Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wilmots liet supersterren achterwege: ‘Stemde op Robben, Neuer en Courtois’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo, Lionel Messi en Manuel Neuer maken kans op de Ballon d’Or. Marc Wilmots, de bondscoach van België, had twee andere spelers genomineerd. Hij liet Ronaldo en Messi achterwege en ging voor Neuer, Arjen Robben en Thibaut Courtois.

/

“Ik heb gestemd op Robben, Neuer en Courtois. Voor mij wordt het dus Neuer”, laat Wilmots optekenen op de website van de FIFA. “Hij is een complete keeper en wat mij betreft is hij de beste ter wereld. Hij had een perfect seizoen, hij heeft alles gewonnen en hij blijft maar progressie boeken. Ik denk dat we dit jaar de prijs maar eens moeten geven aan iemand die ballen stopt in plaats van erin schiet.”

Messi en Ronaldo vallen bij Wilmots dus buiten de boot. “Ronaldo is een van de beste professionals van de planeet, ieder jaar maakt hij veertig goals of meer. Het probleem is dat je het bijna gewend bent van hem. Messi had een moeilijk jaar, mede door blessures. Toch bereikte hij de WK-finale. Het zijn fantastische spelers, die prijzen pakken en nog jong zijn. De afgelopen jaren waren ze van een andere planeet, maar Neuer heeft het ook geweldig gedaan.”

Manuel Neuer moet de Ballon d'Or krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus omdat je het gewend bent dat Ronaldo en Messi jaar in jaar uit vele malen beter zijn dan de rest van de wereld mogen ze de Gouden Bal niet winnen? Wat een onzin..

22 december 2014 om 16:05

Hij is nooit een groot licht geweest. Op zijn eigen keeper stemmen, maar zijn concurrent ook een stem geven. Typisch voor het IQ van Wilmots.

22 december 2014 om 16:33

Ze hebben allebei toch al een kast vol Gouden Ballen.

22 december 2014 om 17:48

Vorig jaar stemde Wilmots op Zlatan, Lewandowski en Hazard. Volgens mij heeft hij gewoon iets tegen Messi en Ronaldo. Want als je puur op prestaties en voetbalkwaliteiten oordeelt springen zij eruit.

Maar we weten wel dat die verkiezing pure politiek is.

22 december 2014 om 18:25

Symphatieke maar zeer simpele ziel.

22 december 2014 om 18:30

Ik vind hem soms wat hautain overkomen, en blijkbaar is hij geen echt aangename mens, dat valt af te leiden uit al die ontslagen bij de voetbalbond. (kinesist, kok e.a.) Een man of 10-20 botste met Wilmots. Aan wie zou het liggen?

22 december 2014 om 19:32

Haha Helemaal met je eens Roekeloos. Gunfactor gaat de belangrijkste rol spelen denk ik.

"Hij heeft alles gewonnen". Volgens mij werden ze toch echt afgeslacht in de halve finale van de CL.

22 december 2014 om 15:47

Klopt...maar hij heeft wel alles gewonnen

22 december 2014 om 15:48

Nee dus, de CL ging naar Real

22 december 2014 om 15:51

Klopt, maar hij heeft wel alles gewonnen.

22 december 2014 om 15:57

Het gaat over 2014 he

22 december 2014 om 16:02

Over 2014 heeft hij niet alles gewonnen dat klopt

22 december 2014 om 16:07

Wel apart dat je over een afslachting begint want volgens mij was de afslachting en vernedering op het afgelopen WK nog wel een stuk groter.

22 december 2014 om 17:11

Klopt want hij stond ook op doel en gaf zichzelf de assist op zijn doelpunten en Oja hij verving ook de weg gestuurde Pepe. Ronaldo was juist de gene met een geniale voorzet waardoor ze in de laatste wedstrijd nog mee konden doen aan de kwalificaties. Maar helaas liet neuer in de laatste wedstrijd niet zien hoe goed hij was en kreeg hij er 2 om zijn oren.

22 december 2014 om 17:27

Knap hoor 1 assist en een doelpunt tegen laagvlieger Ghana, wel altijd weer leuk om te zien hoe een C. Ronaldo fanboy bij een klein beetje kritiek krampachtig argumenten gaat lopen verkondigen en het allemaal aan andere ligt behalve aan C.ronaldo zelf. C.ronaldo heeft 23! doelpogingen gehad afgelopen WK en wist daaruit maar 1 x te scoren, daarmee heeft hij dus meer doelpogingen gehad dan bv James Rodriguez(17) die 6x scoort. C Ronaldo heeft dus zelf (net als in 2006 en 2010) gefaald op een WK.

22 december 2014 om 19:35

Klopt niet, hij heeft het EK bijvoorbeeld nog nooit gewonnen.

22 december 2014 om 19:37

Die laagvlieger Ghana pakte wereldkampioen Duitsland anders wel aan

22 december 2014 om 15:54

Afgeslacht? Uit 1-0 verloren bij een counterend madrid in eigen stadion... Konden de bal amper 3x naar elkaar spelen... Thuis matig verdedigt bij twee dode spelmomenten... Noem ik geen afslachten...

Maar ja aan je naam is te zien dat jij veel waarde hecht aan het maken van 0-3/0-4's of een 1-4 in blessuretijd om jezelf dan op onvoorstelbaar genante wijze voor schut te zetten tijdens het juichen...

22 december 2014 om 15:59

Reken er maar op dat Guardiola zich wel afgeslacht voelt.

Ja Real counterde maar dat was prachtig om te zien. Meestal begon het bij Isco, heerlijke wedstrijd speelde hij in München.

Dit seizoen countert Real niet trouwens. Denk dat ze Bayern gewoon kunnen overklassen door te domineren.

22 december 2014 om 19:06

Hehe jij hebt ook een kleine ziel zoals wilmots .... Bayern kan geen enkele ploeg op aarde domineren elke ploeg zal gedomineerd worden door bayern en die 0-4 iedereen kan een tegenslag hebben barca werd met 7-0 afgeslacht ... Spanje 5-1 .... Brazil 7-1 ... Als jik je u op 1 match baseerd ga slapen jong bayern zal er mayonaise van maken van real dees jaar.

22 december 2014 om 19:38

Ga slapen? Om 19:06? Oké ik zit echt met een klein kind te discussiëren.

22 december 2014 om 21:44

Geert Vs. Real kan Bayern domineren door zelf aanvallend te spelen? Heb je uberhaupt Bayern wel zien spelen dit seizoen? Die gaan echt niet meer de boot in zoals vorig jaar hoor reken daar maar op.

23 december 2014 om 01:45

Barcelona werd ook verslagen door Real met aanvallend voetbal. Waarom Bayern niet?

Een keeper is geen voetballer. Klaar. Neuer moet de Gouden Bal nooit krijgen.

In de CL heeft Ronaldo die fantastische keeper maar liefst 2 keer gepasseerd en de confrontatie daarvoor deed hij hetzelfde. Hoezo zou Neuer dan beter zijn?

Hij degradeerde Neuer en dat hele Bayern tot een F-jes ploeg door hen met 5-0 te vernederen. Er is maar 1 kandidaat. Wel weer tekenend dat uitgerekend Wilmots op die Duitser stemt. Heeft zelf bij Schalke gevoetbald (en Neuer was groot fan van die club). Ik moet er geen tekeningetje bij maken denk ik.

22 december 2014 om 15:50

Ja en Neuer en Duitsland degradeerden Portugal tot een Fjes ploeg. Ronaldo was die wedstrijd dus nergens maar dan ook helemaal nergens te bekennen

22 december 2014 om 17:10

Grappig dat iedereen over WK begint maar wie won de Gouden Ball in 2010.

Geen iniesta zo ver ik weet.

Dus het is niet zo dat neuer de gouden ball moet krijgen.
Het gaat om individuelr klasse.

22 december 2014 om 21:45

Messi had in 2010 10x beter gevoetbald (veldspel) dan ronaldo dit jaar. Zeer terecht die gouden bal. Of vond je sneijder beter ballen? Hahaha

22 december 2014 om 15:52

In de Cl goed gedaan, maar waar was hij op het wk? Daarnaast is hij afhankelijk van de aanvoer van de verdedigers en middenvelders, iets van Neuer niet heeft en die heeft gewoon een geweldig seizoen gekeept.

22 december 2014 om 16:24

Jur74

Zet Neuer op doel bij dordrecht, ff kijken hoeveel hij afhankelijk is van zijn verdediging...

22 december 2014 om 16:33

Zet Ronaldo bij Portugal en hij speelt ook 3x waardeloze WK's. Alleen 3 doelpunten tegen kleine landen Ghana , Noord Korea en Iran dat noem ik een heel dik falen.

22 december 2014 om 17:58

Zet Ronaldo bij Portugal en hij word topscorer aller tijden en loodst ze hoogstpersoonlijk naar het wk. Alles daarvoor word vergeten...

22 december 2014 om 18:33

Dat is zeker knap, maar heb jij die poule wel eens gezien waarin ze speelden?? En hoeveel wedstrijd had C.ronaldo ervoor nodig om topscoorder aller tijden te worden?? Pauletta en Eusebio hebben anders een heel wat hoger doelpunt gemiddelde dan C.ronaldo. En ook Nuno Gomes heeft een veel hoger doelpunt gemiddelde op de eindtoernooien. Topscoorder aller tijden worden en je land naar een WK loodsen is knap , maar het gaat er uiteindelijk toch om wat je op dat eind toernooi laat zien en dat is toch echt iedere keer weer (op het Ek2012 na)onvoldoende.

22 december 2014 om 19:32

Wat maken EK en WK nu uit? Als je bij een kleiner land (portugal heeft alleen een EK gewonnen in een ver verleden) speelt, kun je dus nooit de Gouden Bal winnen in een jaar met een eindtoernooi? Ok dan, wat praat ik weer met idioten.

23 december 2014 om 01:50

Oh Nederland is dus ook een kleiner land aangezien zij ook slechts een ek hebben gewonnen in een ver verleden. Ach hou toch op man, Portugal is een sterk land dat vele grote sterren heeft voortgebracht

23 december 2014 om 11:25

Je vindt dat een selectie waarvan alleen Pepe, Ronaldo en Coentrao bij de wereldtop horen een even grote kans maakt op een eindzege als een selectie met Lahm, Neuer, Muller, Götze, Reus, Gundogan, Hummels, etc? Of een selectie met Di Maria, Agüero, Higuain, Tevez en Messi ?

Ga toch fietsen man.

En natuurlijk is Nederland een kleiner land.

22 december 2014 om 15:57

Neuer was groot fan van die club: Neuer is groot geworden bij Schalke, was dus niet allen fan maar ook jaren lang eerste keeper. Hij is zo erg aan Schalke verbonden dat de Bayern fans hem niet wilden! Dit moet je toch weten als je het Europese voetbal volgt.

Verder ben ik het met je eens dat Ronaldo de bal dit jaar verdient. Ondanks zijn mindere WK heeft hij dit kalenderjaar veel bereikt. Copa del Rey gewonnen. De CL gewonnen met een record aan goals. WK voor clubs gewonnen en nu ook als een idioot van start gegaan in la Liga. Robben was voor mij de verdiende nummer2 geweest. die heeft ook een belachelijk goed jaar gekend. Helaas zal de strijd de komende jaren tussen CR7 en Messi gaan. de Ballon D'or is een prijs die niet meer alleen word uitgereikt op basis van de voetballende kwaliteiten. er spelen commerciële belangen mee....

22 december 2014 om 17:40

Messi is de verdiende 2de man.58 goals 21 assists en het geschopt tot de finale van het Wk.hij heeft weliswaar geen clubprijzen gepakt,maar de gouden bal is dan ook een individuele prijs.na Ronaldo was Messi de beste individuele speler van het kalenderjaar 2014.

22 december 2014 om 16:35

Vanaf nu beoordelen we de Gouden Bal op basis van 1 wedstrijd. Het WK telt niet mee of zo?

22 december 2014 om 18:01

De CL en Spaanse competitie ook niet? Daarbij klopt het gewoon dat Ronaldo die geweldige keeper drie keer passeerde in 2014. Ik vind niet dat een keeper een prijs voor voetballers moet winnen. Maar dat vind ik.

22 december 2014 om 23:47

@-NEC- vind je supporters belangrijk voor voetbal? (waarschijnlijk wel want die zorgen voor de sfeer en de inkomsten) en vervolgens vind je een keeper niet belangrijk? de laatste verdedigingslijn degene die vaak een wedstrijd kan redden (wat neuer vaak genoeg heeft moeten doen). mensen zeggen vaak dat neuer een geweldige verdediging heeft en daardoor weinig hoeft te doen (terwijl neuer een van de meest actieve keepers is ter wereld) maar vergeten ondertussen dat ronaldo een van de beste middenvelden van de wereld achter zich heeft die bijna alles voor hem voorkauwen hetzelfde geld voor messi die heeft ook een geweldig middenveld achter zich. en daarnaast waar staat de keeper? inderdaad op het Voetbalveld. ik wil real wel eens zien spelen zonder keeper kijken of ronaldo dan de uitblinker is of dat ze er niet aan te pas komen omdat ze de bal constant uit het net moeten vissen.

Ja, Ronaldo en Messi zijn absoluut de beste van het moment. Probleem is echter dat in het voetbal alle aandacht uit gaat naar de aanvallend ingestelde spelers.

Een verdediger of een keeper kan vrijwel nooit een foutje maken en spelen daarom vaak ook sober en eenvoudig. Als een aanvaller een foutje maakt komt er wel een nieuwe kans en wordt zijn fout hersteld door de spelers achter hem.

Neuer heeft wat mij betreft veel recht op deze prijs. Niet enkel omdat hij ongetwijfeld de beste keeper is op het moment maar ook omdat hij op een manier speelt waarop bijna geen enkele keeper ooit gespeeld heeft. Neuer speelt echt als "vliegende keep" en daardoor speelt Bayern soms met 11 veldspelers wat de snelheid/doeltreffendheid van de opbouw zoveel ten goede komt. Het knappe is dan ook nog dat dit hem, naar mijn weten, nog nooit heeft opgebroken in de zin van een lob balletje ofzo dat resulteerde in een tegendoelpunt.

22 december 2014 om 15:55


Die Stankovic toch? Met Inter tegen Schalke.

22 december 2014 om 16:00

Je hebt gelijk, zo goed volg ik het Duitse voetbal niet buiten Dortmund/bayern. Buiten dat hij daar gewoon uitkwam en de bal wegkopte omdat er anders een speler 1 op 1 met hem had gestaan.

Maar als we al terug moeten naar zijn vorige club (schalke) in begin 2011 dan kan je toch wel zeggen dat hij de laatste jaren foutloos is.

22 december 2014 om 16:11

In zijn Schalke periode is hem dat wel eens duur komen te staan o.a. tegen Stankovic van Inter

22 december 2014 om 16:28

Zie mijn bovenstaande reactie. Het zegt toch al genoeg als we daarvoor al 4 seizoenen terug moeten? We rekenen een Ronaldo/messi toch ook niet af op balverlies dat een doelpunt veroorzaakt? Zelfs niet van dit seizoen, laat staan van 4 jaar geleden!

22 december 2014 om 16:37

Eens, iedereen maakt wel eens een fout. Neemt niet weg dat hij ook fantastisch heeft gepresteerd voor Schalke. DFB Pokal gewonnen, halve finale CL gespeeld.

22 december 2014 om 17:15

Jij spreekt over nooit, dat gaat ook over langer als 4 jaar dus daarom mijn reactie.

Wilmots doet het alleen maar om een statement te maken door voor Neuer te kiezen maar spreekt zichzelf tegen. Hoe kan het dat een speler die het "ook geweldig" doet beter is dan spelers die van een andere planeet komen??

Je kunt er nu al wel vanuit gaan dat Neuer in januari die Gouden Bal op kan halen. Veel mensen zijn de tijdperk Messi-Ronaldo terwijl dat eigenlijk niet terecht is. Beste voorbeeld is wel Platini die vind dat een WK winnaar ook de Gouden Bal moet krijgen. Waarom dan geen Xavi of Iniesta in 2010 omdat Messi statistieken neerlegde waar je u tegen zegt.

Zelfde is nu eigenlijk met Ronaldo di jaar alleen heeft flink gefaald tegen Atletico en op het Wk verder was hij wel belangrijk in de achtste, kwart en halve finale met 17 goals in de CL. Verder is hij ook zeer belangrijk met Portugal in de kwalificatie. De winnende tegen Denemarken en Armenie wat gewoon 6 punten oplevert. Verlies thuis tegen Albanie was hij er niet bij. Dan nog eens de Primera Division met 25 goals en 8 assists te belachelijk.

Mijn stem zou absoluut niet naar Neuer gaan maar naar Ronaldo, Messi en Robben.

22 december 2014 om 16:06

Meer dan de helft van de door jou genoemde doelpunten waren in 2013. Voorzover ik weet gaat de verkiezing voor beste voetballer van 2014 over.... juist 2014

22 december 2014 om 16:11

Sorry lees het verkeerd. Dacht dat je doelde op de wk kwalificatie tegen Zweden. De meeste CL goals waren wel in 2013.
Maar goed met alle respect voor Denemarken en Armenië dat moet niet zo heel erg moeilijk zijn. Zoals je zegt in de finale van de CL gaf hij niet thuis en op het WK was hij zelfs volledig onzichtbaar. Wat hij dit seizoen laat zien is dan wel weer van uitzonderlijke kwaliteit.

22 december 2014 om 16:13

Maar die 17 goals hebben geholpen om de finale van de CL te halen. 17 goals staat geregistreerd in 2014 met een CL winst. 9 doelpunten waren in de groepsfase en 8 in de knockoutfase. Hoezo meer dan de helft? Scheelt een goaltje waar hebben we het over zeg?

22 december 2014 om 16:16

Nee ik dacht dat Kazachstan Ijsland en Mexico ook niet moeilijk waren maar zulke teams als Denemarken en Armenie zijn misschien op papier niet moeilijk maar in werkelijkheid irritant om tegen te spelen. Wat ik zeg Portugal pakt de volle 6 punten door Ronaldo.

22 december 2014 om 16:39

Ik herinner mij goed dat er veel mensen niet helemaal gelukkig waren met die Gouden Bal van 2010. Toen had Xavi hem moeten krijgen. Er was toen volgens mij ongeveer dezelfde discussie aan de gang. Persoonlijk vind ik nog steeds dat Xavi toen had moeten winnen.

Het is misschien lullig voor ze en ik wil keepers niks te kort doen maar volgens mij zit bijna niemand erop te wachten dat een keeper de gouden bal wint, kom op zeg. We kijken toch vooral naar voetbal voor de prachtige acties, de schitterende goals en de fluwelen techniek van spelers. Dat er dan iemand tussen die palen moet staan om ze tegen te houden vind ik prima, en het is razend knap hoe gasten als Neuer en Courtois dat doen, maar de gouden bal moet gewoon gaan naar een speler. Je kunt spelers ook nog eens totaal niet met keepers vergelijken, is eigenlijk een totaal andere sport.

Heb Messi en Ronaldo voor hun land zien spelen en dat was niet best.
Messi stak er boven uit in balverlies en Ronaldo kon niet eens zijn land de eerste ronde door schieten.
Ronaldo heeft de CL gewonnen met Real Madrid maar dat heeft ook gewoon een super team waar Di Maria het verschil heeft gemaakt in de finale.
Messi kon ook niet zijn land het WK bezorgen door beslissend te zijn in de finale.

Beide steken er boven uit in goals in de competitie en daar zijn ze weergaloos.
Maar als het WK voorbij komt eens in de 4 jaar kunnen ze er allebei hun stempel niet op drukken.
Als verklaring kan ik hiervoor geven dat Ronaldo vooral voor zichzelf speelt. Ronaldo wilt de beste zijn, wijst naar zichzelf als hij scoort, viert een niet beslissende penalty in de CL finale alsof hij de beslissende man is. Ronaldo geeft om Ronaldo het meest. Speelt hij voor zijn land zal hij het team niet op sleeptouw nemen omdat hij niet echt wilt dat zijn land wint, die passie ontbreekt bij hem. Ronaldo is zijn drijfveer en in dat opzicht komt hij te kort ten opzichte van Robben. Robben wilt dat zijn land wint, neemt zijn team op sleeptouw en de verantwoordelijkheid op zich.

Messi was simpelweg niet in vorm en ook bij hem ontbreekt de passie. Messi loopt het minste van zijn team, doet niet of nauwelijks verdedigend werk en vind dat hij gewoon balverlies mag leiden omdat "hij toch wel scoort". Geen van deze voetballers zullen doen wat de wedstrijd van hen vraagt.
Ben daarom meer fan van spelers als Robben en Drogba die alles doen voor hun land of team. Leiders die de passie kunnen overstralen op hun team genoten. De conclusie is dat ik Ronaldo en Messi een gebrekkig persoonlijkheid vind hebben. Maar toch zijn zij voetballend beter dan de rest, kies ik liever voor Robben.

22 december 2014 om 16:46

Messi en C.ronaldo zijn ook wat overated, begrijp me niet verkeerd de prestaties die ze leveren bij hun clubs zijn geweldig. Maar bij hun nationale ploeg kunnen ze zich maar mondjes maat onderscheiden en kunnen ze nauwelijks mee komen met andere aanvallers.
Dit blijkt ook uit hun doelpunt gemiddelde oa Zlatan, Rooney, Van Persie, Muller, Podolski, Tevez, Higuain, Neymar, Villa, Torres, Cahill, Drogba, Dempsey ,asamoah Gyan , Klose hebben een veel hoger gemiddelde (ook op de grote eindrondes).
Niet dat deze spelers beter zijn maar het verschil club /land is bij Messi en C.ronaldo wel gigantisch groot.

22 december 2014 om 17:23

je bent een belg zeker

22 december 2014 om 17:28

Nope Nederlander!

Tja, Ronaldo en Messi zijn eigenlijk al zo lang de beste dat de stemmers ook wel een keer iemand anders willen zien winnen "omdat hij het ook geweldig gedaan heeft". Eerlijk? Niet helemaal. Begrijpelijk? Ja.

Ik vindt dat je ook gewoon zo'n prijs voor keepers moet maken. Destijds hadden we de Tonny van Leeuwen prijs hier in Nederland voor de minst gepasseerde keeper. Dit zou ook best wereldwijd kunnen ingevoerd worden. Niet op een manier zoals hier was maar gewoon in het algemeen. Dan zou Neuer hem gewoon pakken namelijk.

Een WK is het hoogste wat er is op voetbalgebied. Dus ik vind dat voor de gouden bal in een WK jaar de prestaties op het WK veel zwaarder moeten tellen dan alle andere prestaties. En ik vond dat Messi (hoewel hij om een of andere politieke reden nog wel de beste speler van het WK is geworden) en zeker Ronaldo heel matig waren op het WK. Vanuit dat perspectief vind ik dat Neuer de gouden bal zou moeten krijgen.

Dat Ronaldo het op het WK wederom niet liet zien, bewijst voor mij nog maar eens dat hij erg afhankelijk is van het team om hem heen.

22 december 2014 om 17:13

Of een WK het hoogst haalbare is betwijfel ik. De Champions League is van een veel hoger niveau en ik vermoed dat veel voetballers die liever zouden winnen.
Wk's zo zwaar mee laten wegen zou overigens ook niet erg eerlijk zijn voor spelers die niet uit een sterk voetballand komen.

22 december 2014 om 17:37

Het WK is het grootste voetbaltoernooi in de wereld , en na de OS het grootste sportevenement. Het is dus voor voetballers wel degelijk het hoogst haalbare.
Dat het niveau van de CL hoger is , is wel waar maar het algehele club niveau ligt over het algemeen ook hoger dan het landen niveau.

22 december 2014 om 17:52

Dat denk ik niet. Waarom denk je dat iedereen zo nodig Messi en Ronaldo wilt zien presteren.
Waarom zijn Maradona, Pélé, Beckenbauer zo legendarisch. Door hun prestaties op het WK.
Als Iniesta over een paar jaar op pensioen gaat, zal het begin, het hoogtepunt en het einde van zijn carrièreoverzicht gaan over dat doelpunt dat hij scoort in de WK finale in 2010, al zijn trofeeën met Barcelona ten spijt. Zelfde geldt voor Götze.

Tijdens Bra-Dui werden 35 miljoen tweets verstuurd. Op facebook was de WK finale het meest besproken sportevenement ooit met 280 miljoen interacties.
Naar de CL finale kijken wereldwijd een paar 100 miljoen mensen, het WK bereikt de helft van de wereldbevolking. Ook mensen die anders nooit naar voetbal kijken volgen het WK.

Messi heeft de CL 3 keer gewonnen, als hij het WK had gewonnen was er geen twijfel meer geweest over wie de beste aller tijden was. Maar nu blijft, vooral in Argentinië, Maradona nog steeds wat overeind.
Het WK is waar legendes gemaakt worden.

22 december 2014 om 20:45

Maradonna, Pelé en Beckenbauer waren ook niet bepaald koekenbakkers bij hun clubs. Klose is topscoorder aller tijden op een WK, maar niemand zal hem bij dit rijtje voegen.

Het WK is veel populairder dan de CL, maar het niveau is vaak niet echt om over naar huis te schrijven. Gelukkig maakt de gemiddelde WK kijker dat ook niks uit aangezien die waarschijnlijk ook niet weet wat buitenspel is en wie er in de spits staat bij hun land.

Op het gebied van interlandvoetbal is het WK het hoogst haalbare, maar ik weiger te geloven dat topvoetballers clubvoetbal niet veel belangrijker vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren