Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Wij kopen om te verkopen, clubs als Basel kopen om te winnen'

Laatste update:

Maandagmiddag wordt er geloot voor de knock-outfase van de Champions League (12.00 uur) en Europa League (13.00) en Ajax moet wachten op de loting voor laatstgenoemd toernooi. De Amsterdammers deden dit seizoen opnieuw mee in het miljoenenbal, maar wisten de groepsfase wederom niet te overleven. Barcelona en Paris Saint-Germain eindigden boven Ajax.

/

Frank de Boer wil met zijn ploeg zo graag eens overwinteren in de Champions League, maar dat bleek dus opnieuw niet mogelijk. Dat terwijl FC Basel wel weer door wist te bekeren. "Wij kopen om te verkopen, clubs als Basel kopen om te winnen", stelde Bert van Marwijk zondagavond aan tafel bij Studio Voetbal. "Die manier van investeren is een mooi voorbeeld."

"Op het voetbalcongres zouden ze daar over kunnen praten", stelt Van Marwijk voor. "Hou kan het nou dat een club als Basel, met ongeveer dezelfde begroting, het internationaal beter doet?" Met Johan Cruijff, Clarence Seedorf, Frank de Boer, Leo Beenhakker en bondscoach Guus Hiddink zijn maandagmiddag bij het KNVB-congres in Utrecht tal van prominenten uit de voetbalwereld verzameld. Zij gaan met elkaar praten over de toekomst van het Nederlandse voetbal.

Ajax had dit seizoen kunnen overwinteren in de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja bert, daar had je het op het congres ook zelf over kunnen hebben, als je wel was gegaan!

15 december 2014 om 07:45

Volgens mij gaat Bert ook naar het congres.. Maar hij mag alleen vragen stellen en niet zelf het onderwerp van het gesprek bepalen.

15 december 2014 om 11:40

Nee, in een interview met VI zei hij dat hij niet ging, omdat hij het niet nuttig vond.

Hoe dat kan? Betere loting, kijkt me. Van Liverpool en Ludogoretz had Ajax ook nog wel gewonnen.

15 december 2014 om 07:42

Maar Basel flikt het voor de 2e keer op rij, en de manier waarop is knap..

15 december 2014 om 07:43

Tweede keer in het bestaan, niet tweede keer op rij.

15 december 2014 om 11:21

Vorig jaar won Basel van Salzburg in de Europaleague dus niet tweemaal op rij.

15 december 2014 om 19:52

Drie keer

15 december 2014 om 11:41

Alles op de loting afschuiven is makkelijk. Basel komt de laatste jaren steeds ver en laat goede dingen zien. Speelden ook in de halve finale van de Europa League in 2013. Ajax presteert dat ook niet als ze in de Europa League spelen, en dat ligt niet alleen maar aan de loting.

Basel durft ook 3-5-2 te spelen. Ons 4-3-3 is zo achterhaalt, zeker als je tegen 4-4-2 speelt.

15 december 2014 om 07:43

Dat ligt er maar net aan hoe je zo'n systeem invult. Systemen zijn niet bepalend, de invulling des te meer

15 december 2014 om 07:47

Ja, Barcelona bv. kan bijna nooit winnen. Ze zijn dan ook niet mee met hun tijd.

De factor geluk speelt een enorme rol voor de subtop van Europa. Basel zit in pot 3, net als Ajax. In principe moet je het geluk hebben dan de tegenstander uit pot 2 in enorm slechte vorm is. Dit had Ajax in 2011/2012 (lyon) en 2013/2014 (AC Milan). Dan zie je dat je enorm dichtbij kan komen. In beide gevallen komen we 1 doelpunt tekort en in 2011/2012 worden we zelfs bedonderd door het Zagreb-Lyon schandaaltje van 1-8.

Basel trof een labiel Liverpool. Hebben ze geweldig van geprofiteerd.

15 december 2014 om 07:47

Maar het gaat niet alleen om de uitschakeling van Liverpool. Basel heeft namelijk structureel een geweldig team. De laatste jaren heeft het gewonnen van vrijwel alle Engelse topploegen, en niet met laf counter voetbal maar met degelijk positie spel en kwalitatief goede spelers. Iets waar Ajax ook naar streeft. Ga maar eens na hoe kansloos Ajax eruit vloog tegen Redbull en hoe makkelijk Basel hen vervolgens weer uitschakelde.

15 december 2014 om 09:59

Ajax heeft ook gewonnen van de Engelse top. Dus dat is geen vergelijking. Basel heeft gewoon een mindere poule gehad dit jaar met een Liverpool uit vorm. Daarnaast hebben ze op dit moment een beter team maar goed misschien is dat over 2 jaar weer omgedraaid.

15 december 2014 om 07:56

Je tekst slaat nergens op. Basel zat in pot 2 en liverpool in 3.

15 december 2014 om 09:51

Dat betekent dat basel het structureel beter doet dan Ajax die zit namelijk ook in pot twee.

Ik denk dat we in Nederland gewoon geen winnaarsmentaliteit hebben. We zijn goed trainen hard maar de beste zijn we nooit. WK 3x tweede nooit gewonnen, paar keer derde en we zijn content, we vinden altijd wel wat waarom het een goede prestatie is.

Maar we hebben de basis, we zijn een handelsland en zelfs in het voetbal is dit te zien.

Jammer maar welkom in Nederland, het land wat liever beter is ookal winnen we bijna nooit.

15 december 2014 om 11:26

Ajax moet gewoon een keer wat punten gaan pakken in de Uefa Cup. Als ze een keertje knap presteren inplaats van eruit in de eerste ronde komt pot 2 vanzelf dichterbij. Daarbij zijn Nederlandse clubs voetballend 7 van de 10 keer beter maar kunnen de andere teams beter strijden en slimmer spelen waardoor het voetbal niet zegeviert. Logisch ook want zo snel Nederlandse clubs een speler hebben die kan voetballen en strijd/gochme kan leveren dan wordt hij verkocht aan een buitenlandse club en speelt ie het jaar erna tegen zijn oude club. Daar wordt het allemaal niet makkelijker van.

16 december 2014 om 00:56

Helaas is ajax de enige hoop dit verdere jaar in europa. Ik verwacht niet dat feyenoord en psv winnen

Maar Basel had dit jaar ook een veel makkelijkere pool, al had Ajax in het begin punten laten liggen tegen Ludogoretz!

15 december 2014 om 08:26

Basel nam afgelopen jaren de El wel serieus, kwam paar keer ver en dwong zo pot twee af. Niks gunstige loting dus, maar gewoon afgedwongen.

15 december 2014 om 08:37

Ludogoretz kan je natuurlijk wegstrepen tegen onze vrienden uit Cyprus. Liverpool moet je vergelijken met PSG. En dan heeft Ajax dus pech, net als in de laatste jaren. Basel was in een groep met PSG en Barcelona ook nooit doorgekomen.

15 december 2014 om 09:15

Liverpool vergelijken met Psg? Ga je lekker. Liverpool is op dit moment niets meer dan een middelmatige ploeg. Verliezen zowat alles. Psg wint van Barcelona en had tot aan dinsdag het hele seizoen nog niets verloren...
Hou eens op joh

15 december 2014 om 10:22

Het gaat over iemand treffen uit een andere pot druif.

15 december 2014 om 10:35

Maar psg speelt gewoon in een zwakke competitie de franse league stelt niks voor..

tja dat is natuurlijk lekker kort door de bocht. Ik denk niet dat clubs in Nederland kopen om te verliezen. Maar je moet natuurlijk ook geen spelers kopen voor veel geld zonder restwaarde want dan raak je in een negatieve spiraal. Feijenoord een aantal jaar geleden onder Gullit bijvoorbeeld had flink geinvesteerd in oude spelers met een flink salars en nul restwaarde. De jaren van financiele kwellingen zijn inmiddels wel geschiedenis maar het gebrek aan prijzen in de afgelopen jaren is hard voelbaar op de Coolsingel.
Als je enkel investeert zoals PSV de laatste jaren heeft gedaan om spelers uiteindelijk met flink winst door te verkopen dan kom je er ook niet. Spelers zien PSV dan enkel als een etalage waarin ze zichzelf kunnen tonen voor grotere clubs. Als het dan even tegen zit valt heel het team als los zand uit elkaar.
Een goede mix van deze twee beleidsvormen is een goede oplossing en daar zoekt iedere club naar maar zo makkelijk is dat allemaal niet.

15 december 2014 om 08:09

Precies. Bovendien als je koopt om te verkopen en je wil winst boeken, dan kan dat alleen wanneer die spelers goed spelen en hun wedstrijden winnen.

Is gewoon een beetje de waan van de dag die regeert. Nu doet Basel het toevallig goed, dus is dat het leidende voorbeeld. Volgend seizoen is het weer een ander team uit een ander land dat we 'moeten' volgen.

Komt nog eens bij dat FC Basel misschien wel een aantal voordelen heeft, die de Nederlandse clubs niet hebben.

Het is de facto de enige topclub in Zwitserland, dat werkt als een magneet voor de betere Zwitserse voetballer. Een beetje zoals Celtic dus.

In Nederland kan zo'n goede voetballer uit 3, misschien zelfs 4 clubs kiezen. Waardoor de kwaliteit niet meer geconcentreerd zit in 1 team, maar verspreid.

En Zwitserland is geen lid van de EU. Hun onderdanen kunnen zich niet zo vrij in de EU bewegen, als Nederlanders.

En misschien heeft Zwitserland ook wel een leuk speciaal belastingtarief voor topsporters, waardoor het interessanter is om wat langer in Zwitserland te blijven.

Ook fysiek is er een voordeel. Door het hoogteverschil. Ze zijn dat gewend, wij niet. En wanneer zij afdalen naar de Lage Landen, dan hebben zij extra zuurstof.

15 december 2014 om 09:00

Tegenwoordig kan je maskers kopen die de zuurstof inname belemmeren om zo de berglucht te simuleren. Ik weet niet of voetballers het al gebruiken, maar ik heb wel gezien bij Amerikaanse topatleten.

15 december 2014 om 09:16

@iedereen komt, het is inderdaad net wat je zegt de waan van de dag die regeert bij de commentatoren. Vandaag is het Basel, vorig jaar het Belgisch nationaal elftal, volgend jaar is het FC Kopenhagen? Het beleid van Basel verschilt niet eens zoveel met die van Ajax, ze hebben nu alleen een goede lichting van spelers. En inderdaad wellicht kunnen ze door hun niet EU cultuur het voor spelers financieel aantrekkelijker maken om daar te blijven.
Ik denk niet dat Nederlandse clubs daar een voorbeeld aan moeten nemen omdat zoiets niet mogelijk is.

@ijzerchefin de voorbereiding op een seizoen traint Ajax ook altijd een weekje in Oostenrijk om op die manier de conditie beter op peil te brengen. Dus daar word wel degelijk op gelet.

15 december 2014 om 09:21

ijzerchef,

Dat bestaat al langer. Ik heb dat nog gebruikt 27 jaar geleden in het leger.

Haha, het is 'dodelijk'. Loop je er 200 meter mee, dan ben je kapot. Je went er wel aan op de duur, maar ik zie ze het hier nog niet gebruiken.

Maar het hoogteverschil is meer dan alleen het verschil in zuurstof. Ook de luchtdruk speelt een rol. Ook dat kan je wel simuleren, maar dan wordt het misschien een dure en omslachtige formule die praktisch niet haalbaar is.

15 december 2014 om 09:25

afcavosje,

Precies. Ook de Nederlandse clubs zijn al het leidende voorbeeld geweest.

Ik denk dat we in België en Nederland echt eens héél trots mogen zijn op onszelf.

Wij doen het met beduidend minder middelen dan in de PL, PD of BL en toch halen wij puike resultaten. Veel clubs in die competities met budgetten die 2 of 3 keer groter zijn dan die van onze topclubs, doen het niet beter en dit op allerlei vlakken:

* Europese resultaten
* Jeugdwerking
* Financieel
* Scouting
* Bestaanszekerheid
* ...

15 december 2014 om 12:13

Iedereen komt, het vrije verkeer van personen en diensten valt niet onder de EU, maar onder de Sjengen-overeenkomst waar Zwitserland wel bij aangesloten is. Zwitserse onderdanen kunnen zich net zo vrij bewegen binnen die Sjengenlanden als alle anderen.

Zie ook:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/
europese-unie/vraag-en-antwoord/
wat-zijn-schengenlanden.html

Even 1 link van maken..

15 december 2014 om 12:26

trodat4030,

Dat wist ik niet. Bedankt!

Dan valt dat argument alvast weg.

Beste Bert, ik dacht dat de begroting van FC Basel nog boven die van Ajax zat, maar dat terzijde. Wat de bruto begroting is, is niet zo relevant. Belangrijker is wat daar netto van overblijft. Stel dat Ajax een jaarsalaris van bruto 1 miljoen euro biedt, dan blijft daar netto ongeveer 480 duizend van over. Als dat in Zwitserland ongeveer 700 duizend euro is, dan kan de keuze van een voetballer zomaar anders uitvallen.

15 december 2014 om 08:11

Omzet is 96 miljoen franc, zo'n 82 miljoen euro. Volgens mij zit Ajax daar boven. Kosten baten weet ik zo niet.

15 december 2014 om 08:17

Inderdaad, de belasting is in Zwitserland lager.
Ik denk dat Bertje gewoon in de media wilde komen met een leuke quote waardoor iedereen denkt dat hij weet waar hij het over heeft maar dat hij er niet zo goed over na gedacht heeft.

Zo werkt hij toch ook al analist tegenwoordig. HIj zegt veel maar er zit geen gedachte achter.

@twentet.
Ajax geeft op jaar basis minder uit dan Basel maar er komt waarschijnlijk wel ongeveer evenveel binnen.

15 december 2014 om 08:57

Omzet heeft niks te maken met je kosten.

Maar het gaat denk Ik niet om de letterlijke vertaling. Meer om de gedachte. Ajax koopt talenten. Basel koopt basis krachten die het team versterken.

Maar goed, als de belasting lager is en de spelers dus met verdienen in Zwitserland helpt dat wel inderdaad.

15 december 2014 om 08:22

Ik denk dat het belastingtarief van secundair belang is. Andere competities zijn aantrekkelijker door de spelers en de weerstand die er zijn. Dat Basel uit een kleine competitie eens succes heeft, doet daar niets aan af. Nederland zal een opleidingsland blijven. De beste manier om weer eens succes te boeken is wanneer oud-spelers terugkomen. En als ze terugkomen dat dat op een moment is dat ze nog serieus iets toevoegen aan het voetbal. anders blijven we altijd met jonge ploegen spelen. Best leuk, mar minder succesvol op hoog niveau.

Ik vind dat van Marwijk wel degelijk een goed punt heeft. En Basel is natuurlijk alleen een goed voorbeeld van een club met een beperkte budget t.o.v. de Europese topclubs. Zij laten toch maar even mooi zien dat met een goed inkoopbeleid en een goede scouting dat je toch de Europese topclubs kan verrassen.

En ik moet toegeven dat Ajax qua kopen van spelers niet heel gelukkig is. Oke je kan nu zeggen dat zij waarschijnlijk met Milik een voltreffer hebben. Maar het lijkt meer geluk dan wijsheid. Als je een dozijn aan spelers koopt dan kan je het geluk hebben dat er een goede tussen zit. Maar over het algemeen zitten er meer spelers tussen die geen directe versterkingen zijn gebleken voor Ajax. En daar moet Ajax maar ook snel maar van af. Zoals van der Hoorn, Duarte, Viergever, Zimling, etc En spelers als Sana en de gehuurde spelers van Barcelona zijn gelukkig al inmiddels vertrokken.

En dat is echt te weinig aan directe versterkingen. En daar heeft van Marwijk gewoon gelijk in. Wij kopen veel spelers in voor de toekomst om die vervolgens met winst proberen te verkopen. Maar er zitten te weinig directe versterkingen. En dat is wel een verschil met Basel!

15 december 2014 om 08:46

Sana speelt nog steeds bij Ajax.

Van der Hoorn zijn waarde moet nog blijken, Duarte heeft ook niet echt een kans gehad.
Zimling kan een meerwaarde hebben. Hij heeft wel een vechtmentaliteit, maar kwaliteit komt hij tekort.
Viergever komt tekort maar is een handige back-up.

15 december 2014 om 09:01

@appel1004

Ooh mijn fout. Ik dacht dat Sana al was vertrokken kan je nagaan!

Maar denk jij echt dat al die genoemde spelers nog van meerwaarde zullen zijn voor Ajax? Ik heb daar zeer mijn twijfels over van wat ik gezien heb. Maar goed ook al geef je deze jongens het voordeel van de twijfel dan nog is het zeer duidelijk dat al deze jongens geen directe versterkingen zijn gebleken.

En dat is wel iets wat ik teveel mis bij het aankopen van spelers. Alleen Milik heeft mij positief verrast. Ik was daar zeer negatief over toen hij werd aangekocht. Maar de rest heeft maar weinig laten zien. En van der Hoorn heeft Ajax al teveel punten gekost. Deze jongen komt duidelijk zwaar tekort en moet je niet meer willen opstellen. Die mist duidelijk teveel kwaliteit t.o.v. wat Ajax zou moeten nastreven.

16 december 2014 om 12:41

Van der Hoorn heeft Ajax niet de punten gekost. Hij wordt gewoon elke keer "genaaid". Of andere spelers brengen hem in de problemen, of de scheidsrechter doet dat.

Van het rijtje dat jij noemt als miskopen heb ik veel vertrouwen in Van der Hoorn. Als hij langere tijd de kans krijgt, zal hij niet veel minder blijken dan Veltman.

Als je thuis Nicosia met 4 - 0 verslaat, had je dat ook wel mogen doen in de heen-wedstrijd. Als Ajax daar nou eerst eens mee zou beginnen, zes punten pakken tegen de nummer 4 in de poule dan zou de motivatie om bijv. Paris eens even flink het vuur aan de schenen te leggen misschien ook meer aanwezig zijn en dan met wat geluk overwinter je een keertje, zolang je uit tegen de zwakste ploeg niet wint, ga je ook niet overwinteren.

Ik denk dus niet dat het echt een investeringsprobleem is, maar meer dat je de killermentaliteit (of natuurlijk gewoon kwaliteit) mist om die wedstrijden te pakken.

15 december 2014 om 09:19

@onsaller

Het gaat natuurlijk niet alleen om dit jaar. Je kan een jaartje wat pech hebben maar niet een aantal jaar. Dat is echt geen toeval dan maar dan zit er iets structureels fout en dan moet je kijken wat er beter kan.

En dat duidt dan duidelijk aan gebrek aan kwaliteit t.o.v. de andere CL clubs. Het killen van een wedstrijd is natuurlijk ook gewoon een kwaliteit. Hoewel Ajax het meer moet hebben van goede positiespel, balbezit en veel kansen creëren.

Dus moet je toch kijken wat je als selectie mist om die aansluiting wel te kunnen maken. En dan kom je toch tot de conclusie dat het te weinig individueel aan kwaliteit heeft t.o.v. de Europese topclubs.

En geld alleen is geen excuus in mijn ogen. Met creativiteit en een goede scouting is er wel degelijk iets mogelijk. En kan je zo nu en dan wel eens een jaar de topclubs wel eens verrassen. Hoewel je na dat jaar wel weer leeg wordt gekocht.

Maar ondanks dat het lastig is moet je je als club je er niet bij neerleggen. Dat laat Basel dit jaar maar mooi even zien dat er zo nu en dan wel iets mogelijk is.

Leuk hoor die kritiek maar, zoals sommigen al terecht opmerkten, het is een beetje de waan van de dag.

Kunnen mensen zich Olympiqe Lyon nog herinneren? De club waar ajax een voorbeeld aan moest nemen. Ging structureel door in Europa, een absoluut voorbeeld?

Waar zijn die nu? In ernstige financiële problemen. Ze staan op de zwarte lijst van de Uefa.

Wij kopen om door te kopen om de bedrijfshuishouding betaalbaar te houden. Als je koopt om te winnen en je mist 2 jaar CL dan heb je financiële problemen omdat je niets doorverkoopt met grote winsten om (eventueel) te compenseren. Je totaal afhankelijk maken van resultaten op het veld. Dan weet je zeker dat je vroeg of laat in de problemen komt omdat de spits de bal 3x tegen de paal schiet.

15 december 2014 om 10:55

@rolo

Volgens mij wil niemand dat clubs in de financiële problemen komt. Dus je moet inderdaad wel verstandig je geld uitgeven.

Maar als je toch spelers koopt voor veel geld dan moet je natuurlijk wel spelers halen die iets toevoegen aan de selectie. En als je kritisch kijkt naar de aankoopbeleid van de afgelopen jaren dan zijn er teveel spelers gehaald die zelfs Ajax onwaardig zijn. En maak je zelfs verlies op die spelers. Dat is natuurlijk ook gewoon kapitaalvernietiging buiten dat je ook financieel een verlies lijdt door dat je eerder ben uitgeschakeld door gebrek aan kwaliteit.

Dus moet er gewoon kritisch gekeken worden naar de aankoopbeleid. Conclusie: het aankopen van toekomstige talenten gaat wel goed. Maar bij het aankopen van directe versterkingen scoort Ajax echt onvoldoende!

Dus dan zit er iets waarschijnlijk fout bij de scouting of bij diegene die tot eindelijk beslissen wie er wel of niet worden gehaald.

15 december 2014 om 11:10

Dat is veel te simpel geredeneerd steven. Ajax heeft jaren gekend waarin veel te veel geld werd uitgetrokken voor spelers. Kijk naar Sulejmani dan maak je jezelf totaal afhankelijk van het slagen van je topaankopen. Koop 2/3 van dat soort mannen, die niet slagen en het gaat hard. Plus dan kan er ook niemand op die positie uit de jeugd doorbreken, die er misschien op het moment van aankopen nog niet staat. Als een dure jongen eenmaal is gekocht dan speelt die ook. Als dan 1.5 jaar later een jeudspeler door zou kunnen breken dan is die ruimte er niet.

Ajax koopt liever 5 spelers van 3 mln dan 1 van 15. DAn kan het wel eens mislukken. Duarte en van der hoorn zijn geen geweldige aankopen maar Milik kan dat weer wel zijn.

Verder zegt wel dat ajax elk jaar minder wordt maar dat valt reuze mee. Ajax heeft nog nooit zoveel punten in de competitie gehaald na 16 wedstrijden onder de boer. Daarnaast is ajax totaal niet weggespeeld in de CL wat in andere jaren wel het geval was

Dure aankopen nemen gewoon veel risico met zich mee. Een risico, waardoor clubs als Lyon nu in de problemen zitten en zo zijn er meer. Natuurlijk hoop je dat je aankopen renderen maar op deze manier hoeft het de eigen jeugd niet in de weg te zitten. Ben ik het eens met de breedteaankopen? nee, niet altijd ik had mijn twijfel bij van der hoorn al bij utrecht. En duarte deed het leuk bij heracles maar ajax is een ander niveau. Aan de andere kant heb je spelers als Schone en Toornstra waarvan je dat ook niet wist. Je neemt een relatief 'goedkoop'gokje. Dan hoeft het ook niet vaak goed te gaan om het rendabel te maken. Bij aankopen van 15 mkn moet het een schot in de roos zijn

15 december 2014 om 11:49

@rolo

Ik ben het eens dat Ajax geen bedragen meer moet gaan uitgeven voor wat zij ooit voor Sulejmani hebben gedaan. Of het moet echt voor spelers zijn van de buitencategorie. Maar je noemt ook direct de grootste miskoop uit de geschiedenis van Ajax. In de tijd dat van Basten met te weinig management ervaring teveel macht had bij Ajax. De structuur van Ajax was gewoon in die tijd verkeerd!

Maar in het verleden voor van Basten hebben zij gelukkig ook aankopen gedaan voor spelers die wat toevoegde en hebben zij het met flinke winst kunnen doorverkopen. Denk aan bijvoorbeeld Zlatan, Huntelaar, Suarez, Chivu, Maxwell, etc... Dergelijke kwaliteit heeft Ajax niet in de huidige selectie of in ieder geval te weinig aan kwaliteit in zijn geheel.

De enige goede aankoop die een versterking is die je nu kan noemen is Milik. Maar die heb ik zelf al genoemd. De rest is qua zogenaamde versterkingen een flater gebleken en gaat niets of bijna niets meer opleveren. Dat nog tot daar aan toe. Maar erger is nog dat zij ook echt helemaal niets toevoegen.

Als je bijvoorbeeld van der Hoorn bekijkt. Die heeft iets van 4 miljoen gekost met een meerjarige contract. Tel daar zijn salaris bij op. Er is op dit moment echt geen club geïnteresseerd. Ja alleen de kleine clubs maar die kunnen al zijn salaris niet eens ophoesten. En tel daar de andere miskopen eens bij op met de salaris. Dan ben ik ervan overtuigd dat met het geld wat daar in is gestoken dat er met een beetje creativiteit en goede scouting met hetzelfde uitgegeven geld meer kwaliteit ervoor gehaald had kunnen worden. Kortom dan hoeft er niet eens meer geld worden uitgegeven dan er nu is gedaan.

Die zogenaamde goedkope gokjes begint qua kosten anders aardig op te lopen.

Leuk dat je schermt met de puntenrecord van Ajax na 16 wedstrijden. Maar dat is niet Ajax zijn record. En zegt ook niets als PSV er meer heeft.

En Ajax heeft in de afgelopen jaren CL wel wedstrijden gehad onder de Boer waar het echt kansloos werd weggespeeld. Door bijvoorbeeld Real Madrid en Barcelona! Terwijl juist de bedoeling voor de revolutie was dat niet meer te willen. Dus Europees gezien is het de afgelopen jaren niet echt verder gekomen.

Maar ik ben het met je eens dat Ajax voorzichtig moet zijn om heel veel geld uit te geven voor een speler. Maar dat hoeft ook helemaal niet.

Er is maar een reden voor het succes van Basel. Het is een goede ploeg, net als Ajax dat is. Alleen heeft Basel het voorrecht dat het met Loedogorets in de groep zit en een Liverpool dat zwaar uit vorm is. Tegen PSG en Barcelona kan ook Basel niet opboksen, hoe goed ze ook inkopen.

15 december 2014 om 10:58

Dat klopt! Maar vorig jaar had Ajax bijvoorbeeld Milan in zijn groep die zwaar uit vorm is. Het gaat natuurlijk ook om meerdere jaren. En dat heeft dan niet alleen met pech van de loting te maken.

Ajax heeft wel wat punten laten liggen, maar tegen grootmachten als barca en psg kunnen maar weinig tegen op, en vooral met de selectie die ajax heeft , vorig seizoen was pas de beste kans om te overwinteren .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren