Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Roebelcrisis geselt voetbal: clubs en bond bijna failliet, dure spelers weg’

Laatste update:

De Russische munt is binnen één jaar tijd de helft minder waard geworden. Ook het Russische voetbal heeft zwaar te lijden onder de duikvlucht die de roebel maakt. De voetbalbond RFU is volgens Sergei Stepashin, lid van het uitvoerend comité van de bond, zo goed als failliet en bovendien dreigen clubs om te vallen en durven zij nauwelijks meer risico te nemen op de transfermarkt.

/

De bond kampt met een begrotingstekort van 5,5 miljoen euro en onder anderen Fabio Capello moet nog worden uitbetaald. De bondscoach heeft sinds juni geen cent meer ontvangen, maar minister Vitaly Mutko liet onlangs weten dat de coach deze maand nog bijna 3,2 miljoen euro op zijn bankrekening gestort krijgt. Echter: door de val van de roebel is het achterstallige salaris van de Italiaan volgens Sport-Express in een mum van tijd verdubbeld en moet de RFU Capello dus nog veel meer uitkeren.

“Het financiële plaatje van de RFU baart mij zorgen. Er is gewoonweg geen intern toezicht op de financiële handel en wandel van de bond”, zegt Stepashin in Sovsport. “Door de roebelcrisis ziet de markt er straks ook heel anders uit en dan moeten we op zoek naar andere inkomstenbronnen. We kunnen bijvoorbeeld slimmer adverteren bij wedstrijden die live op televisie worden uitgezonden.” Niet alleen de bond, maar ook de clubs zitten met de handen in het haar. FK Rostov, Amkar Perm en Torpedo Moskou dreigen de Premjer Liga door financiële problemen zelfs te moeten verlaten.

/

Rostov kampt bijvoorbeeld met een schuld van dik 4,3 miljoen euro. “Het is inderdaad mogelijk dat deze clubs na de winterstop niet meer deelnemen aan de Premjer Liga”, erkent Sergei Pryadkin, voorzitter van het Russische competitiebestuur, in het weekblad Futbol. De roebelcrisis heeft ook zijn weerslag op de topclubs van het land. Die zitten namelijk met de vette contracten van buitenlandse spelers in hun maag. Die spelers worden immers doorgaans uitbetaald in euro’s of dollars en niet in roebels.

Voetballers als Hulk, Ezequiel Garay, Axel Witsel, Javi García en Danny, die volgens Sports in totaal 23,9 miljoen euro op jaarbasis opstrijken, mogen volgens Fontanka tegen een relatief lage transfersom uitzien naar een nieuwe club. Ook Boris Rotenberg van Dynamo Moskou erkent de problemen: “Het is een moeilijke situatie. Als we de grootverdieners niet meer kunnen betalen, moeten we ons volledig focussen op de jeugd.” Mathieu Valbuena en Kevin Kuranyi verdienen het meest bij Dynamo. Zenit is overigens de tegenstander van PSV in de zestiende finale van de Europa League.

7+4-regel
De Russische voetbalbond heeft tevens besloten om de 7+4-regel, waarbij clubs worden verplicht om ten minste vier Russen op te stellen, helemaal af te schaffen. Clubs mogen onder de nieuwe regels niet meer dan tien buitenlanders in de selectie opnemen en er moeten sowieso vijftien spelers met een Russisch paspoort in de eerste selectie zitten. Dat heeft de RFU in samenspraak met alle clubs besloten. Die nieuwe regels gaan per volgend seizoen in.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dan lees ik net een bericht eerder dat Frank de Boer eventueel wel naar Rusland wil, want er is veel geld om uit te geven.
Hahaha, wel fijn eigenlijk om dit te lezen, dit maakt het hele voetbal kapot die moneyclubs.

17 december 2014 om 20:19

Veel onschuldige mensen zijn slachtoffer geworden door een machtsstrijd. Ik vindt dit erg.

Als er dadelijk een oorlog komt wil ik wel eens zien wie lacht. Door deze onzin, en ( Met alle respect ) religies, ontstaan bijna alle oorlogen.

17 december 2014 om 20:22

Religies zijn een excuus, denk je echt dat het de leiders in de middeleeuwen om de pelgrims in het midden oosten ging? Echt niet. Iedere oorlog gaat over geld en macht.

17 december 2014 om 20:35

Religie is geen excuus. Religie is een middel. Een middel om je volgers op te dragen iets te doen in naam van de aller heilige.

17 december 2014 om 20:55

Lazylen
In dit geval zeg jij hetzelfde als Stravven. Stravven zegt feitelijk dat men naar smoesjes zoekt om naar macht te grijpen en mensen achter zich te scharen. Een van deze smoesjes is religie, jij noemt het middel.

17 december 2014 om 22:54

@borreltjuh
Lazylen spreekt zogenaamd Stravven tegen, door eerst met een ontkennende zin te beginnen, om daarna hetzelfde te zeggen. Ik zou graag willen weten welke nuance lazylen wenst toe te voegen.

18 december 2014 om 10:09

Goed gesproken Diego..

17 december 2014 om 20:32

ajax is in nederland ook een moneyclub hoor

17 december 2014 om 20:34

Toch anders. Ajax koopt niet alles wat los en vast zit, sterker nog: Over het algemeen komen de beste spelers bij Ajax uit de eigen jeugd.

17 december 2014 om 20:37

en die zijn doordat ajax veel meer geld heeft uit de regio s utrecht arnhem nijmegen groningen heerenveen etc etc weggehaald

17 december 2014 om 20:39

En jij ziet Ajax bedragen van 40 miljoen neerleggen voor 1 speler? Ik niet.

17 december 2014 om 20:45

Noem eens een Russische club buiten Zenit die dat ook doet dan?

17 december 2014 om 20:47

nu praat je poep, je snapt best wat ik bedoel.
met moneyclubs bedoel ik clubs die per transferperiode 50+ miljoen euro uitgeven. Doet ajax dat? Dat bedoel ik.

17 december 2014 om 20:50

Niet zo groot, maar Dinamo legt toch ook redelijke bedragen neer, en Rubin doet dat ook af en toe.

17 december 2014 om 20:51

Ten eerste heeft Ajax hier echt helemaal niets mee te maken, ten tweede is er slechts 1 geldclub in nl en dat is niet Ajax..

17 december 2014 om 20:53

waar zeg ik dat ajax bedragen van 40 miljoen neerlegd nergens toch
maar ik kan me nog ene suljemani herrinderen die dik 16 miljoen gekost heeft wat in verhouding met de begroting toch heel erg veel geld is de laatste jaren doet ajax dat idd niet meer,maar
zijn ze ook in de cl afgegleden en halen ze spelers als vd hoorn sana en nog een paar die alleen maar geld kosten en niets toevoegen aan ajax

17 december 2014 om 20:58

als je de eerste reactie leest snap je waarom ajax erin betrokken word mag ik hopen

17 december 2014 om 21:18

Nogal logisch dat de beste spelers bij Ajax uit de eigen jeugd komen als je spelers als Zimling en Viergever aantrekt...

17 december 2014 om 21:29

@stravven,

Ik noem zeven miljoen euro voor Valbuena bijvoorbeeld juist een koopje. Bovendien is Rubin juist begonnen met het meer opleiden van spelers, dus de tijden dat ze grof geld betaalden is zo goed als voorbij.

17 december 2014 om 21:35

Je snapt zelf niks van je reactie volgens mij! Ajax is totaal geen moneyclub en niet afhankelijk van een sjeik! Ajax heeft een groot eigen vermogen opgebouwd door zelf opgeleide spelers te verkopen, daarbij komt dat Ajax al 4 jaar een totaal andere koers vaart waar jij op doelt! Periode 2006-2010 suljemani is ook echt de enige waar Ajax veel geld voor heeft geteld.. Als in jou naam fcu voor fc Utrecht staat moet je bij je eigen club kijken met jullie clubeigenaar die de club bovenwater houdt met zijn vermogen!

17 december 2014 om 21:37

Puur breedte aankopen omdat op dat moment geen spelers aanwezig waren.. Aangezien Ajax niet direct talent daar voor in de plaats heeft staan! Aangezien Ajax een salaris plafond heeft van 1milhoen kom je bij dat soort spelers uit.. Verdiep je eerst is in de materie!

17 december 2014 om 21:38

Hebben ze allemaal te danken aan die grote leider van hun

18 december 2014 om 00:15

Als je geen betere talenten hebt lopen dan Zimling en Viergever kun je er beter met die hele jeugdopleiding stoppen.

18 december 2014 om 08:08

Janneutraal
Nogal logisch dat de beste spelers bij Ajax uit de eigen jeugd komen als je spelers als Zimling en Viergever aantrekt...

Heerlijke reactie die ook nog eens klopt Kon er om lachen

Tuurlijk is Ajax geen money club. Denk dat geen 1 Eredivisie club daar onder kan vallen. 5/6 miljoen en dan houd het wel op en daar is er ook maar 1 per club van in de transfer periode of zo. Nee de tien tallen miljoenen die andere clubs betalen zal hier nooit meer gebeuren.

18 december 2014 om 09:46

Koni, dat is natuurlijk een beetje hypocriet, Russische teams zijn toch wel (tot dit moment misschien) koop clubs geweest.

Kijk naar Anzhi voor de pleuris uit brak, Rubin, die foute ploeg van Gullit.... En ja Zenith spant de kroon, maar Cska lokt ook spelers met veel geld natuurlijk. Fernandes stond in Brazilie bekend als een talent en Cska haalt hem gewoon even op voor een groffe 15 miljoen. (voor een back)

Valbuena verdiend natuurlijk een godsvermogen.. Er zijn geen spelers die naar Rusland gaan uit Europa omdat de competitie of opleding zo goed is, dat snap je wel toch?
Spelertjes komen af en toe nog naar NL voor hun ontwikkelen, Engeland vanwege de competitie, maar Rusland is toch gewoon voor het geld?

18 december 2014 om 10:11

Het geld dat Ajax uitgeeft is toch écht anders gegenereerd dan het geld waar de Russische clubs mee smijten. Als je dat verschil niet ziet en erkent, heb ik liever dat je je mening voor je houdt..

18 december 2014 om 10:32

ten eerste snap ik mijn reactie heel goed maar jij blijkbaar niet.
ten tweede hebben we het niet over mijn club die overigens ook geen goed beleid heeft

18 december 2014 om 17:12

Jij levert commentaar op Ajax terwijl jou club in alle opzichten een Money Club is.
Het wordt overeind gehouden door Frans van Seumeren.
Oftewel kijk eerst naar je eigen club voordat je andere clubs een naam geeft die niet klopt. Feitelijk onjuist heet zoiets. Op jou club terug komen is het zonde dat dat zo moet gaan. Ik blijf van mening een club moet van en voor de supporters zijn!

18 december 2014 om 22:17

dus omdat er iemand in dit geval frans v seumeren mijn club heeft gekocht en er geld instopt mag ik niet zeggen dat ajax een moneyclub is haha wat een onzin .
ajax is gewoon een moneyclub en wees blij ik zou dat ook wel willen een begroting van ruim 45 miljoen terwijl mijn club nog niet aan de 14miljoen komt en daar heb je gelijk het grote verschil ajax kan jeugd uit heel nederland wegtrekken en doen dat ook in utrecht arnhem heerenveen groningen etc etc en de andere clubs kunnen daar financieel niet tegen op en dan ben je een moneyclub in mijn ogen .
tevens ben je over fcutrecht ook niet goed ingelicht want vseumeren houd de club niet overeind meer de club moet op eigen benen staan en dat gaat goed

19 december 2014 om 08:18

Brasileiro,

Rubin geeft op dit moment echt niet meer zoveel geld uit hoor en die foute ploeg van Gullit(terek) stond nooit bekend als een koopclub. Bovendien is alleen voor Fernandes een recordbedrag betaald, want Cska geeft nooit bedragen uit die hoger liggen dan jouw genoemde 15 miljoen. Rusland kan prima als tussenstap dienen aangezien het niveau een stuk hoger ligt als in de Eredivisie. Dat hebben meerdere spelers die uit de Eredivisie kwamen aangegeven.

17 december 2014 om 22:16

Moneyclubs zeg je?? Vergeet niet dat het meeste uit Europa komen en niet uit Rusland , en ja wat weet je over Russische voetbal niet genoeg denk ik anders zou je niet zo'n nutteloos reactie plaatsen .

17 december 2014 om 23:33

jij snapt er echt niks van....dit geldt voor iedereen daar. Kleine clubs hebben weinig geld en dat geld is nu niks meer waard...wat krijg je dan...faillissementen. ..lach maar...pff

18 december 2014 om 15:50

Dit slaat echt als een tang op een varken. Als dit scenario zich in Nederland voordoet hebben we ook grote problemen. Een schitterend voorbeeld waarom het zo belangrijk is dat wij als Europa één sterke munt hebben.

Zo kan het ook gaan. Hoe vervelend het ook is. Ben daarom blij dat wij als Nederland gezond verstand gebruiken.

17 december 2014 om 23:41

Precies, tegelijkertijd hoop ik dat meneer Van Gaal nu even flink profiteert. Garay en Hulk zijn toch zeker goede toevoegingen aan de selectie en als deze voor een relatief lage transferprijs zijn op te halen zou ik het zeker niet laten!

Als dit betekent dat clubs zoals Zenit meer spelers op gaan leiden zou de crisis op een goed moment komen, want je ziet bijvoorbeeld bij de Nederlandse clubs dat ze zich nu volledig focussen op de jeugd nadat ze nauwelijks budget hadden en daardoor zijn er goede spelers doorgebroken. Dat zou meteen een einde maken aan de gekke salarissen die Zenit, Lokomotiv en Dinamo betalen voor spelers die onder de subtop categorie vallen of er zelfs onder zitten. Gelukkig dat mijn club nog een gezond beleid voert.

17 december 2014 om 20:29

Inderdaad. Denk dat het uiteindelijk goed is. Terug naar de basis met zelfopgelegde Russische spelers. Ook voor het Russisch elftal veel beter.

17 december 2014 om 20:30

Koni, welke voor de Engelse top intressante spelers zitten er nu in Rusland? Hulk, Witsel en Garay kan ik noemen, net zoals Mario Fernandes en Valbuena, maar dan val ik wat stil.

17 december 2014 om 20:36

Doumbia, Musa, Wernbloom, Eremenko, Natcho, Dzagoev, Kokorin, Noboa, Samba, Promes, Källström, Costa, Tasci, Danny, Javi Garcia, Lombaerts, en Criscito zouden ook interessante opties kunnen zijn

17 december 2014 om 20:40

Voor de echte top, ik denk aan teams als Arsenal en Chelsea, vraag ik me af of spelers als Kallstrom echt een versterking zijn. Want die vond ik vorig jaar alles behalve overtuigen.

Hoe zit het met spelers als Zhano voor die regeling? Telt ex-USSR mee als Rus of word Zhano als Georgier en dus buitenlander gezien bij die regeling?

17 december 2014 om 20:44

Zhano is officieel een buitenlander, maar ik zou van hem niet al te veel verwachten aangezien hij de nodige problemen heeft met zijn instelling. Speelt veel te gemakzuchtig en heeft ook nog eens geweigerd om mee te gaan naar een bekerwedstrijd die ergens in de buurt van Azië was. Ik vrees dat hij zijn belofte nooit waar gaat maken.

17 december 2014 om 20:46

En Eremenko? Die heeft een Russisch paspoort, maar speelt voor Finland. Telt hij dan mee als Rus of niet?

17 december 2014 om 20:49

Nee, die is officieel een buitenlander.

17 december 2014 om 20:50

Maar hij heeft een Russisch paspoort?

17 december 2014 om 21:23

@stravven,

Die heeft hij wel, maar volgens de officiële regels worden spelers met een dubbele paspoort als buitenlanders gezien, maar nu met die nieuwe 15-10 regel mogen Russische clubs opstellen wie ze willen, maar moeten ze minimaal 15 Russen in hun selectie hebben en maximaal 10 buitenlanders.

Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant is het jammer voor de Russische teams om nu zoveel problemen te hebben terwijl ze al jarenlang proberen om de competitie op een hoger niveau te krijgen. Anderzijds is een team als Zenit nu ook zo groot door "financiele doping" omdat ze Gazprom achter zich hebben staan. En andere clubs hebben banden met mensen en sponsors uit de olie sector. Je krijgt de baten maar dus ook de lasten.

18 december 2014 om 03:24

Mooizo. Nu de bal en het licht nog goed en de wedstrijd kan beginnen

Ongelofelijk. Zenit gaat een hoop moeten verkopen met al die buitenlanders.
Zeer triest zou het zijn als Prem, Rostov en Torpedo eruit worden gegooid, dat wil ik absoluut niet.
Ik weet niet of het gaat lukken met die regel van vijftien spelers in de selectie met een russisch pasport, dat zijn er best veel. Het Russische voetbal zal hier veel onder gaan lijden en ik betreur dit ten zeerste.

17 december 2014 om 20:33

Witsel, Hulk en Garay zijn makkelijk te verkopen, net zoals Javi Garcia, Criscito en Rondon. Net zoals Spartak wat Romulo, Promes, Tasci en Bochetti zo kwijt is als het wil, en Dinamo kan Valbuena en Samba ook snel kwijt. Het word een groter probleem voor de minder goede spelers die een torenhoog salaris opstrijken, maar dat is zo bij iedere club, niet alleen de Russische.

verdrietig voor de onderlaag van de samenleving... ik heb alleen totaal geen medeleven met die clubjes daar die veelst te veel geld in het voetbal pompen door die olieroebels daar hahaha

Iedereen die zegt dat dit "leuk" of "grappig" is, is niet goed in zijn hoofd. Hierdoor worden weer veel onschuldige slachtoffers gemaakt, namelijk de Russische bevolking.

17 december 2014 om 20:34

Ga niet het geweten van Nederland spelen joh. Iedereen vindt het heel erg voor de gewone Russen, dat is de discussie niet. Maar dat die Roebelsmijtende koopclubs onderuit gaan, dát vindt iedereen prachtig. En geef ze 'es ongelijk.

17 december 2014 om 20:42

Behalve Zenit valt dat Roebel smijten heus wel mee hoor. De clubs uit Moskou hebben ook een goede jeugdopleiding en nu is ook Rubin Kazan begonnen met spelers op te leiden.

18 december 2014 om 09:41

Het geweten van Nederland? Nee, dat ben ik zeker niet. Maar ik erger me eraan dat er zo lacherig over de situatie gedaan wordt. Ben benieuwd wat het ons dadelijk weer allemaal zal kosten dit grapje!

17 december 2014 om 20:39

Het gaat hier niet over de Russische bevolking, maar over de voetbalclubs. De voetbalclubs die veel te veel geld aan buitenlanders betalen om ze over te halen om in Rusland te gaan voetballen en door dat beleid nu op de fles gaan. En ja, dat is leuk en grappig.

17 december 2014 om 23:36

jaloezie? wij krijgen in nederland helemaal geen toppers meer. En in Engeland...daar verdien je niks...daar ga je als topper heen om het mooie weer...de mooie vrouwen....de bergen...denk na!

Wenger, ben je wakker? Gelijk met Zenit bellen over Witsel en Garay, zouden allebei aanwinsten zijn voor ons, net zoals Mario Fernandes van Cska.

17 december 2014 om 20:41

Als je maximaal vierde wil worden zijn dat inderdaad versterkingen. Leuk voor de breedte (muv garay)

17 december 2014 om 20:45

Witsel is zeker wel een speler die wat toevoegt. Fernandes is voor de breedte.

17 december 2014 om 20:47

Fernandes zie ik bij Arsenal in de basis staan hoor, zeker als Debuchy in het centrum blijft spelen.

17 december 2014 om 20:51

Debuchy in het centrum is een noodoplossing, omdat we zaterdag maar 1 CB hadden, Koscielny is geblesseerd en Chambers was geblesseerd.

Kan Fernandes eigenlijk ook centraal of niet?

17 december 2014 om 21:36

Ja, maar hij wordt vooral als rechtsback gebruikt.

17 december 2014 om 21:42

Ik vindt dit leuk en grappig, wat ik niet leuk en grappig vindt is dat meneer janlul een vliegtuig met onschuldige mensen laat neerhalen

Goed om te lezen! Hoop dat al die Russen die koopclubs oprichten eindelijk stoppen met het verzieken van het voetbal!

Wat zal Anzhi blij zijn dat ze een gezond beleid aan het voeren zijn. Net op tijd gestopt met het uitgeven van belachelijk veel miljoenen aan salaris en transfers. Ik denk dat ze stiekem lachen daar!

17 december 2014 om 21:34

Denk niet dat ze daar nog veel lachen. Hebben gigantisch veel geld verloren en daar de roebel crisis zal Kerimov ook geen goede zaken doen.

17 december 2014 om 23:46

Ik weet wel zeker dat ze tranen met tuiten huilen daar ...
Je weet dat de club afgelopen voetbaljaargang uit de eerste liga gevlogen is?

Wat zullen ze een lol hebben.

Ik denk dat dit betekend dat veel buitenlanders zoals bijv. brazilianen die niet in hun eigen land kans maken om voor het nationale elftal uit te komen zich nog sneller laten naturaliseren naar Rus. De regels hebben het namelijk over spelers met een russich paspoort.

17 december 2014 om 20:44

Je denkt dat je die op een dag krijgt? Daarvoor moet je ruim 5 jaar in Rusland wonen.

17 december 2014 om 20:46

Jongens zoals Joaozinho, Guilherme (de keeper van Lokomotiv), Ari etc kunnen al een paspoort krijgen.

17 december 2014 om 20:54

Ik neem aan dat die dan niet voor Rusland opgeroepen gaan worden of wel?

En hoe zit het nou met Russen en donkere mensen? Want daar hoor ik veel wisselende verhalen over.

En hoe kan het dat -20 in Rusland minder koud aanvoelt dan -10 in Engeland?

17 december 2014 om 21:40

Ik weet niet of je de spelen in sotsji gezien hebt, en dan heb ik het over het shorttrack. Maar je had daar een zuidkoreaan die van de ene op de andere dag een rus geworden is. Die 'rus' behaalde mooi een gouden plak voor rusland. Dus als ze dat met (goede) schaatsers kunnen waarom niet met voetballers, het is en blijft rusland..

17 december 2014 om 22:14

@stravven,

Ik reken erop dat sommige spelers best in aanmerking komen voor het Russisch elftal. Dan heb ik het over Joaozinho, wat ik persoonlijk een geweldige speler vind. Wat donkere mensen betreffen is het ook hartstikke wisselend, want bij hun eigen clubs zijn ze populair maar bij tegenstander worden ze uitgejoeld om ze uit hun concentratie te halen.

Dat laatste is omdat het klimaat heel erg anders is. Rusland heeft een echte landklimaat terwijl Engeland een middellandse zeeklimaat heeft.

Is witsel niet iets voor Arsenal?

Hoe serieus zijn deze berichten? En betekent dit dat clubs vanuit Oost- Europa al in de winter mogen toeslaan?

17 december 2014 om 21:13

De wintertransferperiode blijft gewoon geldig lijkt mij. En het is wel echt serieus, de Roebel is gigantisch in waarde gedaald, en dat heeft dus ook effect op de Russische clubs, ik hoop voor de clubs dat ze in Roebels en niet in Euro's of Dollar betalen, want dan gaan ze echt over de kop.

17 december 2014 om 21:33

er staat letterlijk in de tekst dat spelers in euro's en/of dollars worden uitbetaald

17 december 2014 om 21:46

Ja maar niet allemaal.
Staat ook in de tekst.

..

17 december 2014 om 22:51

@stravven
Ik ken de berichten, maar betekent dit echt dat er op de laatste dag van de winterstop (want het lijkt mij dat Europese topclubs tot de laatste dag wachten om de druk op te voeren en de prijzen omlaag), echt spelers de overstap gaan maken?

Witsel en Garay voor een goede prijs is echt een versterking voor Arsenal. Garay zou dan een koopje zijn voor Utd.. Vorig jaar gebeurde iets dergelijks met Anzhi. Dit is best komisch. PSV heeft net Zenit geloot. Een sterke tegenstander. Als die na de winterstop zonder Hulk, Witsel en Garay spelen, dan maakt PSV zeker een kans.

Als er in de winterstop al wat spelers vertrekken bij Zenit ziet de Europa League wedstrijd er gelijk anders uit voor PSV

Jaaa Witsel eindelijk vrij. Hopelijk mag hij weg voor een degelijk bedrag en kan hij eindelijk de stap richting een absolute topclub zetten. Al denk ik dat Zenit eerder Javi Garcia, Danny en Hulk zal proberen te dumpen vooraleer ze Witsel zullen slijten.

Die buitenlanderregel vind ik echt dom. De bedoeling zou zijn om genoeg Russische spelers bij topclubs te zien zodat het nationale elftal goed bevoorraad wordt maarje ziet dat het enkel averechts werkt. Op die manier zijn Akinfeev en Dzagoev nooit naar het buitenland geraakt omdat hun clubs hun vet betaalden omdat ze hun Russen wilden koesteren. In Turkije was Arda een koning, gelukkig heeft hij het kunnen opbrengen om de stap te maken naar het buitenland. Burak Yilmaz en Selcuk Inan daarentegen zijn veel te lui omdat Galatasaray alles voor hen wil doen, ze presteren wanneer ze daar zin in hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren