Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Of ik ooit weer naar Nederland wil? Ik ben in België hartstikke tevreden’

Laatste update:

Na een moeilijk seizoensbegin is Ruud Vormer uitgegroeid tot een belangrijke schakel op het middenveld van Club Brugge. Dat doet de Nederlander goed, na zijn enigszins moeizame jaren bij Feyenoord. De ploeg van Michel Preud’homme gaat aan kop in de Jupiler Pro League; een kampioenschap in zijn eerste seizoen lonkt. “Dat zou fantastisch zijn.”

Vormer voelt zich goed en presteert beter dan bij Feyenoord. "Het is genieten om voor Club te spelen, zeker nu het zo goed gaat. Club heeft ongeveer dezelfde mentaliteit als Feyenoord, maar mijn rol is hier anders”, vertelde de middenvelder maandagavond aan Extra Time. Vormer was goed voor vier goals in de laatste negen duels van de Bruggelingen.

“In Nederland moest ik meer controleren. Nu wil de trainer dat ik naar voren ga en dat vind ik heerlijk. Dat ligt me ook”, verzekert Vormer, die in de zomer een contract voor drie seizoenen met blauw-zwart ondertekende. “En het heeft zoveel met vertrouwen te maken. Je staat iedere week op het veld, je wint en dan gaat het goed. Of ik ooit weer naar Nederland wil? Laat me maar gewoon voetballen. Ik ben hier hartstikke tevreden.”

Wordt Club Brugge kampioen van België?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij doet het prima als nummer 8, als verbindingsman tussen de defensieve middenvelder en de aanvallende middenvelder.hij loopt constant en is overal aanwezig. Voor een loper kan hij ook gewoon prima voetballen, goede aankoop.

23 december 2014 om 00:01

Doet het prima lijkt me een gerrard type op heel laag niveau

23 december 2014 om 00:49

Zo laag is de belgische top nou ook weer niet.

23 december 2014 om 01:07

Beter dan de Nederlandse top alleszins, want de laatste 3 seizoenen hebben we meer punten verzameld dan de Nederlandse ploegen in Europa. Maar natuurlijk stellen beide competities dan ook niets voor.

23 december 2014 om 03:25

Vandaar dat haast alle onderlinge duels altijd in het voordeel vallen van de Nederlandse ploegen😏

Verder geen zin om een discussie uit te lokken maar vind het geen graadmeter die meer punten heeft gehaald (heeft ook veel te maken met de loting, waar Anderlecht bijv dit jaar bij Arsenal gs en een uit vorm Dortmund zat, zat Ajax bij PSg en barca).

23 december 2014 om 08:00

Beter dan de Nederlandse top omdat ze Europees gezien meer punten hebben gehaald? Volgens die beredenering is lokeren dus beter dan Benfica want die hebben dit jaar meer punten gehaald.

23 december 2014 om 15:34

Afcaajaxxx,

Het is geen graadmeter omdat het u niet goed uitkomt zeker?

Ja, dan neemt u liever een paar wedstrijden als referentie. Zal wel statistisch significant zijn.

Eigenlijk is die Europese Coëfficiënt Lijst net een zeer goede graadmeter. Het gaat over meerdere jaren, handelt over alle Europees spelende clubs en dus heb je veel wedstrijden, waardoor geluk en pech in 1 of 2 wedstrijden grotendeels wordt uitgegomd. Pech met de loting? Alle Europees spelende clubs? En dit al jaren? Moet wel een complot zijn.

De laatste 50 jaar was België zo'n 20 keer beter dan Nederland en meestal stonden we dicht bij elkaar. In de jaren 60, 80 tot midden 90 domineerden de Belgen, in de jaren 70 en vanaf midden 90 Nederland.

Ik vind de ED vandaag toch nog iets beter dan de Belgische competitie, maar het verschil is echt klein. Technisch vind ik de Nederlandse ploegen doorgaans beter, tactisch zijn de Belgen superieur.

23 december 2014 om 15:36

mentalist,

Neen, die ranking handelt over de laatste 5 jaar en niet één.

Benfica staat trouwens 5de en Lokeren 121ste.

Ik moet zeggen dat Vormer me verrast heeft. Toen ik vernam dat hij naar Belgie kwam, dacht ik dat het een zo-zo aankoop zou zijn, maar hij overstijgt mijn verwachtingen. Groot loopvermogen, goede balafpakker, dat wist ik wel. Maar zijn infiltrerend en scorend vermogen zijn toch opvallend. Hij vormt ondertussen een geolied middenveld met Simons en Vazquez (die nu even geblesseerd), als schakel op de nr. 8 positie tussen die 2.

23 december 2014 om 01:09

Was gewoon by far de beste speler bij Roda JC en werd bij Feyenoord onderschat en had pech met de doorbraak van Clasie. Ik wist wel dat hij een erg nuttige speler was voor een Nederlandse/belgische topclub.

23 december 2014 om 04:46

Bij Feyenoord kwam hij gewoon in een andere rol. Bij roda was hij aan het buffelen, bal inleveren en ook aanvallend aanwezig toen deed hij het ook goed in alle klassementen. Bij Feyenoord moest hij heel anders spelen en het spel verzorgen enzo wat hem niet zo ligt want daar is de handelingsanelheid te laag voor. Ben blij voor Ruud dat hij het weet goed doet en naar zijn zin heeft, blijft zonde dat een prima speler paar jaar op de bank heeft moeten zitten

23 december 2014 om 11:02

Hij was echt niet by far de beste speler van Roda. Hij was inderdaad een van de betere maar Roda had toen best nog een goed team met Tyton, Kah, Janssen, Hadouir en Junker. Zijn laatste jaar was hij samen met Junker en Malki wel de belangrijkste.

Kan me nog Vitesse - Feyenoord herinneren waarin wij heel stabiel stonden met Clasie, Vormer en Vilhena op het middenveld. Ik was toen voorstander om dat middenveld te behouden maar helaas. Heb Vormer altijd een prima speler gevonden.

Toch verrassend dat vormer wel op 8 zo goed uit de voeten kan. Of staat er gewoon een geweldige spelverdeler/10 voor/naast hem?

Bij Feyenoord was het altijd drama, ook als hij samen met Clasie speelde. Is het het vertrouwen van de trainer, de manier van spelen, een medespeler of zijn de artikelen op vz overdreven?

22 december 2014 om 23:56

Op de 10 staat Victor Vazquez. Al een aantal jaren bij Brugge, maar nu pas echt helemaal tot bloei gekomen, waarmee ik bedoel dat hij elke week keer op keer presteert. Daarom ook samen met Praet van Anderlecht de grote kanshebber voor de Gouden Schoen. Om te antwoorden op je vraag: ik denk dat het een wisselwerking is: Vazquez speelt super omdat hij Vormer naast zich heeft, en vice versa. Die vullen elkaar echt heel goed aan.

23 december 2014 om 00:03

Klopt, Vormer zijn taak is vooral om in dienst te spelen van onze creatieve spelers zoals Vazquez en Rafa die momenteel in uitstekende vorm verkeren en dat gaat hem goed af. Werkt zich te pletter in functie van het team en voelt zich daar goed bij.

Indien Vanaken (lokeren) deze winter komt (kan zowel op de 10 als op de 8) valt het af te wachten of Preud'homme vasthoudt aan de driehoek Simons-Vormer-Vazquez of niet. Ik denk dat de kans groter is dat Vanaken Vormer eruitspeelt dan Vazquez maar aangezien Club na nieuwjaar nog op 3 fronten actief is en Preud'homme voorstander is van rotatie zal iedereen zonder te klagen genoeg wedstrijden krijgen

Het is natuurlijk nog maar de vraag of Vanaken gaat komen.... ik hoop van wel in ieder geval, hoe meer concurrentie hoe beter en dat maakt iedereen beter. Met het vertrek van Menegazzo (contract verbroken en terug naar Brazilië) moet er toch zeker nog wat bij centraal op het middenveld

23 december 2014 om 00:15

Waarom komt er geen vervanger voor Simons in plaats dat er iemand gehaald wordt die mogelijk Vormer er uit kan spelen?

En als het zo lekker loopt tussen Vormer en Vasquez, waarom zou je er dan iets aan willen veranderen? Misschien is Vanaken beter in potentie (ik ken hem niet) maar dan lijkt me dat niet de juiste keuze te zijn buiten voor de breedte of voor de toekomst.

23 december 2014 om 00:46

Simons is de captain en verlengde van MPH op het veld, heel belangrijk in de kleedkamer en ondanks zijn hoge leeftijd is die (ook een beetje tot mijn verbazing) nog altijd van waarde momenteel en met Silva (toch Chileens international) die gehuurd wordt tot het einde van dit seizoen is dat dus niet echt prioriteit die positie.

Op de 8 hadden we enkel Vormer en Menegazzo maar die laatste is omdat hij weinig aan spelen toekwam maar vooral door familiale problemen recent terug naar Brazilië terug gekeerd (contract verbroken in onderling overleg) dus moet sowieso iemand bij op die positie!

Met het drukke schema (beker plus europees (aalborg dus kans is groot dat we doorstoten) plus competitie van 40 wedstrijden) kan je niet anders dan iedere positie dubbel te bezetten maar zoals ik al zei dat hoeft zeker niet te beteken dat de komst van Vanaken betekent dat Vormer niet meer aan spelen toe komt, integendeel. Ook in het begin werd trouwens veel geroteerd tussen Menegazzo en Vormer maar laatste tijd ging het niveau van Menegazzo omlaag (misschien wel door die familiale problemen?) en Vormer omhoog dus heeft hij dat gewonnen

Vanaken werd trouwens al in de zomer gelinkt aan Club Brugge maar Lokeren vroeg toen 8 miljoen en dat was te veel maar recent hebben ze laten weten dat ze ook voor minder rond de tafel willen zitten en Vanaken zelf gaf ook al aan Club als zijn volgende stap in zijn ontwikkeling te zien

Dus 1 plus 1 = ... 2 denk ik

23 december 2014 om 12:11

Brunoow
Vanaken is overbodig, zoals Reus bij Real. Groot talent maar het loopt nu zo goed met vazquez en Vormer, met vanaken is het evenwicht weg.

We kunnen wel nog een echte 6 gebruiken en evt een snelle diepe spits of linksback, maar dat is het dan ook.

Off topic: hoe doet nuytick het in België

22 december 2014 om 23:57

Die heeft een teenblessure opgelopen in de eerste CL match van Anderlecht tegen Galatasaray en was toen een tijdje out, daarna had hij nog een match gespeeld maar moest ie alweer vervangen omdat de pijn er nog steeds aanwezig was en hebben besloten om hem te opereren ==> enkele maanden out

Jammer voor hem wast miste zo toch een mooie CL campagne

22 december 2014 om 23:58

Die is momenteel geblesseerd, dus heeft dit seizoen nog niet veel kunnen spelen. Is voorlopig een twijfelgeval wat mij betreft. Stond in de basis bij het kampioensteam, maar maakt zeker geen onuitwisbare indruk. Mbemba centraal achterin is een heel stuk beter.

23 december 2014 om 00:07

Natuurlijk is Mbemba beter (soort Kouyaté) maar als Nuytinck fit is staat die daar wel naast lijkt me ipv Deschacht

23 december 2014 om 00:00

Is geblesseerd aan de teen. Is nu aan het revalideren van een operatie. Mits fit is hij meestal basisspeler. Goede kracht, maar geen topper. Gewoon een aardige verdediger die overal in belgië en nederland meekan.

23 december 2014 om 12:02

Deschacht centraal vind ik beter, en Mbemba is een zekerheidje.

23 december 2014 om 14:11

Klopt. Deschacht speelt het seizoen van zijn leven. Ik vind Mechele, Engels, Duarte ook allemaal beter dan Nuytinck.

23 december 2014 om 15:08

Vind ik ook. Ik zie Anderlecht dan ook Scholz halen. Hele goeie verdediger waar de problemen mee opgelost zijn, want Anderlecht kan echt niet rekenen op Heylen mocht Mbemba of Deschacht uitvallen, als Nuytinck nog even geblesseerd is.

Wat een rare vraag, hij is net een paar maanden daar en dan doodleuk vragen of hij ooit terugkeert?jammer dat hij Clasie voor zich had anders was hij een basisspeler bij Feyenoord Verder gun ik hem een het allerbeste en vele prijzen met Club.

Oké, hij speelt behoorlijk, maar dat is volgens mij vooral omdat hij meedraait in een ploeg die in een goede periode zit. Ik zie in vormer niet de man die wedstrijden gaat beslissen, dat hoeft ook niet. Hij is een harde werker, maar zo ongelooflijk sterk is hij nu ook weer niet bezig, wat de verschillende berichten op voetbalzone nochtans wel doen uitschijnen.

23 december 2014 om 12:05

Tja, op vz is er meer aandacht voor een Nederlander, heel logisch. Ze overdrijven inderdaad, maar ik stoor me er niet aan,

23 december 2014 om 15:57

Eerst zeg je heel logisch en dan overdrijven.
Dus is het logisch dat ze overdrijven?

Bij Feyenoord was het een bankzitter en bij Club een belangrijke speler, misschien dat ze daarom aandacht aan hem besteden?

23 december 2014 om 16:21

Ja, het is logisch dat ze overdrijven omdat Ruud een landgenoot is. Hij doet het erg goed maar wordt hier bijna afgeschilderd als de Messias die Club Brugge kampioen zal maken. Maar ik stoor me er dus niet aan, ook Belgen doen dit.

@revo64: ik vind hem al een tijdje op hoog niveau spelen. Ook voor hij begon te infiltreren was hij zeer nuttig: vraagt altijd de bal, is balvast en positioneel goed, zorgt voor veel balrecuperatie en verlegt het spel goed met een accurate lange bal. Net als Zimling destijds durft hij ook op het juiste moment een fout te maken. Laatste wedstrijden liep hij trouwens 12km, een echte box-to-box speler dus.

Hij heeft gewoon een goede opleiding gehad en is daarom all-round zo goed.

Zou voor een club als Groningen of Utrecht nog steeds een bruikbare speler zijn. Komt voor de top echter tekort.

23 december 2014 om 12:03

Lol jij weer, grapjas.

Zet de belgische clubs maar tegen de nederlands:

Ajax - anderlecht
psv - club brugge
feyenoord- standard
twente- genk
az- gent

de nederlandse clubs zullen de meeste wedstrijden winnen. De nederlandse competitie heeft wel kwaliteit ingeleverd maar is altijd nog wat beter als de belgische. Het wordt ook wel een beetje flauw van de belgen ons te vergelijken we hebben gezien op het wk wat de verhoudingen zijn!

23 december 2014 om 15:55

Welke club deed dan mee op het Wk?

En omdat je één ronde verder geraakt, ben je dus beter?
Dus volgens uw geniale logica heeft Nederland de Engelse, de Italiaanse, de Franse, de Spaanse, de Portugese en Russische competitie voorbij gestoken?

Moet nogal een competitie zijn, die Ed.

Ik heb liever dat je Gent tegen Feyenoord zet. Die hebben nog vrij recent Feyenoord belet om deel te nemen aan de EL.

23 december 2014 om 16:32

Iedereen komt,

Dat was in 2010, met een heel ander Gent en een heel ander Feyenoord. Dit Feyenoord zou winnen van dit Gent. Feyenoord heeft dit seizoen trouwens twee keer gewonnen van Standard Luik.

En Nederland heeft dit seizoen drie clubs in de knock-outfase van de Europa League, België twee.

Een gigantisch verschil tussen de twee competities is het niet, maar Ajax, Feyenoord en PSV zouden ook in België met elkaar uitvechten wie er landskampioen wordt.

23 december 2014 om 17:15

Sinds wanneer heeft Feyenoord nog gevochten voor de titel misschien?

Standard stelt op dit moment niks voor. Hebben al veel verloren in de competitie en het voetbal lijkt nergens op. Is normaal, hebben net een rits sterkhouders laten vertrekken en dat betaal je meestal cash.

PSV da's zowat hetzelfde niveau als Anderlecht en Club. Ajax zit daar wat boven, Feyenoord daar onder.

Dat weet ik niet of Feyenoord zou winnen. Op dit moment wellicht wel, we zitten met extreem veel geblesseerden, maar een Gent op vol potentieel zie ik wel iets pakken tegen Feyenoord.

Nederland had ook maar 3 ploegen in voorrondes, België 4. Het is daar dat de punten worden gehaald, want ik zie alleen maar Ajax en Brugge doorgaan.

Bovendien moet Nederland zijn punten delen door 6, België door 5. Na dit seizoen staat België wellicht boven Nederland.

Virtueel is de stand: België 30400, Nederland 28646.

Ik vind de ED ook wel beter hoor, maar het verschil is klein. Op zich opmerkelijk daar de budgetten toch wel wat verschillen. Je zou mogen verwachten dat het verschil groter is.

23 december 2014 om 19:35

Het verschil zit hem meestal in spelopvatting. Iedere club in de Eredivisie probeert echt te voetballen. PEC is een ongelooflijke revelatie en spelen fantastisch. Cambuur ook, Eagles ook... Zo was er vroeger Heracles enzovoort enzovoort. Vaak lopen die ploegen dan ook keihard tegen de lamp trouwens..

Verder zit hem het verschil ook in accommodaties. Die zijn in België vaak om te huilen, daar ze in de Eredivisie (ook bij de kleinere clubs..) vaak hele mooie complexen hebben staan met een goed georganiseerde structuur. Tot in de jeugd aan toe.

De topclubs ontlopen elkaar zeer weinig. Maar ik denk wel dat alleen Anderlecht structureel zou meespelen voor de titel in Nederland. Feyenoord is pas weer Feyenoord sinds een seizoen of twee. Die jaren daarvoor slaan nergens op vanwege de financiële malaise.

23 december 2014 om 22:53

Kalou2005,

Klopt, alleen Genk en vooral Gent hebben een prachtig stadion. De rest...

Maar goed, Anderlecht, Club en Cercle spelen over 5 jaar in iets nieuws.
Standard zou gaan uitbreiden of zelfs een nieuw stadion bouwen.

En de 'kleintjes' zijn ook bezig. Zulte Waregem heeft net een tribune vernieuwd en zou de komende jaren de rest aanpakken. Bij KV Mechelen wachten ze nog op vergunningen.

Ook qua jeugd en trainingsaccommodaties is er het één en ander aan 't veranderen. Genk en Standard hadden al een magnifiek complex, Anderlecht heeft dat van haar recent afgeleverd, Gent en Brugge zouden over 5 jaar naar iets nieuws trekken.

Ach bij ons heb je ook 'kleine' ploegen die lekker voetbal brengen. Vorige 2 seizoenen was dat Zulte Waregem en Lokeren. Vandaag doen Charleroi en KV Kortrijk toch wel leuke dingen.

Maar net als PEC kunnen die dat niet houden. Is eens leuk voor 2 of 3 jaar en dan zakt het weg. Dat geld eh...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren