Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Moderne verdediger’ maakt debuut: ‘Eén grote rondo’

Laatste update:

Voor Lucas Woudenberg was het donderdag eindelijk zover. De twintigjarige linksback maakte in de Europa League-wedstrijd tegen Standard Luik (0-3) zijn debuut in de hoofdmacht van Feyenoord, na vorig seizoen uitgeleend geweest te zijn aan stadsgenoot Excelsior. Woudenberg kon na afloop terugkijken op een prima debuut, zo zag hij ook zelf in.

/

Woudenberg staat te boek als een ‘moderne’ vleugelverdediger. De aanvallende intenties bleven op Sclessin achterwege. “Het was niet nodig om steeds mee naar voren te gaan”, vertelde de verdediger na afloop aan Metro. “Dus bleef ik gewoon achterin mijn werk verrichten. Ja, over mijn eerste optreden ben ik tevreden. Hopelijk volgen er nog vele.”

Feyenoord wachtte liefst 2.261 dagen op een uitoverwinning in Europa. De 1-2 zege op Kalmar FF in oktober 2008 was de laatste uitwedstrijd in Europa waarin de Rotterdammers als winnaar van het veld stapten. Het vervult Woudenberg met trots dat hij als basisspeler een einde mocht maken aan de lange reeks zonder uitzege. “Dit is echt genieten. En dan ook meteen met 0-3 winnen… Zeker na dat derde doelpunt was het één grote rondo.”

Feyenoord heeft de beste jeugdopleiding van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zullen we anders een keer zinnige polls opstellen VZ?

On: Heerlijk om te zien hoe al die jeugd doorbreekt de laatste tijd. Zowel bij Ajax als Feyenoord krijgen deze spelers het voor elkaar om binnen een mum van tijd een dragende speler te worden.

12 december 2014 om 07:58

Wat is er dan zo onzinnig aan? Vind het persoonlijk wel een goeie vraag. Waar Ajax jarenlang bekend stond om hun opleiding lijkt Feyenoord positie overgenomen te hebben.

12 december 2014 om 08:06

Als de poll Ajax ipv Feyenoord zegt, krijg je precies hetzelfde resultaat

12 december 2014 om 08:33

Bijna zielig om te zien hoe jullie ajacieden op jullie teentjes zijn getrapt als er ook maar iets van een andere club gewoon beter is. Meer prijzen, meeste supporters en nog zijn jullie zo makkelijk gek te krijgen haha!

Als een club paar x op rij de prijs pakt dan moet er toch wel enige reden voor zijn? Zelfde als PSV deze pakt en ze leveren ook leuke spelers af wie ben ik dan om elke keer PSV af te zeiken als feyenoord fan XD beetje kinderachtige reacties...

12 december 2014 om 08:36

Als het artikel over Ajax gaat en er hangt zon poll onder is het 80%-20% in het voordeel van Ajax, als het onder een artikel van Feyenoord hangt is het 80%-20% voor Feyenoord.

Onzinpoll.

12 december 2014 om 08:38

Harde werkers die doorstromen?
Allemaal spelers met gewoon veel techniek hoor.

12 december 2014 om 09:37

Dan moet je eens na de onderlinge resultaten gaan kijken

12 december 2014 om 09:48

Jullie vergeten AZ waar ook veel spelers doorbreken op dit moment.

12 december 2014 om 09:54

Gewon beter is zegt ie heel simpel haha. De jeugdopleiding van ajax is een van de zo niet de grootste van de wereld.

12 december 2014 om 10:02

Nou vertel me aub waarom? Omdat ze in de Champions League tegen een Barca spelen en Barca ziet dat ze met veel jeugd spelen en dan zeggen ow ja de beste opleiding blabla het standaard geslijm haha maak jezelf niet zo belachelijk als PSV CL speelde had PSV weer de beste volgens de grotere tegenstander, er kijken jaarlijks vakmensen naar die er een tikkie meer verstand van hebben dan jij en die zeggen al 5x op rij Feyenoord, nee volgens jouw is het natuurlijk weer Ajax echt lachwekkend.

12 december 2014 om 10:05

Fron10. Tsjaa dat is nou eenmaal het mankement van overal de beste in willen zijn he . Als een ander dan een prijs krijgt voor iets waar je denkt de beste in te zijn, dan zint dat niet.

Overigens krijgt Feyenoord die prijs al een aantal jaar van de Knvb, maar is het Ajax weer die de prijs al een tijdje krijgt van de Uefa. En dat zijn toch ook echt vakmensen die daarnaar kijken Feyenoord de beste van Nederland, maar Ajax de beste van Europa. Ook alweer zoiets geks.

12 december 2014 om 10:08

Het is een onzinnige poll want wat is nu de beste opleider? Iemand die jaarlijks 5 talenten doorlaten stromen naar het eerste maar ze niets toevoegen of ook een toegevoegde waarde hebben? Daarnaast stromen bij Feyenoord en Ajax maar ook een Az of andere club genoeg talenten door. Dat de talenten bij Feyenoord meteen in Oranje komen geeft gewoon aan dat het niveau voor verdedigers gewoon dramatisch is omdat we die niet kunnen opleiden en ze nu langzaam aan weer komen. Maar de jeugd van Feyenoord verzaakt bv elke keer met de druk van prijzen winnen en hebben daardoor nog geen prijzen gewonnen terwijl die van Ajax daar goed doorheen komen en wel prijzen winnen. Dus kortom wat is de beste jeugdopleiding. Dit is in mijn ogen ook een nutteloze poll om alleen maar reacties uit te lokken. Maar leuk voor zo'n jongen dat hij debuteert nu kijken of hij een vaste en toegevoegde waarde kan worden.

12 december 2014 om 10:09

Wat we vergeten is dat jeugdspelers pas doorbreken als ze beter zij dan anderen. Of dat binnen afzienbare tijd worden. Ik ben helemaal niet zo blij met de ontwikkeling dat het niveau in Nederland blijkbaar zo laag is in de top, dat er elk jaar maar weer een blik spelers mee kan komen. Dit zegt veel over het lage niveau.

12 december 2014 om 10:33

Dan is de Uefa helemaal lachwekkend, een Bayern en Barca hebben pas gruwelijke talenten waarbij onze Nederlandse talentjes verbleken, waarom Ajax Europees de nummer 1 is me serieus een raadsel niets om te provoceren hoor.

Ik heb me er even in verdiept, maar het gaat om het aantal spelers op welk niveau spelen in Europa en daarin is Ajax de nummer 1 inderdaad maar gevolgd door Partizan Belgrado... Dus ze kijken niet naar echte klasse spelers maar om het aantal en hoever ze komen, beetje rare meting maar goed. Bayern staat niet eens in de top 10.

12 december 2014 om 11:15

Fron010

Tsja de eerste lichting 'gruwelijke talenten van Barca' zijn laatst nog twee keer totaal weggespeeld door de 'nederlandse talentjes' van Ajax in the youth league. Lijkt me dus niet helemaal het geval, dat die zoveel beter zijn. Het feit dat daarbij al een groot deel van die lichting al is opgeschoven naar Barca B gaat daarbij niet op(voordat die reden weer gegeven wordt). Aangezien bij Ajax ook al een groot deel is opgeschoven naar jong Ajax, of zelfs Ajax 1 (riedewald).

Bayern heeft lange tijd niet bekend gestaan om de jeugdopleiding en begint daar nu enigszins in op te komen. Maar om nou te zeggen dat er al gruwelijke talenten zijn doorgebroken daar de laatste jaren, dat val ook allemaal wel reuze mee. Waarschijnlijk komen die inderdaad de komende jaren pas.

12 december 2014 om 11:19

Fron10

Het gaat dan ook niet om gruwelijke talenten maar beste jeugdopleiding. Een 'opleiding' tot prof is wat anders dan spelers met talent hebben. Talenten kun je kopen maar modale talenten tot goede spelers opleiden is de kunst.

12 december 2014 om 11:24

Toch halen er maar weinig bij feyenoord de top, of doen het goed in het buitenland. In tegenstelling tot ajax.

12 december 2014 om 11:36

Makkelijk een moment opname, maar het Barca dat jaren geleden domineerde bestond merendeels uit jeugd, dat bedoel ik. Er waren ook zat wedstrijden dat de ajax jeugd weg werd getikt maar daar horen we altijd erg weinig van niet, of is het toeval dat enkel bij winst of een leuke pot het met grote letters hier staat haha, zwaar ajax minded is deze site.

En Bayern heeft spelers als: Lahm, Muller Schweinsteiger uit de eigen jeugd dacht ik, geen verkeerde namen, allemaal leuk net als Ajax van die namen die het leuk doen bij een club in Europa maar geen echte top zijn, maar ik vind een Messi of een Xavi uit de eigen jeugd al voor 100 middelmatige spelers tellen zoals een Eriksen of Vertonghen (prima spelers maar een voorbeeldje) die ergens zijn opgeleid en geen echte top zijn, ook al tellen deze zwaar voor de rating.

Ajax is hartstikke goed bezig, zowel de jeugd maar wat heb je eraan? Elk jaar geen overwintering in de CL al biedt je ze dadelijk betere en langere contracten aan, zie je nu echt een paar jonge ventjes zich staande houden tegen de Europese top? Nee ik niet, het was in 1995 top wat Ajax heeft gepresteerd maar die tijden zijn voorbij in mijn ogen...(helaas voor het NL voetbal)

12 december 2014 om 11:53

Gaat het hier om de grootste of de beste? Lezen kerel.

12 december 2014 om 12:12

Fron010

Die prijzen zijn toch ook een moment opname?

Waar jij nu overigens over begint dat is een hele andere discussie dan 'beste jeugdopleiding' hebben. Het Barca dat jarenlang domineerde bestond inderdaad voor groot deel uit jeugd, maar dat Barca kon haar beste jeugdspelers ook behouden met goede aanvullingen van buiten. Voor Nederlandse clubs is dat helaas niet meer mogelijk, waardoor de grote talenten te vroeg weggaan om samen een topelftal in het eerste te kunnen vormen. Maar dat is dus heel iets anders dan wel goede jeugd kunnen voortbrengen.

Ajax jeugdopleiding doet het overigens meer dan goed in de nationale competities, dus dat wegspelen valt wel een beetje mee. Ik verwijs nu naar de Youth League omdat dat de enige vergelijking met internationale jeugdopleidingen is, en Barca opleiding wel hoog staat aangeschreven.

Maar hoe lang is het nu geleden dat de Messi's en Iniesta's bij barca zijn opgestaan? Dat is ook al weer een jaar of 10 terug? De laatste tijd komt daar bar weinig top talent erdoorheen. De laatste was eigenlijk Thaigo, maar die kreeg geen kans. Zelfde geldt voor Bayern. Schweinsteiger, Lahm, Muller zijn ook allen spelers die alweer een tijd geleden zijn opgestaan. Ook al is Muller iets recenter.

Met andere woorden: qua jeugdopleiding kan je Ajax, maar ook Feyenoord, wel tot de besten van Europa kwalificeren. Dat Ajax en Feyenoord niet de middelen hebben om zelf een Europese grootmacht er mee te worden dat lijkt me (helaas) duidelijk.

12 december 2014 om 13:18

Ajax is gewoon een van de grootste clubs van de wereld. Feyenoorders zijn daar vaak heel jaloers op (niet alleen Feyenoorders). Als voetbal niet zo veel om geld ging zat ajax gewoon bij de Europese top, dat wet jij ook. Of als bijvoorbeeld de 3buitenlanders-regel weer werd toegepast. De ajax opleiding staat heel hoog aan geschreven net zoals die van feyenoord.

12 december 2014 om 13:37

Helaas, maak er maar WAS van, en jaloezie? Nee totaal niet, Feyenoord heeft zijn eigen charmes waardoor ik ervoor ben.

12 december 2014 om 13:56

@vak410thebest

" Ajax is gewoon een van de grootste clubs van de wereld. "

"was" bedoel je Vroeger misschien. Nu al vele jaren helemaal niets gepresteerd op Europees niveau, hoe wil je dan de beste zijn hahaha. Rare redenering hebben sommigen hier...

12 december 2014 om 19:55

Ja heb wel gelijk ja ook al omdat ik hem al zo vaak voorbij heb zien komen die vraag ....laait ook alleen maar onrust die zeg feyenoord en de ander ajax

Kan terug kijken op een prima debuut.

Niet tegen de win in plassen !

Hij viel mij alles mee. Fijn te weten dat we een prima vervanger hebben voor Nelom. Hij oogt volwassen en kwam fysiek sterker over dan ik had verwacht.

Het meest bijzondere vond ik die Dammers die ik meen in de B1 nog topscorder was als spits zijnde en nu zijn debuut maakt als CV. Woudenberg heeft het uitstekend gedaan, maar denk niet dat hij Nelom eruit zal spelen.

12 december 2014 om 09:57

Vorig jaar in de à competitie tochook top scoorder?

12 december 2014 om 10:07

Hij is altijd centrale verdediger geweest, maar omdat ze daar geen toekomst zagen voor hem, werd hij spits. Daar deed hij het zo goed, dat er weer toekomst voor hem was en werd hij zelfs topscorer. Hij weet hoe hij moet verdedigen en hoe hij moet scoren. Erg bijzonder, want dit zie je niet vaak.

Mooi dat er weer een jongen uit de eigen jeugd van Feijenoord doorbreekt.

Toch gewoon super te zien dat bij de drie grote clubs jeugd doorbreekt. Ajax, Feyenoord, Psv. Wel gezegd dat Feyenoord al 5 jaar op rij de beste jeugdopleiding heeft. Je ziet daar ook wel iets meer jeugd doorstromen dan bij Ajax en Psv

12 december 2014 om 10:01

Vind qua jeugd psv ver achterlopen. Als je gaat vergelijken bij Feyenoord en Ajax bestaat de selectie voornamelijk uit eigen jeugd terwijl psv het grootste gedeelte aangekocht heeft.

12 december 2014 om 10:04

Het is dat ze Depay hebben, die weggeplukt zelfs is van Sparta maar anders zou het echt niet veel boeiends zijn hoor haha.

12 december 2014 om 10:11

Jeroen Zoet, Brenet, Hendrix, Depay en Locadia (?) zijn allen eigen jeugd als ik het goed heb. Depay springt er echt uit, maar de rest heeft zeker het talent om in de top van de Eredivisie mee te kunnen en daarna een leuke stap te maken. Over Brenet heb ik dan mijn twijfels, maar je kan niet zeggen dat het alleen Depay is. Dat er bij ons cluppie meer jeugd doorbreekt is niet meer dan normaal. De jeugdopleiding is ijzersterk en daarnaast zijn we door de financiele situatie een tijd gedwongen teruggevallen op de jeugd. Gelukkig wordt er wel eerst nog naar jeugd gekeken voordat er aankopen gedaan worden.

12 december 2014 om 10:53

Jep Depay weggeplukt uit de opleiding van Sparta. Van de E1 tot het eerste heeft PSV verder niks meer gedaan met hem.

Prima linksback, je ziet nog wel dat hij onder druk nog moet wennen aan de snelheid, maar nu speelde Feyenoord gisteren Luik natuurlijk behoorlijk weg in eigen huis, lijkt me voor een debutant niet makkelijk meteen bij zo'n hoog niveau aan te kunnen sluiten. In ieder geval, wéér een pareltje uit de Feyenoord jeugdopleiding, het lijkt wel emballagewerk in Rotterdam.

12 december 2014 om 10:03

Goede speler ja, pareltje? Nee, althans laten we dit nog even afwachten.
Woudenberg staat volgens mij niet als toptalent te boeken of zit ik er naast. Een Schuurman of een Slabbekoorn zijn dat dus weer wel.

12 december 2014 om 10:06

Woudenberg is 3/4 jaar ouder dan schuurman en slabbekoorn. Dus een andere lichting. Uit deze lichting (boetius, vilhena, manu, van beek, kongolo) is woudenberg stevast linksback geweest. Dus kun je als pareltje bestempelen.

12 december 2014 om 10:12

Nee, absoluut geen pareltje. Heeft niet zoveel talent als eerder genoemde spelers, maar kan het zeker schoppen bij Feyenoord.

12 december 2014 om 10:16

Hij is in ieder geval de speler met de mooiste bijnaam: de Witte Keniaan.

12 december 2014 om 10:41

Haha ja dat is wel een leuke bijnaam. Waarom heeft hij die bijnaam? Vanwege zijn grote loopvermogen of?

12 december 2014 om 13:12

Nee, hij schijnt een enorme witte, Afrikaans ogende slurf te hebben hangen. Zo wordt Kazim-Richards De Knakworst genoemd en ging Theo Lucius door het leven als Tiny Theo.

Ze beginnen 1 voor 1 door te breken, dit is fantastisch. Jammer van Kongolo dat ie naar city is gegaan. Zou mooi zijn geweest hem erbij te hebben. Nu nog cabral, karsdorp, verhulst en de rest

Sterker nog: het was een grote ronde. Standard had er helemaal geen zin in. Voor feyenoord voelt het gewoon als een training maar dan een uurtje met de bus rijden. Het niveau wat luik liet zien was schrikbarend slecht. Elke bal gaven ze aan feyenoord bijna. En dan is de vraag:

Wint feyenoord met 0-3 omdat zij zo goed zijn? Of was Luik zo slecht?

Ik denk beiden. Want feyenoord speelde niet zo strijdlustig als tegen sevilla en luik niet zo goed als in de kuip. Dan was het zeker een walk-over geworden.

Ik vond hem wisselvallig gisteren, ik zag hem paar passjes geven die half aankwamen en niet zuiver waren, maar het is zijn debuut dus zat tijd om te groeien. Maar wat heb ik genoten van van Beek, verdedigend niets fout gedaan, straalt veel rust uit en is ook nog eens goed aan de bal. Samen met Kongolo heeft Feyenoord een zeer talentvolle achterhoede. Het is te hopen dat Kongolo niet ernstig geblesseerd is geraakt gisteren.

Als je zo debuteert in zo'n wedstrijd, doe je het gewoon goed. Hoorde hem na de wedstrijd praten tegen de verslaggever. Volwassen jongen, nuchter, zit gewoon een goede kop op. Die gaat er wel komen.

12 december 2014 om 10:14

Jawel maar hij is niet de volgende janmaat, bmi of verhulst. Zal miss nog een subtopper in europa halen

Deed het naar behoren, men moet niet overdreven natuurlijk, zit nog zat verbetering in qua passing.

Dammers vind ik wel een apart verhaal. Eerst verdediger, werd uit eindelijk aanvaller, scoort aan de lopende band en is nu weer bij af als verdediger. Daar hebben we eigenlijk weinig van gezien gisteren.

Hij speelde uitstekende gister. Maar dat terzijde. Wat betekent doorbreken in Nederland? Eigenlijk kun je pas van doorbreken spreken als een talent naar een grote buitenlandse club transfereert en het daar goed doet.

Hopelijk speelt hij vaker. Dan kan hij veel beter worden dan nelom die op zich ook al goed speelt

Het is ongelooflijk knap wat de jeugdopleiding doet de laatste jaren....
en dan zijn er nog een paar groeibriljantjes die komen zoals Jari Schuurman!!
zomaar even een elftal aan zelf opgeleide spelers kan je gaan invullen voor de komende jaren (al blijven die natuurlijk niet allemaal)
alleen keepers weet ik ff niet....

??
Lopes Cabral
van Beek
Kongolo
Woudenberg
Clasie
Vilhena
Schuurman
Manu
Anass
Boetius
12 december 2014 om 10:51

Keeper die jonge Poolse jeugdinternational Miazek ,die onder handen wordt genoemen door Oscar Moens. Je vergeet Nieuwkoop aanvoerder van oranje onder19 en Gronsveld.

Speelde goed en als ik Nelom soms zie stuntelen, dan denk ik dat deze jongen snel de vaste linksback wordt. Veel degelijker en voetballend niet zo onzeker als Nelom. Die schiet af en toe ballen lukraak door het midden weg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren