Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dat Feyenoord in De Kuip verloor van Ajax vond ik heel opmerkelijk’

Laatste update:

Feyenoord moest in de eerste helft van het seizoen het hoofd buigen voor Ajax, dat in De Kuip met 0-1 te sterk was. Desondanks speelde Feyenoord een van de beste wedstrijden van de eerste seizoenshelft. De Rotterdammers waren oppermachtig, maar kwamen niet tot scoren. Voor oud-Feyenoorder Regi Blinker een van dé momenten tot nu toe.

/

“Wat een wedstrijd. Ik heb zo veel kansen gezien van Feyenoord”, begint Blinker tegen FOX Sports. “Ik heb ook een beter Feyenoord gezien. Ik zat in De Kuip en had zoiets van 'dat komt wel goed, dat kan niet anders'. Drie keer op de lat, op de paal en Colin Kazim-Richards die veel kansen had. Uiteindelijk is Ajax er toch met de winst vandoor gegaan.”

“Ik vond dat heel opmerkelijk, omdat er heel veel werd gecreëerd door Feyenoord”, aldus Blinker. Ondanks het doelpunt van Ricardo van Rhijn gingen de Feyenoorders na afloop onder luid applaus van het veld, zo zag de oud-international.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je zelf niet scoort doet de tegenstander het wel

27 december 2014 om 12:57

Het is ook gewoon gebrek aan kwaliteit. Omdat het feyenoord is die 'onterecht' verloor hoor je iedereen erover praten. Als het nac is die thuis met 0-1 zou verliezen terwijl ze beter waren hoor je niemand erover. Feyenoord is gewoon niet goed genoeg. Ik snap uberhaupt niet dat we feyenoord nog een topclub noemen als je al zo lang de titel niet hebt gewonnen..

27 december 2014 om 13:08

Zegt meer over jouw snappertje dan over Feyenoord. Ajax werd volledig weggespeeld en heeft de overwinning 'gestolen'. Dit gebeurt inderdaad wel vaker, maar zelden op zo'n indrukwekkende wijze. Ajax kreeg geen teen aan de grond en kwam ongelooflijk goed weg. Kwaliteitsverschil leek opvallend groot in het voordeel van Feyenoord, alleen het beetje lucky ontbrak (3 x lat en paal) en een zondagsschot dat houdbaar was waardoor de 0-1 ontstond (enigste foutje Vermeer tot nu toe).
Wat Gaston zegt, daar valt niets op af te dingen.

27 december 2014 om 13:46

Haha NAC ??? Ze hebben in 90 min tijd een keer op doel geschoten waar Vermeer zich moeten strekken. Voor de rest was het Feyenoord die de spel bepaalde. Alleen de laatste 15 min werd het even heet maar dat resulteerde in geen enkele mogelijkheid voor NAC. Slechte vergelijking dus. Feyenoord overklaste Ajax maar verloor wel met 0-1 dus begrijpelijk dat sommige dit zien als een opmerkelijk moment.

27 december 2014 om 13:57

Hahaha rustig maar jonge, ik bedoelde het als voorbeeld. Dat als ajax met 0-1 zou winnen bij nac onverdiend dat je niemand meer erover hoort de volgende dag. Bij Feyenoord natuurlijk wel omdat ze meer supporters hebben en de meeste hebben altijd wel een excuus. Net als tegen psv waar sommige mensen nog steeds(!) over na praten.

27 december 2014 om 13:58

Haha.. Ze zijn een keer beter meteen dat overdreven gedoe! Feyenoord wist 1x van de laatste 23 duels te winnen van Ajax en nu spelen ze een keer goed tegen Ajax en meter weggespeeld etc.. Als je iemand van de mat speelt dan win jw ook met 5 a 6 nul dat is niet gebeurd..

27 december 2014 om 14:01

Zoveel had Feyenoord nou ook weer niet gecreëerd die wedstrijd. Ze waren alleen zo enorm vel en de baas op het middenveld dat Ajax er niet uit kwam, maar zelf creëerden ze ook niet genoeg kansen voor als je de hele tijd de bal hebt.

27 december 2014 om 14:03

En van die ene keer dat ze wonnen hebben ze gelijk een DVD uitgebracht.

Verder is afwerken gewoon een kwaliteit. Feyenoord scoort vrij weinig vergeleken met Ajax en Psv. Dat heeft ze al regelmatig opgebroken en ik denk dat dat nog wel vaker gaat gebeuren.

27 december 2014 om 14:09

Hohoho, 3 x in de laatste 20 competiewedstrijden

27 december 2014 om 14:52

Zitten ze daar nog steeds mee joh?

27 december 2014 om 15:11

Het is Regi Blinker..
Je reactie barst van de frustratie, wat enigszins begrijpelijk is, maar kwaliteitsverschil baseren op 1 wedstrijd is gebakken lucht. Feyenoord was inderdaad een stuk beter, maar dat had niet zozeer met een verschil in kwaliteit te maken, wél met het thuisvoordeel dat in de Kuip een wereld van verschil maakt..

27 december 2014 om 15:12

Fr1963, zoiets gebeurd iedere club een keer. Maar nog steeds hoor je zoveel Feyenoorders praten, dat ze hadden moeten winnen. Ze hadden eigenlijk ook van Psv moeten winnen, maar twee goals zijn onterecht goedgekeurd. Het leven gaat door..

27 december 2014 om 15:15

Omdat het feyenoord is die onterecht verloor hoor je er iedereen over praten. Dat klopt helemaal en dat komt omdat feyenoord een topclub is.

27 december 2014 om 20:25

''als je niet scoort verdien je het niet om te winnen'' - Heel Nederland na AC Milan - Ajax.

En zo geweldig was Feyenoord echt niet, kan niet anders concluderen dat mensen alleen de samenvatting hebben gekeken...daar leek het inderdaad of er om de minuut een kans kwam.

27 december 2014 om 13:03

De laatste jaren dat ajax kampioen is geworden is alleen door toe doen van de andere clubs die er niks van bakte. En ze zijn nog steeds niks af en toe tikken ze leuk een balletje rond maar de rest is frommel voetbal lijkt nergens op en altijd maar stoer doen en grote mond. Kampioen worden met zo weinig punten elke keer zegt wel genoeg. En iedereen is lyrisch over frankie maar let maar op elke andere club die hij gaat coachen gaat er niks van bakken en slecht voetbal spelen. Frank de Boer meest arrogante niks nut ik hoop dat hij snel naar een andere club gaat zodat hij snel op zijn bek valt hij kan alleen werken met slijmballen en ja knikkers.

27 december 2014 om 13:24

Frank de Boer zeggen dat een niksnut is! Wat heb jij zelf gepresteert! Ongelofelijk weinig verstand heb je niet alleen van voetbal maar ook als mens.
Frank de Boer heeft de laatste jaren zeer goede resultaten behaalt bij de moeilijkste club van Nederland. Alles ligt onder een vergrootglas en enorme druk, zo rust uitstralen, grote klasse.

27 december 2014 om 14:00

Wat een domme opmerking je wordt altijd kampioen doordat een ander verliest of gelijk speelt! Ajax won de meeste topduels ook in de afgelopen 4jaar. Als was n andere club dan Ajax was het zit wel terecht? Stop gewoon met haten scheelt een hoop energie

27 december 2014 om 15:13

Haha! Jij zet jezelf voor schut!

27 december 2014 om 15:27

Ik snap jou niet, je haat Ajax, dat is wel duidelijk, en FdB is een nietsnut, maar toch wil je die liever weg hebben bij Ajax.. Iedere supporter met haat naar Ajax en een mening dat FdB er geen ruk van kan, is blij als FdB nog 10 jaar blijft, toch? Maar eigenlijk ben je stiekum gewoon bang voor Frankie, dat snap ik wel, hij is gewoon een kampioenenmaker!

27 december 2014 om 16:24

Als dat zo zou zijn, eindigde er nooit een wedstrijd in 0-0

Resultaat is het enige wat telt

27 december 2014 om 12:59

Zeg dat maar tegen de supporters die naar het voetbal moeten kijken. Mooi en leuk voetbal hoort daar ook bij al denk ik inderdaad dat de ajacieden niet ontevreden waren na de gestolen zege

27 december 2014 om 13:18

Klappen voor goed voetbal doe je voor een team die speelt tegen een groots team en je deze van de mat tikt en dan uiteindelijk toch verliest. Beetje zoals Ajax heeft gehad tegen Real Madrid. Uiteraard een veel sterker team. Hetzelfde geldt dus voor Feyenoord tegen Ajax...

27 december 2014 om 15:31

Ik was blij met het resultaat idd, maar was absoluut niet tevreden met het spel. Ik kijk wedstrijden voor vermaak en wedstrijden van Ajax voor vermaak én resultaat. Als we onterecht verliezen heb ik ook altijd gemengde gevoelens over de wedstrijd, net als toen.

Was natuurlijk een terechte overwinning van ajax.
Feyenoord mocht blij zijn dat het maar 0-1 is gebleven.

27 december 2014 om 12:59

precieees....

Zo'n gestolen 3 punter in het hol van de leeuw is toch op z'n tijd ook wel gewoon verdomd lekker hoor. Als vrienden of collega's (feyenoorders) er nog wel eens over beginnen moet ik er nog steeds een beetje om grinniken.

Je wint niet zomaar van Ajax...

27 december 2014 om 18:45

Niet zomaar? Vent je weet dat het niet aan Ajax conto was dat ze wonnen? Het kon ik zomaar 5-1 staan en dan had dordrecht er nog kunnen staan maar die hadden het ook niet veel anders gedaan..

28 december 2014 om 06:27

Behalve als ze PEC Zwolle heten.

Feyenoord was voetballend volledig superieur aan Ajax, ben benieuwd of het ze ook in de Arena lukt. Vind het spel van Feyenoord bij vlagen een heel stuk imponerender dan dat van Ajax.

27 december 2014 om 12:49

Ja heel erg imponerend....8 en 12 punten alweer achter.

27 december 2014 om 12:53

Dat vind ik meer imponerend dan thuis 4-0 worden afgedroogd door een wisselvallig Vitesse. Je weet net zo goed als iedereen dat Ajax niet meer superieur is in Nederland. Niet meer de beste speler, niet meer de beste keeper en ook niet meer het beste spel.

27 december 2014 om 13:01

Een wisselvallig Vitesse wat de kwaliteiten heeft om bij een slechte dag van Feyenoord of PSV ook er volledig over te kunnen lopen.
Vitesse wordt zwaar onderschat en hebben gewoon ook veel pech gehad. Ajax mag nooit zo onder de ondergrens zakken maar dat is nu eenmaal wel gebeurd.

27 december 2014 om 13:02

Ajax heeft nog steeds de beste keeper en met het huidige spelersmateriaal ook nog eens de beste spelers voor de toekomst.
El ghazi kishna zivkovic andersen gaan echt grote spelers worden let maar op.
Ik zie bij de andere top alleen depay en wijnaldum de top halen.
De rest zit wel op hun niveau.

Want laten we eerlijk zijn vilhena had nu al een stuk verder moeten zijn met de verwachtingen.
Boetius zie ik geen topper in net zoals ik dat niet bij narsingh of veltman zie.
Ze zijn nuttig in de eredivisie en leuk voor de europa league net zoals schøne dat ook is maar bij barcelona chelsea nee dat zie ik niet gebeuren.

27 december 2014 om 13:05

Een slechte dag wel ja, moet Vitesse wel in bloedvorm zijn. Maar het lag niet alleen aan het zwakke Ajax. Want even eerlijk vind jij Veltman een goede verdediger? Want ik snap niet dat de boer zoveel vertrouwen heeft in hem, hij is al 23 en kan aardig voetballen maar verdedigend is hij gewoon niveau fc utrecht

27 december 2014 om 13:08

Vilhena is pas negentien he..

27 december 2014 om 13:09

Over vilhena narsingh en Veltman heb je gelijk.
Boetius kan zeker nog groeien is voetballend zo technisch moet alleen meer rendement zien te halen.

Ik vind andersen gehypt. El ghazi zie ik ook niet veel hoger dan Ajax halen. Klaassen en Kishna wel. Zivkovic moeten we nog maar aanzien hoe hij zich ontwikkelt ook mentaal.

Daarnaast zitten clasie van beek en kongolo nog lang niet op hun niveau.

Depay, wijnaldum ook niet natuurlijk.

Dan houdt het inderdaad wel op denk ik en moeten we een paar jaar wachten tot de jeugd van Ajax en Feyenoord door breken om weer een nieuwe balans op te stellen

27 december 2014 om 13:11

Ik verlies nog liever thuis van een kwalitatief degelijk Vitesse ipv een slecht fc Utrecht. Zo kunnen we uren doorgaan. Feit is wel dat een kampioenschap voor het prima spelend Feyenoord er waarschijnlijk opnieuw niet in zit. Het matig spelend Ajax heeft nog een realistische kans op de vijfde op rij. Tsja waar zal je voor kiezen.

27 december 2014 om 13:15

@gloryunited

Natuurlijk ben ik het eens met je dat Veltman niet echt een verdediger is. Dat is al langere tijd duidelijk. We hebben alleen niet echt goede vervangers. Hij zou eigenlijk iets naar voren moeten schuiven of naast een echt pure verdediger spelen om een goed duo achterin te hebben. Maar volgens mij hebben we bij de top clubs allemaal geen goede verdediging. Zie ze namelijk niet. Erg jammer want met goede achterste linie erbij dan kunnen er pas echt hele grote stappen gemaakt worden.

27 december 2014 om 13:18

Niet heel realistisch met PSV uit nog voor de boeg. Dan sta je 7 punten achter. In dat geval kies ik toch mooi voetbal en geen kampioen.
Ikzelf had ook geen kampioenschap verwacht dus zie dan graag mooi voetbal maar bij een reële kans op een kampioen schap zou ik ze liever lelijk zien winnen in de wedstrijden waar het mooi niet kan

27 december 2014 om 13:29

Kan Veltman niet op 6 dan viergever naast een andere cv en dan boilesen als linksback? Kan je experimenteren als serero weg is, jullie voorsprong op Feyenoord is toch 8 punten

27 december 2014 om 13:38

Psv moet ook nog uit tegen Vitesse, twente en Feye
Kunnen ze ook zomaar 11 punten verliezen

27 december 2014 om 13:43

Het is wel grappig dat jij spelers als Kishna, El Ghazi en Zivkovic noemt. En dan gaat vergelijken moet Boetius en Vilhena.

Kishna en El Ghazi zijn net zo constant als Boetius en Vilhena. Boeitius is nu langzaam uit zijn dip aan het komen, terwijl hij vorig seizoen gewoon vrij constant was. En nu goede wedstrijden (sevilla) met slechte wedstrijden afwisseld (nac). Dat doen Kishna en El Ghazi ook.

Zivkovic laat het leuk zien op het 2e niveau, komt verder alleen negatief in het nieuws.

Nee de enige speler op dit moment, waarvan ik denk dat hij de top gaat halen in Nederland, speelt bij Psv, en dat is Depay. Maar ook die zit momenteel in een dipje, dus afwachten wat hij de 2e seizoenshelft laat zien.

27 december 2014 om 13:52

Komt door een slechte start maar dat word helemaal goed gemaakt in top vorm maar je word weg gespeeld door Excelsior dat een begroting heeft van 2 mil haha wat triest...

27 december 2014 om 13:52

hahaha, grappenmaker. Het gaat om vermaak! Daarnaast ook om de punten, toch? Daarvoor komen de ajax supporters toch ook naar de arena? Mooiste voetbal, lekker dominant spelen bla bla bla.......veel creëren bla bla bla.....
Feyenoord is helaas slecht begonnen met 4 onnodige nederlagen (12 punten) en een onnodige vorige week bij Psv. Voetballend momenteel meer stabiel en mooier om te zien dan wat bijv ajax laat zien.
Daarom, na de winterstop kan het echt nog interessant worden, ajax en PSV laten echt oko nog steekjes vallen (de 0-4 tegen Vitesse en de legio kansen die Excelsior vorige week tegen ajax creëerde geven aan dat ajax op dit moment zeer wisselvallig speelt).

Kom op Feyenoord, het kan nog!

27 december 2014 om 13:56

Wat een onzin Micheal90.

Zei je vast en zeker ook van Blind. Die zal toch ook nooit de top halen?
Die heeft al meer bereikt dan heel wat zogenaamde toptalenten.
Voor hetzelfde geldt speelt Maher over 3 jaar bij Barca. Who know's?
Je kunt niks zinnigs zeggen over wie wel en niet de top gaat halen.

27 december 2014 om 13:58

Alsof PSV al die wedstrijden op rij gaat winnen @ glory United. Uit en thuis is een wereld van verschil. Eerst maar zien te winnen in Arnhem en Friesland.

Voor hetzelfde geldt staat Ajax medio februari op 1. We weten het niet.

Daarnaast speelt Ajax niet eens zo slecht als jij schetst. Het is gewoon zo dat ze niet een volledige wedstrijd kunnen domineren. Maar ja wie wel @ Nl?

En ik word liever kampioen met saai(er) voetbal, dan de runner up met zogenaamd leuk(er) voetbal (valt ook reuze mee).
Ajax speelde onder ten Cate schitterend, we kwamen 1 doelpunt te kort voor het kampioenschap. Niemand hoor je na het seizoen dat Ajax meer verdiende. De nr 1 is altijd verdiend kampioen en dat was toen PSV met hun saai voetbal. Het voetbal van PSV was toen minder aantrekkelijk voor de niet PSV fans, maar ja is wat de niet PSV fans ervan vinden relevant? Nee!!!

Zelfde geldt voor de niet Ajacieden. Ajax hoeft jullie niet te entertainen. Ajax moet het doen voor de Ajax supporters en die zijn wel blij hoor met nog een schaal erbij.

In de top telt 1 ding en dat is resultaat. Als je dat niet doorhebt, dan is het toch echt je eigen pakkie aan.
Met alle respect hoor, maar misschien is dat de reden waarom Feyenoord achterloopt op Ajax. Genoegen nemen met minder,,, tsja....

27 december 2014 om 13:59

Doe eens je ajax bril af man alleen Zivkovic kan misschien een topper worden 2/3 zijn zwaar oberhyped. Hoe kan je nou zeggen dat Vilhena achter loopt in zijn ontwikkeling ?? Hij is pas 19 en heeft al 80 eredivisie wedstrijden gespeeld voor Feyenoord meer dan die 4 die jij op noemt bij elkaar. Er is nu meer concurrentie en daar word Tony een betere speler van !

Boetius heeft 3 keer een zware knie blessure gehad maar heeft toch het Nederlands elftal gehaald + hij vorig seizoen in 28 wedstrijden betrokken bij 20 goals..... niet slecht voor iemand van 19-20...

Ik vind Gudelj, Carona , Willems , Clasie , Castaignos en Propper ook toekomstige toppers..

27 december 2014 om 15:44

Je kan nog lang niet zeggen of El Ghazi, Kishna en Zivkovic de top gaan halen. Zeker Ghazi en Kishna moeten nog wel oppassen dat ze niet naast de schoentjes gaan lopen. In die val zijn al meer talenten getrapt.

Wat was dat dood en doodziek. Was weer eens een typisch 'lucky Ajax' potje...

27 december 2014 om 12:48

Probeer het eens bij jezelf te zoeken. Ajax schoot die ballen niet recht op Cilessen hoor.

27 december 2014 om 14:20

lat 3 x en paal, dat is pech en geluk, niets anders.........

28 december 2014 om 02:41

als feyenoord die wedstrijd een milik, de jong of uth in de spits hadden, lagen er wel degelijk 2 a 3 in t mandje. dat is wel degelijk kwaliteit. Kijk alleen al naar het aantal gemaakte goals van ajax en psv, en dan naar feyenoord. aanzienlijk minder gescoord, dus je kan niet meer spreken over pech/geluk. duidelijk kwaliteit probleem in de voorhoede van feyenoord.

27 december 2014 om 12:49

Waar zat dat geluk dan? Al die ballen op de lat waren gewoon slecht ingeschoten/gekopt, dat isgeen pech maar een gebrek aan kwaliteit. Ook is het hebben van een goede keeper geen geluk maar een kwaliteit

27 december 2014 om 12:58

Het geluk zat hem in de vrije trap die van rhijn er inschoot, zoals vermeer al zei: dat kan hij normaal nooit. En van rhijn is niet zomaar opeens beter geworden in die 3 weken tussen de transfer van vermeer en de klassieker

27 december 2014 om 13:16

Van rhijn traint er anders wel op en vlak voor de klassieker trainde hij extra lang op die vrije trappen. Alsof het maanden duurt om je schot te verbeteren. Kan gewoon best in een week tijd, vooral als je al een aardige trap hebt.

27 december 2014 om 13:20

Van Rhijn oefende anders al geruime tijd zijn vrije trappen op de training, iets wat Vermeer niet wist omdat hij niet meer bij Ajax speelde.
Dus ja, Van Rhijn is wel degelijk beter geworden op dat onderdeel sinds de transfer.

27 december 2014 om 13:23

Ja de onderschatting van Vermeer is lucky akax haha. Altijd dat vingertje wijzen

27 december 2014 om 13:25

Nogmaals, gebrek aan kwaliteit (vermeer) is geen pech. De vrije trap van van rhijn was niet slecht ingeschoten maar moet altijd houdbaar zijn voor vermeer

27 december 2014 om 13:31

Zou jij ooit toegeven dat Feyenoord beter kan zijn dan Ajax? Zelfs als dadelijk in de arena het 0-10 wordt zie ik jou nog zeggen dat Ajax beter zou zijn?

27 december 2014 om 13:36

Dat is andersom ook zo hoor. Ik kan me nog veel reacties herinneren van supporters van andere clubs die na de dikverdiende overwinning op Barcelona spraken van B garnituur en nonchalance. Dus dat gebeurt van twee kanten.

27 december 2014 om 15:00

feyenoord speelde die wedstrijd beter dan ajax. Maar als je zoveel kansen mist heeft het niks met geluk of pech te maken dan ontbreekt het je op dat punt gewoon aan kwaliteit

27 december 2014 om 16:06

Feyenoord was beter, dat valt niet te ontkennen. Maar dat je het lucky noemt dat Vermeer zijn tegenstander enorm onderschat is natuurlijk lachwekkend. Die twee zaken staan overigens los van elkaar dus waarom dit je reactie is, dat is me onduidelijk.

27 december 2014 om 12:50

Geluk dwing je af.

27 december 2014 om 12:50

Wat een onzin zeg.
Niks lucky ajax want was een terecht vrije trap.
Dat feyenoord hun kansen niet afmaakt en dat cillessen gewoon goed was is niet ajax zijn probleem.
Als je op de lat schiet schiet je gewoon naast en is het iets minder slecht ingeschoten dan iemand die hem net over de lat schiet.

27 december 2014 om 12:56

Of iets slechter dan iemand die het in de kruising schiet. Is het glas halfvol of half leeg?

27 december 2014 om 15:27

Wat jij wil maar er is niet gescoord dus niks lucky gewoon niet goed genoeg.

27 december 2014 om 13:32

Onzin, alsof Ajax de enige club is waar het meezit.
Geluk of geen geluk is nou eenmaal inherent aan de sport. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

27 december 2014 om 14:10

Het was een combinatie van geluk, goede keeper en toch ook een beetje gebrek aan kwaliteit bij Feyenoord.

27 december 2014 om 14:16

Kan me ook wel paar lucky fey potjes herinneren dit seizoen of is hulp van de arbitrage geen geluk? Ado uit, Dordrecht thuis.

Ik had bij die wedstrijd juist het gevoel dat we nog een half uur langer door hadden kunnen gaan en dat Feyenoord nog niet zou scoren. Soms heb je gewoon van die wedstrijden.

27 december 2014 om 12:56

Dat gevoel had ik vanaf minuut 30 ongeveer.
En de 2e helft had feyenoord de bal maar echt grote kansen bleven uit.

27 december 2014 om 13:58

Nee joh, een bal van de lijn en kopbal van 5 meter zijn inderdaad geen grote kansen. En dit gebeurde alleen in de blessuretijd. Geen zin om nog meer voorbeelden erbij te halen.

27 december 2014 om 14:14

haha je maakt jezelf belachelijk.

27 december 2014 om 14:18

Volgens mij heeft ajax ook kansen laten liggen . En als ik het me goed herrinner miste sererro voor open doel.

Ik had ook het gevoel dat Feijenoord niet zou gaan scoren. Heel Ajax trouwens ook. Toch denk ik dat dit belangrijke punten voor Ajax zijn. Dit overkomt Feijenoord geen tweede keer.

Feyenoord was sterker ja.. Maar heel erg gevaarlijk werd t niet. Al zat ik wel op t puntje van m'n hoekbank hoor haha met samengeknepen ...sja, Ajax had daar gewoon veel geluk gehad . Eerlijk is eerlijk. Die wedstrijden heb je ook en dan moet je blij zijn met drie punten. En des te meer dat Feyenoord baalde. Maar eindstand maakt elke club dat elk seizoen weer mee. Bij Ajax gebeurt dat ook regelmatig dat de bal er maar niet ingaat terwijl je de wedstrijd domineerd. Voor de mensen uit Rotterdam alleen maar lulliger omdat het tegen Ajax in eigen huis was...

27 december 2014 om 13:14

Niet gevaarlijk? 3 x lat, kazim die 100% had moeten scoren, 2 goede reddingen van cillesen op boetius, een bal van te vrede die via de kluts en de binnenkant van de benen van van rhijn net niet erin gaat, 9/10 keer zit zo'n bal wel.

Behalve die vrije trap en het schot van el ghazi had Ajax niet veel te vertellen daarentegen

Feyenoord had deze wedstrijd zeker 3-1 kunnen en vooral moeten winnen

27 december 2014 om 13:16

Niet heel gevaarlijk? Al die ballen op de lat waren zo goed als 100% kansen, Kazim was een 100% kans, Te Vrede in 90e minuut (2x) was een 100% kans, kopbal van Boetius nog. Het is echt ongelofelijk dat Feyenoord er niet minimaal 2 heeft gemaakt die dag.

27 december 2014 om 13:25

Ik heb je stuk gelezen tot: 'erg gevaarlijk werd het niet'. Kijk voor de grap alleen eens even de samenvatting terug

Ja, gekke wedstrijd was dat. Ajax werd weg gespeeld alsof het een oefenwedstrijd was. Helaas ontbeerde het Feyenoord toen nog aan zelfvertrouwen en kwaliteit voor de goal. Anders was dit een van de grotere overwinningen van de afgelopen jaren geweest. Binnenkort komt de herkansing!

Feyenoord was die wedstrijd duidelijk beter, maar Ajax heeft aan 1 (buiten) kansje genoeg. Van Rhijn schoot hem er gewoon geweldig in.

Regi weet als geen ander hoe pijnlijk dit soort nederlagen zijn! Zeker als het ook nog eens tegen de grootste vijand van Rotterdam is. Maar terug kijken heeft weinig zin, het is zeggen, wat als, etc. Nou dat werkt dus niet, ga bij je team na waarom je 100% kansen mist en wat je moet doen om ze wel tegen het net te krijgen!

Er zullen nog genoeg van dit soort wedstrijden komen en niet alleen tussen Fey en Afca

Ach ja gebeurd is gebeurd. Dat is nou eenmaal inherent aan de sport voetbal. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Die wedstrijd zat het Feyenoord duidelijk tegen. Qua positiespel en qua aantal gecreëerde mogelijkheden was dit een van de betere wedstrijden van Feyenoord. Als Ajacied mag ik niet klagen. We werden gered door een fantastische Cillessen en het houtwerk. Verwacht overigens niet dat we in de Arena een dergelijke wedstrijd te zien gaan krijgen, in de Arena heeft Feyenoord de laatste jaren weinig kunnen klaarmaken.

27 december 2014 om 13:40

Het is gewoon een verschil in kwaliteit. Ajax kan scoren en feyenoord niet. Al kan je nog voetballend betere spelers hebben. Het gaat erom dat je spelers hebt die kunnen scoren anders kan je nooit winnen.

Zo'n soort bonuspunten kunnen het verschil maken tussen wel of geen kampioen. Drie tegen Feyenoord waardoor ze weggespeeld werden. Drie tegen Vitesse waar ze in de eerste helft al met 3-0 achter hadden kunnen staan. Twee tegen Heracles, waar ze in de tweede helft nog goed weg kwamen. Drie tegen Heerenveen dat Ajax weg speelde tot aan de rode kaart. Drie tegen Excelsior, dat net als Feyenoord "vergat" om zelf de kansen af te maken.
Al bij al toch aardig wat bonuspunten, of dat geluk of kwaliteit is, is moeilijk te zeggen. Het gebeurt de laatste jaren structureel dat Ajax moeizame wedstrijden toch nog weet te winnen, dus ik zou neigen naar kwaliteit. Al gaat het soms ook helemaal mis, gezien enkele wedstrijden tegen Vitesse, Utrecht, Groningen, Zwolle en Psv.
Maar als aan het eind van het seizoen de schaal omhoog gehouden wordt, dan zijn zulke wedstrijden heel vlug vergeten.

27 december 2014 om 14:05

goede analyse. Gebeurt idd erg vaak dat tegenstanders veel kansen krijgen tegen ajax en toch net niet kunnen scoren. Het geluk lijkt al decennia aan ajax te kleven, al doen scheidsrechters ook regelmatig een duit in het zakje. Hoe vaak je ziet dat kleine overtredingen tegen ajax veel vaker worden bestraft dan andersom. In het zadel geholpen worden en zo de kans krijgen zelf een tikkie uit te delen, dat is wat er vaak gebeurt in het voordeel van ajax.
Neemt niet weg dat Feyenoord het aan het begin vh seizoen heeft laten liggen en een echte spits ontbeert

27 december 2014 om 14:34

Ja, natuurlijk. Ajax wordt in het zadel geholpen. Ga toch huilen joh. Het NRC onderzoek wijst uit dat Ajax vorig seizoen het meeste last heeft gehad van de arbitrage en daardoor de meeste punten verloor van alle ED-clubs.

Het is geen geluk meer als van de laatste 23 klassiekers (beker en competitie) er 1 verliest. Dan ben je gewoon beter. Het is geen pech als je 3 keer kampioen wordt in de laatste 40 jaar. Dan ben je gewoon slechter dan PSV en Ajax.

Ik snap je frustratie van die 0-1, wat gewoon een gestolen overwinning was. So what? Dat gebeurt wel vaker in voetballand. Ik kan me wedstrijden in de Arena herinneren dat clubs er met punten vandoor gingen terwijl Ajax 40 of meer keer tussen de doelpalen van de tegenstander schoot. Hoor ik daar oud-spelers nu nog steeds over? Alsof Ajax een groot onrecht is aangedaan? Schei toch uit man, maak het niet groter dan het is. Knoppie om en doorgaan. Focus op je eigen club. Altijd maar dat kijken naar en vergelijken met Ajax. Voor veel Feyenoorders lijkt het wel alsof ze Ajax nodig hebben om zichzelf een identiteit te geven. Feyenoord, Feyenoorders moeten groter zijn dan dat.

Aan de andere kant snap ik het wel, omdat de machtsbalans tussen Ajax en Feyenoord al decennia doorslaat in het voordeel van Ajax. En dat leidt automatisch tot slachtoffergedrag bij velen.

27 december 2014 om 15:15

hohoho, 4 x kampioen in de laatste 40 jaar. Is idd veell te weinig, gemiddeld dus minder dan PSV en ajax.
Maar volgens mij geeft Regi alleen maar aan wat hij die ene middag bij die ene wedstrijd heeft waargenomen. En daar valt geen speld tussen te krijgen.......

27 december 2014 om 16:35

Ja, wat Regi heeft waargenomen heeft klopt. Maar hoe kom je dan bij ajax en decennia van geluk en scheidsrechters meehebben?

28 december 2014 om 13:11

Uhm, door wekelijks de wedstrijden, commentaren enz. te volgen vanaf eind jaren 70, toen idd de onderlinge resultaten nog in het voordeel waren voor Feyenoord?
Termen als 'lucky Ajax' zijn echt niet door mij verzonnen of alleen in Rotterdam te horen. Voetballiefhebbers van mijn leeftijd en ouder weten precies wat ik bedoel.

Pfff en dan nog de reacties van sommige mede Ajax supporters dat het terecht was.... Ajax is daar heel goed weg gekomen en had niets verdiend. Hoe Feyenoord speelde (maar ook in andere wedstrijden) zou ik graag een aantal keren bij Ajax willen zien (waar ik regelmatig zit). Ik verveel me en erger me en elke keer hoop ik dat het beter wordt maar de laatste jaren zijn we helaas niet verwend. Feyenoord is wat aanvallend/combinatievoetbal betreft verder en vaak leuker om naar te kijken. En om nou te zeggen dat Ajax kan leunen op hun degelijke verdediging....nee.... Mocht FDB weg gaan hoop ik dat ze Ron Jans een kans geven. Laat al zijn teams leuk voetbal spelen met resultaten, wat hij met Zwolle presteert is top.

27 december 2014 om 14:17

Eerlijke reactie van je kan ik zeker waarderen !

27 december 2014 om 14:28

Ron Jans? Echt niet. Het is een hele geschikte joviale vent die PEC leuk laat voetballen ja. Inderdaad Pec, daar waar de druk 0,0 is en heerlijk vrijuit gevoetbald kan en mag worden. Waar een verliespartij niet erg is, waar de kranten niet vol staan als er een keer slecht gespeeld wordt. Waar de spelers in anonimiteit leven. Waar EU voetbal 'leuk[ is en geen must.

Jans gaat het echt niet redden de klassieke top clubs. Daar is hij te goed voor (qua karakter).

27 december 2014 om 15:17

Hij heeft het nog nooit mogen proberen bij een grote club dus dat hij het niet zou gaan redden is een veronderstelling. Ik wil het wel eens zien. Met zijn voetbalvisie maar ook eerlijkheid en nuchterheid kan hij prima bij Ajax passen.

8 en 12 punten achter, waarschijnlijk weer geen prijs. Toch vind ik dat wij dit seizoen weer een stap hebben gezet. Europees hebben we goed gepresteerd, spelers raken gewend met het spelen van 3 wedstrijden in 8 dagen. Spelers krijgen door Europese wedstrijden meer ervaring.

Ook qua spel kunnen wij hiermee verder. Dat kon niet met de speelwijze onder Koeman. Rutten verdient daarom veel respect. Wat hij tot nu toe heeft neergezet is indrukwekkend.

Lekker al die Ajax haters hahaha.
Pisvee of Feynooit kennen niet tippen aan de prijzen die Ajax wint en heeft gewonnen.
Lach me dood hier.
Forza Ajax!!!!

27 december 2014 om 16:27

Met het verre verleden erbij wel ja. Maarrrrrrr, PSV heeft de laatste 30 jaar 14 x de landstitel gepakt, en ajax ondanks de knappe laatste reeks van 4 slechts 12........

27 december 2014 om 17:36

Lekker volwassen zeg, Pisvee.. Je maakt jezelf compleet belachelijk. Daarbij zou ik van 'kennen' maar gewoon 'kunnen' maken.

28 december 2014 om 15:05

Typisch VZ dat deze reactie er nog staat.
Nou dan hoop ik maar dat je je aan je woord houdt en je letterlijk dood lacht.

Klopt deze wedstrijd win je normaal gesproken met 3/4 - 0 . Ajax speelde erg zwak en Feyenoord echt één van de beste wedstrijden van het seizoen. Gewoon erg veel pech gehad 3x de lat zelfs volgensm ij.

27 december 2014 om 18:39

Gebrek aan scoorend vermogen is geen pech. Clasie een goede speler die gewoon te weinig scoort. Zelfs de spits werkt keihard maar scoort te weinig.

27 december 2014 om 19:13

Was wel pech het team was toen pas net nieuw en in de huidige vorm hadden we wel die wedstrijd gewonnen. Het team zit in een proces en dan heb je vaak pech in het begin. Scorend vermogen is overdreven, we scoren genoeg doelpunten.

27 december 2014 om 21:40

Het blijft het zwakke punt. Uit bij NAC maar met 1-0 winnen maar ook Dodrecht thuis lang 0-0.

28 december 2014 om 11:11

1-0 was genoeg, Feyenoord had de controle uit bij NAC en deed ook niet al te veel moeite om er meer bij te maken.
uit bij psv 3 scoren is zeker ook gebrek aan scorend vermogen, PSV had tot toen pas 1 doelpunt tegen in thuiswedstrijden.

28 december 2014 om 03:10

Het was zeker voor ons geluk dat we wonnen, maar of dat nou zozeer lag aan het feit dat jullie pech hadden. Ja, in bepaalde zin was het pech dat het soms centimeters werk was. Maar de gehaaste afwerking van Clasie, Kazim-Richards of Te Vrede was dat bijvoorbeeld allerminst. Het zijn gewoon geen koelbloedige afmakers, dat is pure kwaliteit. Dat mist Feyenoord, en had het vorige jaren met Guidetti en Pelle wel in huis. Het niet goed benutten van kansen komt met grote regelmaat terug bij Feyenoord, daarom zie ik het eerlijk gezegd ook niet
zo zeer als louter pech. Er is echt wel meer aan de hand bij Feyenoord.

Defensief presteert het wel goed (over het algemeen) maar aanvallend is het gewoon te matig. 30 doelpunten in 1 seizoenshelft is gewoon voor een club als Feyenoord veel te weinig. Ajax scoort in de Eredivisie meer dan 40 procent meer doelpunten ten opzichte van Feyenoord , PSV zelfs meer dan 50 procent.

Feyenoord samen met Vitesse spelen de mooiste voetbal van de Eredivisie, Ik denk dat volgend seizoen Feyenoord nog beter zal presteren als ze deze selectie niet verkopen.
Tweede helft van de seizoen denk ik dat Feyenoord en Ado Den Haag het veel beter zullen doen en uiteindelijk Nac Dordrecht en Heracles of Excelsior na-competitie zullen spelen.
Nac Dordrecht en FC Utrecht spelen wel de slechtste voetbal. Het is gelukkig dat Utrecht nog een rijke club is.

Als men naar de statistieken kijkt dan is Ajax in De Kuip de zwaarste wedstrijd dat Feyenoord speelt. 19 maal winst voor Ajax en 18 maal winst voor Feyenoord.

27 december 2014 om 19:06

Tegen Ajax in de Arena is nog zwaarder voor Feyenoord.

Klopt. En zelden was Feyenoord voetballend gezien ajax zo duidelijk de baas! Zelfs niet bij die 4-2 in 2012. Vandaar de terechte verbazing.

27 december 2014 om 16:38

Blijkbaar is dat dan heel bijzonder. Dat er nog steeds gepraat wordt over 2012 en die ene wedstirjd in september. Deze verbazig bevestigd alleen maar dat Ajax normaal gesproken de betere is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren