Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Criticus van Van Gaal’ niet langer ambassadeur van Manchester United

Laatste update:
/

Gary Neville is niet langer ambassadeur van Manchester United, zo schrijven Britse media zondag. Een opvallend bericht, daar de oud-verdediger afgelopen week flinke kritiek uitte op de ploeg van Louis van Gaal. Neville oordeelde na het duel tussen Southampton (1-2) dat the Mancunians als een kroegelftal hadden verdedigd. "They've got away with murder tonight”, verzekerde de oud-international van Engeland.

Van Gaal was daar niet zo van gediend. “Hij mag alles zeggen, maar als een ex-legende, of een legende, moet je wel oppassen met wat je zegt”, repliceerde de Nederlander. “Dat mogen jullie opvatten zoals jullie willen. Het is niet lastig wat ik zeg. Ik zeg gewoon dat hij op zijn woorden moet letten.” Neville zou nu zijn taken als ambassadeur van United hebben neergelegd, maar Van Gaal zou geen enkele rol in zijn beslissing hebben gespeeld. De voormalig rechtsback van het Engels elftal heeft naar verluidt niet voldoende tijd voor een dergelijke functie nu hij als commentator voor Sky Sports en als assistent-trainer van bondscoach Roy Hodgson werkzaam is.

/

Bij Manchester United heeft men intussen wel het idee dat Neville kritischer is nu hij zijn taken als ambassadeur heeft neergelegd. De oud-verdediger, die liefst achttien jaar Mancunian was, gaat nu officieus als ‘Manchester United Legend’ door het leven, een functie met een minder uitgebreid takenpakket. Van Gaal zette afgelopen week ook vraagtekens bij enkele uitlatingen van Paul Scholes, een andere levende legende van Manchester United. De oud-middenvelder kwam er eerlijk voor uit dat hij vreest dat talenten eerder voor Manchester City dan Manchester United zullen kiezen. Dit in verband met het nieuwe trainingscomplex van de stadsgenoot, die in totaal 250 miljoen euro in de bouw investeerde.

“Dat is een andere legende, niet?”, werd Van Gaal vrijdag geciteerd.. “Ook hij moet op zijn woorden gaan letten. Het trainingscomplex is helemaal niet zo belangrijk. Een goede filosofie en dito technische staf, dat is wel belangrijk. En dan moet je ook met talenten willen werken. Ik heb geen tijd om talenten en stafleden met elkaar te vergelijken, maar ik ben zeer tevreden met wat ik hier heb.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja echt, wat weten ze in Engeland van werken met talenten. Overal waar LVG werkte braken lichtingen door. Al kostte dat complex van City een miljard, het maakt je speelkansen als talent niet groter.

Dat was ie 2,5 jaar geleden al niet meer kijk maar naar z'n tweets!

Die legenden kennen misschien het team niet zo goed als Louis, maar die legenden kennen de club wel 1000 keer beter dan Louis. En dat is een feit.

Iets waar Louis graag mee werkt, feiten, maar oh wee, wanneer die feiten in zijn nadeel zijn.

200 miljoen en het voetbal ziet er na bijna 6 maanden nog steeds niet uit. 1 mooie wedstrijd hebben we gezien. Eén. Tegen een degradatie ploeg.

En dan is het normaal dat oudgedienden, analisten en reagurende amateurs kritiek beginnen hebben.

14 december 2014 om 10:38

Wat is nu precies je punt? is Van Gaal nu ineens een slechte trainer? Faalt hij met United? Moet 'ie meer respect tonen voor oudgedienden? Allereerst is die 200m. is niet helemaal op het conto van Louis te schrijven. Onder andere Mata en Shaw zijn van voor zijn aanstelling. Louis heeft een vrachtlading aan blessures, waar geen enkele coach vrolijk van wordt.

14 december 2014 om 10:48

Staat dat er? Staat er nu dat Louis een slechte trainer is?

Neen. Waarom maakt u dat er dan van?

Ja, hij faalt met Man United. Na 6 maanden mocht het voetbal er toch wel iets beter beginnen uit zien.

En dat geblesseerden verhaal, daar zitten zoveel clubs mee. Mijn AA Gent zit ook met 10 vaste waardes in de ziekenboeg. We staan toch bovenaan en brengen naar Belgische normen prettig voetbal.

Ik ben het niet zeker, maar ik heb een klein vermoeden dat Man United individueel meer klasse heeft dan AA Gent en dat ze een véél bredere kwalitatieve bank hebben.

14 december 2014 om 10:49

FcExclusief, laat maar. Met Iedereen Komt gewoon niet in discussie gaan, heeft geen zin. Nu gaat hij komen met zijn voorbeeld over zijn clubje Gent die ook blessures kan opvangen en alle topclubs zo even 4/5 elftallen kan opstellen dus mag van Gaal niet klagen .

On: VZ, Gary Neville heeft al op twitter laten weten dat hij al 2 jaar geleden gestopt is met ambassadeur te zijn. Alsjeblieft.

14 december 2014 om 10:58

therosepetal,

Altijd heerlijk wanneer iemand betuttelend reactie-advies moet meegeven voor een ander.

In tegenstelling tot u, neem ik Fcexclusief wel ernstig en ga ik er vanuit dat ie groot genoeg is om een eigen mening te mogen hebben.

Het is niet alleen AA Gent die met veel geblesseerden zit, er zijn tig andere clubs met dat probleem. Maar er zijn er maar weinig die de mogelijkheden hebben van Man United en zo'n slecht voetbal brengen.

14 december 2014 om 11:03

@iedereen komt
En wat wil je nu eigenlijk zeggen?

14 december 2014 om 11:21

renevang,

Wat er staat. Maar als u het lastig hebt met lezen, dan kan u het altijd laten voorlezen.

14 december 2014 om 12:26

Hij faalt met United? Ach man, hou je mond als je geen idee hebt waar je over praat. United staat derde en ze hebben gewonnen van Arsenal en gelijk gespeeld tegen Chelsea. Het voetbal is nog niet prachtig nee maar het gaat steeds beter, en iedereen is lyrisch over van Gaal want hij heeft sinds het seizoen begon al 14 geblesseerde spelers gehad. Oftewel, een halve selectie geblesseerd + veel nieuwe spelers en dan toch zulke resultaten halen, dat is niet falen in mijn ogen.

14 december 2014 om 12:35

new trafford,

Daarom dat hij zoveel kritiek te slikken krijgt, uiteraard.

We denken dat we allemaal wel meer mogen verwachten van een Man United, één van de rijkste clubs ter wereld, über topploeg, eentje die deze zomer 200 miljoen heeft mogen uitgeven, dan een 3de plaats met vreselijk voetbal dat het aangluren niet waard is.

Stel je eens voor dat Ajax, Feyenoord of PSV 200 miljoen op één zomer mocht uitgeven... Wedden dat je daar dan wel belachelijk fantastisch voetbal zou te zien krijgen?

Eén goede wedstrijd op een half seizoen, is te weinig voor United. Zelfs als er wat geblesseerden waren. Een euvel waar ook andere clubs last van hebben.

Komt ook nog eens bij dat ze er snel uit gingen in de League Cup en niet eens Europees moeten spelen.

14 december 2014 om 12:48

Hij staat 3e waar zeuren jullie om

14 december 2014 om 10:42

Hallo Paul Scholes

14 december 2014 om 12:06

Brunades,

"heb jij ze wel gezien?"

Allemaal.

En u natuurlijk ook en u vindt uiteraard dat ze wel sprankelend, mooi, lekker, 'ganz geil' voetbal brengen.

En weet u wat? U mag dat vinden, ook u heeft recht op een opinie. Nu ik nog.

14 december 2014 om 14:50

Om mooi sprankelend voetbal te spelen heb je een goeie kern nodig en horen spelers sowieso langer met elkaar samen te spelen. Het is toch niet moeilijk om zo simpel te denken of wel soms?

14 december 2014 om 16:32

Jjunited,

Dus de rijkste club van de wereld heeft geen goede kern?

Ik geloof dat de volledige kern van Club Brugge minder heeft gekost dan één topper van Man United.

En die brengen nochtans wél aantrekkelijk voetbal.

14 december 2014 om 12:54

Hoe hypocriet kun je het hebben?

Zeggen dat vangaal alleen feiten benoemt die in zijn voordeel spreken om vervolgens wel te benoemen dat United 200miljoen heeft uitgegeven, maar niet te vermelden dat Rojo, Blind, Falcao, Shaw, Dimaria veelvuldig geblesseerd zijn en United amper van deze versterkingen heeft kunnen genieten.

14 december 2014 om 12:57

Oh...en Herrera

14 december 2014 om 13:06

En de rest van de ploeg zijn miniemen zeker?

14 december 2014 om 13:54

Nee, de andere spelers zijn geen miniemen, maar daar gaat t niet om.

Jij benoemt het feit dat United 200miljoen heeft uitgegeven en nog steeds niet goed speelt, maar laat achterwege dat alle aankopen veelvuldig geblesseerd zijn geweest.

Het mooie is dat je in dezelfde zin Louis van Gaal beschuldigt van alleen feiten te benoemen die in zijn voordeel spreken. Met andere woorden: schoolvoorbeeld van hypocrisie.

Heeft geen zin om hier om heen te draaien.

14 december 2014 om 13:55

Zelden iemand op VZ zichzelf zo vast zien lullen als jij...

14 december 2014 om 16:35

threelions,

Natuurlijk, omdat u zegt dat iemand zich vast lult, is dat zo.

Man United - nieuwelingen - de gekwetsten = aan iets dat beter is dan pakweg Southampton.

En die brengen wél leuk voetbal.

14 december 2014 om 16:58

Je ontwijkt mijn punt de hele tijd.

Waarom wel die 200 miljoen benoemen, maar niet het feit dat al deze nieuwelingen veelvuldig geblesseerd zijn?

Is dat niet hetzelfde als waar jij LvG van beschuldigt, namelijk "alleen feiten opnoemen in jouw voordeel"? Is dat dan niet het schoolvoorbeeld van hypocrisie?

Kan je ineens met abstracte rekensommetjes komen om je eruit te lullen, maar dat helpt niet

14 december 2014 om 17:15

threelions,

Omdat tot in den treure al is gezegd, dat dit een drogreden is.

Allez, beantwoordt u dan eens deze zeer eenvoudige vraag:

Waarom kan AA Gent - die ook 10 vaste waarden in de ziekenboeg heeft - wél aantrekkelijk voetbal brengen en Man United niet?

Hoe komt het dat zij dat wél kunnen, dit terwijl ze overduidelijk over minder kwaliteit en een mindere bank beschikken?

14 december 2014 om 17:52

Ho ho...

Ik zeg toch nergens dat United aantrekkelijk speelt!?
Waarom moet ik nu ineens Uitleggen waarom gent wel attractief speelt en United niet?

Ik geef alleen aan dat het onzin is om te stellen dat United aantrekkelijk moet spelen omdat ze 200 miljoen hebben uitgegeven, wanneer die 200miljoen aan spelers amper heeft kunnen spelen.
Die 200miljoen is dus geen grondige reden om goed voetbal te eisen toch....ze spelen namelijk niet.

Dus als je die 200miljoen niet als reden kan gebruiken...welke andere redenen heb je gevonden dat United attractief zou moeten spelen? Omdat Aagent dat ook doet? Dat lijkt me pas een echte drogreden.

Met jou valt niet te discusseren. Elke vraag ontwijken en dan moet ik ineens vragen gaan beantwoorden over aa gent

Louis,je staat aan het begin van je einde.
Louis,wil je ff je omdraaien en kijken tijdens een thuiswedstrijd naar de eretribune met United-notabelen,het zijn allemaal zuurpruimen geworden.........ja,het eens zo mooie dominante United spel is verleden tijd.
Louis,legendes afknaken,het gaat je zuur opbreken.
Louis,nog enkele verlies wedstrijden en de verzuring wordt je einde.

14 december 2014 om 11:58

Zo... over glazen bol gesproken. Jij ziet alle berichten als directe kritiek op Louis, terwijl als je tussen de lijntjes van media bullshit leest, je ziet dat er talenten doorbreken, ze 3e staan en het publiek weer helemaal achter het team gaat staan.

Mooie voorspellingen dus, maar complete onzin naar mijn mening

14 december 2014 om 12:28

Nog enkele verlies wedstrijden zegt ie.. Ze hebben 5x op rij gewonnen!

Dit is toch niets nieuws met Lvg. Louis botst overal waar hij werkt. Bij Bayern lag hij ook overhoop met bestuursleden. Het is een markante trainer met een gebruiksaanwijzing. Weten jullie dat nou nog steeds niet hier? Jullie reageren weer iedere keer erop alsof jullie Louis nog steeds niet kennen.

Kritiek is overigens ook irritant als je nog maar net begonnen bent en de boel op poten wilt zetten. Man U heeft hopeloos gefaald vorig seizoen, waardoor het niet eens Europa league speelt dit seizoen. Dat Louis nu derde staat desondanks de niet ideale omstandigheden is gewoon prima. Dit doet natuurlijk pijn voor de Louis haters.

Media smult van het slechte Engels van Louis, want je kunt daardoor alles interpreteren zoals je het zelf wil

Desalniettemin heeft hij gelijk over Scholes. Wat geeft een gouden persoonlijke wc en een extra duur gewicht aan meerwaarde? 99% zijn de trainers en methodes en als ze bij United doorbreken en bij City niemand, wat heb je er dan aan.

Nevilla, geeft gewoon kritiek in een analyse op Sky, net zoals Carragher zich druk maakt over het verdedigen van Liverpool. Is toch gewoon zo en neemt niemand ze kwalijk.

14 december 2014 om 13:37

Louis is te snel op zijn gouden pik getrapt. Zeg dan dat hij het niet eens is met Scholes, maar zeggen dat hij op zijn woorden gaat letten.. Ik vind het een kansloos en arrogant dreigement van onze Nederlander.

Als je zulke grote United iconen terecht gaat wijzen, wordt het wel heel snel tijd voor goede prestaties.

14 december 2014 om 12:29

Ze staan derde en hebben al 5 wedstrijden op rij gewonnen. Prima prestaties dus.

14 december 2014 om 12:38

Voor de scorebord-fans zal alles wel in orde zijn, zeker?

De voetballiefhebber, die blijft wel op zijn honger zitten.

14 december 2014 om 12:57

Hij heeft het toch over prestaties? Ze presteren op dit moment goed. Ik wil ook mooi voetbal zien maar dat kan je niet verwachten na 4 maanden met zoveel blessures en nieuwe spelers. Geef hem wat tijd.

14 december 2014 om 13:15

new trafford,

Prestaties is meer dan punten.

En waarom zou je dat niet mogen verwachten - betere prestaties?

Mijn club heeft ook veel ingekocht, zit ook met veel geblesseerden, speelt ook 352 en die ploeg voetbalt wel goed.

Waarom mogen we dat dan niet verwachten van de beste trainer en rijkste club ter wereld?

U doet precies of Man United is alleen maar de nieuwe aankopen. Daar lopen 30 a 40 volwaardige PL spelers rond. Misschien niet allemaal even goed, maar wel voldoende goed om goed voetbal te brengen.

14 december 2014 om 13:23

Ik weet niet welke club je support, maar bij United is dat wel andere koek (of biscuit ). Vorig jaar was een waardeloos seizoen en van Gaal werd gehaald om de club weer omhoog te helpen. Op dit moment zijn de prestaties (op het scorebord) goed, en zoals van Gaal ook zegt ik ben nog niet tevreden over het spel. Ja United heeft veel goede spelers, maar het is een teamsport. En van Gaal moet van al die nieuwe spelers en ook jeugdspelers nog een team maken. Je kan niet verwachten dat hij binnen 4 maanden en alles wint en prachtig voetbal op de mat legt.

14 december 2014 om 17:36

new trafford,

Geduld moet zeker, maar aan de top is dat er niet.
Had men met Moyes geduld? Ook niet.
En als Louis straks geen CL haalt, dan is zijn song over too.

Bij de top eist men nagenoeg overal meer dan enkel punten. Als ze bij Barcelona, Ajax, Anderlecht of een Bayern voortdurend slecht voetbal brengen, dan mort het volk daar ook. Daar werden al trainers ontslagen die wel-punten-haalden, maar-geen-mooi-voetbal-brachten.

Het mag allemaal wat meer zijn. Geef een Belgische of een Nederlandse club, maakt niet uit de welke, 200 miljoen en je krijgt voetbal te zien van een andere planeet.

Zeer merkwaardig dat een Man United - die al een leuke selectie had - dat niet kan.

15 december 2014 om 21:54

Ik snap wat je probeert te zeggen, maar Moyes had geen filosofie. Hij speelde kick en rush voetbal en haalde Mata en Fellaini terwijl die niet nodig waren. Van Gaal heeft een idee en denkt goed na over zijn aankopen en het voetbal dat hij wilt spelen. Niets voor niets waren Ferguson en de directeur gelijk onder de indruk van van Gaal, hij was heel direct met zijn plannen.

Van Gaal zei zelf ook al dat het tijd nodig heeft om zijn filosofie te hanteren. Het is niet allemaal zo makkelijk als je zegt, ook bij Bayern en Barcelona kost het tijd. En speelt Ajax nou zo oogstrelend voetbal? Ze pakken veel punten maar het voetbal is echt niet zo goed als je zegt. Toch zit de Boer daar al 4 jaar.

Vijf wedstrijden op rij gewonnen? Ik zou willen dat Vitesse dat eens had! Maar goed dan lijkt het nu in ieder geval de goede kant op te gaan met Manchester na een moeilijk begin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren