29 december 2014 om 15:05

Omdat hij eerst bij Groningen speelde...

29 december 2014 om 15:07

Misschien omdat ie al bijna anderhalf jaar in de eredivisie heeft gespeeld met Groningen..

29 december 2014 om 15:09

Dat ging over het totaal aantal doelpunten in de eredivisie. Toen Schone en Klaassen van het veld af waren was hij degene met het meest aantal goals in de eredivisie.

29 december 2014 om 15:15

Schone en siggy zijn uit de selectie gezet?

29 december 2014 om 15:20

Ja dat snap ik maar het is een spits zo gek is dat dan toch niet?

Toch niet onverdienstelijk om tussen zulke namen te staan.
Zullen zich wel moeten blijven doorontwikkelen, zeker Vilhena is tijdelijk in een dipje beland.a

Hahhah nou lekker serieus te nemen dan.. neemt Vilhena op in zijn top 10 maar vergeet dan Kongolo en van Beek bijv. Zivkovic van Ajax? Laat maar ik stop al met typen wt een onzin zeg.

29 december 2014 om 14:57

Zivkovic is een utstekend talent. Vind ook dat vilhena het verdient om in die top 10 te staan, meer als kongolo en van beek.

29 december 2014 om 15:00

Ik bedoel ook niet of hij er terecht in staat of niet maar dat hij het product van de toekomst zou zijn want dat is de grootste onzin ooit. Nee Vilhena is een talent maar op dit moment sstaat hij meer dan stil en hebben spelers als Kongolo(wk) en van Beek meer potentie.

29 december 2014 om 15:11

Zet je Feyenoord-bril eens af en stop met onzin verkondigen aub. Je geeft nergens in je eerste reactie aan dat je het onzin vindt dat hij een product van de Toekomst is. Daarnaast lopen er tientallen betere talenten op de wereld rond als Van Beek en Kongolo. Het feit dat Vilhena en Zivkovic worden genoemd heeft te maken met het aantal wedstrijden wat zij in de eredivisie hebben gespeeld op zo'n jonge leeftijd. En Depay staat in binnen- en buitenland al een tijd bekend. In de jeugd van de echte topclubs zullen vast betere spelers zitten die alleen nog niet op het hoogste niveau hebben gespeeld. Lijstje van deze vent zegt dus ook helemaal niets.

29 december 2014 om 15:13

Je hebt wel glelijk over die toekomst enzo, alleen ik denk dat vilhena later toch hoger gaat komen dan van beek en kongolo komt even ver denk ik.

29 december 2014 om 15:23

Gozer weet jij wat begrijpend lezen is? In mijn 2de reactie geef ik netjes aan aan Ajax fan dat ik het op een andere manier bedoel dan in mijn 1ste reactie. Dat het onzin is is gebasseerd op het lijstje van de Deen. Feyenoord bril? Ik geef toch aan dat Vilhena er onterecht in zit? En dan bijv een van Beek en Kongolo grotere talenten zijn dan hem en ik geef nergens aan dat die 2 in dat lijstje horen hoor maar wel eerder dan een Vilhena. Begrijpend lezen is erg lastig voor jou merk ik al want je begrijpt er werkelijk geen hout van wat ik bedoel. Depay zeg ik verder ook niks over dus ik weet niet wat jij leest maar ik moet er stiekem om lachen om die frustratie.

29 december 2014 om 15:12

Is ook onzin, maar helaas wordt er altijd voornamelijk gekeken naar aanvallende spelers dan verdedigende spelers.. Vroeger hadden we spelers als Bruma, Rekik, en Ake ook in zo een lijstje kunnen zetten, is echter ook nooit voorgekomen terwijl ze toen wel veel potentie leken te hebben

30 december 2014 om 08:17

Van beek? Nu al?

30 december 2014 om 08:30

Ik zeg niet dat hij er in hoort maar dat hij verder is dan een Vilhena die er onterecht in staat..

Wat een vaag lijstje. Eerst dacht ik dat het dan een lijstje zou worden met tamelijk onbekende talenten, maar dan staan ook opeens namen als Varane en Xhaqiri ertussen. Ik ken ook die Marcos Lopes niet bijvoorbeeld, en die Adama Traore is toch helemaal niet zo'n groot talent? De drie Nederlanders horen er natuurlijk ook absoluut niet tussen.

29 december 2014 om 15:15

Ja en daarnaast is Shaqiri al 23 jaar.. Wat te denken van Jese, Gotze, Januzaj enz... Deze lijst slaat gewoon helemaal nergens op.

29 december 2014 om 15:46

Sterling, wat dacht je daarvan? Uitgeroepen tot Golden Boy zelfs, maar goed... (zelfde geldt voor Pogba)

Zivkovic is natuurlijk geen product van de toekomst. Muric en meleg zijn dat ook niet. Cerny wordt daarentegen wel een product van de toekomst. Volgens de uefa regels moet een speler eerst 3 jaar zijn opgeleid in de jeugopleiding voordat hij als eigen jeugd kan worden beschouwd.

Waarom zou Vilhena weg moeten uit Nederland als hij bij Feyenoord niet eens een basisplaats heeft?

Zivkovic een product van De Toekomst? Niet serieus te nemen deze Deen.
Daarbij moet Zivkovic zich ook eerst bewijzen in Ajax 1. Vilhena moet zich terug zien te knokken bij Feyenoord. Van de drie is alleen Depay bezig met zich te bewijzen.

Kan hij beter sinkgraven neerzetten inplaats van vilhena of zivkovic

29 december 2014 om 17:30

Kan hij beter Yassin Ayoub neerzetten ipv Sinkgraven.

Zivkovic heeft met de Toekomst natuurlijk niets te maken. Wie is eigenlijk de laatste echte jeugdspeler van Ajax die een toptransfer heeft gemaakt? Volgens mij hebben PSV en Feyenoord recentelijk meer grote deals gesloten voor hun spelers (al dan niet eigen jeugd).

29 december 2014 om 15:11

Daley Blind naar de grootste club ter wereld Manchester United?

29 december 2014 om 15:16

"grootste club ter wereld" die op z'n gat lag bedoel je..

29 december 2014 om 15:17

Bedoelde blind, met dat woordenboek ging het verkeerd.

29 december 2014 om 15:17

En daarvoor eriksen, alderweireld, vertonghen, vermaelen, emanuelson, van der wiel, stekelenburg. Allemaal toptransfers gemaakt die er mede voor hebben gezorgd dat ajax een geweldig banksaldo heeft nu.

29 december 2014 om 15:21

Het is de grootste club ter wereld? Niet de beste. Dat is op dit moment Real Madrid. Maar met fans en en clubwaarde staat Manschester United net boven Real.

29 december 2014 om 15:41

Ja serieus? Was zelf in de veronderstelling dat Madrid op dit moment bovenaan stond, my bad als dit niet het geval is!

@thegamer01
Blind noem ik wel een toptransfer, maar de overige transfers die je opnoemt (zijn inderdaad wel noemenswaardig) vind ik niet echt een toptransfer op van der Wiel na. Is eigenlijk het probleem met alle eredivisie clubs als je het mij vraagt.. Wanneer hebben we weer een speler zoals Sneijder die een transfer maakt naar een grote club als Madrid of een Robben naar Chelsea.. Nooit gaat een ervaren speler vanuit de eredivisie naar het buitenland, altijd maar weer een 'talent'..

29 december 2014 om 16:01

Manchester United stond lang eerste. Toen heeft Real even bovenaan gestaan maar las laatst dat Manchester United weer bovenstaan stond. Maar het zou best kunnen doordat Real de Champions league gewonnen heeft dat ze weer eerste staan.

29 december 2014 om 16:38

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=219595

29 december 2014 om 18:22

Eriksen, Vertonghen en Stekelenburg hebben nou niet echt een toptransfer gemaakt. Of is de eeuwige middenmotor (Tottenham) en de nummer 17 van de Championsship (Fulham) al top?

29 december 2014 om 18:33

alleen ging stekelenburg naar roma...

29 december 2014 om 18:37

Stekelenburg ging naar AS Roma en is daarna pas naar Fulham gegaan.

29 december 2014 om 20:16

Nou, Van der Wiel is ook niet echt een toptransfer qua bedrag, qua club zeker.
Maar denk dat de verkoper meer profijt heeft van geld dan dat hij voor en miljoen naar Barca gaat bijvoorbeeld.

29 december 2014 om 15:16

Daley Blind...

29 december 2014 om 15:16

Huntelaar naar real en natuurlijk bale. Vertel jij mar eens welke speler van psv of feyenoord naar een grote club gaat en slaagd. Huntelaar was niet echt geslaagd mae speelt nu nog bij een topclub. Als je affelay wil zeggen, dat was gewoon een speler war ze niks aan hadden en nu waarschijnlijk voor niks naar juve gaat

29 december 2014 om 15:16

Bedoelde blind, met dat woordenboek ging het verkeerd.

29 december 2014 om 15:17

Bedoelde blind, met dat woordenboek ging het verkeerd.

29 december 2014 om 15:19

Volgens mij is dat Daley Blind geweest afgelopen zomer..
Verder zou je Siem de Jong er ook kunnen noemen, maar of je naar Newcastle bestempelt als toptransfer betwijfel ik.

29 december 2014 om 15:58

Welke spelers van PSV en Feyenoord hebben een toptransfer gemaakt dan? BMI en De Vrij spelen gewoon bij de subtop hoor.

29 december 2014 om 17:00

En welke oud Ajax speler speelt er dan bij de absolute top? En dan bedoel ik niet Blind want op dit moment is Man Utd ook subtop.

29 december 2014 om 18:44

Vd wiel. PSG is namelijk gewoon een Europese topclub. In ieder geval groter dan Roma, Napoli, Tottenham en ga zo maar door.

29 december 2014 om 19:32

United is wel een iets grotere club dan Lazio en Porto. Maar zoals Lee112 bijvoorbeeld zegt: Psg. Maar goed, ik begrijp de uitspraak niet van Loggie of hoe hij ook mag heten aangezien PSV en Feyenoord helemaal geen spelers hebben afgeleverd aan topclubs. Sterker nog, het lijstje met getransfereerde spelers uit eigen jeugd is bij beide clubs een stuk kleiner dan die van Ajax.

30 december 2014 om 12:53

Reusel de gektste!

Blind speelt wel bij een topclub. ze staan gewoon derde in de beste competitie te wereld hoor. En daar komt bij, als Man utd weer de absolute wereldtop is heeft blind daar gewoon deel van uitgemaakt en zal hij ook in dat team gewoon spelen.

Ik ben het er wel mee eens dat een Sneijder een groter talent was toen hij weg ging bij ajax.

29 december 2014 om 15:59

Hangt van je definitie van toptransfer af, waar leg je de grens tussen subtop en topclub ?persoonlijk kom ik tot de volgende 3 spelers en dat zijn Emanuelson (AC Milan was destijds nog een topclub), Van der Wiel en natuurlijk Daley Blind. Dat zijn toch wel 3 voorbeelden van spelers die de afgelopen 5 jaar naar topclubs zijn gegaan en langdurig door Ajax zijn opgeleid.

Maar volgens mij is de laatste zelfopgeleide PSV-er die naar de top vertrok Afellay (en tevens de enige zelfopgeleide speler in de laatste 10 jaar dat ik me herinner) en kom je bij Feyenoord uit op Castaignos. Bij Feyenoord kan ik me verder nog Van Persie (2004) en Drenthe (2007) voor de geest halen, maar ook daar houd het ongeveer bij op.

En natuurlijk, Zivkovic heeft niks met De Toekomst te maken (behoudens dat hij een half jaar er zijn doelpunten heeft mogen maken) maar we zullen het deze Deense analist maar vergeven. Ook de uitspraak dat Vilenha weg moet uit Nederland ben ik het niet mee eens, die jongen zit prima bij Feyenoord en gaat door een mindere periode. Het is goed dat hij leert knokken voor zijn basisplaats, hij komt er uiteindelijk wel. Hij moet vooral niet in alle haast naar Italië of Spanje gaan, de kans dat zo'n avontuur slaagt is niet bijster groot.

29 december 2014 om 18:58

@david loggie
Maar waarom moet kijk je bij ajax alleen naar eigen jeugd, bij psv en Feyenoord kijk je naar algemene jeugd. Dan is affelay voor psv de laatste en Feyenoord, tja of zijn lazio en porto ook al topclubs?

Depay en Zivkovic snap ik wel, dat zijn wereldwijd ook gewoon echt de grootste talenten op hun positie in die leeftijdscategorie. Vilhena echter staat al 2 jaar stil en zal echt nu stappen moeten maken anders wordt het niks.
Mooi om te weten dat Nederland er internationaal toch nog goed op staat. Zou men eens trots op moeten zijn ipv altijd maar dat negatieve en kleinerende gejammer

29 december 2014 om 15:18

Zivkovic kan je niet vergelijken met talenten zoals varane of depay, want zivkovic speelt laag niveau dus zal hij zicht wel moeten bewijzen

29 december 2014 om 15:27

Maar je kan Varane en Depay ook niet vergelijken want Varane speelt ook op een veel hoger niveau dan Depay.

Maar Zivkovic komt net kijken en is ook nog bijna 3 jaar jonger dan Depay

Ik mis eigenlijk odegaard in dit lijstje. Nog maar 16 jaar en al zijn debuut gemaakt voor noorwegen. En bijna alle grote topclubs zijn geinterresseerd in hem.

van de nederlandse talenten die genoemd worden steekt zivkovic daar met kop en schouders bovenuit. Hulde voor de boer dat hij zich niet gek laat maken en hem laat wennen in de eerste divisie zodat hij er gelijk staat. Deze jongen zal zich als een komeet ontwikkelen en binnen 3 jaar bij een topclub kunnen spelen. Ik denk echt dat een club als barcelona straks interesse in zivkovic gaat tonen.

Depay staat er natuurlijk ook terecht in. Vilhena twijfel ik meer over omdat ik dan klaassen echt een stuk beter vind. Vilhena 20 en Klaassen 21.

Kan niet zeggen dat dit een serieus te nemen lijstje is. Ik mis bijvoorbeeld een Raheem Sterling (net 20). En drie Nederlanders in de top tien?? Vilhena en Zivkovic??
Nee. dit is meer een voor de vuist weg talentjes noemen aan de borreltafel.

Dat Ajax weet toch overal de talentjes te strikken en op te leiden. Ze scouten ook door heel Nederland. Deze speler komt uit Assen, zelfs daar scout Ajax nog. Nee, Ajax mag echt trots zijn op de jeugdopleiding. Geen andere clubs kan zulke spelers opleiden. Ik noem bijvoorbeeld een FC Groningen, daar breekt nooit iemand door.

29 december 2014 om 16:53

Bedoel je dit nu serieus? Ik hoop het niet. Maar goed ik wil er wel ven op ingaan; wat dacht je van dezelfde Zivkovic en Van Dijk bij fc Groningen?

Ik ben het wel met je eens dat Ajax trots mag zijn op zijn opleiding.

29 december 2014 om 17:21

Bedoel je dit nu serieus? Ik hoop van niet. Maar goed, ik wil er wel even op ingaan; wat dacht je van de Van Dijk van Willem Ii?

Komt niet uit de jeugd van Groningen.

Maar om een antwoord te geven op jouw vraag, nee dit was niet serieus bedoeld en ik denk dat het wel vrij duidelijk was. Maar altijd is er de discussie dat Ajax zelf niet opleidt maar ze van andere clubs oppikt, worden vaak reacties van verwijderd en dan komt VZ zelf met zo'n vrij provocerende titel (provocerend als in uitlokken van reacties).

29 december 2014 om 17:32

Ik dacht het ook niet, maar sarcasme is soms lastig te herkennen hier (sommige menen het namelijk wel).

Ik denk dat we gewoon erg tevreden mogen zijn hoe wij hier opleiden in het land, met Ajax en Feyenoord (niet Perse IN DIE Volgorde) voorop. Maar ook clubs als AZ en Heerenveen (en Vitesse in de toekomst) zijn op de goede weg. Niet voor niets worden er veel talenten al weggehaald, voordat ze hier doorbreken.

29 december 2014 om 19:35

Waar begint en waar stopt de opleiding precies? Zivkovic is ook niet in de Euroborg geboren of zo. Cruijff bijvoorbeeld is van jongs af aan al bij Ajax geweest, nog voor ie überhaupt mocht voetballen, maar betekent het dan dat alleen zulke jongens jeugdexponenenten zijn? Er zit een verschil tussen eigen jeugd en door de club opgeleide spelers. Zivkovic kan wel degelijk een product van de Ajaxopleiding worden, maar dat wilt niet zeggen dat hij zijn hele opleiding bij Ajax genoten heeft en eigen jeugd is.

30 december 2014 om 13:09

De Uefa heeft daar wel richtlijnen voor wanneer iemand uit de jeugdopleiding komt van een bepaalde club.

Maar ik zie iemand als een jeugdproduct als het ook zijn debuut maakt voor die club in het betaalde voetbal. Kanttekening is dan wel dat hij wel een bepaalde tijd (zeg 1 of 2 jaar/seizoenen) voor zijn debuut bij die club moet spelen en niet vlak voor zijn debuut is weggepikt bij een club.

Maar hier kan je over discussiëren, en dat gebeurt ook veel hier. Vooral over de 'jeugdspelers' van Ajax, levert altijd weer aardige discussies op. Daarom gebruik ik ook de richtlijnen van de Uefa, dan heb je niet zo'n grijs gebied.

30 december 2014 om 15:12

Precies de Uefa heeft die richtlijnen. Het lijkt me dus onnodig om oneindig te discussiëren in Ajaxtopics of een speler een jeugdproduct is of niet. Ik zie vrij weinig Ajacieden die Eriksen, Fischer, Zivkovic en vele andere 'eigen' jeugd noemen, vaak wordt gezegd dat een speler uit de jeugdopleiding komt en dat klopt ook gewoon. Het zijn vaak de niet-Ajacieden die zich drukker maken om het labeltje jeugdspeler dan de Ajacieden. Het zal mij een worst wezen dat Eriksen niet vanaf zijn 8e bij Ajax speelt, als ie dat maar wel doet zodra ie goed genoeg is voor Ajax Beter een 16-jarige tiener voor 1 miljoen kopen en nog 2 jaar kneden, dan een speler moeten kopen voor meerdere miljoenen omdat ie al doorgebroken is in het eerste van Groningen.

Je sarcastische reactie deed me juist vermoeden dat je Ajax en Ajacieden in de zeik neemt, niet dat je de richtlijnen van de Uefa hanteert. Ik kan er naast zitten.

Nastacic. Mangala. Carvalho. Lukaku. Allemaal zelfde leeftijd

Tielemans en odengaard

Hahahhaah lachwekkend,ten eerste de toekomst heeft niets te maken met wat hij allemaal op voetbal vlak kan,en ten tweede het iseenhele middelmatige speler die alleen zijn leeftijd mee heeft en tekort komt voor de nederlandse top laat staan de europese subtop..dit is weer een miskoop van F de boer,naast alle andere miskopen,zimling,van der hoorn,duarte,sanaa,viergever,enz enz

Toch bijzonder hoe hard Vilhena hier wordt afgeschreven. Tuurlijk, zijn ontwikkeling staat nu wat stil, maar hij is nog steeds maar 19. Een speler die in Jong Ajax een half seizoen slecht speelt wordt ook nog als talent gezien, omdat zijn matige prestaties niet zo opvallen. In het buitenland zie je op dit soort lijstjes Vilhena vaak opduiken, goed om te zien dat het Nederlandse opportunisme geen gehoor vindt buiten onze landsgrenzen. Want dan was elke voetballer die in Nederland doorbrak al drie keer definitief afgeserveerd.

29 december 2014 om 16:47

Klopt, Vilhena blijft gewoon een groot talent. Dat zag je eind vorig seizoen toen hij één van de betere was, misschien wel de beste. Nu kan hij leren van spelers zoals Clasie en El Ahmadi. Ik verwacht dat Clasie volgend seizoen vertrekt en dan hebben wij met Vilhena een prima opvolger in huis. Denk dat Vilhena behoefte heeft aan ritme en vertrouwen zoals eind vorig seizoen. Verwacht daarom veel van hem volgend seizoen.

29 december 2014 om 16:59

Precies, als je uiteindelijk op je 20ste een basisplaats weet te veroveren (volgend seizoen) bij een topclub dan zit nog steeds heel Europa met argusogen op de tribune.

29 december 2014 om 17:45

Eens wat betreft Vilhena, maar ik vraag me af hoe je er bij komt dat Zivkovic bij Jong Ajax slecht presteert. Ik weet zéker dat jij, als Feyenoorder zijnde, echt niet 2 wekelijks op de Toekomst Jong Ajax gaat zitten kijken. En zo vaak wordt het niet uitgezonden op fox. Ik beweer overigens niet het tegendeel, in tegen stelling tot de jeugd (die ik vanaf de D1 tot en met de A1 op de voet volg) kijk ik Jong Ajax niet zo vaak, dus ik kan daar niet zo goed over oordelen, net als jij, vermoed ik. Is deze opmerking puur om de negatieve Ajacieden 'terug te pakken' betreffende hun mening over Vilhena? Ik hoop het niet, want dan ben je pas echt triest bezig..

29 december 2014 om 19:56

Je bevestigt precies wat ik zeg, ik kijk Jong ajax ook niet. Ik bedoelde niet specifiek Zivkovic, maar meer dat een jonge speler op het hoogste niveau veel meer in de picture staat en ook kritischer wordt benaderd dan een speler die het op een niveau lager mag proberen. Vilhena speelt al jaren in het eerste en wordt door een mindere periode nu afgeschreven, terwijl een leeftijdsgenoot in een tweede team misschien een half jaar slecht kan spelen zonder dat het opvalt.

29 december 2014 om 21:27

Ah, ok, het was een hypothetische vergelijking, dan vat ik m. Heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.

Ik vind dat Ajax niet helemaal goed is omgegaan met zivkovic. Het is een zeer talentvolle speler, maar om hem al in de top 10 van talenten te zetten vind ik toch wel wat overdreven. Als Ajax zijnde was het denkik beter geweest om hem nog een jaartje te verhuren aan Groningen en hem dan pas bij het 1e te halen.

On:
Depay vindt ik zeker wel terecht passen in deze top 10 maar zivkovic en vilhena, daar ben ik niet zo zeker over.

29 december 2014 om 17:44

Ben ik het mee eens. Een groot talent die zich in de Eredivisie in de kijker van grote clubs speelt moet niet in de Jupiler League terecht komen (jong Ajax) Verhuren lijkt mij ook de beste optie.

29 december 2014 om 17:53

Ja, dan was hij volgend seizoen dus voetballend net zo ver als begin dit seizoen. Enig idee wat er van een Ajax-spits verwacht wordt en wat ze bij Groningen verwachten? Zit een wereld van verschil in. Hij leert bij Jong Ajax de fijne kneepjes van het vak Ajax-spits, dat leert hij niet bij Groningen. Áls Ajax hem al zou verhuren, dan toch aan een club met ietwat dezelfde speelstijl als ajax, maar daar zijn er niet zoveel van, misschien Zwolle ofzo, maar aangezien Ajax hem nu al nodig heeft (al is het slechts als bankzitter), kun je zeggen dat Ajax er goed aan heeft gedaan om hem níet te verhuren. Nu kunnen ze namelijk ten alle tijden over hem beschikken.

Is Eder Balanta echt zo'n talent? Anders zouden topclubs hem toch allang hebben gehaald. Ik heb hem trouwens op FM15 en hij is echt een beest

Wauw, elke gek die FM15 speelt had dit kunnen voorspellen... 😂😂😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren