Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Rutten verrast in kraker tegen PSV met positie van El Ahmadi’

Laatste update:
/

Trainer Fred Rutten van Feyenoord kan woensdag in de kraker met PSV geen beroep doen op Jens Toornstra. De uitblinker van de voorbije weken liep in de wedstrijd tegen AZ (2-2) een hamstringblessure op, waardoor Rutten moet puzzelen wat betreft zijn opstelling. De oefenmeester heeft meerdere opties om de afwezigheid van Toornstra op te vangen en hij lijkt te kiezen voor een bijzondere variant.

Een optie zou zijn om met Jean-Paul Boëtius en Elvis Manu als buitenspelers te gaan spelen. Bij PSV steekt linksback Jetro Willems echter in bloedvorm en Willems trekt veelvuldig ten aanval over de flank. Rutten wil voorkomen dat een buitenspeler continu achter Willems aan moet rennen, waardoor hij vermoedelijk een middenvelder als rechtsbuiten posteert. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

De verwachting is dat Karim El Ahmadi de rol van Toornstra als valse rechtsbuiten overneemt. Dat zorgt ervoor dat er op het middenveld een plek vrijkomt voor Tonny Vilhena. Bilal Basacikoglu is geen optie om Toornstra te vervangen. De vleugelspeler viel zondag tegen AZ nog in als vervanger, maar indruk maakte hij niet en hij kwam maandag in actie met Jong Feyenoord.

Het is de beste optie om Karim El Ahmadi als rechtsbuiten op te stellen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zei Martijn Krabbendam gister bij VI al

16 december 2014 om 12:17

Bij Studio Voetbal zondag zeiden ze het ook al.

Waar is de bron?

Feyenoord moet gewoon met Manu op links en Boetius op rechts spelen, meer scorend vermogen zo. Want met el Ahmadi kan je dan wel misschien Willems tegen houden, maar met name goals scoren ga je problemen krijgen ook is el Ahmadi ook niet snel. Vind het wel jammer dat Bilal in deze positie zit, heeft toch wel veel talent. Ik hoop dat hij goed presteert op de trainingen en toch een plekje kan krijgen. Maar dat ligt aan zich zelf en dat beseft hij gelukkig wel.

16 december 2014 om 09:34

Ik denk dat El Ahmadi steeds sterker wordt qua goals. Als je ziet hoe hij die bal tegen Sevilla inschoot of die andere goal in de kruising..... Dat kon hij vroeger nooit.

16 december 2014 om 09:52

Klopt, maar als je dan 2 minuten daarna zijn kans ziet tegen Sevilla moest er 100% in. Het afronden heeft hij niet onder controle, en tegen PSV moet je goals maken.

16 december 2014 om 11:07

Klopt, zijn schoten worden beter. Een voordeel voor jullie is wel dat El Ahmadi dat juist wel liet zien een aantal jaar geleden in de beker, nota bene uit bij PSV. Dus dat geeft hoop..

Heeft Rutten goed geluisterd naar Derksen. Ik denk dat Willems altijd wel zijn moment gaat krijgen, wie je er ook op zet.

16 december 2014 om 09:28

Ik bedoel idd krabbendam niet Derksen.

Leuke opvulling en zeker een optie, maar ik denk dat Guardado Vilhena op het middenveld helemaal weg speelt.

Zet dan vilhena op de flank. Middenveld staat zo prima dus verander daar nou niets aan

16 december 2014 om 10:35

El Ahmadi niet op het middenveld, prima voor PSV. Feyenoord gaat sowieso last krijgen wanneer Wijnaldum diep gaat.

16 december 2014 om 10:57

Goed gezien, ze hadden zelfs al de grootste moeite als Dos Santos diep ging.
Clasie vind het niet prettig en achterin staat het op die omschakel momenten bij Feyenoord ook niet heel sterk als Nelom weer eens te diep staat. AZ creerde redelijk wat kansen dankzij middenvelders die diep gingen.

Verwacht dus nu Feyenoord echt moet winnen dat dat enorm in het voordeel van PSV is dat lekker kan gaan loeren op een fout van Feyenoord en er dan met Wijnaldum, Narsingh en Depay razendsnel uit kan komen.

Een begrijpelijk keuze gezien de visie van Rutten. Hij speelt al een tijd op een bepaalde manier en wil niet teveel veranderen aan zijn speelwijze. Ook kan hij natuurlijk gedurende wedstrijd altijd nog met een echte buitenspeler gaan spelen indien nodig.

Hij is duidelijk een coach die graag op balbezit speelt en op het middenveld graag wil domineren met een overtal aan spelers daar.

Daar is nis goed of fout aan. Maar gewoon een keuze. Hopelijk pakt het goed uit. Dat zou leuk zijn voor de competitie en gunstig voor mijn favoriete club.

16 december 2014 om 10:09

Als je niet te veel wilt veranderen aan je speelwijze, dan verander je je elftal op één positie, niet op twee.

Hij offert nu zijn beste middenvelder op om een linksback in toom te houden die eigenlijk gewoon onder druk gezet moet worden. Zeker als Rutten (zoals jij beweert) op balbezit in het middenveld wil spelen.

De keuze voor el Ahmadi als 'rechtsbuiten' zou alleen logisch zijn als je wil dat PSV het spel gaat maken en je Willems dus op laat komen. Als je dominant wil spelen (en dat beweer jij) dan stel je een echte rechtsbuiten op, zorg je dat je op balbezit speelt en maak je het Willems op die manier onmogelijk om op te komen.

Ben benieuwd of dat gaat werken. Is het niet juist beter om een snelle buitenspeler te hebben juist voor als Willems opkomt, als ie dan weer terug moet heb je denk ik meer aan een snelle buitenspeler dan de niet al te snelle El Ahmadi die dan continu achter Willems moet rennen, iets wat ie op snelheid sowieso verliest. Kan je beter tegen die snelle buitenspeler zeggen dat ie gewoon moet mee verdedigen. En zoals iemand anders hier al zei, Guardado zal Vilhena helemaal opvreten op het middenveld, ik denk dat je met El Ahmadi veel beter tegen hem bent opgewassen.

Ik zou zelf toch echt met Manu en Boetius op de flanken spelen. Vooral Manu komt aan snelheid en loopvermogen niets tekort. Dat zou een interessante strijd worden, Manu en Willems. Die kunnen elkaar aardig bezighouden denk ik zo.

16 december 2014 om 10:01

En dan boetius hele wedstrijd achter willems aan laten rennen? Soms moet je je gewoon aanpassen aan sterke punten van de tegenstander.willems zet de meeste aanvallen op van psv en als de winger dan zijn verdedigende taken niet uitvoert heeft hij vrij spel.niet zon gekke gedachte dus van rutten, alleen of het slim is om el ahmadi daar neer te zetten is een andere vraag doordat je dan in centrum ook moet gaan schuiven.

Dit geeft PSV dus de kans om 3-3-4 te spelen, ik had toch een snelle buitenspeler erop gezet in plaats van El ahmadi. Of juist Vilhena rechts buiten, maar het middenveld laten staan. PSV gaat zo extreem veel ruimte krijgen om aan te vallen.

16 december 2014 om 10:01

Locadia en de Jong dan in de spits! Eindelijk! Dan kun je gewoon met hetzelfde sterke middenveld spelen en eventueel Hendrix erin zetten om iets meer te verdedigen, terwijl je voorin De Jong hebt als spelverdeler en Locadia als afmaker.

16 december 2014 om 10:02

Ik denk niet dat er veel veranderd alleen een andere speler die het op z'n eigen manier invult maar het is natuurlijk niet zo dat El Ahmadi constant z'n man laat lopen. Tactisch zal er niet veel veranderen.
Feyenoord zal in eerste instantie PSV het spel laten maken en compact spelen omdat gebleken is dat PSV daar veel moeite mee heeft, ik denk dus dat de ruimtes klein zullen zijn. Zolang er niet gescoord is zal het best eens een saaie wedstrijd kunnen worden die pas ontbrand op het moment dat er een doelpunt valt.

16 december 2014 om 10:22

Ik bedoel ook niet zo zeer dat de opstelling of tactiek zal veranderen, maar op deze manier heeft Willems een vrij brief om te gaan. El Ahmadi zal hem zeker niet laten lopen, maar Willems krijgt nu zijn kans om aanvallend veel me te doen. Aangezien zijn man lang niet zo diep speelt als hij gewend is. Willems bezig houden doe je door aan te vallen niet door een mannetje met hem mee te laten lopen.

Ik verwacht ook gewoon die normale opstelling, maar ik verwacht dat we een show kunnen krijgen van Jetro.

16 december 2014 om 10:19

Cocu gaat zijn elftal niet zo sterk aanpassen. Het is een teken van zwakte dat Rutten deze aanpassing doet. Hij geloof niet dat zijn buitenspelers in staat zijn om Willems bezig te houden.

Als Cocu slim is dan omarmt hij deze keuze van Rutten, maar ik denk dat zijn reactie behoudend zal zijn.

16 december 2014 om 10:28

Is geen teken van zwakte. Wij spelen al heel het seizoen soort van 4-4-2 en blijven dat doen. Op papier zal El Ahmadi rechtwbuiten staan maar hij zal net als Toornstra gewoon op het middenveld spelen. Immers zal waarschijnlijk ook wel een aantal keer dat gat induiken en er is ruimte voor Wilkshire om op te komen. Depay houdt daar niet zo van. Als Feyenoord met een vleugelspeler zou beginnen dan zou Feyenoord heel het tactiek omgooien maar dat doen ze nu niet.

16 december 2014 om 10:31

@hoppa!

Dit is allemaal nog giswerk hè. Mensen verwachten dat Rutten El Ahmadi op de flank zetten. Wie weet waar Rutten uiteindelijk mee aan komt zetten..

Zelf denk ik dat Rutten beter Boëtius of Schaken op de rechterflank kan zetten. Leuk voor Willems dat hij veel opkomt, maar met de snelheid van Boëtius of Schaken zal hij toch op moeten letten.

Maar ach, we zullen zien wat de uiteindelijke opstelling zal worden. Het zal in ieder geval spannend worden!

Vrij opmerkelijk. Willems heeft het altijd lastig tegen rechtsbuitens met een inviduele actie. Met een El Ahmadi op de rechtsbuiten, met weinig snelheid, is de kans juist groter dat Willems vaak mee opstoomt, denk ik.

Dubbel. Aan de ene kant is het slim want Willems gaat sowieso een aantal momenten krijgen dat hij opkomt en een voorzet geeft/actie maakt. Dan is El Ahmadi iemand die Willems kan stoppen.

Anderzijds, hierdoor haal je als Feyenoord zijnde je aanvallend vermogen naar beneden. Manu zou het Willems i.e.g op zijn wat mindere verdedigen kunnen pakken.

16 december 2014 om 10:04

Maar je kan beter iemand hebben die hem opvangt als dat je een winger hebt die overlopen wordt alla corona en die heeft ook wel de techniek in huis om willems uit te spelen.maar aanvallen heb ik hem niet zien doen..

16 december 2014 om 10:25

Maar dat komt omdat Twente niet op balbezit speelde en Rutten wil dat eigenlijk wel. En als je balbezit als uitgangspunt neemt, kun je beter een buitenspeler neerzetten die Willems terugdringt.

Nu creëert Rutten een situatie waarin hij een overwicht op het middenveld heeft, maar geen aansluiting naar voren. Het is een typische laffe Rutten keuze.

16 december 2014 om 11:27

Willems is toch vele malen sneller dan El-Ahmadi? El-Ahmadi word helemaal zoek gespeeld door Willems!

16 december 2014 om 12:49

Maar El Ahmadi zal niet zo diep spelen als een rechtsbuiten. Dus vangt hem pas in 't middenveld op.

Stille kracht van dit Feyenoord en ook een jongen die echt om die club en de fans geeft. Kan echt genieten van zijn techniek en inzicht en hij uitgegroeid tot een favoriet bij de fans.

Immers was logischer, die rent wel en loopt bij de slaapmomenten uit zn rug weg

Op het moment dat Willems vooruit gaat voetballen en El Ahmadi met hem mee gaat ontstaat er enorm veel ruimte aan de linkerkant bij PSV achterin, ik sluit niet uit dat Feyenoord daar gebruik van kan gaan maken.

16 december 2014 om 10:24

Klopt, spelers zoals Immers krijgen denk ik de opdracht om in dat gat te duiken. Immers staat dan op papier rechtsbuiten en El Ahmadi op het middenveld. Dat verandert telkens en daarin is Feyenoord sterk. Vind het daarom prima dat Feyenoord zo gaat spelen.

16 december 2014 om 10:27

Dat valt reuze mee, want de CVM duikt dan in dat gat. Het zou me dan ook niets verbazen als PSV met Hendrix gaat spelen en Maher aan de kant blijft zodat Guardado naast Wijnaldum komt te spelen.

16 december 2014 om 10:53

Guardado gewoon lekker in zijn vrije rol en Hendrix voor Maher zou fijn zijn ja. Guardado sloopt het middenveld dan wel.

Ik denk overigens dat Rutten beter van zijn eigen kracht uit kan gaan.

16 december 2014 om 11:12

Ik denk dat het gemis van Toornstra Feyenoord op gaat breken, plus de vorm van PSV in eigen stadion.
Toornstra zit heel dicht tegen het Nederlands elftal aan wat mij betreft. Ondergewaardeerde speler die zich snel aanpast aan een hoger niveau. El Ahmadi erin om Willems op te vangen vind ik trouwens ook een slechte keuze. Als Feyenoord zijnde moet je juist op de aanval gaan wil je nog iets kunnen betekenen in de Eredivisie dit seizoen.

Zou dom zijn. Het middenveld Clasie/el Ahmadi is wat Feyenoord juist zo sterk maakt nu (icm met de rol van Toornstra). Zij halen druk bij de verdediging weggen en controleren wedstrijden. Ik zou gewoon lekker het middenveld in tact laten en met 2 echte buitenspelers gaan spelen.

Of speel met een een extra CV erbij en zet Manu en Boetius samen voorin.

Deze jongen speelt echt fantastisch, naar mijn mening de beste speler dit seizoen ! Beter in vorm dan Clasie bijvoorbeeld.

Her is een topper, geen kraker. Als PSV 'gewoon' wint is de CL alweer buiten beeld voor Feyenoord.

16 december 2014 om 10:24

Hoezo is het geen kraker? Duels tussen Ajax en Feyenoord zijn Klassiekers, duels tussen PSV en Ajax of Feyenoord vind ik krakers, hebben toch nog iets speciaals, natuurlijk wel minder dan bij de Klassieker. PSV tegen Twente, Ajax tegen Twente of Feyenoord tegen AZ, zulke wedstrijden zijn toppers.

16 december 2014 om 11:15

Het is maar net hoe je het wilt interpreteren natuurlijk. Ik vind het ook een kraker juist, omdat er zoveel van afhangt voor Feyenoord en de redenen die Kaassoufle aangeeft. Er hang altijd een mooie sfeer rondom deze affiches.

Volgens mij speelden wij 4-4-2 en blijven we dat nu weer doen. Op papier zal El Ahmadi rechtsbuiten staan maar er zal zo vaak van positie worden gewisseld dat je Immers daar ook neer kan zetten. Wilkshire krijgt de ruimte om op te komen en ik ben benieuwd wat Depay dan gaat doen.

16 december 2014 om 10:28

In alle gaten duiken die Wilkshire laat vallen. Depay is veel en veel sneller en heeft al aangetoond dat hij tegenwoordig prima meeverdedigd.

16 december 2014 om 10:30

Dat kan maar dan moet iemand Wilkshire opvangen als Depay loert om in dat gat te duiken.

16 december 2014 om 10:36

Waarom? Wilkshire moet toch met Depay mee?

16 december 2014 om 11:02

Ik had het over balbezit bij Feyenoord. Wilkshire gaat dan diep. Maar we zullen het zien. Als dit waar is dan vind ik het een prima tactiek.

16 december 2014 om 11:23

Ow zo, omdat Depay dan niet altijd mee verdedigt? Volgens mij doet hij dat gewoon en kan hij bij balverlies Wilkshire er gewoon uitlopen. Anders vangt de CVM Wilkshire op. Zo werkt dat ook als Willems op avontuur gaat.

Ze moeten er alleen voor waken dat niet Depay en Willems beide uit positie zijn. Want dan heb je Wilkshire en el Ahmadi op één kant en als dan ook in het midden aansluiting is, dan wordt het lastig.

Als Rutten het op deze manier gaat invullen, dan is het dus kennelijk geen verrassing....hoe kun je verrassen als je een opstelling kiest die al van te voren in de media staat.

Ik denk overigens dat je juist een echte buitenspeler als Boetius of Manu tegen Willems moet zetten. Zorgen dat als Willems opkomt hij wordt overgenomen....juist als hij een tegenstander heeft die zich vooral verdedigend met hem gaat bezighouden, kan hij veel opkomen...

Ik hoop dat Rutten gewoon 4-3-3 speelt. Met vleugelspelers! Hoop op een mooie open wedstrijd met veel strijd en nog meer kansen. Heerlijk dat een wedstrijd als deze gewoon op de woensdag voorbij komt!

Ik denk dat feyenoord het beste veldspel op de mat legt, maar als ik kijk naar het scorend vermogen van beide teams denk ik niet dat feyenoord er meer maakt dan psv. Ik hoop van wel, dat zou de competitie nog spannender maken.

Met alle respect voor El ahmadi maar ik zit hier dus niet op te wachten, ik begrijp best dat je iemand wilt hebben die Willems kan opvangen in plaats van iemand die telkens achter hem aan moet lopen maar persoonlijk hou ik van een buitenspeler die gewoon een actie kan maken zoals JPB en Manu. El ahmadi gewoon op het middenveld zetten, doet het geweldig daar!

Off: Geweldig trouwens hoe de toppers in de eredivisie het doen, normaal zou 23 punten uit 9 wedstrijden gewoon geweldig zijn maar dit jaar verspelen Ajax en PSV echt weinig punten. Morgen Moet Feyenoord winnen als ze nog mee willen doen, anders word het gat te groot.

Edit: Aan de andere kant stond ik ook niet te springen om Toornstra als rechtsbuiten, maar die heeft mij verrast! Als El ahmadi er staat dan hoop ik dat hij mij nog een keertje ongelijk geeft

16 december 2014 om 12:38

Mrmilik, ben geen eens feyenoorder en vind het complete bullshit. Dit is de omgekeerde wereld. Hij is gevaarlijk in de aanval dus zetten we er iemand neer die hem kan afstoppen.

Willems is een back die ronduit zwak verdedigd, zet er dan een buitenspeler neer die er over heen knalt en een paar keer acter elkaar een goede vorzet geeft dan mag willems geen eens meer mee naar voren.

16 december 2014 om 13:39

Ik ben het met je eens, daarom was ik in het begin ook niet te spreken over Toornstra als rechtsbuiten, 1 op 1 heb ik liever een snelle buitenspeler die een actie maakt. Toornstra doet het wel geweldig, al zie ik hem over een tijdje toch liever op het middenveld.

Hoe kan het nu nog een verassing zijn als de wedstrijd morgen is en het nu al "uit lekt"

Ik denk toch echt dat Rutten verrast met Karsdorp op de plek van Toornstra. Is in mijn ogen de meest logische oplossing. Middenvelder voor middenvelder. Karsdorp heeft ook het loopvermogen om Willems op te vangen. En de rest van het middenveld kan intact blijven.

Iedereen zal wel zoiets hebben van El Ahmadi kan daar niet spelen, maar daar vergis je je dan zwaar in.als je goed oplet dan zie hem vaak met Toornstra van positie wisselen en staat hij heel vaak op de rechtshalf/buiten positie.

Ik denk dat het of juist heel goed kan uitpakken, of juist helemaal niet. Als Willems naar voren gaat, en een voorzet geeft, heb je geen rechtsbuiten die heel diep staat, voor in de omschakeling. Manu was voor die speelwijze een beter optie geweest. Willems heeft El Ahmadi al weer bijgehaald, voordat de counter is ingezet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren