Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'In de Champions League missen we juist arrogantie'

Laatste update:

Ajax doet nu al jaren achter elkaar mee in de Champions League en heeft ieder seizoen weer de doelstelling om te overwinteren in het miljoenenbal. Dat is echter steeds niet gelukt en ook dit seizoen is een plek in de knock-outfase van de Europa League het hoogst haalbare. Ricardo van Rhijn baalt daarvan: hij vindt het tijd dat Ajax eens wat gaat laten zien buiten de eigen landsgrenzen.

/

Volgens de rechtsback ontbreekt de overtuiging bij de Amsterdammers. "Ajax heeft het imago van een arrogante club, maar in de Champions League ontbreekt het ons juist vaak aan gezonde arrogantie", zegt hij in gesprek met Voetbal International. "Zeker in Europa moeten we meer rendement uit ons balbezit en ons positiespel halen."

"Na de winter heeft niemand het in de Champions League nog over dat leuke veldspel van Ajax in de poulefase. En terecht. Want het heeft ons niets opgeleverd", aldus Van Rhijn, die opmerkt dat Ajax nu vaak genoeg 'op de bek is gegaan' in het belangrijkste Europese clubtoernooi en dat men niet kan blijven zeggen dat de Ajacieden moeten leren van hun fouten. Woensdag heeft Ajax tegen APOEL Nicosia aan een gelijkspel voldoende om zich te kwalificeren voor de Europa League.

Ajax had dit seizoen kunnen overwinteren in de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die champions league kan me gestolen worden. Laat het maar eens zien in de europa league. Wanprestaties worden daar bij de vleet geboekt.

10 december 2014 om 15:48

Ik denk dat hij met arrogant ook gewoon smerig zijn bedoeld, bijvoorbeeld die overtreding van ibra of Serero, als Serero gewoon schreeuwd en blijft liggen krijgt ibra rood. Maar hij staat meteen op.
Ibra gaat bij een mini tikje al liggen en dan krijgt de tegenstander al geel

10 december 2014 om 15:52

Ik ben het niet met Ricardo eens, ik vind juist dat ajax arrogantie in overvloed heeft. Dit jaar ontbrak het aan geloof en durf. Vanavond alle schroom van je af voetballen en laten zien dat het wel in de ploeg zit!

10 december 2014 om 15:57

hoe kan je nou arrogant zijn, maar geen geloof en durf hebben? Beetje tegenstrijdig, niet?

10 december 2014 om 15:59

Je moet eens opletten hoeveel mensen arrogantie roepen en niet eens weten wat het betekend. Als het om Ajax gaat is het arrogant ok in en uit te ademen blijkbaar.

10 december 2014 om 16:07

niekianie

Dus jij bestempelt geloof en durf als arrogantie? Lekker is dat. Als je nou zelfverzekerd had gezegd.

10 december 2014 om 16:16

Ajax als club is niet arrogant maar de aanhang van de club over het algemeen wel. Niet allemaal natuurlijk. Wat dat betreft heeft Van Rhijn wel gelijk. Ze mogen Europees wat meer branie tonen.

10 december 2014 om 16:19

Ik heb spelers van Ajax ook dit seizoen horen zeggen dat ze van PSG thuis ging winnen en dat ze Barca ook dit seizoen weer klop geven (of iets in die richting, gaat om het idee). Dat zijn teksten die je als arrogant of zeer zelfverzekerd zou kunnen beschouwen. Op het veld vind ik dat Ajax daar alles aan gedaan heeft overigens (ik vind niet dat ze zonder lef gevoetbald hebben), maar lef op en buiten het veld is wel iets anders. Buiten het veld is het eerder arrogantie, denk ik.

10 december 2014 om 16:22

Ik bestempel helemaal niks, het is gewoon een feit dat het onmogelijk is om arrogant te zijn, maar geen geloof en durf te hebben, want dat zijn inderdaad kenmerken van arrogantie.

10 december 2014 om 16:31

Het is gewoon een feit....maar toch kan ik er niets van terug vinden als ik even zoek op internet.

Geloof en durf hebben heeft in mijn ogen niets met arrogantie te maken. Geloven in jezelf is een kernwaarde die je je kinderen meegeeft zodat ze zich niet minder voelen dan de rest. Als jij je minder voelt dan een ander is de kans op arrogantie juist groter, omdat je jezelf beter voor wilt doen dan je bent. Durf is een teken van doorzetting, geloven in eigen capaciteiten. Dat hoeft echt niet arrogant te zijn.

10 december 2014 om 16:58

Arrogantie kan voorkomen uit onzekerheid. Iemand voelt zich onzeker maar probeert dat de verbergen door juist heel neerbuigend naar anderen te zijn in de hoop dat mensen tegen hem op gaat kijken. Geen geloof en durf hebben kan dus prima samengaan met arrogantie.

10 december 2014 om 17:02

Er werd gezegd dat er kansen lagen tegen PSG omdat ze niet zo geweldig spelen en elke ploeg zwakheden heeft. Als je die kan benutten, is het mogelijk om zo'n wedstrijd te winnen.

10 december 2014 om 17:04

Geloof in jezelf en durf horen zeker bij arrogantie. Arrogantie zou je het beste kunnen omschrijven als een extreme vorm van zelfvertrouwen, maar dan niet op een positieve manier.

10 december 2014 om 17:58

Nee het hoeft natuurlijk niet arrogant te zijn, maar andersom geldt het wel. Als je arrogant bent, heb je ook automatisch geloof en durf. Als dat niet zo is, dan doe je alleen alsof je arrogant bent, lijkt me

10 december 2014 om 19:57

Ibra goeie speler maar ego , onsportief en misselijk

10 december 2014 om 16:55

Je hebt gelijk. Gwn laten zien op je eigen niveau

Het resultaat telt, en niet hoeveel balbezit je hebt. Dat hebben we tegen PSG wel gezien, want toen speelde Ajax een half uur best leuk maar ze vertikte het om het af te maken. PSG stond er bij en keek er naar maar maakt het uiteindelijk wel af, en nu is PSG naar de laatste 8 van de CL en staat Ajax met lege handen.

10 december 2014 om 18:05

16*

Met spelers als van de Hoorn, Zimmling is er weinig reden om arrogant te doen in de Champions League. Zo lang Ajax dit soort spelers Europees laat meespelen tegen grootmachten als Barca en PSG moeten we als Nederlanders bidden voor een punt.

10 december 2014 om 15:50

Zimling was anders in de eerste wedstrijd tegen PSG opvallend goed. Maar die zul je wel niet gezien hebben. Wat Ricardo hier zegt, alles mag wat harder, mannelijker, arroganter.

10 december 2014 om 15:53

Onopvallend goed bedoel je denk ik, want heb hem niet veel bijzonders zien doen. Misschien een stille kracht (wat ik een onzin term vind) net als Timmy Simons in zijn gouden jaren bij Psv.

10 december 2014 om 17:14

Timmy, geweldige kerel. Morgen wordt hij 38, en hij kan het vieren met een Europese overwintering

10 december 2014 om 17:23

Nummero

Onopvallend was hij niet die wedstrijd. Als jij hem onopvallend vond dan zat je niet goed te kijken. M

10 december 2014 om 17:45

Nigel de Jong is ook een stille kracht. Hij verzet zo veel werk en het valt niet eens op. Alleen zijn gekke tackles vallen op. Maar ja, de andere 15 zijn wel goed. Zimling speelde die wedstrijd zeker sterk en bracht aanvallend veel...

10 december 2014 om 15:51

Ik ben het met je eens dat er wat betere spelers in het elftal moeten komen. Maar tegen clubs als Barca/bayern/real is het altijd hopen op een wonder. Het is jammer dat het salaris plafond verhogen tegen de filosofie van ajax ingaat, want anders kun je de grote talenten een stuk langer vasthouden en ook grotere namen halen.
Maar ik blijf erbij dat ik het ontzettend knap vind van ajax, altijd de mindere op papier, maar nooit ingraven, altijd proberen de beste op het veld te zijn.

10 december 2014 om 15:54

En altijd met lege handen staan. Wonnen ze maar eens lelijk, ook dat telt.

10 december 2014 om 15:56

Daar moet ik je gelijk ingeven. Complimenten hoe Ajax de wedstrijd altijd ingaat. Ik denk dat de Boer hier een groot aandeel in heeft. Zijn vertrek zou toch wel het grootste gemis zijn voor Ajax.

10 december 2014 om 16:13

Klopt de boer is echt van onschatbare waarde. Zijn grootste puzzel blijft om die mentaliteit er op een zondagochtend in Leeuwarden ook eens in te krijgen.

Wat betreft betere spelers, dat weet ik niet. Ajax wil de beste opleider zijn en inherent daaraan is dat je jonge spelers inpast en dat kost tijd voor die hun niveau halen. En in die periode speel je juist je groepsfase wedstrijden. Voor je op stoom bent lig je eruit.

Maar laten we nu wel zijn, als je die poules bekijkt zitten er echt een aantal tussen waarin Ajax totaal niet kansloos zou zijn. De lotingen zijn gewoon steeds bizar nadelig uitgepakt. Maar ik heb nog best hoop op toekomstige overwintering. Ajax is een goede weg ingeslagen en er is reden aan te nemen dat ze sterker kunnen worden.

Ik denk dat ze wel arrogant genoeg zijn hoor, denk dat het eerder een kwestie is van centjes.

Men zegt toch ook niet over een degradatiekandidaat dat wanneer ze wat arroganter zouden zijn, dat ze dan kampioen kunnen spelen?

Neen, dat zegt men niet. Men weet gewoon dat het ook daar om de financiën gaat.

Beneliga nu en Ajax zal wel af en toe overwinteren.

10 december 2014 om 16:04

Je moet het nou ook niet zo letterlijk opvatten. Wat hij er mee bedoelt is is dat ze met durf moeten spelen met de gedachte dat ze kunnen winnen. Je zag tegen Barca bijvoorbeeld heel goed hoe ze met ontzag aan het spelen waren. Ze durfden namelijk niet echt fel in een duel te gaan en ook durfden weinigen hun directe tegenstander uit te spelen.

10 december 2014 om 16:10

Precies, de situatie is enogzins vergelijkbaar. Al heeft de eredivisje natuurlijk wel een veel breder deelnemersveld dan de groepsfase van de CL. De kans op overwintering is wel aanwezig alleen beschikt Ajax niet over de ideale middelen.

Beneliga zou in mijn opzicht een verbetering zijn voor de top ploegen in België en NL maar ik verwacht veel weerstand van de wat lager geklasseerde teams.

10 december 2014 om 16:18

Dat is zo. De huidige middenmoot van België en Nederland wil er niet van weten.

Maar als de top 5 van België en Nederland toch zo'n Beneliga starten en aan de rest vraagt wie er wil meedoen, dan slaan die 'kleine' opportunisten elkaar de kop in om te mogen meedoen.

Het is een keuze dat we moeten maken. Ik kan best genieten van het voetbal uit de Lage Landen zoals het nu is. Ook al is de kwaliteit gedaald tov 20 a 30 jaar geleden.

Maar ik ben wel realist genoeg om in te zien dat zonder schaalvergroting en de bijhorende zakken geld we nooit zullen kunnen aanhaken bij de top van Europa. Op een lucky season om de 30 jaar na dan.

10 december 2014 om 20:19

De top van Nederland wil er ook niet aan, want dan maken ze nog minder kans op CL-voetbal.

10 december 2014 om 20:20

Ik snap inderdaad ook niet dat bijvoorbeeld Cruijff denkt dat je door beter op te leiden nu mee kan komen met de top. Daar is naast die opleiding gewoon geld voor nodig. Heel veel geld.

11 december 2014 om 12:36

Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Zou bij een Beneliga wel terecht zijn als het aantal plekken voor CL en uefa cup samengevoegd wordt.

Nederlandse clubs hebben niets meer te zoeken in Europa. Spelers blijven niet lang en het niveau wordt steeds slechter.

ajax moet zich realiseren dat er in de champions league niks te zoeken is.
Net als andere Nederlandse clubs.
Het is leuk voor Nederland dat we meedoen aan de Champions league maar we liggen er toch alweer uit in de groepfase.
Achja ze doen wel ervaring op en het zijn vaak grote tegenstanders die naar de arena komen.
Dat is ook wel weer leuk voor het publiek.

10 december 2014 om 15:55

Als Basel het kan kunnen PSV Feyenoord en ajax het ook. Kom op zeg, zonder vertrouwen lukt het inderdaad nooit.

10 december 2014 om 16:07

FC Basel heeft 2 keer in zijn bestaan overwinterd in de Cl.

Ik zou die nu niet als referentie nemen.

10 december 2014 om 16:28

Die 2x waren wel in de afgelopen 5 jaar, in dezelfde tijd waar er niet 1 nederlandse club datzelfde wist te doen. Dat zij 30 jaar geleden niet veel voorstelde kan mij niet zoveel schelen. Ze presteren op dit moment, ook tegen grote ploegen.

10 december 2014 om 16:49

Realww,

FC Basel heeft in 2011/12 overwinterd in de CL en in 2002/03.

Ajax heeft sinds het ontstaan van de CL in 1992 5 keer overwinterd in die Cl.

2005/06, 2002/03, 1996/97, 1995/96, 1994/95.

Maar hou jij maar vol dat FC Basel het beter doet hoor.

10 december 2014 om 17:08

In de afgelopen vijf jaar heeft Basel het beter gedaan Europees gezien dan Ajax. Zijn veelvuldig tot de kwartfinales/halve finales gekomen in de EL en zijn nu ook twee keer in de knock-out fase gekomen de afgelopen vijf jaar. In die periode is Ajax niet verder gekomen dan achtste finale EL en een derde plek in de CL.

10 december 2014 om 18:03

Vergeet niet dat ze dit jaar ook door de groepsfasen zijn gekomen. Ze hebben Liverpool gister achter zich gelaten.

11 december 2014 om 06:46

lennonturbo,

Dat is zo, maar het gaat over overwinteren in de Cl.

10 december 2014 om 15:56

Ben ik het mee eens. Er mag daarom ook best eens uitgesproken worden om volop voor de Europa League te gaan. Tuurlijk kom je hier ook zware tegenstanders tegen maar ik krijg het gevoel dat ze het hier als een troostprijs zien in Nederland...totaal niet realistisch meer helaas.

10 december 2014 om 16:07

De kampioen van een competitie heeft altijd iets te zoeken in de Champions League (hoe heet die competitie ook alweer?). Juist de nr's 3 en 4 van de grote competities mogen er van mij wel uit. De Uefa moet eerst de boel eens maar wat rechter trekken.

10 december 2014 om 16:13

myvision,

Als we terugkeren naar de tijd waarbij enkel de kampioenen aan de CL mogen deelnemen, dan devalueert de kwaliteit en spektakelwaarde enorm.

Ik zit echt niet te wachten op CL wedstrijden tussen Ajax en pakweg F91 Dudelange.

Dat de clubs uit de Lage Landen niet meer meekunnen met de top is misschien spijtig, maar het alternatief is het aangluren niet waard.

10 december 2014 om 16:37

"vroeger" speelden de lage landen het mooiste voetbal, dus als het heeft gekund dan kan dat nog steeds. Daarvoor is er wel een aanpassing nodig in de lage landen competitie indelingen (evt Beneliga) en moet de Uefa de sport eens echt wat eerlijker maken. Kijk eens naar hoe ze dat doen bij de Amerikaanse sporten. Salary caps, sjeiks uitbannen, CL-TV-gelden voor iedereen hetzelfde etcetc. scheelt al een heel hoop.

10 december 2014 om 20:19

Je kan sjeiks of andere rijken mensen niet uitbannen. Voetbalclubs zijn ook gewoon bedrijven en bedrijven kunnen overgenomen worden.
Het is ook te laat om de budgetten in heel Europa te nivelleren. Er zit zoveel geld in het voetbal en geld staat nou eenmaal gelijk aan macht.

10 december 2014 om 20:22

@iedereen komt: deel heb je gelijk, maar het is natuurlijk wel erg vreemd dat een kampioen van België en Schotland eerst meerdere kwalificatierondes moet overleven, maar de nummer 3 van Spanje, Duitsland en Engeland zich rechtstreeks kwalificeert.

Wat mij betreft mogen van die 3 landen er nog altijd 4 deelnemers meedoen, maar alleen de kampioenen zouden zich nog rechtstreeks mogen kwalificeren.

10 december 2014 om 17:04

Dan kun je de hele CL net zo goed uit alleen Bayern, Real Madrid, Barcelona en Chelsea laten bestaan aangevuld met wat nummers twee en drie uit de grotere competities. Er zit genoeg spul in wat geen kans maakt op de CL en niet verder komt dan de groepsfase, als je dat er allemaal uithaalt blijft er van de CL niets over. Hoewel het jammer is dat de Nederlandse clubs in Europa weinig kans maken om ver te komen is het voor de spelers alsnog beter dan alleen maar de nationale competitie en beker te spelen.

Dit roepen ze al vier jaar lang bij Ajax. Mooie resultaten zoals barca thuis vorig jaar en Milan uit. Maar wanneer het er echt om gaat zoals apoel uit en paris thuis, staan ze er niet. Dan mis ik de beleving en strijd en spelers die de trekker over kunnen halen. 4 Jaar lang horen we vrijwel elke cl avond een Frank de Boer die teleurgesteld is maar vond dat ze dominant waren en veel kansen hadden. Laat het eens zien van Rhijn ipv het hoog van de daken te schreeuwen, niet de eerste keer overigens. Geen schande dat je het niet redt, maar ga niet lopen doen alsof je bij de Europese top hoort.

10 december 2014 om 17:34

Ze doen niet alsof ze bij de Europese top horen. Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen bij Ajax de laatste jaren.

Apoel uit speelde Ajax gewoon goed en verdiende ze te winnen. Alleen benutten ze de kansen niet en kregen ze een onterechte penalty tegen.

Ajax heeft op dit moment gewoon een te onervaren ploeg om wedstrijden tegen lastige Europese tegenstander te winnen. Volgend jaar kan dat anders zijn. Met Van Rhijn, Veltman, Cillessen, Boilesen, Klaassen, Andersen, Milik, El Ghazi en Kishna een jaar verder kan je gewoon van Psg winnen hoor. Die ploeg is helemaal niet zo goed als veel mensen denken. Ik heb er in iedergeval vertrouwen in dat we volgend jaar overwinteren.

ik lees steeds vaker dat de Ajacieden geen excuses meer zoeken voor fouten of laag rendement maar dit hunzelf verwijten. ik heb ook steeds meer het gevoel dat Ajax en de spelers daar bewust iets aan willen doen - het zelf bewustzijn wordt groter... hopelijk vertaald zich dat volgend jaar in een overwintering!

er zal altijd geluk in de loting voor nodig zijn en dat heeft Ajax al jaren niet...

10 december 2014 om 15:58

In elke poule heeft Ajax het moeilijk. Paris was thuis echt wel te pakken, maar men gelooft er amper in. Elke keer dat geneuzel over die loting. Die krijg je sowieso. Apoel uit moet je dan pakken en thuis zeker.

Tja, er zijn ook gewoon steeds twee clubs die duidelijk beter zijn. Maar wat niet wordt genoemd is dat Ajax na de winter ook steeds na 1 ronde is uitgespeeld in de Europa League. Terwijl daar juist de kansen liggen op overwinningen. Als ze daarin nou eens wat meer laten zien pakken ze ook wat extra punten wat misschien een keer een geplaatste status op zou hebben geleverd. Dan tref je een volgende keer misschien 2 haalbare tegenstanders in de CL poulefase in plaats van maar 1.

Maar goed, dat hele lotingsysteem gaat toch op de schop. Misschien pakt het gunstig uit.

Ben het helemaal eens met van Rhijn! Ajax speelt al jaren leuk mee in de CL, maar komt nooit door de groepsronde heen. Mede door de loting natuurlijk, maar Ajax moet met een uitstraling spelen van: er valt hier helemaal niets te halen! En als ze uitspelen moeten ze knokken voor de 3 punten en niet snel tevreden zijn met 1. Ajax moet meer durven en meer iniciatief tonen in een wedstrijd, want iedere keer dat het dat deed ( tegen Barca, City en Milan) dan zie je dat Ajax het kan. Ook tegen de topploegen.

10 december 2014 om 16:16

Barca, Milan en city waren leuke resultaten, maar telkens ging Ajax eruit. Het zijn knappe overwinningen, maar vrijwel nietszeggend. Barca was zo goed als door, ging echt niet tot het gaatje. Milan hetzelfde verhaal. Win eens van paris st Germain thuis en apoel uit, show het eens als het echt om de knikkers gaat.

Het lijkt me beter dat Ricardo eerst even opzoekt wat arrogantie precies betekent. Dit is nogal gênant.

10 december 2014 om 16:10

Jij mag wel wat aan je pragmatisch vermogen doen om dingen goed te kunnen interpreteren. Van Rhijn bedoelt dat er wat meer zelfverzekerdheid en bluf mag zijn (=gezonde arrogantie), gezien de wedstrijd in Barcelona bijvoorbeeld een terechte conclusie. Ajax stond altijd voor zelfverzekerdheid, maar in Europa is dat een beetje aan het wegebben. Vooral straks in de EL moet Ajax er voor zorgen dat clubs die normaal gesproken niet beter zijn dan Ajax ook niet het gevoel hebben dat er iets te halen valt.

10 december 2014 om 16:18

Tja dat is het hem juist. Dan denk je ze winnen wel even van bijvoorbeeld Boekarest of Salzburg, maar dat gebeurt dan ook niet. Met andere woorden, overschat Ajax zichzelf niet flink.

10 december 2014 om 16:34

Na Boekarest thuis (was ik bij op 14feb, Valentijnsdag, "naar het theater" met de vriendin Kon ze waarderen) dacht ik ook dat Ajax het in de pocket had, klasses beter.hadden alleen 3-4x meer moeten scoren, dan zou het in Boekarest een formaliteit zijn geweest. Zo dodelijk waren ze weer niet waardoor ze er weer eens schlemielig uitvlogen.

Dus moet Ajax daar wat aan doen. Zichzelf overschatten absoluut niet, meer van eigen kracht uitgaan én focus houden scheelt al een heel hoop.

Nee Van Rhijn, jullie missen kwaliteit, ervaring en hardheid om te slagen in CL. Arrogantie hebben jij en je collegas (vooral Cillisen, Kishna, Veltman, Klaassen) genoeg.

Leuk Champions League maar grote kans dat ze er direct uitvliegen, want op dat niveau zit ajax nu niet. Het zou leuk zijn als de Europa league echt serieus word genomen is natuurlijk veel minder mooi maar ajax heeft wel betere kans om ver te komen. Ik bedoel ajax eindigt zal meestal op z'n hoogst 2de worden in de poule fase en treft dan waarschijnlijk een bayern barça real madrid of een chelsea waarbij je weet dat het waarschijnlijk niet eens spannend gaat worden.

Juiste arrogantie en juiste kwaliteiten, ook niet onbelangeijk.


Kwaliteit,dat is wat ontbreekt.
Zal ook nooit beter worden,worden ze goed,doeiii, zijn ze verdwenen.

Ajax moet zich niet meer bezig houden met de cl maar moet zich focussen op de el. Zorg daar maar is dat ze de kwart finale, halve finale maar eens halen. Gooi eerst eens stelselmatig hoge ogen in de el ga dan maar is aan de cl dromen... bedoel denken

10 december 2014 om 16:50

Zo was het begin jaren negentig ook toen ze na een internationale schorsing via de Uefa cup weer naar boven kwamen.

Ajax mist fysiek sterke jongens voor in de CL

Je mist geen arrogantie, je mist kwaliteit, simpel as that.

10 december 2014 om 16:41

Met een modaal pouletje/normale omstandigheden was Ajax sowieso wel een keer overwinterd: 
2010-2011: Real, Milan, Ajax, Auxerre
2011-2012: Real, Lyon, Ajax, Zagreb (keihard genaaid)
2012-2013: Dortmund, Real, Ajax, City (bewezen zwaarste poule ooit)
2013-2014: Barcelona, Milan, Ajax, Celtic
2014-2015: Psg, Barcelona, Ajax,, Apoel

Ajax heeft niet een geluk als Basel, die met gevallen topclubs in een poule zit. In elke poule is de nummer 1 een potentiële CL winnaar, de nummer 2 een (op dat moment veelal) Europese topclub en hebben we ook nog eens "aanvullings"-clubjes als Celtic en City. Dat is niet niks, en voordat je gaat zeggen "dat is de Cl", verklaar daarom dan eens dat vrijwel iedere andere poule elke jaargang uit vrijwel louter mindere teams bestaat. Het is aan de ene kant mooi dat Ajax zich kan meten aan de absolute top (en soms zelfs van ze wint), maar aan de andere kant heb ik liever zulke clubs pas na de winter.

10 december 2014 om 20:27

2013-2014 was niet zo'n zware poule. AC Milan is absoluut niet meer zo goed als enkele jaren geleden. En dat seizoen was AC Milan echt rampzalig. In een andere poule had AC Milan zich wellicht helemaal niet gekwalificeerd voor de volgende ronde.

Ook 2011-2012 was niet zo zwaar, want zo goed was Lyon ook weer niet. Dan kun je wel roepen 'keihard genaaid', maar Ajax had gewoon zelf ook al de punten laten liggen.

En de rest van de jaren zaten er inderdaad wel 2 goede ploegen in. Alleen heeft Ajax vervolgens ook vrijwel elke keer tegen de slechtere ploeg punten laten liggen. Als je wil overwinteren, dan moet je die gewoon winnen. Daar is Ajax echter niet goed genoeg voor steeds.

Ajax laat voetbal zien voor de romantici; veel balbezit, leuke passing tot de 16, tegenstander onder druk zetten etc. Echter laten 95% van de andere ploegen realistisch voetbal zien; balbezit is snel naar voren en scoren, bij veilige voorsprong is het bal in de ploeg houden en wedstrijd doodmaken. Is heel zwart/wit natuurlijk, maar komt het in het kort wel op neer. Ajax heeft niet het geld en derhalve niet de spelers om het romantisch te doen. Het ziet er wellicht leuk uit en er worden zo nu en dan ook zeker wel resultaten mee gehaald, maar meestal wordt het keihard afgestraft, zowel in de CL als in de EL

Ajax pakt ook elk jaar de meest moelijke poule dat er maar is... Dat mag ook vermeld worden.

10 december 2014 om 16:43

Nee dat mag helemaal niet vermeld worden. Basel, een club die zeker niet rijker of beter is dan Ajax, gaat door ten koste van een goede ploeg als Liverpool. Ajax loopt alleen maar te lullen over hoe erg de poule wel niet is, maar in plaats van dat ze gewoon doorgaan, komen ze keer op keer tekort. En zelfs als Ajax in bijvoorbeeld groep C of H had gezeten (zenit, Monaco, Leverkusen & Porto, Shaktar, Bilbao) was Ajax niet door gegaan. Ajax komt kwaliteit tekort, en ik wil ook helemaal niet zeggen dat PSV of Feyenoord het beter hadden gedaan, maar dit is de staat van het Nederlands voetbal nou eenmaal.

10 december 2014 om 17:13

Een goede ploeg als Liverpool? Ik weet niet of jij momenteel voetbal volgt maar dan zou je weten dan Liverpool momenteel gewoon het lachertje van Engeland is.

10 december 2014 om 18:02

Ik denk dat Liverpool op elke positie een speler heeft die beter is dan bij Ajax of Basel. Dan heb je dus een aardig ploegje. En ik weet niet of jij het doorhebt, maar dit Liverpool is even goed als AC Milan van vorig jaar, dus als het logisch is dat Basel nu door is, zou Ajax vorig jaar ook door moeten zijn gegaan.
Bovendien is Basel de reden dat Liverpool zo het lachertje is. Als Liverpool namelijk door was gegaan, waren ze helemaal niet het lachertje geweest.

10 december 2014 om 20:07

Real Madrid - Man Cit - Dortmund en ajax
Barcelona - PSG - en Apoel ...

Jaar daarvoor weet ik zo 1 2 3 niet meer.....
Maar dan ben jij van mening dat Ajax niet moet zeuren maar gewoon door moet gaan???

Btw... heb jij Basel weleens gevolgd?
Die zijn qua team en salarissen echt wel verder dan Ajax....
Misschien qua competitie niet...

Daarbij komt dat Liverpool ook weinig voorstelt als je dat in de CL wilt noemen...
Haal dit jaar PSG er eens uit en zet daar Liverpool in, dan wil ik het nog weleens zien..

Poll precies in evenwicht. Ik denk dat Ajax dit seizoen kansloos is geweest. Ze zijn namelijk op teveel momenten slordig geweest of gewoon niet goed genoeg. Thuis PSG en uit Apoel, en heel misschien ook nog thuis Barca was Ajax bij vlagen beter, maar maakten ze het niet af. Uit PSG en Barca kwam Ajax kwaliteit tekort.

10 december 2014 om 16:39

Ajax had dit seizoen niet doorgekund, ook al hadden ze wat minder slordig geweest. Ajax had het volgende kunnen presteren, maar door de winst van PSG op Barca was Ajax alsnog kansloos:

17 sep.
20:45
FC Barcelona
1 - 0
Apoel Nicosia

20:45
AFC Ajax
2 – 1
Paris Saint-Germain
30 sep.
20:45
Paris Saint-Germain
3 - 2
FC Barcelona

20:45
Apoel Nicosia
1 – 3
AFC Ajax
21 okt.
20:45
Apoel Nicosia
0 - 1
Paris Saint-Germain

20:45
FC Barcelona
3 - 1
AFC Ajax
5 nov.
20:45
Paris Saint-Germain
1 - 0
Apoel Nicosia

20:45
AFC Ajax
2 – 2
FC Barcelona
25 nov.
20:45
Apoel Nicosia
0 - 4
FC Barcelona

20:45
Paris Saint-Germain
1 – 1
AFC Ajax
10 dec.
20:45
FC Barcelona
2 – 0
Paris Saint-Germain

20:45
AFC Ajax
2 – 0
Apoel Nicosia

Barca (13)
PSG (10)
Ajax (8)
Apoel

Geef Ajax één keer eens een poule als poule H dit jaar, Porto, Donetsk, Bilbao, Bate...

10 december 2014 om 16:57

Dan moet ik je even vertellen dat als Ajax met Porto, Donetsk en Bilbao had gezeten, ze ook niet door waren gegaan. Dan waren dit de resultaten geweest:
Porto-Ajax 3-0, Bilbao-Shaktar 0-1
Ajax - Shaktar 1-0, Porto-Bilbao 2-1
Ajax - Bilbao 2-1, Shaktar - Porto 1-1
Bilbao - Ajax 1-0, Porto - Shaktar 2-1
Shaktar - Ajax 3-0, Bilbao- Porto 0-0
Ajax - Porto 1-1, Shaktar - Bilbao 1-0

Dan was dit de stand geweest:
Porto 12
Shaktar 10
Ajax 7
Bilbao 4

10 december 2014 om 17:23

Nergens op gebaseerd dit.

11 december 2014 om 15:51

Het spijt me dat de realiteit hard is.

Het is zo jammer.. Hoop dat Ajax ooit nog die glorietijden van de jaren 90 meemaakt. Terwijl ik nog leef aub.

Een club als Ajax moet het nu maar eens eerst in de Europa League laten zien. Dat was begin jaren negentig ook de opstap voor topprestaties in de Champions League. De intensiteit van de knock-out fase, vertrouwen en ervaring kan in de champions league later alleen maar zeer goed van pas komen.

10 december 2014 om 16:59

Ja, en dan moeten de talenten blijven, zoals Frank de Boer, Ronald de Boer, Overmars, Kluivert, Seedorf en van der Sar. Bovendien moeten dan enkele ervaren krachten (rijkaard, Litmanen, Kanu) komen.

10 december 2014 om 18:37

Seedorf heeft feitelijk maar anderhalf tot twee jaar bij Ajax in het eerste gespeeld. In 1995 vertrok hij al naar Sampdoria. Kanu was niet ervaren maar zelf ook pas 18. Kluivert heeft eigenlijk ook maar twee jaar in Ajax 1 gespeeld. Die ging in 1996.

10 december 2014 om 19:17

Maar als Kluivert en Seedorf in 2014 bij Ajax hadden gespeeld, waren ze al weg geweest.

Andersen, Fischer en El-Ghazi zijn de toekomst. Kishna schat ik minder in.

Als Ajax denkt dat ze goed genoeg zijn voor de volgende rondes in de Champions League, zullen ze toch eerst iets moeten laten zien in de Europa League. Ik kan me niet herinneren dat ze het daar goed hebben gedaan de laatste jaren.

10 december 2014 om 17:24

@ Andoiker

Daarvoor hoef je het niet perse eerst in de Europa League te laten zien. Als die goals tegen Madrid niet werden afgekeurd was Ajax gewoon door gegaan. Dan heb ik het er nog niet eens over die bizarre vertoning in Zagreb, waarbij men pas de spelers daarvoor informeerde toen de score daar al zo hoog was opgelopen dat er niets meer aan gedaan kon worden. Vorig seizoen kwamen ze ook maar een punt tekort, maar lieten ze het in Italië liggen terwijl ze met een man meer op het veld stonden, maar niet vooruit durfde te spelen tegen een armoedig AC Milan.

Ook dit seizoen heeft Ajax haar kansen gehad op meer, als je iets wilde had je op Cyprus moeten winnen door je kansen af te maken en had je niet van die domme fouten moeten maken in Parijs. Ondanks het gebrek aan kwaliteit, de jonge leeftijden krijgen ze wel steeds de kans maar verpesten ze het uiteindelijk zelf in de Champions League.

Uhm ik denk dat dat helaas niet het enige is wat ontbreekt. Er ontbreekt vooral kwaliteit en dat is toch wat onder aan de streep doorgaan in cl of uitschakeling betekent.

Die "arrogantie" ontbreekt veelal in de competitie en in de Europa League. In de Champions League zijn ze vaak wel gemotiveerd, dan kunnen ze wel sneller/agressiever spelen en vooruit spelen. Alleen uiteindelijk laten ze het zelf steeds liggen omdat:

- Kansen niet benut worden.

- Er altijd wel 1 of meerdere spelers (waarvan het lijkt dat er 1 standaard een f$$#k-up maakt wanneer hij in de Champions League speelt) die zoals het Nederlandse clubs betaamt dom in de fout gaan op de momenten dat het moet.

- Op de momenten wanneer het moet het tempo weer eens tergend laag ligt en de spelers amper naar voren durven te spelen.

Ajax krijgt in mijn ogen ondanks de jonge leeftijden en dat een kwaliteit injectie geen overbodige luxe zou zijn; toch steeds goede kansen op meer. Alleen op die momenten verpesten ze het helaas in mijn ogen toch echt vooral door zichzelf.

Arrogantie zat, neem alleen al Kishna.

Ik verwacht dat ajax straks heel sterk gaat spelen, heb met milik het gevoel dat we uit het niets kunnen scoren, ook goed dat el ghazi er weer bij is

Als Ajax arrogant was geweest hadden ze wel een grote bek opengetrokken tegen Barcelona en zeggen: hier met die spelers. Die sukkel van een Ovrmars blokeert dat en zodoende geen topspelers in huis halen en moeten we het doen met het oh zo geweldige niveau van El Ghazi en Kisha waar Ajax niet op zit te wachten. Waar blijven de topaankopen Frank? Waar blijft Gotze, Hazard en Sanchez? We hebben geld zat koop er dan een paar topspelers bij. Schijtziek wordt ik ervan!!

In een poule met PSG en Barca overwinteren in de Cl?
Zeer kleine kans zou ik zeggen ^^. Ajax mist niet arrogantie. Tegen grote clubs spelen ze vaak hun beste spel en dat komt mede omdat de wil er is om wat te laten zien tegen de toppers. Echter zoals alle Nederlandse clubs zodra de tegenstander minder is dan hun zelf is er ook weinig inzet.

Wat er echt mist bij Ajax is een doorzetter iemand die elke wedstrijd ongeacht wat 120% geeft en het team mee sleurt. Daar boven op komt het ook gewoon kwaliteit te kort.

Ik ben wel benieuwd wat er met Ajax gebeurd zodra ze het geld voor prestaties gaan uit geven.

10 december 2014 om 19:52

Ben het wel met je eens! Ajax kan gewoon niet beter, elk jaar zitten ze bij 2 top ploegen in de poule, waardoor het bijna onmogelijk is om te overwinteren.
Serrero vind ik iemand die 120% geeft, alleen komt hij kwaliteit te kort om de rest op sleeptouw te nemen. Klaassen zou dat over een jaar misschien wel kunnen.

10 december 2014 om 20:34

Logisch dat Ajax ook elk jaar bij 2 topploegen zit. Ajax presteert na de winter nooit wat in de EL, dat ze te weinig punten hebben om in pot 2 terecht te kunnen komen. Daardoor zullen ze steevast 2 sterkere teams loten.

Ajax moet gewoon eens serieus punten gaan halen in de EL, zodat ze wel in pot 2 kunnen komen. Pas dan kan Ajax een gunstigere loting krijgen en wel kans maken op overwinteren in de CL.

Arroganter worden? Zeer domme opmerkingen van van Rhijn dit

Zelfverzekerd, vol vetrouwen, geloof in eigen kunnen: zeker

Arrogantie: zeker niet, maar ik denk eigenlijk dat van Rhijn de betekenis van arrogantie niet snapt..

Nou de fans hebben er geen last van. Zoveel mensen denken dat Ajax had kunnen overwinteren in de CL met Barcelona en PSG in de poule, kom op zeg Ik gun Ajax in Europa alle succes, maar overwinteren met twee ploegen van dat kaliber gaat je nooit lukken.

Moet je nagaan hoe arrogant je dan wel niet moet zijn

Zou schone niet als cvm kunnen spelen? Aangezien hij veel overzicht heeft, maar duidelijk te langzaam is.

Cilessen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Viergever
Klaassen
Schone
Andersen
El ghazi
Milik
Kisna

51% is van mening dat ajax had door kunnen gaan... Tegen Barca en Psg..... waarom denken mensen dat ??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren