Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dynamo Moskou smeert PSV eerste verlies in Eindhoven aan

Laatste update:

PSV leek Dynamo Moskou het eerste puntenverlies in de Europa League aan te smeren, maar in de blessuretijd ging het donderdag mis: 0-1. De Russen trokken naar Eindhoven met vijftien punten uit vijf wedstrijden en de huidige nummer drie van de Russische Premjer Liga behield de volle score. Op voorhand waren de ploegen al zeker van de eerste en tweede plek in Groep E.

/

Voor PSV stond plaatsing voor de volgende ronde dus niet meer op het spel; de ploeg van trainer Phillip Cocu speelde alleen nog voor de winstpremie (200.000 euro) en de Nederlandse punten voor de coëfficiëntenlijst. PSV begon niet in de sterkste opstelling (zo zaten Georginio Wijnaldum, Luuk de Jong en Jeffrey Bruma op de bank), maar de Eindhovenaren werkten een alleraardigste eerste helft af. Florian Jozefzoon stuitte op keeper Anton Shunin, Jurgen Locadia kwam net niet bij de bal, diezelfde Locadia schoot naast en dat deed Memphis Depay ook.

Voldoende kleine kansen dus voor PSV en omdat de Moskovieten zich ook niet verstopten was de wedstrijd het aanzien zeker waard. Zo probeerde spits Kevin Kuranyi het met de hand en werd Remko Pasveer getest door venijnige schoten van William Vainqueur en Balázs Dzsudzsák. Zeven minuten voor rust kreeg Dynamo Moskou (zonder de geblesseerde Alexander Büttner) de grootste kans van de eerste helft: Artur Yusupov kopte op de paal en Kuranyi schoot de rebound naast.

/

Na rust hielden beide partijen de rijen gesloten en voor Phillip Cocu was dat het sein om De Jong de dug-out uit te sturen. Hoewel PSV wat meer van de bal zag, waren de kansjes voor de bezoekers. Douglas kopte recht op Pasveer af en diezelfde Pasveer stopte, met dank aan Nicolas Isimat-Mirin, een inzet van invaller Aleksei Ionov. Ook met De Jong inmiddels in het veld (voor Depay) stichtte PSV nauwelijks meer gevaar, al kopte Karim Rekik uit een hoekschop recht op de benen van keeper Shunin.

Het duel leek dood te bloeden, maar in de slotfase mocht Wijnaldum ook nog even invallen van Cocu. De eerste aanvoerder van PSV was direct gevaarlijk: na een heerlijke pass van Jetro Willems liet hij de bal tegen de paal hobbelen. Vlak voor tijd leek Pasveer een punt te redden door Ionov van scoren te houden, maar diezelfde Ionov scoorde in blessuretijd alsnog.

Panathinaikos - Estoril 1-1
Panathinaikos en Estoril waren in de groep van Dynamo Moskou en PSV al uitgeschakeld en voor beide partijen stond dus niet meer dan de eer en de winstpremie op het spel. Panathinaikos kon ook nog op gelijke hoogte komen met Estoril in de rangschikking, wat ervoor zorgde dat de Grieken het wel probeerden. Tien minuten na rust opende Marcou Karelis de score voor de thuisploeg, maar vlak voor tijd tekende Kléber namens de Portugezen voor de gelijkmaker. Dat zorgde ervoor dat Estoril als derde is geëindigd in de groep.

Denk je dat PSV ver kan komen in de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV speelde gewoon een goede wedstrijd, jammer dat de vele kansen niet werden benut. Guardado stond uitstekend te spelen als linker aanvallende middenvelder, lekker laten staan zo. Als PSV zo tegen Feyenoord en Twente voetbalt zie ik ze die 6 punten wel binnenhalen.

11 december 2014 om 20:53

wat een verademing eh, die Guardado! Elk duel 110% erin, vechten voor de bal en goeie pass in de benen.

11 december 2014 om 20:55

Alleen jammer dat hij die lonov zo door liet lopen bij de goalm

11 december 2014 om 21:10

ja dat zie ik nu idd ook..

11 december 2014 om 20:56

Ook tegen dit miljoenenteam met een half b-team prima gepresteerd...

11 december 2014 om 20:59

@PSV-ADO, inderdaad. Sierd de Vos vertelde dat Dinamo een begroting had die 5 keer zo hoog was dan die van Psv.

11 december 2014 om 21:02

mogen ze wel een miljoenenteam hebben maar wie was nou echt goed bij dat Moskou?dudszak en valbuena zijn goeie voetballers en dan houd het wel op.

11 december 2014 om 21:05

Prima gepresteerd? Man hou toch op. Als Ajax leuk speelt tegen Barcelona dan zijn de PSV'ers er als eerste bij om te benadrukken dat het om resultaat gaat. Nu dus ook. En hoezo goed gepresteerd dan? Er is welgeteld 1 pure kans gecreeerd en 4 halve kansjes die 90% misgaan. Ik vond het een bedroevende wedstrijd om eerlijk te zijn. Snel op naar feyenoord.

11 december 2014 om 21:07

PSV speelde ook met een halve b-ploeg en was gewoon in 2 wedstrijden veel beter als Dinamo. Twee lucky goals in 2 wedstrijden. PSV moet de kansen eens af gaan maken anders waren ze eerste in de poule geworden.

11 december 2014 om 21:11

Nouja zoveel verschil zit er nou ook weer niet tussen isimat of Bruma, maher of Wijnaldum etc. Ze zijn wel ietsjes beter maar nu doe je alsof de A-spelers er wel even overheen zouden denderen.

11 december 2014 om 21:20

Ach mentalist.
Wil je niet iedereen over 1 kam smeren. PSV speelde met dit mindere team gewoon een prima pot. Net als Ajax dat al de hele CL doet..

11 december 2014 om 21:21

zij waren ook niet compleet , aantal internationals geblesseerd

11 december 2014 om 21:23

Ik vond PSV helemaal niet prima spelen. Ze werden niet weggespeeld, en kregen de bal van voet naar voet. Maar echt eem vuist maken was teveel gevraagd. Ik vond het niet zo best. Maar een kinderhand is snel gevuld.

11 december 2014 om 21:25

Helemaal mee eens, wat een verschutting is dit psv toch voor Nederland.

11 december 2014 om 21:27

juist.. zoals PSV altijd de Europa League in gaat!!
nederland heeft de punten voor de coëfficiëntenranglijst hard nodig.. en wat doet PSV, juist met een halve b-elftal aantrekken!!

misselijk makend, egoïstisch

11 december 2014 om 21:33

klopt, vorig jaar ook al zo halfbakken

11 december 2014 om 21:36

Maher en Wijnaldum niet vergelijken. Dan moet je Hendrix en Ritzmaier vergelijken. Ritzmaier kwam erin en heeft niets gepresteerd. Jozefzoon en Locadia stonden erin, niets gepresteerd. Matige vergelijking..

11 december 2014 om 21:44

Maher en wijnaldum niet vergelijken? Het zijn toch concurrenten of niet??? Ritzmaier en hendrix hebben beiden geen pepernoot geraakt. Mijn punt is dat je niet kan spreken van een B-team als je kwalitatief nauwelijks achteruit gaat.

11 december 2014 om 21:54

@mentalist, gek he dat Ajax er op aangekeken word als ze weer verliezen?! Het is toch Ajax wat altijd het hardst roept dat ze de volgende ronde in de CL willen bereiken? Maar goed, jij zal nooit een kans overslaan om je gal te spuwen over Psv. Beide ploegen speelde op 30% en beide ploegen waren allebei al geplaatst , maar dan zijn ze nog verplicht om dit te winnen.

11 december 2014 om 22:08

Ambitie heet dat bootsjongen. En ik vind het lafjes van je dat je maar op de man speelt. Ik heb helemaal geen gal te spuwen over PSV. Maar jij bedekt deze prestatie weer onder de mantel der clubliefde. Ze speelden beiden op 30%? Dat zegt genoeg over PSV dan toch? Iedere wedstrijd spelen ze op 30% en daarom is het ook zo lamlendig.

11 december 2014 om 22:08

voetbalchick, PSV heeft sinds seizoen 2009/10 de meeste puntjes binnen gesprokkeld in Europa dus klagen zal ik maar niet doen.

11 december 2014 om 22:13

Ik bedek helemaal niets onder de 'mantel der clubliefde', ik vind het buitengewoon jammer dat PSV zich zelf zo tekort doet en dan in de laatste minuut nog de deksel op de neus krijgt. Daar baal ik gruwelijk van, die kansen hadden moeten worden afgemaakt; er had een tandje bij geschakeld moeten worden.

Edit: Je hebt trouwens gelijk, ik had dit niet op de man moeten spelen. Excuses daarvoor ;-)

11 december 2014 om 22:51

Als* vergelijkende vorm.

ON: Sterke wedstrijd van Pasveer toch wel hoor mag gezegd worden vind ik.

11 december 2014 om 23:04

Ja maar zoals we weten praat Sierd veel waardoor hij ook veel onzin praat.

Ik vond de uitspraak van Sierd al wat idioot klinken want met een begroting van 5x die van PSV zou Dinamo een van de grootste clubs ter wereld zijn.
Dus heb ik het even opgezocht.

Een paar jaar geleden had Dinamo een begroting van tussen de 65 en 80mln.

11 december 2014 om 23:20

Half B-elftal inderdaad. En Cocu had toch zo'n grote mond dat hij zijn sterkste elftal op ging stellen. Was belangrijk voor die 200.000 en de punten voor het Nederlands voetbal.. Wat een kansloos gezwam. Zeg dan gewoon meteen dat je spelers rust gaat geven.

11 december 2014 om 23:50

Geen punt bootsjongen. Ik heb helemaal niets tegen PSV. En in europa zijn we allemaal Nederland dus ik baal er ook wel een beetje van. Dan ga ik vol goede moed PSV kijken met hoopvolle uitspraken van cocu, en dan zie ik depay alles richting doel schieten, willems met zijn voorzetten. En dat flegmatieke gedoe rond het doel. Ik werd er niet warm van. Dan zie ik gisteren Ajax de sportieve plicht vervullen, geniet ik van feyenoord en balt PSV eigenlijk uit de toon. Gewoon jammer vind ik dat. Want in potentie zijn ze wel tot meer in staat.

12 december 2014 om 00:52

Haastrecht, Ionov, Denisov en Hobocan zijn spelers die met Zenit de uefa cup hebben gewonnen. Dinamo heeft niet voor niets de volle score uit 6 wedstrijden. Dat is echt een heel goed team. Ze winnen toch maar weer mooi ondanks dat er voor hun al 2 wedstrijden niets meer op het spel staat. Maar door valbuena en dudszak te benoemen laat je blijken dat je niks van de Russische competitie weet. Dat kan ik je verder overigens niet kwalijk nemen want die wordt bij ons niet uitgezonden. Die competitie is echter hard op weg om bij de top 5 beste competities te gaan horen, als ze dat niet nu al doen dan over 2 jaar wel.

12 december 2014 om 06:29

@ Farcities

So what, Nederland heeft op het moment de punten harder dan ooit nodig, als we dde Nederlandse eer nog een beetje willen redden moet er gewoon niet meer onnodig wedstrijden (dure punten) uit handen gegeven worden. Dat staat helemaal los van het feit wat clubs in het (recente) verleden hebben gedaan.

Het is in die zin ook niet te verklaren dat PSV met een B-elftal speelde, terwijl ze aan de andere kant roepen dat ze het "oh zo serieus nemen". Helaas doet PSV dat wel vaker terwijl onze clubs/competitie internationaal dit zich allang al niet meer kunnen veroorloven.

Voetbalchick snijd dus wel degelijk een goed punt aan, Voordat je over Ajax begint, Ajax moet nu ook eens beter voor de dag komen in de Europa League in plaats van die slappe hap wat we de afgelopen jaren gezien hebben.

12 december 2014 om 06:41

Zonder Psv deed nederland al niet eens meer mee. Doe niet zo dom.

12 december 2014 om 11:30

Het gaat hier niet meer om het serieus nemen. Als je geplaatst bent en je ook niet meer 1e kan worden, kan je je dit veroorloven. Waar doen we moeilijk om zeg. Niemand haalde zoveel punten binnen als PSV afgelopen jaren. En nu het kan en er een zwaar programma aankomt worden we aangekeken om 5 wisselspelers.

Maar als Feyenoord en Ajax dit zouden doen is er niets aan de hand natuurlijk. Ja dus.

12 december 2014 om 16:36

Sierd erger ik me al jaren aan, dat slappe gelul is idd onzin zie je maar weer.

11 december 2014 om 20:56

PSV-Feyenoord is een wedstrijd op zich. Obv deze wedstrijd kun je geen conclusies trekken maar ja ieder z'n eigen mening daarover. PSV speelde in de eerste helft aardig, maar in de tweede helft niet. Slordig, schoten waarvan je weet dat ze er toch niet ingaan. Jammer.
Guardado speelde overigens indd prima, maar hij was samen met Jozefzoon ook de enige die z'n normale niveau haalde.

11 december 2014 om 20:56

Het begint een beetje genânt te worden hoe de verdediging van psv staat te schutteren.

11 december 2014 om 20:58

@jariafca10, de verdediging stond niet te schutteren. Dit is pas het 3e doelpunt wat PSV dit seizoen te incasseren krijgt in het Philips Stadion.

11 december 2014 om 21:00

Maar het blijft gewoon slecht verdedigd.

12 december 2014 om 12:55

Wat wil je met Brenet naast je. Die jongen heeft nooit meer het niveau gehaald van begin vorig jaar. Volgend jaar verkopen en een nieuwe back up halen!

11 december 2014 om 20:56

Feyenoord speelt ook erg goed die wint PSV echt niet zomaar zeker met die verdediging van Psv. Tegen Twente hebben ze wel meer kans.

11 december 2014 om 21:09

Feyenoord speelt ook erg goed? Denk niet dat je t over feyenoord sevilla hebt? Dat was hotseklots voetbal maar wel met resultaat..
Ik zie ze juist minder kans tegen twente hebben!

11 december 2014 om 21:15

Ik denk dat de werkethiek van feyenoord de doorslag gaat geven. Maar aan de andere kant, als ik zie hoe PSV dinamo vandaag 90 minuten vastzet en van de mat speelt kan het weleens spannend worden.....

11 december 2014 om 21:22

Heet jij nosrtadamus?

11 december 2014 om 21:51

Tegen Sevilla was 1 van de mindere wedstrijden. Meestal spelen ze veel verzorgder voetbal. Het middenveld en de verdediging staan als een huis en spelen vaak prachtig combinatievoetbal en met veel pressie. Alleen voorin loopt het nog te vaak mis maar er wordt toch altijd wel 1x gescoord uit de vele kansen en dat is vaak al genoeg.

12 december 2014 om 18:13

11 van de laatste 13 gewonnen is niet wisselvallig volgens mij. die 3e positie is alleen te wijten aan de slechte start wat ook logisch is met een nieuwe trainer en veel nieuwe spelers.

11 december 2014 om 21:02

Ik niet, wat een wanprestatie weer van psv. Superslecht voor het Nederlands voetbal. Misschien dat ze eens een voorbeeld kunnen nemen aan Ajax en Feyenoord. Dit was wederom om te janken zo slecht.

11 december 2014 om 21:24

Vertel mij een wat feyenoord en ajax gepresteerd hebben in Europa de laatste 10jaar!..ben benieuwd naar jou reactie.

11 december 2014 om 21:31

Als je zo ver in het verleden moet graven, dan zegt dat al genoeg. Ajax heeft de laatste jaren zeer verdienstelijke resultaten gehaald tegen echte ploegen, geen jan lul clubjes als Ludogorets etc. waar psv van verliest. Feyenoord heeft het uitstekend gedaan tegen Sevilla, toch ook een club die net wat beter is als de clubs waar psv tegen heeft gespeeld. Dit is toch gewoon een wanprestatie van psv of niet? Benieuwd naar jouw reactie (het is jouw reactie met een w, niet jou reactie).

11 december 2014 om 21:49

ahhh gossie, werd je vroeger gepest door een psv supporter?
Iets misgelopen? Je afgunst naar psv toe is mooi!
Dit is een wedstrijd van niks, heb liever 0-1 verliezen dan dat ze er vol voor gingen en risico lopen dat een guardado, wijnaldum of een depay geblesseerd uitvalt! Noem het egoïstisch noem het blablabla, heb liever de volle 6 punten tegen twente en feyenoord dan vandaag winnen! En als ik nu vooruit kijk, zijn die 6 punten makkelijk haalbaar!

11 december 2014 om 21:53

Ajax overwintert nu voor de zevende keer op rij. Nu jij weer

11 december 2014 om 21:57

Hoe kan iemand nou door een psvsupporter worden gepest? Waar kunnen die mee pesten dan? Geen uitstraling geen identiteit al jaren geen resultaten.

11 december 2014 om 22:00

laatste 5 jaar dan ook goed... Dat psv 2jr onder niveau gepresteerd heeft klopt, maar ga me niet vertellen dat zowel ajax als feyenoord iets gepresteerd hebben de laatste jaren..en zeker feyenoord die mogen een keer overwinteren na 10 jr.. dus mondje dicht als je psv onderuit wilt halen.

11 december 2014 om 22:17

@markvan1978: PSV heeft de afgelopen zes seizoenen 77 punten verdiend voor Nederland in Europa, Ajax maar 63,5 en Feyenoord zelfs maar 9...

En nee, met maar vijf basisspelers met 0-1 verliezen tegen de nummer vier van Rusland (met een 5x zo grote begroting als Psv) is absoluut geen wanprestatie.

En Ajax? Ja, die hebben een keertje gewonnen van Barcelona. Maar of ze echt meekunnen met de grote jongens? Nee joh, natuurlijk niet. Dat laatste keer dat ze de poulefase van de Champions League overleefden was in 2005-2006 en de afgelopen vijf seizoenen zijn ze vijf keer met 4-0 of 4-1 weggetikt. En dat Red Bull Salzburg waar Ajax vorig seizoen kansloos door uitgeschakeld werd, das dat niet ook een beetje (in jouw woorden) een "jan lul club"?

11 december 2014 om 22:24

@claro2: PSV bestaat 101 jaar, speelt al 101 jaar op hetzelfde veld midden in het centrum van Eindhoven, is de op één na meest succesvolle club van Nederland en heeft een geschiedenis die uitpuilt van de clubiconen, culthelden en spelers van absoluut wereldniveau.

Het kan zijn dat de uitstraling en identiteit van PSV jouw niet aanstaan, maar zeggen dat PSV die niet heeft is eigenlijk te belachelijk en kortzichtig om serieus op in te gaan...

11 december 2014 om 22:52

Mark zoek eens op welke ploeg de laatste jaren de meeste punten heeft gehaald.

Ontopic
PSV heeft een prima wedstrijd gespeeld maar weet weer een wedstrijd niet vroegtijdig te beslissen. Wordt tijd dat men hier iets aan gaat doen, leuk spelen is één maar resultaat is het belangrijkste

12 december 2014 om 08:10

Founder:
Ga jij dan eens opzoeken wanneer psv voor het laatst een tweestrijd met een hoger geplaatste ploeg heeft gewonnen. Het is allemaal leuk en aardig namelijk, die puntjes die psv verdient, maar als geplaatste ploeg in een el poule is het lastiger om geen punten te winnen dan om ze wel te winnen. Het zou niet moeten gaan over de punten die psv behaald heeft, maar om de punten die ze zouden hebben kunnen hebben. Na jaren zwak spel in Europa en geen enkel aansprekend resultaat moet er vastgesteld worden dat ze het flink hebben laten liggen. Ook gisteren weer.

12 december 2014 om 09:16

@antonius: Antwoord op je vraag: 2012-2013, 3-0 en 3-1 tegen Napoli.

12 december 2014 om 12:57

Hij zegt vroeger, dus neem 10 jaar geleden, toen wij 4x achter elkaar kampioen werden en de halve finale CL haalde. Toen konden we jullie pesten. Jullie nu ons. En straks is het weer andersom...

Niemand haalde zoveel punten binnen als PSV afgelopen jaren, dus kom nou niet met Ajax overwintert al 7 jaar op rij. Daar zat nooit een mooie prestatie tussen.

12 december 2014 om 16:42

Psv gek, idd ja! 6 punten tegen Feyenoord en Twente makkelijk noemen? We gaan het binnekort meemaken. :D

12 december 2014 om 16:46

Psv-Ado, straks is het andersom? Dat jullie 4x achter elkaar kampioen worden? En halve finale CL? Met een aanstormend Feyenoord, en talentvolle lichting van Ajax veel succes.

11 december 2014 om 21:15

Wedstrijd helaas niet kunnen zien, hoe was het spel van PSV? En klimt Memphis al uit z'n dipje?

11 december 2014 om 21:29

Ze speelde vrij aardig bij vlagen maar t was nog slordig en soms wat te traag. Memphis z'n acties kwamen nog niet echt uit de verf. Hij wou naar mijn idee iets te graag maar ik zie het wel snel weer goed komen.

11 december 2014 om 22:00

Jij geeft wel een heel optimistisch en gekleurd wedstrijdbeeld weer zeg. Ze speelden bij vlagen aardig? Ze kwamen er bij vlagen doorheen zul je bedoelen, totaal geen idee achter het spel en ballen werden maar voor geslingerd op hoop van zege. En depay? Speelde aardig in de combinatie maar zocht die te weinig. Die heeft een dubbele liesbreuk opgelopen door zijn vele mislukte wanhopige doelpogingen. Heeft wel 15 keer geschoten waarvan 1 op doel.

11 december 2014 om 22:04

Bedankt! Hoop dat ze tegen Twente gewoon weer lekker volle bak gaan en laten zien waarom ze bovenaan staan!

Jammer dat PSV hier zelfs tegen een Dynamo wat op 70 procent speelt niet weet te winnen.

11 december 2014 om 20:53

Psv speelde zelf ook op 70%

11 december 2014 om 20:54

Hou toch met je 70.
Er is geen een team die op 70 speelt.
Als ze dat doen wint psv 10-0 van ze.

100 moet je gefocust zijn op de winst en er is geen een team die niet wil winnen.

11 december 2014 om 21:02

Het was duidelijk dat beide teams niet 100% speelden. Het leek namelijk wel een oefenpotje. En voor een oefepot zul je je als speler altijd minder kunnen opladen dan een belangrijke wedstrijd waar er veel op het spel staat.

11 december 2014 om 21:03

ja behalve al de ploegen die tegen Ajax spelen toch hypocriet gedoe

11 december 2014 om 21:10

Het valt me op dat als een Nederlandse ploeg beter is als de tegenstander in europees verband dat er altijd wordt gezegd dat de ander maar op 70 procent speelde of hun dag niet had. Ga toch eens uit van eigen kracht want op dit gebied zijn we maar een kritisch klote land.

11 december 2014 om 21:18

Amen. Als Ajax van Barca wint dan is het een b team wat op 10 procent speelt, maar andersom vegen ze weer hun eigen straatje schoon. Lachwekkend haha

11 december 2014 om 21:37

klopt heb je ook gelijk in, als we een goed resultaat halen europees gezien ligt het altijd aan de zwakte van de tegestander en nooit aan onze eigen krachten, zo werd zelfs de Finale van het WK gebagatelliseerd, knap als je dat kunt doen met zo een prestatie, hetzelfde gebeurt altijd bij goede prestaties in de El/cl door nederlandse cubs.

11 december 2014 om 21:52

Onzin zeg er is gewoon niemand die op 70% kan spelen tenzij we het over een salonremise hebben.
Maar op 70% verlies je gewoon 10-0.

11 december 2014 om 20:54

PSV was zeker ook op z'n 100% of niet?

11 december 2014 om 20:57

Deze onzin staat er ook altijd in een Ajax topic na een Europese wedstrijd. Dus vandaar

jammer! Toch een redelijk soepel psv gezien, ondanks aantal missende sleutelspelers..
1-0 of 0-0 was realistischer geweest.

Jammer psv verdiende meer

ontzettend jammer maar vanuit mijn optiek kan Cocu even gaan trainen op 3 dingen:

- Trainen op corners, want man man man
- Trainen op Voorzetten
- Trainen op de laatste pass en de afwerking.

jammer maar helaas

11 december 2014 om 20:53

Trainen op de aannamen van de jong

11 december 2014 om 20:54

Scheelt toch veel dat Narsingh er niet in staat, die zorgt toch voor wat meer aanvoer van de zijkanten.

11 december 2014 om 21:06

Ja eens per 10 wedstrijden als de tegenstander alle ruimte weggeeft. Hard lopen, rennen, nooit een goede voorzet of een kans afwerken.

11 december 2014 om 21:08

Ik denk dat de aanvoer qua voorzetten echt niet gebrekkig was. Willems gaf veel voor maar meestal voor de pot in plaats van gericht opties bekijken als laag voorgeven of naar penalty als rond de 5 meter.

11 december 2014 om 20:54

Jij kunt zo het vak in, jij maakt ze kampioen! Haha

11 december 2014 om 20:58

Persoonlijk liever niet kampioen met PSV bovendien zeg ik slechts wat ik analyseer als tv-supporter. En nou denk ik niet dat er een kijker was die zag dat er ontzettend veel voorzetten zijn gegeven en er maar weinig bruikbaar van was. Als dit wel zo was komt u maar door altijd in voor een goede discussie!

11 december 2014 om 20:56

Trainen op afmaken? Psv kan juist goed afmaken en scoort makkelijk

11 december 2014 om 21:01

Heb ik deze wedstrijd dan helaas niet gezien. Wijnaldum moet deze goal gewoon maken. 100 kans = is goal. Dat moet gewoon, bij Ajax in de Champions league, bij PSV in de Europa League, bij Cambuur in de Eredivisie etc. Dit is gewoon zonde. Daar bij komt dat er een goede laatste pass moet zijn. Die heb ik niet voor niets voor de afwerking genoemd

11 december 2014 om 21:13

en tegen Groningen ook niet..
Zo heeft psv wedstrijden dat de 2/3/4 -0 er zo in rolt en wedstrijden waar de 1-0 er niet in wilt..

12 december 2014 om 08:54

Dit is de eerste wedstrijd in het seizoen dat PSV niet heeft weten te scoren in het Philips stadion. In een overzicht van voetbalzone.nl stond PSV op nummer 2 qua gemiddelde aantal scorende doelpunten per wedstrijd, achter de Madrilenen wat niet zo gek is.

Het probleem zit hem in de organisatie. PSV wordt onrustig als de marge niet meer dan 2 doelpunten is. Zodra de 75/80e minuut aanbreekt dan gaat het vaak mis. PSV kan niet leunen op zijn organisatie zoals een Ajax en Feyenoord dat kan. Guardado zorgt al wel voor meer rust door middel van zijn ervaring en voetbalstyle, in vergelijking met vorig jaar. Echter gaat het nog te vaak mis.

11 december 2014 om 21:19

Helemaal mee eens. Als er een corner van PSV genomen moet worden dan zit ik bij wijze van spreken niet echt op het puntje van mijn stoel. Je weet toch dat 90/100 pogingen er niet in gaan. Dat was pakweg 10 jaar geleden wel anders, maargoed. Ze kunnen er inderdaad op trainen, maar niemand coacht elkaar daarin. Het moet allemaal wat scherper, zeker als je kampioen wil worden.

12 december 2014 om 08:58

Toen had PSV een Alex. Die kopbal tegen Arsenal . Enough said.

Erg zonde voor de coëfficiëntie dit zeg..

teams waren redelijk gelijk aan elkaar, psv was iets beter. Onverdiende overwinning van dinamo, gelijkspel of winst psv was terechter geweest. Guardado was beste psv´er, maar ook Rekik vond ik sterk spelen. Pasveer paar goede reddingen. Depay kleine verbetering tov vorige wedstrijd.
Mooi om te zien hoe Dzsudzsak ondanks een achterstand nog steeds een applaus krijgt van het psv publiek. Een echte psv´er in hard en nieren.
jammer van de overwinning, maar het ging nergens om.

Jammer had meer in gezeten. Gelukkig was de wedstrijd niet van belang

Dinamo is hier best goed weggekomen. Wedstrijd verdiende een gelijkspel, maar moet toegeven dat Dinamo het heel goed heeft gedaan door alle wedstrijden te winnen terwijl ze in de EL nou niet echt op hun best speelde zoals ze dat in de competitie wel doen. Ik denk dat Douglas in deze wedstrijd wel heeft laten zien dat hij degene is die Oranje op dit moment achterin nodig heeft. Continu druk coachend achterin en hij heeft zijn fysiek mee. Ideaal voor spelers zoals Martins Indi en De Vrij die allebei zo'n type speler naast zich nodig hebben.

11 december 2014 om 21:12

Hahaha buiten zijn lengte heeft Douglas helemaal niets. Ik hoop juist dat Guus heeft gezien dat hij de goede beslissing heeft genomen door hem niet op te roepen.

11 december 2014 om 22:47

Snelheid, fysiek, wilskracht, ervaring.. en hij kan net als martins indi en de vrij ook best een bal bij een middenvelder krijgen. Het is mij een raadsel waarom hij structureel genegeerd wordt.

12 december 2014 om 02:16

Douglas was echt niet geweldig deze wedstrijd hoor. Als Psv nog zoveel kansen creeert, kan je niet spreken van een goede wedstrijd van zijn kant. Zeker toen De Jong erin kwam zat Douglas regelmatig mis of was hij te laat.

Lekker dan.. beide wedstrijden de betere maar toch beide verliezen met 1:0 in de laatste minuut

Wat een trieste wedstrijd zeg. Dynamo vond het allemaal wel prima, en PSV kon totaal geen vuist maken. Wel genoeg kansen gehad om de wedstrijd op slot te gooien, maar zoals wel vaker werd er weer geen bal afgemaakt. Hopen dat het er tegen Twente en Feyenoord beter uitziet, dit was niet best.

Die verdediging.. pff wat een drama. En zullen we het ook nooit meer over douglas en nl elftal hebben?

11 december 2014 om 21:04

Brenet.....jezus die man kan niet voetballen. Die zal zelfs bij sommige jupiler league clubs op de bank zitten.

Wat waren alle corners beschamend zeg.. Zoveel tijd om daar op te oefenen en niet eens die bal voor kunnen geven pff..

Kopie van de eerste wedstrijd; psv komt prima mee, maar dynamo maakt het in de slotminuten af...

11 december 2014 om 21:15

Inderdaad. Cocu heeft niets geleerd van de heenwedstrijd en zo heeft hetzelfde scenario zich herhaald. Ik heb teveel slordige afwerkingen gezien van Luuk die grote kansen verprutste door erg scheef op doel te koppen en op de doelman terug te tikken Aan de andere kant maakte Dinamo Moskova die fout ook en ik snap dat niet. Denken ze soms dat de doelman er zo van zou schrikken dat hij met bal en al achterover in het doel zou kukelen?

Ongelofelijk dat PSV dit zo slap weggeeft... zo zet je Nederland lekker op de kaart. Wat een ongelooflijke slechte precisie bij de doelpogingen. Zo zonde. .

11 december 2014 om 21:32

Lekker boeiend of Nederland goed op de kaart staat, is al jaren niet meer het geval.
Doen alleen nog voor spek en bonen mee, zowel C.L. als E.L.

Tja, ik ga niet mee in de lofuitingen. Goed voetbal tot aan het middenveld is leuk en aardig, maar de eindpasses, acties en afronding zodra PSV dicht bij de goal was, is een degradatiekandidaat onwaardig.

Al sinds Dinamo-uit heeft PSV last van een scoringscomplex. Heel leuk dat beter zijn dan je tegenstander, maar het enige dat rest is dat je thuis van een ploeg verliest die je gewoon op had kunnen rollen met het vizier op scherp. Voorin denken de spelers dat ze beter zijn dan dat ze daadwerkelijk zijn, met als resultaat blinde ballen op doel (vooral van Depay, leg eens een keer af als je niet in vorm bent), terwijl er van positiespel en creatieve ideeën in de 16 geen enkele sprake was.

Jozefzoon en Brenet komen veel en veel te kort voor het niveau van Psv, waarmee al je gevaar van rechts al in principe weg is. Maher speelde weer verstoppertje ondanks een paar mooie ballen in de eerste helft. Locadia deed zijn best maar kan niet in zijn eentje tegen drie verdedigers staan. Alleen Willems was erg goed, maar ja, voor een assist heb je teamgenoten nodig die een bal normaal aannemen en af kunnen maken.

Dat laffe gedoe voorin heeft PSV nu al drie totaal onnodige nederlagen opgeleverd (heerenveen, 2x Dinamo) en daar zal het er op deze manier zeker niet bij blijven.

Op deze manier is de volgende ronde tegen elke tegenstander ook het eindstation. Hopelijk wordt er extra aandacht besteed aan stilstaande situaties en het afmaken, want dit is werkelijk topclub onwaardig.

Leuk dat de tegenstander een vijf keer zo groot budget heeft, maar dat is geen enkele reden om een verlies als dit dan maar zomaar te rechtvaardigen. PSV heeft dit helemaal zelf laten liggen.

Tja als psv zo tegen twente speelt vind ik het goed

11 december 2014 om 21:32

Moeten we wel scoren.

11 december 2014 om 22:09

Idd anders wint Twente met 1-0.

Jammer dat P.cocu dit duel niet helemaal serieus nam en mede daardoor werd er verloren. Geen schande, geen paniek, want de Eindhovenaren waren al geplaatst, en dat tegen een miljoenenploeg. Wel jammer voor de Nederlandse fans.

Nu aankomend weekeinde het Eredivisie duel spelen tegen FC Twente en je tegenstander opwachten voor de volgende ronde.

Daarna het inhaalduel spelen tegen Feyenoord en de laatste wedstrijd van het kalenderjaar spelen tegen Go Ahead Eagles en daarna de winterstop van een behoorlijk aantal weken.

11 december 2014 om 21:49

Ja, tegen een Miljoenploeg met geen topspelers. Middelmatige subtoppers komen daar terecht de echte topspelers gaan daar niet heen. Je zit de rest van je leven goed met geld als je in Rusland speelt, vooral voor Manolev, Douglas, Buttner enz...is dat toch lekker rentenieren.

11 december 2014 om 21:54

En wat te denken van een Valbuena. Ze doen niet voor niets mee om Champions League plaatsen in Rusland. Ze staan qua verliespunten zelfs 2e al zegt de stand dat ze 3e staan, maar ze gaan nog een duel tegemoet met Amkar Perm.

Ik beweer niet dat Dinamo Europese top is, maar dit is wel een ploeg die alles heeft gewonnen in deze poule waarin Psv, maar ook Panathinaikos zitten. Dat zijn geen makkelijke ploegen om te verslaan.

11 december 2014 om 22:23

Cska en Zenit hebben ook niet echt kunnen overtuigen in de CL. Moet ik wel bij zeggen, dat ze niet in de makkelijkste groepen zaten. Maar dat zat Ajax ook.
Ondanks de vele miljoenen die in Rusland omgaan, zie ik een Nederlans team wel winnen in de volgende ronde van de Uefa league als ze een Russich team treffen. Al heeft Zenit wel goede "top"spelers er tussen lopen.

Onnodig verlies, maar gelukkig ging het toch haast nergens meer over. Alleen jammer dat PSV nu geen punten pakt voor de coëfficiënten.
De volgende drie wedstrijden zijn veel belangrijker. Minder dan negen punten zou slecht zijn.

Als zelfs 200.000 euro niet meer belangrijk is san vraag ik me af hoeveel dit soort clubs in kas hebben.

11 december 2014 om 21:50

200.000 is voor een club als PSV ook geen vet pot.
Maar als je het toch kan binnenhalen.

11 december 2014 om 22:53

Met twee ton kun je negen weken het salaris van Luuk de Jong betalen, dus zo heel veel geld is het op dat niveau nou ook weer niet. En aan de andere kant: als je in een wedstrijd die eigenlijk nergens meer om gaat je elf beste spelers opstelt en één van hen raakt toevallig zwaar geblesseerd, dan kan dat uiteindelijk veel meer dan twee ton gaan kosten. Die afweging moet je ook maken.

zij zijn bestolen van een penalty, maar dat gebeurd vaker dan men denkt

11 december 2014 om 21:51

wie bestolen? Na herhalingen te hebben gezien heb ik voor beide clubs geen penalty geconstateerd.. Was geen hands in 1e helft en geen hands in situatie met wijnaldum..

12 december 2014 om 06:17

ik meen jullie dus, maar als jij zegt dat het bij wijnaldum geen penalty was, ja dan geloof ik je wel.

PSV kan wel degelijk goed voetballen, maar toch heb je de indruk dat bv. Een Feyenoord ondanks alle beperkingen als ze op stoom raken eerder in staat is Europees echt weer een keer te gaan stunten. Bij PSV lijkt het daarvoor allemaal te weinig doortastend.

Toch wel bijzonder om te zien, een exacte herhaling van de heenwedstrijd bij Dinamo. PSV de hele wedstrijd de betere kansen en uiteindelijk in de blessuretijd valt de 1-0 voor Dinamo Moskou. Toen gebeurde het vanuit een corner, nu gebeurt het door slordig verdedigen.

Depay speelt echt als een krant laatste weken. Wereldtalent toch? Rendement van niks.

12 december 2014 om 00:12

Want een neymar speelde wel gelijk goed bij Barca?

Toch zonde dat PSV niet professioneel genoeg is ook in de laatste seconden alert te blijven.

Zonde. Gelukkig niet heel erg, want ze waren al door.
Toch ga je de volgende ronde lekkerder in wanneer je de laatste paar wedstrijden gewoon gewonnen hebt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren