Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal baalt: ‘Dit is niet toegestaan volgens de regels van FIFA en UEFA’

Laatste update:

Het zijn extreem drukke tijden voor de clubs in de Premier League. Zo kwam Manchester United vrijdag in actie tegen Newcastle United (3-1), wordt er zondag gespeeld tegen Tottenham Hotspur, staat er donderdag een duel met Stoke City op het programma en staat er drie dagen daarna een FA Cup-duel met Yeovil Town op het schema. Manager Louis van Gaal van Manchester United is absoluut niet blij met het speelschema.

/

“De regels van de FIFA en de UEFA verbieden het om binnen 48 uur weer een nieuwe wedstrijd te spelen. In Engeland is het blijkbaar prima”, begint Van Gaal tegen Sky Sports. “Ik kan mijn ploeg nu niet op een goede manier voorbereiden. Normaal gesproken hebben we stafoverleg, teamoverleg, een training met elf tegen elf en analyse van de tegenstander. Dat kan nu allemaal niet.”

Eerder liet Van Gaal zich al negatief uit over het voetballen tijdens de feestdagen. In Engeland is tweede kerstdag een vaste speeldag, maar dat vindt de coach maar niets. “Wij hebben ook familie. Ik heb een vrouw en kinderen, en kleinkinderen, en die kan ik nu niet zien met Kerstmis”, zei een balende Van Gaal.

Er moet minimaal 48 uur tussen de wedstrijden zitten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 december 2014 om 20:53

Goh dat zei men nou niet over PSV - FEYENOORD. Die wordt met nog meer tijd ertussen gewoon 2 weken verschoven. Van gaal heeft gewoon een goed punt. Engeland voldoet niet aan de regels.

26 december 2014 om 21:16

dat wist van gaal anders ook al voordat hij tekende en er moeten zoveel mensen voor veel minder geld met de kerst werken

26 december 2014 om 21:58

dus men mag zijn ongenoegen niet uiten als hem er over wprdt gevraagd ? Hij geeft aan dat hij liever met zn familie zat dan een wedstrijd. Hij geeft zijn mening erover. Hoogst waarschijnlijk is hier maar gevraagd dus vind niet dat hij overdrijft of wat dan ook.

26 december 2014 om 22:12

Ik snap vooral niet waarom de topclubs klagen met hun brede selecties.

27 december 2014 om 00:33

Volgens mij is voetbal nog altijd entertainment. En dat is meestal nodig op de dagen dat de 'normale' menns vrij is. Had hij maar geen voetbaltrainer moetwn worden.
Bovendien worden ze er ruimschoots voor gecompenseerd voor dergelijk ongemak.
Dus ja, ze moeten inderdaaad niet zeuren.

27 december 2014 om 11:36

Werken is heel anders dan topsport bedrijven, fysiek is dit gewoon niet te doen.

27 december 2014 om 11:59

maar dat was 100 jaar terug ook al zo en nu heeft hij bij man utd getekend en moeten de regels maar even aangepast worden want de grote meneer van gaal hvind het maar niets

26 december 2014 om 20:54

Sterke onderbouwing. Ik vind overigens dat die 48 uur niet teveel gevraagd is. Als.je het has erop hebt gehad is een dag uitrusten geen oveebodige luxe. Dat ze met de kerst doorspelen wist van Gaal al langer.

26 december 2014 om 22:43

Wat heb je aan dat salaris als je niet kunt herstellen? Het is ook in het belang van de supporters dat spelers voldoende rust krijgen.

26 december 2014 om 22:49

in een rolstoel op je 40e is ook leuk ooit van overbelasting gehoord?

26 december 2014 om 23:12

Ja, maar jullie doen nu net alsof ze het hele seizoen zo snel achter elkaar moeten spelen. Het is een keer per jaar. Zet je eroverheen.

27 december 2014 om 03:17

Het is in een periode dat zowat elke competitie in Europa stilligt, alleen in Engeland word er gevoetbald omdat anders het speelschema in de war komt met die 2 bekertoernooien. Waarom er 2 zijn is voor mij een raadsel, maar dit is de rede waarom de Engelsen zwak presteren in Europa. Ze hebben veel te weinig rust.

Hoe fijn het ook is, Engeland moet kappen met Boxing day of een bekertoernooi afschaffen. Erg schuin dat het land met de meeste competities geen winterstop hanteert met oog op fitheid en blessures.

26 december 2014 om 21:09

Dit is al meer dan een eeuw traditie. Een traditie dat gewoon niet verbroken moet worden desnoods stappen ze gewoon uit de Fifa en Uefa organisatie.

Ik snap niet waarom niet Britse/ierse supporters hierover kunnen gaan klagen, slaat helemaal nergens op.

26 december 2014 om 21:14

Vergeten, je mag natuurlijk alleen iets zeggen als je ook uit GB komt ofzo, dom van mij.

26 december 2014 om 21:31

Sinterklaas is ook een traditie met zwarte piet. En kleine kinderen besnijden ook...zo ken ik er nog wel een paar.

26 december 2014 om 21:59

Waarom kan je niet gewoon volwassen reageren en normaal een discussie aangaan? Is dat raar tegenwoordig of raak je daar misschien geïntimideerd door?

Je gaat geen traditie verbreken van iets wat al een eeuw oud is. Een competitie wat in eerste instantie is opgericht voor de Engelse arbeidersklasse. Het is toch te gek voor woorden dat Johnny Foreigner dan even komt aanzetten en dat vervolgens gaat afkeuren? Of vind je dat heel vreemd dat ik zoiets beargumenteerd?

Miljoenen supporters uit Engeland kijken hier naar uit dit is voor velen het mooiste voetbal periode van het seizoen. Dan is het toch raar dat dat afgekeurd wordt door iemand die geen of een minimale band heeft met het moederland van het voetbal? Wie ben ik om bijvoorbeeld Serie A te gaan afkeuren op haar tradities? Dat is arrogant noch bekrompen.

26 december 2014 om 22:13

Ja ik ben geintimeerd, ik ben volledig van mijn voetstuk te brengen door een tekst dat door iedereen geschreven man worden, op het internet ben niemand, ik ben niemand, hoe kan ik geintimideerd zijn als ik nagenoeg tegen "niemand" praat. Je laatste alinea laat mij op de manier reageren zoals jij die verdiend. Je verwacht van mij argumenten en dergelijke, maar mijn reactie leg je naast je neer en zegt" slaat nergens op". En nogmaals het was niet eens de intentie om in discussie te gaan, ik reageerde enkel op je onlogische laatste alinea. Dus omdat ik geen brit ben mag ik niks zeggen? Net zo zielig als de logica " wees voor de club van de stad waaruit je komt. In dat rijtje kan ik je bijna scharen na die reactie.

26 december 2014 om 22:24

Ik snap jou reactie niet. Ik snap niet waar die vandaan komt en waarom je iets wat al zolang een traditie is voor de Engelse supporters en zo erg naar uitgekeken wordt wilt afschaffen.

98% van de supporters in het stadion wordt gevuld door Britten en Ieren omdat het de English premier league is. Opgestart om het Engelse volk te vermaken waarom zou je als buitenlander dan een traditie willen afschaffen wat het Britse/ierse volk zo in acht nemen.

Verder heb ik het ook niet zo op out of towners maar daar heb ik mijn redenen voor. Als jij dat zielig vindt dan ben ik wel benieuwd naar jou reden voor het volgen van Arsenal.

26 december 2014 om 22:51

Dat je me reactie niet snapt betekend niet dat het onzin is of dat "kritiek" alleen vanuit het binnenland mag komen. Wie zegt trouwens dat ik geen brit ben, dat maakt jij er in eerste instantie van. En over je laatste alinea, ik heb niks te maken met niemand, niemand hoeft iets te maken hebben met mij, vooral niet op dit platform. Ik respecteer ieder zijn voorkeuren, maar tegen meningen mag ik ingaan. Ik heb het woordje zielig niet gebruikt, helemaal niet als het gaat om voorkeuren. Wat ik zielig vind is dat externe partijen denken te bepalen wat wel en niet mag als het gaat om een individu.

26 december 2014 om 22:58

Heel vermoeiend om met jou te discussiëren. Je kiest alleen maar randzaken en vermijd de discussie die ik eigenlijk met jou had willen voeren want dat is wat we hier doen toch? Discussies voeren?

26 december 2014 om 23:17

Waarom wordt zwarte piet hier naar voren gebracht en besnijdenis? Best wel off topic vind je niet?

27 december 2014 om 02:02

Cocoafc,

De oplossing is simpel. Gewoon voetballen op Boxing Day maar dan niet in het weekend van dezelfde week. Vervolgens 1 januari weer en dan heb je mooi 6 dagen er tussen (dit seizoen).

27 december 2014 om 09:56

Precies. Het is niet dat ik boxing day weg wil, integendeel. Ik zeg zelfs in me eerste reactie of.de boxing.day of een bekertoernooi. Daarnaast heb ik nauwelijk tot niet nagedacht over traditie of wat dan ook. Uiteindelijk gaat hem om de spelers en naar mijn mening heeft het drukke schema op lange en korte termijn invloed.

26 december 2014 om 21:13

Je gaat het anders niet in een seizoen krijgen. Of 3 weken druk of het hele seizoem 2,4 wedstrijd per week en 3 weken rust. Boxing day is tradidit. Het is het een ander element van de sport die gaat gelden in zo'n week. Juist mooi. En traditie in engeland is heilig.. dus lekker zo laten.

26 december 2014 om 21:19

Ik vind het prachtig, je hoort me niks anders zeggen. Ik vind wel dat de laatste jaren is gebleken dat de meeste blessures vanuit Engeland komen, blessures die arbeid gerelateerd zijn. Daarnaast presteert Engeland nooit iets op een groot toernooi. 1 omdat de meeste topspelers in bpl buitenlanders zijn en 2 omdat de vermoeidheid in het gehele engelse team zit. Daarmee wil ik zeggen dat buitenlandse spelers er minder last van hebben, omdat ze bij hun land spelers om zich heen hebben die hoogwaarschijnlijk minder vermoeid zijn en als individu er dan minder van merkt. Bij Engeland spelen er altijd 11 die gesloopt zijn na een seizoen, Engelse topspelers spelen niet in het buitenland. 3 competities in het binnenland en 1 in het buitenland ( voor de topclubs/subtop) , daarnaast ook nog eens die nutteloze interlands. Voor mijn part is het over met die oefenpartijtjes, laat me het zo zeggen. Er moet een manier komen om spelers in Engeland meer rust te gunnen.

26 december 2014 om 21:38

Tuurlijk moeten ze rust krijgen, maar er zit zoveel geld daar.. zelfs southampton kan tadic rust geven. En als je naar de blessures kijkt, vallen er niet zo heel veel blessure in deze periode, maar juist daarvoor. het is zelfs voor mij traditie geworden, lekker kratje, goede lunch en paar vrienden en dan boxing day kijken. Heerlijk. En ja.. dat engeland niet presteerd heeft denk ik meer te maken met de hoeveelheid buitelanders en lak aan opleiding dan de vermoeidheid. Maar ach.. het hoort erbij denk ik dan maar.. en lekker zo houden, in ieder geval een concurrent minder op wk en ek

26 december 2014 om 21:52

haha je bedoelt dus dat engelse spelers na een heel seizoen de bank en tribune warm te houden, op een uitzondering na, volledig gesloopt zijn?
En in engeland heeft elke club een enorm brede selectie vergeleken met andere competies, dus als een speer vermoeid begint te raken zal deze speler rust moeten krijgen

En bv een clasie heeft al een langer seizoen in de benen zitten dat al die engelsen, dus ik vind je hele betoog nergens op slaan

26 december 2014 om 22:14

De basis 11 van het nationale team spelen allemaal week in week uit voor hun club. Zou je misschien willen uitleggen wat je bedoelt met dat ze allemaal de bank en tribune warm houden? Want ik kom er na lang en hard nadenken gewoon niet uit.

27 december 2014 om 00:40

Hart, cahill, jagielka, shaw, baines, henderson, milner, lallana, barkley, oxlade, sterling, rooney, welbeck, downing, carrick, wilshere, clyne, walcott, sturridge, berahino, clyne, smalling...

Alleen smalling is niet zeker van basisplek volgens mij.

27 december 2014 om 02:37

oke dat is dan wellicht dit jaar anders dan andere jaren, maar de meeste engelse voetballers in de pl zitten op de bank of de tribune omdat er buitenlandse spelers gehaald worden

en jdg, het team dat jij onder mij noemt heeft ook gewoon veel te weinig kwaliteit om op een wk oid een bepalende rol te spelen

zowieso slaat de vermoeidheidskwestie nergens op, voetballers hebben een luizenleven vergeleken met andere sporters

en het fit houden van een selectie is ook gewoon een taak van de staf, lukt dit niet met en selectie zoals in engeland gebruikelijk is, dan is er of sprake van pech bijeen blessure, maar het zou niet mogelijk moeten zijn dat er in de topsort blessures bestaan door ''vermoeidheid'', ook een trainingssschema is namelijk een onderdeel van topsport.

27 december 2014 om 10:49

reeel

Ik heb even naar de selectie gekeken van 2004 t/m 2014 en ik moet toch helaas tot de nare conclusie komen dat ze allemaal week in week uit spelen.

Geef me dan wat duidelijk wat betreft situatie Clasie. Misschien zie jij iets wat ik overduidelijk niet zien of misschien wel niet wilt zien!

29 december 2014 om 08:19

Zoals Gortonred aangeeft spelen de basisspelers van Engelse elftal gewoon altijd in de basis. Al jaren.. Dat de kwaliteit niet genoeg is, dat heeft niets met aantal wedstrijden te maken, dus weinig met deze situatie.

Heb even voor de gein een opstelling gemaakt, waar nog zelfs in te wisselen valt.. Spelers als Lallana, Rodriguez, Oxlade, Young. Milner, Townsend, Gibbs, Shaw en nog een hele jonge garde.. Volgens mij geen onaardig elftal als je het zo ziet.

Hart
Chambers
Cahill
Jagielka
Baines
Carrick
Wilshere
Walcott
Rooney
Sterling
Sturridge
26 december 2014 om 21:21

Hou toch op man. Spelen op Boxing day is een traditie en ook nog een van de mooiste. Omdat de heer van Gaal het niks vindt moeten ze kappen met Boxing day...

26 december 2014 om 21:28

Waarom moet ik ophouden? Zie je.mij zeggen dat ik.Boxing day niks vind? Ik begin nog mijn reactie met dat ik het fijn vind en toch moet ik ophouden? Boxing day is geweldig, maar als je door zulke periodes topspelers blijft verliezen is het ook niks.

26 december 2014 om 21:46

Wat dacht je ervan om te stoppen met van Gaal napraten? Je vindt het geweldig, maar als van Gaal zegt dat het niks is dan moeten ze ermee kappen -_-

En hoezo blijft verliezen? Een van dr twintig clubs heeft een blessure.

26 december 2014 om 22:09

Ik vind dit al jaren en voor zover ik weet traint van Gaal pas sinds dit seizoen United. En van napraten is sowieso geen sprake.

Tuurlijk kan dat wel. Dan werken ze morgen 8 uur, in plaats van 5 uur. En maak je misschien eens overuren op de club. Wat een vreselijke ramp.

27 december 2014 om 03:07

Denk toch niet dat een van Gaal 5 uur werkt op een dag he. Ik wil ook wel een toptrainer zijn met een 5 urige werkdag zeg..

Niet zo klagen joh daarvoor krijgen jullie zo veel betaald he

26 december 2014 om 21:13

Jaa idd gewoon door laten gaan het is net zo als je hier sinterklaas niet meer vieren

Slaat inderdaad nergens op, maar wederzijds moet Van Gaal ook niet zeuren. Hij had dit vanaf begin moeten zien aankomen de kerst periode. Nu doet Van Gaal of hij de regels wilt veranderen, sinds zijn aantreden in Engeland en Man Utd.

26 december 2014 om 21:22

Hij pleit hier juist voor het naleven van de regels ipv het veranderen van de regels. De regel is dat je niet 2 wedstrijden mag spelen binnen 48 uur en dat is nu wel het geval. Dus begrijp niet waar hij de regels zou willen veranderen.

Kwestie van cultuur. Blijkbaar vinden de Engelsen het heerlijk tijdens de feestdagen overspoeld te worden met voetbal, net als ze ogenschijnlijk ook blij zijn met karrevrachten buitenlandse spelers, clubeigenaren etc.

Ik vind dat Van Gaal niet moet zeuren, hij wordt financieel ruimschoots gecompenseerd, daarnaast wist hij van te voren waar hij aan toe was. Als hij zo nodig vrij wil met kerst had ie maar gewoon in Nederland een baan moeten zoeken.

Ik zou graag met de helft van zijn salaris elke dag een match spelen.
Ach tja, kijk naar je bankrekening Louis.
Kan zijn dat het niet ''leuk'' is. Snap ik ook. Maar niet overdrijven

Als ik de hele dag moet vergaderen of door NL moet rondkarren voor afspraken, krijg ik ook geen 48u rust tot de volgende.
Snap best dat topsport fysiek zware inspanning is, maar volgens mij hebben schaatsers en zwemmers ook niet altijd 48u rust bij een WK o.i.d.
Gewoon even doorknallen Louis, straks heb je weer twee maanden vrij.

Als er effectief 48 uur tijd moet zijn tussen 2 wedstrijden dan heeft Van Gaal wel gelijk dat hij daarover klaagt.
Ik kan ook begrijpen dat hij liever niet speelt met Kerstmis maar dat is in Engeland wel een traditie.

1 keer een wedstrijd met ipv 48 uur 44:15 tussen. Het klagen is de beste man eigen geworden. hij zit al 30 jaar in het vak, kent ongeveer alles van voetbalm dit hoort bij Engeland. Zo simpel is het. Als het niet bevakt, dan ga je daar niet werken. Boxing day is engels en iedereen leeft daar naar toe. En die bekerwedstrijden kan je ook gewoon met je derde elftal gaan als je je spelers wil sparen. Daarna heb je anderhalve week vrij, kun je mooi gaan genieten van je vrije tijd.
Ik begrijp dat het niet ideaal is, maar het geeft een eerlijk en totaal beeld. Voetbak is niet alleen techniek of een balletje trappen. Het is werken, het is uithoudings vermogen doorzettingsvermogen en ook, en misschien wel belangrijkste, het is entertainment. Mensen leven voor het voetbal en hun clubs. niet kan perfect geregeld zijn voor iedereen.

26 december 2014 om 21:15

Anderhalve week? Ze spelen de 28e en dan 1, 4, 11 en 17 januari. Daar zit toch nooit meer dan een week tussen.

26 december 2014 om 21:41

Je hebt gelijk, mijn programma gaf de beker wedstrijd niet weer. Dus een week ertussen inderdaad excuus.

26 december 2014 om 21:29

Bij PSV werd er ook geklaagd over 45 uur ipv 48, maar toen was het volkomen terecht toch? Gelukkig weten ze in Engeland nog wel wat echte mannen zijn en wordt er gewoon gevoetbald.

26 december 2014 om 21:43

Volkomen terecht? Is dat een vraag of ik dat vind? Ik was van mening dat ze de wedstrijd gewoon 2 uur later zouden moeten spelen, dan was er regeltechnisch niets aan de hand. In eerste instantie vond ik dat ze gewoon zouden moeten spelen, dus ach...

Dat ze tijdens de feestdagen moeten spelen heb ik geen problemen mee, maar 48 uur rust lijkt me toch wel echt nodig. Ze hadden dan best Man United een dagje kunnen verschuiven naar 1e kerstdag, of de de andere wedstrijd naar maandag.

Van Gaal moet niet zo zeuren, dan had hij maar geen trainer moeten worden van ene Engelse club. Ik begin het wel beu te worden dat constante gezeur van Van Gaal komt mij toch de keel uit.

Ach voor die 5 miljoen per jaar wil ik wel 3 wedstrijden per week spelen hoor.
Offer de tweede kerstdag er graag voor opm

In Engeland hebben ze al jaaaaaaren zo'n speelschema en dat is overal op de wereld bekend.

Dus ik snap het gezeur en geklaag nu opeens niet.

En wat hebben de Fifa en Uefa te maken met het speelschema van de BPL (of wat voor andere competitie)? Dat moet de FA toch regelen.

26 december 2014 om 22:38

De FA staat lager dan de UEFA en de FIFA. Zij moeten zich dus gewoon aan de regels houden. Traditie of niet, je niet willen aanpassen aan de moderne eisen is even erg als wat mensen van het gezeur van Van Gaal vinden.

26 december 2014 om 23:37

Ja goed, ik dacht toch echt dat de voetbalbond zelf het schema opstelt wat betreft de "nationale" competitie/beker.

Als het zo is dan moeten die andere partijen daar maar tegenop treden. Hun staan boven alles en iedereen en hun regels worden overtreden.

Hoe dan ook, ik weet niet of dit een "moderne eis" is of wat dan ook. Feit is dat niets nieuws is in Engeland en als het een oh, zo groot probleem was dan was er al iets tegen gedaan.

Jesus wat een gezeik 48 uur rust en nog klagen ik moet soms 14:00 tot 22:00 werken en dan moet ik smorgens weer om 6 uur beginnen zit 8 uur tussen ik zeik daar ook hier over man deze gasten verdienen bakken met geld en dan moeten eve een paar keer achter elkaad spelen stel je aan

26 december 2014 om 21:41

Heerlijke vergelijking ook

26 december 2014 om 22:39

Ja lekker boeie hoe het op jouw werk gaat. Regels zijn regels, en de FA houdt zich er niet aan. Daar mag best wat over gezegd worden.

Je weet als dat als je in Engeland gaat coachen/spelen dat deze situatie gemeengoed is dus Van Gaal moet zo zeiken en zich gewoon naar de situatie aanpassen.

Ach gut, ze missen een paar familiedagen waar de helft van nl amper zin in heeft.

Vergeet ie er bij te zeggen dat ze 1000 keer meer verdienen dan de gewone man.

Ik wil elke dag wel een wedstrijd spelen en dan nog vet betaald worden ook

Ga lekker in een ander land managen dan als je zoveel te zeuren hebt. Wat een vervelende vent is het toch. Het gaat altijd al zo in Engeland. Wees blij met het makkelijke schema.

Al geef ik hem gelijk, is het toch niet slim om weer over dit te beginnen. Hij weet dat dit normaal is in Engeland dan moet je ook niet gaan zeuren.

Als elke ploeg zo weinig rust krijgt dan is er geen sprake van vervalsing of dergelijke. Ik zou ook geen argument waarom dit moet worden afgeschaft. Ook zie ik niet in waarom het niet zou kunnen.
Het niveau zal best wat dalen met vermoeide spelers, maar kan nog geen reden zijn om het te veranderen.
Het zal zeker zwaar zijn, maar so what? Elk team heeft het zwaar, dat is de competitie. We kunnen ook in de tour de france extra rustdagen gaan invoeren maar waarom? Dat heet de charme van de sport. Daarom zit Louis nu in Engeland. Vanwege de charme en daarom automatisch de poen. Dat is mede de reden waarom de PL de populairste competitie is. Daar horen ook de "nadelen" van bij.

Boxing day is geen probleem, het feit dat de wedstrijden op Zondag zijn en niet Maandag zijn ongeloofelijk.

Als je het spel tactisch wilt houden en de coach ook z'n inbrengt wilt laten hebben moet je dit gewoon doen.
Ik vind het geweldig dat ze nu spelen aangezien er geen andere wedstrijden op zijn maar ik had gerust nog eff een paar dagen kunnen wachten. Ik geef van gaal groot gelijk echter kun je er ook rekening mee houden iig met de tactische gedeelte. Dat het zwaar voor de spelers is echt niet gunstig. Als all de spelers te moe zijn krijg je een kwalitatief lagere wedstrijd. Maar daar staat weer tegenover dat je selectie breed moet zijn en in van gaals geval is dat niet zo. Er zijn echter maar weinig clubs die zo'n brede selectie hebben zoals city of real . Denk dat het beter is voor de kwaliteit van de wedstrijden dat er meer tijd tussen zit.
Ook moet je rekening houden met de spelers. Zo krijgen ze ook sneller blessures.

Is toch goed kerst word opgewekt door een speelronde premierleageu

Ik ben het niet met Van Gaal eens wat betreft Boxing Day, want dat vind ik juist een prachtige traditie!
Ik ben het wel met hem eens dat het belachelijk is dat United zondagmiddag om 13.00 uur weer moet spelen in Londen. Als je bedenkt dat United vandaag om 18.00 uur klaar was met de wedstrijd, is dat gewoonweg belachelijk!
Waarom die wedstrijden niet op maandag?

Niet zeuren Louis. Dat wist toen je dat miljoenencontract ondertekende. De kerst zal zonder de kinderen en kleinkinderen zijn.

Nog iets anders Louis : er zijn andere mensen die ook werken op kerst en nieuwjaar en die verdienen, als ze geluk hebben, slechts 1.000 keer minder dan jij.

En nog een andere : ik ben ook tegen kerstvoetbal ; laat de heren voetballers en trainers i.p.v. te voetballen op kerst en op nieuwjaar eens vrijwilligerswerk gaan doen op die dagen samen met duizenden anderen die ook weer maar een schijntje verdienen als jij huilebalk.

Niemand heeft LVG verplicht te tekenen voor een Engelse club. Of heeft hij zich niet goed voorbereidt over de tradities qua spelen tijdens kerst? En dan nu achteraf gaan zeuren? Doe dan stoer en zeg het voor het tekenen van een contract. Dan weet ik zeker dat Manchester naar een andere manager was gaan zoeken. Het is natuurlijk ook graag of niet. Of denk LVG dat hij de enige topcoach is die wil werken daar? Zelfs Mourinho had er graag heen gegaan.

En het is natuurlijk ook een kul redenen om te gaan huilen dat hij een minimum aan voorbereidingstijd moet hebben. Alsof dat altijd goed uitpakt? Ook hebben de tegenstanders te maken met dezelfde voorbereidingstijd. en condities. En heeft hij zo een beetje de breedste selectie van heel Engeland t.o.v. de kleine clubs.

Ook heb ik geen speler in Engeland horen klagen. Maar LVG vind het al vermoeiend om met een kerstdag op de bank te zitten? En zit liever met zijn familie? Ook al krijg hij daar wel een behoorlijke vergoeding ervoor? Neem dan gewoon lekker ontslag. Hij heeft toch geld genoeg dan kan hij iedere dag op de bank zitten met zijn familie zonder enig zorg.

En qua blessures kan je gewoon de intensiteit van de trainingen aanpassen. Iets wat LVG niet graag doet. Namelijk zich aanpassen. Het is goed voor hem dat de resultaten weer mee zitten. Want zodra het tegen zit kan ik mij voorstellen dat je van deze lastpak liever af bent. Zoals zij bij Bayern nog staan te juichen dat hij is vertrokken.

Overigens is de situatie met PSV niet vergelijkbaar. Dat was een andere situatie. Ook speelde zij ervoor een uitwedstrijd in Verweggistan. En kregen zij te maken met onvoorziene omstandigheden door de afgelasting van de wedstrijd. Maar goed!

Dat was met 48u niet anders geweest. Dan speelde hij alleen iets later op de dag.
“Ik kan mijn ploeg nu niet op een goede manier voorbereiden. Normaal gesproken hebben we stafoverleg, teamoverleg, een training met elf tegen elf en analyse van de tegenstander. Dat kan nu allemaal niet.”
De training met 11 vs 11 is bij Louis vooral om de spelers voor te bereiden op de intensiviteit als ik me niet vergis. Die is nu dus niet nodig. De rest blijft wel vervelend natuurlijk.

Ik vind het een prachttraditie, maar VG heeft wel gelijk in deze, het is gewoon krom, regels zijn regels. Maar ben er wel blij mee

Telkens als er een nieuwe buitenlandse coach komt in de PL, gaan die klagen over boxing day. Destijds Mourinho ook, heeft Koeman al geklaagd? Het is even gewoon wennen. Maar goed de spelers verdienen miljoenen en dan mag van mij het publiek vermaakt worden Kerstdag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren