Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax heeft geen grote sterren meer, dus we hoeven ze niet te vrezen’

Laatste update:

Bij Ajax is met tevredenheid gereageerd op de loting voor de Europa League: de Amsterdammers nemen het op tegen Legia Warschau. De tevredenheid is ook aanwezig bij de Poolse topclub. Voorzitter Boguslaw Lesnodorski acht zijn club zeker niet kansloos tegen de Ajacieden.

“We treffen een team dat qua stijl bij ons past, Ajax probeert altijd te voetballen. Ik denk dat we niet kansloos zijn, ze hebben geen grote sterren meer. Wat dat betreft hoeven we ze niet te vrezen”, aldus de preses tegen Eurosport. Lesnodorski is een bewonderaar van Ajax-spits Arek Milik. “Hij is de laatste tijd in fenomenale doen. In de andere wedstrijden hoop ik dat hij zo vaak mogelijk scoort, maar tegen ons mag hij wat minder effectief zijn.”

Bij Ajax is men dus ook tevreden. “Als je kijkt naar wat er allemaal uit die koker had kunnen komen, dan denk ik dat dit een goede loting voor ons is”, aldus coach Frank de Boer. Aanvoerder Niklas Moisander spreekt van ‘een goede loting’. “Het zal niet eenvoudig worden, maar ik denk dat we goede kans maken om door te gaan.”

Ajax wint van Legia Warschau

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja zo dachten ze ook over Salzburg...

15 december 2014 om 17:20

Wat een originele reactie droeftoeter! Moet jij je schuldencluppie niet steunen?

15 december 2014 om 17:23

Ja, mensen vinden dat geweldig omdat steeds erbij te halen. Ach ja liever zo op me klote dan bv 10-0!!!!! Verliezen en zo heeft ieder club wel wat.

15 december 2014 om 17:54

Jezus wat wordt ik aangevallen zeg... doet dus nogsteeds pijn. Ik bedoel gewoon dat je niemand moet onderschatten (wat duidelijk vorig jaar zo was).

15 december 2014 om 18:10

Gevalletje pot verwijt de ketel Michael3, jij bent al net zo'n droeftoeter! Zeuren dat iemand Salsburg erbij haalt en dan zelf beginnen over die 10-0. Hierbij insinueer je gemakshalve ook maar even dat de persoon boven je voor Feyenoord is?

15 december 2014 om 18:18

Micheal3 je spreekt je zelf inderdaad nogal tegen

15 december 2014 om 21:23

Sluit ik me bij aan!

15 december 2014 om 17:33

Lokeren wint met 1-0 van Legia en Salzburg scoorde als lopende band 5-0/6-1 (staan dus los van elkaar). Deze ploeg (dus) Legia.. is denk ik een team die goed verdedigend en weinig weg geeft achterin.. dat is hun sterkste kracht verwacht ik. Daarnaast scheelt het een hoop dat ze geen thuis-supporters mogen verwelkomen in Warschau, is dus mooi voor Ajax.

Ik zie kansen, maar word wel een zware wedstrijd.

15 december 2014 om 18:03

Tegen Celtic waren erg goed... maar we gaan het zien hopelijk wint Ajax en kan PSV of Feyenoord stunten

15 december 2014 om 18:23

Ik verwacht er maar niks van.. De Boer stelt keer op keer teleur op Europees niveau, op een of andere manier krijgt hij Ajax maar niet aan de praat in de EL. Ajax zal toch een aardig niveau moeten halen willen ze deze ploeg verslaan

15 december 2014 om 21:04

Ik verwacht er ook niks van. Als ik De Boer zijn reactie zo lees, motiveert hij zijn spelers ook niet echt. Gunstige loting. Tsja, ik vind niet dat De Boer de persoon is om over gunstige lotingen in de EL te spreken na een paar jaar falen. Ik heb nog steeds nachtmerries van Boekarest en Salzburg. Met name van Salzburg, afgedroogd in de Arena door een Oostenrijkse club, heb niet veel erger meegemaakt. Schaamrood staat me nog op de kaken, maar De Boer spreekt alweer van een gunstige loting.

Ik zie graag dat Ajax de EL serieus neemt. Zowel De Boer als Moisander lijken de boel weer te onderschatten. Nou zal Moisander er niet bij zijn hopelijk, maar dat is een ander verhaal.

15 december 2014 om 21:16

Iedereen heeft ook verwacht dat ze zouden winnen van Salzburg, maar dat is niet gebeurt dus ik heb nog wel mijn twijfels bij Ajax tegen hun tegenstander.

Ajax kweekt grote sterren.

Ajax veegt de vloer met ze aan. Daar durf ik geld op te zetten. Ajax is een topclub met ervaring, goede staff, voetballers met veel potentie en een geweldig veldspel.

15 december 2014 om 17:21

Onzin, legia veegde ook de vloer aan met celtic en dat gaan ze ook met Ajax doen mits ze zo'n onderschatting zullen hebben die jij nu ten toon spreid

15 december 2014 om 17:26

De vloer aanvegen is schromelijk overdreven, dan doe jij echt puur aan scorebordjournalistiek. De 4-1 zege in Warschau was enorm geflatteerd en een groot deel van de wedstrijd deed Celtic niets onder voor Legia. Die return heb ik niet gezien, maar toen was het eigenlijk al beslist. Veel zeggen verder de wedstrijden in de Europa League. 5 wedstrijden gewonnen, een prima prestatie, maar bijna geen enkele wedstrijd echt overtuigend.

15 december 2014 om 17:31

Ajax hoort dit dik en dubbel te winnen. Op papier is Ajax al 4 keer zo sterk dan Legia. Natuurlijk is de bal rond en kan er van alles gebeuren, maar vergeet niet dat Ajax ook gewoon goed kan voetballen.

15 december 2014 om 17:37

Hoeveel spelers van Legia ken je? genoeg om hun te beoordelen op hun kwaliteiten?

15 december 2014 om 17:46

Ik kan je wel een link sturen als je wilt hoor. Heel de selectie is ongeveer 1 Blind waard.

En nogmaals de bal is rond en dit zijn slechts feiten die op papier staan. Daarmee is nog lang niet alles gezegd.

15 december 2014 om 18:44

dat zeiden ze ook over salzburg..

15 december 2014 om 19:03

Geflateerd? Legia miste die wedstrijd 2 penalties

15 december 2014 om 17:22

De vloer aanvegen absoluut niet, maar Legia wordt hier wel weer veel groter gemaakt dan ze zijn. Legia heeft een prima ploeg en mag absoluut niet onderschat worden, maar als Ajax niet doorgaat is het naar mijn mening een schande. Er wordt hier door sommigen gedaan alsof Ajax tegen Atletico of AS Roma moet, maar Legia Warschau is natuurlijk twee klassen minder.

15 december 2014 om 21:07

Het zou niet de eerste schande zijn van Ajax in de EL. Sorry, maar ik als ajacied heb er weinig fiducie in. Dramatische wedstrijden spelen we altijd tegen oostblokkers. Liever een aansprekende club, maar goed, Ajax is verplicht te winnen inderdaad.

15 december 2014 om 17:24

Welke groter sterren heeft Ajax de afgelopen jaren gekweekt dan?

15 december 2014 om 17:26

Mwah. Luis Suarez, Gregory van der Wiel, Jan Vertonghen, Eriksen. Kan nog wel even doorgaan of verder teruggaan

15 december 2014 om 17:27

Welke niet? Eigenlijk is elke sterspeler onderdeel van Ajax. Die hebben t voetbal uitgevonden

15 december 2014 om 17:28

De afgelopen jaren?

Suarez
Huntelaar
Blind
Siem de Jong
Eriksen
Toby
Vertongen

Zal ik nog even doorgaan?

15 december 2014 om 17:29

Ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met jullie topverkoop matavz, maar we komen aardig in de buurt toch? Haha!

15 december 2014 om 17:35

Suarez komt bij Groningen weg. Huntelaar bij Heerenveen... Zo kan ik ook "opleiden"

15 december 2014 om 17:39

Nou, in de afgelopen 10 jaar onder andere:

Blind
Eriksen
Vertonghen
VD Wiel
Suarez
Huntelaar
Sneijder
De Jong
VD Vaart
Maxwell
Zlatan

En in dit elftal lopen ook wel een aantal toekomstige sterren.

15 december 2014 om 17:45

Ga jij nog eens ff verder dan grote jongen, Suarez en Huntelaar zijn sowieso door jullie weggekocht dus daar ga je al en over al die andere kan je ook niet zeggen dat het wereldtoppers zijn want dat zijn ze allerminst en waar spelen ze allemaal? Juist, bij geen enkele Europese topclub op Suarez na

15 december 2014 om 17:45

Ja ze werden daar inderdaad gehaald. Waarom heeft Groningen hem laten vertrekken dan? Omdat ze er niks inzagen? Of heeft Ajax miljoenen betaalt? Ik denk het eerste.
Ajax heeft sterren van ze gemaakt. Ajax heeft gewoon een hele goed jeugdopleiding, misschien wel de beste van Nederland.

15 december 2014 om 17:47

Oh je had je lijstje inmiddels weer aangepast, guttegut. Bijna de helft is niet eens zelf opgeleid man. Vd Vaart, Sneijder, Huntelaar en Suarez gingen weg als grote meneren, de rest zeer zeker niet

15 december 2014 om 17:57

Wat heeft wegkopen met jeugdopleiding te maken? Helemaal niks! Feyenoord is al 5 jaar lang de beste jeugdopleiding, en dat is niet voor niks dacht ik zo

15 december 2014 om 17:57

Nu zit je wederom onzin te verkondigen, Groningen heeft Suarez aan zn contract willen houden nadat ajax met een fooitje aankwam zetten. Na een door Suare verloren arbritagezaak heeft Ajax uiteindelijk de hoofdsom moeten betalen aan Groningen, om en nabij de 9 miljoen euro. Suarez is pas echt de huidige Suarez geworden bij Liverpool naar mijn mening, hier in de Eredivisie was hij al lang uitgeleerd destijds...

15 december 2014 om 18:00

Volgens mij snap je zelf vrij weinig van wat jij allemaal uitkraamt. Allereerst is een speler een individu en zorgen zij er zelf voor dat ze uitgroeien tot grote "wereldsterren". Tenslotte staan ZIJ op het veld en maken ZIJ het verschil dus dat heeft echt geen reet met een "opleiding" te maken. Of dacht jij dat Real Madrid ook Sneijders jeugdtrainer van de A1 had meegekocht toen ie naar Madrid vertrok? Klasse spelers doen het puur zelf

15 december 2014 om 18:04

Ja en ajax heeft de prijs van beste jeugdopleiding van Europa je punt is?

15 december 2014 om 18:08

De beste jeugdopleiding van het vorige decennia, andere tijd, andere wereld, ken je feiten sjakie dus wat is jouw punt nu?

15 december 2014 om 18:08

@yener

Als je het zo stelt heeft Ajax van niemand een ster gemaakt. Suarez is pas echt een ster geworden na zijn succes bij Liverpool.

Wie de credits krijgt is altijd moeilijk te zeggen. Maar Suarez was toch echt al heel erg goed bij Groningen. Die heeft niet zoveel van Ajax geleerd.

15 december 2014 om 18:19

Bij Ajax leerde Luis van zich afbijten;-)

15 december 2014 om 18:21

Eriksen jonge leeftijd gehaald uit buitenland, suarez gekocht zlatan gekocht stuntelaar gekocht

15 december 2014 om 18:23

Hahaahha jij denkt eerlijk waar dat fcg suarez verkoopt omdat niks in hem zagen?

15 december 2014 om 18:26

@chyno

Daarom heeft Liverpool ook 26,5 miljoen neergeteld voor Suarez. Eerst 26,5 miljoen neerleggen en dan proberen er een ster van te maken zeker. Lol.

Zinloze discussie dit. Ook al zijn ze niet allemaal geboren in de Arena, Ajax weet de juiste spelers op te leiden of aan te trekken om ze vervolgens beter te maken en voor dik geld te verkopen.

15 december 2014 om 18:38

@yener: Ten eerste is PSV geen kweek club.
Ten tweede zijn Suarez en Huntelaar niet door Ajax gekweekt, maar door groningen en heerenveen.

De namen die je noemt zijn verre van grote sterren.

15 december 2014 om 18:39

Dus nu beweer je dat de Suarez die wegging bij Ajax dezelfde Suarez is die een transfer naar Barca heeft afgedwongen na een fantasrisch laatste jaar bij Liverpool? Lol idd ZEER onzinnig ja maargoed blijf jij lekker in die waan knul

15 december 2014 om 18:46

Blind is geen ster
Vd wiel ook niet
Eriksen is gekocht

15 december 2014 om 18:46

14fer14
Ja, daar gaan die Feyenoorders weer hoor met je zelf opleiden. Koeman heeft het net weer helemaal aangewakkerd.
Leuk om te weten dat deze twee namen die je net opnoemt wel meer dan 50 miljoen in het laatje hebben gebracht. Als het al meer is, dan geloof ik dat Feyenoord in de afgelopen 10 jaar aan alle transfers samen amper aan dat bedrag komt.

En de duurste zelf opgeleide speler van de laatste jaren is ook nog steeds een Ajacied met 17 miljoen plus prestatie bonussen (blind).
Nu kunnen we lekker onze beste spelers langer houden. En als ze dan toch gaan, dan worden het gewoon transfers van 20 miljoen.

15 december 2014 om 18:57

14fer14
Feyenoord de beste opleiding van Ned.
Ajax een van de allerbeste ter wereld.
Die eerste is een waardering uitgedrukt door een checklist van Mickey Mouse competitie criteria.
De tweede is een waardering uitgedrukt door de allergrootste wereldvoetbalkenners ter wereld.

En hahaha, de A1 van Feyenoord mag nog niet eens de veters strikken van de A1 van Ajax. Dan mag jij van mij blij zijn met zelfopgeleid. Dat is ook echt het enige houvast dat jullie hebben als het om de Ajax-Feyenoord hetze gaat. Pffff, een kinderhand is tegenwoordig snel gevuld bij jullie.
Als jullie een transfer van 10 miljoen weten te bewerkstelligen, dan loopt bijna heel Feyenoord bij wijze van spreke op de Coolsingel.
Als Ajax een speler voor iets over de 10 miljoen verkoopt, dan krijgt het op de huid omdat die speler "the steal of the century" blijkt te zijn geworden voor zijn nieuwe werkgever.

15 december 2014 om 18:59

Leuk hoor al die bedraagjes ontvangen als clubs zijnde maar extreme bedragen en kapitaalvernietiging is inherent aan het hedendaagse voetbal. Gaat toch nergens over en dat wil ook niet zeggen dat ze daadwerkelijk zo goed omdat die bedragen zo idioot hoog zijn

15 december 2014 om 19:03

Suarez en Huntelaar zijn natuurlijk niet gekweekt door Ajax.

15 december 2014 om 19:04

Kinheim
Niet zo bescheiden kerel. Gewoon een van de beste jeugdopleidingen ter wereld.

We raken nu weer lekker in een Ajax - Feyenoord hetze met zijn allen in dit gedeelte van de reakties.

Hoop gewoon dat alle Nederlandse ploegen het leuk zullen doen in de komende ronde. Het zou goed zijn voor het imago van onze competitie, goed voor onze rangschikking en goed voor toekomstige transfers, die dan hopelijk meer op zullen leveren.

15 december 2014 om 19:24

@14fer14 , doe het dan?
Menig topspeler is bij Ajax doorgebroken, dan wel zelf opgeleid of jong gekocht.
Suarez en Huntelaar zijn niet doorgebroken uit de Ajax jeugd, maar zijn wel doorgebroken bij Ajax. De Suarez van Groningen was waarschijnlijk niet de wereldspeler geworden bij Liverpool wanneer hij ipv van naar Ajax naar Liverpool was gegaan. Als je kijkt naar welke topspelers uit de grote competities een eredivisie achtergrond hebben, hebben ze die 9/10x bij Ajax opgedaan.

Je hoeft niet gefrustreerd te gaan reageren omdat bij Feyenoord bijna geen enkele aankoop de afgelopen 10 jaar boven verwachting heeft gepresteerd en uitgegroeit is naar wereldniveau. Verder dan Vlaar en Pelle kom ik niet, en die spelen bij subtoppers in de PL.

15 december 2014 om 20:07

@14fer14

Want opleiden stopt zodra je 14 bent?

15 december 2014 om 20:31

yener, hoe lang volg je de Eredivisie? Sinds vorig jaar? Ajax heeft een dik bedrag betaald voor Suarez.

15 december 2014 om 20:52

Huntelaar en Suarez doorgebroken bij Ajax? Wat dacht je ervan dat ze bij beide een dik miljoenenbedrag hebben betaald om er gelijk te staan?? Ze kwamen al als vedette binnen gozer en verder kan ik ook wel een aantal namen opnoemen van Feyenoorders die een mooie transfer hebben gemaakt maar dan haal ik weer 2 dingen door elkaar want daar gaat deze discussie helemaal NIET over

15 december 2014 om 20:57

Iemand verbeter en het dan nog fout hebben, Huntelaar is gewoon opgeleid bij de Graafschap.

15 december 2014 om 21:09

Waarvan suarez alleen een ster Is. De rest zijn matige voetballers.

15 december 2014 om 21:25

@dordt, Toch helemaal geen gekke opmerking dat er bij Ajax geen sterren spelen, maar dat Ajax wel sterren kweekt? Snap niet dat jij en allerlei andere figuren daar zo over vallen.

Je kunt je afvragen wat sterren zijn en wat kweken precies betekent, maar het lijkt me toch duidelijk dat veel internationale topspelers bij Ajax een belangrijke stap in hun carriere hebben gemaakt? Dat noem ik sterren kweken. Als jij dat niet sterren kweken vindt, dan zet je toch lekker je laptop uit en ga je een boekje lezen. Iedereen snapt wat er bedoeld wordt, als reactie op de opmerking van de voorzitter van Legia.

Dat kansloze gelul over wat wel en niet opleiden/kweken is, dat is zo 2010. Wat een dooddoener is dat zeg.

15 december 2014 om 21:32

Rendement 0,0 geen kampioenschap geen beker niks! Wat een top opleiding..

15 december 2014 om 21:34

Stuntelaar...is dat degene die jou club regelmatig voorschut zette?

15 december 2014 om 21:54

@ leidse

Leuk betoog hoor maar vergeet anders ff de realiteit uit het oog net als de 80% van de simpele zielen hier die reageren op die voorzitter. Ajax heeft simpelweg geen sterren meer op het moment, DAAR gaat het hele topic over of wou jij soms zeggen van wel dan? Dat de gemiddelde Ajacied zich meteen gekrenkt voelt kan ik niks doen. Verder heb ik nergens gezegd dat Ajax geen "sterren" opleid, wel dat Huntelaar en Suarez voor een bedrag zijn aangetrokken waarbij werd geacht daar ze er direct moesten staan, wat ze ook bij verve deden. Ik blijf zeggen dat dat die klassespelers zijn die dat vanuit hun eigen hebben of denk jij soms dat Jol ze allebei heeft beter gemaakt ofzo? Huntelaar was bv bij Heerenveen al erg goed en ontsteeg dat niveau wat hij ook bij Ajax deed maar omdat hij dan van Ajax komt moet Ajax de credits krijgen? Wat een slap geouwehoer zeg alsof Ronaldo ook bijzonder veel heeft opgestoken van Meulensteen bij United tijdens de trainingen yeah right!

15 december 2014 om 22:50

Boeie, ze hebben zich daar tot topspeler ontwikkeld.

PSG geen topclub? Man United geen topclub?

Jongens als Sneijder, vd Vaart en Huntelaar hebben bij Real Madrid gespeeld.

15 december 2014 om 23:12

Je bedoeld onder contract gestaan kerel. Iedereen was binnen jaar weer weg, hoe spijtig ik dit ook vond

16 december 2014 om 00:25

Dus jij vind vdv en sneijder van der wiel ook middelmaat?
We barsten van het talenten in de jeugdopleiding.

16 december 2014 om 01:51

Dord, ga YouthLeague kijken. Daar spelen sowieso 3 mannen bij Ajax die over 7jr wereldtop zijn.

16 december 2014 om 02:08

Waar zie je mij zeggen dat ik die jongens middelmaat vind knul? Dat concludeer jij dus omdat ik zeg dat ze het niet hebben hebben gered bij Real? Lol hoe bedoel je oppervlakkig maargoed, integendeel Sneijder en vd Vaart waren geweldige talenten en gingen als een grote meneer weg bij Ajax zoals ik al zei bij eerdere posts hierboven zei maar 3kwart van de overige namen die werden genoemd verder boven echt totaal niet

16 december 2014 om 02:10

@ youth

Geef ff door op welke locatie het wintercircus waar je momenteel verblijft, dan kom ik morgen ook ff in die glazen bol van die waarzegster kijken pikkebaas!

16 december 2014 om 02:13

Vind het trouwens ook wel erruggg knap dat er in die youthleague nu al "mannen" lopen

16 december 2014 om 08:47

Als we Blind, Huntelaar Siem de Jong , Eriksen Toby en Vertonghen al sterren gaan noemen, dan is deze website zijn realiteit volledig kwijt geraakt. Verder zijn Huntelaar Eriksen Toby en Vertonghen niet gekweekt door Ajax.

Wat een onzin, Ajax heeft dan op een paar enkelingen na nooit wereldsterren gehad. Toch zijn er veel spelers die Ajax heeft gehad wereldsterren geworden.

15 december 2014 om 19:01

Yeisoonn,
Gaat ie lekker? 1995 was een en al een wereldsterren team. Oranje 1974, Oranje 1998. Ajax 1971-1973. Dat waren eigenlijk stuk voor stuk wereldsterren. Al bij Ajax.
Nu gaan ze jonger al weg natuurlijk. Dus nu zal het moeilijker zijn om ze als wereldsterren te zien vertrekken.

16 december 2014 om 01:34

@adutchbrew

Wat is een wereldster? Iemand die ontzettend goed kan voetballen, of iemand die wereldwijd bekend is omdat hij goed kan voetballen. Ajax heeft altijd goede spelers gehad en voortgebracht. Zlaten en Suarez zijn een goed voorbeeld, waren die wereldsterren toen ze voor Ajax speelde? Bijna 90% twijfelde uberhaupt of Suarez wel zou slagen bij Liverpool. Dennis Bergkamp deed het ook goed bij Ajax, was hij een wereldster toen? Dat werd hij pas bij Arsenal.

1971 en 73 heb ik niet meegemaakt, dat Ajax zou vast een team vol goede spelers hebben, Cruijf was inderdaad een wereldster toen!

1995, toen was ik 4 en woonde ik in Colombia. Dat Ajax had een goed elftal, met een aantal wereldsterren, en nog zat spelers die daarna wereldsterren werden. Ga alleen niet doen alsof toen iedereen bij Ajax al werd gezien als wereldster, daar geloof ik namelijk niks van.

Als Ajax dit seizoen verrassend de CL had gewonnen, zou het belachelijk zijn als iedereen dan over 20 jaar gaat roepen dat ze een wereldteam hadden. De potentie is er zeker!

15 december 2014 om 19:06

Pardon? Jij bent zeker niet ouder dan 15? Ga je even verdiepen in de historie van het Nederlands voetbal...

16 december 2014 om 01:40

@fcdebal

Nederland heeft naar mijn meningen een aantal van de beste voetballers voortgebracht. Topspitsen, spelmakers, verdedigers en ook nog tactisch een aantal van de beste coaches. Als je bv. Louis van Gaal ziet op het WK, baal ik gewoon dat Colombia opgescheept zit met die Pekerman.

Dat betekend alleen niet dat Ajax altijd wereldsterren had, in potentie hebben ze altijd een aantal wereldsterren rondlopen, momenteel ook! Ze moeten alleen eerst wel wereldsterren worden! Neymar vond ik ook geen wereldster toen die in Brazilie speelde, dat kan je hem nu wel noemen.

Nou dan maar zonder sterren, worden ze al 4 jaar op rij kampioen mee. En idd, met die sterren werden ze geen kampioen al scoorden ze meer dan 100 keer. Daarnaast kun je ook nog eens een speler missen, zet je er iemand anders neer en veranderd niks.
Maar Legia mag Ajax best onderschatten hoor, vind ik prima

Ik denk dat Ajax beter een team van een grote competitie had kunnen loten dna Legia.
Teams als tottenham wolfsburg en zo nemen de europa leugue niet altijd serieus en geven hun sterren wel eens rust.
Daarnaast is Legia (gezien de resultaten, heb ze niet zien spelen) zeker
Geen team waarvan je zomaar wint: ze hadden celtic helemaal weggespeeld o.a.

Moisander die nog even wat zegt over een wedstrijd die hij waarschijnlijk niet gaat spelen.

Voor Legia is deze loting ook "gunstig" te noemen.
Ze ontlopen de grote clubs en Ajax is voor Legia prima te doen.

Denk dat er nu al onderschat word.

15 december 2014 om 20:16

Zowel Ajax als Warschau behoren tot de matige clubs in de Europa League denk ik.

Vind de opmerkingen van De Boer en Moisander dan ook aardig misplaatst. Zeker na de afstraffingen in Europa de laatste 10 jaar. Overigens zijn de opmerkingen van deze voorzitter van Lwarschau zo mogelijk nog misplaatster. Maar goed, laat ze Ajax lekker onderschatten, als Ajax zelf maar niet die fout maakt (en daar lijkt het nu wel op).

Ik volg de poolse competitie redelijk en zie geen reden waarom Ajax bang zou moeten zijn voor legia.
Als ze moeten komen is de verdediging een gatenkaas. Eerste wedstrijd maakt Ajax dit gewoon al af.

15 december 2014 om 17:38

Inderdaad, daarom is het ook belangrijk dat Ajax thuis snel op voorsprong komt. Vooral die Broz en Inaki, zet ze onder druk en ze weten het heel snel niet meer. Een soort extreme versie van Moisander haha. Ajax kan deze wedstrijd alleen van zichzelf verliezen, maar helaas gebeurt dat nog weleens.

15 december 2014 om 17:40

Broz en Astiz zijn wisselspelers die er niet bij zijn als Dossa en Brzyszki fit zijn.

15 december 2014 om 17:59

Legia speelt in de ekstraklasa en in Europa met heel andere teams, maar dat was je waarschijnlijk nog niet opgevallen

15 december 2014 om 18:03

Dat vind ik ook geen gigantische verbetering als die erin staan. In de wedstrijden die ik heb gezien Rzezniczak en Radovic wel aardig. Voor de rest was ik allerminst onder de indruk.

15 december 2014 om 18:46

Terwijl Duda de beste speler is die wekelijks uitblinkt.. toch knap dat je dat niet is opgevallen.

15 december 2014 om 19:00

Ten eerste kijk ik af en toe een wedstrijd van Legia en niet wekelijks. Ten tweede vond ik Duda in de wedstrijden die ik heb gezien te wisselvallig en helemaal niet altijd de uitblinker. Daarnaast vind ik zijn rendement nog te laag. Puur statistisch is 6 goals in 28 wedstrijden redelijk voor een aanvallende middenvelder, maar het is te vaak net niet. Hij blinkt vaak uit, maar vind hem nog niet echt een dragende speler, wat niet raar is op 20 jarige leeftijd.

15 december 2014 om 17:39

Aan al jou reacties hierover te zien, volg jij de poolse competitie helemaal niet en Legia zeker niet. Alles wat je tot nu toe over hun heb gezegd slaat nergens op.

Legia is defensief enorm sterk en ook sterker dan Ajax. Daarnaast lopen er spelers bij Legia rond die ook gewoon bij ajax aan de bak zouden komen.

15 december 2014 om 17:47

Lekker laten lullen. Straks ligt het weer aan de scheids als ze er uit liggen in de EL. Tegen een grote naam kan Ajax zich makkelijker opladen dan tegen een club als Legia en daar gaat het meestal fout.

Sinds wanneer heb je sterren nodig om legia warschau te verslaan? 4-0 en 0-2

15 december 2014 om 17:30

Die had je ook niet nodig toch tegen salzburg?!?
Weer eentje die denkt de wereld aan te kunnen

15 december 2014 om 17:45

Zegt iemand die geen enkele speler van Legia kent..

15 december 2014 om 18:26

Ja he. Ongelooflijk. Ik volg de poolse competie wel (ik ben ook half pools). En de competitie wordt wel onderschat. In europa doen ze het vaak goed.
Legia heeft op dit moment gewoon en goed team met goede jonge spelers en een echt goede keeper (Kuciak).

Kunnen mooie wedstrijden worden, zijn allebei blij met de loting.

Al kan ik me dat niet helemaal voorstellen bij Legia.

Hoop dat Viktor Fischer dan ook weer terug is en mee kan doen, moeten wel mogelijkheden zijn voor Ajax.

Thuis is Legia altijd sterk, dit keer echter zonder publiek.

Moet te doen zijn voor Ajax, als je ver wil komen in de EL moet deze barricade toch wel te nemen zijn.

Ajax had het zwaarder kunnen treffen dat geldt uiteraard ook voor Legia. Ajax is favoriet maar de geschiedenis leert dat dat absoluut geen garantie is.

Onderschat Legia Warschau nou maar niet, ik heb geregeld mijn geld op deze club gezet in Europees verband en ze lieten me toen niet in de steek.
Die wedstrijd uit tegen Lokeren deed er niet meer toe, ook in de Poolse competitie zijn ze goed bezig en die competitie mag niet onderschat worden.
Natuurlijk heeft Ajax de meeste kans om te winnen maar onderschat je deze club net zoveel als destijds tegen Red Bull Salzburg dan zullen de Ajacieden nog eens met hun monden vol tanden staan!

Ajax zal met hun ervaring van de CL licht favoriet zijn.
Goede loting voor Ajax, als niet geplaatste club.
Verder niet onderschatten, maar dat doet Ajax nooit.

Ik heb goede hoop dat Ajax gewoon doorgaat, ik neem aan dat het kwartje nu weleens een keertje bij de spelers is gevallen; dus:

- Hanteer een fatsoenlijk baltempo.

- Durf (sneller) naar voren te spelen wanneer dat mogelijk is.

- De Ajacieden scherp aan de aftrap verschijnen en die concentratie kunnen vasthouden; zodat er fatsoenlijk gepast kan worden. Maar ook dat men alert is bij het nemen en/of verdedigen bij standaard situaties.

- Ze niet als kleine meisjes de duels ingaan.

- De kansen/mogelijkheden beter benutten; maar voornamelijk dat er niet van die typische Nederlandse domme,naïeve, kinderlijke verdediging fouten (met name in de slotfase) gemaakt worden.

- Van den Hoorn niet meespeelt, sorry wellicht ben ik bijgelovig maar hij gaat te vaak fataal in de fout wat ons tot nu toe steeds dure punten kost.

Ik heb daarom ook geen zin om achteraf weer die bekende "bullshit riedeltjes" van de spelers en de Boer te horen. Laat het nu maar eens zien dat het eerste van Ajax echt stappen heeft gemaakt.

15 december 2014 om 18:01

Dit zouden ze op de deur van de kleedkamer moeten hangen als ze naar buiten lopen. Want elke keer vergeten ze blijkbaar wat ze moeten doen.

15 december 2014 om 18:33

@ Medellin

Hehehe als dat nou eens zou kunnen . Ben jij ook niet helemaal klaar met al die standaard excuses die we gewoon echt te vaak horen. Persoonlijk vind ik dat ze te vaak op hun bek moeten gaan voordat ze het eens leren, fouten maken kan en mag; alleen meer dan drie keer dezelfde fout maken vind ik als "full prof" toch echt teveel. Andere jonge (top) atleten in andere sporten kunnen het wel opbrengen om gemotiveerd en professioneel te werk te gaan. Overigens vind ik het ook een kwalijke zaak dat de Boer toch met enige regelmaat een "donderspeech" moet houden om de dames wakker te schudden.

15 december 2014 om 18:47

Ik wou dat ik eens mee mocht lopen achter de schermen zodat ik eens kon horen en kijken wat er allemaal gezegd wordt door de spelers onderling en door Frank tijdens de rust.

Op één of andere manier lijkt het wel alsof het roepen tijdens de rust van De Boer geen effect meer heeft op ze want vaak beginnen ze de tweede helft even belabberd als ze de eerste zijn geëindigd.

En wat je zegt over op hun bek gaan, blijkbaar heeft dat ook geen effect meer om de volgende wedstrijd te laten zien hoe goed ze kunnen voetballen.

Als Ajax eens elke wedstrijd zou spelen zoals ze dat deden tegen Barcelona, City, United (andere manier van spelen tegen zulke topploegen, dat realiseer ik me maar toch met dezelfde intensiteit) dan word je met twee vingers in je neus kampioen.

Ik woon in Polen en zie ze wekelijks: aanvallend zijn ze sterk maar achterin onzeker en onnauwkeurig. Dus Ajax dient te spelen op balbezit en op de aanval. Dan zie ik geen reden dat Ajax écht in moeilijkheden moet komen: uit een gelijkspel en thuis winnen en geen ADO-fans toelaten (fans van ADO en Legia hebben een alliantie)

15 december 2014 om 17:47

Dan kijk je de verkeerde wedstrijden. Legia is defensief heel erg sterk, alleen spelen ze in de competitie heel vaak niet met de beste 11, omdat de prioriteit bij de Europa League ligt. Ze spelen dan ook niet super aanvallend maar wel met levensgevaarlijke counters.

15 december 2014 om 18:01

Inderdaad dat probeer ik ook nou ook te zeggen. Veel Poolse vrienden van me weten dat er in de ekstraklasa heel anders word gespeeld dan in de Europa League daar past men de spelopvatting en spelers ook op aan..

15 december 2014 om 20:22

Toegegeven, ze lijken het in Europa aardig dicht te houden, maar echte tegenstand hebben ze ook niet gehad. Lokeren, Metalist en Trabzon zijn niet zo aanvallend en over het algemeen niet van hetzelfde niveau als Ajax. Maar ik ben hierin ietwat gekleurd als Wisla-fan en Ajax-fan.

15 december 2014 om 18:02

Ze hebben gewoon echt enorme mazzel bij Ajax dat Legia zonder publiek moet spelen. Dat is echt een ware hel daar in Warschau, persoonlijk vind ze nog fanatieker dan het gemiddelde Turkse publiek

Wat een gezeur over de 'wel of niet' stervoetballers die van Ajax komen.. Ajax heeft de laatste jaren gewoon de beste spelers van de Eredivisie gehad en verkocht, dat is simpelweg een feit, maar wat heb je daar nu aan? Nog een feit is dat er een hele goeie jeugd aan zit te komen en dat de Ajax A1 bijna alle andere Europese jeugdteams van de mat speelt.

ON: Gunstige loting voor Ajax. Dat Legia zonder publiek speelt is een erg groot voordeel, de supporters daar zijn niet van het niveau Eredivisie, die kunnen veel aan een wedstrijd veranderen. Maar toch acht ik Feyenoord en PSV ook niet kansloos.

Legia is gewon verdedigend ingesteld. Ajax kan hier (en is aan stand verplicht eigelijk) winnen van legia. Mits ze wat oppertunistischer gaan spelen. Afgelopen wedstrijd tegn utrecht tekende ook weer het ajax. Met een klaassen en die jongens ervoor kun je met voorwaarts voetbal gewoon winnen. Feyenoord wordt een erg mooi affiche. de strijdlust van az en sevilla zijn ze weer nodig. Beide teams door zou gewoon erg mooi zijn. Waarbij ajax nu natuurlijk wel de betere papieren heeft

Dit moet zeker te doen zijn! Legia vind kwalitatief zeker minder dan vorig jaar Red Bull

Ik hoop op een positief resultaat voor alle Nederlandse clubs. Wel vreemd dat een tegenstander van Legia qua supporters ook moet lijden onder de straf die zij ondergaan. Waarom geen Ajax supporters? Omdat je er zelf kennelijk een chaos van gemaakt hebt? Vreemd.

15 december 2014 om 19:08

Ja idd waarom mogen ajax supporters niet komen?

15 december 2014 om 19:35

Voor mij compleet onduidelijk. Als het een nationale wedstrijd tegen psv was dan had elke club moeten wijken, Ajax vorig jaar en Feyenoord dit jaar. Vreemd.

Tegen Salzburg weg gespeeld,tegen Steaua kansloos,tegen Moskou kansloos,jaar in jaar uit te zwak in Europa dus Warschau wint dit makkelijk

15 december 2014 om 19:36

Ja want de andere Nederlandse clubs waren al afgehaakt tegen echte clubs, wat is je punt?

16 december 2014 om 04:42

Tegen Steaua eruit met penalties...

Leuk de feiten verdraaien.

Robert8 ook kansloos

Dit poolse varkentje zal frankie wel ff wassen

Ik hoop echt dat Legia volledig wordt weggespeeld, afgemaakt, afgedroogd.. puur om deze uitspraak (wat helemaal geen erge uitspraak is, maar 't zou leuk zijn).

Mensen onderschatten Legia... Dan halen ze Lokeren er bij, Legia was al door na 4 wedstrijden nadat ze alle 4 gewonnen hadden en ze hoefden niet te winnen terwijl Lokeren moest winnen om Trabzonspor voorbij te kunnen streven. Legia Warschau is dit jaar heel sterk en ik acht ze niet kansloos tegen Ajax, ik gok zelfs dat ze in Amsterdam gaan winnen met countervoetbal. In de competitie staan ze al dik eerste en spelen ze op halve kracht om kampioen te worden. Maar in EL zijn ze super gevaarlijk en ik acht Legia toch iets aangenamer dan een Roma of Zenit. Puur omdat een club als Legia EL wel heel serieus neemt en een effectieve counterploeg is waar elk club problemen tegen zal krijgen. Ik heb het alvast voorgeschoteld en we zullen het zien wat het wordt in de Arena.

Verhalen.over sterren. Welke sterren. Wat onzin. Nederlands voetbal is kweekvijver. Kijk eens wat ze allemaal bereikt hebben via de nederlandse competitie. De jeugd moet gewoon een tijdje blijven voetballen in deze competetie

Legia won niet voor niets met 6-1 van Celtic en koploper van de poule haha

Hopelijk kan Ajax wat moois laten zien tegen Legia en doorgaan in de Europa League!

Hopen op een mooie pot voetbal met leuke doelpunten!

2-0 thuis 3-1 uit allebei winst

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren