Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Robben gekozen tot sportman van het jaar

Laatste update:

Arjen Robben is dinsdagavond als vierde Nederlandse voetballer ooit gekozen tot sportman van het jaar. De aanvaller van Bayern München en het Nederlands elftal ontving de Jaap Eden Award en trad daarmee in de voetsporen van Abe Lenstra (1951 en 52), Johan Cruijff (1973 en 74) en Ruud Gullit (1987). Eerder op de avond werd Louis van Gaal al gekozen tot sportcoach van het jaar en het Nederlands elftal, dat mede dankzij Robben derde werd op het WK, tot sportteam van het jaar.

/

Robben kon zelf niet op het gala aanwezig zijn, omdat hij dinsdag met Bayern tegen SC Freiburg speelde. De aanvaller scoorde nog in de 2-0 overwinning van zijn ploeg en bereikte daarmee een mijlpaal: hij staat nu op honderd doelpunten voor Bayern. Via een videoverbinding kon Robben na het winnen van de prijs alsnog een reactie geven. "Dit is fantastisch, ik had het niet verwacht met al deze fantastische topsporters die ook genomineerd waren en hun mooie prestaties", zei de aanvaller. "En aan de jongens van het Nederlands elftal en de trainer, helemaal te gek, bedankt!''

De dertigjarige Robben werd vorig jaar nog afgetroefd door Epke Zonderland, die de afgelopen vijf jaar liefst vier keer met de hoofdprijs aan de haal ging. De Europees en wereldkampioen op de rekstok was ook dit jaar weer genomineerd. Robben won verder van vier Olympische schaatskampioenen: Jorrit Bergsma (10.000 meter), Stefan Groothuis (1.000 meter), Sven Kramer (5.000 meter) en Michel Mulder (500 mulder). Springruiter Jeroen Dubbeldam, die in september twee wereldtitels veroverde, was de laatste genomineerde.

Arjen Robben is de terechte winnaar

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen twijfel ove rmogelijk of het terecht is ja of nee. Dit is de beste voetballer die we in de afgelopen 10 jaar hebben gehad. Gewoon een top 5 speler ter wereld met een indrukwekkende inzet, mentaliteit en karakter. Zoveel tegenslagen en alsnog zo een gigantisch hoog niveau bereiken.

Dit is het ultieme voorbeeld voor jonge ventjes, nooit opgeven en altijd 110% geven. Dan komt het succes vanzelf. Chapeau!

16 december 2014 om 22:49

Deze prijs geeft aan hoezeer Van Gaal het niet verdient. Robben is de reden van het succes op het WK, niet Van Gaal.

16 december 2014 om 22:53

Nounounou.. Robben was echt niet in zijn eentje zo ver gekomen. We kunnen gerust zeggen dat juist op dit wk een hele rij spelers heeft bijgedragen aan het succes. Juist het collectief was weer doorslaggevend en dat is natuurlijk ook te danken aan een topcoach met de juiste skills en ideeën om het zover te brengen..

16 december 2014 om 22:56

als jij het wk hebt gezien, dan heb je ook gezien dat het wel degelijk ook voor een groot deel door lvg komt.. robben was niet in zijn beste doen tijdens het wk. maar doordat van gaal er een team van heeft weten te smeden, zijn we zo ver gekomen. met een toch redelijk onervaren team. dus chapeau voor louis. en chapeau voor robben, maar om lvg nu geen credits te geven geef je hem te weinig eer, voor zijn prestatie.

16 december 2014 om 22:57

Natuurlijk heb je 11 spelers nodig. Maar de tactiek was simpel, namelijk alle ballen op Arjen!

16 december 2014 om 23:00

Robben was niet in zijn beste doen tijdens het WK? Welk WK heb jij gezien? WK dammen?

16 december 2014 om 23:01

En Louis van Gaal is mede de reden van het succes van Arjen Robben. Robben was bij Chelsea en Real Madrid een goede speler maar behoorde niet tot de belangrijkste spelers. Onder van Gaal tijdens de Bayern periode is Robben echt heel erg goed geworden door het vertrouwen dat hij kreeg op rechts. Louis van Gaal is erg belangrijk geweest voor Robben en Robben is daarvoor in ruil belangrijk geweest voor van Gaal door doelpunten en acties te leveren.

16 december 2014 om 23:01

Meneer robben voor jou

16 december 2014 om 23:02

Idd, louis heeft echt de meest rare keuzes gemaakt (bv kuijt gebruiken als links/rechtsback en de keeper wisselen voor een penaltyserie), maardeze keuzes vielen allemaal geweldig uit.

Wel had louis mazzel dat robben en vlaar in een absolute topvorm verkeerden natuurlijk

16 december 2014 om 23:33

WK dammen hahaha goeie. Robben was inderdaad fenomenaal op het WK, voor mij de beste na James.

17 december 2014 om 02:13

Dan Zou het nu even goed moeten lopen bij het nl elftal en dat is niet zo. Onzin dus!

Geweldige speler die robben en dik verdiend!

17 december 2014 om 06:08

Wat een onzin, Van Gaal is gewoon een uitstekende coach en heeft wankelend Nederland aan een 3e prijs gewonnen.

ik vind het altijd heel raar dat wanneer het op L. van Gaal aankomt (als coach, want als man is die gewoon weirdo) dat men roept dat het maar geluk is, of dat het komt door een speler.

Robben speelde dit WK brilliant mede omdat van Gaal hem die vrijheid gaf op de vleugel. daarbij is van Gaal gewoon een top coach, als je kampioen wordt met Ajax, Barca, AZ, Bayern, andere prijzen wint, jeugd introduceerd (bij alle 4 de teams gedaan) etc. dan ben je gewoon een top coach en mag je daar best erkent voor worden.

17 december 2014 om 07:10

Start anders een anti van Gaal groep op Facebook. Dat United zo hoog staat nu komt zeker door de kok en niet door van gaal.

17 december 2014 om 09:52

met alle respect, natuurlijk was robben fenomenaal. maar hij was niet zo goed als dat hij bij bayern munchen was, vind ik dan. we hebben veel, zowaar niet alles aan robben te danken op dit wk. maar het niveau van bayern heeft hij naar mijn mening niet gehaald..
en begrijp me niet verkeerd ik vind robben de beste nederlandse voetballer en hij verdient deze prijs ook honderd procent.

16 december 2014 om 22:59

Toch zou ik voor Jeroen Dubbeldam gaan. Ook al heb ik niks met zijn sport. Voor mij moet een sportman van het jaar ook echt de beste van de wereld zijn geweest in een toonaangevende sport. Dat was Robben niet, hoe goed hij ook was. En die schaatsers zijn allemaal heel erg goed, maar ondanks dat het mijn favoriete sport is, is de sport te klein mondiaal.

16 december 2014 om 23:04

Nou dan toch liever Kramer dan die Dubbeldam, 1000x.

16 december 2014 om 23:09

Kramer valt bij mij ook in de smaak, maar zijn prestaties waren vergelijkbaar met veel andere sporters, wat de sport devalueert. Een korfbalploeg zal ook nooit kunnen winnen wat mij betreft, hoe hoog het niveau ook is. Internationaal totaal geen uitstraling.

16 december 2014 om 23:24

@djordevic

Dan valt bij jou de keuze voor Kramer alleen omdat je niks met de sport van dubbeldam hebt. De paarden sport, zowel dressuur maar vooral springsport is een sport waar heel, heel veel concurrentie zit. Als je daar wereldkampioen met je team te worden en individueel, dan ben je een grote, in een ook hele grote sport.

Ter vergelijking, de prestatie van dubbeldam is vergelijkbaar met wanneer Ronaldo of Messi wereldkampioen wordt, en daarna de gouden bal krijgen voor individuele prestaties.

Robben is een topspeler, en had hem echt al een keer verdiend. Al denk ik dat vorig jaar beter moment was geweest. Sympathieke vent hoor die epke, zo komt die over in ieder geval, maar 4x in 5 jaar is wel wat overdreven.


17 december 2014 om 01:33

Ach die Nederlandse schaatsers zijn natuurlijk goed maar we winnen zowat altijd met schaatsen dus dat is lang niet zo bijzonder meer. Zo n goede voetballer dat hebben we lang niet meer gehad! Robben Hulde!

17 december 2014 om 06:41

Volgens mij is dat geen goed criteria. Voetbal is een veel grotere sport. Om daar bij de absolute top te komen is misschien wel veel moeilijker dan bij een kleinere sport. Met alle respect zou een wereldkampioen korfballen bijvoorbeeld voor mij geen sportman vh jaar kunnen worden

De beste Nederlandse voetballer van de afgelopen 20 jaar. Hij verdient het.

16 december 2014 om 22:51

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hij zou wel in de top3 komen inderdaad maar je hebt bijvoorbeeld ook nog bergkamp.

16 december 2014 om 22:56

Robben is pas net begonnen aan zn opmars. We zullen nog veel meer van hem zien en zal zeker de beste van de afgelopen 10/25 jaar worden.

16 december 2014 om 23:02

Ik vind dat Robben meer heeft bereikt dan Bergkamp in zowel clubverband als met Oranje. Bergkamp natuurlijk dingen die niet veel andere speler na konden doen, maar precies het zelfde kun je zeggen over Robben. Zijn dribbelkwaliteiten zijn fenomenaal. En hij scoort nog bizar veel ook voor een vleugelaanvaller.

17 december 2014 om 00:18

Ik vind niet dat je Robben en Bergkamp met elkaar kan vergelijken Bergkamp was namelijk een echte valse spits en Robben is een buitenspeler.
Ik vind Bergkamp wel een van de meest sierlijke spelers die ik ooit heb gezien, alles puur op techniek.
en Robben haalt de laatste jaren alles uit zijn carrière door echt voor de sport te gaan leven ik had het idee dat dat in zijn beginjaren wel anders was

ON: terecht dat Robben deze prijs wint natuurlijk al is het alleen al door zijn dwingende rol op het WK en zijn positieve houding naar de Media toe ik denk dat iedereen van Robben heeft genoten het afgelopen jaar.

17 december 2014 om 01:36

Clarence Seedorf anyone?

17 december 2014 om 05:30

Seedorf komt qua kwaliteiten dus echt niet in de buurt van Robben en Bergkamp he. Qua carriere misschien wel ja.

17 december 2014 om 12:24

Nolimit dat klopt hoor, maar het ging mij er om dat er geroepen wordt dat Robben meer bereikt heeft dan Bergkamp. In dat opzicht heeft Seedor gezien zijn prijzenkast nóg meer bereikt.

Meer dan terecht! Prachtig dat Robben in een rijtje staat met Lenstra, Cruijff en Gullit. Het is nu eenmaal te vroeg om te zeggen, maar ik denk dat Arjen Robben na zijn carrière als een van de beste Nederlandse voetballers ooit herinnerd zal worden.

16 december 2014 om 22:57

100% mee eens, hij zal genoemd worden in het rijtje met Bergkamp, Van Basten, Gullit, Kluivert, Overmars etc..

16 december 2014 om 23:04

Bergkamp, van Basten en Gullit ja. Ik vind Robben toch echt wel een trede hoger staan dan Kluivert en Overmars.

16 december 2014 om 23:21

Kluivert is toch erg belangrijk geweest in zijn tijd bij Ajax en oranje en dat zelfde geld voor overmars !

Ondanks dat Robben niets gewonnen heeft met Oranje had hij wel een uitstekend seizoen! Hoe hij Oranje door het Wk loodste was echt van grote klasse. Onbegrijpelijk dat niet hij maaf Messi gekozen werd tot speler van het toernooi.

16 december 2014 om 22:53

Bronzen WK?

16 december 2014 om 23:00

Ja, dan heb je niks gewonnen.

17 december 2014 om 01:36

Jawel de derde plaats dus de bronzen plak. ( Medaille )

17 december 2014 om 02:27

Als ik thuiskwam met een derde plek na een dag sporten en daarna 20 km fietsen door de wind, in mijn eentje, had ik mazzel om zonder slaag naar bed te mogen. Laat staan dat er eten was gemaakt.

17 december 2014 om 05:33

Ja bij een plaatselijk darttournooi misschien. Bronze op een WK voetbal kun he dus echt wel mee thuiskomen he. Helemaal als Nederlsnd zijnde.

Volkomen logisch natuurlijk, steekt al jaren boven iedere topsporter in Nederland uit. Weet zeker dat deze prijs binnen een paar jaar in de prijzenkast van de familie Robben gezelschap krijgt van een Ballon d'or, wat een fenomeen!

17 december 2014 om 04:24

Nou nou daar sla je natuurlijk volkomen de plank mis, dat hij boven alle andere topsporters in Nederland uit steekt. Sporters als Kramer en Zonderland horen in hun sport ook al jaren bij de top van de top. Ik denk dat je heel veel Nederlandse topsporters tekort doet om te stellen dat Robben er al jaren bovenuit steekt.

17 december 2014 om 12:39

Dit slaat helemaal nergens op! Epke Zonderland, die steekt pas boven iedereen uit. Wint al jaren alles wat los en vast zit, doet dit alleen, is dus niet afhankelijk van anderen, en traint 3x zo hard als Robben.

Niets anders als terecht, had ook bij de genomineerde voor de Gouden Bal moeten zitten, heeft in mijn ogen zelfs een sterker 2014 gedraaid als onze kleine wervelwind Messi.

Niets ten nadelen van Messi zeker niet maar ik vond Robben over dit voetbaljaar gezien beter.

Leuk, zo'n nietszeggend prijsje. Maak me maar wakker als hij een keer echt iets wint.

16 december 2014 om 22:48

Hoeveel had jij er ook alweer gewonnen?

16 december 2014 om 23:36

Sorry hoor, maar jouw reactie is bijna net zo dom als die van Objectievekoen. Mensen die vragen naar jouw prestaties of erelijst word ik gek van...

Dan kan elke bezoeker op voetbalzone beter zijn account wissen, tenzij Van Persie of Kluivert hier opzitten... En dat denk ik niet.

17 december 2014 om 01:18

Ik stel voor dat jij het voortouw neemt met het opzeggen van je account. Het waren twee geweldig weken ouwe dibbes!

16 december 2014 om 22:49

Eredivisie (2002/03)
Johan Cruijff Schaal (2003/04)
Chelsea

Premier League (2004/05, 2005/06)
Football League Cup (2004/05, 2006/07)
FA Community Shield (2005/06)
FA Cup (2006/07)
Real Madrid

Primera División (2007/08)
Supercopa (2008)
Trofeo Bernabéu (2008/09, 2009/10)
Bayern München

Bundesliga (2009/10, 2012/2013, 2013/2014)
DFB-Pokal (2009/10, 2012/2013, 2013/2014)
DFB-Supercup (2010, 2012)
UEFA Champions League (2012/13)
UEFA Supercup (2013/14)
Wereldkampioenschap voetbal voor clubs (2013)
Nederland

Wereldkampioenschap voetbal:

Tweede in 2010
Derde in 2014

16 december 2014 om 23:06

Ongelovelijk eigen gewoon in 4 competities kampioen geworden.

16 december 2014 om 23:09

En toch bescheiden blijven

Hij was verreweg de beste Nederlandse voetballer maar hij is een teamspeler en die verdienen zoeits niet vind ik.

16 december 2014 om 22:50

Heb je daar ook een argument bij?

16 december 2014 om 22:54

Ergens snap ik zijn punt wel, ik ben het niet met hem eens maar dat is een tweede. Als Arjen in een wedstrijd een fout maakt zijn er altijd wel teamgenoten die zijn fout op welke wijze dan ook kunnen corrigeren of mitigeren. Als een Sven Kramer of Epke Zonderland een fout maakt tijdens een wedstrijd is het einde oefening.

16 december 2014 om 23:03

Ik vind dat zo'n onzinargument. Net als jij gelukkig. Want het gaat erom dat je de beste sportman bent. Dus als jij een hele goede teamsporter bent, moet je daar ook op beoordeeld kunnen worden. Het is immers sport.

16 december 2014 om 22:54

Robben kan in zijn eentje het verschil maken.

De reacties zijn vrij unaniem en duidelijk haha. 1000 terecht dat deze man een keer deze prijs mag winnen!

16 december 2014 om 23:03

Nogal wiedes op een voetbalforum. Op een paardensportforum is de mening denk ik anders

17 december 2014 om 01:18

Metternich zetten we op stal, want die gaat aan de paardenworst vanacht

Zegt genoeg dat Robben op dezelfde avond scoort als dat ie deze prijs heeft gewonnen. Terecht, dit is gewoon de beste voetballer die wij in 15/20 jaar hebben gehad!

Hij had alles moeten winnen geweldenaar bij Bayern en het Nederlands elftal wat is die man gegroeid en rijp geworden. Jammer dat hij als mr Bayern de geschiedenis in gaat, het is een grote club maar ja Ajax Liverpool Mufc Barcelona Real Inter Juve Milan spreekt mij toch allemaal meer aan en ja ik weet wat Bayern gewonnen heeft. Ik spreek nu uit mijn hart. Ik vind die andere clubs mooier om voor te spelen.

De ware aanvoerder van oranje. Zwaar terecht.

Wat een aanfluiting deze avond....
Robben, van Gaal, het Nederlands elftal. Met alle respect, Nederland is als 3e geeindigd in een jaar met zoveel Olympisch succes, wereldkampioenen in verschillende sporten, en dan toch worden beloond met deze prijzen?
Robben was vorig jaar ook genomineerd, als hij toen had gewonnen (van Sven en Epke) had ik dat niet gek gevonden, na het winnen van de Champions League. Maar in een jaar dat Michel Mulder Wereldkampioen en Olympisch kampioen wordt bij het schaatsen én Wereldkampioen bij het skeeleren, vind ik dit echt bullshit

16 december 2014 om 22:58

Jonge schaatsen is niks omdat alleen maar nederlanders dat kunnen.. ze winnen 15 v/d 13 medailles. Dan is het niet zo bijzonder meer.

16 december 2014 om 23:03

ik vind t best knap als je er 15 kan winnen als er maar 13 zijn?

16 december 2014 om 23:08

Je snapt wat ik bedoel. Ze winnen gewoon alles waardoor het niet meer bijzonder is.

16 december 2014 om 23:17

Wat heeft Robben dan gewonnen?

16 december 2014 om 23:26

Brons op het wk,kampioen van duitsland en de duitse beker.

16 december 2014 om 22:59

Daar kan ik mij wel heel goed in vinden ja. Dit jaar misschien iets te veel van het goede voor de voetballers..

16 december 2014 om 23:01

Mwah, niet mee eens. Wat mij betreft had iemand anders dan Van Gaal de prijs ook kunnen winnen, en datzelfde geldt voor het Nederlands Elftal. Maarja, Robben heeft gewoonweg fenomenaal gepresteerd in de grootste sport van de wereld, waar hij tot de allerbesten behoort.

Het is altijd lastig om te zeggen welke prestatie knapper is en welke sporter de prijs het meest verdient. Als ik alles echter probeer af te wegen, dan vind ik het terecht dat Robben sportman van het jaar is. Nederland domineert in het schaatsen en de concurrentie is minder groot dan in veel andere sporten. Epke had de prijs kunnen winnen omdat het uniek is dat een Nederlander de beste turner aan de rekstok is, te midden van al die Aziaten. En Mulder heeft ongelofelijk veel prijzen gewonnen, ondanks het feit dat zijn tak van sport niet heel groot is.

Ik kan er goed mee leven dat Arjen de prijs heeft gewonnen. Als je ook nog bedenkt dat het 27 jaar geleden is dat er voor het laatst een voetballer heeft gewonnen, ben ik al helemaal van mening dat het tijd werd voor een beetje erkenning. Robben is een van de beste Nederlandse voetballers van de laatste 10 à 20 jaar.

16 december 2014 om 23:05

Mee eens. Hij was gewoon niet de beste in zijn sport. Dat is voorwaarde 1. Daarom vind ik Jeroen Dubbeldam degene die had moeten winnen.

17 december 2014 om 08:09

Je moet een ding begrijpen voetbal is bewezen de grootste sport als jij elke week (niet om de grote toernooi)in een stadion van minimaal 40duizend mensen kan presteren dan behoor je bij de top
En verdien je deze prijs

17 december 2014 om 09:08

Wie geeft er nou weer iets om schaatsen? Ja misschien in Friesland. Maar als je aan willekeurige mensen vraagt op straat om het schaatsteam of wat dan ook op te noemen, kunnen ze dat niet hoor.

17 december 2014 om 09:55

Precies Nikes. Ken niemand behalve Kramer.

Persoonlijk vind ik de keuze niet terecht. Maar dat vond ik vorig jaar ook niet...

De sportman van het jaar moet wel het hoogst haalbare in zijn sport winnen wat er in dat jaar mogelijk was. En als het even kan meer dan 1x goud.

Robben had hem in 2013 moeten winnen. Dit jaar vind ik persoonlijk dat Dubbeldam hem had moeten winnen, die zijn team er net zo goed als Robben door heen heeft getrokken. Plus dat Dubbeldam individueel goud won. (het is misschien raar om op een voetbalforum te zeggen dat een paardensporter moet winnen, maar ondanks dat het totaal niet mijn sport is, kan ik wel enorm veel respect voor prestaties hebben)

Begrijp me niet verkeerd, al het respect voor Robben en hij verdiend het ook zeker.

Overigens... absoluut sportman van het jaar is; Michael van Gerwen, alleen darts wordt niet meegenomen!

16 december 2014 om 23:04

Een bezigheid (darts) waar je na een paar biertjes te hebben weggetikt, met je dikke pens op het podium een paar pijltjes gaat gooien kan ik geen sport noemen. Het is heel knap dat je onder die druk zo goed pijltjes kan gooien maar om het sport te noemen gaat iets te ver.

16 december 2014 om 23:06

@skika87

Darts is meer een sport dan paardrijden.

16 december 2014 om 23:11

Ik wil geen discussie gaan voeren of darts een sport of spel is (ik vind dat je het wel als sport kunt bestempelen, hoor), maar het lijkt me vrij logisch dat Van Gerwen niet genomineerd is. Wat 'trainen' voor een schaatser, een turner of voetballer is, is echt niet te vergelijken met een training voor een darter.

Als de beste schaker aller tijden een Nederlander zou zijn, dan zou daar hetzelfde voor gelden. Het zou een schande zijn als 'zo iemand' zou winnen en tegelijkertijd zou je de 'echte' sporters dan niet serieus nemen.

Robben is naar mijn mening de terechte winnaar!

16 december 2014 om 23:05

Serieus, paardrijden?

Daarnaast is voetbal veel groter en populairder dan al die andere sporten bij elkaar.

16 december 2014 om 23:26

Ja, ik denk er hetzelfde over als jij... Het is ook niet mijn hobby!
Maar verplaats je eens in die man, of in die wereld. Die gozer heeft alles gewonnen wat er te winnen viel voor zijn doen. Met dat paard zit daar jaren training in...

Misschien een rare vergelijking ... Ik weet niet of je een hond thuis hebt, als je die wat wil leren, wordt je daar soms ook moedeloos van omdat ie het niet snapt.

Wat ik wil zeggen, op het moment dat je iemand in deze sport 'paardrijden' nomineert dan moet hij ook gelijk zijn aan anderen... Aangezien hij alles heeft gewonnen, verdiend hij het.

Als paardrijden een minder aansprekende sport is... (zoals darts ook wordt bestempeld) moet hij gewoon niet genomineerd worden! Simpel in mijn ogen.

16 december 2014 om 23:07

Totaal met je eens qua Dubbeldam, maar wie heeft het WK sjoelen gewonnen?

17 december 2014 om 00:22

Als teamsporter ben je ook afhankelijk van je teamgenoten....je kunt nog zo goed zijn, als je teamgenoten prutsen kun je dus nooit winnen. Niet dat dit gebeurt is. Dubbeldam vind ik ook knap, maar Robben is toch ook omdat hij jaren aan een stuk zeer hoog presteert in 's werelds grootste sport...ik zit niet zo in paardensport, maar volgens mij heeft Dubbeldam in 2000 goud op de Spelen gewonnen, maar daarna niet zo veel meer. Darten is geen sport, maar een precissiespelletje.

Wat een onzin zeg. Robben is een prima speler, die bij de absolute top 10 van de wereld hoort. Maar wat heeft hij bereikt? In een team zitten waarin iedereen wereldtop is? De Bundesliga is niet veel beter dan de Spaanse Liga. 2 goede teams, de rest is zo mak als een lammetje.

Met Oranje de bronzen plak halen, dat is geen winnen. Moet je dat maar eens aan Sven Kramer gaan vragen, dat zijn pas winnaars. Verder is dat echt totaal te danken aan Louis van Gaal, Robben was slechts een element in het spel van Oranje.

Anyways, congrats! Veel plezier ermee Robben. Je had hem vorig jaar moeten winnen, toen was je duidelijk de beste.

17 december 2014 om 00:25

sorry, maar de 5 en de 10 kilometer kun je geen topsport noemen. Nou ja, wel topsport, maar als een sport maar in 1 land wordt beoefend vind ik dat niet knap. Dan kun je ook wel een korfballer selecteren, die worden ook bijna altijd "wereldkampioen". Dan nog veel eerder Michel Mulder, op de sprint is tenminste nog concurrentie.

17 december 2014 om 07:44

Dit jaar heeft ie een beter jaar gehad dan vorig jaar. Goed seizoen gedraaid, fantastisch wk gehad. Gaat niet altijd dat je iets wint, maar ook hoe je speelt. En hij was dit jaar gewoon fenomenaal. Hoort gewoon bij de top 3 vd wereld naast CR7 en Messi. Mogen we als klein landje toch wel een beetje trots op zijn.

Niet veel nodig een terechte uitverkiezing.

Springruiter, maak je dan niet meer kans op sportvrouw van het jaar :/

Ik denk dat hij later ook een hele goede coach word, hoe je hem zag op t wk!!

Logische winnaar. Heeft dit jaar goed gepresteerd, vooral in het Nederlands elftal.

Zeer terechte prijs voor Robben. Buiten het feit dat het een fantastisch goede voetballer is, was en is hij de onbetwiste leider van dit Oranje. Een intelligente, sociale jongen. Qua stijl en gevoel voor charisma en sociale verhoudingen steekt hij ver uit boven van Persie.

Gewoon een schijnvertoning.
Robben heeft dit jaar niet het hoogsthaalbare in zijn sport gehaals t.o.v de andere genomineerden.
Als voetballer had Sneijder deze prijs moeten krijgen.
Robben is goed maar geen sportman vh jaar.

Terecht. Belachelijk dat er vier schaatsers waren genomineerd. Wereldwijd doen er misschien wel een miljard jongens/mannen voetballen. Bij schaatsen misschien een miljoen. Dus bij voetbal is er veel meer concurrentie en dat wordt vaak vergeten bij dat gala. Ook belachelijk dat Niki Terpstra niet genomineerd was. Verder heb ik me weer geergerd aan van Gaal. Het is de beste voetbal coach die er is, maar altijd weer die nadruk op ik en mijn. Bah.

Iedereen kan een voorbeeld aan Robben nemen. Ook qua persoon. Bij interviews zo puur en echt. Kunnen die mediagetrainde jonkies nog wat van leren.

Arjen, het is je gegund!

Van gaal het grote brein....heeft alles uit het team geknepen, plus een perfecte samensmelting gesmeed.
En daar heeft Robben heel veel vertrouwen en energie uitgeput...Merci Big Louis!

Hoeveel meter is: Michel Mulder (500 mulder)???
weet iemand dat

Terecht. Hoort ook de gouden bal te krijgen. Is werkelijk in een bloedvorm het hele jaar.

Maar onze Marco van Basten was 3x op rij beste van de Wereld hoe kan hij deze prijs dan nooit gewonnen hebben?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren