Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona speelt gelijk in belangrijk 'kampioensduel'

Laatste update:
/

Barcelona heeft zaterdagmiddag dure punten verspeeld. De ploeg van coach Luis Enrique slaagde er op bezoek bij Getafe niet in om een doelpunt te maken, ondanks dat de thuisploeg slechts vijftien procent balbezit had: 0-0. Door de remise ziet Barcelona de achterstand op koploper Real Madrid tot vier punten oplopen: 35 om 39. Een verontrustende statistiek: de Catalanen kwamen, tot zaterdag, in tien uitduels met Getafe driemaal niet tot winst. In die drie seizoenen werd Real Madrid vervolgens landskampioen: 2006/07, 2007/08 en 2011/12.

De doelpuntloze ruststand was een juiste weerspiegeling van de eerste 45 minuten in Getafe. Barcelona maakte in offensief opzicht geen overtuigende indruk en had amper uitzicht op een openingsdoelpunt. Getafe daarentegen dacht na een half uur spelen op 1-0 te komen. De inzet van Ángel Lafita mocht er absoluut zijn, maar dat gold ook voor de reactie van Claudio Bravo.

/

Scheidsrechter Iñaki Vicandi Garrido had in de eerste helft aan beide ploegen een strafschop kunnen geven. Juan Valero raakte de bal duidelijk met zijn hand aan, tot ongeloof van Lionel Messi, en aan de andere kant van het veld veranderde Daniel Alves met zijn arm onbedoeld een voorzet van Lafita van richting. Barcelona zocht diverse malen het doelgebied van Vicente Guaita op, maar faalde in de afwerking of kon Guiata nauwelijks verontrusten.

Na de onderbreking toonde Barcelona meer ambitie en kwam Getafe na enkele minuten al goed weg. Messi plaatste de bal uit een vrije trap tegen de lat boven Guiata. De ploeg van Luis Enrique was heer en meester in het Coliseum Alfonso Pérez, bereikte zelfs een percentage balbezit van ruim 75 procent, maar het begeerde openingsdoelpunt bleef uit. Een volley van Xavi ging maar net naast het doe.

Luis Enrique had voldoende gezien en hoopte met de inbreng van Andrés Iniesta en Pedro op meer diepgang in het spel van Barcelona. Naarmate de tweede helft verstreek, ging het duel steeds meer op een handbalwedstrijd lijken. Getafe kwam niet meer van de eigen helft, maar streed voor elke centimeter en had op elke aanval van los Azulgrana een antwoord. De vermoeidheid sloeg toe bij de ploeg van Luis Enrique en Getafe kwam er zelfs nog enkele malen gevaarlijk uit. Een doelpunt viel er echter niet.

Wordt Barcelona landskampioen van Spanje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit was bus parkeren op een hoog niveau van Getafe.

13 december 2014 om 17:59

En dat is maar goed ook. Want als Getafe hier aanvallend voetbal op de mat had gelegd waren ze van de koude kermis thuisgekomen. Het gelijkspel is nog verdiend ook, behalve dat beide ploegen een penalty verdienden, had Barca behalve die bal op de lat van Messi niet al te veel scoringskansen en Getafe kwam er vaak genoeg gevaarlijk uit om een doelpunt te maken.

Al die onzin van "de bus voor het doel". Als dat de kansen op punten vergroot moet je het vooral doen tegen grote ploegen als Barcelona. Het is gewoon effectief en bovendien kun je de counters mooi vinden dus dat het lelijk voetbal is is natuurlijk ieder z'n eigen mening

13 december 2014 om 18:08

Heb ik gezegd dat ik het erg vind dat zij de bus aan het parkeren waren dan? Ben juist van mening dat we pleogen die dat doen niet laf moeten vinden, voetbal is een spel met tactiek toch? Wrm mogen ze dan niet de bus parkeren als tactiek

13 december 2014 om 18:35

Mooi dan delen we dezelfde mening. Ik intepreteerde je reactie dan verkeerd en dacht dat je kritiek had op hun speelwijze.

13 december 2014 om 18:42

Waarom fluit de scheids als Getafe in de laatste seconde de bal in het net weet te scoren?? Echt hoor! Barca is weer eens gered door een fan-scheids.

13 december 2014 om 18:45

Misschien omdat de tijd op was. En er was al meer dan voldoende blessuretijd gegeven.

13 december 2014 om 19:12

iemand hier is booooshhhh

13 december 2014 om 19:15

Barcelona moet tegen dit soort teams veel slimmer zijn en een voorbeeld nemen aan Real Madrid. Soms moet je het balbezit weggeven aan de tegenstander op een gecontroleerde manier, zodat Getafe naar voren schuift en ruimtes vrij laat voor de tegenaanval. Met 9 man aanvallen heeft geen zin. In dat opzicht is dit een tactische falen van Luis Enrique waar hij overigens geregeld erg zwak in is!

13 december 2014 om 19:22

@ballie_
Als Barca fan zou je het wel erg moeten vinden, omdat ze hier toch even 2 dure punten laten liggen.
Voetbal een spel met tactiek?
Voetbal is oorlog!

13 december 2014 om 19:55

een wat gebruik je om een oorlog te winnen? tactiek ja

13 december 2014 om 20:33

ik denk dat de keeper en de twee verdedigers al stopte en anders had bravo hem wel

13 december 2014 om 20:34

Tactiek = oorlogen winnen

14 december 2014 om 09:42

Hahaha niet zielig doen

13 december 2014 om 18:00

Dat parkeren is echt een woordkeuze voor mensen die geen verstand hebben van voetbal geloof ik..

On: getafe streed voor dat ene puntje en lijkt me logisch dat elke ploeg dat doet tegen Barcelona/Madrid/ nu ook atl madrid ( al zal dat minder zijn )
Barcelona was echt net niet, vond Messi ook niet geweldig spelen, tot die prachtige vrije trap, ik telde hem overigens al..
Pedro heeft gewoon niet meer de kwaliteiten die hij daarvoor had, wat miste ik Neymar zeg. Al ben ik voor real, wil ik altijd dat de beste ploeg en die mooi voetbal spelen wint, dus gunde ik wel barca de winst. Respect voor getafe!

Ohja die scheidsrechter is een schande, hoe kan je op zon moment afsluiten?!!!!!! Dit had misschien wel een nederlaag kunnen betekenen voor Barcelona..wat teveel van het goede geweest zou zijn

13 december 2014 om 18:16

Zoveel voetbalkenners die dezelfde woordkeuze gebruiken dus wat je zegt slaat nergens op

13 december 2014 om 19:18

Bus parkeren is schapentaal, 1 iemand begint ermee en de rest volgt.
Je kan ook zeggen dat Getafe zich heeft ingegraven en op een counter loerde wat heel normaal is tegen ploegen van het kaliber Barcelona.

13 december 2014 om 19:26

Di Matteo heeft het bus parkeren systeem met succes ontwikkeld in 2012. Dit leidde tot de eerste Champions League in de clubhistorie van Chelsea, en Di Matteo maakte hiermee een einde aan de tirannie van het Barcelona van Guardiola in Europa.

14 december 2014 om 07:08

@frankajaxxxx

Bus parkeren systeem. Oh lord, en ik ben niet eens gelovig.

Weet je hoe ze dat noemen in leken taal zonder al die termen uit het sprookjesland wat voetbal heet?

Een verdedigende tactiek. Dit is door teams door de gehele hostorie van voetbal gebruikt en werd vroeger zelfs geroemd als het Catenaccio voetbal.

Maar we mogen dankbaar zijn dat zelfs Fifa hierin meegaat. Zij geven schapen natuurlijk ook wat ze willen. Dus sinds Fifa 15 heb je Park the bus. Kan iedereen lachen en gevoerd worden tegelijk.

13 december 2014 om 18:22

U bedoelt: bus parkeren voor gevorderden of van een hoog niveau?

13 december 2014 om 19:20

Waar was jullie held messi nu hij heeft niks gedaan praten jullie nu dan

13 december 2014 om 19:27

Hij was ter plaatse gedurende de gehele wedstrijd.

13 december 2014 om 20:14

Wat een domme reactie. Elke voetballer heeft een mindere wedstrijd. Net of messi elke wedstrijd MOET redden. Het is een teamsport.

13 december 2014 om 21:12

Ronaldo scoort wel elke wedstrijd.
Bij messi lukt het alleen tegen de groten : nicosia,nigeria en de wereldploeg van iran om er enkele te noemen.
Barca gaat nog dieper zakken want tot nu toe waren de resultaten het enige wat nog positief was aan het saaie barca spel onder luis enrique.
Roma en celta zijn beter geworden na zijn vertrek.
Ik vond barca onder tata nog beter spelen.

Toch bizar dat zowel Suarez, Neymar en Messi fan niet kunnen scoren. Toch wel een compliment voor de tactiek en de verdedigers dan!

13 december 2014 om 17:55

Neymar?

13 december 2014 om 18:15

hahaahah laat lekker hangen. Laatst zei T.black ook dat er ene Rasda en ene Marat bij Porto speelde. Geen idee waar de informatie vandaan komt, maarja.

Maargoed even on topic: Geen leuke wedstrijd gezien. Gelijkspel kan men zien als niets aan de hand. Klopt enigszins ook wel, maar dit Real van dit seizoen draait zo goed dat dit toch best een grote tik kan zijn geweest voor Barca.

13 december 2014 om 17:56

toch wel bizar dat je een opmerking maakt voordat je de wedstrijd hebt gezien. Neymar speelde niet eens

13 december 2014 om 17:57

Neymar heeft de hele wedstrijd niet gespeeld..?

13 december 2014 om 17:57

Neymar speelde niet eens man

13 december 2014 om 17:59

Neymar moet daarvoor ook in het veld staan.
Suaréz was wel gruwelijk goed met de voorzet vandaag.
Messi deed volgens mij kijken hoever hij kon lopen.

13 december 2014 om 18:01

Toch bizar dat je oordeelt over een wedstrijd waarvan je niks hebt gezien!

On: Het wordt een beetje eentonig: tegenstanders van Barca die op de achterlijn gaan liggen voor een punt. Ik snap het; je bent anders kansloos. Maar het maakt het spelletje minder aantrekkelijk. Complimenten aan Getafe: anti voetbal op topniveau.

13 december 2014 om 18:34

Waarom anti-voetbal? Wat wil je dan zien. Dat ze ook aanvallend speelde en er vijf tegenkregen? Dit was de beste tactiek van Getafe. Een gelijkspel is terecht, en misschien zat er ook nog een overwinning voor hun in.

14 december 2014 om 07:10

Nee het is geen anti-voetbal. Als Getafe zijnde zou ik er ook weinig om geven wat mensen die niet eens beseffen wat voetbal is denken over hun spel tegen een team waarvan de spelers gezamelijk Getafe zouden kunnen overkopen.

Barca speelde echt met 0 creativiteit en verdienden hier dan ook de overwinning niet. De de enige die ik goed vond spelen was Suarez en ook Bravo met enkele goede reddingen. Messi onzichtbaar zoals tegen Valencia ook toen verdiende Barca de overwinning niet.

13 december 2014 om 17:57

Getafe had 3 schoten op doel waarvan 1 een grote kans was en tja hoe moet je winnen als je tegen 11 verdedigers speelt ik zie andere teams nooit tegen real de bus parkeren bij almeria gisteren speelde ze zo open em toen wij tegen almeria moesten speelde we ook tegen 11 verdgs

13 december 2014 om 18:01

St1992

Waarom zoek je elke keer weer een excuus, gister ook al bij een topic van Real.
Word je nooit moe van jezelf.
Als Barca nooit dat saaie getik had (wat het heel makkelijk maakt voor de tegenstander om af te wachten) speelde ze niet tegen een bus van 11 man en dat weet je ook alleen je zit zo diep in je barcatrots dat je dat niet durft toe te geven.

13 december 2014 om 18:05

@st1992
Dit is het enige excuus wat ik hoor van Barca fans als ze punten verliezen. ''ze parkeerden de bus''. Als Barca gewoon eens vroeg een doelpunt maakt dan is er geen reden voor het andere team om verdedigend te spelen. Waneer heeft Barca voor het laatst in de 1e 15minuten gescoord?

En daarbij komt dat Barca op zo'n manier speelt dat het de tegenstander naar hun eigen helft dwingt. Waarom zie jij dezelfde teams nooit zo spelen tegen Real of Atletico? Het ligt gewoon aan de speeltstijl van Barcelona en als ze verliezen/gelijkspelen dan geven ze de speelstijl van tegenstander de schuld. Getafe deed het gewoon goed en hield alles dicht Barca was zwak en verdiende niks en zo is het!

13 december 2014 om 18:16

"Hoe moet je winnen als je tegen 11 verdedigers speelt"

Meen je dit nou echt? Je doet bijna alsof het oneerlijk is.
Je speelt met een club dat honderden miljoenen uitgeeft aan spelers tegen een ploeg dat in 5 jaar tijd niet meer dan 5miljoen en waar er ook nog elk jaar meer binnenkort aan uitgaande "sterren" en meneer vraagt zich af "hoe je in godsnaam kunt winnen" hahaha. Hoe kunnen zij gelijkspelen bedoel je

13 december 2014 om 19:26

St1992
Heel de Primera Division, Spanje, de wereld en niet te vergeten Madrid hebben allemaal iets tegen Barcelona, die spreken allemaal samen af dat ze Barca moeten tegenwerken.
Het is niet Barca zelf die het voor zichzelf verbruid.

13 december 2014 om 19:47

De wereld en omstreken..

13 december 2014 om 17:59

ja
je rent je kpot in een wedstrijd tegen PSG om eerste te worden in een Champions League groep je wint met 3-1 je bent moe twee dagen later moet je naar madrid speel je in de zwembad tegen een club die volledig de bus parkeert probeer jij dat eens
Bovendien liep suarez alleen maar in de weg twee keer voor een bal van messi en twee maal door heem buitenspel

14 december 2014 om 02:43

Daar ben je topsporter voor. Zwak excuus. Barca hoort hier gewoon te winnen, zelfs een B-elftal zou sterker zijn dan Getafe, laat staan dat je met Suarez, Messi etc. speelt.

14 december 2014 om 07:13

Als het zo zou werken in voetbal konden we gewokn blind scores in vullen tegen de kleine ploegen en de wedstrijdenaten voor wat het is.

Voetbal is meer dan namen. Dat begrijp je vast wel.

Wel een rare moment van affluiten van de scheidsrechter.
Achja hij is een jonkie.

Kan gebeuren zon gelijkspel. Er is nog helemaal niks aan de hand. Competitie is nog lang, en ook Real Madrid zal punten laten liggen. Dat hoort er eenmaal bij. Want je kan niet allle wedstrijden winnend afsluiten. Maakt het wel spannend zo.

13 december 2014 om 17:57

Het is nu juist minder spannend omdat barca punten heeft laten liggen..

13 december 2014 om 17:58

En hoezo zou je niet alle wedstrijden winnend af kunnen sluiten? Je doet net of het iets onmogelijks is, maar ik acht Real in staat om dat te kunnen.

13 december 2014 om 18:01

niks aan de hand? dit is geen eredivisie

Puntverlies voor Barcelona, altijd gewenst, maar waarom floot de scheids af terwijl er nog een grote kans uit dreigde te komen? En waar kwamen überhaupt die 4 minuten vandaan?

13 december 2014 om 17:57

Je ziet toch duidelijk dat Iniesta stopt met voetballen. Had de ref niet gefloten dan hij Iniesta de bal gewoon...

13 december 2014 om 18:19

om de 500000000 procent strafschop hoor je ze dan niet, ze hebben het gezien en toch floot hij niet.....

13 december 2014 om 18:24

Ik hoor jou anders ook niet over de strafschop van Getafe??
Ooh nee klopt alles wat nadelig valt voor Barca benoemt meneer niet.

13 december 2014 om 18:25

Bedoel je toen Dani Alves hands maakte?

13 december 2014 om 18:31

Die handsbal van Alves vloeide voort uit een situatie vlak na die handsbal van die Getafe speler. Was daar een penalty gegeven, had die situatie met Alves nooit plaats gevonden.

13 december 2014 om 18:39

Zo kun je uren blijven doorgaan, paar minuten ervoor werd er een onterechte ingooi gegeven voor Barca.

13 december 2014 om 18:50

@floyd A.
Ja en als er wel een penalty was toegekend had Messi misschien op de paal geschoten en was er een counter gekomen van Getafe en hadden ze gescoord. En had Barca vervolgens dus verloren. Onzin om dit te zeggen, feit is dat beide een penalty is onthouden, hoe het anders was gegaan weet je niet en zul je nooit weten. Je zou pas wat te klagen hebben gehad als Getafe wel een penalty hhad gekregen.

13 december 2014 om 18:04

Ja die 4 minuten was mij ook een raadsel. Wedstrijd heeft nauwelijks stil gelegen. Die laatste kans was mij ook een raadsel. Ze spelen 2 tegen 1(iniesta) en op zo'n bepalend moment fluit hij af. Natuurlijk laat Iniesta ze dan lopen maar toch... Beste kans mogelijk ^^

13 december 2014 om 18:29

Omdat de scheids voor elk klein miezerig dingetje floot en Getafe enorm tijd liep te rekken.

13 december 2014 om 21:23

@ floyd als barca of messi een doelpunt kon maken dan had ik jouw ook niet horen klagen.
En als als als ....
Als barca beter had gespeeld dan hadden ze gewonnen.
En Als getafe een penalty had gekregen of die debiel niet op zo'n moment af had gefloten dan had getafe ook gewonnen.
Al 2 nederlagen in madrid en binnenkort atletico nog voor een madrileense hattrick.

Ongelofelijk dat deze wedstrijd niet is gewonnen... Gemiste kansen gecombineerd met pech en ook nog is die belachelijke handsbal die niet werd gegeven... Blijven knokken en wachten tot Real punten verspeeld, zelf alles winnen.

Vreselijke vertoning. Barcelona gaat dit jaar geen enkele prijs pakken. In het begin dacht ik dat het niet uitmaakte wie barca trainde, maar niemand is zo goed als pep. Wie gaat dit Barcelona terug op de rails krijgen...

13 december 2014 om 18:01

Ik zou niet weten welke prijs Barcelona überhaupt nog kán pakken dit jaar..

13 december 2014 om 20:43

copa del rey nog enige kans en een wonder zou zijn champions league

Voor iedereen die de scheids en het veld de schuld gaat geven voor het gelijkspel stop maar.. Barca speelde Dramatisch

Zeer slechte Barca gezien, niks lukte, Messi was onzichtbaar, geen zuiverheid, verdiende gelijkspel voor Getafe.

Ik heb het helemaal gehad. Al sinds Guardiola vertrokken is steeds trainers in gedachte, maar telkens waren ze niet geschikt. Door de koppigheid van Lucho faalt Barca. Ik weet echt niet meer welke trainer goed zou zijn voor Barca, echt geen idee.

Gefeliciteerd Real, want dit zal niet de laatste wedstrijd zijn dat Barca punten laat liggen (tegen een redelijk eenvoudige tegenstander). Ik denk dat het weer een prijsloze seizoen wordt bij Barca. Hopelijk vertrekt bestuur dan.

13 december 2014 om 18:07

Ik ben het met je eens. Toen Lucho aangaf: Ik hou vast aan mijn principes, voelde ik al hoe laat het was.
Maarja, het is een ex-Barca speler, en je wilt iemand het voordeel van de twijfel geven. Maar het lijkt dus echt alsof hij een plaat voor zijn hoofd heeft, volgende uitwedstrijd gaat hij precies hetzelfde doen.
Ik denk toch dat iemand als Frank de Boer op dit moment echt geschikt zou zijn voor Barcelona.
Ik denk dat hij de boel goed op de rit zou krijgen, en niet gek zou late maken door het ietwat corrupte bestuur.
Desondanks moet je toch een beetje hoop behouden, dit is gewoon een erg onvoorspelbare seizoen, Het kan zijjn dat ze volgende week weer de sterren van de hemel spelen.

13 december 2014 om 18:12

Inderdaad, hij trekt zich niets aan en blijft maar roteren. Het is belangrijk dat speler op elkaar ingespeeld geraken. Het is toch belachelijk dat Lucho nooit (!!!!) met 2 zelfde basiselftal begon.

Over een nieuwe trainer, ik weet het echt niet meer.

13 december 2014 om 18:26

Kan De Boer wel met sterren omgaan? Ik vind hem echt een trainer voor een team smeden zonder sterren.

13 december 2014 om 19:44

Ik vind hem in dat opzicht op Guardiola lijken; op de manier dat Frank de Boer El Hamdoui de deur wees deed Guardiola dat ook met spelers als Eto'o, Ronaldinho, en zelfs Ibrahimovic. In eerste instantie zag dat Barca er toen ook 'sterrenloos' uit, op Messi na, maar spelers als Xavi en Iniesta begonnen toen echt te draaien.
Ik denk dat de Boer zelfs ideaal is om er weer een team van dit Barca te smeden; bovendien is hij een -ex Barca speler en kent hij dus de cultuur en de filosofie.
Je zou kunnen zeggen: Hij heeft geen ervaring bij grote clubs, maar bij Guardiola was dit ook het geval en dat heeft toen ook goed uitgepakt.
Ik zie echt veel overeenkomsten tussen Guardiola en De Boer,
Ik denk echt dat hij de ideale man voor Barcelona is, Lucho gaat het geen 3 seizoenen daar volhouden.

14 december 2014 om 05:54

Kondogbia, Hoezo kan de Boer niet met sterren omgaan? Wat een onzin! Omdat hij El Hamdaoui eruit gegooid heeft? Is toch logisch als iemand het groepproces verstoort? En de Boer heeft mooi zijn gelijk gekregen! Bij Malaga speelde hij niet door problemen, en bij Fiorentina is hij niet eens in de selectie. Tjah.. Toeval zeker.

13 december 2014 om 21:33

Waarom vergeet je Tito Vilanova? Als die man niet die verschrikkelijke ziekte had gehad hadden we geen trainersprobleem gehad. Ik heb nog steeds volle vertrouwen in Lucho want Rome is ook niet in een dag gebouwd, alleen het bestuur wat boven hem zit mag wel eens opstappen.

14 december 2014 om 16:47

Roma opbouwen lukte hem in een heel seizoen ook niet
Met alle mogelijke respect voor Tito, hij is idd de beste geweest na Guardiola, maar ik denk dat Guardiola een dimensie toevoegde aan het team die we sindsdien niet meer gezien hebben.
Sinds zijn vertrek is het alleen maar bergafwaaarts gegaan, en ik zie vooralsnog waarom dat bij Enrique anders zou zijn. Kijk wat hij alleen al doet met Montoya, en het incapabele bestuur met onbegrijpelijke transfers en fraudeneigingen.
Dan heb je nog het vreselijk overdreven roulatiesysteem, en Suarez waarbij de vraag is of hij ooit nog zijn vorm terug gaat pakken.
Nee, er is geen enkele aanleiding om ervan uit te gaan dat dit een succesvol seizoen gaat worden.

Tsjaa wat moet je hier nog over zeggen. De zoveelste wedstrijd waar vrijwel iedereen een onvoldoende verdiend. Misschien moet Luis Enrique eens beginnen met Messi op zijn donder geven. Bij een 0-0 stand in de 88e minuut heeft de keeper de bal aan de voet en zelfs dan weigert hij een sprintje te trekken. Wat een lachertje zeg

14 december 2014 om 16:53

Messi is zo'n type; wanneer hij goed in z;n vel zit geniaal, maar hij heeft van die wedstrijden waarin hij voelt dat het niet loopt, en dan trekt hij zich uit de wedstrijd.
Guardiola heeft dat ooit een keer gezegd.
Desalniettemin vind ik het de verantwoordelijkheid van Enrique dat de spelers zich goed voelen en lopen, en ik heb nog niet het idee dat de sfeer geweldig is.

Dramatische scheidsrechter vandaag. Frappant dat hij Alvaro niet door liet spelen. Dat zou de 1-0 worden in de 94ste min

13 december 2014 om 18:02

Iedereen zag duidelijk dat de verdedigers stopte met voetballen dus hou maar op

13 december 2014 om 18:33

Iniesta stopte meteen met rennen. Had de scheids niet gefloten, had Iniesta die bal gehad

Zeer, zeer teleurstellend hoe Barca vandaag voor de dag kwam. Je kan onmogelijk naar 1 of 2 spelers met de vinger wijzen, want ze waren collectief gewoon héél slecht. Getafe stond als een blok, dan moet je spelers hebben die inspiratie hebben en het gaatje weten te vinden. Het is nog vroeg voor paniek te zaaien, maar ze moeten nu echt wel gaan opletten.

14 december 2014 om 07:17

Mwa raar dat je gebruikersnaam nog altijd rood is. Je bent tegenwoordig een van de weinige die normaal reageert als we het over de Real-kamp en Barca-kamp hebben.

14 december 2014 om 11:54

Ja, blijkbaar mag ik mezelf niet verdedigen als iemand mij zegt dat ik te stom ben om dingen te begrijpen. Heb op dezelfde golflengte gereageerd, maar dat mocht niet. Terwijl ze bij hem niet eens zijn post hebben weggehaald. Het was meer iets tussen mij en een moderator, een heel belachelijke moderator als je het mij vraagt. Die het niet zo heeft op een bepaalde groep. Daar heb ik dus wat van gezegd, en dat stond hem niet aan. Heef heel mijn verhaal verdraaid en gaf me dus deze mooie rode kleur

totaal geen beleving totaal geen beweging voorin. en een ouderwetse Messi die weer liep te wandelen. Suarez is geen man van de kleine ruimtes.

Luis Enrique had voldoende gezien en hoopte met de inbreng van Andrés Iniesta en Pedro op meer diepgang in het spel van Barcelona. Monir kwam er in voor Pedro niet andersom... Zijn dit jaar wel heel veel foutjes geschreven.

Barca was toch wel stukken beter aanvallend gezien maar het mocht niet zo zijn vandaag. Heel veel schoten maar heel veel niet op goal. Je zag na 50 minuten toch wel dat het niet ging gebeuren. Kan ook zeggen dat Getafe heel goed heeft verdedigd hebben zelf ook een aantal goede kansen gehad maar de laatste pass was niet best. Messi veel wandelen, hij is sneller met bal dan zonder. Zonder bal speel je gewoon met 10 man.

Jammer, helaas dat we niet gewonnen hebbben. Ik vind het trouwens een beetje overdreven om dit een 'kampioensduel' te noemen. Oké, we zijn nu wéér 2 punten achter op Real, maar de titelstrijd is alles behalve beslist. Feit is dat het wel moeilijker zal worden en we nu élk duel zullen moeten winnen. Ondanks dat dit Real heel sterk is, zie ik ze nog wel punten verspelen (scheelde gister bijv. niet heel veel, als Verza die penalty binnenschoot, zouden ze realistisch gezien makkelijk punten verspeeld kunnen hebben).

Jammer dat we niet gewonnen hebben, maar niets van aantrekken! De titelstrijd is allesbehalve beslist, maar Barça moet nu wel alles winnen. Real gaat nog zeker punten verspelen, dus het is nog geen verloren zaak.

Come on Barça, don't let me down on this one!

Visca el Barça y visca el Catalunya!!!

13 december 2014 om 18:09

Het gaat er om dat Real Madrid nu 'winterkampioen' is, daarom gebruikt voetbalzone deze titel.

En uh, waarom type je in je tweede alinea exact hetzelfde als in je eerste, maar dan ietwat beknopter?

13 december 2014 om 18:14

@isco
Oh sorry, kon ik niet opmaken uit de tekst. Maar je zal wel gelijk hebben.

Ja ik typte in de 2e alinea praktisch hetzelfde als de 1e, om het te verduidelijken en omdat dat mijn heldere mening is: Real is momenteel ziekgoed, maar zullen sowieso nog punten verspelen dus de titelstrijd is nog allesbehalve beslist.

13 december 2014 om 19:02

Kan aan mij liggen maar het punt is toch juist niet dat Real winterkampioen is, maar dat Barca weer niet heeft gescoord uit bij Getafe, en bij alle voorgaande keren Real toen kampioen werd?

13 december 2014 om 19:09

Sambaz, zou inderdaad ook kunnen. Beiden zijn eigenlijk correct, maar ik denk dat je gelijk hebt en dat voetbalzone daarop doelde.

13 december 2014 om 19:11

Nee ze noemen het een kampioensduel omdat Barca in voorgaande jaren 3x niet wist te winnen van Getafe en in dat seizoen Real kampioen werd. Oftewel, Barca wint nu weer niet dus Real wordt dit seizoen kampioen

Brbr wat slecht van Barca, kampioenschap kunnen ze 100% vergeten br en dat zeg ik als Barca fan brbr ik moet toegeven dat Suarez een miskoop is erg jammer brbr met pijn in me hart brrr Real Madrid wordt kampioen. Br

Barca is gewoon een rare ploeg ze verslaan psg maar winnen niet eens van getafe...

13 december 2014 om 18:23

Real wint van Barca, maar niet van Sociedad. Hoe leg je zoiets uit? Het is voetbal, daarin kan dus blijkbaar alles.

13 december 2014 om 19:06

Sociedad is wel beter dan getafe

13 december 2014 om 18:25

Dit is voetbal, het kan iedere team overkomen. Herlijk dat Barca hier punten laat liggen. Voor de rest een matige wedstrijd. Getafe heeft 1 punt verdiend.

Wat leek het als of we ongemotiveerd speelden. Het weer, spel en veld was gewoon slecht. Getafe dat goed zat te verdedigen. Messi's passen kwamen slecht aan, Suarez en Pedro die geen kansen creëerden of gevaarlijke pogingen op doel hadden. Alleen verdediger Matieu had paar goeie momenten en de redding van Bravo.

Een penalty niet gekregen en Messi's poging op laat heeft ons de 3 punten gekost hier. We hadden Neymar hard nodig, maar die heeft een blessure helaas.

Nu 4 punten achterstand op Real Madrid wat ons de titel zal kosten als we nu nog punten laten liggen. Real zal waarschijnlijk niet alle basis spelers opstellen voor wereldcup, maar dat is onze enigste hoop dat ze daarna punten laten liggen..en de wedstrijd in Camp Nou moet nog komen wat nu perse gewonnen moet worden al hebben we pas 14 wedstrijden achter de rug.

Als ze deze wedstrijd hadden gewonnen hadden ze nog geen kampioen geworden. Dat wordt Real met 2 vingers in de neus.

zouden wat objectieve en eerlijke mensen hierop willen reageren? ik heb namelijk het gevoel dat Barcelona dit seizoen bijna iedere wedstrijd de scheids heel erg tegen heeft in vooral heel belangrijke dingen als strafschoppen, onterecht buitenspel en niet gegeven kaarten. ook vandaag weer veel gezien.
neemt niet weg dat barcelona niet top was vandaag en wat pech had in de afronding

13 december 2014 om 18:16

Zo slecht was de scheids vandaag niet hoor.
Had misschien wat meer kaarten uit kunnen delen.
Eerste helft iets meer in het voordeel van Getafe.
Tweede helft iets meer in het voordeel van Barca.

13 december 2014 om 18:21

laurens heb je die doodschop na 20 seconden op pedro gemist?
paar keer wegschieten van bal terwijl scheids al had gefloten hoort geel te zijn?
en dan natuurlijk die 100% strafschop wat mischien wel rood had moeten zijn?

13 december 2014 om 19:04

ja kwam er pas bij na 10 minuten ^^.
Pedro kon overigens zelf ook rood krijgen.

Neymar en iniesta werden gemist wat een apart beleid voert die luis. Suarez Toch best een pechvogel hoor en messi werd Door 100 man gedekt pedro is gewoon niet goed genoeg . Pedro rendeert als de ploeg loopt Maar die man pakt geen punten voor je ploeg.

Vier punten voorsprong voor Madrid dus nu, dat moet wel lekker voelen. Madrid kan hier en daar nog een steekje laten vallen, Barcelona niet.

13 december 2014 om 18:08

@gulio
Valt reuzemee, als Real 1x punten verspeelt en de el Clasico verliest en Barça alles wint is Barça alsnog makkelijk landskampioen

13 december 2014 om 18:17

Maar beiden zullen niet alles winnen dat lukt bijna geen 1 team al is Real daar wel goed mee op weg. Winnen hun wedstrijden tot nu toe met redelijk speels gemak.

13 december 2014 om 18:21

Barcelona gaat dit seizoen niet alles winnen, vandaag droop de matigheid er weer van af. Madrid zal ook niet alles winnen, maar die hebben de luxe van een voorsprong.

13 december 2014 om 18:22

Eerst zien en dan geloven en barca heeft nog de moeilijke uitwedstrijd bij atletico te gaan

13 december 2014 om 18:24

Akshay01 je doet net of 'alles winnen' zo makkelijk is voor Barcelona, ze hebben de afgelopen 3 wedstrijden in de liga bbva geen overtuigend voetbal getoond

13 december 2014 om 19:13

@akshay,

Best grappig dat je Barca in staat acht om alles te winnen.
Ze moeten bijvoorbeeld nog twee keer tegen Atlético, waar ze ook al een eeuwigheid niet meer van hebben gewonnen.

Sowieso is het voor Barca moeilijker om wedstrijden winnend af te sluiten dan voor Real Madrid. Real Madrid heeft meer kwaliteit om tegenstanders de nek om te draaien. Het kan daarbij ook nog eens meerdere speelstijlen hanteren.

Ik zeg niet dat Real onverslaanbaar is, maar ik acht ons wel een stuk sterker dan Barcelona.

13 december 2014 om 18:22

Uhhhm Barcelona moet nog tegen atletico Madrid spelen , dus dat kan zeker wel

Suarez is een fantastische voetballer, maar hij past naar mijn mening gewoon niet in het korte combinatievoetbal van Barcelona. Hij heeft gewoon niet genoeg techniek. Dat zie je vooral in de kleine ruimte telkens terug.
Eeuwig zonde dat hij uit Engeland is vertrokken. Daar past hij veel beter.

14 december 2014 om 07:24

@migi

Hij heeft meer dan genoeg techniek. Het is grappig hoe elke speler die niet goed meekan in het elftal als niet goed genoeg wordt gezien.

Ligt het niet aan Barcelona zelf dat ze keer op keer verkeerd scouten en perse spelers hopen aan te passen aan het spel van Barca, ondanks dat het geen spelers zijn voor dat spel?

Ik denk van wel. Vooral als je ze zoveel vrijheid ontneemt dat hun sterkste kwaliteiten afgekapt worden.

14 december 2014 om 11:57

Het wordt tijd dat Messi gewoon aan de rechterkant gaat staan en Suarez in de spits. Zou ook wel eens leuk zijn om met een vast elftal te spelen in plaats elke week je basis elftal te veranderen. Denk toch dat barca er goed aan zou doen om een type F.de Boer binnen te halen. Was misschien beter geweest en 2 verdedigers te halen die er meteen konden staan. Het begint allemaal een trieste bedoeling te worden. Barca hanteert maar het oude systeem maar de instelling is 70% dus tjaaaa dannlukt het niet. Ze moeten meer als madrid spelen de tegenstander laten komen en dan toeslaan. Maar nee hoor ze willen maar op dezelfde manier blijven spelen beetje jammer om te zien.

14 december 2014 om 12:05

Ik zeg vrijwel exact hetzelfde als jij.

Pfff wat erger ik me aan die enrique met zijn roulatiesysteem.verdomme speel nou een paar wedstrijden met hetzelfde team en je zal zien dat het team wat meer op elkaar ingespeeld zal raken en beter zal worden.dit barca was vandaag gewoon echt slecht aan het spelen.het is elke keer weer hetzelfde verhaal met die uitwedstrijden.dit barca heeft gewoon nog geen antwoord op zulke defensieve speelwijze.de tegenstander zal zoals altijd 2 of drie bussen voor het doel parkeren en proberen eruit te komen door te counteren.enrique moet daar echt een oplossing voor vinden.

Met het real van een paar seizoenen geleden als concurrent, kon je het veroorloven om nog punten te verspelen.helaas is dit real een voetbalmachine en ik zie ze geen punten verspelen tot de volgende el classico.ach kampioen zou dit barca toch niet worden,we zien wel waar het schip strandt.

Daar gaat m'n toto wat is er met barca laten ze real slapend kampioen worden ofzo

Met Suarez spel je gewoon met tien man... hij komt voetballend zwaar te kort (barca niveau) had nooit Liverpool moeten verlaten.

13 december 2014 om 18:41

Gaat het bij jou om Messi vs Ronaldo of Barca vs Real?

Dus als Messi 2goals maakt en Barca verliest heb je dat liever?

Slecht barca echt helemaal niks ze hebben nog geluk dat die scheids bij de laatste aanval van Getafe affloot die stond gewoon 1op1 !


Als Barca over zoveel potentie bezit, waarom hebben ze dan niet gescoord? Oh omdat Getafe aan het verdedigen was? Wat moesten ze anders doen op een team dat sterk in de aanval is? En zo zie je weer hoe belangrijk Neymar is voor Barcelona.
Suarez valt reuze tegen....

Barcelona heeft nooit geluk met penaltys laten we daar duidelijk om zijn. Maar verder, de bal is rond je weet nooit wat er gebeurd. En ik denk dat barca nog een dag rust nodig had vanwrge de champions league. En ze begonnen ook al vroeg om 16 uur. Maar ja er zijn nog meer wedstrijden te gaan voor real en barca want de strijd is nooit opgegeven.

Luis enrique snap ik al helemaal niet met zijn rare opstellingen.

Note: tegen barca staat er altijd een bus geparkeerd, dat is al bekend.

13 december 2014 om 19:31

Is ook niet zo gek als je kijkt wat voor speelstijl barca speelt.
Met barca's speelstijl wordt je vaak als team naar je eigen helft gedwongen. Als Getafe aanvallend had gaan spelen hadden ze de tegendoelpunten om hun oren gekregen.

Barca verloor punten op het moment dat de spelers merkten dat ze in de regen speelden. Mietjes...

Hoe komt het toch dat het tegenwoordig allemaal zo voorspelbaar is bij Barcelona? Genoeg goede voetballers, lijkt me, maar voorin zo ongelofelijk statisch. Zo weinig ideeën op het middenveld. Is Neymar zo belangrijk geworden voor Barcelona? Of kan een ploegje als Almeria de heren niet meer inspireren? Real speelde ook niet best gisteren, maar die zoeken dan tenminste nog de snelste weg naar de goal.

Verschil tussen barca en real is dat real allemaal goeie voetballers heeft. En luis enrique zoals ik al zei is dom bezig met zijn opstellingen. Ook al werkte alles tegen barca in deze wedstrijd.

Een voorhoede met: Neymar, Messi en Suarez en dan niet kunnen scoren tegen Getafe..

13 december 2014 om 19:30

Neymar da silva had niet gespeeld.
Pedro speelde op de plek van neymar da silva

13 december 2014 om 21:17

Dat is niet veel slechter toch?

14 december 2014 om 00:06

Neymar kan veel beter uit niets iets maken, veel creatiever die jongen.

Voetbal draait om automatismen en die zijn er niet meer in dit Barcelona, niemand weet wat die moet doen als de ander de bal heeft.

Suarez loopt overal en nergens en vooral zijn benen uit zijn lijf en creërt nog wel wat kansen voor zichzelf en dan Messi die krijgt het voor elkaar om aan het einde van de eerste helft 3,8 km te hebben afgelegd, gemiddeld is 11,9 km over 90 minuten standaard Messi loopt daar 60% van.
Pedro krijgt het voor elkaar om alles fout te doen wat hij fout kan doen, ook niet zo verwonderlijk als je bijna nooit mag spelen.

Dan het middenveld, Xavi is enorm onnauwkeurig geworden en verspeeld heel veel ballen, Rakitic staat op een positie die hem totaal vreemd is en lijkt ook in niemandsland te lopen, de enige die weet wat hij doet is Busquets.
Over het centrale duo is niks negatiefs te zeggen, Pique schoof nog een paar keer goed in en Mathieu viel niet op. De backs daar in tegen wat een ramp is dat, Alba hoort gewoon niet bij Barcelona ik weet niet wat die doet maar het lijkt niet eens op voetbal. Dani Alves heeft ook echt zijn beste tijd gehad, aanvallend brengt hij nog weinig en verdedigend gewoon kwetsbaar omdat die nog wel steeds denkt een rechtsbuiten te zijn.

Dat gezeur met die opstelling in uitwedstrijden is al begonnen in het laatste jaar van Guardiola, constant je samenstelling veranderen dit heeft uiteindelijk invloed op het spel en daardoor ook op de resultaten. Pak de feiten er maar bij Barcelona heeft het de laatste jaren onnodig vaak moeilijk in dit soort uitwedstrijden puur omdat het elftal totaal niet op elkaar is ingespeeld.
Men speelt misschien veel wedstrijden in een seizoen maar een Madrid speelt bijna iedere wedstrijd in dezelfde formatie, Copa del Rey daargelaten, je kan wel een smalle selectie hebben dus spelers soms rust moeten geven maar niet structureel als je buiten het Camp Nou moet spelen.

Je kan een andere opstelling gebruiken in uitwedstrijden indien je een selectie hebt die in de breedte dermate sterk is dat je er kwalitatief niet op achteruit gaat zoals Bayern Munchen maar Barcelona heeft dat niet en dan loopt je tegen puntverlies aan.

Op cruciale plekken moet dit elftal versterkt gaan worden maar dat is al jaren het geval alleen is men blind, er worden spitsen aangetrokken puur voor de merchandising terwijl elke leek kan zien dat het probleem achterin ligt en op het middenveld.
Dani Alves is vergane glorie, Montoya wil weg en Barcelona kan niet deze winter een nieuwe back aantrekken, ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Voor de linksback positie kan je uiteindelijk Grimaldo doorschuiven vanuit de jeugd wat een enorm talent is en dan kan je Alba er als vervanger naast hebben.

Het middenveld, Rakitic is een goeie speler maar geen absolute topper, niet iemand die het middenveld van Barcelona kan gaan dragen zoals in het verleden Xavi en Iniesta deden met Busquets daar achter. Nu moet het vooral van Busquets komen en dan gaat het mis, één iemand kan niet alle beperkingen van een middenveld maskeren.

Stel het verbod word opgeheven en Barcelona mag wel aankopen doen dan zou ik Rakitic verkopen en Eriksen halen, die heeft de potentie en kwaliteiten om dat middenveld te gaan dragen, ook niet vies van iets meerverdedigen.

Heb je Eriksen achter Suarez die hem kan bedienen met een steekpass dus wel iemand die niet alleen aan zichzelf denkt. Messi lekker vrij op die vleugels en wat rouleren met Neymar en Suarez.
Zet je een blok voor de verdediging met Mascherano en Busquets en kan je langzaam Mascherano laten vervangen door Samper.
Pedro bonjour je er ook mooi uit heb je el Haddadi gewoon op de bank zitten, heeft potentie en dan kan die ook groeien.
Heb je een bank straks met Ter Stegen, Alba, Bartra, el Haddadi, Rafinha, Iniesta, Deulofeu en dan haal je nog een rechtsback ergens vandaan bijvoorbeeld de Sciglio van Milan.

Dan heb je slim geïnvesteerd, heb je een jong elftal maar met genoeg ervaring ook er omheen.

Xavi gewoon vriendelijk bedanken voor al zijn jaren maar zijn tijd is gewoon geweest, Neymar kan nog in de spits spelen bij nood en dan heb je genoeg opties voor de flanken.
Beste zou zijn om toch met Montoya te gaan praten en hem te overtuigen dan zit je helemaal gebakken.

Bravo
Aankoop
Pique
Mathieu
Alba/Grimal
Busquets
Mascherano
Messi
Eriksen
Neymar
Suarez
13 december 2014 om 19:32

Ik heb als eerst aar je opstelling gekeken en toen ik die zag heb ik niet eens de moeite genomen om je tekst te lezen. Goeie speler hoor Eriksen maar als hij niet eens wekelijks zijn kwaliteiten laat zien bij Tottenham hoe wil hij dat bij Barca doen dan? En Masherano en Busquets is misschien verdedigend een sterk blok maar voetballend komen ze te kort. Kijk maar bij Chelsea daar hebben ze Matic en Cesc en dat werkt uitstekend

En Messi op de flank? dan verpest je zijn kwaliteiten helemaal. Elke keer als Messi op de flank speelt is hij onzichtbaar hij hoort vanuit het midden te komen als ''spits'' of op 10.

Barcelona zal nooit meer spelen als onder Guardiola het is onrealistisch om het team daarmee te vergelijken. De enige manier waarop Barca weer gaat draaien is met de juiste coach met de juiste visie en een bestuur die weet waarmee hij bezig is.

13 december 2014 om 19:39

Als jij mijn tekst niet leest snap je de onderbouwing niet en is er geen basis om te reageren voor jou of een discussie aan te gaan.

13 december 2014 om 19:57

Er is geen goed mogelijke onderbouwing voor het posteren van Messi op de flank. En het halen van Eriksen die niks heeft laten zien in Engeland En Rakitic verkopen waarom?goeie speler met een goede visie en lekkere trap. Haal dan Koke die bekend is in de PD en zet hem naast Rakitic en Busq dan heb je een mooi voetballend middenveld. Maar dat snap jij niet zeker.

14 december 2014 om 12:08

Mee eens koke zou perfect zijn voor barca. Raketic is gewoon een goeie aankoop alleen moet ie meer de vrijheid krijgen om te spelen zoals bij sevilla. Wel vind ik dat barca Alba en Alves mag vervangen. Iemand uit de jeugd laten doorschuiven of gewoon 3 nieuwe verdedigers halen dus een LB CV en een RB en verder aanvullen met jeugd. Zelfs zableta is nog beter dan Alves. Ik irriteer me aan dit barca en aan het bestuur. Schijtziek van dit bestuur de club is weer terug bij af. Standaard gerommel en onzekerheden wat men nu ziet is het echte barca slechte aankopen en een hoop trainerswisselingen

13 december 2014 om 22:38

maar goed. iedereen wist dat barcelona compleet afhankelijk was van xavi/iniesta.
nu die minder worden zie je het steeds duidelijker.

Als je niet scoort kun je niet winnen. Terecht gelijkspel dus. Vorige week had barcelona wel massel vlak voor tijd. Leuk voor Carletto want de titel lonkt.

Het zal moeilijk worden voor fc barcelona nu ze punten hebben verspeeld aan getafe real madrid gaat de lands titel binnen halen madrid is in top vorm met namen ronaldo die vaak scoort en nu al op 25 competitie treffers staat en wen geweldige coach carlo ancelloti die geschiedenis heeft geschreven door 20 keer op rij te winnen

Ik heb dit seizoen nog nooit zo'n slecht Barça zien spelen. Heel weinig creativiteit, je kon merken dat een speler als Neymar op zo'n moment toch echt gemist wordt. Messi had ook al zijn dag niet op een paar acties na, Rakitic die bijna niks goed kon, Pedro die niet eens om een pion zou kunnen dribbelen.

Lucho had een speler als Rafinha moeten brengen die kon met zijn gedribbel nog wat uitrichten. Ook mag de beste man wel eens wat aan de tactiek doen, het eeuwige gepass werkt gewoon niet tegen dit soort teams. Dit soort teams moet je net als Real Madrid laten komen zodat je zelf ook eens wat ruimte hebt.

Al met al denk ik niet dat de titelstrijd is verloren nu, Real Madrid stond 20 wedstrijden geleden ook met 6 punten achter ons toen wij meer dan duizend minuten de nul wisten te houden, nu is de vorm bij ons er een beetje uit en heeft Real een machine gekweekt. Ik hoop dat Luis Suarez snel zijn doelpunten weet te maken maar dat hangt heel erg af van Lucho zijn tactiek.

13 december 2014 om 22:40

ik had niet eens opgemerkt dat neymar er niet was.
heb alleen laatste stukje gezien. maar zo zie je maar wie daar (nu) belangrijk is.

neymar is pure creativiteit.

Wie is voor jullie de potentiele kampioen, real of barca?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren