Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Robben: 'Messi is gewoon de allerbeste, dat kost me geen enkele moeite'

Laatste update:

Arjen Robben blonk uit op het WK in Brazilië, maar de prijs voor beste speler van het toernooi ging aan zijn neus voorbij. Ook de Ballon d'Or komt niet in de prijzenkast van de Nederlander te staan: Robben haalde de shortlist niet en de award voor beste speler van de wereld gaat naar Cristiano Ronaldo, Lionel Messi of Robbens ploeggenoot bij Bayern München, Manuel Neuer.

/

Karl-Heinz Rummenigge zei onlangs nog dat hij Robben de beste veldspeler ter wereld vindt, maar daar is de aanvaller het zelf niet mee eens. "Weet je: Lionel Messi is gewoon de allerbeste. Punt. Nee, het kost me geen enkele moeite dat te zeggen", zegt Robben in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik vind hem heel bijzonder. Hoe hij dribbelt, de bal behandelt, hij heeft iets magisch over zich."

Robben werkt bij Bayern samen met Josep Guardiola, de coach die in Barcelona jarenlang samenwerkte met Messi. Robben noemt de oefenmeester 'de ideale trainer' en zegt dat Guardiola hem uitdaagt om ook nu nog beter te worden. Zo weet Robben dat hij zijn rechterbeen nog kan verbeteren en dat hij vaker voor het vijandelijke doel kan verschijnen om balletjes in te tikken.

Lionel Messi was in 2014 beter dan Arjen Robben

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Messi is de allerbeste, alleen dit seizoen gezien was Ronaldo beter. Samen met Robben heeft Cris voor de meeste hoogtepunten gezorgd. Maar de best period? Dat is Messi. Denk dat zelf Christano dit diep van binnen weet

24 december 2014 om 09:27

Dat je meer van messi's stijl houdt oke, maar CR7 is gewoon niet te evenaren at the moment.

24 december 2014 om 09:55

Lol Ronaldo is niet te evenaren. Het scheelt 3 doelpunten over 2014. Ronaldo zijn beste jaar en Messi zijn minste jaar. Enige voordeel van Ronaldo is de CL winst. Messi had dan weer een beter WK. Dat Messi de allerbeste is dat wisten we natuurlijk al lang. Als je in je beste jaar (Ronaldo) gelijkwaardig bent aan het minste jaar van Messi zegt dat wel voldoende.

24 december 2014 om 10:06

Je mag niet naar WK kijken anders had Forlan of Iniesta de gouden bal moeten winnen in 2010.

24 december 2014 om 10:21

Goede post, helemaal mee eens

24 december 2014 om 10:22

Je mag best naar het wk kijken, je moet alleen niet alleen naar het wk kijken.

24 december 2014 om 10:41

Lol. Ronaldo is veel beter in mijn ogen dan messi. Dus wat zit je nou slap uit je nek te lullen, het is en zal altijd een mening blijven van de mens. Messi had t makkelijk toen xavi wereldpases eruit gooide, nu niet meer dus nu ook nepper.

24 december 2014 om 10:42

Ja hoor, maar ondertussen lopen ze kwa doelpunten nagenoeg gelijk sinds Ronaldo arriveerde in de PD. Messi 286 wedstrijden en 294 dpt. Ronaldo 271 wedstrijden en 286 dpt. Daarvoor bij Man. U was Ronaldo meer een typische winger. Allebei geweldige spelers though.

24 december 2014 om 11:05

@cr7502

er was maar 1 iemand die in 2010 de gouden bal had moeten winnen en dat was onze wesley sneijder. De beste man was de man samen met milito en eto bij Inter en won alles en mede door zijn 5 doelpunten behaalde nederland de finale tijdens het WK. wat was hij in bloedvorm.

Tuurlijk iniesta scoorde de winnende, maar vond over het algemeen Wesley beter.

24 december 2014 om 11:06

Wat zit jij nou slap uit je nek te lullen. Toen Ronaldo magistrale passes van Veloso kreeg tegen Zweden en hiermee Portugal naar het wk loodste, moest iedereen toegeven hoe goed Ronaldo wel niet is. Speelt Messi buitenaards in zijn beste jaren, moet iedereen zogenaamd toegeven dat het door Xavi en Iniesta komt.

Houd toch op, fanboy.

24 december 2014 om 11:31

Sneijder had m in 2010 moeten winnen.......

24 december 2014 om 11:57

@talentgaatvoor weet je wel hoe weinig assists xavi en iniesta geven??
En weet je wel dat messi de speleer is die veruit de meeste goals maakt zonder dat hij een assist krijgt

24 december 2014 om 12:00

Volgens mij scoorde Messi in 2013 nog een stuk minder. Is dus niet zijn minste jaar.

24 december 2014 om 12:34

heel makkelijk scoren en dan nog groen randje ook !

ten eerste zonder ronaldo was portugal niet eens aanwezig op het wk ( hoe bedoel je je team op sleep touw nemen ) messi daar en tegen heeft een veel beter team ( argentinie)

messi heeft een minder jaar poeh poeh . Ronaldo daar en tegen speelt al 10 jaar op hoogste niveau en haalde de balon de ore zelfs bij man u plus CL .
Messi bij barca 4 jaar lang zelfde team met master pass gevers iniesta en xavi

zie messi geen pepernoot raken daar . en dus allemaal meningen.

wil messi wel zien als 29 is als hij er nu al geen zin in heb om te rennen want hij loopt alleen maar .

Ronaldo heeft het op meerder fronten bewezen de beste te zijn en kom niet met maatstaf balon de ore 4 x want als we dan toch naaar WK moeten kijken waar de messi fanboys over spreken had messi hem in 2010 niet moeten krijgen want die balon de ore was voor iniesta en of sneijder

24 december 2014 om 12:35

@cha, en toch won Messi hem. De gouden bal is een politiek spelletje.

24 december 2014 om 12:36

Op dit moment is messi weer een stap hoger dan ronaldo. De laatste 2 maanden en tijdens het wk was messi veel beter dan ronaldo. Dus messi heeft ongeveer 4 maanden van de 12 beter gepresteerd. En dat in ronaldos beste seizoen en in 1 van messis slechtste seizoen. At the moment is messi weer beter. Het spijt me

24 december 2014 om 12:50

Sneijder of Iniesta bedoel je.

24 december 2014 om 12:53

Haha Diego Forlan was idd geweldig op het WK 2010. Toch een slechte vergelijking, want Robben is natuurlijk bij Bayern ook gewoon absolute wereldtop, niet alleen op het WK.

24 december 2014 om 12:53

Als Ronaldo Portugal op sleeptouw nam, waarom kwalificeerden ze dan pas na de play-offs? Portugal zat niet in een lastige poule.
Messi was zo wat de enigste Argentijn, samen met di Maria, Rojo en Mascherano, die op het WK een goed niveau haalde. De rest speelde gewoon matig tot slecht. Zo veel beter is het Argentijnse team niet als het Portugese. Alleen aanvallend zijn ze veel beter. Het middenveld is gelijkwaardig, de verdediging ook.

Dat Messi juist 4 jaar buitenaards weet te presteren met dezelfde spelers is juist knap. Na 1,5-2 seizoenen weet iedereen hoe het team speelt. Des te knapper dat je het weet vol te houden, 4 jaar lang. Real vernieuwd haar middenveld zo wat elk seizoen. Hierdoor kunnen ze een ander systeem hanteren, dus zijn ze minder voorspelbaar.

Verder lul je onzin. Op dit moment raakt hij geen pepernoot? Hij maakt het spel, geeft de assists en scoort nog eens doelpunten. Vaak genoeg nog belangrijke passes gegeven in een wedstrijd, waar zijn teamgenoten niks mee doen.

24 december 2014 om 13:10

Messi heeft op t wk geen moer gedaan man waar heb je et over. Alles wat ie deed mislukte. En messi is dit jaar ook geen moment in de buurt van cr7 gekomen. Dus hou maar lekker op met zeiken wk dit wk dat. Zo goed was hy niet, of had je je fanboy brilletje op.

24 december 2014 om 13:11

@toni9

Dit was zeker niet Ronaldo's beste jaar, dat was 2013 met 69 goals voor club en land. Datzelfde jaar was het slechtste jaar van Messi met maar 45 goals voor club en land. Ken je feiten, want dit was zeker niet het slechtste jaar van Messi.

24 december 2014 om 13:21

Dit was niet messi's minste jaar. 2013 wel, en toch werd hij 2e.

24 december 2014 om 18:07

Daarom scoorde hij belangrijke doelpunten en gaf hij de doorslaggevende assist op di Maria? Hij speelde een beter wk als die narcist uit Portugal. Mensen zijn het buitenaardse van Messi gewend, dat men alles wat minder is als slecht ervaart.

24 december 2014 om 20:54

Hahaha je naam zegt iets anders

24 december 2014 om 09:32

Tsja ik vond Messi heel wat minder dan in zijn goede jaren en vaak gewoon een afwezige indruk maar voetballend toch beter dan Cristiano. Als je goed op CR7 let dan doet hij vrij weinig de hele wedstrijd en staat hij op de juiste plek wat ik toch wel heel wat makkelijker vind dan de rol van Messi. Ook is zijn aandeel in de Cl campagne toch aardig overschat. Di maria , modric, Ramos en zelfs Bale stonden op de belangrijke momenten op waar Ronaldo scoorde in minder belangrijke fases..Dat is toch merkwaardig te noemen. Kijk hoe Messi de Cl 2 maal won. Deed dat met minder doelpunten maar absoluut een groot aandeel.

Maargoed Ronaldo mag de bal van mij krijgen omdat er zoveel om gezeurd wordt en Messi veelal een afwezige indruk maakte waar ik mij aan begon te ergeren.

24 december 2014 om 09:38

2 goaIs tegen bayern. Is dat geen topclub dan

24 december 2014 om 09:58

21 assists in 2014...

24 december 2014 om 09:59

Het waren er 3. En de laatste 4 wedstrijden tegen' Bayern heeft CR7 er 5 gescoord dat zijn nou stats hé.

24 december 2014 om 09:59

Toen was t toch al gespeeld?

24 december 2014 om 12:04

3? Benzema scoorde er 1, Ramos en Ronaldo 2.

24 december 2014 om 12:36

Kunnen we gewoon niet concluderen dat Messi zonder xavi en iniesta gewoon niet optimaal presteert?
Dat een Messi zonder xavi en iniesta niet de beste speler ter wereld is?
De xavi van 2 jaar geleden was beter dan de xavi nu. De Messi van 2 jaar geleden was beter dan Messi nu, of beter gezegd meer overtuigender.
Iniesta is de afgelopen seizoenen niet veel minder geworden.

Kortom, Messi blijft een fantastische voetballer maar in de jaren dat hij domineerde had hij echt de hulp van iniesta en xavi nodig om te excelleren.
De Messi van 2014 was bijvoorbeeld niet veel beter dan een Robben of Müller maar ook dat zijn spelers van ultieme wereldklasse op dit moment.

24 december 2014 om 14:18

Is het raar om te concluderen dat iemand minder goed speelt op wie hij helemaal is ingespeeld. Geld toch ook voor Cristiano? Mensen zeggen altijd dat iniesta en xavi de reden zijn voor messi's succes. Maar een modric, kroos en vorig jaar alonso waren toch ook net zo belangrijk voor Cristiano als xavi en iniesta voor messi waren. Waar hebben we het over? Het is voetbal, 11 VS 11 niet een tegen een. Daarnaast zijn naar mijn mening de middenvelders van Real veel completer dan de middenvelders van Barcelona. Echter is het spel van barca geoptimaliseerd dat de middenvelders van barca daar perfect in passen.

En die eindeloze/nutteloze discussie kan weer beginnen. Volgens mij is het gewoon een kwestie van smaak wie je beter vindt, Messi of Ronaldo.

24 december 2014 om 09:36

Het heeft niks met smaak te maken. Deze verkiezing draait toch om wie het beste heeft gevoetbald en niet wie de meeste goals heeft gemaakt? Uiteraard zijn rendement en prijzen belangrijk maar ook daar kan je je vraagtekens bij plaatsen wat betreft Ronaldo. Speelt in een geweldig Real Madrid wat hem uitstekend bediend, en is totaal anders bij Portugal. Een verschrikkelijk elftal, maar als je Ronaldo individueel moet beoordelen deed hij het gewoon slecht op het wk. Heeft niks met zijn medespelers te maken. Men kijkt daar gewoon overheen.

24 december 2014 om 10:02

Grappige vergelijking altijd, die met het Portugees elftal. Zet Messi in dat elftal en dan had Portugal zich mogelijk niet eens gekwalificeerd. Je kan spelers niet individueel beoordelen als een team een wanprestatie levert.

En statistieken maken een voetballer nog geen goede voetballer. De gouden bal gaat de laatste jaren voornamelijk naar aanvallers, terwijl verdedigers en keepers ook onderdeel uitmaken van het spel. Dit kunnen ook goede voetballers zijn, zonder dat ze goals maken. Maar helaas komen zij nauwelijks in aanmerking voor de gouden bal...

Volgens mij was Ronaldo in 2014 onnavolgbaar en Messi veel navolgbaarder.

24 december 2014 om 10:07

Ronaldo heeft Zweden eigenhandig om het netjes te zeggen afgetakeld.

24 december 2014 om 10:12

@ jeowit

Dat klopt deels. Ronaldo strafte de geboden die hij kreeg genadeloos en op sublieme wijze af. Echter kreeg hij wel twee keer een uitstekende dieptepass, dus helemaal alleen deed ie t niet.

Daarnaast waren die zweden wel ontzettend naief door met nog een kwartier zo blind naar voren te rennen. Die rechtsback die ronaldo moest verdedigen (lijkt me je primaire taak als rechtsback met zon tegenstander) liep ergens bij de cornervlag van portugal.

24 december 2014 om 09:58

Wat je leuker vindt om naar te kijken is wel smaak. Dat Messi de betere is van de 2 dat staat al jaren vast en is gewoon een feit. Als je een Ferrari met een Audi vergelijkt is de Ferrari misschien spectaculairder maar de Audi is natuurlijk veel beter en completer.

24 december 2014 om 10:09

Geen feit, slechts een mening. Is ook lastig dat verschil. Messi was vorig jaar al niet de betere als je de gouden bal uitrijkt aan de beste voetballer. En ook dit jaar is Messi niet de betere omdat de bal weer naar Cristiano Ronaldo zal gaan. 2015 biedt nieuwe kansen voor Messi. Hoop dat hij zijn weergaloze vorm weer te pakken krijgt. Lijkt er wel op, want hij speelt laatste tijd al weer erg goed. Vind ik dan he. Dat is dus mijn mening, geen feit.

25 december 2014 om 04:39

@toni9

Wat een domme en vooral foute vergelijking. Als we het werkelijke doel van een auto bekijken is zo snel mogelijk van punt A naar B gaan, want dat is het doel. Daar in is een Ferrari beter. Dat een Audi meer passagiers mee kan nemen, makkelijker in te parkeren is en stoelverwarming achter heeft is heel mooi en iedereen waardeert het maar als je voor 5 miljoen binnen 10 minuten bij B moet zijn kiest iedereen de Ferrari.

Oftewel we kunnen allemaal zien dat Messi beter is met de bal aan de voet. Dit maakt iemand niet persé beter. Het is ook vrij arrogant om te denken dat dit waarheid is alsof voetbal alleen om mooie passes en dribbels gaat, maar geen scharen by the way want dat is onnodig en arrogant als Cristiano Ronaldo ze perfect uitvoert om te passeren.

Sinds Ronaldo bij Real speelt hebben zei beiden niet alleen het meeste gescoord maar ook de meeste assists gegeven waar het bij beide ert dichtbij ligt.

Wat dus betekent dat het ene jaar Messi net wat beter is en het andere Ronaldo en als we allemaal eerlijk zouden zijn dan zagen we dat elk jaar makkelijk.

Dat Messi 3 jaar terug een niveau haalde waar Ronaldo nooit aankomt mag zeker waar zijn. Dat Ronaldo dit jaar beter is en vorig jaar ook dat ook.

24 december 2014 om 10:15

gelijk heb je. het gaat erom wie je charmeert. ik vind ronaldo beter vanwege zijn mentaliteit en doorzettingsvermogen. maar de allerbeste voor mij blijft ronaldinho.

ik vraag me af waarop ze baseren wie nou precies de beste is. doen ze dat op basis van; statistieken of amasuments waarde? meningen, onopvallende statistieken of doelpunten en assists?

iemand verwijten van het ontbreken van voetbalverstand terwijl hij of zij een andere mening heeft is natuurlijk absurd.

24 december 2014 om 14:00

Ze baseren het tegenwoordig gewoon op commerciële waarde.

Zelf ben ik een Ronaldo fan en het doet mij absoluut niet pijn (anderen wel, maar ik weet niet waarom?) om toe te geven dat er simpelweg meer dan een handvol spelers zijn die het spel beter spelen dan Ronaldo.

We praten tegenwoordig alleen over goals en als het meezit/in het voordeel van de favoriete speler werkt, ook assists. Het is gewoon te belachelijk voor woorden. Mensen zijn zo verblind dat ze niet even verder willen/kunnen kijken. Terwijl er zoveel meer aspecten zijn waar men naar zou moeten kijken.

Kijk ook alleen al naar de paniek die is ontstaan nu er weer eens een keeper is genomineerd.

Het is voor het eerst na jaren dat men niet bij alle 3 de genomineerde spelers de vertrouwde vergelijking kan maken van "wie heeft de meeste goals/assists gemaakt". Het is onmogelijk om aan te tonen of Ronaldo en/of Messi beter waren dan Neuer. Wat doen mensen dan?
Halen bijvoorbeeld de wedstrijd Bayern - Real om aan te tonen dat Ronaldo beter presteerde. Dus met andere woorden oordelen ze op basis van één wedstrijd. Maar als iemand anders het WK erbij haalt (waarin Neuer van Ronaldo won) zeggen die mensen dat men niet moet oordelen over een toernooi dat maar 1 maand duurt.

Het is meer dan belachelijk en zoals jij zegt, als je een andere mening hebt en nu bijvoorbeeld tegen Ronaldo bent. Dan heb je blijkbaar geen verstand van zaken.

24 december 2014 om 15:17

Posts als deze horen groene randjes te krijgen in plaats van fanboys die hun gekleurde mening als feit verkopen.

De gouden bal is de prijs voor voetballer van het jaar. Omdat je niet geheel objectief kan bepalen wie er het beste heeft gepresteerd is het gewoon een commerciële prijs waarbij gekeken wordt naar het imago van de speler alsmede zijn prestaties. Hoe goed je ook bent, als middenvelder, verdediger of keeper maak je veel minder kans om te winnen dan als aanvaller. Niets mis mee, maar d\at betekent wel dat het geen objectieve prijs is voor de beste voetballer. De discussie over wie er nou moet winnen, waarbij iedereen met cijfers en zogenaamde feiten komt die moeten vertellen waarom zijn favoriete speler de beste is, is dus eigenlijk vrij zinloos aangezien het ook een populariteitskwestie is. Maarja, argumenten als 'ik gun het hem niet' zijn nou eenmaal stukken minder sterk dan argumenten als 'hij speelde slecht tijdens bepaalde wedstrijden'.

Hoewel ik als Real Madrid fan hoop dat Ronaldo de gouden bal wint, kan ik me er prima in vinden als Messi of Neuer wint. Messi, omdat hij simpelweg Messi is en Messi zelfs in minder succesvolle jaren de pannen van het dak speelt. Neuer, omdat hij de beste keeper ter wereld is en een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het succes van Duitsland en Bayern. Daarnaast heeft Neuer dit jaar wel een beetje de gun-factor.

Mijn persoonlijke favoriete speler van 2014 is met afstand Luka Modric, maar die stond niet eens op de shortlist. Lachwekkend gezien zijn spel, maar begrijpelijk als je bedenkt dat het ook een populariteitsprijs is.

25 december 2014 om 04:53

Onzin. We zijn op de doelpunten en assists gaan letten omdat al jaren niemand in de buurt komt van Messi en Ronaldo. Dit heeft niks te maken met spelposities. Dit heeft te maken met dat wij 2 spelers meemaken die samen de grootste records aller tijden aan het verbreken zijn. Ze staan lichtjaren voor op de rest en dat iedereen het over andere voetballers heeft is vriendelijk, logisch maar zeer onnodig.

We kunnen wel allerlei redenen verzinnen voor dat anderen de prijs verdienen maar er zijn weinig tijden in voetbalhistorie geweest waar de 1 en 2 zo duidelijk waren.

Of gaan we maar voor good-will een prijs geven aan bijvoorbeeld Neuer? Dat lijkt me echt de grootste grap ever.

2 spelers die jaar in jaar uit bij 30-40% van de doelpunten voor hun land en club betrokken zijn, daarmee ook al jaren 1 en 2 vormen met meeste doelpunten en assists, alleen minder dan Pele gemiddeld, in de geschiedenis van voetbal.

Natuurlijk verdient niemand anders dan deze 2 het.

robben was voor zijn doen geweldig dit jaar en in absolute vorm, messi voor zijn doen wat minder in vorm dan andere jaren, maar dat is voor zijn doen, en die ' mindere' messi van dit jaar was alsnog 1 van de beste spelers van 2014. dus terecht dat robben dit zo zegt.

en die ' mindere messi die niks doet en een slecht jaar speelt volgens vele' staat dit kalenderjaar op 58 goals en 21 assists.
dit is een combi van: 79 goals/assists in 2014.
en de o zo geweldige ronaldo die zijn beste jaar ooit speelt staat op 83 goals/assists.

dus de conclusie die hier uit getrokken kan worden is dat een mindere messi in zijn 'slechtste seizoen' ongeveer gelijkwaardig is aan een ronaldo in zijn beste seizoen.
tja dat zegt genoeg toch? en dan nog durven te discussiëren over wie beter is, hou toch op!
duidelijk messi,.

24 december 2014 om 10:29

1 ( zit helaas op mobiel :P )

24 december 2014 om 10:52

Een ordinary copy-paste aangezien je van de statistieken bent.

Ondertussen lopen ze kwa doelpunten nagenoeg gelijk sinds Ronaldo arriveerde in de PD. Messi 286 wedstrijden en 294 dpt. Ronaldo 271 wedstrijden en 286 dpt. Daarvoor bij Man. U was Ronaldo meer een typische winger. Allebei geweldige spelers though, waarbij Messi zonder de twijfel de betere voetballer is. Maar statistisch doen ze weinig onder voor elkaar.

24 december 2014 om 11:59

Juist! Jij formuleert 't zoals 't is.

Robben is de beste voetballer van 2014. Ook beter dan Ronaldo ja. Ronaldo is goed, maar vind hem niet beter presteren dan Messi. Je moet niet alleen naar de doelpunten kijken. Kijk ook naar assist, spel verdelen, aanvallen opzetten etc etc. Iedereen doet net of Messi een slecht seizoen heeft gedraaid. Het is inderdaad een minder seizoen, maar nog steeds een topseizoen. Mensen verwachten dat Messi elke wedstrijd uitblinkt. Ronaldo scoort veel, maar dat is niet voldoende om de beste te zijn.

Messi mag dan wel de allerbeste voetballer zijn, hij moet ook top presteren om in aanmerking te komen voor de Gouden Bal. Als de beoordeling alleen is op basis van talent mag je van mij die hele prijs wel opdoeken. Ronaldo heeft er in mijn ogen gewoon meer uit gehaald door de CL te winnen en topscorer te worden. Zelf zou ik voor Neuer kiezen als #1 puur om een keer met de traditie te breken dat alleen aanvallers deze prijs kunnen winnen.

Messi speelde voor het eerst een redelijk goed eindtoernooi en word volgens mij toch ten onrechte verkozen tot beste speler van het toernooi. Robben, Kroos, Lahm, Rodriguez vond ik eigenlijk allemaal een beter toernooi spelen. De hele verkiezing leek op èèn grote commerciële grap en ook de verkiezing van de Ballon d 'or lijkt steeds meer die kant op te gaan. Op een shortlist van 3 spelers is natuurlijk ook het nodige aan te merken. Ramos, Robben, Lahm en Kroos zijn spelers die ook in aanmerking zouden moeten komen.

De gouden bal verkiezing is gewoon vriendjes politiek.
Tuurlijk gaat Robben Messi opnoemen allebei gesponsord door ADIDAS niet dat hij messi niet de beste vind maar als robben werd gesponsord door Nike dan had hij wel wat anders gezegd dus niet te serieus nemen. Van geen enkele speler trouwens.

24 december 2014 om 12:09

Onzin. Hij heeft gewoon alseninf dat Messi de beste is. Dat heeft verder niks met Adidas te maken.

24 december 2014 om 12:50

En dat geloof jij ook als robben met ronaldo bij real zou spelen.
Dan zou hij ook zeker zeggen dat Messi de beste is.

24 december 2014 om 13:19

Robben heeft toch ook met Ronaldo gespeeld? Wat een onzin kraam je toch uit. Alsof Adidas Robben z'n mening bezit ofzo. Whahaha wat een grap ben je. Robben hoeft helemaal niks voor Adidas te doen en/of rekening daar mee te houden.

24 december 2014 om 13:54

Robben speelt samen met Neuer die is ook genomineerd. Dit lijkt me dus een vrij objectieve mening.

Wat wel grappig is. Als een teamgenoot van Ronaldo Messi de beste vindt, wordt hij direct op het matje geroepen door Real en Ronaldo en krijgt hij geen hand met oud en nieuw.

25 december 2014 om 04:56

@migi

Migi, moet het weer zo? Vind je dat nou echt grappig? Dan zou ik misschien met je mee lachen. Tenzij het puur om reacties uit te lokken is. Dan ben ik teleiurgesteld.

Je kan dit tocht echt niet onbewust doen, dat geloof ik niet.

25 december 2014 om 13:27

Tja, ik heb gewoon iets tegen Ronaldo. Ik steek dat ook niet onder stoelen of banken. Ik vind het een nare vent en wil in deze ook niet doen alsof ik objectief ben.

En nee ik vind het niet grappig, meer zielig.

24 december 2014 om 14:12

Haha Bassir84, je maakt me aan het lachen Zoals barcastyle zegt zal Robben nooit zijn mening opgelegd krijgen door nota bene een kledingsponsor...

24 december 2014 om 15:12

Ik weet dat jullie messi en barca lovers zijn en dat als hij het over ronaldo had dat jullie mij dan gelijk hadden gegeven. Maar wat ik wil zeggen is dat meningen van spelers en trainers nooit neutraal zijn. En mijn mening is dat je niet kan zeggen wie de beste is iedereen heeft daar een andere mening over.
En ronaldo kan je niet vergelijken met messi zijn allebei 2 verschillende spelers die heel goed kunnen ballen. Net zoals robben, ibrahimovic enz. dat ook kunnen. Er moet een verkiezing komen van beste keeper, verdediger, middenvelder en aanvaller en dan baseren op statistieken.

Robben is en blijft gewoon een held. Wat een baas!

Ik ben het bijna helemaal met Robben eens. Ronaldo mag die gouden bal wel krijgen mede door zijn doelpuntenrecord in CL en PD vorig jaar. Echter is Messi over het algemeen een betere voetballer naar mijn mening.

Maar goed, iedereen heeft zijn mening hier al een miljard keer over gegeven, weet niet waarom ik het blijf doen eigenlijk.

Als je het wk mee rekent zijn Robben en Ronaldo de besteover 2014. Overall blijft messi toch de allerbeste, mijns inziens.

WK Voetbal was afgelopen jaar het hoogste podium en daar heeft Ronaldo er geen pepernoot van gebakken. Robben, Messi hebben daar wel een hoofdrol gespeelt netzoals Muller, Lahm, Neuer, maar ook Mascherano voetbalde een goed tournooi.

25 december 2014 om 01:29

Ronaldo was ook niet helemaal fit hij was zelfs geblesseerd. Portugal als team stelde ook niks voor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren