Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

RTL kiest voor Ajax en Feyenoord en laat PSV links liggen in Europa

Laatste update:

Ajax schaarde zich zo’n twee weken geleden bij de laatste 32 clubs in de strijd om de Europa League. Het deed dat als derde Nederlandse club, nadat Feyenoord en PSV zich al plaatsten voor de knock-outfase. Voor het eerst sinds het seizoen 2004/05 overwinterde zo de traditionele top drie in Europa, maar zendgemachtigde RTL kwam er wel door in een lastig parket.

Met drie vertegenwoordigers in de knock-outfase moest de zender een keuze gaan maken voor twee van de drie clubs tijdens de wedstrijden op 19 en 26 februari. RTL kan twee van de drie wedstrijden uitzenden, daar de UEFA twee aanvangstijden (19.05 en 21.05 uur) per speelavond hanteert. De derde wedstrijd is voor FOX. RTL heeft nu besloten de wedstrijden van Ajax (tegen Legia Warschau) en Feyenoord (tegen AS Roma) uit te zenden.

De supporters van PSV, die hun ploeg in actie willen zien tegen Zenit Sint-Petersburg, zijn aangewezen op betaalzender FOX. Het is nog afwachten of men daar besluit de ontmoeting tussen PSV en de Russen op het open net uit te zenden.

Ik begrijp de keuze van RTL

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, meeste supporters. Gaat alleen om de kijkcijfers.

23 december 2014 om 15:52

Uhu logisch toch

23 december 2014 om 17:07

Nee hoor, niets met supportersschare te maken. In de heenwedstrijd spelen PSV en Feyenoord tegelijkertijd. Feyenoord is daarbij het grotere affiche, dus gaat de voorkeur naar die wedstrijd. Ajax - Warchau is op het andere tijdstip. Bij de return speelt PSV om 6 uur, Ajax om 7 uur. PSV speelt dus onder etenstijd en onder het RTL nieuws. Ajax en Feyenoord uitzenden betekent een aaneengesloten blok aan voetbal, zonder dat dit het nieuws in de weg zit (wat gewoon veel kijkers trekt). Anders heb je een uur wat je op moet vullen met onzin en daar zit niemand op te wachten

23 december 2014 om 17:24

Dus het gaat om kijkcijfers 😉

23 december 2014 om 18:23

Bij de keuze tussen Roma - Feyenoord of PSV - Zenit wel ja. Natuurlijk gaat het om de kijkcijfers, niet meer dan logisch bij commerciele televisie. Echter is daar de ophef niet over, maar om het feit dat Ajax voor PSV verkozen wordt. Dit gaat niet zozeer om de kijkcijfers ten opzichte van de supportersschare (al speelt dat wel mee), maar om het feit dat PSV op een naar tijdstip speelt daar in Rusland. Goed lezen Weeskees.

23 december 2014 om 18:47

Hoe kan je in hemelsnaam het standpunt verdedigen dat er een keuze is gemaakt voor Ajax boven Psv als je zelf al zegt dat ze op verschillende tijdstippen spelen.... puur provocerend bedoeld als je het mij vraagt, want RTL had ook Ajax en Psv kunnen uitzenden. De keuze was tussen Feyenoord en Psv.

23 december 2014 om 18:49

Mocht je het over de returns hebben dan is wederom Ajax niet boven Psv verkozen maar als je de heenwedstrijd van Ajax uitzendt dan zendt je ook de return uit.

23 december 2014 om 19:14

Johnnyloco, ik verdedig helemaal niets? Ik leg de keuze uit, welke volledig logisch is en ik ook aanstip in mijn reactie.
Niks provocatie, ik leg juist uit dat het een keuze is tussen Feyenoord en PSV in de heenwedstrijd, waar logischerwijs voor Feyenoord wordt gekozen, en een keuze tussen PSV en Ajax in de returnwedstrijd, waar logischerwijs voor Ajax wordt gekozen wegens het tijdstip. Ik wil hiermee alleen maar duidelijk maken dat het geen keuze is van RTL vanwege de supportersschare, maar puur vanwege de tijdstippen van de wedstrijden. Volgende keer weer gewoon de les begrijpend lezen volgen okee?

23 december 2014 om 19:59

Nergens staat dat Ajax is verkozen boven Psv en ook niet dat het tijdstip van de return de doorslag heeft gegeven. Dus laat dat hautaine toontje met begrijpend lezen lekker voor je. Volstrekt misplaatst, maar kennelijk nodig om je reacties wat kracht bij te zetten. De eerste wedstrijd is Ajax en Feyenoord of Psv. Louter en alleen een keuze tussen Feyenoord en Psv aangezien je de returns van die wedstrijden uitzend. Oftewel voor de returns hoef je geen keuze te maken, die is al gemaakt bij de eerste wedstrijden. Je gaat niet eerst Ajax uitzenden en dan de return niet.

23 december 2014 om 20:00

Ja gewoon logisch dat er voor Ajax en Feyenoord gekozen wordt. Maar dit zal altijd zo zijn i.m.o. Omdat het dan toch om supportersschare en dus kijkcijfers en dus geld gaat.

23 december 2014 om 20:59

Ik denk dat de tegenstander ook nog wel invloed heeft. PSV-Liverpool zal eerder uitgezonden worden dan Ajax- Warschau..

Daarbij als Ajax de tweestrijd in de eerste wedstrijd beslist en PSV verdomd spannend blijft, zal PSV ook uitgezonden worden in de return. Het is dus niet zo dat de keuze maar 1x gemaakt hoeft te worden.

23 december 2014 om 21:08

Uitzonderingen bevestigen de regel Treeck. De scenario's die jij beschrijft zijn verre van schering en inslag. Er is in eerste instantie gewoon gekozen tussen de ploegen die in de eerste wedstrijden op hetzelfde tijdstip spelen em indien zich niet zo'n uitzonderlijke situatie voordoet zullen ook die returns worden uitgezonden lijkt mij. Maar dat Ajax is verkozen boven Psv door RTL zoals gesuggereerd staat helemaal nergens.

23 december 2014 om 21:10

Dat denk ik niet. De returns zullen denken altijd uitgezonden worden.

In de situatie die jij schets kan ik me misschien voorstellen dat er bij een aantrekkelijk affiche eerder PSV uitgezonden zal worden dan Ajax of Feyenoord. Maar op basis van supportersschare en op basis van kijkcijfers, zal de strijd altijd gewonnen worden door Ajax en Feyenoord. Die zullen dus bij voorbaat altijd de voorkeur krijgen. Want (mogelijke) kijkcijfers staat gelijk aan inkomsten voor Rtl.

23 december 2014 om 21:23

Ik ben het er mee eens dat Ajax en Feyenoord een grotere kans hebben om uitgezonden te worden. Maar denk dat het niet de schering en inslag is zoals Johnnyloco schrijft.

Dat bij de return voor andere wedstrijden gekozen wordt is in het (verre) verleden ook veelvuldig gebeurd.

23 december 2014 om 23:44

Dus het gaat om de kijkcijfers....

Ja duhhhh, het is een commerciële zender. Wat dacht je dan?? Is toch allemaal meer dan logisch.

23 december 2014 om 16:01

Lijkt me logisch. Ze geven miljoenen uit om dit uit te mogen zenden en moeten daar flink aan terug verdienen om in de komende jaren opnieuw de rechten te kunnen binnenhalen. Heel logisch gewoon.

De meer kijkers je kunt genereren, de meer je kunt vragen voor reclamezendtijd en dus te meer je kunt verdienen...

Economics 101...

23 december 2014 om 16:05

Mee eens dat het logisch is qua kijkcijfers, maar ik als PSV supporter voel me wel een beetje genaaid.
Ik denk dat PSV-Zenit op papier tevens een mooier affiche is dan Ajax Legia.. ik had dus voor PSV en Feye gegaan, maar tis niet anders

23 december 2014 om 16:10

Daar heeft RTL natuurlijk geen boodschap aan. Die kiezen de wedstrijden met meeste kijkers, dan blijven de PSV-fans achter met 'lege handen'.

Ik snap dat het wel frusterend kan zijn, heb hetzelfde met FOX en de JL-wedstrijden die zij uitzenden. Dat zijn namelijk veelal de slecht bezochte beloftenteams, terwijl de mooie wedstrijden vrijwel niet belicht worden.

Dus ik snap je pijn, maar snap ook heel goed de beweegredenen van Rtl. Het is en blijft gewoon business.

23 december 2014 om 16:17

Neem aan dat er niet zoveel verschil in de aantallen zullen zitten, de (nu) neutrale voetbalvolger en PSV supporters die PSV willen zien, of de Ajax supporters.

Denk niet dat er veel neutrale voetbalvolgers de wedstrijd van Ajax gaan kijken, ik tenminste niet

23 december 2014 om 16:25

Natnek, PSV en Feyenoord spelen op de 19e beide om 19 uur, de keus is dus Feyenoord of Psv, niet Ajax of Psv. Op de 26e speelt PSV om 18 uur, Ajax om 19 uur en Feyenoord om 21 uur. En ik snap ook wel dat ze dan voor 2 aaneengesloten wedstrijden kiezen en niet ruim een uur vol gaan zitten lullen tussen einde PSV en begin Feyenoord..

23 december 2014 om 16:26

De volgende ronde is het alleen nog maar Psv, dus krijgen we de volle aandacht.

23 december 2014 om 16:31

Hopelijk wordt het verlenging en strafschoppen bij Ajax op de 26e.
Ik snap de logische keuze en vind het ook geen enkel probleem, indien mogelijk moet PSV er voor zorgen nooit meer op RTL uitgezonden te worden, maar lekker bij Sbs.

23 december 2014 om 17:34

Heerlijk deze discussie. Geeft in mijn ogen aan dat het voetbal niet zo maar over kan naar de commerciële omroepen. In mijn ogen hoort er gewoon een journalistieke keuze gemaakt te worden. En die lijkt me hier ook te zijn gemaakt. Feyenoord-Roma is nou eenmaal een groter affiche dan PSV-Zenit. Maar wat als feyenoord met 4-0 verliest in de heenwedstrijd en psv speelt gelijk? Blijven argumenten over fanbase en affiche dan overeind? Lijkt mij dan dat journalistiek gezien de wedstrijd van psv interessanter zou zijn. Mocht er in zo'n geval anders worden besloten, sterkt mij dat in mijn gedachte dat voetbal beter af is bij de npo.

23 december 2014 om 17:45

Provocatie

23 december 2014 om 17:48

Bovendien als het op resultaten van de laatste jaren aankomt, ligt het voor de hand dat Ajax en Feijenoord uitgezonden worden.

Wel een extra motivatie voor PSV om er wat van te maken.

Zijn alle drie het bekijken waard, denk niet dat we de ronde die er op volgt nog dat probleem zullen hebben.

Laten we blij zijn dat we er nog met drie clubs in zitten.

Zou toch ongekend zijn als het probleem zich de volgende ronde weer voor doet.

23 december 2014 om 18:39

Ik vraag me toch echt af wat je hiermee bedoeld?
Bovendien als het op resultaten van de laatste jaren aankomt, ligt het voor de hand dat Ajax en Feijenoord uitgezonden worden

23 december 2014 om 20:19

Neutraleremco,

Ik doel op de resultaten in de eredivisie, maar ik zal het probleem niet hebben want zie ze gewoon alle drie.

Ajax is al jaren kampioen en Feijenoord haalde met een in principe mindere selectie betere resultaten dan Psv.

Hoop dat PSV dit jaar er eens meer voor gaat, als ik Europees kijk dan zie ik bij de laatste Europese wedstrijd een aantrekkelijk voetballend Feijenoord en Ajax en een met de hakken over de sloot wedstrijd van Psv.

Het zal niet zo zijn, maar het lijkt er soms op dat PSV de EL niet echt serieus neemt.

23 december 2014 om 20:23

@neutraleremco

Ik ben ook benieuwd naar de uitleg van Leeuw087 want ik kan mij niets voorstellen bij wat hij zegt.

Alleen al op basis van de uitwedstrijd van Ajax zou ik niet voor Ajax hebben gekozen omdat die wedstrijd in een leeg stadion wordt gespeeld.
En een live wedstrijd vanuit een leeg stadion is gewoon drie keer niks.
Ik kan me niet voorstellen dat die wedstrijd veel bekijks zal trekken.
Uiteraard ga ik wel kijken

23 december 2014 om 21:46

@mrger, ze worden niet alle drie op hetzelde moment gespeeld natuurlijk. Ajax is de enige Nederlandse club die de komende eerste speeldag om 19:00 speelt, PSV en Feyenoord spelen om 21:00 en tussen die wedstrijden moet RTL kiezen.

Dan had ik ook voor Feyenoord - Roma gekozen, wat weleens een verhitte wedstrijd zou kunnen worden als je ziet hoe beide ploegen spelen, in plaats van een wedstrijd tussen twee klinisch spelende ploegen (zenit en Psv).

Dus eigenlijk heeft Ajax niet eens wat te maken met deze discussie....

23 december 2014 om 17:01

tja ze moeten kijken naar statistieken van laatste jaren daar presteerd psv en ajax toch wel beter na de winter( nee niet alleen laatste 2 jr maar laatste 10jr kijken)

23 december 2014 om 19:19

Zoals altijd gaat het westen voor. Ach uiteindelijk zijn wij volgend jaar de enige in de cl. Kunnen ze ons ook niet bannen op tv haha.

Jammer, PSV - Zenit en Feyenoord - Roma zijn toch de goede wedstrijden. Ajax tegen die Poolse club lijkt mij geen ene reet aan om te kijken maarja, het gaat om de fans he.

23 december 2014 om 15:57

Gaat toch om wat de kijker wilt of niet dan. Meerdere deel van Nederland is of Feyenoord support of Ajax. En daarna komt Twente en PSV pas.

23 december 2014 om 16:01

Ja, maar ik als Twente supporter zie liever PSV-Zenith dan Ajax-Warschau...

23 december 2014 om 16:06

Maar jij als Twente supporter bent een persoon tegenover het overgrote deel van Nederland dat liever Ajax ziet.

23 december 2014 om 16:08

Ja ik ook

23 december 2014 om 16:18

Ja maar het gaat er niet om wat jij als twente supporter wil, of men als PSV supporter. Maar wat het overweldigende deel Ajax supporters wil. De grootste fanbase is natuurlijk de meeste aansprekende vanuit marketing oogpunt.

23 december 2014 om 16:21

Denk dat er niet zoveel verschil in de aantallen zullen zitten, de (nu) neutrale voetbalvolger en PSV supporters die liever PSV willen zien, of de Ajax supporters die liever Ajax willen zien.

De meeste kijken namelijk liever naar een wedstrijd die ergens om gaat, als naar een veredelde oefenpot in een leeg stadion.

23 december 2014 om 16:26

hij bedoeelt daarmee te zeggen dat supporters die en geen psv en geen ajax supporten, liever naar zenit - psv kijken dan naar legia - ajax in een lege stadion. supporters van fc twente, vitesse, feyenoord, az etc. kijken liever naar zenit - psv, omdat de onderlinge krachtverschil minder is en er enigzins nog sfeer is. daardoor zal het niet zo snel uitmaken welk je uitzendt. daarnaast is fox sports denk ik hier wel blij mee. 2 van de 3 meest bekeken wedstrijden waren namelijk 2 met psv. 1: psv - feyenoord, 2: ajax - psv, 3: feyenoord - ajax

23 december 2014 om 17:01

Als jullie allemaal eens verder zouden verdiepen dan jullie pik lang is, dan hadden jullie geweten dat de eerste ontmoeting de keuze moet worden gemaakt tussen feyenoord en psv, vanwege het tijdstip. Dan is feyenoord de leukere pot. Voor de return speelt PSV om 6 uur (onder etenstijd en nieuwsuurtje dus), waardoor dat weinig kijkers trekt. Ajax speelt gewoon om 7, wat dus een aansluitend voetbalblok creeert met feyenoord.

23 december 2014 om 17:04

Nooit gehoord van bord op schoot voetbal kijken?

23 december 2014 om 17:12

Psv 1913, dat heb ik zeker wel, maar denk je dat iedereen daar zo over denkt op een doordeweekse avond, waarbij mensen uit het werk moeten komen en 6 uur gewoon een rottijd is wat dat betreft? Overigens heeft RTL, wanneer ze PSV uitzenden in plaats van Ajax, ruim een uur aan opvulling nodig tussen de wedstrijden, dat gaan ze natuurlijk niet doen, want dat is totaal niet rendabel. Kijk eens verder dan je clubhart, dan zie je dat dit gewoon de logische keuze is.

23 december 2014 om 17:55

Er zijn in Nederland 4 miljoen mensen die zich identificeren met Ajax, verreweg het grootste deel heeft een band met Ajax. Het gaat er niet om wat de neutrale supporter wil, maar wat het merendeel wil zien.

23 december 2014 om 19:38

Oxxis, schijnt dat de keuze van de 1e wedstrijd eerst tussen ajax en PSV ging. De wedstrijd is vervroegd omdat het voor de tv-uitzending niet uitmaakt.

23 december 2014 om 20:56

Zoals hierboven al tig keer gezegd wordt, de keuze is niet Ajax of PSV, maar PSV of Feyenoord. En dan krijgt Roma - Feyenoord de voorkeur, wat ik volledig kan begrijpen. Dat er al vaststaat welke wedstrijden er bij de return uitgezonden worden vind ik wel raar. Stel dat Ajax in de Arena 5-0 wint, dan is het toch veel aantrekkelijker om de return van PSV te laten zien? Ik zou de heenwedstrijden afwachten voordat ik een keuze zou maken voor de terugwedstrijden.

23 december 2014 om 23:14

Alsof de neutrale kijker niet naar ajax kijkt als dat wordt uitgezonden.....en daarnaast is ons land bevolkt met een zeer grote groep polen dus ook vanuit dat oogpunt een logische keuze die zullen ook afstemmen op die wedstrijd. Kan ah mooi reclame voor poolse worstjes maken.

25 december 2014 om 12:37

@ wandering

Alhoewel ik op het moment geen bron voorhanden heb; zijn er de laatste jaren genoeg onderzoeken geweest over de aantrekkingskracht van de Nederlandse topclubs op tv. Daar bleek toch elke keer uit dat er toch wel serieuze verschillen zijn in de belangstelling van wedstrijden Ajax en PSV maar ook Feyenoord. Zelfs voor nietszeggende vriendschappelijke wedstrijdjes voor Ajax is er zoveel meer belangstelling dan voor dezelfde soort wedstrijden van de andere twee Nederlandse topclubs. Gezien het tijdstip waarop Ajax in deze ronde aantreed heeft het weinig met de grote commerciële waarde van Ajax tegenover PSV te maken waarom PSV is afdgevallen.

23 december 2014 om 16:45

PSV en Feyenoord spelen gelijk, dus de keuze is tussen Feyenoord en Psv, niet tussen PSV en Ajax

23 december 2014 om 17:11

Die spelen gelijk, dus die vlieger gaat niet op umad.

23 december 2014 om 21:58

Umad?,

Als je eerst even verder kijkt dan je neus lang is, dan had je kunnen weten dat alleen Feyenoord en PSV om dezelfde tijd spelen. Ajax begint pas om 21.05 uur.

fox sports zendt psv uit, dus niet getreurd. daarnaast met betere voor/na-beschouwingen en analyses. edit: analyses*

23 december 2014 om 16:26

Alleen kost dat een hoop knaken elke maand.

Dat wordt dus hopen op een goeie stream!

24 december 2014 om 10:32

Voor kwaliteit voetbal moet je betalen

24 december 2014 om 16:29

Nee hoor, nergens voor nodig. Prima kwaliteit streams zonder te betalen, meestal met engels commentaar ook nog, wat ik veel fijner vind om naar te luisteren!

Ajax en feyenoord hebben meer aanhangers dan psv, dus logisch dat rtl voor meer kijkers kiest.. Begrijpelijke keuze

23 december 2014 om 17:03

Is geen keuze vanwege aanhang, maar een keuze vanwege de tijdstippen waarop de wedstrijden plaatsvinden.

Aan de ene kant begrijp ik de keuze voor Ajax en Feyenoord aangezien zij meer supporters in Nederland hebben, maar aan de andere kant denk ik niet dat de wedstrijd van Ajax zonder supporters leuk zal worden om naar te kijken (sfeerloos etc.)

23 december 2014 om 15:57

Klopt wat je zegt. Echter verwacht ik dat het in Sint Petersburg ook niet erg druk zal worden. Zenit verkocht niet eens één wedstrijd uit in de groepsfase van de Champions League.

Ik vind het jammer dat PSV nu op FOX is, tenzij dit op het open kanaal uitgezonden wordt. Qua analyse en dergelijke is FOX toch wel 2 klassen beter dan RTL als je het mij vraagt.

23 december 2014 om 16:00

Je kijkt toch voor het voetbal ? Als je sfeer wilt ga je maar naar het stadion.

23 december 2014 om 16:03

Je snapt toch zeker ook wel dat een voetbalwedstrijd in een leeg stadion minder aantrekkelijk is dan in een vol stadion? Voetbal = sfeer, emotie, supporters etc. Niet alleen het tactische en technische gedeelte.

23 december 2014 om 19:22

Ajax speelt de eerste wedstrijd thuis, daar mogen gewoon supporters bij, echter niet die uit Polen.

23 december 2014 om 19:19

Het is ook zo dat er 0 Ajax supporters mee mogen, dus zelfs de supporters die mee hadden willen gaan, zitten ook aan de buis gekluisterd. Maar dat buiten beschouwing gelaten en wat oxxis hierboven ook al aangeeft, het gaat om de aanvangstijden. Ajax speelt om 21 uur, PSV en Feyenoord om 19 uur, dáár moet tussen gekozen worden.

Die kiezen gewoon simpel weg voor het grootste publiek. Feyenoord en Ajax zijn de grootste clubs in Nederland. En AS Roma wie wilt dat nou niet missen toch? En Ajax tegen een Poolse club altijd leuk.

23 december 2014 om 15:53

Hm persoonlijk had ik liever PSV gezien dan Ajax, puur omdat ze tegen een sterkere ploeg moeten. Maar ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat Fox Sports het ook gewoon uitzend dus voor mij is dit geen probleem

23 december 2014 om 17:04

Dan had je je eigen clubje moeten missen aangezien psv en feyenoord gelijktijdig spelen. De keuze is dus tussen psv en feyenoord voor rtl en niet tussen ajax en psv.

24 december 2014 om 00:42

Oh daar was ik niet van op de hoogte, slecht van me haha. Gelukkig had ik het dan nog wel op Fox Sports kunnen zien.

23 december 2014 om 15:54

Ajax-uit tegen een poolse club zonder supporters, altijd leuk inderdaad.

23 december 2014 om 15:57

Hoezo is Ajax tegen een Poolse club altijd leuk? Of geeft zo'n leeg stadion soms een geweldige sfeer? Zonder mijn PSV-bril zou ik alsnog liever hebben dat PSV-Zenit te zien was dan Legia-Ajax, althans, dat is de mening van de voetballiefhebber in mij.

23 december 2014 om 15:59

Ja, dat gaat alleen nooit gebeuren. PSV speelt in Sint Petersburg als Ajax naar Polen moet. Dus PSV en Ajax spelen op de zelfde dag een uitwedstrijd. Zenit heeft echter geen enkel groepsduel uitverkocht in de Champions League, dus ik verwacht ook geen volle bak in de 1/16e finale van de Europa League.

23 december 2014 om 15:59

Maar wat boeit het toch? Als Ajax niet op SBS kwam vond ik het ook goed of RTL wat het ook is. Kijk ik lekker toch op Fox.

23 december 2014 om 16:17

Verschil is dat FOX een betaalde zender is en RTL niet.

23 december 2014 om 16:35

@luukel1994 misschien hebben we geluk en zendt FOX het op het open kanaal uit.

23 december 2014 om 16:03

Hahahaha. Liever Feyenoord - Roma geef ik je gelijk in. Maar Ajax tegen een Poolse club waar de gemiddelde voetballiefhebber geen speler van kent, waar de uitslag zeer voorspelbaar is en er geen publiek op de banken zit interessanter dan een spannend potje tussen twee gelijkwaardige tegenstanders?

23 december 2014 om 19:50

dat dachten we ook over Salszburg.

Belachelijk aangezien de wedstrijd van Ajax het minste interessant is. Maargoed Ajax word overal voorgetrokken. Als PSV slecht heeft gespeeld dan hoor je vi er een uur over. En als Ajax slecht heeft gespeeld dan zijn ze na 5 minuten erover uitgepraat.

23 december 2014 om 15:53

Dit maakt mijn dag altijd goed, het is ook niet eerlijk he jongeman? Trekt nu eenmaal de meeste kijkcijfers dus wordt het uitgezonden.

23 december 2014 om 16:19

Een kinde hand is gauw gevuld...

Opzich logisch met het oog op de kijkcijfers, maar jammer dat het ten koste gaat van een mooiete wedstrijd

23 december 2014 om 16:05

Inderdaad. het enige dat niet over Ajax gaat is als Jack geforceerd even over feyenoord of PSV Moet praten.

23 december 2014 om 19:20

Wat een gebazel, van alle topclubs gaat het altijd het minstlang over Ajax. Jack van Gelder is tevens voor Afc, en geen Ajacied! En over clubs als Heracles wordt nou eenmaal kort gesproken, omdat ze maar een klein groepje fans hebben..

23 december 2014 om 17:13

Het minst interessant, maar wel de meeste kijkers.

23 december 2014 om 19:17

Ik vind PSV altijd minder in de EL. Als ze nou eens zouden spelen als in de Eredivisie wil ik wel eens kijken. Je wil nou niet gaan zeggen dat de 3-3 zo geweldig was tegen Estoril? Normaal gesproken horen ze dat soort clubs op te rollen. Zolang ze dat na laten kies ik liever voor een andere pot.

Overigens is er ook wel een logische verklaring voor. PSV speelt zowel in de eerste wedstrijd als in de return op dezelfde tijd als Ajax (return) en Feyenoord (1e wedstrijd). Wat ervoor zorgt dat als je voor Ajax en Feyenoord kiest je zowel de 1ste wedstrijd en de return kan laten zien. Als je voor PSV kiest kan je maar een wedstrijd laten zien en dan die van Ajax missen. Of alle wedstrijden van PSV en dan van zowel Feyenoord als Ajax een wedstrijd missen.

23 december 2014 om 22:01

Ledenis,

PSV en Feyenoord spelen allebei om 19.05 uur en Ajax pas om 21.05 uur. Dus waar heb jij het nou over. Echt dom om zo te reageren als je nog niet eens weet waar je het over hebt.

23 december 2014 om 23:28

Google eens op "europa League programma".

Edit: blijkbaar zijn die eerste twee hits toch niet zo betrouwbaar. Vreemd dat er verschillende tijden ten ronde gaan voor de wedstrijd van Psv.

24 december 2014 om 07:58

Ik had de tijden van de Uefa.com. Toch het meest betrouwbare i.p.v. googlen naar "europa League programma", want dan wordt je weer gelinkt naar vergelijkbare webssites zoals van VZ en die zijn niet altijd snel op de hoogte van tijden.

Maar het gaat ook erom dat mensen gelijk maar weer wat gaan roepen, terwijl bij hen de tijden niet eens bekend zijn. Dan ben je toch dom bezig?

Erg verrassend, blij dat RTL de samenvattingen niet heeft gekregen hiermee zeg.
Weten we dat hun niet voor kwaliteit gaan.

23 december 2014 om 15:58

Nee voor kijkcijfers.. de achterban van Ajax en Feyenoord is gewoon veel groter. Dus begrijpelijker... ik snap ook wel dat de neutrale toeschouwer liever PSV-Zenit kijkt dan Ajax.

23 december 2014 om 16:40

Bullshit, ik denk dat de PSV aanhang 100% PSV wil zien en de rest van Nederland Feyenoord etc een kwaliteit vollere wedstrijd kijken en dat is dus PSV Zenit

23 december 2014 om 17:07

Ach joh laat je niet gek maken. 100 procent van de Feyenoord-supporters willen Feyenoord zien en 100 procent van de Ajax-supporters Ajax. Alleen voor de neutrale supporter is Ajax waarschijnlijk niet veel aan in een leeg stadion en Leo Driessen

Kijk gewoon lekker op FOX of zoek een stream. Je hebt helemaal gelijk qua wedstrijden (PSV-Zenith is interessanter) maar RTL gaat blijkbaar voor Feyenoord en Ajax omdat ze denken daar toch meer kijkers mee te hebben. Dat recht hebben ze.

23 december 2014 om 17:51

Het was of Feyenoord of Psv tijdens de eerste confrontatie. de keuze voor feyenoord is dan logisch.
Ik ben er gewoon live bij dus mij boeit het niet zo. Daarnaast heb ik ook fox sport met oog op de uit wedstrijd.

Pfoee ben ik blij dat ik een fatsoenlijke analyse en fatsoenlijk commentaar heb op Fox! Maar keuze is waarschijnlijk op kijkcijfers gebaseerd. Want Ajax tegen Legia Warschau is echt geen mooiere wedstrijd dan PSV - Zenit hoor! Verwacht trouwens gewoon achter gesloten deuren ook al zouden ze bij het publiek punten kunnen scoren door het op het open net uit te zenden!

23 december 2014 om 16:17

Psv -Zenit lijkt mij persoonlijk ook een saaie wedstrijd. Nog weinig leuke wedstrijden gezien waar een Russische club speelt. Feye is logisch, zeer mooie wedstrijd tegen Roma. Ajax trekt vanwege de fans (dus niet vanwege de top wedstrijd) toch gewoon meer kijkers.

23 december 2014 om 16:12

Ja en je weet dat psv nu alles geeft voor de landstitel

Logisch ivm kijkcijfers. Ajax speelt uit in leegstadion. Kans dat Feyenoord is aanwezig. Jammer dat ze PSV niet op RTL8 lateb zien.

23 december 2014 om 15:59

Dit gaat over de eerste wedstrijden nog niet over de 2e. Daar zal een beslissing over genomen worden over het behaalde resultaat in de 1e wedstrijd.

23 december 2014 om 15:59

Dat is niet volgens de afspraak, hadden ze waarschijnlijk het liefste gedaan maar daar hebben ze de rechten niet voor!

Als psv en fr op t zelfde tijdstip spelen dan is de keuze voor fr begrijpelijk, want ze spelen tegen een mooie tegenstander.

23 december 2014 om 15:59

PSV en Ajax spelen tegelijk. Feyenoord was sowieso uitgezonden want die spelen eerder.

23 december 2014 om 17:15

Nee PSV en Feyenoord spelen gelijk.

23 december 2014 om 17:45

Tijdens een van de rondes wel, tijdens de andere niet.

23 december 2014 om 19:34

Het is wel zo dat er bij de tweede wedstrijd (psv 18 uur, Ajax 19 uur en Feyenoord 21 uur) minder tijd zit om op te vullen met slap geouwehoer van Derksen en co tussen Ajax en Feyenoord dan tussen PSV en Feyenoord.. Daarnaast betreft dit alleen een beslissing over de eerste wedstrijd, daarin spelen Feyenoord en PSV tegelijk.

In dit geval niet zeuren dat ajax voorgetrokken wordt... Ajax speelt namelijk om 21:00 en Feyenoord en PSV om 19:00.. dusja Feyenoord wordt voorgetrokken voor psv, wat op zich ook vrij logisch is als je kijkt naar de supportersaantallen

23 december 2014 om 16:15

Ook als je naar de tegenstander kijkt en dat strootman er speelt.

23 december 2014 om 17:58

Emanuelson speelt er ook. Hoewel, spelen is een groot woord. Hij zit meer.

23 december 2014 om 16:19

Het was zelfs niet mogelijk geweest voor RTL om PSV uit te zenden. Ze kiezen namelijk 2 van de 3 teams en dan krijgt Fox de rechten van de 3e ploeg.
PSV speelt samen met Feyenoord om 19 uur op 19 februari terwijl de wedstrijd van 26 feb(uit bij Zenit) weer overlapt met Ajax. Dan speelt PSV namelijk om 18 uur en Ajax om 19 uur. Als RTL dan zou kiezen voor PSV in combinatie met Ajax of Feyenoord, zou het maar 3 wedstrijden kunnen uitzenden in plaats van 4.

Dat VZ dit er niet bij vermeldt is natuurlijk pure stemmingsmakerij en gezien 95% hier zelf ook niets opzoekt staat het hier dus vol met onnodig gezeik over deze keuze.

Tja, als ik heel eerlijk ben dan is dit wel de meest logische keuze. Ajax en Feyenoord hebben meer supporters dan Psv, zijn afgelopen seizoen allebei hoger geëindigd in de eredivisie en ze hebben het ook beter gedaan in het Europese seizoen tot nu toe (ajax als nr. 3 in de CL en Feyenoord als groepshoofd in de El).

Maar begrijp ik goed dat dit nu geldt voor zowel de heen- als de terugwedstrijd? Dat zou ik dan wel weer vreemd vinden. Voor hetzelfde geld wint of verliest Ajax of Feyenoord straks z'n eerste wedstrijd met 5-0 en gaat de return nergens meer over, terwijl het dan bij PSV misschien wel nog heel spannend is.

23 december 2014 om 16:05

Daar moeten ze nu al voor kiezen, het werkt niet zoals jij denkt!

23 december 2014 om 16:13

Nou ik vind dit nog niet zo logisch hoor, als je de neutrale voetbalkijkers en de PSV supporters bij elkaar optelt kom je ook aan grote aantallen, neem tenminste aan dat de neurale kijker liever naar Zenith - PSV kijkt als naar Legia - Ajax.

24 december 2014 om 11:11

Heb je al gekeken naar de tijden waarop de wedstrijden worden gespeeld? Hint: misschien even doen, dan blijkt dat de discussie die je voert onnodig is. RTL had 2 opties: of Ajax en Feyenoord, of de ene week andere teams dan de andere week. Dan snap ik dat ze 2 keer dezelfde wedstrijd willen uitzenden en dus voor Ajax en Feyenoord gaan.

Immers: alleen Ajax en Feyenoord overlappen geen van de twee weken.

Kijken we toch op Fox. No problem.

De PSV-supporters zelf laten PSV in Europa ook links liggen, getuige de lege stadions waarin ze altijd spelen.

23 december 2014 om 16:22

Er is dit seizoen wel sprake van een stijging in de bezoekersaantallen. Zo zaten er bij PSV - Dinamo Moskou 25.000 in het stadion. Ik zeg niet dat dit veel is, maar links laten liggen is het niet. Daarbij zijn wij jarenlang verwend geweest met volgende rondes in de Champions League, en ook in de Europa League hebben we leuke tegenstanders geloot. De laatste jaren is het wat minder geweest, maar blijkbaar zitten er weinig mensen te wachten op wedstrijden tegen Metalist en de rest van de Oostblok landen.

In vergelijking met Feyenoord laten de supporters het misschien links liggen, maar neem wel mee dat jullie voor het eerst sinds tijden weer/nog meedoen in Europa.

23 december 2014 om 17:07

@feyrus: Aan mij ligt het niet, ik zit bij alle Europese thuiswedstrijden in het stadion, maar dat veel supporters niet komen snap ik wel.

Ajax heeft de afgelopen jaren in de Champions League gespeeld tegen prachtige tegenstanders. En voor Feyenoord is Europees spelen weer echt bijzonder, omdat ze dat de afgelopen jaren niet vaak hebben gedaan. Dus bij hen zit het uiteraard wel vol. Maar PSV speelt nu al zes jaar op rij in de Europa League en de meeste mensen hebben het wel een beetje gehad met jaar na jaar weer die suffe potjes tegen clubs als Ludogorets, Chornomorets, Dnjepr Dnjepopetrovsk en Metalist Charkov. Dat bleek ook wel toen we vorig jaar eindelijk weer eens een Champions League-voorronde mochten spelen tegen AC Milan, toen hebben ruim 90.000 mensen geprobeerd een kaartje te krijgen...

23 december 2014 om 19:31

Feyenoord fans zijn nog tevreden met een potje tegen een raar oostblok land, PSV fans zijn iets meer gewend en willen wat meer.

als PSV fan vind ik het uiteraard jammer, maar begrijp de keuze wel. Dan wordt het gewoon streamen, ook geen probleem

Ajax speelt niet eens op hetzelfde tijdstip als psv. Dus feyenoord wordt boven psv verkozen. Wat ook wel logisch is. Een nederlandse topclub tegen as roma of een nederlandse topclub tegen zenith is roma toch interessanter en feyenoord heeft een grotere supportersschare dus zorgt voor meer inkomsten. Vrij logische keuze dus.

Logische keuze, Ajax is de populairste en Feyenoord - Roma een leukere affiche dan PSV - Zenit.

Boeiend. Kijken jullie toch fijn op eredivisie live. In de kroeg overal te zien. Als Ajax niet uitgezonden werd vond ik t ook niet erg. Ben er toch bij. Voor de uitwedstrijd is dit natuurlijk wel van belang dat ik t kan kijken. Zal wel geen probleem zijn. Uiteindelijk kan iedereen wel kijken naar z'n cluppie. Zat live streams te krijgen. En anders ga je toch lekker naar t stadion?
De keuze van RTL is begrijpelijk. Ajax en Feijenoord trekken meer belangstelling dan PSV. Dat is in alles te zien.

Ik verbaas me over de reacties..
De keuze is helemaal niet tussen Ajax, Feyenoord en Psv, maar alleen tussen Feyenoord en Psv.
Ajax speelt om 21:05, terwijl Feyenoord en PSV om 19:00 spelen dus Ajax zie je sowieso en als ik als neutrale supporter moet kiezen ga ik toch voor Roma-Feyenoord ipv PSV-Zenit.

23 december 2014 om 16:22

Er is niet eens een keuze:

Want de 2e wedstrijd van PSV overlapt weer met Ajax en omdat RTL 2 van de 3 ploegen moet kiezen(en niet 4 van de 6 wedstrijden), kan het indien het voor PSV kiest slechts 3 wedstrijden uitzenden.

23 december 2014 om 16:26

Het gaat om de return, naar wat ik begrepen heb wordt die gelijk met Ajax gespeeld, dat Feyenoord Roma boven PSV Zenith gekozen wordt dat snappen de meeste wel, maar dat een veredelde oefenpot van Ajax boven een wedstrijd die ergens over gaat verkozen wordt, dat snappen er veel niet.

23 december 2014 om 17:17

Dan is het op zich ook een logische keuze, zie een wedstrijd als een serie met een cliffhanger, als je deel 1 uitzendt moet je ook het 2e deel uitzenden.

Maar meningen mogen verschillen uiteraard!

Naar PSV-Zenit zullen meer mensen kijken dan naar Ajax-Legia.

Dus 'de meeste kijkcijfers reden' gaat hier totaal niet op. Domme zet van Rtl.

23 december 2014 om 16:22

Ze spelen niet eens op hetzelfde tijdstip. En was dat wel het geval dan koos rtl denk ik alsnog voor ajax omdat ajax de grootste supporterschare heeft van nl en dus meer inkomsten oplevert.

23 december 2014 om 16:51

Dat is een flinke assumptie die je maakt.. Een volkomen neutrale supporter kan denk ik net zo makkelijk naar Ajax - Legia kijken als naar PSV - Zenit. Zelfs al zou een klein overwicht van deze neutrale supporters liever PSV hebben, dan zorgt het verschil in supporters voor Ajax er alsnog voor dat de kijkcijfers hoogstwaarschijnlijk hoger liggen bij de wedstrijd van Ajax.

Overigens las ik dus dat als RTL voor PSV gekozen had, ze moeilijkheden hadden gehad bij ofwel de eerste wedstrijd (met Feyenoord) of wel de terugwedstrijd (met Ajax) qua speeltijden. In dat geval hadden ze dus maar 3 volledige wedstrijden kunnen uitzenden, terwijl ze er nu gewoon 4 kunnen uitzenden. Al met al een erg logische en dus zeker geen domme zet van RTL

23 december 2014 om 19:15

Ik ben er van overtuigd dat de wedstrijd met Ajax minder toeschouwers zal trekken, zeker als Ajax daar met 3-0 wint.

23 december 2014 om 22:26

Maar RTL kan Ajax sowieso altijd uitzenden aangezien Ajax 2 uur later speelt dan Psv. Feyenoord is de club die tegelijk met PSV moet spelen, dus RTL moest tussen deze 2 kiezen en niet tussen Ajax en Psv.

Voortaan eerst maar even je huiswerk maken voordat je reageert.

24 december 2014 om 09:44

Haha @malafronte9 daar kom je weer met een enorme assumptie.. 3-0 winnen van een club die het blijkbaar erg goed heeft gedaan tot nu toe is vrij onwaarschijnlijk. Daarbij is dat van te voren niet te weten, waardoor (enkel kijkend naar de heenwedstrijd) er geen supporters vanwege die reden niet zullen kijken.

@hootch, ik weet niet goed op wie jij reageert/sneert, maar ik wilde nog even aangeven dat jouw beredenering niet volledig is, aangezien RTL voor de terugwedstrijd juist moet kiezen tussen Ajax en Psv. Al met al moest RTL dus tweemaal een keuze vellen over de wedstrijd van Psv, waardoor het makkelijker is om hen te laten vallen, zodat 4 volledige wedstrijden (beide van Feyenoord en Ajax) uitgezonden kunnen worden.

Vreemd, want Zenit PSV is toch tig leuker en levert meer kijkcijfers op. Wie wilt nou Ajax tegen een team uit Polen zien?

23 december 2014 om 16:25

Feyenoord en PSV spelen op zelfde tijdstip dus logisch dat ze Ajax wel uitzenden wat als enige NL club om 21:05 moet spelen en dan is Roma-Fey een prachtiger affiche dan PSV-Zenith. wat betreft de terugronde weet ik niet wie ze laten uitzenden

Is er ook een optie dat je helemaal niet kijkt naar een Nederlandse club? Maakt de keuze heel eenvoudig...

Niets raars aan lijkt me zo. Feyenoord en Ajax duidelijk grote supportersschare.

Kan niet uit de tekst opmaken op dit op FOX 1 of FOX 2 wordt uitgezonden. Ik weet dat Fox int. de europa legeau doet. Hoop dan ook dat ze PSV op Fox int. uitzenden aangezien ik alleen FOX int heb

Heel slim!!
Want alle ajax supporters mogen niet mee dus kijken voor de buis!

23 december 2014 om 19:16

Die 2000 kijkers zullen het verschil maken ja.

Tja, clubs uit het westen van het land. Zal eens zo niet zijn....

Wordt een avondje met meer kijkcijfers voor Fox. Scoren die ook weer eens!

Logisch, Clubs hebben beide een grotere fan base dus met dit soort wedstrijden meer kijkers.
Ook gezien het een commerciële zender is natuurlijk ook aantrekkelijker.
Meer kijkers dus betere prijzen voor de reclame blokken.
Natuurlijk ook wel fijn want Ajax mag geen supporters meenemen dus die kijkers heb je sowieso al!

23 december 2014 om 16:50

Onzin, het aantal neutrale supporters is nog altijd groter dan de fans van Ajax en Feyenoord bij elkaar, en PSV - Zenit is dan een stuk aantrekkelijker dan Ajax - Legia.

23 december 2014 om 17:44

@ruiz_fct

Zojuist gekeken maar de kijkcijfers bij wedstrijden van Ajax en Feyenoord liggen vele malen hoger dan bij een wedstrijd van Psv!
Dus je opmerking raakt noch kant noch wal

23 december 2014 om 18:05

Lees je wel wat er staat? Ik heb het over het affiche PSV - Zenit, wat gewoon veel interessanter is dan Ajax - Legia. Kijkcijfers van PSV tegen andere clubjes zijn totaal niet relevant in deze discussie.

23 december 2014 om 19:17

Ik durf zelfs mijn hand in het vuur te steken dat de kijkcijfers van Ajax en PSV ongeveer gelijk zullen liggen...

23 december 2014 om 19:45

PSV-Zenit is idd aantrekkelijker........... dan laat je Roma-Feyenoord toch niet zien op hetzelfde tijdstip... man,man,man. Ajax speelt 19e als enige club om 21:05 en dan nog zeuren dat Ajax word voorgetrokken. Het gaat de 19e tussen Feyenoord en PSV en logisch dat Roma-Feyenoord mooier affiche is.....

23 december 2014 om 22:22

Ruiz_fct,

Wist jij dat PSV om 19.05 uur moet spelen en Ajax pas 2 uur later? Dus als je een beetje slimmer was geweest dan had je kunnen weten dat je gewoon beide wedstrijden kunt kijken. Het gaat hier denk ik meer om de wedstrijden van PSV en Feyenoord.

Snappie?

23 december 2014 om 17:16

Zo, 800 kijkers meer, daar moet je het voor doen als commerciele zender.

Ik als neutrale supporter ga toch gewoon PSV - Zenit kijken hoor, mooie pot! Vraag me dus af of RTL hiermee de juiste keuze heeft gemaakt.

23 december 2014 om 17:42

Veel plezier! Ik denk dat ze niet over 1 dag ijs zijn gegaan. zojuist kijkcijfers bekeken en kijkcijfers liggen vele malen hoger dan bij een gemiddelde wedstrijd van PSV

Verstandige keuze. Anders krijg je weer dat geneuzel dat de directie van RTL tegen Ajax of Feyenoord is.

PSV en feyenoord hebben zich door de voorrondes geknokt en gaan eindelijk voor europees voetbal en ajax word erbij gezet omdat ze championsleague niveau niet aan kunnen en spelen in een leeg stadion dus dat maakt de beleving op de tv helemaal kut. Mij lijkt PSV en Feyenoord uitzenden het meest terecht... Triest hoor naast de knvb is nu rtl ook al voor ajax....

23 december 2014 om 17:15

Heb je het stukje wel gelezen? De wedstrijden van PSV en Feyenoord beginnen beide om 19.00 uur. Dan vind ik de keuze voor Feyenoord meer dan logisch. Ajax speelt om 21.05 uur. Het was misschien wel hadig geweest als er letterlijk stond dat de keuze tussen PSV en Feyenoord was en niet tussen alle drie de clubs.

Dat was te verwachten op basis van achterban. Maar ik ben blij dat PSV bij Fox zit. Daar is het commentaar iets beter en hoef je tenminste niet naar verveelde zuurpruimen in de rust te luisteren. Niet dat Fox nou zo geweldig is maar RTL is tenenkrommend.

Niet slim, psv heeft de beste kansen op Nederlands succes. Ajax vliegt er zowiezo uit met dit betonvoetbal en Feijenoord heeft zwaar geloot.

PSV supporters zijn nu op hun pik getrapt, maar zelf gaan ze niet naar het stadion, Europees zit er geen hond daar te kijken, dus nu niet huilen

23 december 2014 om 17:50

Dan hoeven ze ajax in de beker thuis ook niet uit te zenden.

Wat zitten de Psvers te zeuren zeg. Dit is niet meer dan logisch? De 2 clubs met de meeste aanhang, meeste aandacht en dus ook de hoogste kijkcijfers.

En voor de mensen die het hebben over neutrale toeschouwers: er zijn alleen al meer ajacieden die naar de tv kijken dan neutrale toeschouwers.

Kijk dan lekker op Fox voor die 15 eurotjes per maand?

Het gaat vooral om het uizendschema en de kijkcijfers. Heenronde spelen PSV en Feijenoord tegelijk, en heeft Feijenoord duidelijk het mooiste affiche. Plus de meeste kijkers. Terug speelt Ajax om 18, en PSV om 19u. Ze zenden Ajax uit, om aansluitend Feijenoord uit te zenden, anders moeten ze een halve wedstrijd afbreken...

23 december 2014 om 17:45

Eindelijk iemand die het snapt!

23 december 2014 om 17:52

Hoe laat speelt Feyenoord dan? Als het 21:05 is dan kan 19:05 - 21:05 toch nog steeds?

23 december 2014 om 19:46

Ajax speelt gewoon 19:00 in Polen... ik weet niet hoe je op 18:00 komt. PSV speelt daarentegen wel om 18:00 ivm Russische tijd

24 december 2014 om 08:35

Ja andersom, pardon... Site reageerde heel traag, zag maar half wat ik typte... De reclames nemen VZ over!

RTL heeft toch 4 kanalen? Probleem opgelost.

Lekker naar een lege stadion te kijken ipv dat 1 van onze topclubs weer eens een echte uitdaging op het bord geschoteld krijgt. En die klojos gaan nog gelijk krijgen ook, want ik weiger naar dat dooie fox te kijken

Wat een domme en overbodige discussies hierboven. Het is nooit goed, tenzij het in eigen voordeel is...

Ben lid van fox, dus voor mij maakt het niet uit.. Als het maar uitgezonden wordt. Het zou mooi zijn als dit uitgezonden word op de gratis Fox zender en niet Foxsports

23 december 2014 om 18:09

Precies, Ajax en Feyenoord op Rtl7 en PSV op het open kanaal van Fox, iedereen blij lijkt mij!

Logisch door de speeltijden. Misschien dat PSV een ronde later als enige nog over is, dan hoeft RTL niet meer te kiezen. AS Roma lijkt me een paar niveaus te hoog voor Feyenoord en Ajax vliegt er traditiegetrouw toch uit na de eerste knock-out wedstrijden.

Had RTL PSV niet ook nog uit kunnen zenden via een stream op de website of werkt het niet zo? Gelukkig kan ik elke Nederlandse club volgen via of RTL of FOX, lang leve betalen voor voetbal...

Niet zo verrassend toch.. Dit kon ik je van te voren ook wel vertellen.
Het gaat erom waaraan ze het meest kunnen verdienen, en dat is door de supportersschare van Ajax en Feyenoord dus logisch dat de keuze daarop gevallen is.

Misschien wel eens goed voor PSV zodat mensen zonder Fox nu toch naar het stadion moeten komen en het met de EL wel eens vol zit, want dat valt i.t.t. de competitie behoorlijk tegen.

Het gaat misschien inderdaad over de tijden maar ik vind dat psv zenit dat je dan betere clubs hebt staan dan met ajax warschau

Ohhh leuk....legia ajax in leeg stadion. Not.....kijk ik wel fox

Dat wordt dus niet naar RTL kijken op 19 en 26 februari.

Logisch dat Feyenoord - Roma verkozen wordt boven PSV - Zenit.
Lekker boeiend ook, tegenwoordig weet iedereen toch wel een manier te vinden om hun favoriete club te bekijken via het internet. En vanaf de volgende ronde bestaat het probleem van drie Nederlandse clubs niet meer, daar Ajax de EL toch wel weer laat schieten zoals gewoonlijk de afgelopen jaren onder De Boer.

Edit:
Toch maar even zelf nog nagezocht wat de speeltijden zijn. Had ik eerder moeten doen in plaats van de reacties hier blind geloven.
Ajax speelt tegelijk met Psv. Nog volkomen logisch dat Ajax wordt uitgezonden wegens de kijkcijfers, maar PSV - Zenit lijkt me toch een mooiere wedstrijd. Gelukkig om te weten dat ik niet hoef te kiezen tussen PSV en Feyenoord, maar alle vier de wedstrijden kan zien. Van de twee wedstrijden van Ajax kijk ik dan wel een samenvatting.

Edit 2:
Google en sommige voetbalsites (voetbal.com en voetbaluitslagen.nl) zijn toch niet zo betrouwbaar. Op de uefa site staat dat PSV inderdaad tegelijk met Feyenoord moet voetballen de eerste wedstrijd. De tweede wedstrijd moeten ze een uur eerder voetbal dan Ajax. Erg vreemd, want meestal worden wedstrijden niet zo gehusseld. Dan had PSV de eerste wedstrijd tegelijk moeten voetballen met Ajax en de tweede een uurtje eerder omdat ze in Rusland moeten spelen.

In Eindhoven hebben ze aan teletekst al meer dan genoeg. Famous for not traveling. Zelfs zonder de 4 a 5000 supporters die naar Rome afreizen zal Feyenoord nog veel betere kijkcijfers hebben.

Wat zeiken hier vele PSV-ers over Ajax. Zijn deze nou echt niet slim genoeg om te weten dat Feyenoord tegelijk met PSV moet spelen en dat Ajax pas 2 uur later moet spelen? Echt wat dom om zinloos hier te gaan reageren als je totaal niet op de hoogte bent van de tijden.

En overigens staat het zelfs ook nog in de tekst dat er om twee tijden gespeeld gaat worden. Dan moet men toch echt helemaal dom zijn?

Maar tja, ik geef RTL groot gelijk, want Feyenoord tegen een Roma is gewoon veel interessanter dan een PSV tegen een Zenit. En geloof me in februari is een grote kans dat PSV op een besneeuwde veld mag spelen met een rode bal. Daar zitten de kijkers nou echt niet op te wachten.

23 december 2014 om 23:26

Weer vlug met wijzen door heel het topic heen (moet een 45-jarige daar nou zijn dagelijkse voldoening uithalen?)

Edit: Er gaan twee verschillend tijden ten ronde voor PSV - Zenit. Op de ene site staat dat ze tegelijk met Feyenoord moeten voetballen, op de andere tegelijk met Ajax.

24 december 2014 om 08:07

Sorry hoor, maar toen ik het ging opzoeken kwam ik geen verschillende tijden tegen. Wellicht is voor sommige info wel belangrijk om een meest betrouwbare bron raad te plegen i.p.v. één of andere nieuws-site. Maar dat had je al door heb ik hierboven gelezen.

Zoeken naar de meest betrouwbare bron is niet gewoon klakkeloos aanklikken op de eerste website dat je via google vindt, maar een betrouwbare bron is de website raadplegen van de instantie die verantwoordelijk zijn voor de speelschema's, dus Uefa.com.

Edit: 45 jaar? Zo oud? Zelfs mijn profiel geloof je blijkbaar klakkeloos.

25 december 2014 om 01:16

Gezien Overmars en De Boer zou ik eigenlijk niet eens verbaasd moeten zijn met een Ajacied die een leugenaar is...

Speeltijden zijn ook weer niet zo belangrijk om uitgebreid research te doen, voor de normale mensen dan. Het zal me verder een zorg zijn, ik zie in februari wel hoe laat de aanvangstijden zijn.

Logisch allemaal, ik was wel even benieuwd wat er met de 3e wedstrijd ging gebeuren.

Even bij SBS slijmen voor wat CL voetbalbeelden? Of toch Fox vanwege de Eredivisiebeelden, het werd het laatste dus.

Gelukkig komt het nu op een Echte Voetbalzender, Das logisch toch.

Ach.. Ik ben PSV- fan en vind kijkend naar de interessante wedstrijden, PSV uitgezonden zou moeten worden (met de return) ipv Warschau, Maar... Gezien de tijdstippen snap ik wel waarom ze daar niet voor gekozen hebben. Heel begrijpelijk namelijk...

En ach, zelfs als fox het niet uit zou zenden, lang leve livestreams op internet toch

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren