Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord gaat voor zege: ‘Niemand is onverslaanbaar’

Laatste update:

Nadat de wedstrijd eerder twee keer werd uitgesteld, is het woensdagavond dan eindelijk zo ver: PSV en Feyenoord treffen elkaar in Eindhoven. De nummers één en vier van de Eredivisie kruisen de degens voor hun voorlaatste wedstrijd in de eerste helft van het seizoen. Bij Feyenoord weet men wat de missie is: drie punten ophalen. Fred Rutten benadrukt echter dat een zege in het Philips Stadion verder niets oplevert.

/

“We gaan naar Eindhoven om PSV te verslaan. Aan de andere kant is het niet zo dat we daar het seizoen kunnen winnen. Het is duidelijk dat het gat groot wordt als we niet winnen, maar er zijn daarna nog achttien wedstrijden te spelen. Als wij ons blijven door ontwikkelen, weet je nooit hoe dit seizoen verder kan verlopen”, spreekt Rutten dinsdag, een dag voor het duel, op de officiële clubwebsite van Feyenoord.

Dat PSV zijn oude club is en Phillip Cocu zijn voormalig assistent, speelt voor de hoofdtrainer van de Rotterdammers geen rol van betekenis. Wel vindt hij dat PSV een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt, ten opzichte van de voorgaande seizoenen. “De ploeg kan snel omschakelen bij balbezit of na balverlies. Op papier heeft PSV de beste selectie van Nederland, maar ook zij hebben dit seizoen punten laten liggen. Niemand is onverslaanbaar.”

Dinsdagmorgen meldde het Algemeen Dagblad dat Rutten zal kiezen voor Karim El Ahmadi als valse rechtsbuiten, ter vervanging van de geblesseerde Jens Toornstra. Dat wilde hij zelf niet bevestigen tijdens de persconferentie. “Ik besteed mijn aandacht vooral aan de spelers die wel beschikbaar zijn. Ik kan verschillende keuzes maken om zijn positie in te vullen”, aldus de Feyenoord-coach.

Wint Feyenoord de topper tegen PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 december 2014 om 15:01

En waarom zijn we kansloos? Leuk dat je zegt dat Feyenoord er kansloos is, maar onderbouw het eens.

Zelf denk ik dat het een spannend duel gaat worden, waar PSV toch aan het langste eind zal trekken. Dit omdat PSV thuis speelt, thuis zijn ze dit seizoen erg sterk. Maar Feyenoord is uit juist weer erg sterk, 0 verloren en pas 2 tegen doelpunten in uitwedstrijden dit seizoen. Desondanks denk ik dat het gebrek aan scorend vermogen bij ons ons de kop zal kosten. Terwijl PSV meer dan genoeg scorend vermogen heeft. Maar kansloos? Nee, echt niet.

16 december 2014 om 15:07

Kansloos lijkt mij wat overdreven. Ik zie toch echt een sterk Feyenoord dit seizoen. Wat mij vooral opvalt is dat ze ook presteren in uitduels. Dat is echt nieuw, ook voor PSV trouwens.

Het zal een hele spannende pot worden, met hopelijk veel doelpunten en mooie acties. Ik denk een 3-2 in het voordeel van Psv, maar een gelijkspel zou mij ook niet verbazen.

16 december 2014 om 15:12

Okay.

Sterke argumenten.

Dan mag je me nu uitleggen waarom ze gaan winnen en waarom ze elke thuiswedstrijden gaan winnen?
Waar baseer je dit gebazel op?

Ik vind de verdediging van feyenoord en de keeper wat meer solide.
het middenveld vind ik gelijk op gaan
daar waar psv een betere aanval heeft.
PSV heeft meer voetbal en een sterke selectie.
maar feyenoord is meer een team en een echte spirit waar je U tegen zegt.

Tel daarbij op dat het bewezen is dat psv vaker wint van ajax. ajax vaker wint van feyenoord en feyenoord weer vaker wint van psv.

Dus het is nog helemaal niet gespeeld zoals jij wilt doen lijken..

Kom met je onderbouwing!

16 december 2014 om 15:36

@ Memphis

Dat zeiden jullie vorig jaar ook en toen werd het ook doodleuk 0-2

16 december 2014 om 15:52

Celta de Vigo won dat met 0-1 van Barcelona, volgend jaar gaat het ze weer lukken omdat vorig jaar incidentieel; in een fase waarin FC Barcelona (PSV) niet goed draaide. Dus als het een keer goed valt zal het elk jaar zo gebeuren he.

16 december 2014 om 19:45

Je hebt een punt vergelijking met vorig jaar is nergens op gebasseerd maar Feyenoord is morgen niet kansloos. Ik denk/hoop dat het 0-1 word en Bruma laat zich provoceren door Kazim en krijgt rood.

Dit gaat PSV gewoon winnen, die zitten na de wedstrijd tegen Twente in een goede 'flow' en PSV heeft gewoon een veel betere selectie. Komt er ook nog eens bij dat Feyenoord het gat wat Toornstra achterlaat moet proberen op te vullen.
Ik hoop ook dat Jetro weer wat moois kan laten zien!

16 december 2014 om 17:07

PSV heeft geen veel betere selectie. In de breedte zijn ze sterker. Maar de basiself schelen heel weinig qua kwaliteit. PSV heeft meer creativiteit voorin.

16 december 2014 om 17:22

Sorry hoor, maar PSV heeft bijna op elke positie een betere speler. Alleen heeft Feyenoord een betere keeper. De drie aanvallers zijn beter, minimaal twee middenvelders zijn beter en de vleugelverdedigers zijn vele malen beter. Het centrum is mijns inziens vergelijkbaar en Clasie en Giardado kan je tegen elkaar wegstrepen.

16 december 2014 om 17:52

Henrix dus tegenover El Ahmadi? Duidelijk El Ahmadi
En we mogen toch ook wel zeggen dat Kongolo/v Beek meer laten zien dan Bruma/rekik.
Arias mag je nou ook geen hoogvlieger noemen, die vind ik dus niet beter dan de ervaren Wilkshire.
Daarnaast waren de statistieken van de Jong niet beter dan die van Kazim, dus valt ook alweer vies tegen.

Zo gaat jou deskundige observatie toch niet helemaal op Sjakiewolfs

16 december 2014 om 18:28

Ja we hebben dit weekend gezien hoe ervaren Wilkshire is en hoe goed Kongolo. Foutjes mogen hoor, maar overdrijf niet. Beide ploegen worden bijzonder weinig gepasseerd en hebben inmiddels bijna dezelfde tegenstanders gehad. Je speelt bij psv thuis, spreek je hoop uit, maar doe niet of het een uitgemaakte zaak is voor Feyenoord. Al helemaal niet met 9 punten achterstand.

17 december 2014 om 08:18

Op bijna elke positie een betere speler? Lijkt me wat overdreven.

16 december 2014 om 18:11

Hoe kan PSV nou in een flow zitten na een wedstrijd tegen zo'n zwakke tegenstander? En dan hebben ze nog niet eens geïmponeerd tegen een ploeg die echt niks laat zien en totaal geen energie levert. Nee een beetje tegenstand en dit PSV is kansloos

16 december 2014 om 18:53

Haha ze winnen 1 wedstrijd en zitten in een flow? Feyenoord won voor az geloof ik 4 wedstrijden, ook europees en toch spelen ze gelijk tegen az, dus die zogenaamde flow zegt niks.

Een veel betere selectie? Zullen we ze op een rij zetten?

Zoet - vermeer: vermeer pakt veel vaker belangrijke ballen dan zoet.
Arias - wilshere: wilshere, ervaren en verdedigend sterker
Bruma - v beek: v beek, heb je hem al op een foutje kunnen betrappen?
Rekik - kongolo: kongolo, misschien wel het grootste talent, rekik is vaak een blind paard.
Willems - nelom: om het even, willems is aanvallend beter, maar laat verdedigend nog wel eens een steekje vallen, nelom verdedigend sterker maar opbouwend dramatisch.
Guardado - clasie: clasie. Geen uitleg nodig
Hendrix/maher - el ahmadi: el ahmadi geen uitleg nodig.
Wijnaldum - immers: wijnaldum, geen uitleg nodig.
Depay - boetius/manu - depay, geen uitleg nodig.
Narsingh - toornstra: om het even, al doet toornstra niet mee.
De jong - kazim: mijn voorkeur gaat iets uit naar de jong, maar vind het weinig verschillen.

Dus ja aanvallend zijn ze beter, maar het geheelplaatje is echt niet zoveel beter hoor. Sterker nog op de meeste positities is feyenoord misschien wel sterker. Alleen op de bank heeft psv betere vervanging dan feyenoord, dus breder zijn ze wel. Tegen twente kwamen ze ook onder druk, alleen mist twente enorm veel creativiteit en werden nooit gevaarlijk.

Toornstra kan je gewoon opvullen met manu of schaken.

16 december 2014 om 20:01

Heel de verdediging van Feyenoord is (verdedigend) beter, maar ze hebben wel evenveel doelpunten, terwijl PSV met een aanvallender ingesteld team (guardado cvm vs Clasie) speelt.
Daarbij zitten ook nog blunders van Zoet.
Willems en Bruma zijn beter dan Nelom en v Beek. Vooral Willems is minimaal drie stappen beter dan Nelom zowel verdedigend als aanvallend.
Guardado is beter dan Clasie (Nederland-Mexico gemist). Clasie is wel jonger, maar doet onder aan Guardado.
Enkel Vermeer en El Ahmadi schat ik in dat bij PSV een basisplaats zouden hebben (nouja ik zou ze beiden banken, omdat PSV talenten erin heeft staan die waarschijnlijk beter gaan worden dan bovengenoemde) en Kongolo zou ik er bij PSV ook in zetten, die is duidelijk wel beter dan Rekik.
Spelers die ik gelijk in schat zijn Arias en Wilshere. Belangrijk verschil is wel dat Arias aanvallend meer brengt en Wilshere verdedigend. Maar aangezien Arias verdedigend degelijk is en Wilshere aanvallend weinig tot niets brengt heb ik daar liever Arias.
Daarnaast is de bank van PSV veel beter (met oa. Hendrickx/maher, Locadia, Isimat, Ritzmaier).

Ik denk dat PSV net als tegen Twente met 2-0 wint. Op precies dezelfde manier, Feyenoord gaat gretig spelen, loopt in het mes en PSV countert ze weg, waarna in restant van de wedstrijd PSV de 2-0 maakt en het beslist.

16 december 2014 om 20:04

Haha jij kijkt duidelijk niet naar psv.
Zoet - vermeer: vermeer idd want goede vorm.
Arias wilkshere: gelijk, gaan beide niet het verschil maken
Rekik van beek: van beek betere vorm
Bruma kongolo: Bruma sterker in duels, wat je nodig hebt tegen kazim.
Willems nelom: duidelijk Willems, verdedigen kunnen ze allebei niet maar Willems is veeeeel gevaarlijker.
Guardado clasie: Guardado toch beter en meer ervaren.
Wijnaldum immers: toch Wijnaldum qua spel al missen ze beiden te veel kansen.
Hendrix vilhena: gelijk vilhena in potentie beter maar uit vorm.
Narsingh el ahmadi;: kan je niks over zeggen want nieuwe positie el ahmadi.
Depay boetius/manu: depay.
De jong kazim: de jong betere afmaker.

16 december 2014 om 22:32

Weet niet of je feyenoord kijkt, maar clasie staat aan de basis van 80% van alle aanvallen en sluit ook vaak genoeg bij. Zo verdedigend ingesteld is hij niet, kijk maar naar nl toen clasie kwam voor blind ging direct het vizier naar voren.

Feyenoord heeft de meeste doelpunten in het begin tegen gehad toen de verdediging helemaal nieuw was en niet op elkaar ingespeeld was. Nu krijgen ze zelden wat tegen op klutsdoelpunten en een eigen doelpunt na.

Bruma beter dan van beek? Nooit, willems ik nog inkomen al vind ik hem verdedigend zwak. Maar v beek maakt nooit fouten, nooit domme overtredingen, heeft een goede trap naar voren etc, hij is sowieso beter dan bruma.

Clasie deed niet eens mee met nl mexico, was niet fit. Guardado is ook niet beter dan clasie. Clasie wordt in nl door fans van andere clubs zwaar onderschat. Hij is de motor van feyenoord, 80% gaat via hem. Ze zijn op zn minst gelijkwaardig maar guardado is niet beter.

Ik heb liever een rb die kan verdedigen hoor, maar goed ieder zn ding..

Ik zei ook dat psv een bredere selectie heeft. Al heeft feyenoord geen slechte wissels, vilhena, boetius/manu, schaken, te vrede, mathijsen. En de jongkies die er in zijn gekomen deden het verre van slecht.

@psvpsv123
Kongolo is totaal niet slap in duels hoor? Hij heeft vaak de duels niet nodig, omdat hij een slimme verdediger is die eerder bij de bal is dan zijn tegenstander.
Voor clasie nogmaals de onderschatting, de motor van feyenoord.
Wijnaldum sowieso boven immers. Al speelt immers laatste tijd wel echt supersterk, ik was altijd anti immers maar hij is de laatste tijd echt goed.
Je vergelijkt vilhena met hendrix en narsingh met el ahmadi? Je moet hendrix met el ahmadi vergelijken dan sowieso el ahmadi, vilhena is bank dus narsingh met toornstra, beetje om het even, gevaarlijk op andere manieren.

Het klopt dat niemand onverslaanbaar is, maar toch is er verschil. Op dit moment zelfs 9 punten.
Maar goed, we zien het woensdagavond wel. Wordt vast een hele spannende wedstrijd!

16 december 2014 om 18:15

9 punten ja. En PSV speelt na de winterstop nog uit bij Vitesse, FC Twente, AZ en Feyenoord. Ajax en Feyenoord hebben dit soort wedstrijden al meer gehad

16 december 2014 om 18:29

Jaja dit weekend zou Twente het gat ook kleiner maken en ja morgen gaat Feyenoord ook winnen. Wees nou maar gewoon hoopvol en bescheiden.

16 december 2014 om 19:23

Hahaha je noemt zelfs hierbove nog dat Twente een zwakke tegenstander is.. Hahaha jullie psv basher zijn niet serieus te nemen.

Ontzettend benieuwd wie het nu 't best op de rit heeft!
Ik denk Psv, maar ook Feyenoord kan weer volledig omslaan naar de wedstrijd tegen AZ en zo'n Sevilla wedstrijd spelen.
Ik verwacht een 2-1 zege voor Psv!

16 december 2014 om 14:59

Ik hoop wat ruimer dan dat ... heb geen zin om weer dik 90 minuten te moeten stuiteren van de zenuwen .... hahahaha
Zoals tegen Twente: 2-0 bij rust, dan zit ik wat rustiger. En dan deze wedstrijd als bonus in de 55e minuut meteen maar de 3-0.
Maar ik vrees dat het bikkelen gaat worden. Feyenoord zal alles uit de kast gaan halen om PSV het voetballen te beletten en zo hoort het ook natuurlijk.

16 december 2014 om 15:18

Haha anders ik wel!
Ik heb t liefste een 5-0 voorsprong na 20 minuten, maarja...

Ben eens benieuwd morgen. Feyenoord moet winnen want 12 punten is toch wel een behoorlijk gat en ook nog eens 8 punten op de nummer 2. Ik verwacht een gelijkopgaande strijd die in het voordeel van PSV word beslist. Waar PSV vorig jaar in de hoek zat waar de klappen vielen hebben ze dit jaar op momenten de wind in de rug staan, en dat is cruciaal voor een ploeg die kampioen wil worden. Persoonlijk hoop ik natuurlijk op een zege voor Feyenoord zodat het weer wat dichter op elkaar staat in de top van de eredivisie. Ik hoop op een 1-2 maar eerlijk gezegd verwacht ik een 2-1

16 december 2014 om 15:03

En toch ligt Feyenoord ons slecht over het algemeen. Ik ben heel benieuwd. Er is geen zinnig woord over te zeggen. De ene week speelt PSV gelijk en wordt er gesuggereerd dat ze al weken uit vorm zijn, terwijl ze bovenaan staan. Hetzelfde gebeurd nu met Feyenoord na het gelijke spel tegen AZ. Het zal een hele spannende pot worden, maar ik denk toch dat het scorend vermogen van Psv, het thuisvoordeel en de afwezigheid van Toornstra voor de doorslag gaan zorgen. Feyenoord heeft 13 doelpunten minder gemaakt en er evenveel tegen, dat is nogal een verschil.

16 december 2014 om 16:10

Ik ben heel benieuwd naar de confrontatie tussen Kazim en Bruma en Rekik, zijn alledrie toch voetballers die fysiek sterk zijn, dat worden mooie duels. Het middenveld vind ik gelijkwaardig. Bij PSV zit er wat meer techniek en voetballend vermogen in maar het middenveld van Feyenoord compenseert dat ruimschoots met vechtlust. Feyenoord scoort weinig maar incasseert ook weinig. Ik verwacht een schaakspel tussen 2 coaches die allebei niet willen verliezen. ik sluit dus ook niet uit dat de ploeg die als eerste scoort ook de wedstrijd gaat winnen. Ik zie er in ieder geval naar uit!

17 december 2014 om 12:02

Met het gemis van Toornstra vind ik het middenveld toch lichtjes in het voordeel van Psv. Met Guardado, Maher, Wijnaldum en evt. Hendrix staat er toch een uitstekend middenveld goed in balans. De aanval van PSV is stukken beter. De verdediging van Feyenoord vind ik licht in het voordeel en de keeper van Feyenoord is natuurlijk een stuk beter. Echter heeft PSV pas 1 doelpunt tegen in het Philips Stadion, dat was een penalty tegen NAC (uitslag 6-1). Clubs als Vitesse, AZ en Twente kwamen niet tot scoren hier. Ik heb dus goede hoop dat er vanavond ook niet meer dan 1 in zal gaan.

De duels Bruma/rekik vs Kazim zullen inderdaad mooi worden. Met name Bruma tegen Kazim wordt geweldig. PSV zal het gat minimaal 9 punten willen houden en Feyenoord speelt toch vaak behoudend in uitwedstrijden. Ik verwacht dus niet al te veel goals helaas. Ik heb er net als jij veel zin in!

Verwacht sowieso geen zege voor Feyenoord. PSV speelt thuis gewoon met heel vertrouwen en het blijkt de laatste wedstrijden wel dat de verdediging van Feyenoord toch niet zo onpasseerbaar is als na 3 goede wedstrijden werd geroepen.

Verwacht dat Feyenoord aan zal vallen zonder al te veel te creeeren en dat PSV dan gevaarlijk wordt en uiteindelijk scoort uit de omschakeling of een standaardsituatie.

16 december 2014 om 19:54

Doe niet zo arrogant man ... je verwacht sowieso geen zege voor Feyenoord...... Feyenoord was ook lang ongeslagen thuis totdat Twente kwam met een ploeg die gemiddeld 22 jaar was en met 1-4 won.

Ik denk dat Feyenoord gaat winnen met 0-1. Ik denk dat ze PSV fysiek helemaal afstraffen. Ze gaan in de duels afstraffen en winnen met 0-1.

16 december 2014 om 15:03

Dat is wat je hoopt. Als je tegen PSV fysiek gaat spelen dan wordt je weggetikt. Kansloze missie dus.

16 december 2014 om 15:58

Dus als je de duels uit de weg gaat of je in de duels laat aftroeven is de kans op winst groter?

16 december 2014 om 18:48

Nee, ik bedoel dat wanneer je het puur op fysiek gooit, er wel eens snel onderuit gevoetbald kan worden.

16 december 2014 om 19:56

Bij PSV is het vooral counteren....... bal op de jong klaar leggen en..... rennen ! Ik heb respect voor hun tactiek maar het is geen Tikki Takka ..

16 december 2014 om 17:15

Ja, dat wil ik zien, Clasie die fysiek gaat bikkelen. Ik lig nu al in een scheur.

16 december 2014 om 17:54

Clasie heeft fysiek meer laten zien dan een Henrix en Maher bij elkaar!
Dus ik lig ook in een scheur dan, want is gegarandeerd punten binnen halen dan.

16 december 2014 om 17:58

Maher ben ik met je eens, maar die zal ook niet spelen.

Dat je nog nooit naar een wedstrijd van Hendrix hebt gekeken zal ik je maar vergeven.

16 december 2014 om 19:57

Heb jij wel eens naar Clasie gekeken ??

16 december 2014 om 20:02

Maher en hendrix zullen niet samen op het veld staan dus komt mooi uit. Bovendien denk ik dat psv op het middenveld veel meer klasse heeft met guardado en wijnaldum. Denk ook dat daar de wedstrijd in het voordeel beslist gaat worden van psv

Van deze wedstrijd valt echt niets te zeggen. Hoop op een mooie pot met uiteindelijk winst voor PSV. Mocht dit gebeuren dan denk ik dat Feyenoord klaar is voor dit seizoen. Ik zal in ieder geval 90 minuten met spanning in het stadion zitten.

16 december 2014 om 19:57

Ja ik hoop op een mooie wedstrijd en geen tactische schaakspel...

Van die poll worden we ook niet veel wijzer dat heeft in de geval echt alleen met voorkeur te maken. Buiten dat denk ik dat psv deze pot gewoon wint. Psv is simpelweg gewoon te sterk in eigenhuis en spelen een beetje het zelfde spel als az, tegenstander laten komen en dan snel eruit. En ik schat psv hoger in als az maar je weet het nooit! Ik denk een 2-0/3-0 winst voor psv

Nee, PSV is dit seizoen zo ijzersterk in Eindhoven, dat ik niet verwacht dat Feyenoord wel gaat winnen. Bovendien is het nog een raadsel hoe El Ahmadi op rechtsvoor gaat uitpakken. Ik denk dat Willems misschien wel het meeste gevaar veroorzaakt bij Psv. Als hij opkomt, twijfelt elke rechtsback en middenvelder of hij er nou op moet gaan of niet. Daarmee creëert hij ruimte voor Depay, Guardado, Wijnaldum, Maher en De Jong. Ik denk dat als PSV vroeg op voorsprong komt, er voor Feyenoord geen houden meer aan is. Hoe later het duurt voor PSV scoort, hoe meer Feyenoord erin gelooft en hoe spannender het wordt.

16 december 2014 om 15:05

Wie zegt dat El Ahmadi rechtsvoor speelt? Dit is aangedragen als één van de mogelijkheden. Weet jij veel wat Rutten van plan is.

Misschien tovert hij wel een compleet andere samenstelling samen, net zoals Koeman uit het niets een switch maakte naar 5-3-2.

16 december 2014 om 15:09

Klopt, maar er wordt al heel veel over gespeculeerd, dat het lijkt alsof het wel zeker is.

16 december 2014 om 17:56

PSV = ijzersterk thuis
Feyenoord = ijzersterk uit
Dus als je daar conclusies over trekt is raar

Willems komt op -- El Ahmadi gaat mee -- Immers gaat het gat in van Willems
Lastig is het niet om dit te verdedigen.
Ik denk eerder dat Willems gedemotiveerd raakt van de plaaggeest genaamd el Ahmadi

16 december 2014 om 18:10

De verdedigende middenvelder neemt de plaats in van willems... ik denk ook niet dat psv bang hoeft te zijn als immers de ruimte van Willems induikt, aangezien immers traag is, voetballend niet top en al helemaal geen individuele actie kan maken.bovendien moet immers bij balbezit van psv mee met de cvm, waardoor hij waarschijnlijk niet eens de ruimte krijgt om die ruimte in te duiken... kansloos argument dus

16 december 2014 om 20:00

Zoek ff Feyenoord-Vitesse april 2013 op. Immers trapt de bal weg bij een corner 11 secondes later staat hij aan de overkant om de bal erin te prikken.

Het wordt voor feyenoord aanhaken of afhaken voor de titel in deze wedstrijd. En ik denk dat het afhaken wordt eerlijk gezegd. Rutten deed het in het verleden altijd aardig bij clubs waar hij werkte maar ging ten onder toen het er echt om ging. Na het puntenverlies tegen az zal een nederlaag tegen psv al de nekslag worden voor feyenoord in de strijd om de titel.
Dat toornstra niet meedoet en het veld in einfhoven in belabberde staat ligt is een gunstig voordeel voor psv.

16 december 2014 om 15:10

Waarom is dat een voordeel voor Psv? Ook als een PSV-er de bal naar een andere PSV-er speelt hobbelt die bal op, en kan je lastiger voetballen.

16 december 2014 om 19:44

Denk dat het veld eerder in het voordeel van Feyenoord is. Die spelen toch meer op fysiek, terwijl PSV meer op voetballend vermogen en snelheid speelt. Het veld zal vooral de counters, die toch een sterk wapen voor PSV vormen, moeilijker maken.

Zal niet makkelijk worden natuurlijk, PSV heeft de beste selectie van alle teams. Maar Feyenoord heeft een goed collectief en ook genoeg kwaliteit, dus is zeker niet kansloos. Denk dat Feyenoord voetballend kan gaan domineren tegen dit Psv. Het gevaar ligt alleen in de omschakeling, daarmee ging het afgelopen weekend ook mis en dat is ook een kwaliteit van Psv.

16 december 2014 om 17:58

Dat is precies wat ik denk dat er gaat gebeuren: Feyenoord wordt weggecounterd en naief spel wordt afgestraft door een effectief Psv.

Dit is toch wel een wedstrijd waar naar uitgekeken wordt. Kan bijna alleen maar tegenvallen. Daar ben ik ook bang voor. Maar goed, als ajacied wordt dit lekker achterover leunen en hopen op puntverlies van Psv. Succes morgen

16 december 2014 om 20:02

Ja maar Feyenoord ging vanaf de 30e minuut alles of niets spelen tegen AZ met 60 meter in de rug natuurlijk word je dan weg gecounterd gelukkig stond Vermeer er nog !! Tegen PSV zullen ze niet zoveel ruimte weg geven bij een achter stand.

16 december 2014 om 21:17

@thedoc
Bij een achterstand zal Feyenoord juist moeten, anders is het seizoen zo ongeveer voorbij. Hoop dat het niet zover komt, een voorsprong voor PSV zou ze nog meer in de kaart spelen.

Wordt een interessante wedstrijd, maar het was leuker geweest met Toornstra in de basis. Met Toornstra schat ik winst Feyenoord 50% in, zonder Toornstra 25/30%. In aanvallend opzicht is Feyenoord nu gewoon matig. Ik denk een 1-0 overwinning voor PSV of een 0-0. Willems, Guardado en Wijnaldum zijn in topvorm en Depay wat minder, maar nog steeds gevaarlijk. Bij Feyenoord is iedereen wel in goede doen, maar dan doen ze nog onder voor PSV op het moment.

Ben benieuwd, denk niet dat er veel gescoord gaat worden in Eindhoven. PSV is in de Eredivisie in eigen stadion erg sterk, laatste veldgoal was van voor dit seizoen. Alleen NAC heeft (dmv een penalty) nog maar kunnen scoren. Ik gok op een 2-1 overwinning voor ons, zal alleen niet makkelijk worden, vind Feyenoord op het moment beter spelen dan Ajax.

16 december 2014 om 18:25

Teunteun: Ajax speelt frivool en scoort er op los. Ajax speelt nu het beste voetbal in de eredivisie. Ik verwacht een gelijkspel morgen. Feyenoord zal elke meter willen bezetten, guardado en Wijnaldum vastzetten dan is alles mogelijk.

Feyenoord moet vooral opletten dat het niet te enthousiast gaat aanvallen. Ze zullen meer de bal hebben en het gevoel krijgen dat er iets te halen valt, maar voor je het weet ligt hij er aan de andere kant in. Tegen az probeerde ze de achterstand te wild weg te werken, toen zag je dit ook. De kans dat PSV deze kansen wel afmaakt is groot. Zo kun je het betere van het spel hebben en toch met 2-0 verlies van het veld gaan.

Zal lastig worden maar denk wel dat we een kans maken. Depay is nog niet in vorm en zoet maak vaak fouten. Alleen nu moet de verdediging wel beter spelen anders is het zo klaar

Ben echt benieuwd, lijkt me een spannende pot waarvan het alle kanten op kan. Leuke wedstrijd voor de neutrale supporter!

Kjk, daarom baalde ik zo van dat puntverlies van F'noord tegen AZ. Nu staan ze op 9 punten en moeten ze feitelijk winnen. Maar dan moet F'noord aanvallen en dat speelt PSV in de kaart omdat die het sterkst zijn vanuit de omschakeling. F'noord heeft zeker zonder Toornstra niet de kwaliteit om PSV op de aanval te verslaan in Eindhoven. Jammer dus, ik zie Feyenoord nooit winnen in Eindhoven, sterker, ik zie ze verliezen, Feyenoord verliest altijd in Eindhoven, met als dieptepunt de 10-0. Als ik 1 tip mag geven; laat PSV het spel maken, dan weten ze niet wat ze moeten doen, en probeer ze zelf in de omschakeling te verrassen. ''we gaan voor de winst in Eindhoven'', pfff, wees nu realistisch Fred ....

16 december 2014 om 17:17

Mwa, tegen Twente moest PSV ook het spel maken en dat ging ze best aardig af. Op dat vlak is er wel echt een ontwikkeling te zien bij Psv.

PSV krijgt het pas lastig als ze het spel moeten maken tegen een tegenstander die volledig op verdedigen is ingesteld. En dat kan Feyenoord niet en zullen ze ook niet willen, omdat zij meer gebaat zijn bij punten dan Psv.

16 december 2014 om 18:18

Tegen Twente het spel maken? 1. FC Twente was wanhopig slecht. 2. Ondanks dat was Twente 20 minuten beter en heersend. Lachwekkend dat je daar maar 2x tegen speelt en toch nog steeds op de counter speelt

17 december 2014 om 14:33

De enige reden waarom PSV tegen Twente niet op de counter speelde is dat Twente nog verdedigender speelt dan PSV zelf, cker uit. PSV is gewoon een counterploeg, dat is hun goed recht, maar typisch Feyenoord om dan met open ogen in het mes (counter) te lopen. Nogmaals, ik zie F'noord met 2,3-0 verliezen.

18 december 2014 om 08:02

Volgens mij kunnen we achteraf concluderen dat PSV en Feyenoord in totaal ongeveer evenveel counterkansen hebben gehad. En, dat gezegd hebbende, viel het in totaal qua aantal counters reuze mee. Mooie gelijkwaardige pot, met een matige Kuipers. De 1-1 had natuurlijk nooit goedgekeurd mogen worden, en aan Feyenoord zijde had El Ahmadi die wedstrijd natuurlijk nooit af mogen maken (en niet alleen hij).

16 december 2014 om 17:58

Feyenoord heeft tot nu toe tegen elke ploeg het spel gemaakt!
Zij zullen dit sowieso tegen PSV ook doen, maar dan met een wilkshire en nelom wat verder ingezakt, of clasie/vilhena die wat meer terug zakt als een back opkomt.

PSV uit, makkie. Gewoon vroeg scoren en er geen een tegen krijgen.

16 december 2014 om 20:05

Net als vier jaar geleden in oktober?
Makkie?

Feyenoord gaat winnen. De verdediging is weer wakker geschud na 2 fouten tegen AZ. het team staat weer met beide benen op de grond en is extreem gemotiveerd om te winnen. Hierdoor zullen ze op het middenveld de duels winnen en de tweede bal pakken. Ze zullen mede door een goed combinerend middenveld en de stabiele verdediging werr als een huis staan en PSV achteruit drukken. Het is te hopen dat ze nu wel een x goede voorzetten geven enwat meer geluk in de afronding hebben dan zie ik het wel goed komen. Zeker als ik dan de interviews lees van PSV spelers en trainer die het een beetje te licht oppakken. Makkelijk word het niet maar ik denk dat we de strijd op het middenveld gaan winnen en morgen op een derde plaats staan met 6 punten achterstand op PSV en 5 op Ajax. Dan kan er in de tweede seizoenshelft van alles gebeuren zeker omdat we de moeilijkste uitwedstrijden bijna allemaal gespeeld hebben. 1 ding is morgen wel echt gevaarlijk en dat zijn de conters vanPSV maar daar hebben we zondag van geleerd.

Echt een wedstrijd voor Manu vindt ik. Lekker het vuurtje opsteken! Feyenoord maakt gewoon een goede kans. PSV wint wel veel maar echt sterk is t niet. Tis wel sterk in de omschakeling dus wel alle hands aan dek.. Kijk er wel naar uit en moge de beste winnen!

16 december 2014 om 18:35

Echt he! Zo n wedstrijd waar hij lekker kan bikkelen.

Tja, wedstrijd die alle kanten op kan gaan denk ik..! Ik hoop op een winst voor Feyenoord of een gelijkspel, en denk zelf dat het een gelijkspel wordt in de vorm van 1-1

Felheid en disciplinair spelen zijn naar mijn mening de sleutel voor Feyenoord om dit PSV te breken. PSV heeft goede voetballende kwaliteiten maar zijn in duels in mijn ogen minder fel en agressief als Feyenoord. Ik ben benieuwd en hoop op een 0-2 voor Feyenoord!

Feyenoord kan makkelijk winnen, PSV heeft mij afgelopen Zondag geen moment overtuigd. Ze hadden geluk dat Twente voor de zoveelste keer geen zin had om doelpunten te maken. Met alleen counteren win je niet alles.

17 december 2014 om 02:25

Vraag maar aan real of je met counteren niet alles wint.

Bullshit, Fred. PSV Eindhoven is onoverwinnelijk.

Heb ik een geluk dat ik morgen bij het spectakel aanwezig mag zijn. Tenminste, van spectakel gaan wij allemaal uit. Maar al dat spectakel kan wel eens heel vies tegen gaan vallen. PSV hoeft immers niet perse te winnen, en ik neem aan dat Feyenoord zich ook niet te grazen wil laten nemen in de omschakeling. Hoe dan ook, het zal zeker een interessant duel gaan worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren