Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay spiegelt zich aan Messi: 'Dat soort details, daar let ik op'

Laatste update:
/

Memphis Depay maakte indruk op het WK in Brazilië en behoorde tot de drie genomineerden die kans maakten op de prijs voor beste jonge speler op het toernooi. Veel lijkt dan ook vanzelf te gaan bij de jongeling, maar schijn bedriegt. In ELF Voetbal Magazine legt de nog altijd pas twintigjarige aanvaller van PSV uit wat er bij komt kijken om maximaal te presteren op het hoogste niveau.

Depay werkt vele extra uurtjes om zowel zijn fysiek als zijn voetbaltechnische kwaliteiten verder te ontwikkelen en bij te schaven. "Na de training blijven we altijd met een groepje langer op het veld. Samen werken we dan aan onze mindere punten", legt hij uit. "De ene keer ben ik bezig om met links af te werken op de goal, de andere keer oefen ik het schieten uit de draai en ook het koppen krijgt aandacht."

Met name het afwerken krijgt veel aandacht. Depay neemt daarbij een voorbeeld aan de absolute topspelers. "Dan valt op dat een topper als Lionel Messi vanuit elke positie tussen de palen mikt. Zelden schiet hij over of naast. Niet zo gek dus dat hij zoveel goals maakt. Dat soort details. Daar let ik op." Tot op heden werpt dat zijn vruchten af: tegen de in totaal twaalf goals van vorig seizoen, staan in de eerste helft van het huidige voetbaljaar al tien treffers achter de naam van de international.

Memphis Depay gaat de internationale top halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De juiste mentaliteit om de top te halen! Bereid om er hard voor te werken.

25 december 2014 om 20:18

Als hij zich anders gaat gedragen haald hij het misschien maar nu denk hij al dat hij even goed is als messi

25 december 2014 om 20:38

Droom verder.

26 december 2014 om 00:11

Haalt met een d denkt zonder t je schrijft net als je lult knul.

26 december 2014 om 01:42

@michael Hij zegt helemaal niet dat hij op het niveau van Messi zit Hij zegt dat hij een voorbeeld neemt aan spelers als Messi! Daarnaast werkt hij dus schijnbaar continue om zichzelf te verbeteren ... een boodschap die mij niet zegt dat hij denkt dat hij alles al heeft bereikt, dat hij klaar is en dat Messi zijn schoenen poetser mag worden ofzo ...

Depay heeft naar mijn mening zeker de kwaliteiten om de top te bereiken en als hij daarbij de juiste mentaliteit heeft en de wil om zichzelf continue te verbeteren, dan zie ik niet in waarom hij niet op een dag bij de echte top zal gaan horen...

Het blijft eigenlijk jammer dat Robben al "oud" is.. Stel je eens voor dat we nog jaren konden genieten van een Depay en Robben in het Nederlands elftal... misschien beetje in een 4-4-2 idee (want Depay op links en Robben op rechts, daar heb je geen spits meer bij nodig en dus die 2 voorop..) zou prachtig zijn geweest denk ik.. Maarja die situatie is er niet, maar ik denk wel dat Depay net zo belangrijk gaat worden als Robben nu is voor het nationaal elftal.

dat heet wereldklasse depay

25 december 2014 om 15:53

Precies. Het is geen detail dat Messi altijd tussen de palen schiet, hij kan gewoon verdomd goed schieten.

25 december 2014 om 15:56

Jewel het is wel een detail, als Messi niet zo hard had getraind was hij ook niet zo goed. Depay wil ook om de details trainen om ook zo een fenomeen te worden als Messi nooit had geoefend op zijn schot stond hij daar niet hoor.

25 december 2014 om 16:09

Ik ben dan niet zo oud dus misschien dat het daar aan ligt, maar ik heb nog nooit iemand gezien met zo een geweldige traptechniek als Messi. Letterlijk elke bal wordt zo perfect op doel geplaatst. Neem zijn vrijtrappen bijvoorbeeld. Elke schot is op doel of tegen de paal of lat. Zelden vliegt er eentje helemaal over. Het zelfde geldt voor zijn geniale steekpassen.

25 december 2014 om 16:13

Helemaal mee eens. Zijn trap wordt in mijn ogen echt onderschat. Spelers als Ronaldo of Zlatan schieten wellicht wat spectaculairder op doel maar de nauwkeurigheid van Messi is echt ongeëvenaard.

25 december 2014 om 16:17

Dat van Messi is talent.. Ronaldo, die is hard getraind.

25 december 2014 om 17:23

Precies. Kijk maar naar zijn eerste doelpunt tegen Espanyol. Die bal leek eersr heel ver naast te gaan, maar op de een of andere manier ging ie er op prachtige wijze in

25 december 2014 om 18:52

Ja messi heeft nooit hard getraind....

25 december 2014 om 19:02

Hij heeft het veel makkelijker gehad als vele andere.

25 december 2014 om 20:09

Messi heeft groeihormonen gekregen voor zijn groei. Zijn maar weinig spelers die dat moeten hebben doorstaan, dus Messi heeft het zeker niet makkelijker gehad!

25 december 2014 om 22:09

kijk maar beelden terug van messi toen hij 5 jaar was toen zag je al wat voor techniek hij had tuurlijk heeft hij getraind.

26 december 2014 om 00:03

Ja en met zn tiende naar barca gehaalt en daar in de watten gelegd. Zo wordt iedereen topvoetballer.

Als Kishna zegt dat hij op Ronaldo let dan mag hij de veters nog niet strikken en is hij arrogant.
Kijken wat de reacties nu zijn.

Beiden hebben overigens gelijk.

25 december 2014 om 15:54

Kishna mag de veters van Ronaldo nog niet eens strikken!

On:
Geweldige mentaliteit om naar Messi te kijken, m'n complimenten.

25 december 2014 om 15:56

Je zult andere reacties krijgen want Depay is al verder, heeft zich al goed ontwikkelt terwijl Kishna net pas komt kijken en of hij wordt wat hij denkt, ik denk het niet. Ik zie het talent niet die hij ons doet geloven. Hij kan voetballen ja maar dat kunnen alle spelers wel. Depay is ook nog lang niet zo ver maar heeft wel meer recht van spreken. Is immers de beste speler op de Nederlandse velden.

25 december 2014 om 15:57

De beste speler op de Nederlandse velden is toch echt Thulani Serero.

25 december 2014 om 16:01

Vind Immers niet de beste speler vd Nl velden hoor.

On: beetje onzin, beide spelers spiegelen zich aan een topspeler en beide zitten nog lang niet op dat niveau. Differentiëren tussen de 2 is onzin

25 december 2014 om 16:02

Thulani Serero, laat me niet lachen...

25 december 2014 om 16:03

Whahau serieus?
De beste is guardado depay clasie klaasen en wijnaldum

25 december 2014 om 16:25



On, deze jongen beschikt over de juiste mentaliteit.

25 december 2014 om 16:35

seroro doet t dit jaar heel goed, maar hem beste speler van de ER te noemen vind ik te ver gaan. maar geniet nu wel van hem.

25 december 2014 om 18:13

Hij bedoelt niet dat hij Lex Immers de beste in de eredivisie vindt, maar hij gebruikt het woord 'immers' in de zin om een reden te beargumenteren.
Daarnaast staat het buiten kijf dat Messi ook altijd keihard traint, maar dan met de nadruk op het belang vd team wat toch in principe belangrijker wordt geacht tov de individuele kwaliteiten waar Ronaldo meer op traint. Alhoewel, ik vind Messi ook zeer goed in zijn individuele acties en in zn totaliteit beter dan ronaldo maar is natuurlijk een heel andere speler dan Ronaldo.

On: zelf vind ik Depay een zeer begaafde speler die veel over heeft voor voetbal en er echt voor leeft. Hij gaat de wereldtop met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid halen.

25 december 2014 om 21:16

Oh gozertje toch..

26 december 2014 om 00:10

Denk dat depay nog wel gaat terug vallen, krijg het idee dat zijn arrogantie een beetje beperkend zou kunnen werken op zijn talent. Als hij dat goed kan vertalen zie ik hem wel ver komen, maar zo goed als Messi? Nee dat zeker niet.

Overigens is imo het grootste talent op de Nederlandse velden Klaassen.

25 december 2014 om 16:01

Nounou waar je je eigen maar druk om maakt. Kishna mag de veters van Ronaldo inderdaad niet strikken. Calimero gedrag soms hier...

25 december 2014 om 16:11

Het gaat nu over Depay en Messi.

Toch knap dat sommige ajacieden altijd de discussie richting ajax weten te draaien. Hoezo haal je nu Kishna erbij?

echt om moe van te worden. Kishna is natuurlijk nog lang niet zo ver als Depay. Depay is wat dat betreft een voorbeeld voor Kishna.

25 december 2014 om 16:56

Kishna vergelijkt zichzelf met Ronaldo, Depay heeft het over de schoten van Messi, hij vergelijkt zich met niemand dus wat probeer je nou?

25 december 2014 om 18:11

@fraxz, een voorbeeld nemen aan is volgensmij niet vergelijken maar goed.

26 december 2014 om 00:20

Nou nee want Depay is wel 10 klasses beter als Kishna hoor want Depay is een Talent terwijl Kishna meer een gelukszoeker is op het veld.

Messi is natuurlijk uitzonderlijke klasse en talent.
Hij kan beter naar ronaldo kijken die niet zo veel talent als messi heeft maar wel net zo goed is geworden door trainen.

25 december 2014 om 16:02

Het gaat om het mikken tussen de palen.
Dat wil Depay ook bereiken.
Niet vreemd dat hij dan naar Messi kijkt.

25 december 2014 om 16:31

Ja dat begrijp ik maar dat talent heeft messi ook.
Hij schiet niet alles alleen binnen de palen maar ook in de hoek.

25 december 2014 om 16:18

Messi traint natuurlijk niet dat gaat allemaal vanzelf.

25 december 2014 om 17:17

Nee dat zeg ik.

25 december 2014 om 16:44

Ronaldo zal altijd een paar treedjes lager dan Messi staan, of hij een keer een productief seizoen heeft of niet, Messi zal altijd de betere voetballer zijn.

25 december 2014 om 17:27

jammer genoeg heb je gelijk

25 december 2014 om 18:38

Persoonlijk vind ik Ronaldo zowel een betere als een leukere voetballer.
Plaats beide bij een gelijkwaardige semi top club en ik denk dat Ronaldo zich beter zal manifesteren.

On: Depay heeft de juiste instelling. Dit laat hij in alles zien, zowel binnen als buiten het veld. Hij komt er wel

25 december 2014 om 16:49

Bij Messi wordt het talent genoemd, typisch.. Bij Ronaldo bij alles wat hij doet wordt het trainen genoemd, en bij Messi wordt alles talent genoemd.

Mooi om zijn gedrevenheid zo te zien.. Als hij hard ervoor gaat werken en niet verslappen komt hij er wel..

Messi als voorbeeld noemen is wel lastig Messi is een en al talent en een vleugje trainen. Hij mag meer iets kijken naar Robben en Ronaldo die twee komen vanuit niets tot absolute toppers.

Het zou goed zijn als Memphis ook eens wat meer gaat trainen op de beweging buitenom en de voorzet met links. Na elke training de rechtsback apart nemen en 50x met links proberen buitenom te gaan en dan een scherpe voorzet geven, plus 50x met links proberen om de speler heen die voorzet te geven. Als hij dat onder de knie krijgt haalt-ie absoluut de internationale top.

Als het loont, waarom trainen dan niet alle spelers langer?

25 december 2014 om 16:52

Waarom werkt niet iedereen 10+ uur per dag en doet hij er 's avonds nog een studie bij?

Zelfde reden: sommigen nemen genoegen met wat ze nu hebber/hoe het nu gaat en worden er niet gelukkiger van om 10 uur meer te werken per week voor dat kleine beetje meer. Je kan dat mentaliteit noemen, maar iedereen heeft andere prioriteiten en dingen waar ze gelukkig van worden.

25 december 2014 om 17:01

Deentje,

Die jongens trainen maar een paar uur per dag. En gezien hun vorstelijk salaris zou je toch mogen verwachten dat ze heus wat langer kunnen trainen?

De 'normale' mensen werken doorgaans ook zo'n uur of 8 per dag. Maar dat zou dus te vermoeiend zijn voor deze heren?

Het gaat er niet om of zij er gelukkiger van worden, het gaat om resultaat. Als langer trainen helpt, dan doe je dat toch gewoon standaard voor iedereen?

25 december 2014 om 17:11

8 uur per dag 4 a 5 keer in de week. Zodra ze van hun werk afkomen hebben ze volledig vrij. Je zou ook makkelijk 10 uur per dag, 7 dagen in de week kunnen werken. Waarom zou je dat dan niet doen?
Artsen hebben hebben ook een vorstelijk salaris, waarom moeten zij niet 24/7 mensen helpen?

Deze jongen trainen wellicht maar een paar uur per dag, daarnaast moeten ze vaak maatschappelijke dingen doen, altijd op hun eten letten, een voorbeeld zijn voor jongeren etc etc. Het is niet zo dat zij alleen werken op het moment dat zij op het veld staan. Langer trainen is niet altijd beter, jongens kunnen overbelast raken, hun plezier in de sport verliezen, voor een andere club kiezen omdat daar een relaxere levensstijl is.

Maar dat maakt verder ook niets uit bij mijn punt: "sommigen nemen genoegen met wat ze nu hebber/hoe het nu gaat en worden er niet gelukkiger van om 10 uur meer te werken per week voor dat kleine beetje meer. Je kan dat mentaliteit noemen, maar iedereen heeft andere prioriteiten en dingen waar ze gelukkig van worden."
Uiteindelijk is het gewoon de marktwerking: Op welk moment ben jij gelukkig met de hoeveelheid die je erin steekt en dat wat je er voor terugkrijgt? Dat ligt dus bij elke speler(of mens) anders.

25 december 2014 om 17:23

Deentje,

Eh artsen moeten 24/7 mensen helpen. Maar goed.

Er zijn tig atleten die veel langer trainen dan voetballers - zonder overbelast te geraken. Dat kan in het voetbal ook. Depay bewijst het.

Ik ga al eens naar de trainingen kijken van mijn club en ook daar zie je ook steeds dezelfde langer blijven. En dat werkt, je ziet die jongens relatief snel meer progressie maken dan de rest.

Als iedereen dat zou doen, dan voetbal je beter, win je meer, verdien je meer geld. Dat sommige dat langer trainen niet leuk zouden vinden, da's niet relevant. Dan zoek je spelers die het wel willen. Er zijn er volgens mij zat veel die er niet om malen.

Als een club dat doet en de rest niet, dan heeft die club een verschrikkelijk groot voordeel me dunkt.

25 december 2014 om 19:26

Artsen moeten 24 uur per dag helpen in de zelfde zin dat voetballers 24 uur per dag een voorbeeld moeten zijn voor de buitenwereld omdat jongeren er tegenop kijken.

Je kan verschillende sporten en het trainingsregime niet met elkaar vergelijken. Natuurlijk traint iemand die voor een Ironman traint langer en zwaarder dan een pingponger(muv forrest gump). Zo kan je ook niet de lichamen van verschillende sporters met elkaar vergelijken. Niet iedereen kan een Depay, Ronaldo, abonglahor, Bale oid(zonder hun kwaliteiten te vergelijken) zijn. Sommigen moeten het weer hebben van hun inzicht etc.

Dat je spelers moet zoeken die langer willen trainen is onzin, dan zijn er meestal 3 optie:
1: hij kan het niveau niet aan en probeert het te compenseren door extra te trainen, maar dat lukt niet.
2 door extra te trainen haalt hij hetzelfde niveau als de speler die je weg hebt gedaan. Wat schiet je dan op?
3: iemand met dezelfde talenten, die bereid is(en in staat is) langer te trainen speelt waarschijnlijk al bij een betere club.

Het is niet zo dat meer trainen = meer kwaliteit. Voetbal wordt nu al ruim 100 jaar gespeeld en clubs verdienen er net zo lang geld aan. Ze zullen heus wel beter dan wij weten wat nou het beste intensiteitsniveau is qua trainen. Als je door 1 uur per dan extra te trainen ineens 3 plaatsen hoger zou eindigen, een ronde verder komen in toernooien en 10 procent meer geld binnen zou halen, waarom doet niet iedereen dit dan? Waarom traint niet elke club van 9 tot 5?
Waarom krijgen spelers soms rust? Ze worden toch beter van meer minuten maken?

25 december 2014 om 20:34

Deentje,

Ronaldo doet ook wel wat extra naast de verplichte uren hoor.
Dat doen alle toppers. Daarom dat het ook toppers zijn.

Nu ga je als middelmatige speler geen topper worden door meer te trainen. Wel een betere speler. Voldoende om beter te zijn dan andere middelmatige spelers die het niet doen.

Ja, 100 jaar doen ze het al. Maar dat zegt niks eh. We geloven ook al duizenden jaren in een onzichtbaar wezen dat alles kan, alles weet en alles gemaakt heeft. In een paar dagen tijd nog wel. Compleet gestoord is dat, maar toch geloven veel mensen er oprecht in. En dit al zeer lang.

Kijk, ik ben software ergonoom. Ik ga al eens naar bedrijven om hun methodologie ivm. het ontwikkelen van software te verbeteren. Die doen dat ook soms al 30, 40 en zelfs 50 jaar op een bepaalde manier. En daarvoor niet op de beste manier.

Ik wil maar zeggen, het is niet omdat iets al lang gangbaar is, dat dit de beste methode is.

Ik zie gewoon links en rechts spelers op eigen initiatief extra trainen én beter worden. Niet alleen beter, maar ook sneller dan de rest.

Rust is zeker nodig. Héél belangrijk zelfs. Maar ik denk wel dat er ruimte is om meer te trainen. Ik denk wel dat het is aangewezen om dit gecoördineerd te doen, in samenwerking met fysiologen en speelgoed zoals hartslagmeters.

Ik hoor de Belgen die naar Duitsland trekken altijd zeggen dat ze aldaar langer en zwaarder moeten trainen.

Waarom kan dat dan niet hier? Maar wel zijn we verbaasd over de achterstand die we hebben op de toplanden.

25 december 2014 om 21:31

Natuurlijk komen er steeds betere methodes voor alles, maar ik denk dat de methode 'meer trainen' de eerste was die werd toegepast.

Het klopt dat ze in veel andere landen langer of zwaarder trainen(ligt vaak aan de visie van een coach, bijvoorbeeld Magath), maar dat ligt dan ook aan de speelstijl van die landen. Engeland is bijvoorbeeld veel fysieker dan Nederland, daardoor is de overstap voor veel spelers lastig en het verschil bijna onoverbrugbaar. Toch doen Nederlandse ploegen het vaak goed tegen de Engelse.
In de VS, las ik vorige week in een artikel in een Deense krant, trainen ze eigenlijk alleen op rennen, schieten en duels aangaan. Geen dodespelmomenten, spelinzicht, passing etc. Vinden ze daar geweldig. Maar hier zou je daar niets aan hebben. Amerikaanse spelers breken in Europa ook niet veel door, maar toch hebben ze een sterk nationaal elftal, omdat ze het beste zijn in wat ze doen.

Wat ik wil zeggen: iedereen traint op een andere manier en heeft daar op zijn eigen manier profijt van. Sommige dingen kan je ook meer trainen dan andere en weer andere zijn niet in je eentje op een veldje te trainen!

Daarbij nemen sommigen genoegen met hetgeen wat ze hebben zonder die extra 5 uur per week. Dat kan je zonde vinden, maar als zij er tevreden mee zijn?

25 december 2014 om 16:53

Precies. En waarom maakt het tussen de palen schieten geen onderdeel uit van de reguliere training?

25 december 2014 om 18:43

? Meen je dit serieus?

Depay geeft in dit interview alleen aan dat hij naast de reguliere training, waar uiteraard ook schieten en afmaking aan de pas komt, ook nog voor zichzelf wat traint om NOG beter te worden.

25 december 2014 om 16:54

Precies zoals je zegt! Je hebt het of, of je hebt het niet, anders kan iedereen wel zoveel trainen als hij wilt, maar toch zal hij het niet bereiken niet. Zoiets is niet te trainen, je kunt het alleen maar verbeteren..

25 december 2014 om 17:12

Als u en ik 8 uur per dag trainen op iets, maakt niet uit wat, dan zullen we na verloop van tijd steeds beter worden in die discipline.

Maar bij voetballers is dat dus niet zo? Vreemd.

25 december 2014 om 18:21

Lors

Zoiets is niet te trainen, je kunt het alleen maar verbeteren..

Wellicht licht het aan mijn deskundigheid maar als je jezelf wilt verbeteren, in dit geval met voetbal, zal je toch echt moeten trainen en hoe meer je train, hoe beter (of minder slecht) je wordt, ongeacht of je het hebt of niet.

Zo zie je maar dat tussen de palen en scoren je een talent voor moet hebben, maar bij Messi wordt het talent genoemd en bij Ronaldo zogenaamd hard werken.

Depay is wat mij betreft de enige in se eredivisie die de top bijna Zeker gaat halen! Dan heb ik het over echte topclubs. Er zijn nog een paar potentiele toppers maar bij die ben ik er niet zo zeker van als depay.

Heel goed, dat hij zichzelf analyseert en kijkt naar de top om te leren, zodat hij nog beter wordt. Ondanks zijn 10 treffers, gaat grotendeels alles met veel kracht toch over en naast. Hopelijk na de winterstop, zien we meer van zijn harde arbeid tijdens de trainingen.

Messi was al de beste op z'n 17de nes als bv Pelé en Cruijff , sorry depay je kan heel goed voetballen maar je zal nooit een echte wereldtopper worden

ik denk dat hij de nieuwe robben word

25 december 2014 om 17:56

Echt wel niet. Depay zal nooit voor de absolute top spelen. Is ie echt niet goed genoeg voor.

Technisch is ie maar matig, zijn overzicht is ook niet echt miauwkes.

Het is een powerplayer, komt ie mee weg in de ED, maar in Duitsland of Engeland speelt ie tegen beren die nog meer power hebben dan hij. Zijn kwaliteiten, die hij onmiskenbaar heeft, gaan daar minder uit de verf komen. Hij is te veel een one trick pony en niet veelzijdig.

Als ie de nieuwe Robben was, dan zat ie 2 of 3 jaar geleden al in een topcompetitie. Feit dat ie nu nog steeds in de ED zit, zegt gewoon alles.

Het is een jongen die wel mee kan in een betere competitie, maar dan bij de middenmoot, hooguit de subtop. Dat blijkt ook uit de interesse in hem. De absolute top lonkt niet naar hem. Wel Tottenhamachtige clubs.

Maar goed, u bent Nederlander, hij is Nederlander, dus moet ie wel top zijn. Eigen volk overschatten hoort erbij.

25 december 2014 om 18:16

Toen Robben twintig was maakte ie de overstap naar een Chelsea wat toen nog niet zó veel voorstelde als dat het nu doet.

25 december 2014 om 18:25

3214001,

Kijk eens op je kalender. Het is bijna 2015. Andere tijden, vriend.

25 december 2014 om 18:30

Leukspelertje,

Ik vind dat ook een leuk spelertje, voor in de Ed.

Allez, die jongen kan echt niks gaan doen bij een Arsenal, Chelsea, City, United, Barcelona, Real of Bayern.

Buiten zijn broek verslijten op de bank dan.

Hij zal zelfs zijn tenen moeten uitkuisen om mee te kunnen bij Tottenham.

Precies of het is ook zo'n oneer om bij Tottenham te zitten. Mooie club hoor. Schitterend wanneer je hun niveau aan kan. Dan ben je een hele goede voetballer.

25 december 2014 om 18:55

Hahahaha ga je het echt over de leeftijd hebben? Depay is nu pas 20 jaar. Robben was 20 toen hij naar Chelsea ging. Van Persie was 21 toen hij naar Arsenal ging. En jij zegt dat als Depay een wereldtopper in wording zou zijn dat hij dan 2/3 jaar geleden, dus op zijn 17e/18 naar een topcompetitie moest? Luis Suarez is op zijn 24ste van Ajax naar Liverpool gegaan en wordt nu gezien als 1 van de beste voetballers in de wereld.

Het is juist goed dat spelers zoals Depay nog gewoon in de ED blijven. Je hebt ook ene Jeffrey Bruma, ging op zijn 15e naar Chelsea en speelt nu gewoon op zijn 22ste weer bij PSV omdat hij het daar niet heeft waar kunnen maken.

Overigens zijn er zeker wel topclubs geinteresseerd in Depay zoals Manchester United, Manchester City, Liverpool, Dortmund etc. En als je eens je research op het internet zou doen, veel voetbalfans uit het buitenland zijn al erg geinteresseerd in Depay en volgen speciaal PSV voor hem. In het buitenland kent iedereen zijn naam al en zouden ze maar al te graag Depay bij hun club willen zien.

25 december 2014 om 19:04

Jij bent echt een zeikertje...
In elke topic over Depay en PSV zit je te zeiken dat je Depay niet goed genoeg vind, en dan draaf je elke keer weer door in elle lange discussies. Kan je het niet gewoon met rust laten? of heb je iets tegen Depay?

25 december 2014 om 19:09

Grapjas, Depay speelt een paar minuten op het wk mee, legt er twee in, geeft assists. Kijk eens naar spelers op dezelfde positie, Sterling en Hazard. Bakten er niets van op datzelfde wk. Daarnaast was hij gekozen het grootste talent op dat toernooi, waarbij Fifa op laatst dan toch voor Pogba koos, begrijpelijk maar wel beetje vreemd gelet op diens eigen lijst daarvoor, maar ok, nietemin boven die spelers. Ik zeg niet dat het een gegeven is dat hij bij een topclub komt, maar het zit er dik in. Die jongen heeft nog niet eens in een grote competitie gespeeld en kan al dit, kun je nagaan hoeveel potentie. Het zou mij overigens niet verbazen als VG hem voor United selecteert hoor, en dan is jouw stelling al gelijk teniet gedaan.

25 december 2014 om 20:15

alex4all,

Ach nu is Depay al beter dan Hazard.

Vandaar dat Depay bij wereldtopper PSV zit en Hazard bij meeloper Chelsea zeker?

Wacht ik ken er nog zo ééntje: Portugal deed het niet goed op het WK, dus is Depay beter dan Ronaldo. Echt wel. Ja hoor. Natuurlijk. Uiteraard.

Hoe was Depay zijn laatste interland trouwens? Slecht eh.

Depay gaat niet naar de top. Ach, misschien naar United. Daar zit een trainer met schijnbaar te veel heimwee naar huis. Daarom dat ie zich omringt met landgenoten. Deed ie overal al. Kerels zoals Blind, waarvan zelfs de Nederlanders zeggen dat ie het niveau niet aan kan. Daar zou ie misschien nog naar toe mogen om vervolgens op de bank te zitten. Wie oh wie gaat die immers uit de ploeg spelen?

Kijk nu gewoon eens wat er bij de top zit. En vergelijk dat eens met wat Depay kan: wereld van verschil.

Er zit gewoon niet veel potentie meer in. Technisch geen kraan: lastig te trainen. En geen overzicht. Valt quasi helemaal niet te trainen. Is immers gerelateerd met voetbalintelligentie en dat heb je of heb je niet. Hij heeft dat niet.

25 december 2014 om 20:18

Leendert,

Ik heb niks tegen Depay. Ik vind hem alleen niet goed genoeg voor de absolute top.

Mag ik? Of moeten we gewoon voor het gemak allemaal maar uw mening delen?

We zitten hier niet op Welovedepay.nl.

Hier mag men kritisch zijn. Sorry dat ik uw wilde verafgoding met mijn opinie verstoor hoor.

25 december 2014 om 20:20

therosepetal,

Goh, omdat de roddelkranten eens schrijven dat ze Depay een beetje volgen, gaat ie ook naar daar zeker?

Van wie kwam afgelopen zomer een concreet bod? Niet van de top.

25 december 2014 om 20:41

Haha wat een zielig, misselijkmakend ventje ben jij zeg. Ten eerste, je bericht op Alex4all. Waar beweert hij dat Depay beter is dan Hazard? Kan je nou echt niet op een normale manier met iemand een discussie houden zonder dingen te verzinnen? Alex4all zegt alleen dat Depay op het afgelopen WK wel iets liet zien. En dat deed Hazard bijvoorbeeld niet. En dat zijn gewoon feiten, meer niet.

En nu even je bericht op mij. De roddelkranten? Grappig dat je wel diezelfde roddelkranten gelooft wanneer het om Bakkali gaat. Een speler die al een jaar niet gespeeld heeft. Maar wanneer het er op aan komt dat er geruchten gaan over een topclub die geinteresseerd is in hem, dan geloof jij het meteen. En wil je het er ook altijd bijhalen bij artikelen die over Bakkali gaan. Waarom moet er nu al een concreet bod komen? Heb je mijn eerste stukje in mijn vorige reactie soms over het hoofd gezien? Leeftijd maakt geen zak uit. We hebben het hier over een 20-jarige jongen. Van Persie was 21 toen hij vertrok naar Arsenal. Suarez was 24 toen hij naar Liverpool ging. Maar Suarez wordt op dit moment wel als 1 van de beste spelers in de wereld gezien. Van Persie werd een paar jaar geleden wel als 1 van de beste spitsen in de wereld gezien.

Bij jou in het geval lijkt het meer op dat jij persoonlijk iets tegen Depay hebt en ook tegen Louis van Gaal. Wel triest, dat jij in ELK artikel over hun maar weer met gezeik moet komen. Alsof zij jou iets persoonlijks hebben aangedaan. Als je hun niet mag, niet geinteresseerd in hun bent, waarom steeds reageren? Is het zo moeilijk om het gewoon te laten?

25 december 2014 om 20:49

therosepetal;

Ik ben gestopt met lezen na:

" Haha wat een zielig, misselijkmakend ventje ben jij zeg".

Leer je maar eens wat tafelmanieren voor jij een gesprek wil aanknopen met een geciviliseerd iemand, onbeschoft ventje.

25 december 2014 om 21:12

@ Iedereen komt

Zou ik je glazen bol mogen lenen? Zou die oudejaarsloterij wel een keer winnen! Realiseer je je dat Depay 20 is? Twintig. Hoe kun je hier met droge ogen beweren dat je zeker weet dat hij de absolute top nooit zal halen? Veel en veel te voorbarig. Zet het in perspectief. Toen Ronaldo ongeveer dezelfde leeftijd had, werd Quaresma als groter talent bestempeld(zou meer inzicht, techniek, flair en overzicht hebben dan Ronaldo, die net als Depay als een dravertje werd bestempeld). Fast forward ~10 jaren, en bekijk de situatie nog eens.. Het voetbalplafond van een 20 jarige is niet te voorspellen. Het enige waardoor je een verwachting kunt scheppen is het talent dat hij bezit en zijn mentaliteit. Beiden zijn bij Depay top.

Dat een speler uit de eredivisie niet gelijk mee kan draaien bij een Real, Bayern of City is open deuren intrappen. Als je bedenkt dat zelfs onze Arjen Robben eigenlijk gewoon weggestuurd werd bij Real Madrid, dan kom je tot de conclusie dat er ook een flinke portie geluk bij komt kijken. Soms pas je gewoon niet bij de club/cultuur/spel van dat team.

Dat talenten op hun 17 al in een topcompetitie moeten zitten om als toptalent gezien te worden, slaat natuurlijk ook nergens op. Neymar speelde op die leeftijd nog in Brazilie, Pogba zat bij Man Utd. te verotten etc. Het is juist te prijzen dat Depay hier in de eredivisie eerst een solide basis (jaar uitblinken en titel pakken) wil neerzetten, eer hij vertrekt. Kijk naar van Ginkel die op de training doormidden word geschopt, die heeft geen status. Denk je dat ze dat bij Eriksen durven te proberen in Londen?

Als laatste, zijn zogenaamde tekort aan overzicht. In mijn optiek heeft Depay voor een speler van zijn type juist heel veel inzicht. Geeft veel steekpasses. Denk bijvoorbeeld aan de assist op van Persie op het WK, of de pass op Luuk de Jong afgelopen week, de pass op Wijnaldum tegen Feyenoord etc. Vraag me sowieso af hoe je die mening hebt gevormd. De statistieken zeggen namelijk dat Depay de meeste kansen heeft gecreeërd in de eredivisie in het kalenderjaar 2014(71 in 28 wedstrijden). Geen overzicht?

25 december 2014 om 21:24

Avvoltoio,

Ik heb toch redelijk wat wedstrijden van Depay gezien. Ik schat zo'n 20 volledige en dan heb je nog de talloze samenvattingen.

Het is niet dat die jongen niks kan en geen kwaliteiten heeft eh. Ik vind alleen dat er nogal wat Nederlanders hem overroepen, hem talenten toedichten die hij niet heeft.

Neen, hij heeft niet veel overzicht. Loopt zich te veel vast, terwijl ie wél simpel kon afspelen. Dat is een manco dat er maar niet uitgaat. Dat zeg ik niet alleen, dat zegt zowat de voltallige Nederlandse pers ook. Zullen er allemaal wel niks van kennen zeker?

Cristiano Ronaldo zat op zijn 18 al bij Man United en speelde vanaf seizoen 1 quasi alles. Een übertopteam eh. En neen, men zag gelijk wel meer in hem dan enkel dat dravende.

Het is gewoon absurd om te veronderstellen dat Depay dat niveau kan halen. Dat gaat niet gebeuren.

Bij Gullit, van Basten, van Nistelrooij, Rijkaard, Robben en zoveel andere wist je, terwijl ze nog in de ED zaten, die jongens, dat gaan toppers worden.

Sorry, bij Depay heb ik dat gevoel niet. Te veel gebreken.

25 december 2014 om 21:40

Iedereen komt,

Dat gevoel mag je hebben, maar om dan hier op een voetbalforum als feit te verkondigen dat Depay de absolute top nooit zal halen, slaat natuurlijk nergens op. Dát is absurd. Dat jij een bepaald gevoel wel of niet hebt bij bepaalde spelers, heb ik geen boodschap aan.

Nogmaals herhaal je dat Depay geen overzicht heeft, terwijl ik je net voorlegde dat Depay de meeste kansen heeft gecreeërd in de eredivisie dit jaar. Hoe wil je dat verklaren/omheen draaien dan? Ik gaf je zelfs drie voorbeelden, drie passes die een speler zonder overzicht niét had (kunnen) gegeven, die je gemakshalve maar even negeert. Statistieken liegen niet, gevoelens doen dat soms nog wel eens. Of hij de juiste keuzes maakt op het veld, dat is een ander verhaal. Daar is hij echter 20 voor.

Leuk dat je Depay met Messi/ronaldo wil vergelijken maar dan vallen ook alle andere voetballers en talenten op deze aarde in het water. Nogmaals absolute toptalenten als Neymar en Pogba waren op Depays leeftijd ook geen basisspeler bij een Europese topclub.

Als je de geruchten een beetje volgt, dan mag je toch wel veronderstellen dat er een aantal mooie clubs Depay in de gaten houden. Maar goed, als de geruchten niet in overeenstemming zijn met jouw gevoel dan zal het wel onzin zijn allemaal!

26 december 2014 om 03:04

Avvoltoio,

Er zijn hier anders wel een aantal die absoluut zeker zijn dat ie bij de top een topper zal worden. Dat mag dan weer wel?

Ja, bij sommige spelers weet je het: die gaat top worden. Bij de Hazard van Lille had ik dat gevoel bv. wel. De klasse droop er toen al af. Of ie het echt ging halen, dat weet je nooit zeker wanneer ze zo jong zijn, maar het kon wel bij hem. En het is ook gebeurd.

En ja, bij anderen weet je: die niet. Depay zit in die categorie. Die gaat wellicht wel een mooie carrière tegemoet, maar niet bij de absolute top.

En ja, dat kan, veel kansen afdwingen en je toch veel vastlopen.

Ibrahima Conté, nu bij Anderlecht, vroeger bij Gent, had en heeft dat ook. Die dwingt ook aardig wat kansen af, maar loopt zich evenzeer te veel vast. Is ook door een gebrek aan overzicht. Die is technisch begaafder dan Depay, maar zal ook nooit de absolute top halen.

26 december 2014 om 07:31

iedereen komt,

had je dat gevoel ook bij een pato? een adriano? antonio cassano? mario balotelli? als jouw gevoel wat betreft het voorspellen van voetbalcarrières je nooit in de steek laat, zou je zo bij de scouting van alle topclubs kunnen werken! 20 jarigen bekijken en aanwijzen; ''die wel, die niet, die ook niet, die wel''.

als we het alleen maar over 'een gevoel dat ik heb' gaan hebben, komen we geen steek verder natuurlijk. mijn gevoel zegt namelijk dat depay de absolute top wel gaat halen. dan is het jouw gevoel tegen het mijne. mijn gevoel zegt dat depay een vrij creatieve speler is, jouw gevoel zegt wat anders. gaan we dan maar naar de statistieken kijken of blijven we maar over onze gevoelens lullen?

kijken we naar de statistieken over het kalenderjaar 2014, zien we dat depay naast de meeste goals, ook de meeste kansen heeft gecreëerd. volgens mij zijn het aantal gecreëerde (let; ik heb het over creëren, jij over afdwingen, wezenlijk verschil) kansen wel een aardige indicator voor de creativiteit en overzicht van een speler, niet?

ibrahima conté, nog nooit van gehoord. zal vast een groot talent zijn hoor, maar internationaal kennen volgens mij weinigen hem. in dat opzicht (internationale bekendheid en interesse) is depay al wat verder. maar dat strookt niet met het beeld dat iedereen komt heeft van de speler depay, dus doen we de ogen gauw dicht!

26 december 2014 om 07:58

Avvoltoio,

Dat heb je wanneer je navelstaarder bent eh.
Depay is in België zo bekend als Conté in Nederland.

De hardcore voetbalfans hier kennen Depay wel, de rest niet. De ED wordt ook niet zo gevolgd hier. Zal wel keihard aankomen voor je, maar toch is het zo.

Je snapt het ook niet eh. Er zijn spelers waarvan je vrij vroeg kunt zeggen: die kan het halen. Dat gebeurt daarom niet altijd. Immers, mentaal niet weerbaar genoeg, te weinig discipline, foute vrienden e.a. zaken kunnen een talent verknallen.

Er zijn ook spelers die zo hard hun best mogen doen als ze willen, ze zullen nooit de top halen. Dat zijn de spelers die op te veel vlakken gebreken hebben. Daar zit Depay bij.

Maar dat wil daarom niet zeggen dat Depay geen leuke carrière kan uitbouwen. Dat zal alleen niet gebeuren bij de absolute top. Maar bon, lastig te aanvaarden precies dat ie niet in de klasse Ronaldo/messi/hazard/robben e.d. zit.

Lukaku staat beduidend verder dan Depay, heeft wellicht ook meer potentieel. En toch is die ook niet goed genoeg voor de top. Is geen schande. Hij scoort ze bij de vleet bij een club op zijn niveau, heeft plezier en schept voldoende geld waardoor zijn achterkleinkinderen niet meer moeten werken.

Dat is voor Depay misschien ook haalbaar. Moet nog blijken. Maar meer niet. Jammer, maar helaas.

26 december 2014 om 10:13

Er was in elk geval een flink bod van 20 miljoen voor Depay. Dat werd afgeslagen..

In een eerdere reactie zeg je dat hij niet te trainen is. Raar dat zijn trainers ( onder andere, Advocaat) dat hij heel goed te coachen is en heel leergierig is.

Maar jij zal het beter weten.

Als je niet inziet dat deze jongen van uitzonderlijk niveau is, dan heb je stront in je ogen.

26 december 2014 om 11:34

Stua,

Wat een sterk argument. We moeten u gewoon maar gelijk geven, anders kennen we er niks van.

Neen, het is geen uitzonderlijk niveau. Dat is bv. wel een van Basten. Hem in die lade stoppen, da's van Basten oneer aandoen.

Het is gewoon een goede voetballer, beter dan de ED middelmaat, zonder meer.

Wie zegt dat hij niet te trainen is trouwens? Dat kan wel. Maar voetbal intelligentie niet. Dat heb je of heb je niet. Hij heeft dat te weinig.

Techniek is wel trainbaar, maar moeizaam en beperkt. Het gaat echt geen Messi meer worden.

Maar fysiek en tactisch, daar kan je nog wel wat aan sleutelen. Laat hem maar eens een jaartje in Dudesland of Engeland spelen, hij zal direct een stuk breder worden.

26 december 2014 om 15:25

@iedereen komt,

Navelstaarder? Ha. Jij weet niet of ik Nederlands ben, of mijn primaire competitie de Nederlandse Eredivisie is, of ik meer dan normaal graag wil dat Nederlandse spelers slagen.. Dat weet je niet. Zijn een paar mooie aannames die je daar maakt.

Ik denk niet dat we verder gaan komen in deze discussie. Jouw gevoel zegt wat anders dan het mijne, en je blijft in herhaling vallen over 'jouw gevoel en voorspellingen' Het logische om te doen is dan naar de statistieken te kijken, die zijn immers objectief, maar dat weiger je.

Overigens zijn er een aantal zeer (internationaal) ervaren en gerespecteerde trainers die Depay wel de abolute top zien halen. Zullen wel navelstaarders zijn! Fijne dag verder kerel!

26 december 2014 om 16:06

Avvoltoio,

Wees nu eens eerlijk...

Is Depay van hetzelfde kwaliteitshout gesneden als van Basten, Gullit, Rijkaard, Robben, van Persie, Hazard, Kompany of Courtois, dat soort kerels?

Echt niet dus. Die mannen daar was het overduidelijk, ook op hun 20, dat mits ze vrij bleven van blessures en niet onnozel begonnen doen, dat het toppers gingen worden die bij absolute topclubs gingen spelen.

Depay zit niet in die klasse en dan houdt het op. Dat heeft dan gewoon gevolgen waar ie later zal belanden. Om bij een topclub een topper te zijn, moet je echt wel beter zijn dan Depay.

Natuurlijk gaat die jongen nog beter worden, maar niet voldoende. De echte top stond op zijn leeftijd gewoon al veel verder en had gewoon minder gebreken. Die waren al quasi compleet, daar moesten gewoon nog de kantjes af geveild worden en die moesten wat ervaring gaan genieten.

Bij Depay is er gewoon nog te veel werk. Te veel om het te kunnen overbruggen.

Als ie echt zo goed was als jij dacht, dan zat ie al in Engeland of zo. Zoals Lukaku bv. Die is maar een jaar ouder en is aan zijn 4de PL seizoen begonnen.

Zo gaat dat tegenwoordig, als men nog maar denkt 'ah, daar zit misschien een topper in', dan komen ze je halen. Dat gaat steeds maar harder, in 2014 trekken ze al aan de mouwen van 9-jarigen.

Maar Depay bleef uit liefde voor PSV bij zijn clubje zeker?

26 december 2014 om 17:03

Iedereen komt,

Je spreekt over je mening alsof het een feit is. Depay kan de top halen. Ik zeg niet dat hij de top gaat halen, ik sluit het alleen niet uit.

Overigens zou het je wellicht goed doen om wat minder in hokjes te denken. Er is geen diploma dat een speler moet behalen eer hij tot de absolute top behoort, ook dat is namelijk op mening gebaseerd.

Of Depay net zo goed zal worden als Robben of van Persie? Wie zal het zeggen. Ik weet het niet, jij ook niet, het is simpelweg koffiedik kijken, hoe zeker jij ook overtuigd bent van je eigen mening.

Overigens kon Depay van de zomer al bij Southampton, Spurs en misschien ook wel United getekend hebben, maar koos hij voor een andere weg.

Nogmaals, presenteer je persoonlijke mening niet als een feit, doe ik ook niet.

26 december 2014 om 17:27

Southampton en Tottenham is niet de absolute top. En United zou Depay wellicht niet nemen als daar geen Nederlander trainer was eh.

Erbij hij zit er niet. Als United écht een speler wil, dan hebben ze hem hoor. En zeker als die bij een club uit de ED zit.

Je verwijt me iets, maar je doet net hetzelfde hoor.

Ik kijk gewoon naar de kwaliteiten en de gebreken die hij vandaag heeft. Ik vergelijk dat met de toppers hun niveau op zijn leeftijd en dan stel ik gewoon vast dat het verschil groot is.

Daaruit kan je echt wel destilleren wat zijn progressie nog is. Niet exact, maar wel ongeveer.

26 december 2014 om 23:51

Reply jij overigens wel via het goede knopje? Zie dit bericht nu pas.

" Ach nu is Depay al beter dan Hazard. "
Dat zeg ik niet, maar ik zeg wel dat hij meer in zijn mars heeft dan dat jij doet voorkomen. Overigens vind ik idd wel dat Depay meer een killer is dan Hazard, de tijd zal het leren.

" Vandaar dat Depay bij wereldtopper PSV zit en Hazard bij meeloper Chelsea zeker? "
Met name daarom juist, Depay is gewoon een rauw talent, heeft zich nog niet kunnen vormen op de manier dat Hazard dat al jaren heeft kunnen doen: met veel tegenstand. En toch al dat laten zien dat hij liet zien op een toneel dat er echt toe doet, op een moment dat het er echt om ging. Kun je nagaan wat voor een potentie er nog in zit.

" Wacht ik ken er nog zo ééntje: Portugal deed het niet goed op het WK, dus is Depay beter dan Ronaldo. Echt wel. Ja hoor. Natuurlijk. Uiteraard. "
Ronaldo heeft al wel wat meer laten zien op andere toernooien slimmerd, die overige twee niet.

" Hoe was Depay zijn laatste interland trouwens? Slecht eh. "
Hazard was dit het hele wk, wat is je punt?

" Depay gaat niet naar de top. Ach, misschien naar United. Daar zit een trainer met schijnbaar te veel heimwee naar huis. Daarom dat ie zich omringt met landgenoten. "
Dat doet hij juist niet, RVP zat er al en alleen Blind. Maar hij roept niet om Depay, de supporters van United in Engeland wel.

" Wie oh wie gaat die immers uit de ploeg spelen? "
Ze hebben Di Maria op rechts, maar nog niemand specifiek voor links, ja Young, maar die strijkt nu over de hele linker flank. Er zijn geluiden over Bale, die speelt normaliter op links, maar voor een krankzinnig bedrag, dat zal niet gebeuren. Maar het feit dat men al speculeert op die positie zegt genoeg.

" Kijk nu gewoon eens wat er bij de top zit. En vergelijk dat eens met wat Depay kan: wereld van verschil. "
Ben ik het niet mee eens, dat zeggen alleen mensen die niet over het plaatje heen kunnen kijken. Overigens hoeft Depay niet wereldtop te zijn, maar te worden, en daar acht ik hem toe in staat.

" Er zit gewoon niet veel potentie meer in. Technisch geen kraan: lastig te trainen. En geen overzicht. Valt quasi helemaal niet te trainen. Is immers gerelateerd met voetbalintelligentie en dat heb je of heb je niet. Hij heeft dat niet. "
Onder Van Gaal heeft hij getoond dat hij dit wel heeft, sjonge, jij hebt er echt weinig kijk op. Alleen al die loopactie tegen Chili over het hele veld of die pass op Rvp, daar is inzicht voor nodig. Van Gaal haalt zijn potentie er echt wel uit, wees daar maar niet bang voor.

27 december 2014 om 00:09

Lukaku? Die speelde toch ook op het WK met 21? Dit waren de genomineerden voor de beste jonge talenten op het WK, door Fifa:

Depay, Pogba and Varane make up Hyundai Young Player Award shortlist.

" Is Depay van hetzelfde kwaliteitshout gesneden als van Basten, Gullit, Rijkaard, Robben, van Persie, Hazard, Kompany of Courtois, dat soort kerels? "

Van Basten, Gullit? Wie wel? Is geen schande als je die standaard niet bereikt.
Rijkaard, Robben, Kompany? Lastig te zeggen, ik verwacht niet dat Depay het niveau van Robben haalt bijvoorbeeld.
Rvp, Hazard? Zou heel goed kunnen.
Courtois? Is een keeper! Laat die maar zijn best doen om in de top3 keepers te blijven.

27 december 2014 om 07:34

alex4all

Neen, Lulu was erbij op het WK voor de grote mensen.

Nominaties zegt toch niks? Messi heeft er zelfs één gewonnen, terwijl die ook maar een matig WK heeft gespeeld.

Was Nederland niet derde geëindigd, dan zat Depay niet bij de nominaties.

Hazard is al top, die moet nog een tandje bijsteken en die zit op het niveau Messi en Ronaldo. Of dat zal gebeuren, dat weet niemand, maar hij heeft wél voldoende klasse om daar te geraken. Zijn basis is stukken rijker dan die van Depay.

No way dat Depay ooit nog maar op het niveau van Hazard zal geraken. Hazard heeft alles. Ga eens een paar wedstrijden van Chelsea bekijken zou ik zeggen.

Courtois is zeker een keeper, het gaat gewoon om het niveau.

27 december 2014 om 07:49

alex4all,

Stats kunnen heel misleidend zijn. Weet je wie er ook goede had in de Ed?

Kerels zoals Björn Vleminckx of Dmitri Boelykin. Die hun stats waren ook even beter dan die van Hazard. Dus zijn ze beter? Denk het niet.

Toen Hazard nog bij Lille zat, en dus ongeveer de leeftijd van Depay, toen was ie ook al stukken beter dan Depay vandaag.

Het verschil in kwaliteit is gewoon te groot om te overbruggen. Mocht Depay nu 16 jaar zijn en laten zien wat ie vandaag laat zien, dan is het een groot vraagteken of ie de absolute top kan halen of niet. Maar rond je 20 ben je volwassen. Je lichaam groeit niet meer, wysiwyg bijna. Tuurlijk kan iemand van 20 nog wat beter worden, iemand van 30 trouwens ook, maar de progressieruimte begint dan wel klein te worden.

Als iemand een fantastisch basis techniek heeft, dan kan ie die basis gebruiken om technisch op 101 vlakken beter te worden.

Iemand die een mindere basistechniek heeft, die kan zeker ook nog beter worden, maar niet op 101 vlakken meer.

Hij mag zich uitsloven zoals hij wil, de ruimte om te groeien is dan gewoon beperkt.

Depay is technisch geen kraan zoals pakweg Hazard.

Achter wie jagen Depay? Clubs zoals Southampton en Tottenham.

Terwijl Hazard al bij een absoluut topteam zit. En die krijgt dan weer aandacht van Real.

Maar blijf jij maar volhouden dat Depay Hazard zijn niveau kan halen hoor. Het mag. Ook in 2015 is u dit gegund.

27 december 2014 om 14:35

Iedereen komt,

Die kerels zoals Bulykin en Vleminckx zijn geen wereldvoetballers. Alleen wat jij nu doet is vergelijkbaar met roepen dat zij niet kunnen scoren. Dat kunnen ze dus wel, anders worden ze geen topscorer in de Eredivisie.

Depay heeft de meeste kansen gecreëerd in 2014. Dat toont aan dat hij aardig wat overzicht heeft. En overzicht heb je of dat heb je niet, maar als je dat hebt (en dat heeft hij dus) dan is dat te verbeteren.

27 december 2014 om 14:52

Adviseur,

Dat zijn zeker geen wereldvoetballers, da's Depay ook niet. Wereldspelers zitten niet bij Psv.

Ja mooi, veel assists. Bekijk ook eens het aantal keren dat ie zich nodeloos heeft vastgelopen. Een speler met overzicht, die speelt de bal simpel af wanneer het kan.

27 december 2014 om 15:41

Iedereen komt,

Cristiano Ronaldo heeft zich in zijn eerste jaren bij Manchester United ook een aantal keren nodeloos vastgelopen. Hij heeft inderdaad geen overzicht en hij is zeker geen wereldtopper geworden die Real Madrid keer op keer aan een overwinning helpt.

Ik geef overigens geen enkele garantie dat Depay het niveau Ronaldo haalt. Een speler zonder overzicht geeft alvast niet zoveel assists als Depay. En Depay is nog maar 20, hij zal door de jaren heen meer overzicht krijgen dan dat hij nu heeft.

En ik zeg ook niet dat Depay een wereldvoetballer is. Ik ontkracht je stelling dat Depay geen overzicht heeft.

27 december 2014 om 16:29

Adviseur,

Ik veronderstel dat je wel wil aannemen dat de Ronaldo van jaar 1 bij Man United een héél klein beetje veel beter was dan de Depay van vandaag?

En als je dan in de buurt van Ronaldo zijn niveau wil geraken, dan moet je op je 20 ook al steengoed zijn. Depay is best een leuke speler. Te goed voor de ED, maar echt geen top materiaal zoals een Ronaldo of een Hazard.

En dat moet ook niet. Ik denk dat we allemaal nog veel plezier gaan beleven aan Depay.

27 december 2014 om 18:28

Hoe kom jij erbij dat Depay geen techniek heeft? Die jongen dribbelt een hele verdediging zoek als ie t op z'n heupen heeft. Zijn afstandsschoten zijn heel vaak gevaarlijk en zijn voorzetten en diepte passes worden ook steeds beter, dus aan z'n inzicht werkt ie ook hard.

Ik krijg het gevoel dat jij een hekel aan Depay hebt. Je loopt hier als enigste te roepen dat Depay niet verder komt dan de Eredivisie. Ik weet niet waarom je zo'n azijnzeiker bent maar log jezelf alsjeblieft uit als toch alleen maar als een ongesteld puberaal meisje kan lopen zaniken.

28 december 2014 om 10:25

ironic,

Misschien onze stukjes door je moeder laten voorlezen, want zelf kan je dat nog niet zo goed.

Er staat nergens dat ie geen techniek heeft. Wel een matige.
Maar als jij er een Hazard van wil maken, doe maar hoor. Als dat je gelukkig maakt, dan moet je dat vooral doen.

Ook staat er nergens dat ie niet verder komt dat de ED. Wel dat ie niet de absolute top zal halen.

Het is niet dat ik een hekel aan Depay heb - dat is ook niet zo, wel dat er hier een aantal precies een beetje verliefd op hem zijn en zijn gebreken niet meer zien.

28 december 2014 om 17:54

Iedereen komt,

Ronaldo was absoluut verder in zijn eerste jaar dan Depay nu. Ik geef alleen Ronaldo als voorbeeld omdat hij door de jaren heen veel meer overzicht heeft gekregen dan in zijn beginjaren bij Manchester United. Dat kan dus ook zo maar gebeuren bij Depay.

En ik ben niet stiekem verliefd op Depay, want ik ben een Ajacied.

Ach man, die depaij kan toch heel nie voetballen!! Wat een domme menschen hier op voetbalzone.

Toch houd ik ervan als spelers zich iets bescheidener opstellen. De kans dat Depay ooit in de buurt van Messi gaat komen is erg klein.

26 december 2014 om 00:06

Dit is gewoon weer zo'n waardeloze titel die reacties uitlokt, en jij trapt erin. Het enige dat hij zegt is dat hij extra traint, en dat hij van messi probeert te leren. dat is toch alleen maar goed?

26 december 2014 om 10:17

Dus hij moet zicj bescheidener opstellen en niet kijken naar Messi, maar naar Melvin Platje? Hoe durft hij zich te verbeteren zeker? Messi is god en niemand mag zich aan hem spiegelen.

Wat een onzin...

conclusie , Du Pay mag niet op de details letten van een van de grootste voetballers ,
of staat er ook bij dat hij zichzelf goed vind, hij let er op en gaat er op trainen,en daar is niks mis mee,
en verder laten we bij zijn met aankomende toppers laten we hopen dat ze ons in oranje veel plezier bezorgen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren