Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Net als Cesc wilde ik dolgraag terug, maar Arsenal wilde me niet'

Laatste update:

Het patroon lijkt doorbroken te worden, maar jaren achtereen verkocht Arsenal de beste spelers aan andere topclubs. Het leverde manager Arsène Wenger bakken aan kritiek op en het leverde Arsenal geen prijzen op. Alex Song is een van de spelers die Arsenal verliet: hij ging in op een aanbieding van Barcelona. Tegenwoordig is Song actief bij West Ham United.

/

“Ik speelde lang bij Arsenal, maar we wonnen niks. Ieder jaar gingen de beste spelers weg: Cesc Fàbregas, Robin van Persie, Samir Nasri… Als de club die spelers had gehouden, waren we kampioen geworden. Vervolgens kon ik naar Barcelona, tegen zo’n club zeg je geen ‘nee’. Die trein komt misschien maar een keer voorbij”, zegt Song tegen L’Équipe.

Afgelopen zomer vertrok Song weer bij Barcelona. Hij ging echter niet terug naar Arsenal, al had hij dat zelf wel graag gewild. “Ik wilde dolgraag terug, maar Arsenal wilde me niet hebben. Cesc wilde ook terug naar Arsenal, maar ze activeerden zijn clausule niet. Als je hem nu bezig ziet bij Chelsea… Hij is beter dan ooit.”

Arsenal had Alex Song terug moeten halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedereen die ja stemt: Waarom? Toen hij nog bij Arsenal speelde speelde hij meer als CM dan zijn positie, DM, Arteta liep toen al zijn gaten dicht. En voor de CM zijn we wel redelijk goed voorzien. Fabregas niet halen is een fout, Song niet terughalen absoluut niet.

28 december 2014 om 12:19

Arsenal heeft een grote fout gemaakt om Song niet te halen. Fabregas had ik ook niet opgepikt bij Barca. Stoorzender in je team.

28 december 2014 om 12:31

Met jou ben ik het eens. Heb Song nooit iets bijzonders gevonden. Fabregas is en blijft een topper die je er goed bij had kunnen gebruiken zeker in samenwerking met Alexis. Het is wel zo dat je met Song bepaalde wedstrijden de beuk erin kan gooien maar dan enkel als wissel die je inbrengt als de wedstrijd daarom vraagt. Voor basismateriaal vind ik het momenteel geen toegevoegde waarde. Voor de breedte van de selectie daarintegen dan weer wel.

28 december 2014 om 12:52

Waarom zou je fabregas terughalen als hij eigenlijk overbodig is? Wat Arsenal nodig heeft is een breker, geen extra aanvallend ingestelde middenvelder.

28 december 2014 om 15:54

@robertbvb nou kijk is hoe cesc by chelsea speelt een geweldenaar en speelt niet al te vaak mee in de aanval

28 december 2014 om 13:16

Groot gelijk.. Heeft bij Barcelone zeeeer matig gespeeld en niet voor niks dat er geen grotere club als westham kwam, moet ook niet verwachten dat die na een mislukt avontuurtje zo weer aan kan sluiten bij de club die die verlaten heeft

28 december 2014 om 13:43

nou stravven song was in het laatste jaar een hele nuttige speler samen met van persie dat moet jij ook weten.

hij gaf na het weggaan van cesc de pasjes wat cesc gaf aan vanpersie.
misschien is song niet zo'n topspeler maar hij was defensief beter dan cesc en ik had hem graag samen met cesc terug gehad.

wat denk je zelf een middenveld met cazorla cesc song en ozil en in de spits sanchez en wellbeck en giroud of podolski!!

beter dan de opties nu met arteta en flamini

28 december 2014 om 16:15

@ J.wilshere, dus volgens jou zou Arsenal dan 3-4-3 moeten spelen? Precies waarom Fabregas niet gehaald is, er was gewoon geen plek. En dan noem je Ramsey en Wilshere nog niet eens...

28 december 2014 om 13:45

Als je kijkt met wat voor spelers ze het nu moeten doen is Song niet terughalen ook een fout. Elke speler die naar Arsenal terug wilt moet je halen. Ze hebben elk jaar veel te veel blessures. Fabregas werd niet gehaald omdat Ozil er al is. Waar is Ozil nu? Geblesseerd. Nu lopen Arteta en Flamini te ballen bij Arsenal die eigenlijk het niveau Sunderland hebben. Kan je toch beter Song halen dan met die 2 spelen? Wenger is het helemaal kwijt maar dat is het hele seizoen al het geval.

bewijst nog maar eens dat arsenal zijn eerste keuzen was :D aan de andere kant tjahjah nu speelt hij goed en da wisten we op voorrand al maar in de zomer met een fitte wilshere, ozil en ramsey tjah dan was er spijtig genoeg geen plaats voor hem hoe erg dat ook is. Zeker na ramsey zijn fantastisch seizoen zou hij (op dat moment) zijn ontwikkeling alleen maar in de weg staan (hoe pijnlijk het ook is om te zeggen)

28 december 2014 om 12:25

En toch waren hij en Cesc geweldige toevoegingen geweest. Had je ook afscheid kunnen nemen van de rest van de middenvelders zoals Flamini en Diaby. Breedte van de selectie is net zo belangrijk als de kwaliteit van de eerste elf.

28 december 2014 om 12:28

Dus jij wil een bankzitter (song) die meer dan 130.000 per week krijgt? Want dat is voor Chelsea (lees: Abramovic) wel te betalen, maar voor Arsenal niet.

Fabregas hadden we moeten halen, maar ik ben blij dat Wenger Song niet gehaald heeft.

28 december 2014 om 12:33

Chelsea is een club opzich tegenwoordig. Niet nodig om even (lees: Abramovich) er bij te zetten.

28 december 2014 om 12:37

Chelsea kan het zich niet verantwoorden om wisselspelers zulke salarissen te geven. Immers: Arsenal heeft een hogere omzet en kan het niet, dus hoe zou Chelsea dat met een lagere omzet wel kunnen? En ja, Chelsea heeft hogere uitgaven.

En er zijn maar weinig clubs die dat kunnen, Arsenal kan het niet, Chelsea en City kunnen dat niet op eigen kracht, enkel United, Bayern, Real en Barcelona kunnen dat zonder problemen.

28 december 2014 om 12:38

Niet helemaal waar.. Zonder die meneer Abramovich hadden ze nooit zoveel goede spelers kunnen kopen natuurlijk. Dan hadden ze net als Arsenal wat beter op de pondjes moeten letten.

28 december 2014 om 13:11

Miljoenen of miljarden lenen van banken lenen is toch totaal niet eigen kracht ? Toch niet op de manier dat Barca en Real het doen. Ik heb een paar maanden geleden eens gekeken naar die balans en resultatenrekening van Real en die hebben echt waanzinnig veel schulden bij banken. Dat vind ik niet eigen kracht.

28 december 2014 om 13:12

Ook voor Fàbregas was er geen plek. Want in de praktijk komt het erop neer dat je een basisspeler moet laten vallen. Of dat nou Wilshere, Ramsey, Cazorla of Özil is. We lopen al te kloten met middenvelders op de vleugel, met de komst van Cesc wordt dat enkel erger.

Wel ben ik ontiegelijk pissig dat datzelfde geld niet is geïnvesteerd in een dmf, een positie die al jaren aan losse schroeven hangt. Als klap op de vuurpijl laten ze Vermaelen gaan en halen ze niemand van zijn waarde terug.

Fout toegeven is leuk, in januari gaan we het fixen blabla, maar dat grote bullshit, er is gegokt en verloren. Te opzichtig en te amateuristisch.

28 december 2014 om 14:45

Gast lul niet je liefde voor Arsenal verblind je realiteit, Chelsea kan dat omdat zei meer ambitie dan ons hebben, zelfs Tottenham heeft meer ambitie dan Arsenal, het wil ze niet echt lukken maar het is wel zo

28 december 2014 om 14:47

Fabregas is beter dan al die spelers die je op noemt, Chelsea wordt kampioen dank zij hem, geen van de spelers die jij noemt gaat ons kampioen maken

28 december 2014 om 15:24

Ja precies Cesc is een wereldtopper en dat zijn ramsey en wilshere nog niet. Bovendien zijn die spelers vaak geblesseerd dus je kan misschien niet eens spreken van een luxe probleem als Cesc kwam.

28 december 2014 om 18:55

Lol? Chelsea = Abramovic en andersom. Zonder deze Rus zouden jullie in de Championship spelen.

Konden ze toch goed gebruiken..

En weer een domme fout wenger. Word echt een nietsnut zo. Fabregas en song hadden ze goed kunnen gebruiken.

Dat komt omdat jij en fabregas gewoon niet van het niveau zijn dat arsenal nastreeft. Arsenal gaat voor de echte top en kiedt liever spelers als Sanogo en Podolski

28 december 2014 om 12:22

Hahaha, hier zit een vervelende kern van waarheid in.

28 december 2014 om 12:24

Heerlijk, de sarcasme druipt er vanaf!

28 december 2014 om 12:26

Precies! En spelers als Özil en Alexis

Maar goed dat ze hem niet hebben gehaald

heb zon vermoeden dat wenger niet lang meer aanblijft als manager

Arsenal had een geweldige slag kunnen slaan door ze beiden terug te halen. Als je dit zo leest moet je je afvragen of het niet eens tijd wordt voor andere mensen die de scepter zwaaien.

28 december 2014 om 12:26

Fabregas wel, maar Song hoeft echt niet terug naar Arsenal te komen.

28 december 2014 om 12:30

Song is drie keer zo goed als zowel Flamini en Diaby. Breedte van de selectie is ook belangrijk want daar gaat Arsenal het afleggen tegen de rest.

28 december 2014 om 12:39

Song 3x zo goed als Diaby, alsjeblieft... Ik snap dat je hem vrijwel nooit ziet spelen, maar Diaby is de beste DM uit de selectie als hij fit is, ook als Song bij Arsenal zit.

28 december 2014 om 12:42

Dat is Diaby's probleem, hij is zelden fit.

28 december 2014 om 12:43

Jammer dat die jongen nooit fit is en dat is ook een kwaliteit in principe

28 december 2014 om 12:59

Diaby is geen DM, Diaby is Ramsey on steroids.

28 december 2014 om 14:55

@75DraytonPark

Ik weet hoe goed Diaby kan zijn, maar zelfs iemand die twee klassen minder is voegt nog meer toe als hem.

28 december 2014 om 12:30

Als ze beiden teruggehaald zouden worden, zou dit de ontwikkeling van Wilshere, Ramsey, Zelalem en Ox teniet doen. Fabregas niet terughalen leek op voorhand begrijpelijk, omdat we een echte defensieve middenvelder nodig hadden. Gezien zijn grootste vorm had hij toch heel erg veel toe kunnen voegen. Dat Song niet teruggehaald is, is voor mij begrijpelijk. Hij werd niet voor niets van de hand gedaan, hij speelde veel meer als een aanvallende CM in plaats van defensieve middenvelder. Toch ben ik het met je eens dat het tijd wordt voor een andere coach. Ik heb ontzettend veel respect voor Wenger en zou ook niet willen dat hij ontslagen zou worden, hij verdient een groots afscheid. Echter vind ik dat het tijd is voor verandering na dit seizoen.

28 december 2014 om 12:32

Zit ook weer wat in. Denk alleen dat de breedte van de selectie bij Arsenal niet op orde is. Bank en overige selectie spelers zijn niet van een Arsenal waardig niveau. Hierdoor zouden Wilshire en Ramsey ook genoeg spelen als ze wel binnengehaald zouden zijn.

28 december 2014 om 13:16

Dan mag Wilshere zich eens dringend beginnen te ontwikkelen. Staat echt stil. Hij net voor zijn blessure een goede vorm maar ja raakte dus geblesseerd. Is vrij blesuuregevoelig.

Iedereen die hier zegt dat Arsenal hem terug moet halen: Nee, alsjeblieft niet. Ik speel liever met Zelalem dan met Song in het team. Gewoon omdat Song voor onrust zorgt, en omdat hij zijn taken niet uitvoert. Hij leek redelijk goed bij Arsenal, maar dat was omdat Arteta als CM alle gaten van Song als DM dichtliep.

28 december 2014 om 12:45

Ik hoef hem ook niet terug te zien bij Arsenal maar je statement klopt niet helemaal.hij was goed naast Arteta. Die speelt er nog steeds dus het zou nog steeds een goed duo kunnen zijn, toch ?

Wie zou je graag zien komen bij Arsenal als Dm?? Khedira, Bender, Kehl, Javi Garcia?

28 december 2014 om 13:12

Nee, want Arteta was toen fitter en jonger, nu krijgt hij dat niet meer aangelopen. Technisch is Arteta goed genoeg, fysiek niet. een combi van Arteta en Flamini in 1 speler zou gewoon geweldig zijn.

28 december 2014 om 13:02

Maar werd Song wel geforceerd om als dmf te spelen? Hij kon wel als geen ander een bal vasthouden, dan kwam niemand er nog aan te pas.

Wanneer ik nu Flamini zie klooien, dan weet ik wel zeker dat Song een betere taak zou kunnen doen. Hij zal bovendien de enige speler zijn met wat fysieke kracht in zijn lijf.

Terughalen gaat wat te ver, want er zijn betere opties, maar helemaal niets of Song? Dan kies ik voor het tweede.

28 december 2014 om 13:39

Song had wel te veel balcontacten nodig, hij was niet snel genoeg in de omschakeling.

28 december 2014 om 14:02

Klopt, hij was te traag, maar sinds Barcelona is hij daar wel beter in geworden volgens mij. Hij moest ook wel, natuurlijk.

kijk effe al die seizoenen die hij bij Arsenal speelde was echt niet geweldig en Barca was het ook niks .

Song is echt niet slechter als Flamini/Arteta en hij kostte niets, de assists die hij aan van Persie gaf.. prachtig.

Song zou ik nooit in me team opnemen het is niet dat hij niks kan maar ik vind hem zo een waardeloze indruk maken. Ik heb hem alleen bij barça aan het werk gezien en dat was altijd 3 x niks en het leek ook of het hem niet veel kon schelen. Maja misschien komt het gewoon omdat
Hij bij barça tekort kwam en daar verder ook niks aan kan doen. Maar geen speler voor mij ik hou van absolute inzet spelers die echt willen winnen het veld opvreten. Zeker op de positie waar song speelt.

Snap nie waarom Wenger Cesc terug nam maar deze beslissing snap ik wel. Slechte speler die niet weet wat ie moet doen dusja... maar Cesc kun je voor 30mil ophalen en dat doe je niet, vreemd erg vreemd. Ook al heb je op die positie Ramsey rondlopen Cesc is worldclass, worldclass players are always welcome!

28 december 2014 om 16:23

Ehm Ramsey speelde een fantastisch seizoen vorig jaar en is nog jong. Snap best dat Wenger er vanuit ging dat hij dit jaar nog meer zou excelleren. Waarom 30 miljoen uitgeven als je voor die positie al een topspeler hebt?

28 december 2014 om 17:00

Je moet toch alles dubbelbezet hebben? Wenger weet toch ook dat Ramsey iedere seizoen geblesseerd is voor maanden lang dusja,, hij kan dat toch in calculeren en hij kan ze toch ook eventueel samen spelen als dat nodig is. Ik bedoel alsje een world class speler kan krijgen en je doet het niet dan ben je gewoon dom en ambitie-loos.

28 december 2014 om 17:05

Ee positie dubbel bezetten is iets anders dan spelers als Ramsey en Fabregas voor dezelfde positie hebben. Zie Wenger al tegen de beste speler van vorig seizoen of de binnengehaalde topper van Barca zeggen dat ze op het tweede plan komen xD Daarnaast ga je er als trainer nooit vanuit dat een speler altijd maanden geblesseerd is. dat hij blessuregevoelig is oke, maar er vanuit gaan dat iemand dat toch wel gaat worden is gewoon totale onzin.

Volledig te begrijpen waarom hij niet is gehaald. Absoluut niet een middenvelder met defensieve kwaliteiten die velen hem toedichten. Is verdedigend eigenlijk vrij matig, vooral met mannetje meelopen, positionering en werklust. Had wellicht een goede defensieve middenvelder kunnen zijn, maar hij vind zich daar te goed voor heb ik het idee. Had bij Arsenal een periode waarin hij fenomenale steekpassen gaf. T's meer een centrale middenvelder, die zowel verdedigd als aanvalt, alleen verdedigt hij te weinig mee.

Arsenal had naar mijn mening Fabregas wel moeten halen. Dat is gewoon een fenomeen, die je hele team beter laat spelen. Ook al heb je met Ramsey en Wilshere kwaliteit staan, zo een kans zou ik niet voor bij laten schieten. Bij Barca vond ik hem beperkt, t's absoluut geen Barca speler. Maar nu bij Chelsea en toen bij Arsenal met zijn passing en schoten van afstand (welke er helemaal uit zijn in zijn spel) was/is een genot.

Ik snap waarom ze hem niet hebben gehaald. Arsenal streeft naar een bepaalde niveau. Daarom halen ze jongens als Ozil, Sanchez en Wellbeck. Nu Song halen betekent dat je 'm na een jaar of 2 er weer naast moet zetten omdat hij geen basismateriaal is. Dan kan je hem beter niet halen, iemand anders opleiden op die plek of wachten tot er een topper op die positie beschikbaar is. Het niet halen van Fabregas is wel een schande.

Snap daar ook niet veel van, fabregas had een grote waarde kunnen zijn voor arsenal. En hoewel Song verdedigend niet de beste is, vind ik hem met zijn vechtlust en instelling sowieso een versterking voor een club als Arsenal, zeker als we zien hoe het nu met Song en West Ham gaat

Mensen die hier zeggen dat Fabregas en Song niet moesten teruggehaald worden.. dat begrijp ik niet.. Song kan ik misschien nog ergens begrijpen, al zou het wel goed zijn in het geval van Arsenal, zeker voor de breedte. Maar Fabregas is overbodig? Komop.. dat is hetzelfde als zeggen nee ik wil geen Ronaldo of Messi in mijn team want ik heb al genoeg spelers.. Fabregas is voor iedere (engelse) ploeg een toegevoegde waarde. Hij speelt zo makkelijk en goed in de PL, niet normaal. Fabregas zou zeker goed presteren in Arsenal en hij zou het team naar een hoger niveau tillen, zonder twijfel..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren