Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Kampioen word je op basis van de minste tegengoals’

Laatste update:

PSV slaagde er in het seizoen 2007/08 voor de laatste keer in, de landstitel te pakken. Onder leiding van Sef Vergoossen, die het seizoen als (tweede) interim-trainer afmaakte nadat Ronald Koeman was weggegaan, finishten de Eindhovenaren bovenaan. In de jaren die volgden eindigde PSV eenmaal als tweede, drie keer als derde en twee keer als vierde. Nu lijken de Brabanders hard op weg naar de hoofdprijs, al hangt Ajax er met vier punten achterstand nog wel vlak bij.

/

De eerste seizoenshelft kwam afgelopen weekend ten einde en PSV sloot af op liefst 43 punten. De club verloor maar twee keer voor de winterstop en dat vindt Phillip Cocu een mooie statistiek. Wat hij echter nog typerender vindt, is dat PSV nog niet één keer een hele week zonder overwinning is gebleven. “We hebben ook maar één keer twee nederlagen achter elkaar geleden”, zegt hij in De Telegraaf.

“Dat was op bezoek bij sc Heerenveen en aansluitend bij Dynamo Moskou. Toen viel de 1-0 in de laatste minuut”, weet de trainer nog. Cocu haalt verder aan dat zijn spelers tegen Heracles Almelo een achterstand ombogen tot een overwinning en dat er op veerkracht gewonnen werd van zowel Panathinaikos als Feyenoord. Hij vindt het mooi te zien, dat zijn spelers de kop niet meer laten hangen als het even tegenzit in een wedstrijd.

“Dan is er juist overtuiging om samen de boel succesvol om te draaien. Ik vertel spelers honderd keer dat voetbal wordt beslist op momenten en ook dat titels zelden gaan naar de ploegen die het meest scoren. Kampioen word je op basis van de minste tegengoals. Dan kan het dus niet hoe het tegen Feyenoord ging, met twee tegendoelpunten dwars door het hart van de verdediging. Maar ook dat wordt aardig opgepikt. Dat spelers goed omgaan met kritiek is ook een punt van groei.”

Wordt PSV dit seizoen kampioen, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feitelijk gezien is dit natuurlijk onjuist, kampieon word je op basis van de meeste punten.

22 december 2014 om 14:17

Juist. En feitelijk gezien klopt het ook niet op basis van het recente verleden... de afgelopen 5 jaar is het 2x voor gekomen dat de kampioen niet de minste goals tegen had...
beetje domme uitspraak weer van Cocu, die volgens mij zijn interviewtjes niet of nauwelijks voorbereid. Dan had hij dit namelijk geweten.

Verder niets dan lof voor psv. Knap hoe ze achterstanden ombuigen en tot winst komen... veldspel oogt niet goed maar dat is bij de huidige kampioen niet anders. Die snakten naar de winterstop.

Tweede seizoenshelft zal waarschijnlijk weer een kopie worden van de afgelopen 5 edities: Ajax behaalt de meeste punten... of het de titel oplevert is een 2e... (voor de slecht geinformeerden: Ajax behaalde na de afgelopen winterstop de meeste punten, niet psv... en 5 jaar geleden begon de inhaalslag al en niet pas 4 jaar terug).

22 december 2014 om 15:37

Het is heel simpel ajax wint van psv en 1 pnt verschil en psv is altijd goed geweest voor de winterstop daarna storte het in

22 december 2014 om 17:07

Over het algemeen is het vaak wel zo dat de ploeg die de minste tegentreffers krijgt ook daadwerkelijk kampioen wordt. Dus daar heeft Cocu dan ook wel gelijk in en heeft zijn interviewtje dan wel goed voorbereid. Ik heb zelf namelijk uitgezocht hoeveel doelpunten de landskampioenen vanaf het seizoen 2004/2005 hebben gekregen. In 8 van die 10 seizoenen had de landskampioen het minste aantal tegentreffers. In het seizoen 2010 had de nummer 2 maar die 3 tegendoelpunten minder dan de landskampioen terwijl in het seizoen 2012 de nummer 4 maar 1 tegendoelpunt minder had dan de lanskampioen. Daaruit concludeer ik dat Cocu terecht zegt dat je kampioen wordt op basis van de minste tegengoals.

22 december 2014 om 17:10

Heeft niets met het huidige seizoen te maken. Ajax heeft namelijk dit seizoen niet een echte diepe inzinking gehad en heeft qua resultaat de beste 1e seizoenshelft onder de Boer gehad. In voorgaande jaren haalde Ajax veel punten uit de 2e seizoenshelft. Vorig seizoen is PSV na de winterstop juist niet ingestort maar heeft het juist goed gepresteerd. Op basis van de 1e seizoenshelft van vorig jaar stond PSV op die ranglijst 9e en op basis van de resultaten van de 2e seizoenshelft 3e. PSV heeft dat herstel ook in het nieuwe seizoen een goed vervolg gegeven. Ik verwacht dan ook niet dat PSV in tegenstelling tot de jaren voor vorig seizoen weer zal instorten.

22 december 2014 om 17:11

Afgelopen 5 jaar is natuurlijk de maatstaf? De afgelopen 20 jaar is het 4 keer voorgekomen dat de minst gepasseerde verdediging, geen kampioen is geworden. Cocu heeft gewoon gelijk. Die weet waar hij over praat.

22 december 2014 om 21:50

@rvandoor

Je vat de uitspraak van Cocu waarschijnlijk iets te letterlijk op. "ik vertel spelers honderd keer (...) dat titels zelden gaan naar de ploegen die het meest scoren. Kampioen word je op basis van de minste tegengoals." Die uitspraak doet mij eerder vermoeden dat Cocu zijn spelers mee wil geven dat ze voldoende aandacht aan de verdedigende taken besteden en niet alleen aan de aanval denken.

22 december 2014 om 21:51

@dennisdebeuker

Weer dat nietszeggende kutargument. PSV heeft vorig seizoen het seizoen nog enigszins gered in de tweede seizoenshelft, nadat ze het in de eerste totaal hadden verkloot.

22 december 2014 om 21:53

@rickardoko

"ajax heeft namelijk dit seizoen niet een echte diepe inzinking gehad"
En dat nog geen week na de behoorlijk genante nederlaag tegen Vitesse

22 december 2014 om 23:24

Je wordt kampioen door veel punten en een goede doelsado als bijv. Ajax dezelfde punten heeft als PSV dan gaat het om doelsado.

Cocu haalt verder aan dat zijn spelers tegen Heracles Almelo een achterstand ombogen tot een overwinning en dat er op veerkracht gewonnen werd van zowel Panathinaikos als Feyenoord.

Zonder Kuipers was het nooit zover gekomen. Cocu heeft dit seizoen de nodige geluk op de juiste momenten. PSV speelt totaal niet overtuigend. Ajax kan zomaar met veel tegen doelpunten nog steeds aan het langste end trekken.

22 december 2014 om 14:10

Kan iedereen ophouden over de scheids? Hoevaak krijgt feyenoord wel niet de scheids mee in de kolkende kuip? Juist ophouden met zeuren dus.

22 december 2014 om 14:25

Hoevaak mee? Ik kan me niet herinneren dat wij dit seizoen een wedstrijd hebben gewonnen wat je op 90% op conto van de arbiter kan zetten. Help me even mee denken?

22 december 2014 om 14:29

@fcda,

Ik kan me een wedstrijd van vorig jaar tussen Feyenoord en PSV in de Kuip nog wel herinneren, toen werd Feyenoord enorm geholpen door de arbitrage. De arbitrage had toen kennelijk ook last van 'kuipvrees'.

22 december 2014 om 14:45

De traditionele top 3 hebben idd allemaal heel veel de de arbitrage mee. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg of minder oneerlijk .

22 december 2014 om 15:17

Jaaa alleen dit x was het wel heeel belangrijk voor de competitie he ....vandaar dat ze het er nog over hebben ....het is gewoon zo ...die lullo van een scheids heb het gewoon verpest voor feyenoord en dat doet nog steeds pijn

22 december 2014 om 15:58

schei uit man, zo erg hadden ze hem niet tegen, alleen maar omdat de 1-1 hij zijn broekje vast hield??.

Als kuipers consequent was stond Feyenoord met 9 man op het veld. want wat ze op het middenveld aan het doen waren?, clasie 2e keer geel Moest hij hebben.

22 december 2014 om 16:24

En bij de 3-2 hindert Narsingh Vermeer. maar die 1-1 was zeer cruciaal. Tot dat moment had PSV niets te vertellen. Kuipers bracht PSV terug in de wedstrijd. En dat mag je wel even onderkennen. Voor de rest vind ik dat je niet moet wijzen naar de scheidsrechter.

22 december 2014 om 16:36

Feyenoord had het vooral aan zichzelf te danken, heb de eerste helft gemist, maar de 2e helft was echt belachelijk slecht zeg.

22 december 2014 om 18:38

@fcda

Tegen Dordrecht. Rode kaart was beslissend en had nooit gegeven mogen worden. Daarnaast had El amhadi rood moeten krijgen. Daar het je je wedstrijd!

22 december 2014 om 14:12

hoezo kuipers er nou weer bijhalen? teams moeten eerst naar zichzelf kijken, en dan pas naar andere factoren. Feyenoord heeft genoeg kansen gehad om het af te maken, en als ze dat dan niet doen is dat dan niet kwaliteitstekort?

22 december 2014 om 15:34

Dat teams ook naar zichzelf moeten kijken klopt natuurlijk. Feyenoord zakte in de 2e helft gewoon te ver weg. Maar je wilt toch niet gaan ontkennen dat Kuipers (1 van de beste scheidsrechters ter wereld!!!) in deze wedstrijd toch te veel impact had. Een scheidsrechter heeft eigenlijk een perfecte wedstrijd gefloten als niemand het over hem heeft en hij niet in een samenvatting voor komt. Niet altijd mogelijk, maar kuipers heeft in deze wedstrijd zichzelf in de discussie gefloten.

22 december 2014 om 14:12

Het zit wel diep bij jullie. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

22 december 2014 om 14:14

Het moet wel heek diep zitten als je nog steeds terug grijpt naar een goal waarbij een overtreding aan vooraf ging.
Feyenoord heeft verloren omdat het gierig werd na de gelijkmaker.

22 december 2014 om 14:24

Het zit inderdaad diep. Een 6 punten wedstrijd dat je verliest van de arbiter ipv een sterkere tegenstander. Dat zal nog wel even blijven hangen. Een wedstrijd dat doorslaggevend kan zijn in de loop van het seizoen.

22 december 2014 om 14:40

Zo voelden wij ons ook na Feyenoord uit vorig seizoen..

22 december 2014 om 14:40

Dat hangt echt niet af van 1 wedstrijd aangezien ze die verloren punten eerder hebben opgelopen.

22 december 2014 om 14:54

Dan moet je niet in de laatste minuut als een stel kip zonder koppen naar voren rennen. En zullen we die goal afkeuren en dan de penalty + rode kaart voor Classie ruil doen? Als Kuipers daar namelijk had gefloten zoals hij moet had Feyenoord al niet eens meer in de buurt van de goal van PSV gekomen.

22 december 2014 om 14:39

Ik denk dat Feyenoord Kuipers op de blote knieën moet danken dat ze die wedstrijd met 11 man mochten eindigen.

22 december 2014 om 14:42

Haha speelt nu niet goed, en ze hebben 43(!) punten volgens mij de meeste punten van europa(weet niet zeker).. Maar hoeveel punten gaan ze dan halen als ze wel goed spelen en in vorm is?

22 december 2014 om 14:44

Edit: Tussen haha en speelt hoort psv en is= zijn

22 december 2014 om 18:42

Nee, Bayern heeft er 45, en als je tweede niveau's ook mee wil tellen, NEC heeft er 50.

22 december 2014 om 15:37

Ik snap niet wat dit te maken heeft met de wedstrijd van afgelopen woensdag? Het zit diep of niet?

22 december 2014 om 21:55

@fcda

Wat deed Kuijpers volgens jou precies allemaal fout dan?
En nee, dan doel ik niet op ongeziene handigheidjes van PSV-spelers. Die niet hebben is een gebrek aan kwaliteit en ervaring, daar je verlies op af willen schuiven zou behoorlijk zwak zijn.

22 december 2014 om 22:17

De wedstrijd tegen Heracles omgebogen naar winst zegt die Cocu. Ja, omdat de keeper van Heracles de bal uit zn klauwen laat vallen. Dom trainersgelul allemaal. PSV gaat echt geen kampioen worden en als ze het onverhoopt wel worden zal dat zijn door dit soort momenten en arbitrale dwalingen zoals afgelopen woensdag.

Ja is goed Cocu, PSV de minste tegengoals, en Ajax de meeste punten. Zou hij dit weten? Miscchien daarom al zo lang geen kampioen? Hebben ze het zonder te weten al een paar jaar het kampioenschap gevierd omdat ze de minste tegendoelpunten hadden? Zal toch niet?

22 december 2014 om 17:55

Ach, in het Nederlandse voetbal worden de gekste dingen gevierd, zoals de tweede plek of een kampioenswedstrijd in februari. Zou me niet verbazen dus.

goed bezig cocu, 4 punten voor op ajax en als het zo doorgaat zijn jullie 3 of 4 wedstrijden voor het einde al verdiend kampioen!

22 december 2014 om 14:19

En als het niet zo door gaat dan is Akax weer kampioen... met als kun je niet veel...
de kampioensdruk is erg zwaar... geen psver die daarmee ervaring heeft. Je zag dat ze tegen feyenoord al hulp nodig hadden en het bijna niet redden... kun je nagaan straks tegen de degradatie kandidaten die echt voor de punten strijden...dat is andere koek...

22 december 2014 om 15:03

de enige die druk had was ajax. de boer probeerde afgelopen weken de druk in de schoenen van psv te schuiven, maar de enige die opzichtig faalde was ajax. Kijk maar naar vitesse en ook tegen excelsior. Zoals gewoonlijk was ajax lucky, maar dat houden ze niet nog een seizoenshelft vol. Denk dat Feyenoord en vitesse ajax nog wel kunnen inhalen.

22 december 2014 om 15:13

De druk lag dan wel bij Ajax maar de punten werden gewoon gepakt.
Cocu kan zich beter focussen op het tweede seizoenshelft want daarin wordt het kampioenschap pas beslist.

22 december 2014 om 15:35

zo gewoon was het niet en imponerend al helemaal niet. Maar ze hebben de punten net als Psv. Nog veel wedstrijden te gaan. Als er nu nog een paar bij ajax vertrekken in de winterstop zoals moisander en schone (voor een goede prijs zijn de woorden van de boer niks waar bij marc netto).
en dan maar eens zien of ajax uberhaupt 2e kan blijven, ik betwijfel het

22 december 2014 om 16:20

8 punten voor op Feyenoord is redelijk safe, in de wetenschap die ze nog naar de Arena moeten komen waar ze meestal verliezen en slechts zelden winnen.ik denk dat de kans heel wat groter is dat Ajax alsnog PSV achterhaalt, dan dat Feyenoord bij de top 2 eindigt. Over Vitesse zwijg ik maar helemaal, die staan 17 punten achter op Ajax. Ajax verloor de hele eerste seizoenshelft maar 11 punten, dus om daar nou bang voor te zijn.

Ik zie trouwens niet waarom Ajax meer druk zou hebben als Psv, als iemand het verplicht is om kampioen te worden is het wel Psv. Zij hebben de beste selectie van Nederland, zij zijn al 6 seizoenen geen kampioen geweest.

afgelopen jaren is toch wel gebleken dat teams met de minste tegengoals steeds kampioen zijn geworden? vooralsnog zijn we op de goede weg, wel jammer dat we meteen na de winterstop naar Vitesse moeten. We zijn zo lekker bezig, en de eerste wedstrijd na de winterstop is toch altijd een beetje wennen weer, hopen dat het trainingskamp in Maspalomas ze goed genoeg voorbereidt. Overigens geldt dit ook voor Vitesse.
Over all denk ik dat PSV kampioen wordt. Ajax speelt totaal niet overtuigend, die gaan echt nog punten verspelen, Feyenoord heeft ook nog rare wedstrijden, psv zal ook nog punten gaan verliezen, maar bij psv is het allemaal veel constanter: bredere selectie, als het voetballend niet lukt, dan lukt het wel op inzet en ik denk dat andere teams dat minder hebben...

22 december 2014 om 14:30

Nee hoor, dat is helemaal niet altijd gebleken. In 2011/12 is Ajax bijv. ook kampioen geworden terwijl ze niet de minste tegengoals hadden. Sterker nog, AZ had er nog minder en is dat seizoen 5e geworden.

22 december 2014 om 14:42

Ben juist blij dat het eerst Vitesse uit is ... Die zijn nu enorm op dreef en dat wordt nu ff onderbroken.
Ook moeten we nog naar Az-Feyenoord-Twente, kan je Vitesse uit al beter gehad hebben.

22 december 2014 om 14:58

hmm ja daar zit wel wat in. We hebben inderdaad genoeg moeilijke uitwedstrijden te gaan. Aan de andere kant hebben we ook al moeilijke uitwedstrijden gehad, zoals Groningen, Pec, Ajax en Heerenveen. Ik heb er desondanks alle vertrouwen in dat we kampioen gaan worden

Ik denk toch dat psv weer aan het eind van het seizoen een dipje krijgt en dan veel punten gaat verliezen maar dit jaar zijn ze wel wat constanter dan de voorbije jaren dus ik weet het nog niet echt

Misschien moeten ze daar in Eindohoven minder zweven. Er is nog een tweede seizoenshelft, ze zijn nog lang geen kampioen.

22 december 2014 om 14:40

Wie zie jij zweven? De enigen die ik zie zweven zijn alle Ajacieden die er blind vanuit gaan dat het wel goed komt de 2e helft van het seizoen,maar beseffen zij wel dat daar Heel hard gewerkt voor zal moeten?

22 december 2014 om 14:43

Ik wou net zeggen, alle PSVers zijn juist voorzichtig met uitspraken.

22 december 2014 om 14:46

Wat dacht je van Cocu die het alleen maar over het kampioenschap heeft. En ook Depay en Wijnaldum praten over niks anders

.

22 december 2014 om 14:52

Mag je geen ambitie uitspreken dan? Het is toch ook de bedoeling dat je als kampioenkandidaat kampioen wordt of niet dan? Je kan wel zeggen dat je er niet mee bezig bent, maar natuurlijk ben je daar wel mee bezig als je 1ste staat.

22 december 2014 om 14:53

Dat is hun ambitie. Ze zeggen nergens dat het al binnen is.

22 december 2014 om 15:16

Gewoon lekker voetballen en niet na 17 wedstrijden al over het kampioenschap praten want het 2e seizoenshelft kan raar lopen.

22 december 2014 om 16:57

Jongens....het is het einde van het jaar. Dan worden er balansen opgemaakt. Dan komen de journalisten voor een evaluatie op bezoek. Dan komen ook deze uitspraken.

Dat zien we toch elk jaar?

22 december 2014 om 21:57

@aze/che 4 Ever

Als er één uitspraak is die PSV-spelers de laatste weken wel standaard in een interview te lijken willen verwerken, is het die wel. Ik snap het 'zweven' dus niet echt.

Fijn om te horen voor Hamburg SV.

Nee hoor cocu.. het hele seizoen 0-0 spelen word je geen kampioen mee.

22 december 2014 om 14:34

Kan wel, maar moeten de anderen ook altijd 0-0 spelen. Dan is iedereen aan het einde van de rit kampioen met evenveel punten.

22 december 2014 om 14:42

Dat zou echt geniaal zijn, wat zou er dan gebeuren? Hahah

22 december 2014 om 14:47

Ado den haag is dan kamp.(A)

22 december 2014 om 15:25

Dan krijg je playoffs tussen de 18 beste teams.

Ik moet het allemaal nog maar zien PSV staat vier punten los maar persoonlijk vind ik PSV wel erg vanuit de organisatie spelen ook thuis neemt Cocu weinig risico. Elk team krijgt in een seizoen met een dipje te maken persoonlijk denk ik dat Ajax deze dip al heeft gehad en dat PSV deze nog moet krijgen. Vier punten is niet veel en ik ben benieuwd hoe Cocu een dipje gaat omzetten in positieve energie zoals de Boer daar meester in is?

22 december 2014 om 21:59

@tornado72

Wat is er mis met spelen vanuit de organisatie? Dat voorkomt juist die dip waar je over praat, je verhoogt de ondergrens.

Liever PSV dan Ajax, maar hoop natuurlijk Feyenoord

Hij heeft wel een punt, in het verleden was vaak de club met de minste tegengoals kampioen en niet degene met de meeste goals voor. Maar deze uitspraak moet je niet te letterlijk nemen zoals sommigen hierboven doen. Het gaat erom of je als team vanuit de organisatie kan spelen en achterin weinig weggeeft. Het Twente wat kampioen werd was hier een goed voorbeeld van. Achterin gaven ze weinig weg en voorin scoorden ze bijna altijd wel dankzij een bevlieging van Ruiz bijvoorbeeld.

Ik vind het altijd wel grappig dat iedereen zit te klagen op Bruma, Willems en Zoet. Ze zijn zogenaamd niet goed genoeg, maar de cijfers laten andere dingen zien.
Maar dat zal volgens de Feyenoorders wel weer aan de scheidsrechter ligen haha. Een paar reacties hierboven zit ook al een calimero. PSV was gewoon een maatje te groot voor dit Feyenoord, accepteer dat.

22 december 2014 om 15:55

Op basis van wat is PSV een maatje te groot? Zeker niet op basis van die wedstrijd.

22 december 2014 om 16:14

Zeker wel. Op basis van fitheid. PSV kan elke wedstrijd 90+ minuten knallen, bij Feyenoord zag je dat ze na 70 minuten allemaal kei kapot zaten, die goal die PSV nog tegen kreeg kwam gewoon puur doordat Bruma echt een kutwedstrijd speelde en Zoet nog niet half zo goed stond te keepen als normaal. PSV heeft een kleine maar zeer fitte selectie. Wijnaldum en Depay vooral, die jongens kunnen wel 100 minuten knallen. Daarnaast is er de echte winnaarsmentaliteit ingeslopen waardoor ze nu wedstrijden in de 90ste minuut winnen ipv verliezen.. ik kan me nog een ploeg herinneren die volgens mij in 2009/2010 met heel veel geluk kampioen werd, zo'n beetje elke partij werd met 1 doelpunt verschil gewonnen in de laatste minuten.

22 december 2014 om 16:39

Feyenoord had de pech met de 1-1 want toen waren wij duidelijk de betere. Wij hadden toen op 2-0 moeten komen en dan konden wij de wedstrijd beter uitspelen. Dat was heel ongelukkig. Verder moesten wij tot het uiterste gaan tegen AZ om 16:45 terwijl PSV op 60 procent tegen Twente kon spelen.

Vergeet niet dat Feyenoord een veel smallere selectie heeft. Clasie heeft een WK meegemaakt en dit seizoen 2.183 minuten voor Feyenoord gespeeld.

Wijnaldum heeft 1.893 minuten gespeeld. Guardado 1.222 minuten.

Feyenoord kocht met Boulahrouz, Wilkshire en Kazim veel ervaring maar ook spelers die laatste maanden amper hebben gespeeld. Je merkte dat uiteindelijk. El Ahmadi is ook helemaal leeg omdat Feyenoord amper rouleerde. Bij PSV rouleren ze meer.

Gewoon zo doorgaan en kampioen worden, het wordt weer eens tijd! Maar van de andere kant we zijn pas op de helft. Dus nog een lange weg te gaan, er kan nog van alles gaan gebeuren.

Tuurlijk daarvoor hebben jullie twee jaar geleden 100 doelpunten gemaakt en zijn jullie geen kampioen geworden.

22 december 2014 om 16:13

Idd...omdat we dus teveel tegendoelpunten hadden... dan klopt het toch?Cocu heeft het nergens over gescoorde doelpunten Goed lezen

Beetje waar maar toch maar 1 goal minder tegen dan Feyenoord en die scoren zo weinig.
Ik denk dat het een combi is van geluk en kwaliteit.
Als je ziet hoe goed Feyenoord soms speelt en niet weet te scoren dan kan je er wel geen enkele tegen krijgen maar daar koop je niks voor.
Kampioen word je hier in Nederland door te winnen van de kleintjes en soms geluk!

Is goed Cocu, jullie de minste tegendoelpunten, Ajax de meeste punten, waar kan ik tekenen?
Blijkt al paar jaar dat het helemaal niet zeker is dat je met minste doelpunten tegen kampioen wordt.

Cocu....als je 10 keren 0-0 speelt, dan wordt je ook geen kampioen!

22 december 2014 om 16:39

Als de rest dat ook doet wel.

weer een zeer originele poll
#26x dezelfde poll in 2 weken tijd

als het geval zou zijn dat je landskampioen word met de minste tegengoals, waarom investeert PSV dan zo verdomt weinig in goeie verdedigers?

“dan is er juist overtuiging om samen de boel succesvol om te draaien. Ik vertel spelers honderd keer dat voetbal wordt beslist op momenten en ook dat titels zelden gaan naar de ploegen die het meest scoren. Kampioen word je op basis van de minste tegengoals."

Mhm, meest scorende ploeg in de eredivisie ; Psv
2de meest scorende ploeg uit europa : Psv

dat de defensie van psv weinig gepasseerd is dit halve seizoen berust meer op het gebrek aan kwaliteit bij de aanval van de tegenstanders dan de verdedigende en keepers kwaliteit van eindhoven.

Beginnen die mensen die nu lopen te huilen over PSV Feyenoord dat PSV altijd weer de scheids mee heeft zich niet een beetje teveel aan te stellen? Of vonden jullie ook dat het kampioenschap naar PSV had gemoeten, omdat ze koploper waren 3 wedstrijden voor het eind, en in nota bene Rotterdam een belachelijke rode kaart kreeg (engelaar)? Nee iedereen vond terecht dat PSV het zelf had laten liggen, dus doe dan nu ook gewoon even normaal.

Daarnaast, als jullie dit al belachelijk vonden, wat vonden jullie van vorig jaar Feyenoord Psv? Eerste penalty wordt al gegeven terwijl Boëtius amper werd aangeraakt en gewoon op zijn benen bleef staan. De tweede was gewoon een schande voor het voetbal: Pelle die Bruma vastpakt, een omhaal probeert en hem mist. Ik vond het een vrije trap voor Psv, de rest vond het gewoon een duel om de bal. Wat denkt makkelie? Penalty en rood voor Bruma.

Hopelijk zien mensen nu gewoon in dat elke club de scheids mee en tegen kan krijgen, en dat niemand door moet slaan in mensen kampioen maken, PSV Knvb omkopen blablablabla. Allemaal zo kinderachtig.

PS die voorbeelden zijn niet om te laten zien hoe zielig en slachtoffer PSV is, maar dat iedereen weleens gematst en genaaid kan worden, ook Feyenoord en ook Psv.

on: Het kan mij even niet schelen hoe wij kampioen worden, als we het maar worden. Desnoods met 100 tegengoals, of dat wij vanaf nu elke wedstrijd maar 1 scoren, zolang wij over 34 wedstrijden op de nummer 1 staan. De rest zijn alleen middelen daarvoor.

Wat een uitspraak, valt me tegen van Cocu.
Raakt kant noch wal.

Klopt wel, de 0 houden en een paar keer zelf scoren in diverse wedstrijden wordt je automatisch kampioen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren