Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Braziliaans international verliest van Vormer en vertrekt per direct

Laatste update:

Fernando Menegazzo verlaat Club Brugge, zo heeft Michel Preud’homme zondag na afloop van de thuiswedstrijd tegen Racing Genk laten weten. De 33-jarige Braziliaanse middenvelder sinds afgelopen zomer voor de koploper van de Jupiler Pro League. Familiaire problemen en het gebrek aan speeltijd liggen ten grondslag aan het onverwachte vertrek.

“Hij heeft familiaire problemen en daardoor hebben we de beslissing genomen om hem te laten gaan”, vertelde Preud’homme aan diverse Belgische media. “Fernando keert per direct terug naar zijn vaderland. Ook al heeft hij de laatste tijd niet vaak gespeeld, toch is dit enorm jammer want Fernando was heel belangrijk voor de groep.”

Menegazzo ruilde afgelopen zomer Al Shabab in voor Club Brugge. Bij de Saudische club had de Braziliaan, goed voor acht A-interlands, al samen met Preud’homme gewerkt. Menegazzo was aan het begin van het seizoen een basiskracht, maar na de doorbraak van Ruud Vormer zat hij meestal op de bank. De Nederlander maakte zondag tegen Genk alweer zijn vierde doelpunt in de laatste negen wedstrijden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weken wordt er niks gepost over de Belgische competitie en dan deze belachelijke titel...

21 december 2014 om 22:00

Inderdaad. Nergens berichten over de titelstrijd, of de goeie Europese campagnes van Club en Anderlecht, of weet ik veel wat, maar dan dit artikel met die kop.

Menegazzo is al jaren niet meer opgeroepen en vertrekt heus niet omdat hij ' verliest van Vormer'.

21 december 2014 om 22:39

Dit is .nl en niet .be

21 december 2014 om 23:06

Maar dan nog, VZ heeft regelmatig artikelen over Rusland, Portugal, Turkije, Frankrijk, Spanje, Engeland, Duitsland, Italië etc. Waarom dan niet over België?

22 december 2014 om 00:10

Blijkbaar geen vraag naar anders zouden ze dit wel doen. Tevens worden er minder stukken door andere pers geschreven over Belgie dus dan kunnen ze ook minder stukken verkapt overnemen.

22 december 2014 om 00:39

Ik zou het best interessant vinden dat VZ elke maandag (of zondag) een soort samenvatting maken van elke ('belangrijke' Europese competitie. Zoals België, Turkije en Rusland (en de obvious keuzes).

21 december 2014 om 22:56

@belgië

Ja hebben ze dan geen belgische voetbalsite ofzo? Ik neem aan dat jullie het ook niet continue over de Eredivise hebben ofwel?

Alhoewel Belgen in het algemeen toch een beetje opkijken tegen Nederlanders. Ik merk ook dat ze het in het nieuws opvallend vaak over Nederland hebben maar wij in Nederland hebben het eigenlijk bijna nooit over België behalve dan voor Samsonengert en K3.
En ik kan het weten want ik woon al 6 jaar in België.

21 december 2014 om 23:36

Hebben ze geen huizen in Nederland?

22 december 2014 om 01:05

+1 van een Tukker

Je kon aan het begin van het seizoen zien dat hij tekort komt voor dit niveau, hij speelt echt gigantisch traag. Logisch ook na drie jaar in Qatar te hebben gevoetbald. Hij is ook al 33. Gato Silva - met Chili nog op het WK - is ook al waardeloos op die positie dus staat Vormer erin die het vooralsnog prima doet. Hij is misschien niet de sterkste speler van dit elftal maar hij is het type dat nodig is tussen de CVM ( Simons) en de CAM ( Vazquez). Hij moet niet voetballen, enkel lopen en overal aanwezig zijn.

21 december 2014 om 22:09

Waardeloos? Silva valt inderdaad wat tegen maar dat kan nog komen. Hopelijk trekt Club een goeie vervanger voor Menegazzo aan, want Timmy is er ook al 38, maar ik heb nog steeds vertrouwen in Silva. Menegazzo bracht inderdaad niets bij.

21 december 2014 om 22:18

Silva is vooral agressief maar heeft moeite in balbezit. Vormer is slimmer, hij passt gewoon terug of lateraal. Doet het gewoon prima bij Club Brugge.

21 december 2014 om 22:46

Dit is een bondige analyse van wat hij tot nu getoond heeft. In dat opzicht heb je volkomen gelijk. In balbezit is hij inderdaad vaak slordig, maar hij kan echt wel veel beter. Hopelijk toont hij dat nog in Brugge.

Ik ben ook tevreden over Vormer.

Hoe speelt vormer? Zoals ik soms lees goed! Maar is het niveau verschil met Nederland zo erg? Dat vormer bepalend is bij de top in België en in Nederland op de bank zat?

21 december 2014 om 22:01

Vormer had gewoon betere spelers op zijn positie staan bij Feyenoord. Je kan het ook omdraaien.

Vleminckx wordt in nederland topscoorder en raakt geen knikker in België.

21 december 2014 om 22:32

Om te zeggen dat Vleminckx in Nederland zo goed was is natuurlijk niet waar. 23 goals is ook niet heel veel om topscorer te worden. Er zaten ook geen super doelpunten bij. NEC heeft gewoon goed gehandeld en gelijk geld gebeurt. Was geen topper die Vleminckx scoren deed hij wel.

21 december 2014 om 22:59

Het verschil tussen belgie en nederland is dat in belgie veel minder ruimte wordt gegeven aan de aanvallers. Er zijn genoeg voorbeelden van aanvallers die in nederland vlot scoorde en in belgie niet tot scoren kwamen.

21 december 2014 om 23:00

@belgië

Ja hele uitzonderlijke gevallen zijn dat maar het is vaker zo dat eredivisie spelers in belgië het geweldig doen en andersom minder.

Denk aan Ryan Donk die een vaste kracht is maar in Nederland weinig voorstelt.
Of Derijck 'het grote talent van Anderlecht' die overal maar aan het aan modderen is.
En natuurlijk is het ook opvallend vaak zo dat alle goede belgen uit de eredivise komen maar in belgië amper goede nederlanders opstaan of belgen.

Denk aan Mertens, Vermaelen, Vertonghen, Aldeweireld etc .

21 december 2014 om 23:04

dat is omdat jullie clubs onze jeugdopleidingen komen leegroven op jonge leeftijden waardoor de beste niet doorbreken in België maar in Nederland.

21 december 2014 om 23:26

En finbogasson , malki , vleminckx , bulykin waren allemaal te slecht in belgie en scoorden er op los in nederland!

Sommige spelers aarden nu eenmaal beter in ander competitie en je moet ook wat geluk hebben!

22 december 2014 om 08:11

Ze scoorde er dan op los maar eigenlijk alleen Finbogasson was een topper van die spelers. De rest scoorde dan wat, maar om te zeggen dat dat goede voetballers waren? Niet echt.

22 december 2014 om 08:34

Malki, Vleminckx en Bulykin

Waren hele beperkte voetballers hoor.
Dat ze hier veel scoren zal ook wel met aanvoer te maken hebben. Want een spits die goede aanvoer krijgt kan veel scoren. Dan hoeft het echt niet zo'n ster te zijn, gewoon de juiste balletjes afwachten. Altidore vond ik bij AZ echt een goede speler maar bij die club waar hij nu speelt spelen ze met 5 middenvelders. Ja logisch dat hij dan niet scoort, het is geen one-man army.

Ik zie in België zelden een absolute topper opstaan, de laatste jaren is het bij jullie misschien iets beter geworden maar de eredivisie is een absolute talentenfabriek. Suarez, Ibrahimovic, Van Persie, Robben allemaal jongens die groot werden in de eredivisie. In België spelen ze maximaal 1ofzo voordat grote talenten al weg gaan uit de jupiler pro league. Hazard is ook groot geworden in Frankrijk, Courtois heeft letterlijk 1 seizoen gekeept in België.

Als je dat vergelijkt met onze talenten die minimaal een jaar of 3 spelen in de eredivisie voor ze een grote transfer maken.

Vertel mij daarbij eens welke grote spelers minimaal 3 jaar in de belgische competitie hebben gespeeld voor ze naar een topclub gingen de laatste jaren?

22 december 2014 om 09:07

Dat de jeugdspelers zo makkelijk weg te halen waren uit België heeft ook z'n reden: het gebrek aan perspectief wat er jarenlang was. Jij hebt het over leegroven, ik zeg dat jullie de genoemde talenten min of meer hebben weggejaagd door te gaan voor oudere spelers, te dure buitenlanders en karrenvrachten aan Afrikanen.

Gelukkig voor de Belgen zijn een aantal clubs daarin veranderd en kunnen ze talent in eigen land zien..

22 december 2014 om 17:09

kenmerk
Kompany, Lombaerts, Courtois, Dante, Bacca, De Bruyne, Witsel, Fellaini... en zo kan ik nog even doorgaan. Your argument is invalid.

"denk aan Ryan Donk die een vaste kracht is maar in Nederland weinig voorstelt." Dit geeft ook aan dat je er weinig van kent, want Donk speelt bij Kasimpasa in Turkije...

21 december 2014 om 22:05

Hij doet het goed. Blinkt nooit uit maar is wel een erg nuttige speler die simpel speelt, af en toe zijn goaltje meepikt door te infiltreren en veel kilometers maakt.

Het verschil tussen België en Nederland is volgens mij vrij klein. In ons land zou Ajax waarschijnlijk wel kampioen worden, maar zoals jij Vormer aanhaalt, kan ik een Malki, Bulykin, Finnbogason e.a. aanhalen.

21 december 2014 om 22:05

Nee, het niveauverschil is zo groot dat Bulykin, Vleminckx, Malki, Finnbogason en Junker bij ons geen bal raken. En bij jullie worden ze dan weer met 2 vingers in de neus topschutter van de competitie.

Natuurlijk is Vormer een heel goede kracht voor zowel alle Belgische en Nederlandse topclubs. Alleen had hij bij Feyenoord pech dat niemand echt in hem geloofde en dat hij tegen Clasie moest opboksen op zijn positie.

Het is niet de grote sterkhouder van Club Brugge, maar hij is wel erg nuttig.

21 december 2014 om 22:33

Ja en zo kun je alles weer omdraaien met spelers. Toch is de Nederlandse competitie sterker vind ik.

21 december 2014 om 22:47

Goed onderbouwd. Waarom vind je de Nederlandse competitie sterker?

22 december 2014 om 08:19

2 vingers in de neus topschutter van de competitie? Finbogasson heeft het inderdaad erg goed gedaan maar ook in Belgie zou hij het nu goed doen. Mali en Bulykin topscorers geweest? Wanneer? Verkondig geen onzin aub.
Vleminckx wel in een jaar dat 23 doelpunten genoeg was. Om nou te zeggen dat hij een topper is? Nee. Nu zou hij in Nederland ook niet zomaar slagen.
Daarnaast heeft Finbogasson maar even in België gespeeld. Was hij nu van Heerenveen naar België gegaan ipv Spanje, durf ik te wedden dat hij ook daar zijn doelpunten wel zou maken al is Heerenveen een plek waar het spel op een spits is afgestemd. Finbogasson, Sighthorsson, Huntelaar, van Nistelrooy. Dost, Alves zijn een paar namen.

21 december 2014 om 22:05

het niveauverschil tussen de belgische en de nederlandse competitie is zeer klein.

21 december 2014 om 23:14

Het niveau in België ligt toch een stukje lager dan in Nederland. Een bankzitter bij Feyenoord is bij de koploper in België een belangrijke schakel. Dat zegt genoeg. Feyenoord int twee keer redelijk gemakkelijk van een topclub in België.

22 december 2014 om 01:53

Zo kortzichting denken. Om jouw logica te gebruiken:

-Vleminckx topscoorder in Nederland, niet goed genoeg in België
- Bulykin (bijna) topscoorder in Nederland, niet goed genoeg in België
- Engelaar destijds topspeler in Nederland, niet goed genoeg in België
- Finnbogason doet het uitstekend in Nederland, middelmatig in België
- Belgische ploegen doen het beter in Europa dan de Nederlandse

Dus= het niveau in Nederland ligt toch een stuk lager dan in België

22 december 2014 om 09:28

Dan heb je toch niet goed opgelet. De Belgische ploegen scoren nu al voor het derde jaar op rij meer punten in Europa dan de Nederlandse ploegen. Volgend seizoen wordt Nederland voorbijgestoken door België.

Hopelijk opent dit de deur voor Vanaken, al wordt die misschien te duur om deze winter nog te kunnen betalen.

Vormer speelt sterk, zeker de laatste weken. Wat een loopvermogen! Hij ook voor de nodige duelkracht om Simons niet aan z'n lot over te laten en is eveneens bij bijna iedere aanval voorin te vinden.

Ruud Ruud Ruud!

21 december 2014 om 22:50

Ik vrees voor Vormer dat, als Vanaken komt, Vormer op de bank terechtkomt. Maar we mogen echt geen 6 miljoen neerleggen voor Vanaken. Vier is het maximum, en blijkbaar neemt Lambrecht daar geen genoegen mee.

Jammer dan, maar ik vind 4 miljoen al heel veel voor iemand die pas 1,5 jaar in eerste speelt en na een goed debuutseizoen een minder halfjaar kent.

21 december 2014 om 23:01

Ik denk echt niet dat als vanaken komt vormer op de bank gaat. Vormer is hij heel belangrijk voor de balans op het middenveld.

21 december 2014 om 23:44

Het zijn verschillende spelers en weet niet echt hoe je ze samen zet met Vazquez erbij. Maar ik denk niet dat hij al komt deze winter: zoals je zegt Lambrecht neemt geen genoegen met minder, terwijl meer niet te rechtvaardigen valt.

22 december 2014 om 17:13

Iemand die zo veel geld kost, speelt altijd. Maar dan is er weinig balans op ons middenveld, laat Vanaken maar bij Lokeren.

Zo ben je bankzitter bij Feyenoord, zo grote man bij de koploper in België. Het kan snel gaan. Leuk voor Vormer, sympathieke jongen, maar voor Feyenoord kwam hij net te kort.

22 december 2014 om 11:48

Grote man is wel wat overdreven. De enige onmisbare schakels bij Club Brugge zijn Vazquez (aanvallende mid) en Ryan (keeper)

Voor de rest is Club een goed draaiend geheel waar veel geroteerd wordt en ja, Vormer draait goed mee in dat geheel, dat mag gezegd worden.

22 december 2014 om 17:11

Hij is een belangrijke radar in het geheel, maar grote man is zwaar overdreven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren