Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Neuer is het complete pakket en de meest foutloze speler die er is'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo en Lionel Messi staan de laatste tijd ieder jaar op het podium bij de verkiezing voor de Ballon d'Or en dat is dit jaar niet anders. De twee aanvallers krijgen nu concurrentie van een doelman: Manuel Neuer. Hij lijkt slechts een outsider te zijn voor het winnen van de prijs voor de beste speler van de wereld, maar Matthias Sammer geeft Neuer juist een erg goede kans.

/

Sammer weet dat velen van mening zijn dat een keeper de Ballon d'Or niet kan winnen. "Maar Manuel is het complete pakket en de meest foutloze speler die er is", meent de technisch directeur van Bayern München. "Hij heeft geen zwakheden en speelt geweldig als een sweeperkeeper. Hij is bijna een kunstwerk."

Volgens Sammer hoort Neuer de Ballon d'Or dan ook te winnen. "Messi stond in de WK-finale, Ronaldo won de Champions League, maar Manuel werd wereldkampioen", aldus de sportbestuurder. "Dat is toch wel even heel wat anders. Hij verdient de Ballon d'Or." Over 33 dagen wordt duidelijk wie zich de beste speler van de wereld in 2014 mag noemen.

Vind je dat Manuel Neuer de Ballon d'Or verdient?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Krijgt ook nooit een bal op goal...

11 december 2014 om 15:14

Klopt, ze kunnen net zo goed een steen nomineren voor de ballon d'or.. doet evenveel :'

On: Neuer is een geweldige keeper, onderscheid zich van de rest, is amper te betrappen op fouten. Helaas is het gewoon zo dat een keeper of verdediger de ballon d'or bijna nooit wint. Ik zelf vind dat Ronaldo hem verdient, met neuer als runner up.

11 december 2014 om 16:17

Ik vind dat neuer hem verdien want de verdedigers of keepers worden echt als stuk stront behandeld en begint saai te worden met Ronaldo en Messi elke x maar als 1 van die 2 hem zal willen is het Ronaldo en das zeker verdiend ! Hoop dat er volgend jaar dan een keeper of verdediger hem een keer wint maa dat zal wel niet!

11 december 2014 om 16:25

Waarom zou je een keeper of verdediger de gouden bal laten winnen. Dat slaat nergens op! De beste spelers zijn altijd aanvallende spelers en ook de spelers waar na hun carriere nog het meest over gepraat wordt. Bij Nederland hoor je toch echt het vaakst Cruijf, van Basten en Bergkamp, Bij brazilie hoor je Pele, Ronaldo, Ronaldinho en nu heeft iedereen het over ronaldo en messi. De ballon'dor ga je ook zeker niet aan een speler geven die niet eens de belangrijkste speler is in je team. Robben en Muller zijn sowieso veel belangrijker voor Bayern.

11 december 2014 om 18:02

@memphisdepay

Dat komt omdat je zonder doelpunten geen wedstrijd kan winnen, dus als een speler drie goals maakt word hij veel belangrijker geacht dan wanneer een verdediger drie goals voorkomt.. het slaat nergens op maar het is wel zo.

11 december 2014 om 15:24

Ja Maar daar zorgt hij zelf ook voor he. Hij staat vaak ver voor de eigen zestien en grijpt direct in waar nodig. Je moet je voorstellen dat een van de moeilijkste dingen voor een keeper is een tactiek waarbij die verdediging hoog staat. Wat Neuer doet lijkt heel makkelijk maar is in praktijk erg moeilijk. 1 fout en het is een doelpunt en hij is de schlemiel en zolang het goed gaat is hij de stille kracht dat het mogelijk maakt voor Bayern om perfect totaal voetbal te spelen.

Ronaldo neemt iedere week real bij de hand. Je ziet gewoon dat ze mentaal en tactisch eens stuk minder zijn als hij niet op het veld staat(o.a. tegen Dortmund halve finale). Ronaldo heeft met Real de CL gewonnen en Neuer het WK. echter was Neuer op het WK een 'gewone' keeper en niet de key player in het systeem. Hierdoor is CR7 in mijn meming gewoon iets beslissender geweest in het succes van het team. CR7 geeft real dat stukje onoverwinnelijkheid dat Messi aan Barca en Zlatan aan PSG geeft.

Messi heeft helaas na het overlijden van Tito een enorme dip gehad(voor zijn doende) speelde hij hierna erg slecht. Zlatan is een cult legende maar voor hem is het makkelijker voetballen in de Ligue 1 omdat verdedigers daar op kracht verdedigen zodat hij met zijn kracht techniek combo er vaak langs kan. Is een wereldtop speler maar doet het dit jaar niet zo goed als Ronaldo.

Daarom

Ronaldo
Neuer
Zlatan

in mijn mening. Messi mag dan de beste allertijden zijn zijn maar hij was niet de beste dit jaar

11 december 2014 om 17:56

Messi was ook beste speler op het WK volgens FIFA. Krijgt gratis prijzen... Neuer is inderdaad geen doelpuntenmaker dus dan houdt het op inderdaad. Kortzichtig maar waar

11 december 2014 om 15:29

Niet toevallig ligt het reddingspercentage van Neuer boven de 90% in de Bundesliga.

11 december 2014 om 16:10

Dan heb je de wedstrijd tegen Real Madrid gemist daar was hij echt dramatisch.

11 december 2014 om 16:57

Wat deed hij allemaal dramatisch?

Wij van WC-eend adviseren WC-eend. .

Deze man heeft ook het minste te doen van alle keepers die er rondlopen. Dat hij af en toe "stoer" mee wilt voetballen vind ik overigens alleen maar erg irritant. Als je het doet, doe het dan ook in de wat moeilijkere wedstrijden of is hij dan bang dat hij wel de bal om zijn oren krijgt?

11 december 2014 om 15:15

Wat een onzin, hij doet het wanneer hij de mogelijkheid krijgt. Logisch dat hij niet op de middellijn gaat staan als Ronaldo of Bale tegenover hem staan. Hij is niet dom natuurlijk.

11 december 2014 om 15:26

Nee, natuurlijk niet.. Dat deed die ook niet bij de CL, toen Bale 'm bijna afgestraft had voor het te ver uit komen van z'n doel.

11 december 2014 om 15:41

"Doe het dan ook in moeilijkere wedstrijden." Is het WK geen hoog genoeg podium?

En hij doet het zeker niet om stoer te doen, wat een onzin. Dat hij af en toe wat minder risico kan nemen is waar maar zijn fouten zijn op 1 hand te tellen.

Zet een Courtois in het doel en het spel van Bayern loopt gewoon minder soepel. De meeste keepers zitten vastgekleeft aan hun lijn. Niks dan respect voor Neuer.

11 december 2014 om 15:48

Champions League is van veel hoger niveau dan een WK. Daarbij, weet nog wel dat hij het tegen Real ook nog deed, kopte hij hem precies in de voeten van Bale, die vervolgens over een leeg doel heen schoot..

11 december 2014 om 16:01

Ja dat weet ik nog. Zulke fouten worden vaak afgestraft. Maar de reden dat hij het niet in moeilijke wedstrijden doet is dus ook ontkracht. En ik zeg ook niet dat hij foutloos is maar ik vind het gewoon knap dat hij het durft en dat hij het kan. Sommige keepers knijpen m al bij een corner.

11 december 2014 om 16:11

Tegen Real deed hij het ook maar Ronaldo schoot de bal net naast.

11 december 2014 om 16:20

Tegen Inter heeft Stankovic hem een aantal jaren geleden afgestraft vanaf de middelijn, prachtig doelpunt trouwens.

11 december 2014 om 16:45

Inderdaad in Schalke tijd nog ja. Een traumtor.

Daarentegen in zijn Schalke tijd ook paar keer sweeper reddingen, tegen Borossia bijvoorbeeld. Ook schitterend.

11 december 2014 om 16:44

Echt, ik lach me kapot over sommige Real fans, wij van wc een... En vervolgens zegt ancelotti een artikel hiervoor dat marcelo de beste lb is. Met andere woorden ancelotti mag zeggen dat marcelo de beste lb is maar sammer mag niet zeggen dat hij neuer de beste vind. Toppunt van arrogantie.

Niet akkoord. Er loopt er nog één rond die op dat niveau staat te keepen. Maar goed, Neuer is inderdaad heel goed.

11 december 2014 om 15:22

Neuer is gewoon de beste keeper op eenzame hoogte. Die andere komen er onder. Goede 2e zijn die Belg en Italiaan en chech. Word wel een beetje gek van die Ballon dor of zoiets ik kijk graag voetbal kan allemaal van ze genieten dus mij boeit het niet zo.

11 december 2014 om 15:43

Neuer staat niet alleen op eenzame hoogte. Courtois doet niet voor hem onder, behalve in het "sweepen".

11 december 2014 om 15:22

Tja, ik weet wie je bedoelt, en dat is een sobere keeper. Neuer een spectaculaire sweeperkeeper.

11 december 2014 om 15:48

Courtois over Neuer any day.

11 december 2014 om 16:06

Een sobere keeper. Serieus Courtois is een super keeper. Ik ben er 100% van verzekerd dat dit de allerbeste keeper ooit word. Pas 22 jaar en dan al cech uit het doel houden. Neuer is wel de beste keeper maar was op zijn 22e lang niet zo goed als courtois.

11 december 2014 om 17:01

Memphis
Ik vind Courtois de beste, maar tov van Neuer is hij een sobere keeper ja. Kan ook heel goed uitkomen maar in een minder spectaculaire stijl, al vind ik hem wel betrouwbaarder.

Waarom kan een sobere keeper geen topkeeper zijn volgens jou? Van der Sar was ook een kalme, sobere keeper.

11 december 2014 om 15:27

Neuer is terecht de beste doelman ter wereld. Naast het sweepen verricht eveneens grandioze reflexen op de lijn.

Je zag toch duidelijk als bayern tegen de absolute top komt dat dit ook geen wereldkeeper is. hij wint het wk daarom wint ie hem niet. CL wordt haast bijna het hele seizoen doorgespeeld dus ronaldo zijn niveau is veel hoger en beter klaar. Maarjah het is toch een prijs wat niks betekent

11 december 2014 om 16:03

Het enige wat ik hier duidelijk zie is dat jij onzin uitkraamt..

Dus omdat Neuer tegen Real een paar goals om de oren kreeg is hij (volgens jou logica) geen wereldkeeper? Maar dat hij tegen andere topteams/landen wereldreddingen heeft zitten maken dat negeren we gewoon ff.

Wie is dan (volgens jouw logica) wel een wereldkeeper?

Courtois? Nee kan niet, want hij kreeg er ook 4 om de oren in de finale tegen Real.
Buffon? Onmogelijk, want speelt niks klaar als ze tegen een echte topper komen.
Casillas? Nee, in de finale werd hij gered door Ramos, anders was het een zware ondergang voor hem na die verschrikkelijke blunder.

En dan zeg je nog dit: "cl wordt haast bijna het hele seizoen doorgespeeld dus ronaldo zijn niveau is veel hoger en beter klaar".

Ik heb hier veel slechte argumenten gelezen, maar deze is zo geniaal dat die op eenzame hoogte staat.

Dat Neuer een foutloze speler is, is precies de reden waarom Ronaldo gaat winnen.
Ronaldo maakt meer fouten, absoluut. Vooral die vrije trappen van 40 meter afstand slaan soms nergens op, maar als er 1 of 2 invliegen op een belangrijk moment heeft het wel rendement.

Door het risico wat in zijn spel zit wint Ronaldo wedstrijden voor zijn ploeg.
Een keeper kan dat niet en daarom wordt een aanvaller vaak over een keeper,verdediger of spelmaker gekozen.

Bayern- Real Madrid 0-4
Real Madrid- Bayern 1-0
Foutloos..
Bayern krijgt het een keer moeilijk en hoppakee 5 tegen in twee wedstrijden.
Neuer is een hele goede keeper, de beste keeper zelfs, maar zeker niet de meest foutloze speler.

11 december 2014 om 17:42

Want tegendoelpunten zijn per definitie fouten?

Als ik morgen dus een wedstrijd keep en 5x een 1 op 1 pak maar er ook 4 tegen krijg omdat ze 2 op 1 doorkomen en kunnen scoren, heb ik alsnog slecht gekeept?

Hoe werkt dat andersom? Ieder schot wat bijvoorbeeld Ronaldo lost waaruit geen goal komt is een fout?

11 december 2014 om 18:52

Ja dat is zwak geformuleerd van me, maar ik bedoel dat er zaten zeker een paar tussen die die kon hebben.

12 december 2014 om 08:17

Het is moeilijk te accepteren he de waarheid? Neuer is NIET de beste. Punt uit.

12 december 2014 om 09:37

Waar zeg ik dat Neuer de beste is? Ik geef alleen aan dat het argument van Psvfan26 waardeloos is.

Verder uitstekende inhoudsvolle reactie. Ben jij echt 29? Ik zou het eerder op 14 schatten gezien jouw reactie.

Oh mijn god waar hebben we het over. Het is een keeper geen veldspeler.

Hij verdiendt sws. Okk waren Messi en Ronaldo 10000x beter. Want ik ben wel zat met ene jaar messi ene jaar Ronaldo. Het zou best mooi zijn als allebei de fans stil zijn l.

Only Ramos, Ronaldo and Aguero can Neuer look like shit.


Srry voor slechte engels

"messi stond in de WK-finale, Ronaldo won de Champions League, maar Manuel werd wereldkampioen", aldus de sportbestuurder. "dat is toch wel even heel wat anders. Hij verdient de Ballon d'or.

Mag ik deze uitspraak nomineren voor het grootste kulargument tot nu toe met betrekking tot de Ballon d'or?

Is niet eens beste keeper ter wereld

Gisteren een Argentijn (zanetti) die Messi ("toevallig" ook een Argentijn) de beste vindt en nu een Duitser die landgenoot Neuer de beste vindt.

Is er een Portugees beschikbaar die Ronaldo de beste vindt ?

Snappen die landgenoten/ploeggenoten dan niet dat hun verhaal compleet ongeloofwaardig is omdat er met recht en reden aan hun objectiviteit kan worden getwijfeld ?

Buffon heeft de beste omschrijving gegeven : ik weet niet wie de Gouden Bal dient te krijgen want ik snap helemaal niet op basis waarvan die wordt toegekend.

Ik onderschrijf bij deze de mening van Buffon.

12 december 2014 om 12:09

De prijs gaat naar de beste speler van het jaar. Omdat Messi en Ronaldo de prijs eerder al hebben gewonnen betekend niet dat je hem dan maar aan Neuer moet doen. Het is echt totale onzin dat iemand van de wereldkampioen die bal moet winnen. Betekend dat duitse en spaanse spelers de beste papieren hebben in het algemeen. Ronaldo heeft dit jaar het beste gepresteerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren