Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zogenaamd onze beste arbiter beïnvloedt de ranglijst van de Eredivisie’

Laatste update:

Björn Kuipers wordt gezien als een van de beste scheidsrechters ter wereld en als er in Nederland een topwedstrijd op het programma staat is de kans groot dat Kuipers de fluit mag hanteren. In de wedstrijd tussen PSV en Feyenoord (4-3) maakte Kuipers echter geen bijzonder goede indruk. Met name de Feyenoorders waren niet blij met het optreden van de leidsman.

/

Bij de 1-1 van Luuk de Jong zag Kuipers een overtreding van de spits over het hoofd, terwijl Feyenoord-keeper Kenneth Vermeer gehinderd zou worden door Luciano Narsingh bij de 3-2. “Een kerstkaartje van PSV voor scheidsrechter Kuipers is op zijn plaats. Zonder twee paar ogen op de achterlijn van de vijfde en zesde man blijft Kuipers een doorsnee arbiter”, zijn de harde woorden van Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf.

Volgens Driessen heeft Kuipers (‘zogenaamd onze beste arbiter’) invloed gehad op de ranglijst en niet alleen door zijn fouten bij PSV-Feyenoord. “Bij Ajax-PSV vergat hij Karim Rekik een rode kaart en Kolbeinn Sigthórsson een penalty te geven”, aldus Driessen.

Is Björn Kuipers de beste arbiter van het land?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
19 december 2014 om 10:56

Wij presteren tenminste nog in de eredivisie, kunnen we van Feyenoord niet zeggen

19 december 2014 om 11:15

Dat is onzin, als feyenoord geen arbiter tegen zich had tegen psv, hadden we maar een paar punten achter jullie gestaan. Gezien ons waardeloze begin kan gesteld worden dat feyenoord vrijwel gelijkwaardig is aan ajax.

19 december 2014 om 12:03

Waarom maak je deze opmerking? Is het echt nodig om nu te provoceren? Je zou iets meer bescheidenheid verwachten nadat je met 0-4 afgedroogd bent in eigen stadion. Daar had geen scheidsrechter wat mee te maken.

19 december 2014 om 12:20

ja en zo ken ik er nog wel 10 wedstrijden..

Feyenoord vs dordrecht waar dordrecht rood krijgt... bij een 0-0 stand.

Ajax Heerenveen waarbij ajax geen rood en geen penalty tegen krijgen bij een 0-1 achterstand.

En ga zo maar door...

Maar nu het een grote club is komen ze er in de media mee.. Valentijn had dit ook moeten zeggen toen Feyenoord bevoordeeld werd in de kuip maar dan hoor je ze niet.. Hypocriet

20 december 2014 om 09:35

Een lid met 200 punten die zo provoceert. En wanneer deze reactie weg gehaald word durf ik te wedden dat er geen punten af worden gehaald, maar wel van de leden met minder punten en met betere argumenten die wel gewoon serieus zijn. Triest.

On: Het is duidelijk dat Kuipers de beste van Nederland is, we moeten niet gaan doen alsof mensen geen fouten kunnen maken we zijn geen robots. Wat ik dan jammer vind is dat voetbal geen manier hanteert net als bij de NBA waar je het spel stil kunt zetten om het moment nog eens te bekijken. Dit zal heel wat controverse momenten in het voetbal kunnen helpen. Dit plannetje zal dan ook niet werken omdat Platini zelf geen fan is van doellijntechnologie laatstaan van wat ik net voorstelde.

Waarom voeren we dan niet de 5e en 6e man in de Eredivisie in? Lijkt mij een prima toevoeging en kan een hoop dingen voorkomen.

19 december 2014 om 10:45

Die durven alleen tegen kleine clubs in te grijpen niet in een topwedstrijd

19 december 2014 om 12:54

Die 5e en 6e man staan r ook voor spek en bonen joh. Behalve bij Apoel-Ajax toen er hands werd geconstateerd...

Vraag me werkelijk af welke gek dit verzonnen heeft... Overal zijn camera's, die alles waarnemen. Maar nee, we creeeren n paar Melkert-banen...

19 december 2014 om 13:48

Curtazimo,

Maar diegene die de achter het scherm zit te kijken kan ook fouten maken hè. Zie discussie Narsingh-Vermeer over buiten spel of niet.

Kuipers zegt nee, maar oud-top scheidsrechter Van den Ende zegt ja.

Het kan dus zijn dat ook de videoref een verkeerde keuze maakt en dan komt er enorm veel ophef..

20 december 2014 om 01:19

Dat is ook zo... 'charme' van het spel dan maar, hoe zuur ook af en toe...

Ach gut, Valentijn.

Is het nu jouw favoriete club er indirect ook last van heeft, ineens zo erg dat Feyenoord verliest door (onder andere) een fout van de scheids dat je er een stukje aan moet wijden in je kwaliteitskrant?

Bij Ajax-Heerenveen vergat een andere scheids Heerenveen een penalty en een ajacied een kaart te geven. Maar daar schrijf je niks over. Hoe typisch.

Echt, ik baal ook dat Feyenoord verloren heeft, maar soms zit het nou eenmaal mee, en soms tegen. Dat geldt uiteindelijk wel voor iedereen, zo aan het eind van het seizoen.

19 december 2014 om 10:36

hahaha inderdaad ,maar als het andersom was geweest toen dan was het stuk toen al geschreven hoor.

19 december 2014 om 10:54

Ben blij dat jij dit stukje schrijft anders had ik het gedaan! Wat een misselijk stuk vreten is ons Valentijntje toch, bah! Heeft zich waarschijnlijk weken lang zitten verheugen op deze wedstrijd in de hoop dat het gat tussen ajax en PSV verkleind zou worden en dan wint PSV ineens zeg! Dat zat niet in de planning...

Hele tendentieuze schrijver en een vervelend mannetje.

19 december 2014 om 11:15

Hij is anders ook niet echt een ajax fan hoor hij zit ze altijd af te kraken maar ik als ajax fan vind gewoon dat mijn club beter moet presteren en niet kihken naar anderen want veel zijn we niet opgeschoten byiten die 4 kampioenschappen

19 december 2014 om 11:39

Dus nu moeten alle fouten voor Driessen beschreven worden, volgens jou? Belachelijke reactie. Die kerel noemt wat voorbeelden en zal geen reet uitmaken of 'zijn club' daar last van heeft. Denk je dat er iemand bij Ajax is of voor Ajax is die zich zorgen maakt om die 4 punten?

En soms zit het mee en soms zit het tegen geldt uiteindelijk zeker niet voor iedereen. Daar is aan het eind van jaar meestal wel weer een onderzoekje over en dan zie je dan sommige clubs vaker de dupe zijn. En dat blijft jammer.

19 december 2014 om 11:51

Nee hoor. Hij moet helemaal niks.

Maar dat hij nu deze twee dingen aanhaalt om te verklaren dat Kuipers de ranglijst beinvloedt, is kinderachtig en sneu.

Hij moet wel op gaan passen. Door deze fouten zal zijn status als scheidsrechter steeds minder worden. Alsnog vind ik hem de beste scheidsrechter van Nederland, maar hij moet zoals ik al zei wel op gaan passen.

We lopen wel met zijn allen te klagen op de scheidsrechters, maar vergeet niet dat zij in een split second moeten bepalen met behulp van de assistenten. Het publiek thuis heeft makkelijk praten, aangezien wij het allemaal terug kunnen zien. De kritiek die de scheidsrechters daarentegen krijgen is soms wel terecht

Goh, de Telegraaf die spuwt over iets waar Ajax een keer nadeel over heeft? Origineel

19 december 2014 om 12:49

Goh, jij die spuwt als er iets over Ajax gezegd wordt? Verrassend.

Het valt wel op dat Psv de scheidsrechter vaak mee heeft. Komt zelden voor dat een beslissing slecht uitpakt. Laten we het er op houden dat het toeval is .

19 december 2014 om 10:38

Bruma heeft al een aantal keren rood gehad. Dat valt dus wel mee.

19 december 2014 om 10:48

Bruma zou niet eens mogen voetballen man, blind paard is dat. Wellicht dat curling meer wat voor hem is.

19 december 2014 om 10:52

Curling is een sport voor de mensen met finesse, dus denk niet dat Curling voor hem weggelegd is. Misschien Mma?

19 december 2014 om 10:58

Was dat onterecht dan?

19 december 2014 om 12:22

@! cyrusll,

JA het begint bijna op ajax te lijken..

Wat een trieste kerel! Op internet gaat een foto rond waarbij duidelijk te zien is dat kongolo de jong ook vast grijpt, verder heeft hij het niet over de niet gegeven penalty aan PSV alsmede de niet gegeven rode kaarten aan el ahmadi en whilksire. ...

19 december 2014 om 10:38

En op die foto zie je De Jong contact maken met het been van Kongolo. Beter kijken vriend. En El Ahmadi en Wilkshire rood? lachwekkend.

19 december 2014 om 11:06

Slaande beweging is altijd rood en daarbij whilkshire die met geel opzak duel aangaat met 2 benen is ook gewoon 2e geel. Mja ik geniet er niet minder om, door zulke topics zie je dat het weer goed gaat met PSV.

19 december 2014 om 13:19

El Ahmadi had inderdaad rood moeten hebben en Wilkshere kon hem krijgen. Verder valt Kongolo op een manier die niet normaal is, dat geeft aan dat hij ondanks de overtreding een stuk simuleert en hij op zijn benen had kunnen blijven staan. Niets is mooier dan Feyenoorders die weer eens verontwaardigd doen.

19 december 2014 om 13:56

Tyler,

Kopstoot is ook altijd rood. Dat je het even weet. Maar dat doet er natuurlijk niet toe, ogen zijn alleen gericht op actie El Ahmadi...

Harde woorden inderdaad maar het klopt wel, beide doelpunten ging een overtreding aan vooraf, maar helaas kunnen ze dus niet alles zien. Zag een foto van Narshing van het moment dat De Jong kopte en daar zag je duidelijk dat Narshing Vermeer tegen hield, maar ja nu hebben we herhalingen nodig om het te zien. Het zijn gewoon slimme overtredingen die het verschil maakte. Maar Feyenoord heeft het verloren in het begin van het seizoen toen de selectie nog niet compleet was. Verder vind ik dat dit gezeur over deze wedstrijd maar eens klaar moet zijn!!

Kuipers is zonder meer de beste scheidsrechter van Nederland, woensdag had hij echter een bijzonder slechte dag, dat kon iedereen zien. Je zag het al meteen, na een kwartier 3 gele kaarten voor vergrijpen die in een topwedstrijd geen geel zouden moeten zijn, want dan blijf je bezig. Daarna natuurlijk die twee goals waarbij een overtreding niet werd gezien, vooral De Jong mocht zijn gang gaan. Als Higler deze wedstrijd had gefloten en dezelfde fouten als Kuipers had gemaakt, dan schreeuwde nu heel Nederland dat hij nooit meer mocht fluiten. Nu Kuipers ze maakt kunnen we weer zien dat het mensenwerk is. Lullig voor Feyenoord, hen wordt nu een overwinning ontnomen (al is het natuurlijk de vraag of ze ook met 3-2 hadden gewonnen dan) en ook lullig voor de achtervolgers van Psv, maar scheidsrechter zijn mensen en die maken soms de grootste fouten. Voor PSV was het een fijne woensdagavond, helaas dat zo'n overwinning zo'n bijsmaak krijgt, maar drie punten zijn drie punten.

19 december 2014 om 10:59

PSV heeft gewoon op eigen kracht gewonnen hoor! Daar doen de beslissingen van de scheidsrechter niets aan af!

Ik begrijp wel dat het heel zuur is voor Feyenoord (en voor ajax!) dat PSV gewonnen heeft en aangezien zij de meeste vertegenwoordigers in de media hebben, buitelen die nu allemaal over elkaar om maar te roepen dat PSV dankzij Kuipers gewonnen heeft.

Accepteer gewoon je nederlaag en leg de schuld bij jezelf. Als je (onterecht) op 3-3 komt moet je dat puntje koesteren en niets meer weggeven.

19 december 2014 om 11:04

"als je (onterecht) op 3-3 komt "

Er was helemaal niks onterechts aan de 3-3.

19 december 2014 om 11:09

Ik had eerder de 4-2 verwacht dan de 3-3. Feyenoord had nauwelijks kansen en de 3-3 kwam uit de lucht vallen. In dat perspectief was de 3-3 onterecht gezien het spelbeeld. Feyenoord moest gelukkig zijn met die 3-3 maar gingen wederom de fout in waardoor ze toch nog verloren in de laatste minuten.

19 december 2014 om 11:14

Aha, dié redenering.

Weet je wat volgens die redenring onterecht was en uit de lucht kwam vallen? De 1-1.

Trouwens. De 2-2 ook.

Maar noem jij de 3-3 maar fijn onterecht hoor, als jou dat goed doet.

19 december 2014 om 11:22

Kansloze vent. Zo kun je wel door blijven gaan. Als je in de 88e minuut de 3-3 maakt, geheel tegen de verhouding in op dat moment (zo beter?) dan moet je gewoon heel blij zijn met dat punt. Maar Feyenoord speelde te speels, opportunistisch, en verspeelde daarmee een punt. Ze hadden gewoon simpel de wedstrijd uit kunnen spelen en de 3-3 kunnen pakken. Ze krijgen de 4-3 om de oren na een eigen corner nota bene.

En nee, het doet me niet goed. Ik had liever dat Feyenoord de punten of minsten 1 punt had gepakt.

19 december 2014 om 11:36

Tuurlijk, de tweede helft was voor Psv, ( pas ná de 2-2 overigens) en ergens moet je altijd blij zijn als je laat scoort, maar de 3-3 was over de hele wedstrijd gezien gewoon absoluut niet onverdiend.

En dat Feyenoord het momentum wilde pakken en ook nog voor de 3-4 wilde gaan was helemaal niet zo gek. We stonden namelijk 9 punten achter. Als dat niet zo was geweest hadden ze meteen genoegen genomen met 3-3.

Nog even wat anders, trouwens: Iemand die dezelfde redenering aanhoudt als jij, om een ander punt te maken waar jij het niet helemaal mee eens bent een "kansloze vent" noemen? Dát noem ik kansloos.

19 december 2014 om 11:51

Het gaat toch ook over de 3-3? Die was gezien het spelbeeld onverdiend. Dat is wat war75 zei in zijn reactie, en jij vroeg hoezo onverdiend en dus gaf ik uitleg. Dat jij vervolgens de onterechte 1-1 bijhaalt vind ik vrij kansloos. Zo kun je er van alles bij halen.

Voor de 3-4 gaan vond ik vrij naïef. Ze mochten hun handen dichtknijpen dat het nog 3-3 werd (en nu niet zeggen dat ze 0-2 hadden kunnen/moeten maken, daar gaat het niet over) op dat moment, want het hing totaal niet in de lucht. Dat ze vervolgens met zijn allen naar voren gaan voor een corner en in de counter de 4-3 tegen krijgen is gewoon dom in mijn ogen. Ja, je mag best proberen de 3-4 te maken anders kun je ook zeggen, we nemen de corner helemaal niet. Maar om alles op alles te zetten is gewoon dom. Ze hadden het punt meer moeten koesteren in mijn ogen.

19 december 2014 om 12:04

Daarna leg ik prima uit wat ik bedoel en waarom ik de 3-3 dus uiteindelijk over de hele wedstrijd niet onverdiend vond. Dan kun je alsnog een heel betoog gaan houden, maar dat is helemaal niet nodig. Het is allang duidelijk

Misschien was het ook wel naief, ik denk wel dat het met de stand te maken heeft gehad. Niks meer aan te doen.

Overigens: als ik iets wat jij denkt kansloos vind, dan zeg ik dat . Dan speel ik het niet op de man door jou een kansloos figuur te noemen. Omgangsvormen, of zoiets.

19 december 2014 om 12:19

Je kunt wel zeggen dat het daar niet over gaat, maar dat doet niets aan zijn punt af. Het gaat namelijk over dezelfde wedstrijd en daarmee is de vergelijking relevant.

Omdat iemands argument jou niet aanstaat wil dat niet zeggen dat dat argument irrelevant is. Als discussies zo werken zou altijd alleen het eerste argument relevant zijn.

De 1-1 had niet mogen vallen. Dan was de situatie in de laatste minuut nooit voorgevallen. De 3-2 was overduidelijk hinderen. Dat zijn 2 doelpunten die niet geteld mochten worden.

19 december 2014 om 15:54

Oké, over de gehele wedstrijd gezien was 3-3 een verdiende uitslag. Maar toen de 3-3 ook daadwerkelijk viel mocht Feyenoord de handen dichtknijpen want op dat moment zag ik Feyenoord niet scoren. Sterker nog, ik zag PSV eerder de 4-2 maken. Dat PSV uiteindelijk toch nog de 4-3 kon maken zegt wellicht wat over de onervarenheid van dit Feyenoord, zo onnodig en ook jammer want dan was er meer spanning geweest bovenin (ik ben overigens geen PSV-supporter mocht je dat soms denken).

Maar goed, dat kansloze was meer dat de discussie ging over de 3-3 en je met de onterechte 1-1 komt. Je hebt daarin gelijk maar dat was niet echt relevant. Maar goed, ik vind je verder wel een lieve jongen. Zo beter? #kerstgedachte

@ feye88

Nee, de discussie ging of de 3-3 terecht was of niet. Op dat moment was PSV simpelweg beter en ik had niet verwacht dat Feyenoord zou scoren. Dat deden ze wel, tegen de verhouding in. Dat het misschien al 0-3 voor Feyenoord had kunnen of moeten staan doet daar niets aan af en daar ging de discussie niet over. Over de hele wedstrijd gezien had Feyenoord zeker een punt verdiend.

Aaah man ik kan niet begrijpen hoe hypocriet deze man is!! Feyenoord krijgt in de Kuip werkelijk alles mee door dat publiek, vorig jaar ook al, kregen ze een makkelijke penalty tegen PSV en kreeg eentje van PSV onterecht rood geloof ik. Daar hoor ik hem weer niet over!!

19 december 2014 om 10:44

"onterecht rood geloof ik"

Ja. Jij komt echt heel overtuigend over.

Nog beslissingen in Feyenoord-Psv de laatste jaren waar de scheidsrechters na afloop ook unaniem en hardop toegaven dat het echt een fout was, zoals nu?

Nee he. Precies. En ja: iIk weet heus wel dat Feyenoord niet te klagen heeft in de Kuip, maar "werkelijk alles mee" is bullsh*t.

19 december 2014 om 10:54

Nee, ik weet het niet meer precies, ik weet wel dat Feyenoord daar opzichtig bevoordeeld werd.

En jij weet net als ik dat vorig seizoen en het seizoen daarvoor Feyenoord heel vaak opzichtig geholpen werd in de Kuip. Nu is dat (gelukkig) een stuk minder.

19 december 2014 om 10:58

"nee, ik weet het niet meer precies, ik weet wel dat Feyenoord daar opzichtig bevoordeeld werd."

Oke. Nú ben je wel overtuigend, met sterke argumenten.

Enne: "heel vaak opzichtig geholpen werd". Oei. Daar zeg je wat. Ik weet alleen dat scheidsrechters weleens onder de indruk zijn en daardoor eerder beinvloed worden. Maar "opzichtig geholpen"? Dat is bijna een beschuldiging. Dat is wel riskant.

Beschuldigingen moet je goed kunnen staven. Gelukkig heb jij sterke argumenten als "ik weet het niet meer precies" en "geloof ik".

Sterk punt hoor. Ik ben overtuigd.

19 december 2014 om 11:20

Vorig jaar kreeg Feyenoord tegen PSV in de Kuip 2 onterechte penalties. Drie jaar geleden kreeg Engelaar onterecht rood in de Kuip, wat PSV voorronde Champions League kostte.

Fouten worden nou eenmaal gemaakt en ze vallen aan alle kanten. Ik vind het wel hypocriet dat nu iedereen over die fout van de Jong bij de 1-1 valt. De Jong zelf wordt ook vastgehouden. Verder praat er niemand over de niet gegeven penalty toen Guardado neergehaald werd.

Om al deze discussies te voorkomen hoop ik dat er in het voetbal een videoscheidsrechter wordt ingevoerd net als bij het hockey.

19 december 2014 om 11:26

"ik vind het wel hypocriet dat nu iedereen over die fout van de Jong bij de 1-1 valt. "

Wee je wát ik hypocriet vind?
Dat alle psv-ers toen blijkbaar wel commentaar mochten geven dat ze het allemaal zo erg vonden, en nu het andersom gebeurt ineens hypocriet genoemd wordt.

Dát is hypocriet.

En dan ga ik op je "2 onterechte penalties" maar niet in, want daar valt heel goed over te discussieren.

19 december 2014 om 13:59

@wouter1985

Twee onterechte penalties? Ohw, Boetius werd bij zijn schouder vastgehouden, en Pelle werd aan zijn arm getrokken in de 16.

Niks onterechts aan.

Kongolo werd vastgehouden voordat hij de Jong vasthield, overtreding begon dus bij de Jong.

Maar zoals je zegt, fouten worden eenmaal gemaakt, de ene keer heb je ze voor de andere keer tegen. Helaas niks aan te doen.

Over je videoscheidsrechter:

Nee, ook die kunnen fouten maken. Het kost een vermogen om de videoarbiter in te voeren, maar als deze dalijk een cruciale fout maakt moet je eens kijken hoeveel ophef er komt..

19 december 2014 om 11:22

Vergeef het deze man. Een duidelijk Ajax aanhanger die het moeilijk kan verkroppen dat PSV 4 punten los staat.

Verder ben ik het met je eens. Kuipvrees bestaat nog altijd en Feyenoord blijft vooral thuis een van de meest bevooroordeelde clubs. Nu valt het me wel op dat de meeste Feyenoorders het goed oppakken en het vooral Ajacieden zijn die het zwaar hebben.

Even voor de duidelijkheid: Kuipers is ook maar een mens, en een mens maakt fouten. Zo simpel is het, als iedereen zoveel commentaar heeft moeten ze er zelf maar eens gaan staan.

19 december 2014 om 11:02

Zo is Kuipers ook begonnen. Was als speler een irritant pisventje wat altijd de mond los had tegen de scheidsrechter. Volgens mij zei zijn vader dat hij zelf maar eens moest fluiten als hij het altijd beter wist. En toen werd hij de beste scheids van Nederland (feyenoorders zullen het nu wel niet met me eens zijn denk ik).

19 december 2014 om 11:13

Ben het als Feyenoorder wel met je eens. Hij maakte woensdag twee grote fouten in ons nadeel, maar als je over een seizoen lang gaat tellen denk ik dat Kuipers de scheidsrechter is die het minste fouten maakt. Feyenoord heeft gewoon veel pech dat Kuipers uitgerekend deze fouten maakt in een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen

19 december 2014 om 11:28

Tja, ik vind het geen fouten. Dat incident met Vermeer en Narsingh legt hij prima uit en op zich heeft hij daar een punt. Eerlijk gezegd vond ik het wel een overtreding/buitenspel, maar goed dat is zijn mening. Vermeer protesteert ook nauwelijks en doet niks om Narsingh weg te krijgen dus ik heb het idee dat zelfs hij het eens is met de beslissing van Kuipers.

De 1-1 was een overtreding, maar de bal was niet in de buurt. Kuipers kan dit niet zien aangezien hij kijkt waar de bal is en wat daar allemaal gebeurt. Volkomen logisch dat hij dat incident van De Jong niet kan waarnemen. Een overtreding? Ja. Maar of dit echt Kuipers valt aan te rekenen, ik vind van niet.

Dat tweede doelpunt is gewoon rechtsgeldig. Hij staat stil voor de neus van Vermeer. Die moet veel harder zijn op zo'n moment. Zelfde was laatste met Marsman bij Twente tegen Vitesse. Daar kreeg de keeper op zijn kloten. Het eerste voorval met de Jong was zeker een overtreding maar ja, probleem is dat hij de overtreding maakte voordat de bal gespeeld werd. Hierdoor keek Kuipers gewoon naar de bal (logisch) en kon hij de overtreding niet waarnemen. Blijft mensen werk en Feyenoord moet niet zeuren (zeg niet dat ze het nu doen want dit gaat over Driessen). Ik zag Boetius tegen AZ een elleboog geven waar normaal 7 wedstrijden voor staan, anders hadden ze gewoon verloren met 10 man. Soms zit het mee, soms tegen.

En volgens mij was de fout van Kongolo bij 4-3 stukken groter dan de beslissingen van Kuipers....hoor ik weinigen over.

19 december 2014 om 10:43

Was Nelom toch? Kongolo ging in de fout bij de 2-2.

19 december 2014 om 10:52

Dat was Nelom inderdaad die onder de bal doorkopte.

19 december 2014 om 10:45

Kuipers zei dat omdat er geen contact was het geen overtreding was, echter gaat er een foto rond op internet waarin echt heel duidelijk is dat hij beide armen naar achterhoud en Vermeer vasthoud. Dit zal een fractie van een seconde zijn geweest maar het was wel op het moment dat De Jong kopte en net genoeg waardoor Vermeer te laat was. Toch blijf ik erbij dat het slimme overtredingen zijn die je soms gewoon moet maken, helaas voor ons zag Kuipers en zijn assistenten deze twee overtredingen niet. Misschien inderdaad tijd voor een 5de en 6de man in de competitie inderdaad.

De 4-3 was inderdaad Nelom, en wil het geen echte fout noemen, het was gewoon een goed uitgespeelde counter, het 2de en 3de doelpunt vond ik wel een fout van de Cv's

19 december 2014 om 10:54

Eens, slim gedaan van Narsingh. Heb het zelfs op tv niet gezien.

5e en 6e man heb ik nog nooit op een beslissing kunnen betrappen, laat staan een goeie.

Dus of technische hulpmiddelen of niets, 4 ogen extra maken voor twijfelgevallen echt niets uit.

19 december 2014 om 10:55

Waarom duwt Vermeer hem niet gewoon weg? Trouwens ik denk persoonlijk dat hij zonder Narsingh die bal ook niet zou pakken, maar goed.

Gewoon een mannetje bij de 1e en 2e paal zetten en het probleem zou opgelost zijn. Narsingh deed helemaal niks, die stond daar gewoon.

4-3 geen fout? Vond ik juist wel, die bal was extreem lang onderweg en hij laat de bal gewoon over zich heen gaan. Dat mag niet gebeuren gewoon.

19 december 2014 om 11:00

Nou, ik vond Van Beek ook raar lopen (als hij dat was dan). Stond eerst bij Depay, die gaat naar het centrum en hij loopt de andere kant op. Hij had gewoon met Depay mee moeten lopen, dan werd het een stuk lastiger om de 4-3 te maken.

19 december 2014 om 11:01

Waarom moet Vermeer iets doen?

Als Narsingh hem hindert en/of hinderlijk buitenspel staat, doet het er geen zak toe wat Vermeer doet. Dan is het een overtreding.

Heb ook gelezen dat Vermeer niet protesteert en het dus geen overtreding zou zijn. Staat in het spelregelboek dan dat je moet protesteren en het anders alsnog geen overtreding is?

Maar goed. Die goal vind ik niet zo dubieus, en is ( zo blijkt ook) in ieder geval multi-interpretabel. Dan wordt het voor de scheids ook al lastiger natuurlijk.

19 december 2014 om 11:08

Hij hoeft niks te doen. Hij kan ook lekker een krantje gaan lezen. Waarom zou hij überhaupt ballen gaan tegenhouden?

Vermeer geeft hiermee gewoon aan dat Narsingh hem niet hindert. Anders zou hij wel geïrriteerd zijn en hem weg drukken of protesteren nadat de goal werd gemaakt. Hij geeft dus gewoon aan dat het een legitieme goal is.

19 december 2014 om 11:10

Aha. Dus de reactie van de speler bepaalt of het een overtreding is of niet.

Dat zou mooi worden.

19 december 2014 om 11:13

@clay,

Ik denk dat die 5de en 6de man via een oortje doorgeven dat er iets is, althans dat neem ik aan omdat je die gasten inderdaad nooit actief iets ziet doen anders dan kijken. Overigens heb ik Narshing ook gemist hoor het is dat ik die foto zag en dat Van Egmond erover begon.

@wilhsire,
Op die foto was heel duidelijk te zien dat hij hem wel degelijk vasthield, een foto zegt meer dan 1000 worden, echter moet men in een fractie van een seconde beslissen en vind het dus niet raar dat er anders is beslists. Verder vond ik die lange bal de Jong gewoon een geweldige bal die dan wel lang onderweg is maar kort genoeg om hem niet meer kort te kunnen dekken.

Dd28,
Dat kan, maar die counter was snel genoeg en de bal van De Jong geweldig om alles en iedereen net een fractie van een seconde te laat te laten reageren. Het was gewoon dom van Feyenoord om zoveel mensen voor de bal te hebben (ook al was het een corner) je moet met nog zo weinig tijd en zo'n wedstrijd gewoon te vrede zijn met een punt in plaats van nog vol voor de overwinning te gaan, El Ahmadi zei zelf al dat de pijp leeg was bij iedereen, pak dan gewoon een punt en klaar.

19 december 2014 om 11:31

Nee, maar als het lijdend voorwerp er zelfs al geen overtreding in ziet dan ben ik eerder geneigd om er hetzelfde over te denken. Marsman zag als enige een overtreding nadat hij mis zat bij een corner. Vermeer protesteert niet dan heb ik het idee dat hij dus geen hinder had ondervonden. Als Narsingh hem op de grond had gewerkt dan was hij vast wel verhaal komen halen. Ook als hij erg werd gehinderd.

Hij heeft een fout gemaakt door de overtreding niet te zien. Een overtreding die wij allemaal zagen op de tv-beelden, die Kuipers niet heeft. Goal uit corner niets aan de hand, behalve amateuristisch verdedigen van Feyenoord (net als bij de 2-2). Schrijf daar dan wat over.

De voorbeelden van Ajax-PSV kan ik me als Ajax -supporter niet eens meer herinneren.

Treurig stuk dus van Driessen.

19 december 2014 om 10:58

Ik denk dat niemand in het stadion die overtreding zag, de bal was niet in de buurt en Kuipers keek ook naar de bal. Volkomen logisch, daar worden vaak de overtredingen gemaakt. Kuipers kan onmogelijk De Jong 90 minuten in de gaten houden. Verder viel de overtreding wel mee, er was contact, maar ik denk dat hij best op de benen had kunnen blijven. Slim van De Jong en dom om te gaan liggen.

19 december 2014 om 11:11

" denk dat niemand in het stadion die overtreding zag"

Jij hebt de reactie van de bank van Feyenoord niet gezien, meteen na de goal?

19 december 2014 om 11:35

Tja, als 1 feyenoorder protesteert dan steken ze elkaar aan. Zo gaat dat in het voetbal. Maar mijn punt is dat het spel zich daar niet afspeelt en Kuipers daar de aandacht niet heeft. Het was een overtreding, dat geef ik toe, maar een scheidsrechter kijkt naar de bal en niet naar wat een speler wel of niet doet. Straks werd Narsingh (kan ook een ander zijn) neergehaald en dan moet Kuipers zeggen: Ja sorry, niet gezien. Ik was aan het kijken of jullie spits zich wel aan de regeltjes hield. Nee, dat gaat niet werken. Op deze manier heb je voor elke speler een aparte scheids nodig.

19 december 2014 om 11:56

Ik weet ook wel dat Kuipers niet alles kan zien.

Maar gaan roepen dat niemand het heeft gezien is dan wel wat cru, aangezien de hele bank ineens opsprong en er wat van zei.
Leuk verhaal dus van dat aansteken, maar dat gaat niet op.

Maar het is dus helemaal niet gek dat Kuipers het niet zag. Iemand van zijn team had het wel mogen zien, maar mensen maken nou eenmaal fouten. Zo werkt het, en dat zal altijd zo blijven.

19 december 2014 om 15:56

Nou, ik zie het vaak gebeuren dat als er 1 of 2 spelers roepen dat het hands is, de rest meegaat. Maar vanaf de bank kon je het misschien beter zien. Het is heel lullig voor Feyenoord, maar Kuipers had de aandacht gewoon bij het spel en het is niet te doen om elke speler in de gaten te houden. Lullige situatie en Kuipers gaf ook aan dat het een overtreding was, maar om dat hem echt kwalijk te nemen. Gewoon lullig voor Feyenoord (en/of slim van De Jong, maar in mijn ogen gewoon een vorm van spelverderf). Deze situatie had niet of nauwelijks voorkomen kunnen worden, tenzij er met tv-beelden worden gewerkt.

Kunnen we nu ophouden met dat gezeur over het optreden van Kuipers? Hij is ontegenzeglijk de beste scheidsrechter van Nederland, en ik vond dat hij afgezien van dat momentje met De Jong een goede wedstrijd gefloten heeft; hij floot niet voor alles, en dat kwam de wedstrijd ten goede.
En.bovendien had Kuipers misschien nog wel een rode kaart mogen uitdelen aan de zeer onsportieve vervelende El Ahmadi die echt smerige dingen deed soms.
We moeten gewoon accepteren dat het zo gelopen is, feyenoord had genoeg kansen om het af te maken, als dat dan niet lukt, dan moet je eerst naar jezelf kijken

19 december 2014 om 10:50

"kunnen we nu ophouden met dat gezeur over het optreden van Kuipers? "

maar dan toch nog eventjes

"en.bovendien had Kuipers misschien nog wel een rode kaart mogen uitdelen aan de zeer onsportieve vervelende El Ahmadi die echt smerige dingen deed soms."

Yep. Tuurlijk.

19 december 2014 om 11:25

Dan ik ook nog eventjes:

Guardado had een penalty moeten krijgen na de overtreding van Clasie.

19 december 2014 om 11:28

@psveindhoven1:

jij hebt mijn bericht niet helemaal gesnapt, denk ik.

Kan gebeuren, geen probleem.

Ik snap niet waarom mensen dit nou zo'n verkeerde uitspraken vindt. Ongeacht welke clubvoorkeur Valentijn heeft, hij heeft toch gewoon gelijk wanneer hij stelt dat de scheids bij PSV - Feyenoord fouten maakte en hierdoor PSV aan de drie punten hielp?!

Dat hij vervolgens nog een fout van Kuijpers meld uit een wedstrijd van Ajax is logisch. Hij heeft het namelijk over Kuijpers. Niet over een andere scheidsrechter die in een andere wedstrijd iets over het hoofd heeft gezien.

19 december 2014 om 23:46

Hij vermeld inderdaad de fouten (was overigens maar 1 "fout" die de kant van psv opvielen. Zo kan je inderdaad zeggen dat het onverdiend is. Maar dan is het ook belangrijk om in ogenschouw te houden dat psv een penalty had moeten krijgen en dat Feyenoord niet mag klagen dat ze met 11 man eindigen. Dan was de wedstrijd waarschijnlijk ook weer anders gelopen.

Vreemde snuiter die Kuijpers. De ene wedstrijd laat hij zich helemaal opnaaien door het publiek zoals woensdag toen iedere overtreding van Feyenoord geel was. Andere wedstrijden doet hij juist precies het tegenovergestelde, zoals met Ajax-Psv eerder dit seizoen. Alsof hij voor de wedstrijd al beslist hoe hij gaat fluiten.

Ook een scheids kan een off day hebben, ja psv is hiermee geholpen geworden, maar om nu zo'n zeik te maken is ook weer niet nodig.
Kuipers is voor mij nog altijd de beste scheidsrechter van nederland.

De 1-1 was een overtreding, maar hoe had Kuipers dit ooit kunnen zien? Als hij de hele wedstrijd De Jong in de gaten houdt dan mist hij weer andere dingen. Zijn focus is puur op de bal gericht, wat ook logisch is. Ik zie dit niet echt als een fout van Kuipers.

Het hinderen van de keeper viel ook wel mee. Ik vond vooral Vermeer erg passief. Als ik keeper was dan had ik Narsingh wel weggedrukt. Vermeer nam geen enkele poging om hem weg te krijgen of om de bal te pakken. Hij had vrij zicht, maar hij kon die bal gewoon niet pakken.

Ik denk niet dat alleen Kuipers de ranglijst beïnvloed hoor maar goed als een van de beste arbiters ter wereld (want zo word hij gezien) mag je deze fouten niet maken.
Het hoort wel gewoon bij de sport. Spelers missen kansen, Maken domme foute en overtredingen en ook de scheidsrechter maakt fouten. Jammer dat het nu wel van grote invloed is op de ranglijst.

Alle scheidsrechters maken fouten dat is ook niet zo erg het is alleen het moment in de wedstrijd en waar op het veld de scheidsrechter de fout maakt.
Als Rekik op de middenlijn dezelfde overtreding gemaakt had en er was geen vrijetrap gegeven dan had je er naderhand niemand over gehoord. Als de Jong bij de zijlijn Kongolo onderste boven trekt en de Jong komt niet tot scoren hoor je er naderhand niemand over. Als de assistent van Higler een cornerbal verkeerd had beoordeeld en er was een corner gegeven terwijl het er geen was is er achteraf geen haan die er naar kraait.
Ik ga ervan uit dat alle scheidsrechters naar eer en geweten fluiten. Er wordt vooral bij VI enorm dramatisch gedaan over scheidsrechters in Nederland maar ook in Engeland Duitsland en Spanje worden fouten gemaakt, het is ook niet zo dat scheidsrechters vroeger beter waren. Het spel is tegenwoordig vele malen sneller en alles wordt door tientallen camera's gevolgd zodat fouten eerder worden opgemerkt. Bijvoorbeeld buitenspel hoe vaak hoor ik commentatoren niet blaten over buitenspel nadat ze zelf vijf keer de herhaling hebben gezien een scheidsrechten en zijn assistenten hebben een fractie van een seconde om te beslissen. De mooiste opmerking vind ik nog dat een commentator zegt dat er bij geval van twijfel niet gevlagd dient te worden net of de commentator bepaald wanneer een assistent scheidsrechter mag twijfelen en wanneer niet.

Wahahahaha wat een aanfluiting die driessen pfffff die eierdop gaat voorgoed richting de sjef voetbal. Mijn god wat laat je je dan kennen. Om er dan ook nog eens een wedstrijd bij te halen die maanden geleden is gespeeld. Zo lust ik er nog wel een paar. tegen feyenoord had guardado een penalty moeten krijgen en hadden er 2 feyenoorders rood moet hebben dus idd niet best van kuipers.

Ah meneertje Driessen kan er niet tegen dat Ajax niet is ingelopen op PSV. Redacteur van de slechtste krant van Nederland die er vaak volledig naast zit qua berichtgeving. Iets om trots op te zijn! Daarbij is het zo makkelijk om van die momentjes erbij te halen, omdat je andersom dan ook 10 dingen aan kan wijzen die anders beoordeeld hadden moeten worden. Maar die momenten slaat meneer dan voot het gemak even over natuurlijk.

Valentijn Driesen uit zijn frustratie even, wat een grap zeg.. Ik dacht dat journalisten dingen objectief moesten bekijken maar dit is helaas niet gelukt bij valentijn..

Iedereen zal het eens zijn dat Luuk de Jong een overtreding beging, maar wat ik me dan afvraag is : was het trekken aan de broek nu zo hard dat je daardoor echt valt of dacht Kongolo ik ga voor een vrije trap?
Ik zie namelijk heel vaak dat spelers gaan liggen bij een duwtje of trekje en hopen op een vrije trap.
Wat ik bedoel te zeggen is het niet te risicovol om ervan uit te gaan dat een scheidsrechter het heeft gezien en er ook nog eens voor fluit?

En weer een kansloze journalist die probeert de opinie tegen PSV te manipuleren. Gaat er nota bene een wedstrijd van vier maanden geleden bijhalen.

Over de 2-2 van De Jong in Zwolle in minuut 80, die zeer discutabel buitenspel was gegeven (waar niemand het meer over heeft), en de absurde inconsequentie van kaarten bij o.a. Ajax-Heerenveen en het structureel affluiten van talloze duels van PSV in uitwedstrijden (wat al jaren schijnbaar normaal is) hoor ik meneertje Driessen niet. Ook dat beïnvloedt de ranglijst. Het is maar net wat je wil benadrukken. Part of the game.

De Jong en Kongolo houden voor de 1-1 beiden vast, Kongolo laat zich daar toch wel makkelijk wegzetten. Als Bruma op die manier een tegengoal veroorzaakte, zou ik dat hem en niet de tegenstander honderd procent verwijten. Waarom verdient de verdediger in een duel van beide kanten deze extra bescherming?

Nota bene 2011: Ajax kan kampioen worden door een zwaar overduidelijk onterecht gegeven rode kaart bij Feyenoord - Psv. Ook door Kuipers. Toen was deze meneer vast niet zo snel met commentaar geven, terwijl die fout veel opzichtiger en met verregaande gevolgen was, nog meer dan een afgekeurde of goedgekeurde goal. Al blijft een fout een fout natuurlijk en bestaat zoiets als "wegstrepen" niet.

Dit is geen reactie om aan te geven dat PSV het normaal zo zwaar heeft met scheidsrechters, maar meer om de andere kant te laten zien. Toch wordt die kant van de medaille, met name als het om PSV gaat, onderbelicht.

Tot nu toe heeft PSV ongeveer even veel geluk als pech gehad met scheidsrechters, dit seizoen. Absolute quatsch dat PSV dankzij de scheidsrechters eerste zou staan. Ze hebben dikverdiend de meeste punten gepakt en spelen het overtuigendst, en nu komen de journalistieke duivels uit jaloezie weer uit hun kwade hol gekropen.

En als een andere club meer punten wil pakken dan Psv, laat het in de tweede seizoenshelft maar zien. We zijn pas halverwege, er kan nog alles gebeuren.

Alleen hoop ik dat dit soort journalistieke haatzaaierij geen invloed gaat hebben op het verloop van de competitie. Want als er één vuil spelletje is, is dat het wel.

19 december 2014 om 11:22

"terwijl die fout veel opzichtiger en met verregaande gevolgen was, nog meer dan een afgekeurde of goedgekeurde goal"

Dat weet je helemaal niet.

Als psv de 1-1 ( die op dat moment veel minder in de lucht hing dan de 0-2) niet maakt en Feyenoord voor rust de 0-2 wél, zijn de gevolgen net zo groot.

Ik vind die fout ook niet opzichtiger: Engelaar maakt daar een onnodig harde overtreding en de afweging is dan geel of rood. Hier zág hij ( en zijn hele team) het helemaal niet. Dát vind ik opzichtiger dan het verkeerd ( als het dat al was) inschatten van een overtreding.

Wat een ontzettend kleenex verhaal. Iedere scheidsrechter fluit naar eer en geweten, is echter ook maar een mens en maakt dus fouten. Zelfs Kuipers overkomt dat. Natuurlijk worden dit soort fouten extra belicht want er werd gescoord en dan telt zo'n fout dubbel. Schiet de Jong de bal het stadion uit na zo'n overtreding hoor je er niemand meer over. Als er 20 kansen worden verprutst door een spits heeft dat ook effect op de ranglijst. Als een team compleet faalt en wordt afgeserveerd met 6-0 heeft dat ook effect op de ranglijst. Kortom de scheidsrechter kan beslissend zijn maar hij is niet de enige die effect heeft op de ranglijst, er zijn nog veel meer factoren die een rol spelen. In Nederland zijn we ontzettend goed in het afbranden van mensen, ga er eerst zelf maar eens staan.

Half Nederland doet nu alsof Feyenoord niet van PSV heeft verloren maar van Kuijpers. PSV had eigenlijk net zoveel recht tot klagen over de arbitrage. In de 34e minuut had Guardado een penalty moeten krijgen en El Ahmadi en Wilkshire hadden allebei een tweede gele kaart mogen hebben. Verder leek het me vrij duidelijk dat Kongolo bij de 1-1 net zo hard aan De Jong's shirt trok als andersom, het enige verschil is dat De Jong niet ging liggen. En als Vermeer echt zo gehinderd werd bij de 3-2 (wat sowieso een onhoudbare bal was trouwens), waarom protesteerde hij dan niet?

19 december 2014 om 14:05

Zonder mijn oordeel te geven over de buitenspelsituatie: Niet protesteren betekend niet dat het geen overtreding(in dit geval buitenspel) zou kunnen zijn.

Vervelend om te lezen dat altijd wanneer m.n. Feyenoord een beslissing tegen heeft gehad, ineens de wereld te klein is.. Twente is de afgelopen seizoenen, inclusief de huidige jaargang, regelmatig het slachtoffer geworden van arbitrale missers. Daar zeurt niemand om en wanneer het wel gebeurt wordt het afgedaan met 'over een heel seizoen gezien zit het even vaak mee als tegen..' .. het stoort me mateloos dat dit nu wel weer breed uitgemeten moet worden!

19 december 2014 om 12:56

Volgens mij is het niet altijd bij Feyenoord. En het wordt nu breed uitgemeten omdat het voor Feyenoord de meest belangrijke competitieduel was. 6 of 12 punten is wereld van verschil.

En wij begrijpen ook wel dat Kuipers een mens is en fouten maakt maar voor Feyenoord kwam dit op een teleurstellend moment.

19 december 2014 om 13:36

Ik had het moeten formuleren als 'in mijn beleving vooral bij Feyenoord'. En ja, het was een belangrijke pot.. maar waren de verliespunten hiervoor minder waard? Ze gaan naar een rechtstreekse concurrent, dat snap ik. Maar dat gezeur om een verkeerde beslissing is wel erg overdreven. Psv was de betere ploeg, heeft ook een penalty niet gekregen en er hadden rode kaarten moeten vallen voor 1/2 Feyenoorders. Niet alles afschuiven op dat ene moment. Gebeurde vorig jaar in Enschede ook zo overdreven.. tevens een hoop heisa om niets.

19 december 2014 om 13:46

Ik vind het jammer dat je nu alleen de momenten van PSV opnoemt. Feyenoord-spelers kregen in het begin gelijk een gele kaart. Dat was terecht. Alleen waarom krijgt Hendrix dan geen gele kaart? Hij voorkomt ook een counter maar hij komt ermee weg. Juist daardoor kan hij telkens kleine overtredingen maken omdat hij nog niet op scherp stond. Ik vind dat inconsequent fluiten. Guardado en De Jong hadden ook sowieso een gele kaart moeten hebben. Twee doelpunten die niet geteld had mogen worden. Manu die alles tegen kreeg maar paar keer gewoon werd aangepakt.

19 december 2014 om 18:25

Ook die kaarten hadden gekund, maar daarmee ga je aan mijn punt voorbij. Scheidsrechters zijn niet de schuld van het de achterstand in de competitie van Feyenoord.. dat is de ploeg zelf. En structureel de schuld neerleggen bij andere factoren ervaar ik als zwak en irritant.

Sinds wanneer is de mening van een zielige, subjectieve journalist relevant? Mijn god. PSV kreeg tegen Heerenveen ook onterecht rood maar dat is deze selectieve huilebalk natuurlijk alweer vergeten. Kuipers maakte een fout maar spaarde ook minimaal 2 Feyenoorders door geen tweede gele kaart te trekken.

19 december 2014 om 12:55

Kuipers spaarde Psv'ers door niet de eerste gele kaart te trekken. Daardoor kon PSV lekker door blijven gaan qua duelleren en moest Feyenoord oppassen. Ik vond Kuipers dramatisch, erg inconsequent. Maar dat kan een keer gebeuren. Ik wil daar nu ook niet op focussen.

Als ik puur naar Feyenoord kijk dan baal ik ervan dat wij nog niet professioneel genoeg zijn terwijl wij wel Europese wedstrijden konden uitspelen. Sevilla en Luik uit plus thuis. In het Algemeen Dagblad stond een prima analyse om de 4-3 te voorkomen. Spelers zoals Kongolo zijn dan toch nog te amateuristisch. Hij kon een speler (. Guardado dacht ik) onderuit halen, zou hij wel gele kaart pakken maar dat was dan in het belang van Feyenoord. Hij deed dat niet, net als Bilal en Nelom overigens terwijl Clasie paar minuten eerder wel iemand kei hard onderuit schoffelde in het belang van Feyenoord. Dat is momenteel het verschil. Ik hoop dat de talentvolle spelers dat zo snel mogelijk leren want dat maakt wel het verschil of je bij de top hoort of nog (net) niet.

Ach gossie, Valentine weet zeker ff niets meer te schrijven dat hij als een klein kind gaat zitten keffen op kuipers.
Kuipers heeft het prima gedaan, uiteraard maakt hij net als andere scheidsrechters weleens een foutje her en der.
Dat wordt uitvergroot omdat het gezien wordt door 120 camera's terwijl Bjorn en de rest van het corps het slechts moet doen met 2 paar ogen.
Er wordt nu alleen geklaagt als er iets "niet" helemaal goed gaat, terwijl er nooit in hetzelfde stuk wordt gepraat over een andere situatie die dan weer wel in het voordeel uitpakt van de desbetreffende club.

Mijn oordeel, hou nou eens op met het zeuren op scheidsrechters en het bedenken van dit soort ongein.

Scheidsrechters maken eenmaal fouten en vaak komt het m.n. door het niet goed kunnen zien van situaties. Iets wat je niet hebt beoordeeld of niet goed heb kunnen beoordelen, kun je dus ook niet voor fluiten.

Dat PSV nu hier wederom zijn voordeel uit haalt, is gelukkig voor PSV en daar kan men niets aan veranderen. Om voor de titel te strijden moet men ook eenmaal geluk hebben.

Men kan wel daarover blijven mekkeren, maar straks heeft Feyenoord wellicht weer een voordeel door iets wat niet is waargenomen en zo gebeurt dat ook met andere clubs.

Natuurlijk is het niet leuk dat een scheidsrechter de uitslag kan beïnvloeden, maar dat moeten we helaas gewoon accepteren.

Ach meneer Valentijn Driessen toch! Behoort jouw cluppie tot de gedupeerden? Als dat zo is, dan kan Kuipers er helemaal niets van en wordt het tijd, dat jij eens ernstig met Kuipers gaat praten. Want dat kan natuurlijk echt niet.
Wie neemt Valentijn Driessen van de Telegraaf serieus?

Zelden zo'n jankend calimeropubliek gezien als die feyenoorders. Het minderwaardigheidscomplex is enorm daar. Altijd te huilen over de scheids als ze weer een onderuit gaan.

19 december 2014 om 13:57

Lekker iedereen over 1 kam scheren, goed bezig.

19 december 2014 om 14:37

Zal alles de volgende keer per geval bekijken inderdaad.

Scheidsrechters staan weer gigantisch onder druk. Als je toch in twee dagen tijd, drie wedstrijden weet te beïnvloeden... Eerst Kuipers, toen Higler bij NAC om een goal toe te kennen en daarna NEC benadeeld om een penalty te geven terwijl het er buiten was. Toeval bestaat niet. De scheidsrechters zijn weer eens matig hier in Nederland. Hoe zonde is dat...

Het is wel weer leuk geweest zo.
Hebben ze een keer de scheids tegen krijg je zo'n grote ophef.
Bij Twente gebeurde wat er bij de 3-2 gebeurde nog erger, maar daar hoor dan niemand over. Krijg Feyenoord een keer de scheids tegen met zulke beslissingen en het is groot nieuws. Beetje raar lijkt me zo haha. Omdat het nu zulk groot nieuws is lijkt het net of iedereen er automatisch van uit gaat dat de scheids voor Feyenoord is of nooit een fout zal maken.

Vind die bij NAC nog erger zul je ook niemand om horen meer natuurlijk.

Zolang Higler en Makkelie mogen fluiten in de Eredivisie valt er niks te zeuren.

Feyenoord moet niet klagen.
Ze hadden in de 1e helft genoeg kansen om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen.
Goal van PSV was discutabel, maar soms valt het lastig te waarnemen.

Daarnaast had Feyenoord in de 1e helft wel 2x kans om rood te krijgen(el Ahmadi/wilkshire), wat de wedstrijd ook op zijn kop had gezet.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren