Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zij kunnen echt hetzelfde bereiken als Robben, Van Persie en Sneijder’

Laatste update:

Op het voetbalcongres in Utrecht spraken onder anderen coryfeeën, trainers en directeuren over de toekomst van het Nederlandse voetbal. Er waren negatieve klanken te horen, maar volgens oud-trainer en analyticus Co Adriaanse zijn er voldoende positieve punten te benoemen in de Nederlandse voetballerij. Zolang er clubs zijn die miljoenen betalen voor Nederlandse talenten, gaat het goed, zo redeneert Adriaanse.

/

De oud-oefenmeester ziet ook toekomst in de huidige talenten. “Vaak genoeg zeggen mensen dat er een gat gaapt met de generatie van Arjen Robben, Robin van Persie, Wesley Sneijder, maar jongens als Georginio Wijnaldum, Memphis Depay, Davy Klaassen en enkele jonge Feyenoorders kunnen echt hetzelfde bereiken”, laat Adriaanse optekenen in het Algemeen Dagblad.

Adriaanse vervolgt door te zeggen dat hij ‘niet zo somber’ is. “Zaak is nu dat we vooral op het fysieke en mentale terrein winst gaan boeken. Fysiek, lengte en kracht worden steeds belangrijker in het internationale voetbal”, klinkt het.

Ben jij somber over de toekomst van het Nederlandse voetbal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Benieuwd wie de nieuwe Robben volgens hem dan is. Speler die op zijn 21ste heerst in Engeland of de nieuwe Sneijder die op zijn 19de Oranje langs Schotland leidt met briljant spel.

16 december 2014 om 08:59

Depay kan zomaar de nieuwe Robben zijn hoor. En ik ben juist blij dat hij nog even in de Eredivisie gebleven is. Verder kan Klaassen ook hetzelfde bereiken als Sneijder en ga zo maar door. Dat deze spelers later misschien later door breken in Europa maakt daarbij ook niks uit.. Dan blijven zij nog even in de Eredivisie, beide genoemde spelers zijn weer tijd kwijt geraakt aan blessures en conflicten met een club..

16 december 2014 om 10:34

@ Josephius

Mensen vergeten snel dat Sneijder pas in zijn laatste seizoen echt beslissend was voor Ajax en dat was toen hij 22 jaar oud was. Daarvoor was hij goed maar niet uitzonderlijk. Klaassen is nu al beslissender in zijn 2e seizoen dan Wesley in zijn 4e seizoen was. Klaassen speelt veel dwingender, directer. Is meer een leider van nature en bewijst met goals + assists dat hij gewoon in goede vorm steekt en belangrijk is. Klaassen kan absoluut het niveau van Sneijder evenaren en zelfs overtreffen. Daar ben ik heilig van overtuigd.

En het niveau van Robben behalen, tja dat zijn er maar heel weinig. Misschien wel geen een. Robben is naar mijn idee een top 5 speler ter wereld en misschien zelfs wel een top 3 speler. Als je bedenkt dat er op de Nederlandse velden een Depay (19 jaar??) en een El Ghazi (18 jaar?) rondloopt die nog 2 jaar kunnen ontwikkelen. Dan hebben we best wel fatsoenlijke buitenspelers lopen.

16 december 2014 om 11:07

Als je rechts Robben hebt en links Kuyt, dan kan kan je met Depay en El Ghazi opgeteld meer kwaliteit hebben. Dus als Depay en El Ghazi net onder Robben zitten, dan is dat ook prima.

16 december 2014 om 11:56

Ik ben het met je eens in de vergelijking Klaassen - Sneijder. Klaassen is op jonge leeftijd beslissender dan Sneijder destijds. Dat gedeelte klopt.

Je moet alleen niet vergeten dat het niveau van de Eredivisie in de tijd van Sneijder wel echt veel en veel hoger was. Sneijder was toen echt wel een veel betere voetballer dan Klaassen op dit moment is.

16 december 2014 om 13:38

@hoppa!

Dat zullen meerdere misschien zeggen, ben ik alleen niet met jou of met anderen eens. De eredivisie was toen ook al in groot verval. Ja er speelden toen spelers die nu toppers zijn bij buitenlandse clubs. Maar er spelen nu ook spelers in de eredivisie die over 5 jaar ook toppers kunnen zijn bij buitenlandse clubs.

Ik snap niet waarom een Boëtius, Ghazi, Depay, Klaassen volgens velen minder zijn dan een Sneijder. Die jongens hebben allemaal de potentie om bij een top 20 club terecht te komen.

Velen zeggen dat Sneijder een betere voetballer was toen dan Klaassen nu is, ben ik het ook niet mee eens. Sneijder debuteerde op zijn 19e maar werd pas op zijn 23ste pas beslissend. HIj heeft 2,5 seizoen lang kunnen wennen en kunnen spelen zonder echt beslissend te zijn. Klaassen is 20? jaar oud en is nu al één van de, zoniet de beste speler van de eredivisie. Dat hij in 1 seizoenshelft al bij 13 doelpunten betrokken is zegt al genoeg.

16 december 2014 om 10:35

Het gaat er niet perse om dat spelers op dezelfde leeftijd al hetzelfde bereikt moeten hebben. Ik zie ook niet direct een nieuwe Robben rondlopen, maar sommige spelers hebben wel dat talent. Een jongen als Kishna kan echt een hele grote worden, als hij de juiste keuzes gaat maken en zijn gedrag wat aanpast. el Ghazi is hetzelfde verhaal.

Ook voor Depay geldt dat hij de echte top kan gaan halen, ook al zit hij nu even in een dip.

Een jongen als Klaassen, een Hendrix, Wijnaldum. Dat zijn ook allemaal spelers die misschien niet zo vroeg al top zijn als Sneijder, v/d Vaart of van Persie, maar die natuurlijk wel dat niveau kunnen gaan halen. Strootman zit wat mij betreft al op dat niveau.

Het grote probleem van Oranje zit in ieder geval niet op het middenveld en de buitenposities. Ik maak me vooral zorgen om de spitspositie. Het is tekenend dat de top jeugdopleidingen van Ajax, Feyenoord en PSV sinds Kluivert geen topspits meer hebben opgeleid.

16 december 2014 om 11:25

Ik hoop op Zivkovic.

16 december 2014 om 11:59

Dat kan een grote spits worden. Maar het verandert niets aan mijn constatering dat we vanuit drie steden lopen te pochen over onze geweldige jeugdopleidingen en dat er al bijna 20 jaar geen zelf opgeleide spits is doorgebroken bij die clubs.

toevalstreffers als Zivkovic zul je altijd houden en natuurlijk zal Ajax straks roepen dat zij hem opgeleid hebben, maar dat is uiteraard gewoon niet zo. Die jongen heeft zoveel talent, die is grotendeels autodidact en was bij FC Pur in de Goal nog wel doorgebroken.

Allemaal leuk en aardig, maar wat zijn nu de resultaten uit dit congres en wat wordt daarmee gedaan? Ik hoor mensen praten over fysiek (Adriaanse) en verdedigen (Stam).. Zo zullen er wel meer opvattingen zijn, maar gaat dit ook leiden tot concrete plannen en doelen?

Inderdaad Co. Er mag wel wat meer vertrouwen zijn in de aanstormende jeugd. Als je kijkt naar de leeftijden van die jongens en hoe goed ze nu al zijn.. daar gaan we veel plezier van beleven dames en heren , appels en peren.

Ik ben zeker niet somber over de toekomst van het Nederlands Elftal. Er lopen inderdaad genoeg talenten rond in de Eredivisie: Depay, Kishna, El Ghazi, Klaassen, Maher, Willems, Rekik, Bruma, Kongolo, Boetius, van Beek, Ziyech enz.

16 december 2014 om 09:01

Daarom, het Nederlands elftal zal waarschijnlijk wel van een redelijk hoog niveau blijven.. Het gaat echter om het niveau in de Eredivisie en daar moet wel echt iets veranderen.

16 december 2014 om 09:11

Ja, je weet natuurlijk nooit of dit wereldtoppers zijn of net subtop.

16 december 2014 om 11:50

Dat ligt eraan of deze spelers zo veel mogelijk in Nederland blijven. Dat haalt natuurlijk het niveau heel erg omhoog. Bovendien is het niveau in de Eredivisie al zeer hoog. De kampioen van dit jaar moet echt uitzonderlijk goed spelen. PSV en Ajax zijn allebei beter dan vorig jaar, Feyenoord is zeer sterk, en dan heb je daaronder nog een hoop ploegen die eigenlijk thuis van bijna alle teams kunnen winnen: Groningen, AZ, Heerenveen, Vitesse, Utrecht, Pec, Cambuur en Willem ll. Maar inderdaad, als de smaakmakers vertrekken, blijft er niet heel veel over. Nederland is een opleidingsland, dus de nieuwe generatie (ajax A1) staat al klaar. Als laatste is het verstandig om afvallers van topclubs (guardado, Januzaj) op leenbasis te laten overkomen.

16 december 2014 om 15:08

Klopt, maar wat vast staat is dat deze spelers allemaal toppers Kunnen worden. Het ligt aan hen zelf en aan de clubs waar ze gaan spelen, of ze dat ook worden.

16 december 2014 om 09:15

Het doet mij pijn om te zeggen, maar ik denk niet dat Maher in dat lijstje thuishoort.

16 december 2014 om 11:06

Ik denk dat je op dit moment nog beter Propper dan Maher kan noemen.

16 december 2014 om 12:05

Maar talenten zijn er altijd geweest. En je hoeft natuurlijk ook niet 24 topspelers te hebben die allemaal tegelijkertijd talent zijn en tegelijkertijd doorbreken in het grote Oranje.

Gedurende de eerste jaren van de interlandcarrierers van de talenten van nu, zullen spelers als Wijnaldum, Strootman, Vlaar en Robben gewoon nog bij Oranje zijn.

Toch, de meeste potentiële toppers lopen op het middenveld, met een enkele flankspeler die de potentie (!) heeft om de internationale top te halen. Achterin is het erg matig, in de spits loopt er eigenlijk maar 1 groot talent rond met Nederlands paspoort en die moet mentaal nog hele grote stappen gaan zetten wil hij slagen als prof. Dat is erg karig.


“zaak is nu dat we vooral op het fysieke en mentale terrein winst gaan boeken. Fysiek, lengte en kracht worden steeds belangrijker in het internationale voetbal”, klinkt het.
Vergeet tweebenigheid niet Adriaanse. Daar moet je al vanaf de vroege jeugd op gaan trainen, want daar word je dus echt een betere voetballer van.

Ziet er niet verkeerd uit die toekomst, kijk nu alleen even naar Nederlanders van max 25 jaar:
Keepers:
Cillessen, Zoet

Verdedigers:
Kongolo, van Beek, Rekik, Willems, Veltman, Bruma, de Vrij, van Rhijn, Martins Indi, Janmaat, Ake

Middenvelders:
Klaassen, Wijnaldum, Ziyech, Riedewald, Vilhena, Strootman, van Ginkel, Blind, Fer, Sinkgraven, Hendrix, Clasie (natuurlijk)

Aanvallers:
Depay, Kishna, El Ghazi, Zivkovic, Castaignos, Boetius, Narsingh, Promes

En dan zal ik er vast nog wel een aantal vergeten ..

16 december 2014 om 09:12

Waar is clasie

16 december 2014 om 09:15

Kijk daar heb je het al, vergeet een van de beste talenten van het moment

16 december 2014 om 09:43

Verder heb je nog jongens als Virgil van Dijk, Jurgen Locadia, Steven Berghuis, Elvis Manu, Adam Maher, Davy Propper, Marko Vejinovic, Kyle Ebecilio, Jesper Drost, Stefano Denswil, Pele van Anholt en Miquel Nelom die, mits ze zich positief blijven ontwikkelen, in aanmerking kunnen komen voor het Nederlands Elftal.

16 december 2014 om 10:00

Die moest ff plassen. Nee hoor, ik denk dat hij de naam Clasie vergeten was maar die hoort ook op dat lijstje natuurlijk.

16 december 2014 om 09:28

Van dijk?

16 december 2014 om 09:55

Manu?

16 december 2014 om 11:10

Dit lijstje lijkt inderdaad leuk maar zal er over +- 3 jaar waarschijnlijk heel anders uitzien. Er zijn altijd talenten die uiteindelijk bewijzen dat ze niet de wilskracht en/of kwaliteit hebben om door te stromen naar het grote oranje, terwijl er andere talenten waarvan je het nu niet zou verwachten opstaan en dat niveau wel halen.

16 december 2014 om 12:09

Berg middelmaat heb je daar bij elkaar gezocht. Maar er is wel een leuk elftal van te maken dat zich in ieder geval voor elke eindronde moet kunnen plaatsen, zelfs als deze spelers geen stappen meer zouden zetten (wat ze natuurlijk wel gaan doen).

Komt helemaal goed zo.....

PS. v/d Wiel in mijn opstelling, ik ben geen fan, maar zelfs als hij straks 90 is en achter een rolator loopt schat ik hem hoger in dan Janmaat en van Rhijn.

Cillissen
v/d Wiel
Vlaar
Van Beek
Willems
Hendrix
Strootgod
Wijnaldum
Kishna
Zivkovic
Depay
16 december 2014 om 10:05

Wat ,ij betreft mag dat legogras per direct verdwijnen uit de eredivisie.

Het wordt allemaal een beetje overdreven. Zo slecht is de eredivisie niet. Het grote probleem is de leeftijd. Wat is nou de gemiddelde leeftijd van een Eredivisie ploeg die in de top/subtop speelt. Ik bedoel, bij Ajax is Serero één van de oudere spelers. Bij PSV trekken jonkies als Willems en Depay de kar. Bij Feyenoord is Clasie dé man.

Allemaal jonge spelers die heel erg goed kunnen voetballen, maar natuurlijk nog niet alle klappen van de zweep kennen. Internationaal doen zij die ervaring op, maar echt uitgeleerd zijn deze spelers pas op hun 26/27e en dan spelen ze meestal al in het buitenland.

Dit is precies de reden dat Nederlandse ploegen fantastisch kunnen voetballen en het Europese topclubs ook echt lastig kunnen maken, maar uiteindelijk verliezen door een gebrek aan ervaring. Ook niet zo gek tegen ploegen met spelers als Ibrahimovic, Maxwell, Alves, etc.

Als de topspelers in Nederland pas vertrekken op hun 27e (zoals de gebroeders De Boer in 1999) zal het niveau van de Eredivisie alleen maar vooruit gaan.

De macht van zaakwaarnemers en het grote geld zorgen ervoor dat wij onze spelers niet meer kunnen behouden. Wat was er van Elia en Drenthe terechtgekomen als zij nu nog wel in Nederland hadden gespeeld? Wie weet....

16 december 2014 om 10:11

In feite is dat toch precies wat Adriaanse zegt? Dan is het misschien door een gebrek aan ervaring, maar de kwaliteit is minder hoog nu. Kwaliteit van het Nederlands elftal (ook met veel jonge spelers) is relatief hoog, maar er speler er nog maar weinig in Nederland.

16 december 2014 om 10:45

@ Westend

De kwaliteit van het huidige oranje is misschien wel iets minder. Maar als je ziet welke lichtingen en spelers er nu rondlopen. Dan moet je wel positief zijn over de toekomst. Voor het WK van 2018 spelen die jongens allemaal in het buitenland.

Cillessen, Zoet, Kongolo, van Beek, Rekik, Willems, Veltman, Bruma, de Vrij, van Rhijn, Martins Indi, Janmaat, Ake, Klaassen, Wijnaldum, Ziyech, Riedewald, Vilhena, Strootman, van Ginkel, Blind, Fer, Sinkgraven, Hendrix, Clasie, Depay, Kishna, El Ghazi, Zivkovic, Castaignos, Boetius, Narsingh, Promes, Virgil van Dijk, Jurgen Locadia, Steven Berghuis, Elvis Manu, Adam Maher, Davy Propper, Marko Vejinovic, Kyle Ebecilio, Jesper Drost, Stefano Denswil, Pele van Anholt en Miquel Nelom.

Vrijwel deze gehele groep is over 4 jaar tussen de 22 en 30 jaar oud even grof gezegd. Dan spelen ze vrijwel zeker allemaal in het buitenland en hebben ze allemaal interland ervaring, hogere competitie ervaring en ervaring in het algemeen.

Ik zie het niet zo somber in.

16 december 2014 om 11:20

Voor het Nederlands elftal zijn de verwachtingen ook niet somber.... Daar gaat deze hele discussie ook helemaal niet om. Het gaat erom dat de Eredivisie kwalitatief minder wordt.. Dat zijn twee zaken die nog maar weinig met elkaar te maken hebben, helaas... Was het nog maar zo dat het niveau van Oranje en de Eredivisie redelijk vergelijkbaar waren zoals vroeger meer het geval was.

16 december 2014 om 11:33

@ De toekomst

Het niveau in de eredivisie gaat volgens velen naar beneden. Ik ben van mening dat we veelal veel te negatief zijn over de eredivisie. Dat mensen bijvoorbeeld met angst spreken voor een AS Roma of een Zenith st Petersburg geeft voor mij al weer hoe mensen denken over de competitie. Één groot calimero festijn op zijn tijd. PSV en Feyenoord hoeven en zijn echt niet minder dan een Zenith of een AS Roma. Als je al bang bent voor zulke clubs, dan hebben we niets in Europa te zoeken. Beiden zijn verslaanbaar met de juiste instelling.

En het verschil tussen NL niveau en eredivisie niveau. Afgelopen WK waren er toch vrij veel eredivisie spelers lid van de selectie en velen zelfs basis speler. En werd toch de halve finale gehaald. Dus hoe slecht zijn we nu precies?

Nee we hebben geen kwaliteiten ala Real Madrid. Nee we hebben niet 100 spelers die allemaal net zo goed als Ronaldo zijn of kunnenw orden. Maar dan praat je over de creme de la creme. Over het absolute top punt van de voetbal wereld. Willems, Klaassen, Depay, El Ghazi, Zivkovic, Boetius etc zijn allemaal eredivisie spelers die echt wel de potentie hebben om (op den duur) bij een club van de top 20 ter wereld terecht te komen. Alleen ligt het aan de mentaliteit, keuzes en instelling die ze hebben.

Mensen zoals Johan Derksen om een voorbeeld te pakken spreekt wekelijks negatief over de eredivisie. Waarom kan hij niet genieten van jongens als Depay/ghazi/boëtius? Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat we echt wel kwaliteit hebben lopen. Blind vertrok naar United, BMI naar FC Porto, De Vrij naar Lazio, Janmaat naar Newcastle, Strootman naar AS Roma. Maar het mooiste is nog. De uitblinkers in de eredivisie zijn ook uitblinkers in de grotere competities. Strootman, Tadic, Pelle etc.

Zo slecht is het allemaal niet, alleen moeten mensen eens durven uit te spreken ergens voor te gaan en er ook in geloven.

De kwaliteit van de eredivisie gaat wel naar beneden, zeker nu de concurrentie ook druk aan het scouten is voor jonge spelers. Een willekeurig stadion in Brazilie zit (gekscherend) tot de nok toe gevuld met scouts, met net zoveel 'zaakwaarnemers'. Daar waar Nederlandse clubs vroeger nog wel leuke talenten voor een schappelijk prijsje konden wegsnaaien, moet je nu concurreren met grof geld. Resultaat is dan dat je nog jonger moet gaan scouten.

Daarbij zitten de Engelse en Spaanse topclubs ook met een vishengel in de Nederlandse jeugdteams te vissen. Zodra er een speler boven de rest uitsteekt, dan worden ze weggehaald. Alleen zeer standvaste ouders/ clubs kunnen dat misschien voorkomen. Maar dan nog is een grote zak geld en 'het prinsje bij de beste clubs van Europa' wel erg aantrekkelijk voor veel ouders.

Dus aan de ene kant heb je de super talenten van het buitenland die niet echt meer komen. Aan de andere kant heb je de jeugdteams die worden leeg gekocht. Dus al met al bijft er ook weer niet belachelijk veel over.

Qua Nederlands elftal ziet het er allemaal niet zo slecht uit overigens. Er lopen gewoon hele goeie spelers rond. Probleem is dat ze allemaal OF erg jong zijn, OF nu al jong in het buitenland spelen.

Wat bazelt adriaanse nou weer? Er is genoeg talent dat erg goed kan worden idd maar daarmee geeft ie toch al aan dat er gat zit tussen die toppers van in de 30 en de talenten van begin 20? De generatie daar tussen in is redelijk geflopt. Moet je voor de grap eens kijken naar het jong oranje dat 2x achter elkaar europees kampioen zijn geworden. Daar zitten ook gewoon 3/4 spelerd bij die niet eens prof meer zijn.

16 december 2014 om 11:03

heeft dat ook niet iets te maken met begeleiding van talenten NA dat het grootste deel van de opleiding al is genoten?

16 december 2014 om 15:12

Dat heeft deels te maken met wat jij zegt. Maar zeker ook mentaliteit en kwaliteit. Rigters was nooit een goede speler en talent maar wel topscorer van Jong Oranje volgens mij. Hetzelfde geld voor Zeefuik die na 10 wedstrijden ongeveer 1 op 1 liep. Dat zijn geen talenten maar wel spelers die dan nuttig zijn door bijvoorbeeld kracht of een ander aspect wat belangrijk is op die leeftijd.

17 december 2014 om 08:44

inderdaad. Ik denk ook vaaak dat daarin nou juist echt de kracht van een coach moet steken. Eigenlijk is het niet de hoofdtaak van een coach dat een speler beter wordt. Zijn hoofdtaak is om een goed team te formeren. Dus wat jong oranje destijds deed is perfect gebruik maken van ieders kwaliteiten om zo succesvol als team te worden, daarvoor zijn geen 11 topspelers nodig.

Dat is ook, als je t mij vraagt. de split waarin Nederland zit maar waar niet zo duidelijk onderscheid in wordt gemaakt; als Fred Rutten wordt aangenomen bij een club, is dat vaak garantie voor ontwikkeling van spelers. Daarom wordt hij geroemd. En terecht. Maar prijzen winnen heeft hij nog niet gedaan. geeft hi teveel voorkeur aan "beter worden van spelers"? Aan de andere kant hebben we bv Advocaat. Je weet dat het hem worst zal wezen hoeveel talenten onder hem doorbreken, maar hij probeert het maximale te halen uit de spelers die hij heeft en zal ook snel om versterkingen vragen als t niet loopt. Wordt hij geen kampioen, gaat iedereen m affakkelen omdat hij geen spelers beter heeft gemaakt,

Nou ja. Wat vinden we i Nederland belangrijk? Kunnen we beide doelen verenigen in ieders clubcultuur bijvoorbeeld??

Toch is er dan sprake van een gat Co. Wellicht komt er een nieuwe generatie aan maar je kan toch moeilijk ontkennen dat spelers als van Persie, Sneijder en vd Vaart op jonge leeftijd een hoger niveau haalden dan de huidige generatie.

Op de leeftijd van Wijnaldum zat Sneijder al bij Madrid en Vd Vaart zat vlak voor zijn overgang van HSV naar Madrid.

Robben verscheurde de Eredivisie al en ging daarna naadloos de basis bij Chelsea in. Dat zie ik Depay aan het eind van het seizoen niet doen.

Afgezien daarvan zit er dus helemaal niets tussen bovenstaande aankomende generatie en de 'oude' lichting met van Persie, Sneijder, Robben, etc. Dat betekent dus ongeveer 10 jaar lang middelmaat zonder toppers. Dat is toch gewoon een gat.

16 december 2014 om 11:08

soms moet je ook geluk hebben dat alle leeftijds-categorieen evenveel talent hebben.
Toen Stam in Oranje kwam was het volgens mij ook al een tijdje erg karig op centraal defensief. Omdat er bij het aanstormend talent toch vaak wordt gekeken naar de topploegen. En Stam kwam via een net iets andere route een beetje later boven drijven.

Anderzijds vind ik dat er ook wel erg lang wordt vastgehouden aan gevestigde orde door de bondscoaches. Hiddink doet het nu, van Marwijk deed dat ook en zo kun je er nog wel een paar noemen. Zorg gewoon altijd dat er 2-3 talenten bij de eerste 16 zitten. En hou daar aan vast. Anders krijg je net als van Gaal deed in een keer een hoop nieuwe gezichten bij Oranje die nauwelijks op dat niveau hebben getraind, gespeeld etc...

16 december 2014 om 12:41

@sammerens, vergeet ook niet dat Sneijder net 24 was toen hij naar Real Madrid vertrok. Depay wordt in februari 21 jaar. Die drie jaar maken echt wel een groot verschil.

Persoonlijk denk ik dat het voor Nederlandse spelers het beste is om rond hun 24e/25e jaar te vertrekken. Veel talentvolle jongens worden echter gek gemaakt met bakken geld en hen wordt een gouden toekomst beloofd.

Neem nou Ouasim Bouy die op zijn 19e van Ajax naar Juventus ging. Want hij wilde direct speeltijd, Ajax gaf aan dat hij nog even geduld moest hebben. Juventus heeft hem daarentegen al twee jaar lang verhuurd aan allerlei clubs (brescia, Hsv, Panathinaikos). Die jongen (eigenlijk zijn idiote zaakwaarnemer Raiola) heeft zijn carrière vergooid. Als hij geduld had gehad had hij in plaats van 28 wedstrijden in 2 jaar tijd (veelal als wisselspeler) ongetwijfeld meer wedstrijden mogen spelen.

Dat is een beetje het probleem. Het is echt geen schande om in de Eredivisie te spelen. Het is de ideale competitie voor jonge spelers om te rijpen, juist omdat ze de kans hier wel krijgen. Nu is het zaak dat zij hier langer blijven. Daarom hoop ik persoonlijk ook dat zoveel mogelijk omhooggevallen zogenaamde talentjes die te vroeg naar het buitenland gaan falen. Laat het maar een signaal zijn....

Fysiek, lengte en kracht worden steeds belangrijker maar als je een top 10 lijstje maakt staan daar alleen maar technische spelers tussen.

hehe, eindelijk wat positieve praat. Nederland zal de komende jaren echt nog pareltjes blijven produceren hoor. Ook toen de opleidingen nog niet eens uitgevonden waren, werden er talentvolle nederlanders geboren. En die gingen dan volledig ongedwongen ergens balletjes trappen en bleken later geweldige voetballers.

Wij hebben nu in Nederland veel goede faciliteiten, veel goede begeleiding en perfecte materialen. Waarom zouden talenten zich Niet aandienen? Het kan wat mij betreft alleen maar misgaan bij het beoordelen ervan, het al dan niet erkennen van talent, door verkeerde of te hoge eisen die gesteld worden etc.

Maar kom op zeg, we hebben er nondejuu zoveel verstand van dat veel andere landen het opleiden hier hebben gecopieerd, en ze stellen massaal nederlandse coaches en bondscoaches overal aan. Maar omdat het Nederlands Elftal 4 van de 5 potjes verliest gaat de doemdenkers bril op.

16 december 2014 om 15:22

Jaa maar nu komt Nederland er achter dat de focus op de Hollandse school teveel Word en word overlopen door andere jeugdelftallen van bijvoorbeeld Portugal en Duitsland. Kijk naar de jonge spelers van Frankrijk. Spelers als Varane, Mangala, Laporte, Kurzawa, Lacazette en Pogba. Die zijn allemaal veel verder dan de Nederlandse talenten en kijk eens naar dat rijtje spelers, wij kunnen daar nu slechts van dromen.

Probleem dat we minder presteren ligt aan:
- te jonge teams, dit jaar zie je daar al verandering in bij de top 3.
- geen resultaatvoetbal
- dom de bal rondtikken zonder idee zie je ook bij Oranje zelfs..

Mooie toekomst !

memphis, wijnaldum, toornstra, el ghazi, klaassen, zivkovic, van beek

dat wordt echt geweldig !!!!

16 december 2014 om 15:24

Maar ver achterlopend op Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal en Brazilië. Daarbij zijn landen als Italië, Engeland, Portugal en Argentinië ook nog steeds sterker als je daar de talenten van pakt.

Kongolo wordt hoop ik weer eens een goede cb maar moet slim zijn en niet meteen naar een grote club zoals afellay

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren