Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Toen Ajax landskampioen werd, waren er niet eens zoveel mensen’

Laatste update:

Bram van Polen had een jaar geleden nooit gedacht dat hij in een paar maanden tijd zowel de KNVB Beker als de Johan Cruijff Schaal zou winnen én in Europa zou spelen. Hij beleefde een memorabel jaar met PEC Zwolle. De 5-1 zege in de bekerfinale tegen Ajax vond de captain van de Zwolse club toch wel het mooiste moment, zo erkent hij.

/

Van Polen noemt de overwinning het mooiste wat hij ooit op voetbalgebied heeft meegemaakt. "Als je op zo'n podium, tegen zo'n tegenstander, zo weet te schitteren, dan lijkt het of je aan het dromen bent. Je gelooft het niet. Alles klopte die dag", vertelt de verdediger in het Algemeen Dagblad. Ron Jans liet een motivatiefilmpje zien en Fred Benson speelde op de cd-speler een speech van Al Pacino af uit Any Given Sunday. "Ik heb nog nooit zo'n focus gezien in het elftal."

Het duurde even voordat Van Polen na afloop doorhad wat er was gebeurd. "Vanwege de stunt, de cijfers, het vuurwerk besefte ik dat deze wedstrijd heel lang herinnerd zou blijven." De huldiging zal hij nimmer vergeten. "Ik hoorde dat er 40.000 mensen waren. Dat is echt bizar. Toen Ajax landskampioen werd, waren er niet eens zoveel mensen om ze te huldigen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens heeft ajax meer fans dan zwolle bram van polen

27 december 2014 om 08:59

Klopt!, Zwolle heeft supporters! B-)

27 december 2014 om 09:03

Volgens mij zitten er al 50000 in de arena....

27 december 2014 om 10:13

zelden

27 december 2014 om 10:54

Ajax heeft hogere bezettingsgraad dan de kuip. En qua aantallen staan ze in de top tien van Europa

27 december 2014 om 11:01

De werkelijke bezettingsgraad ligt lager, Ajax telt altijd de seizoenkaarthouders al als bezoekers. Maar die gaan niet elke wedstrijd en dat is ook terug te zien met al die lege plekken telkens.

27 december 2014 om 11:09

@frgiooo

Onzin.

27 december 2014 om 11:40

Frgio, klopt, Ajax telt verkochte kaarten, geen bezoekers en seizoenskaarten zijn ook verkochte kaarten. Doet elke club trouwens, ook Feyenoord, waar seizoenkaarthouders ook wel eens een wedstrijd overslaan.

27 december 2014 om 13:12

No show bij Ajax is anders 25%

27 december 2014 om 14:26

Op tv zie je ook wel echt de kant waar de meeste lege plekken zijn en de meeste mensen voor tijd weg gaan. Het is jammer dat vak 410 en andere sfeervakken niet in beeld komen.

27 december 2014 om 14:46

@ajaxwatcher

Is geen onzin.
Het is een feit dat Ajax de verkochte kaarten telt zoals troda4030 ook al zei.
Bij Feyenoord bijvoorbeeld tellen ze alle gescande kaarten bij binnenkomst. Dat is iets totaal anders en daarom is het haast nooit echt uitverkocht. Want altijd is er wel een supporter ziek thuis of iets dergelijks.

27 december 2014 om 17:59

@ajaxwatcher

Goed argument....

27 december 2014 om 20:15

Leuke achterhaald meningkje.... die 25% is je reinste onzin.
Dat wilt namelijk zeggen dat er ruim 12.000 mensen niet komen opdagen....38.000 haha grappig joh!
Er zitten nagenoeg alle wedstrijden minimaal 45.000 mensen, dat zijn nog 7000 lege stoeltjes natuurlijk, maar die 25% is niet op feiten gebasseerd.
Overigens kunnen de andere clubs er ook wat van, laten we daar maar niet over beginnen.

Het zijn veelal de dure kaartjes, dus de plekken op de lange zijde die leeg blijven, of eerder weg gaan.
De Harde kern is echter altijd top.

Frgioo, nee ook bij Feyenoord tellen ze de Scc's en verkochte kaartjes bij elkaar op.
Of denk jij dat het zo 1,2,3 vanuit het systeem op teletekst staat?
Zo werkt het overal, ook bij jou cluppie.

Maarja het collectieve Ajax bashen is natuurlijk leuk, vooral omdat Brammetje onzin verkondigd.
Het naast de arena huldigen heeft gewoon geen charme.
in 2011 waren er toch echt meer dan 120.000 in en rondom Amsterdam.
Zal geen enkele club aan kunnen tippen.

27 december 2014 om 09:04

ach dat maakt toch helemaal niet uit. Ze hebben een fantastische prestatie behaald en toch mooi voor die club dat ze zo'n mooi feest hebben gehad. Enige jammer was dat het tegen mijn cluppie was, maar daar ben ik inmiddels wel weer overheen. Voor Zwolle hartstikke leuk.

27 december 2014 om 09:05

Dat is niet zijn punt. Maar hij zit er alsnog naast. Er kwamen steeds minstens een ton supporters op de huldiging in amsterdam af.

27 december 2014 om 09:15

Nou ik was bij alle huldigingen en dat was alleen het geval bij de eerste van de 4. De laatste waren er 35000 ongeveer. Maar dat is toch niet zo belangrijk, zijn twee verschillende huldigingen.

27 december 2014 om 09:28

Hij doelt waarschijnlijk op de laatste huldiging naast het stadion. En dan heeft ie volgens mij gewoon gelijk, daar waren niet zo veel mensen. Ik ben daar ook niet geweest terwijl ik wel altijd naar alle wedstrijden ga. De huldiging is gewoon niet meer wat het geweest is, omdat het op een van de lelijkste locaties van Nederland gehouden wordt.

27 december 2014 om 10:28

Info is inderdaad helemaal onjuist wat ik zeg, weet niet meer hoe ik aan die info kwam maar nu het weer gecheckt te hebben: in 2012, 2013 en 2014 zat het aantal aanwezigen supporters op +/- 50.000

27 december 2014 om 12:39

Precies, ik ga wel altijd. Maar een huldiging hoort op het museumplein of leidseplein, maarja dat is aan die eencellige lui te danken.

27 december 2014 om 13:30

In Zwolle waren er bij lange na geen 40.000. "de organisatie" schatte het op 35.000, maar de bezoekers zelf dachten meer aan 20.000. Op de beelden zelf zag het er in ieder geval niet uit op 35.000 laat staan 40.000.

27 december 2014 om 09:06

Probeer eens te lezen Maxitaxi.
Jouw opmerking bevestigd nog maar eens extra wat van Polen zegt. Zoveel meer fans bij Ajax en toch meer supporters op de been om Pec te huldigen....was een geweldige prestatie voor deze club.

27 december 2014 om 13:34

Alleen hij overdrijft duidelijk. Bij de laatste kampioenschap waren er ongeveer 35.000 op het Arenapark en dat waren er alsnog meer dan bij Pec. In zo'n beetje elke artikel spreekt men namelijk over Bijna 30.000 bezoekers in Zwolle.

27 december 2014 om 13:41

Bij Ajax waren het de laatste keer 35.000 (zoveel passen er ook maar ongeveer op het veld en het zat tot aan de arenaplein vol) en bij PEC waren het er Bijna 30.000. Van Polen weet heel goed dat het er minder dan 40.000 waren, maar hij gaat uit van het maximale aantal.. waarvan hij had "gehoord".

De aantallen zijn overal te vinden op het internet. Dit doet me een beetje denken aan de huldiging van Twente toen er gesproken werd over 30.000 enerzijds en 70.000 anderzijds. De kunst van het overdrijven.

27 december 2014 om 14:14

Grachtentocht ook gezien?

Volgens mij waren de laatste keer op het Museumplein 100.000 mensen. Dus volgens mij valt het wel mee.

Bovendien was het de 4e achter elkaar. Als je al twee of drie keer bent geweest, waarom zou je dan de vierde keer ook nog gaan?

27 december 2014 om 09:08

Ja, hou dan maar op met voetballen. Wat een onzin zeg.

27 december 2014 om 10:56

Dit slaat natuurlijk nergens op, elk landskampioenschap is bijzonder en moet je als supporter zijnde mee willen maken (indien mogelijk). Ongeacht of dit nou de eerste of de 33e keer is...

27 december 2014 om 11:45

Vergeet niet dat veel supporters uit principiële of praktische redenen niet naar dat lelijke, afstandse k*tparkeerterrein gaan, maar gewoon hun eigen feestje bouwen op het Leidseplein, Rembrandtplein of Museumplein (ikzelf ook).

Kan begrijpen dat dat een hele memorabele gebeurtenis was voor heel Zwolle. Dan sta je daar opeens tegen team met meeste titels. Dan nog eens winnen is zeer netjes.

Die zitten alleen al in het stadion. Bij de dertigste landstitel op het museumplein waren er naar schatting 120000 duizend maar het klopt dat er bij de arena minder mensen op afkomen bij huldigingen.
Pec blijft tot op heden verbazen normaal houd je dit als kleinere club niet lang vol. Almelo had ook zn periode dat het lang boven zijn stand leefde. Pec heeft dat stokje overgenomen. Leuk om te zien wel.

Feitelijk onjuist aangezien er 50.000 Ajacieden waren.

Los daarvan, 40.000 Pec supporters is een heel mooi aantal voor een bekerwinst. Wanneer wij de beker winnen is er niet eens een huldiging.

27 december 2014 om 09:46

Jawel hoor. Maar dat is dan in de Arena. Vorig jaar zou bij beker winst de huldiging gelijk zijn met het lands kampioenschap. Dit vanwege de vechtpartijen die de huldiging (in 2007 meen ik) op het leidseplein opleverde. In 2010 werd de beker in de Arena aan de fan's getoond.

27 december 2014 om 09:50

Wat doet het er aan toe hoeveel mensen er waren. Kennelijk wilt die Bram van Polen toch een sneer uitdelen.

27 december 2014 om 12:49

Als dat zijn bedoeling was is het hem goed gelukt. Wat een gejank om niets zeg!

Maar il gok dat hij gewoon aan wilde geven hoeveel mensen er wel niet waren in Zwolle.

Wat maakt die vergelijking met Ajax nou uit? Geeft alleen maar aan hoe groot Ajax is.. Het is een gewoon een prachtige prestatie wat PEC geleverd heeft. En doen t dit seizoen gewoon weer geweldig! Dat ze dit meemaken onder de naam PEC is ook mooi.. Oude naam, hedendaagse daden. Hoop voor hun dat dit zo blijft, want spelen verzorgd voetbal. Topper!

Groeten uit Amsterdam.

Echt ongelooflijk dat mensen weer reageren op alleen de titel of de laatste zin. Als mensen nou eens gewoon het artikel lezen dan zou men begrijpen wat er gezegd wordt en wat de intentie is waarom hij het zegt..pfffff. ON: kan me voorstellen dat dit zijn moment was, bijna alleen maar pec supporters in het stadion, de uitslag, wat er in het begin allemaal gebeurde....ja dan kan ik begrijpen dat je aan het eind van de wedstrijd nog helemaal in de wedstrijd zit.

27 december 2014 om 09:48

Snap niet zo waarom hij Ajax er bij haalt. Misschien toch ooit Ajax fan geweest. Iedereen vind Ajax niks, maar stiekem vinden ze het allemaal mooi. Een Bergkamp en een Frank de Boer. Dan een Ron Jans die niks op voetbal gebied heeft gepresteerd. Frank bij Barcelona en het gouden Ajax. Ach ja het zal wel.

27 december 2014 om 09:55

Misschien omdat hij van Ajax de beker won, misschien omdat Ajax als grootste club van nederland word gezien? wat maakt het in hemelsnaam uit??? Hier gaat heel het artikel niet over en meer ga ik er ook niet over zeggen.

27 december 2014 om 11:25

Er is geen ander vergelijkingsmateriaal dan Ajax. Ajax werd immers landskampioen en niet PSV of Feyenoord

27 december 2014 om 12:55

Mss omdat buiten zwolle om Ajax de enige was die wat gewonnen had? Klinkt wat vreemdd he er stonden hier meer mensen dan op de korenmarkt... Of vergelijk met welke andere club die niets te vieren hadden.

Natuurlijk loopt heel Zwolle uit na zo'n prestatie. Die is te vergelijken met Ajax dat de Champions League wint. Stel dat dat zou gebeuren, hoeveel mensen komen daar op af?

Brammetje toch......

Ajax was voor de 4de keer op rij kampioen geworden, het was weer de normaalste zaak.
En zo hoort het ook bij Ajax, voor ons is winnen normaal en vereist, wat jij met Zwolle hebt bereikt is een mooi incident. Heel leuk voor je dat er 40.000 man stond, zullen er ook zoveel staan als je kampioen in de jupiler league wordt?

Bram heel veel geluk met Zwolle en het behalen van de play offs.......
Dan gaan wij wel weer met 37000 man titeltje nummer 5 vieren

Adios

27 december 2014 om 11:50

Laat ik nu meer respect voor de supporters van Zwolle hebben dan voor de succes supporters van Ajax waar jij er volgens mij 1 van bent. De arrogantie van deze reactie, niet te geloven zeg!

27 december 2014 om 12:57

Zucht....

Zo een grote mond maar je toch aangevallen voelen door een simpele vergelijking.

27 december 2014 om 13:26

Het waren er alleen geen 40.000.. De organisatie/pec zelf had het over 35.000, maar dan over het hele traject gezien van de rondvaart tot aan het veldje.

Toendertijd werd het ook al tegengesproken op de artikelen van RTV Oost en Nu.nl etc dat er nog geeneens de helft waren en de beelden spraken eigenlijk voor zich. Het zag er een stuk drukker uit bij de huldiging in Amsterdam.

Deze sneer was echt onnodig aangezien we allemaal weten hoe druk het was toen er nog op de Museumplein gevierd mocht worden.

PEC heeft uitstekend gepresteerd! Was de eerste echt grote prijs voor hun (en ook voor Bram), logisch dat daar veel volk op afkomt. Dan ook nog eens met 5-1 ajax echt afgedroogd!!!!!
Voor ajax is een prijs gewoon de zoveelste prijs, wordt wat gewoontjes.
Daarnaast, ajax is een door de media zwaar gesubsidieerde club. De aanhang is een weerspiegeling daarvan, veel successupporters, meelopers ook. Om ergens bij te willen horen kiezen veel mensen daarom maar voor de club die het meeste aandacht krijgt, precies dat wat Hilversum en omstreken al decennia lang voornamelijk aan ajax heeft gegeven. Ik denk dat vooral ajax dit soort supporters heeft, daarom ook vaak negatieve geluiden als het even tegen zit. Bij de meeste andere clubs zijn er in verhouding veel meer echte supporters, die door dik en dun achter hun cluppie staan.

27 december 2014 om 20:21

Hahaha wat een calimero ouwe.
Gesubsidieerde club? kijk eerst eens naar je eigen club die zonder hulp van buitenaf dood was geweest.

Net zoals die propaganda vanuit Hilversum dat jullie de beste gweldigste fantastische supporters ter wereld hebben zeker... of klopt dat dan opeens?
Beetje selectief iets aanvinken wat je uitkomt zeker.

Hilarisch, 2nd city syndrome is weer terug hoor.

Het laatste kampioenschap van Ajax was ook niet zo bijzonder meer. Het enige wat er bijzonder aan was, was dat Ajax kampioen werd met het laagste aantal punten sinds de invoering van het driepuntensysteem. Toch een smet op het kampioenschap.
Dat Zwolle een prijs pakt is wel bijzonder. "once in a lifetime" zou je haast zeggen, maar een paar maanden later flikten ze het gewoon weer door Ajax wederom te verslaan voor de Cruijfschaal.

Lekker belangrijk. Ik boycot die namaakhuldigingen tussen de kantoorpanden altijd. Vier mn eigen feestje in de stad en met mij vele anderen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren