Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bravoure in Polen: ‘Ajax is niet meer wat het ooit geweest is’

Laatste update:

Bij Legia Warschau is men niet ontevreden, dat Ajax maandag bij de loting gekoppeld werd als tegenstander in de Europa League. In een eerste reactie aan Eurosport zei preses Boguslaw Lesnodorski maandag al dat hij zijn club zeker niet kansloos acht tegen de Nederlandse opponent. Twee dagen later zet hij die woorden nog eens extra kracht bij.

/

Volgens Lesnodorski moeten de Legia-fans niet denken, dat er met Ajax een tegenstander van een zwaar kaliber geloot is. “Dit Ajax is maar een schim van de ploeg die het ooit was. Onze spelers zijn minstens gelijkwaardig aan die van Ajax”, verzekert de baas van de club uit Warschau. Legia staat momenteel bovenaan in de Poolse competitie, met drie punten voorsprong op Slask Wroclaw. In de voorgaande twee seizoenen werd het landskampioen.

Lesnodorski zegt in gesprek met PolSatSport te weten, dat Ajax een roemrucht verleden met zich meedraagt. “Maar de club is niet meer wat het ooit geweest is, de club die van alle grote tegenstanders won is er niet meer”, aldus de voorzitter. Hij denkt dat dat wel eens in het voordeel kan werken van trainer Henning Berg en zijn spelers. “Het zullen interessante duels worden: we zijn aan elkaar gewaagd.”

Denk jij dat Legia Warschau als winnaar uit het tweeluik komt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijf maar onderschatten dat is denk ik alleen maar goed.

17 december 2014 om 17:52

Tsja wij zijn niet meer als wat we in de jaren 90 waren. Maar hun zijn nooit wat geweest.

17 december 2014 om 18:33

Hun moet zij zijn. Verder een uitstekende reactie.....afijn de man uit het artikel heeft wel een punt. Nederlandse club zijn gewoon niets meer in Europa al denk ik wel dat de selectie van Ajax sterker is dan die van legia Warschau

17 december 2014 om 18:37

Ik denk dat er bij Ajax voetballend gezien meer talent rondloopt, maar die moeten het wel gaan laten zien. in Polen spelen ze toch het spelletje waar ze het aanvallend ingestelde ploegen heel erg lastig mee kunnen maken. Stugge, sterke jongens die de boel echt dicht kunnen houden. Kijk ook maar naar het Poolse elftal, wonnen die kort geleden niet ook van Duitsland?

17 december 2014 om 19:52

club moet clubs zijn. Een Nederlandse club is niets meer in de CL. In de Europa League kan Ajax met het nodige geluk de finale halen en winnen.

17 december 2014 om 20:14

Haha, burn! Mooie reactie, Daarentegen.

Ik kan wel genieten van die Poolse bluf. Zou ook niet best zijn als ajacieden opkijken van een grote mond toch? Laat ze maar komen, leuker dan tegenstanders die zich ingraven en zich op Hiddink-achtige wijze in een underdog positie proberen te praten.

17 december 2014 om 21:58

Afc-d

Hun of zijn kan beide tegenwoordig, je moet wel met de tijd mee gaan.

17 december 2014 om 23:03

Dan moet je de tweets van Milik en Lesnodorski lezen

Hoogmoed komt voor de val meneer Ledgorski, denk dat Ajax 'gewoon' sterker is. Vooral thuis lopen ze er overheen denk ik.

17 december 2014 om 18:23

dat dachten wij ook over salzburg..

17 december 2014 om 19:47

En Steaua....

17 december 2014 om 20:37

Ajax dacht echt veel te makkelijk over Steaua uit. Thuis hadden ze eigenlijk nog 1 doelpunt moeten maken, zodat ze geen hoop meer hadden gehad. RBS was gewoon beter, vooral tactisch en in aanvallend opzicht. Van RBS verliezen is ook geen schande, de manier waarop was wel pijnlijk.

17 december 2014 om 21:29

Ja Salzburg gaf ons een flinke pak slaag. Hopelijk zijn we verder dan toen. In de voorhoede zijn we beduidend beter geworden dan de afgelopen vier jaar. Alleen verdedigend hou ik soms mijn hard vast. Maar je moet niet vergeten dat we met Veltman en Cilissen nu verder zijn. Zij hebben afgelopen zomer internationale ervaring opgedaan. Bovendien hebben we tegen Apoel wel laten zien dat Ajax iets verder is dan ooit. Maar het blijft een op zichzelf staande wedstrijd. Een fout of opeenstapeling van fouten kan fataal zijn. Als we gewoon met Milik, Schöne en El Ghazi in de voorhoede beginnen, moeten we normaal gesproken winnen. Met nadruk op NORMAAL

17 december 2014 om 23:45

Inderdaad ,maar In europa league worden zij altijd weggespeeld, zo zie je het maar weer.

Dat klopt, Ajax is niet meer wat het geweest is, maar ik denk dat die Polen er toch net iets te lichtzinnig over denken. Het is zeker nog niet beslist, maar Ajax heeft in mijn ogen wel de beste kansen om door te gaan.

Goh wat een reactie..als je alle elftallen van Ajax van afgelopen 15 jaar gaat vergelijken met het elftal van de jaren 90 dan is dit een makkelijke vergelijking! Natuurlijk is het niet meer dat elftal dat won van Madrid, Munchen etc..gek he financieel gezien nu! Maar laat ze maar zo denken in Polen..prima! Des te leuker het is om te winnen!

18 december 2014 om 01:10

Ja, zo is het dus exact. Maar ik wil alleen maar aangeven dat het pure onderschatting is, waar die Polen last van hebben.

18 december 2014 om 12:18

Geloof maar dat de spelers met het mes tussen de tanden die wedstrijden ingaan hoor. Daar zit hem denk ik het enige gevaar voor Ajax. Of ze de wilskracht kunnen matchen.

Ajax heeft spelers met potentie tot de top, legia spelers zitten op hun niveau en ja, ik ken die spelers, sterk, willen winnen, maar beperkt en ik ben er vrij zeker van dat ajax gaat winnen, al is legia zeker dit seizoen een goed team.

17 december 2014 om 18:12

Wat heb je aan spelers met potentie voor de top als de wedstrijd nu gespeeld wordt in plaats van over drie jaar?

17 december 2014 om 19:02

Nou, dat zal ik een kortzichtig persoon als jij eens uitleggen. Met potentie tot de top, wordt bedoelt, dat ze hartstikke goed kunnen voetballen, maar nog wat handigheid / body/ ervaring tekort komen. Ofwel, een talentloos team wordt in principe verslagen. Met de nadruk op, in principe!

17 december 2014 om 19:53

@snapik

In Europa heb je daar dus helemaal niks aan. Kohaku zegt precies waar het op staat. In Europa wint niet het team dat het beste kan voetballen, maar het team wat ouder en meer ervaren is. Kohaku is niet korzichtig, hij verwoordt perfect waarom het steeds fout gaat met de Nederlandse clubs in Europa. Kijk naar de volgende tegenstanders, alleen al van dit seizoen:
Groningen-Aberdeen
PEC-Praag
Twente-Qarabag
Feyenoord-Besiktas
Ajax-PSG
Ik vind (mijn mening) dat elke Nederlandse club talentvollere spelers heeft lopen. En dat elke van deze Nederlandse clubs verzorgder voetbal heeft gespeeld dat de tegenstander. Een 'talentvol' team wordt dus in principe verslagen in Europa. Met de nadruk op, in principe!

17 december 2014 om 19:27

Knap dat e wet dat de Legia-spelers aan hun top zitten.
Ik volge de Poolse competitie niet en voor mij is het dus ook een volslagen onbekend team.

17 december 2014 om 23:06

Ze wonnen hun Uefa cup poule ook met 15 punten als 1e, dus dat kon je ook volgen.

Man mensen zeggen hier dat wij de tegenstander onderschatten, maar die Polen die doen dat nog extremer. Het zal mij verbazen als zij net zo goede spelers hebben als Klaassen,Milik,Cilessen,Kishna,Schöne en El Ghazi.

Ja poeh man. Bovenaan in de Poolse competitie. De Eredivisie is toch wel een paar klasses hoger qua voetballende kwaliteiten. Laat ze maar lekker onderschatten daar in Polen ze komen er wel achter.

17 december 2014 om 18:35

Ach, dan nog zegt het vrij weinig over de kansen van de ene ploeg tegen de ander. In Polen spelen ze wel het typische spelletje waar Nederlandse ploegen het heel erg lastig tegen hebben. Maar inderdaad, laat ze maar lekker denken dat ze die guppies van Ajax even gaan oprollen. Dat merken ze gauw genoeg.

Ze hebben wel gelijk dat Ajax niet meer de ploeg is die 't geweest is. Maar dat geldt voor alle Nederlandse clubs..

Hoe Legia 't doet weet ik niet. Ik volg ze totaal niet.. Maar Ajax zou dit gewoon moeten winnen gezien de moeilijkere tegenstanders die Feyenoord en PSV hebben.

Ajax is inderdaad niet meer wat het is geweest, maar het Poolse voetbal is nooit iets geweest. Maar goed, laat ze Ajax maar onderschatten, des te beter voor Ajax.

17 december 2014 om 17:56

Dat is niet helemaal waar. Winnaar olympisch goud in 1972, derde op het WK van 1974 en 1982.

17 december 2014 om 17:58

Dat zegt toch weinig over het clubvoetbal. Argentinië werd tweede op het WK, zijn San Lorenzo en River Plate nu ook gerenommeerde topclubs?

Voor de duidelijkheid, ik sprak over het clubvoetbal. Hoewel ik Olympisch Goud nou ook niet bepaald een aansprekende prestatie vind.

17 december 2014 om 18:01

Nou in zuid Amerika zijn ze dat wel.

17 december 2014 om 18:12

Als je praat over 'het Poolse voetbal' kun je dat inderdaad tweeledig opvatten. De reden dat ik het Poolse elftal aanhaalde is meer omdat veel mensen hier dat waarschijnlijk niet eens (meer) weten. Spelers als Lato en Boniek waren internationale sterren.

17 december 2014 om 18:13

Olympisch goud zegt ook niet veel. Hoeveel keer heeft Nederland dat al gewonnen?

17 december 2014 om 18:15

@marrieaandebal Nou ander voorbeeld dan, Griekenland wint euro04, is olympiacos dan direct een gerenommeerde Europese topclub? Zelfde geld voor nl. 3e op wk, en de clubs komen daar bij lange na niet van in de buurt(nu dan hè?). Saffie?

17 december 2014 om 18:35

Nul keer.

17 december 2014 om 18:24

Eredivisie is net zo slecht.

Wij hebben bovendien al een van de betere Poolse spelers, Milik. allemaal middelmatig daar in warsaw

17 december 2014 om 18:42

Want jij bent een scout en kent natuurlijk alle talenten in polen. Daarnaast staat legia wel bekend met zijn jeugd, door samenwrrkingen met barca. Laatst zijn er nog paar helaas vetrokken naar arsenal. Daarnaast reageer ik nu alleen op jouw reactue. En niet op het artikel, supporters van ajax als legia ondetschatten elkaar gewoon...

Het klinkt niet zo idioot als die voorzitter van Steaua twee jaar geleden maar het is duidelijk dat Ajax als prestatieclub (niet als opleidingsclub) aan ontzag heeft ingeboet. We hebben als Nederland nog steeds geen passend antwoord op de situatie die ontstaan is na het Bosman-arrest, voor zover dat überhaupt mogelijk is.

17 december 2014 om 17:59

Het antwoord op het Bosmanarrest is toch juist de transitie van prestatieclub naar een pure opleidingsclub. Meer kan je als Nederlandse club niet meer doen

17 december 2014 om 18:17

Opleiden hebben ze altijd al wel gedaan maar zichtbaar beleid maken mbt het langer vasthouden van talenten en een betere afstemming van contractperiodes, faciliteiten en randvoorwaarden richting eerste elftal is iets van de laatste jaren. Hier zou een niet te onderschatten deel van het antwoord in kunnen liggen.

17 december 2014 om 18:32

Het maakt het alleen maar leuker als je incidenteel wint of het zo´n miljoenenploeg moeilijk kan maken. Het verschil in het geld zie je niet terug op het veld.

In het jaar dat Nederland de wk-finale voor het eerst haalde werd Polen 3e. In 1982 werden ze opnieuw 3e. Legia heeft zesmaal minimaal de kwartfinale van een Europees toernooi bereikt, voor het laatst in 1996, het jaar dat Ajax voor het laatste een finale haalde. Toegegeven, prijzen heeft het Poolse voetbal niet, maar 'klein' is het niet. En Ajax en Legia zijn tezamen weggezakt in het Europese voetbal, maar ik zie ze als gelijkwaardig. Ook die Warschause bluf herken je duidelijk terug hier en Ajax heeft ook iets van die arrogantie, dus het lijkt me een leuk affiche tussen gelijkwaardige ploegen, waarbij Ajax aan het langse eind gaat trekken (hoop ik)

Hahaha, ik vrees voor Legia dat het averechts werkt! Ajax is vaak op zijn best na zulk soort opmerkingen, denk dat Legia 2x van de mat wordt geveegd en dat Ajax de enige NL club is die doorgaat, zie helaas voor PSV en Feyenoord weinig kans.

17 december 2014 om 18:26

Ach, ook voor Feyenoord en PSV zijn er echt wel kansen. We kunnen wel degelijk stellen dat Ajax, PSV en Feyenoord alle drie betere en mindere punten hebben, maar ze liggen qua kwaliteit zeker wel dichtbij elkaar, kijk alleen maar naar de ranglijst. Ik denk dan ook zeker qua mogelijkheden in Europa. PSV heeft wel vaker voor een verassing kunnen zorgen en heeft zat talent in de ploeg, die mogen het nu laten zien tegen een grote tegenstander die eigenlijk verplicht is om te winnen als je naar hun budget en spelers krijgt. Toch een heerlijke positie om in te zitten voor Psv?

En wanneer ze bij Feyenoord overeind kunnen blijven in Rome, gaan die gasten de schrik van hun leven krijgen als ze in de Kuip komen. Wie had verwacht dat ze Sevilla zo onder druk hadden kunnen zetten?. Ik niet iig.

ja het gaat lastig worden, maar het is voor alle Nederlandse ploegen weer een uitstekende mogelijkheid om te laten zien waar we staan en wat we kunnen. Het is te makkelijk om vooraf al te zeggen dat het niks gaat worden. Dat zeiden we ook allemaal over onze kansen op het afgelopen WK.

17 december 2014 om 18:37

Ik denk niet dat Totti, de Rossi, Gervinho, Strootman schrikken van de kuip. Maar goed....

Neemt niet weg dat je altijd een kansje hebt. Maar Roma en Zenit zijn duidelijk de favoriet

17 december 2014 om 18:38

Ajax zou zonder twijfel door moeten gaan als je naar de tegenstander kykt. Voor Feyenoord en PSV zijn er zeker wel kansen. Alleen is het een stuk moeilijker gezien zij een sterkere tegenstander als Ajax hebben. Legia is geen Roma of Zenit..

17 december 2014 om 18:48

Daarom, zowel bij PSV en Feyenoord zullen ze heel anders de wedstrijd in kunnen gaan. Is toch makkelijk om je te kunnen opladen voor zo´n pot? Een prachtig affiche om te spelen. en willen ze een mooie transfer gaan maken naar een grote club? dan zijn dit de wedstrijden waarin ze het moeten laten zien. Natuurlijk zijn die mannen bij Roma niet onder de indruk van de Kuip, maar zeer zeker wel wanneer Feyenoord er vol opklapt zoals tegen Sevilla, en zich in de wedstrijd vastbijt.

Wanneer ze volwassen spelen en geen domme fouten maken, zijn PSV en Feyenoord ploegen bij uitstek om het hun tegenstander ontzettend lastig te maken.

Wordt gewoon dubbele cijfers over 2 wedstrijden. Uit wedstrijd is wel ideaal moment op wat spelers rust te geven. Verwacht dat we dan al zo goed als zeker geplaatst zijn.

Ik zeg als Feyenoord supporter dat Ajax die dronken Polen nog voor rust maar is een jantje moet geven. Dan weten ze wel waar ze staan met hun gelijkwaardigheidscomplex :P

17 december 2014 om 18:11

Respect!! Dat gaan we zeker doen.

Tweede wedstrijd is gewoon ren formaliteit. Omdat het moet snap je.

Tja het enige wat die man nog overeind houd is dat ie gelijk heeft over het feit dat we niet meer zijn wie we waren. Klopt als 'n bus! Niets om tegen te spreken.

Maar dat hij dat notabene gaat uitkramen bij een club in Polen. Legia of LEGO Warschau hoe die club ook heet.

Wat een clown!!! Ik kan niet wachten tot die wedstrijden eraan komen.

Ben benieuwd naar zijn uitspraak als ze eruit gekegeld.

Respect!! Dat gaan we zeker doen.

Tweede wedstrijd is gewoon ren formaliteit. Omdat het moet snap je.

Ach jongens in de reacties hierboven, beter dan dit kan je toch niet hebben?? Wanneer wordt Ajax nou open en bloot onderschat, zelfs bij clubs PSG en Barcelona hebben ze alleen maar lovende woorden over Ajax, zeker voorafgaand aan een duel. Logisch ook, het is helemaal niet slim om te doen. Straks worden ze afgemaakt en wat ga je dan aan je achterban vertellen?

En natuurlijk is Ajax niet meer dezelfde ploeg als 20 jaar terug. En Legia mag absoluut niet onderschat worden, maar Ajax ook echt niet. Dat hebben ze ook met deze ploeg laten zien in de wedstrijden in de CL. Ze kunnen echt wel een potje ballen als het erop aankomt. Laten we hopen dat dit ervoor zorgt dat ze bij Ajax Legia nu helemaal een poepie willen laten ruiken. De kansen zijn er zeker!

Ik ben echt heel benieuwd naar deze wedstrijd!. Lijkt erop dat beide partijen zichzelf duidelijk de betere vinden en de tegenstander onderschatten. Dit zou nog wel eens een leuke strijd kunnen worden.

En toen werden jullie opeens allemaal wakker uit jullie droom. Ajax is geen Barcelona en Legia is geen Fortuna Sittard. Niemand hier heeft ze ooit zien spelen maar jullie schijnen het allemaal heel goed te weten. Dit worden 2 hele zware wedstrijden voor Ajax waarin het heel knap zou zijn als ze doorgaan, maar die kans is mede door de massale onderschatting steeds aan het afnemen.

17 december 2014 om 18:29

Ik denk dat het wel meevalt. De tijden dat we in Nederland ploegen uit oost-europa oprolden hebben deze jongens van Ajax niet eens meegemaakt. De meeste waren nog niet eens geboren.
Bovendien, ik denk dat ze bij Ajax echt wel beter weten dan Legia te onderschatten. Zeker met de resultaten van de laatste jaren in het achterhoofd.

Neemt niet weg dat wanneer Ajax zijn dag heeft en het goed draait, gewoon moet kunnen winnen van Legia. Laat de onderschatting maar lekker uit Warschau komen. Ook PSV en Feyenoord in goede doen hebben kansen tegen Zenith en AS Roma, daar ben ik van overtuigd.

17 december 2014 om 23:01

Denk dat ajax thuis wint en uit verliest.
Komt op details aan dan en wie de meeste uit doelpuntjes mee pikt gaat door.

Dan is het alsnog de nummer 78 van de Uefa club ranking tegen de nummer 26.. Ik kan me herinneren dat ik deze praatjes ook al hoorde toen ze de vorige keer tegen een Nederlandse club moesten spelen. Het resultaat laat zich raden.

Desondanks moet je ze niet onderschatten. Thuis gelijk laten zien wie er de baas is.

Ajax is inderdaad niet meer wat het geweest is, maar het dal zijn we gelukkig al voorbij. Met dal bedoel ik periode Ebecilio, Donald, vdheijden, lukoki etc, sinds vorig jaar zie ik eindelijk weer meerdere talenten doorbreken dat ik denk: Wauw, die kunnen de top wel bereiken. Hiermee doel ik dan op: El Ghazi, Klaassen, Kishna, Andersen, Fischer + Zivkovic, Milik, Cillessen. Allemaal spelers die over 2 jaar rijp voor een Europese topclub kunnen zijn. De weg is lang, maar we zijn op de juiste weg. Halverwege de berg zijn we nu!

17 december 2014 om 18:43

Sorry maar denk je echt dat de spelers die je opnoemt over 2 jaar goed genoeg zijn om bij een Europese topclub als Chelsea, Bayern, Barca, Real etc te spelen.. Dan overschat je onze jeugd wel heeeeeeel erg. Alleen Klaassen zie ik dat doen op dit moment. En eventueel Ghazi. De rest is nog te wisselvallig bezig. Of spelen pas een halve seizoen in de basis.. Bij Fischer is 't kijken of hij z'n niveau van zijn debuutseizoen haalt.

17 december 2014 om 21:28

Denk zeker dat de spelers die ik opnoem het aan zouden kunnen, maar zeg niet dat ze er dan spelen. Aan die spelers zie je dat ze van het talent barsten. Als je ziet wat deze jongens als team neerzetten in de CL is dat bijzonder knap, laat staan als ze spelen met volgroeide topspelers als Iniesta bijv.

19 december 2014 om 17:24

Sorry maar Kishna die het een paar wedstrijden goed doet zie je nu al bij een topclub spelen over 2 jaar? Fischer die er al 1 jaar ongeveer uitlicht. En het is maar de vraag of hij even goed speelt als z'n eerste seizoen. Zijn 2e seizoen was namelijk drama. Millik kan je ook niet goed beoordelen aangezien hij PAS een stuk of 10 wedstrijden heeft gespeeld.

Kom op zeg. In Nederland hemelen we iedereen veel te snel op.vandaar dat we ook altijd zo hard op onze bek gaan.

Klaassen, Ghazi en eventueel Andersen barsten van 't talent. Zij zullen het zeker maken.

Basel won ook 2 keer van Chelsea in de CL. Wil dat nu ook zeggen dat hun spelers binnen 2 jaar naar de top kunnen? Vasthouden aan resultaten 2-3 jaar geleden heeft geen zin. Want we komen toch niet verder als de groepsfase.

Het is maar de Nederlandse competitie he. Die neemt haast niemand in 't buitenland nog serieus.

Een Verthongen of Afellay die zo geweldig waren in de eredivisie horen we ook niet meer veel van.

hahahah,

Wat is dit dan voor een gek.
Ajax is niet meer wat het geweest is.
nee goh, wat een intelligentie.

Wat hebben zij gepresteerd dan in het nu en verleden?
Desondanks, is ajax nog steeds groter.
En hebben ze in mijn ogen nog steeds meer kwaliteit dan Legia.

Wat een hoogmoed.
Hoop dat ajax ff billenkoek gaat uitdelen.

Legia 1-2 Ajax
Ajax 4-0 Legia.

Per direct een enkeltje terug.

Gr. een feyenoordsupporter!

Ik hou er wel van op het vuurtje op te stoken. Des te meer een reden om er eens lekker vol voor te gaan. Hij heeft gelijk als je het vergelikt met de jaren negentig. Ti's een stukkie minder. Toen wonnen we van milan, Madrid ,bayern etc.etc.
Volgens mij eerst thuis. Lijkt mij een ideaal moment om meteen te knallen en eens lekker te winnen met bv. 4-0. En dan uit zonder publiek 0-2. Moet toch kunnen. Kom op zeg. Je speelt niet tegen chelsea, bayern, Madrid van tegenwoordig. Tegen legia. We hebben gefaald tegen steau Boekarest en Salzburg was ook niks. Laat het een les zijn en er nu wel lekker vol in te gaan en erin te geloven.

En ze hebben helaas gelijk.

maak ze voor het Nederlands voetbal aub af

ik kijk uit naar deze wedstrijd ik ben benieuwd hoe de verhoudingen liggen.
als ajax uit de duels kan blijven dan gaan ze door verwacht ik.
zo niet dan wordt het lastig.

Worden twee leuke wedstrijden denk ik. Maar ajax moet ze zeker niet gaan onderschatten. Legia had eigelijk in de champions league moeten spelen nadat ze celtic 2 keer hadden vernedert.

Hmm Ajax zegt dit soort dingen ook wel over hun tegenstanders zoals tegen Milan toen, waarom zou meneer Lesnodorski dit dan niet mogen? Maar wat die verder zegt klopt denk ik niet. Volg ze niet maar kan me niet voorstellen dat ze even goeie spelers als Ajax hebben. Wel grappig, beide kampen beschouwen dit als een gunstige loting.

Dit horen we graag. Lekker onderschatten. Laten we eerst maar eens voetballen. En dat Ajax de club van vroeger niet meer is weet iedereen maar we zijn nog steeds de beste van Nederland in een toch wel hoger aangeslagen competitie.

Niks bravoure, deze man ziet het gewoon scherp, ploegen zijn aan elkaar gewaagd. Beetje een Ajax gehalte deze uitspraak meer niet, (hoewel sommige ajaccieden serieus denken de uefacup te gaan winnen).
Groot voordeel voor Ajax is dat de polen geen publiek mogen. Thuispubliek is voor iedere ploeg een 12e man. Dat zou wel eens de doorslag kunnen geven.

deze man heeft gewoon volkomen gelijk ajax is alleen in nederland nog top maar legia is ook geen top in europa ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zullen zijn
en denk ik dat ajax nog iets sterker is dan de polen en ik denk dan ook aan een kleine overwinning voor ajax

Lesnodorski heeft gelijk. Ajax is al twintig jaar geen schim meer van de club die het ooit was. In de Eredivisie heeft Ajax de grootste moeite om overeind te blijven wanneer een modale tegenstander fysiek druk gaat zetten. Legia is Zwolle in het kwadraat en speelt voetbal dat Ajax totaal niet ligt!

Deze wedstrijd gaat niet gewonnen worden door de ploeg met de beste spelers, maar door de ploeg met de betere mentaliteit. Zoals de voorzitter al zegt is Ajax gewend om CL te spelen, en daar ligt zoals ook in voorgaande jaren weer het (mentale) probleem. Zullen ze in staat zijn om zich optimaal op te kunnen laden voor een wedstrijdje in de "minderwaardige" EL, of gaan ze het weer laten lopen ? En dan ook nog een niet echt aansprekende tegenstander ook. Ik voel de sterke neiging om mijn geld op Legia te zetten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren