Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal leidt Galatasaray naar slachtbank; wereldgoal van Sneijder

Laatste update:

Arsenal en Borussia Dortmund zijn allebei op dertien punten geëindigd in Groep D van de Champions League winnend afgesloten. The Gunners stonden dinsdagavond al na 29 minuten met 0-3 voor tegen Galatasaray en zegevierden uiteindelijk met 1-4, terwijl Dortmund in eigen huis op een gelijkspel (1-1) bleef steken tegen Anderlecht. De Duitsers zijn wel als poulewinnaar geëindigd.

/

Galatasaray - Arsenal 1-4
Trainer Hamza Hamzaoglu slachtofferde doelman Fernando Muslera, die de laatste weken geen beste indruk maakt, en gaf Sinan Bolat een kans tegen Arsenal. De keeper, die ooit nog scoorde tegen AZ, moest echter al na drie minuten vissen. Lukas Podolski ontving de bal aan de linkerflank van Aaron Ramsey en hamerde het ding in de korte kruising: 0-1. Galatasaray kreeg echter al gauw mogelijkheid om langszij te komen, maar Hakan Balta produceerde op een paar meter van het doel een slap rollertje. Die misser kwam de thuisploeg duur te staan, want na elf minuten was het aan de andere kant wel raak. Ramsey was het eindstation van een snelle counter en schoof het leer in de verre hoek. De Welshman gooide het duel na een halfuur helemaal in het slot, door een afvallende bal vol op de pantoffel te nemen en het leer in de kruising te schieten: 0-3.

Hamzaoglu greep in de rust in en haalde Tarik Camdal en Burak Yilmaz naar de kant, ten faveure van Yasin Öztekin en Hamit Altintop. Collega Arsène Wenger bedankte Ramsey tegelijkertijd voor bewezen diensten en liet de uitblinker in de kleedkamer achter. Ondanks de ruime achterstand bleven de supporters van Galatasaray achter hun favoriete ploeg staan en Arsenal deed het in de tweede helft ook rustiger aan. Cim Bom had de schade zelfs kunnen verzachten, maar doordat onder anderen aanvoerder Wesley Sneijder naast schoot en niet raak, leek de honderdste CL-treffer van Galatasaray dinsdag uit te blijven. Sneijder bepaalde echter anders, want hij joeg in de slotfase nog een vrije trap kiezelhard in het doel van Arsenal. Podolski bepaalde de eindstand op 1-4.

/

Borussia Dortmund - Anderlecht 1-1
Anderlecht verloor in Brussel met liefst 0-3 van Dortmund, maar werd dinsdag zeker niet onder de voet gelopen. De thuisploeg domineerde echter wel en kreeg dan ook de nodige mogelijkheden. Ciro Immobile testte al gauw de vuisten van Silvio Proto en de doelman moest ook handelend optreden op schoten van Shinji Kagawa, opnieuw Immobile en Henrikh Mkhitaryan. Anderlecht kreeg zelf echter de beste kansen in de eerste helft. Zo schoot spits Aleksandar Mitrovic de bal na een slim passje van Dennis Praet recht op het lichaam van Mitchell Langerak en mikte Sacha Kljestan op slag van rust over. Dortmund schakelde na rust een versnelling hoger en zette Anderlecht vast.

Na een klein uur kwam BVB uiteindelijk op voorsprong: Ciro Immobile stuurde Olivier Deschacht met een schijnschot het bos in en plaatste de bal perfect in de hoek. Naarmate het duel vorderde, kreeg Anderlecht weer wat hoop op een goed resultaat. Tien minuten voor tijd vergat Mkhitaryan er 2-0 van te maken en vier minuten later werd het gelijk. Mitrovic won het luchtduel van Kevin Grosskreutz en kopte een voorzet van Anthony Vanden Borre binnen: 1-1. De Brusselaars gaan verder in de Europa League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

geweldig doelpunt ramsey ongeloofelijk!

9 december 2014 om 23:24

De eerste van podolski was ook fijn

Dortmund heeft 1-1 gespeeld?

9 december 2014 om 22:41

Ooh laat maar verkeerd gelezen. My bad

9 december 2014 om 22:42

Niet verkeerd gelezen, het was 1-1 in die match..

Wesley ga alsjeblieft weg bij Gala en ga bij een betere club spelen!!!

9 december 2014 om 22:42

Er zijn geen topclubs die hem nodig hebben

9 december 2014 om 22:45

Inderdaad, bij welke club moet hij spelen? De Engelse top is voorzien, misschien nog Liverpool of Spurs. De Spaanse top is voorzien, net zoals de Duitse. Juventus heeft hem ook niet nodig, PSG en Roma ook niet. Wat heb je dan nog over?

9 december 2014 om 22:51

Alsof Liverpool en Spurs Sneijder willen, nee, hij gaat echt niet meer naar een topclub gaan.

9 december 2014 om 22:51

Liverpool heeft hem ook niet nodig die hebben Coutinho en die is op dit moment beter. Snijders carrière bij topclubs is voorbij.

9 december 2014 om 23:06

Spurs zou kunnen, Liverpool heeft in de huidige Gerrard al een soortgelijke speler.

Wellicht Valencia? Nieuwe eigenaar en die proberen wat op te bouwen.

9 december 2014 om 23:11

Basel misschien? Die spelen zeker niet slecht en hebben een aardig team.

9 december 2014 om 23:19

Nee, Basel haalt vooral veel goedkope jonge spelers. Af en toe een oudere speler voor niets, maar Sneijder kost te veel.

9 december 2014 om 23:20

Gerard een soortgelijke speler als Sneijder? Vaker naar Liverpool kijken denk ik dan.

9 december 2014 om 23:26

Met soortgelijke bedoelt hij volgens mij, spelers die hun beste tijd hebben gehad.

9 december 2014 om 23:27

Wat dachten we van Ajax dan??

9 december 2014 om 22:44

Galatasaray is een (sub)topclub. Altijd als het over Sneijder gaat moeten mensen weer roepen dat Sneijder naar een topclub moet. Hij is blij in Istanbul en Blijft bij Gala.

9 december 2014 om 22:45

Bovendien: Welke club die duidelijk beter is dan Gala heeft echt gebrek aan Sneijder?

9 december 2014 om 23:31

Misschien gaat het niet eens om het spelen bij een club die veel beter is, ik denk dat mensen Sneijder gewoon graag in een topcompetitie willen zien, ook als dat bij een gelijkwaardig team is.
Lijkt me ook wat beter en fijner voor hem maar ja, pffff, wie ben ik? Als hij het naar zijn zin heeft daar met zijn familie etc. tja...

9 december 2014 om 23:32

Ajax

10 december 2014 om 17:08

gala is niks meer man , ook geen subtop club ze hebben dit seizoen in de CL 18 doelpunten ofz tegen gekregen FC Utrecht zou het nog beter doen !!

9 december 2014 om 22:45

Topclub nog wel. Hij verdient beter dan Galatasaray maar een topclub? Nee.

9 december 2014 om 23:19

Sneijder gaat niet weg. Ga ff tv kijken en vooral naar Sneijder.

Weet nog dat Turkse stadions bekend stond als een 'hel' voor clubs die daar kwamen. Tegenwoordig is het gewoon een schiettent geworden.

9 december 2014 om 22:45

Komt door de pasolig, mensen gaan niet naar de wedstrijd en staken.. Daarom dat het zo leeg is

9 december 2014 om 22:49

Het is elke keer wat anders. Pakweg 5 jaar geleden was de sfeer in Turske stadions veel intenser en vijandiger. Zo komt het op mij over iig.
Galatasaray hooligans zijn enkel alleen nog negatief in het nieuws. Overal waar ze komen hoor je weer verhalen over steekincidenten etc. Triest volk..

9 december 2014 om 23:02

1.dat waren Galatasaray fans in het buitenland. In Turkije hoor je er niets over.
2. Scheer niet iedereen over één kam.

9 december 2014 om 23:09

Fans??? Hooligans, gekken, psychopaten.

En ik scheer niet iedereen over één kam. Ik heb het over de hooligans die het verpesten voor de gewone voetbalfan. Dit probleem wordt namelijk bij Galatasaray met het jaar erger. En waar ik dan al helemaal van moet kotsen zijn spandoeken die ze later maken waar ze hun moorden afvinken. Gadverdamme!

9 december 2014 om 23:31

Klopt, ik heb absoluut niks tegen Turken of andere buitenlanders maar ik ken geen walgelijker groep mensen dan de diehard Galatsaray 'fans'. Walgelijk

9 december 2014 om 23:42

Voor het gooien van een paar rotjes op het veld ? Wat eigenlijk niets voorstelde ?

Waarom heb je niet over die Rsca supporters die met voorwerpen naar de vierde man gooiden, hij moest zelfs behandeld worden. Dat kan je niet uit je strot krijgen he. Maar Turkse clubs verafschuwen vind je heerlijk.

Lijkt wel alsof Galatasaray een soort van terroristische groepering is ofzo.

9 december 2014 om 23:56

Natuurlijk heb ik het niet over rotjes gooien.. No pyro no party.

Nog geen maand geleden is er een fan van Rode Ster Belgrado neergestoken in Istanbul. Kort daarop waren er vlaggen te zien waarop je kon zien dat ze die club hadden afgevinkt waar ze iemand hadden neergestoken. Clubs als Olympiakos, Cska zouden volgen stond er. Walgelijk gewoon!

En zo zijn er vele incidenten de afgelopen jaren die tot stand komen door hooligans van Galatasaray.

10 december 2014 om 00:01

Selectieve verontwaardiging. Ajax "supporters" die in Parijs huishouden waarvan er 95 worden gearresteerd hoor je niks over of over een stuk of 35 die notabene willen knokken in Zwolle, terwijl PEC tegen Groningen speelt en dus niet eens een wedstrijd van Ajax is, hoe achterlijk is dat?
Thuis gedraagt het publiek van Galatasaray zich doorgaans zeer goed, alleen in de uitwedstrijden waren er raddraaiers die geen enkele club als supporter wilt zien. Ik herinner ook nog het schandalige optreden in de Kuip van een deel van Het Legioen, ook snel vergeten zeker? Het voorbeeld van de grensrechter die op het hoofd geraakt wordt door Anderlecht fans hoor je ook niks over, het is wat je wilt zien, dus selectief.

10 december 2014 om 00:09

Dat vind ik toch nergens op slaan, of wel dan.
We hebben het nu toch over Galatasaray? Waarom zou ik er dan andere clubs bij halen? Wat jij doet is pas selectief lol.

Dat je dit nog goed probeert te praten is sowieso al lachwekkend. Zulk soort acties die ik net benoemde kun je toch alleen maar verafschuwen. Vind het werkelijk verschrikkelijk dat mensen tot zoiets in staat zijn... En dan doel ik met name op dat spandoek.

10 december 2014 om 00:12

Dus omdat Feyenoord fans zich ook misdragen, mag er geen kwaad gesproken worden over die mongolen van Gala?? Wat een kul

Bovendien, rellen is tot daar aan toe. Wat Superb beschrijft is vele malen schandaliger dan die kleine opstootjes van Ajax fans in Parijs of van Feyenoord fans die een fakkel afsteken. Met alle respect, maar een spandoek waarin je laat zien achter dergelijke geweldpogingen te staan gaat voor mij alle boekjes te buiten. Dat is niet meer gewoon hooliganisme, dat is misdadig, schandalig en bijna eng. Dat is niet langer rellen door een stel hersenloze imbecielen, maar dat is een uiting van een groep die trots is op de misdaden die ze hebben gepleegd. Dat is duister, dat is eng en daarom veracht ik de Turkse 'fans' en ben ik blij dat Galatasaray dit seizoen niet meer te zien is in Europa.

Kom met zo veel voorbeelden als je wil, maar zolang het niet gaat over een spandoek waarop een meerkeuzevraag wordt gesteld 'who is next' met de naam van een viertal clubs erop, vind ik dat je geen poot hebt om op te staan met dit soort drogredenen.

10 december 2014 om 00:14

De Tweede Wereldoorlog is niet alleen vreselijk omdat er zoveel slachtoffers zijn gevallen, dat gebeurt wel vaker in oorlogen. Het trauma van de Tweede Wereldoorlog heeft vooral te maken met de systematiek die aan de gruwelen ten grondslag ligt.

Datzelfde zie je bij deze groep Galatsaray fans. Het is niet simpelweg een groep hersenloze, domdenkende fans, maar het is een groep die systematische geweldpleging tegen rivaliserende supportersgroepen gebruikt en dreigt te gebruiken. Het is systematisch, aangekondigd en gepland en dat maakt dit soort mensen eng, verachtelijk en ik begrijp niet hoe je dat goed kan praten met zulke kulvergelijkingen.

10 december 2014 om 00:14

@ Superb

Mijn bovenstaande reactie was voor Jordinhoo bedoelt.

Misschien moet je je afvragen wat 300 tifo's van Delije te zoeken hebben zonder een wedstrijdticket met ijzeren staven die het publiek dat aan de overzijde stond aan te vallen met vuurwerk. Dan kom je niet van de Turkse gastvrijheid genieten, die er degelijk wel is zolang je je gedraagt. Ze zochten narigheid en die kregen ze, helaas met een dodelijk verloop voor die ene tifo.

10 december 2014 om 00:23

Nee dat slaat inderdaad ook nergens op, en dat zeg ik toch ook niet. Maar dat is nog geen excuus om maar iemand in koele bloede te vermoorden! Laat staan om meerdere spandoeken te maken waarop ze supportersgroepen noemen waarvan ze al iemand hebben vermoord en supportersgroepen noemen waarvan ze nog iemand willen vermoorden... Dat is toch te ziek voor woorden!

Dat zijn geen hooligans of fans meer, dat zijn gewoon psychopaten en moordenaars!

10 december 2014 om 00:38

Clubs als Cska, Olympiakos zouden er volgen stond er zeg je, enig idee waarom?
Dat komt doordat de supportersgroepen van de grieken en russen spandoeken openden, dat ze op 18 december Turkse bloed zullen vergieten in Istanbul tijdens Gala-Olymp (Euroleauge, de CL van basketbal). Ook hebben ze een paar keer de shirt van Gala in brand gezet tijden wedstrijden in die landen.
Wat moeten Gala fans dan doen? Spandoeken met "Welkom" erop en met ballonnen op de foto?
Kijk dat het gebeurt keur ik ook niet goed en het is ook iets wat ik nooit zal doen, maarja die serviers die er kwamen weten hoe dat gaat in Turkije. Moesten ze maar geen groep Gala supporters aanvallen die voornamelijk uit kinderen en vrouwen bestond. Als zij zich gedragen gebeurt er ook niks. Zoniet, dan ben je in Istanbul in ieder geval niet op de juiste plek!

10 december 2014 om 01:00

@ Jordinhoo

Bij deze heeft Denizlii ook aangetoond wat ik bedoelde:

Selectieve verontwaardiging.

10 december 2014 om 01:26

Waarom gedragen de fans van Besiktas zich dan wel fatsoenlijk en zijn er bij Gala vaker problemen?

10 december 2014 om 02:23

@ Ik was helemaal niet van dat spandoek op de hoogte en ook de reden ervoor was me ontgaan. Maar als je het over zo'n spandoek, of dat incident hebt, mag je toch wel wat meer onderzoek doen dan enkel praten. Bij dat incident heb je het over 'in den koele bloede vermoorden'. Nog jij, nog ik was er bij. Een ding staat wel vast, er zijn rellen onstaan doordat de Serviërs de Gala fans als mede de politie zijn gaan aanvallen. Je kunt het hele incident niet bagatelliseren uiteraard, want het is een mensenleven waarover we praten, maar als je puur en alleen komt rellen, vechten en leed aandoen, dan is dit ook een gevolg waar je rekening mee moet houden. Daarbij wil ik nog eens benadrukken dat het ook een uit de hand gelopen vechtpartij kan zijn, waarbij het messen trekken uit verdediging plaats zou hebben kunnen nemen. Ik weet het niet met 100% zekerheid.
Overigens ben ik zeer benieuwd naar je reactie over de spandoeken van Russische en Griekse origine die weer aanleiding waren voor een enorm stom spandoek van de Turkse 'supporters'. Want ook dat verlicht en veranderd de zaak enorm en jij belicht enkel een kant.

10 december 2014 om 02:24

Edit: @ Superb moest de reactie hiervoor zijn. Aanpassen gaat niet op de telefoon.

10 december 2014 om 08:50

Wat denk je nou dat ik daar van vind? Ik verafschuw ook eventuele moord aankondigingen van andere clubs. Je moet je echt schamen dat je nog een soort van begrip wil kweken voor de hooligans van Galatasaray. Tuig is het dat zich nu al structureel jarenlang misdraagt. Dit is niet de 1e keer dat Galatasaray hooligans in het nieuws komen omdat ze mensen hebben neergestoken...

10 december 2014 om 10:10

Hooligans algemeen zijn tuig, mooi dat je alleen Galatasaray noemt maar elke team heeft zo rotte supporters, die zich supporters noemen.

Dat Galatasaray hooligans in het nieuws komen valt wel mee, jij schenkt gewoon meer aandacht als het om die ''galatasaray supporters'' gaat.

10 december 2014 om 10:21

@Denizlili. Dit is de manier van reageren wat jullie volk typeert. Iemand vermoorden vanwege het in brand steken van een shirt maakt alles goed in hun ogen. Dat laat al zien wat voor een stel psychopaten het zijn. Je kan dit op geen enkel manier goedpraten.

10 december 2014 om 11:44

@ Superb
Als je dat zo'n kwalijke zaak vind, zo het je ook sieren beide zijden van de medaille te belichten. Vooral omdat in dit specifieke geval er ook twee kanten zijn die belicht moeten worden en het allemaal actie - reactie is. Waarbij ik dus nogmaals benadruk dat ik dit soort gedrag ten zeerste afkeur en me ervan wil distantiëren. Maar zelfs een misdadiger heeft het recht om argumenten aan te dragen. Dat jij en de meneer onder jou dus doen alsof het

10 december 2014 om 11:48

Edit: weer dat gekloot op de telefoon. Maar het kwam er op neer, dat je niet een iemand als schuldige kunt aanwijzen in zulke gevallen. Dat jullie dit dan wel doen werkt alleen maar stigmatiserend.

Die vsn Ramey was toch ietsjes mooier .....

Hele goeie eerste helft, al was Gala ook heel zwak, en de 2e helft was een maat voor niets. Leuk dat al die bankzitters en jongeren hun kans kregen, nu hopen op AS Monaco .

Edit: geweldige match van Ox en Ramsey, hopelijk is die laatste nu vertrokken, die brace zal hem deugd doen.

Wereldgoal Sneijder? Ramsey zul je bedoelen. Die van Gerrard was mooier dan die van Sneijder.

Maitland-Niles viel me positief op, Zelalem was ook goed.

En nu hopen dat we Monaco of Porto loten.

9 december 2014 om 22:45

Sneijder schoot hem heerlijk in de kruising. Die van Ramsey was ook mooi hoor.

9 december 2014 om 22:46

Ramsey legde hem ook in de kruising. Die van Sneijder was mooi, die van Ramsey mooier.

9 december 2014 om 22:54

Gerrard was mooi, Sneijder was mooier en Ramsey was het mooiste.

9 december 2014 om 22:46

Nah, het wordt Real, Bayern of Barca. Alsof wij ooit geluk hebben met lotingen.

9 december 2014 om 22:50

Ik denk dat PSG de groep wint in plaats van Barcelona. Maar dat zal wel weer ja, dat is altijd zo.

9 december 2014 om 22:56

Hmmm, PSG kunnen wij wel hebben denk ik.

9 december 2014 om 22:59

PSG zou zwaar zijn, maar niet onmogelijk. Barcelona, Real en Bayern onmogelijk.
AS Monaco en Porto doenbaar, Atletico kan, als we 2 topdagen kennen.

9 december 2014 om 23:01

Dat denk ik niet, wanneer PSG naar haar mogelijkheden speelt dan zijn alleen Chelsea, Real, Bayern en Barcelona beter.

9 december 2014 om 23:07

Ik zeg ook niet dat wij beter zijn dan Psg, alleen dat wij best van ze kunnen winnen.

9 december 2014 om 23:09

Thereddevil
Als Arsenal een goeie dag kent, is het best mogelijk. Vreemd genoeg presteert Ibra nooit in topmatchen. We hebben een kans. Geen grote, maar het is geen 85-15.

9 december 2014 om 23:23

Arsenal had na rust door moeten zetten. Dan hadden ze Dortmund op doelsaldo nog pijn kunnen doen.

10 december 2014 om 00:01

falcao
Met 3 extra goals (1-7) waren we door. Ramsey speelde een wereldmatch, het kon echt wel. Jammer, maar het zij zo. Nu is Ramsey tenminste fit en uitgerust voor de volgende wedstrijden.

10 december 2014 om 01:04

@belgunner

Helaas was dit Galatasaray, en niet Zagreb of Brazilië.

9 december 2014 om 22:48

Knap dat Arsenal met allemaal jeugd spelers. Denk niet dat spelen tegen Monaco leuk zal zijn, die zullen waarschijnlijk 100 miljoen uitgeven om zo ver mogelijk te komen Met het geluk dat Arsenal bij lotingen heeft zullen ze tegen Real of Bayern loten.

9 december 2014 om 22:49

Dat doet Monaco niet, Rybolev heeft de helft van zijn vermogen aan zijn ex-vrouw moeten geven, en ook voor een miljardair hakt dat er in. Afgelopen zomer gaf Monaco ook amper uit.

En Chelsea kan dat morgen ook doen, die spelen toch nergens meer voor, ze zijn al groepswinnaar.

9 december 2014 om 22:56

Ik hoop dat Chelsea het ook gaat doen, maar bij Chelsea moet ik het eerst zien voordat ik het geloof

9 december 2014 om 23:22

Ik denk dan aan spelers als Zouma, Christensen en Baker, die zouden allemaal nog wel kunnen. En Arsenal speelde niet met enkel jeugdspelers, we speelden met 8 jeugdspelers waarvan 7 op de bank en Sanogo.

9 december 2014 om 22:53

Je kan alvast een trip naar santiago bernabeu boeken. Arsenal kennende krijgen jullie weer een ongunstige loting.

9 december 2014 om 22:56

De goal van Ramsey was inderdaad mooier. Maar het is toch logisch dat voetbalzone voor deze titel kiest? Als Nederlanders zullen er hier nou eenmaal meer geïnteresseerd zijn in een wereldgoal van Sneijder dan van Ramsey.

9 december 2014 om 23:31

LUL niet zobdom man...wat heeft Gerrard hiermee te maken...gaat om gala- ars

10 december 2014 om 00:30

Waar zie je Maitland-Niles eindigen? In zijn huidige rol op het middenveld of als winger? Aangezien jij de jeugd intensiever volgt dan ik, vraag ik het jou...

10 december 2014 om 01:28

In principe is het een winger, maar de laatste tijd speelt hij meer als Cm/dm dan als winger, mede omdat er op die plekken gewoon enorm veel talent rondloopt, denk aan een Crowley en een Willock. Ik weet niet of hij het gaat redden, afgelopen seizoen vond ik hem niet heel goed, maar als middenvelder is hij wel echt een toevoeging voor de jeugd. Niet zo'n groot talent als Zelalem of Crowley, maar hij kan in de toekomst zeker wel in de PL spelen, al dan niet bij Arsenal.

Een lekker spelende Arsenal gezien, maar wat is Galatasaray bedroevend slecht zeg.
Ramsey wereldgoal, Podolski moet meer spelen, Ox eindbaas.
Hopelijk kan Arsenal deze lijn doorzetten.

Anderlecht verdiende wel winst. Penalty niet gekregen. Prachtige voorzet vdb op Mitrovic. Anderlecht toch mooi 6 punten gehaald in deze op papier moeilijke poule. En dat met een bende jeugdspelers..

9 december 2014 om 22:43

Anderlecht heeft het gewoon heel erg goed gedaan. Iets anders valt er niet over te zeggen. Geen enkel team heeft het makkelijk gehad tegen Anderlecht, zo simpel is het. Alleen hebben Arsenal en Dortmund gewoon meer kwaliteit, hier derde worden is alles behalve een schande.

9 december 2014 om 22:46

Ik heb voor het eerst het gevoel dat er meer inzat, onder andere tegen Arsenal. Daar was een 4 op 6 echt wel mogelijk.

Anderlecht is enkel thuis weggespeeld door Dortmund. Alle andere keren waren ze minstens even goed of zelfs beter. Ach ja, ze maken mss meer kans in de europa league tegen tegenstanders van hun niveau. Hopelijk een Nederlandse club ofzo, hehe

9 december 2014 om 22:48

Tsja, als ze zo blijven spelen maken ze het gewoon iedere club moeilijk in de EL. Ik zie ze zeker wel bij de laatste 8 komen.

9 december 2014 om 22:52

Laatste 8 moet inderdaad lukken.
Daarna zullen de toppers zicht bezighouden met het winnen van Europa League.

9 december 2014 om 22:56

Finale Anderlecht-Club Brugge?
Nee, voor beiden ploegen wordt de 1e ronde overleven al moeilijk genoeg, met de voeten op de grond blijven jongens.

9 december 2014 om 23:12

Zou prachtig zijn! Dan maakt het mij ook niet uit wie er wint

9 december 2014 om 23:23

Hoe zit dat met de loting, loot Anderlecht een andere nummer 3 uit de CL of kunnen ze iedereen loten?

Want dat maakt wel wat uit, of je tegen Liverpool, Olympiacos of Zenit speelt of je speelt tegen Feyenoord met alle respect, dat is nogal een verschil.

9 december 2014 om 23:41

@stravven

De twaalf groepswinnaars van de EL + de vier sterkste nummers drie uit de CL krijgen een beschermde status. Ik denk eerlijk gezegd dat Anderlecht wat dat aangaat net buiten de beschermde status valt. Er zijn al drie nummers drie die beter zijn dan Anderlecht en daar zal morgen neem ik aan nog wel eentje bijkomen.

10 december 2014 om 08:24

@jordinhoo

Welke drie nummers 3 zijn nu al beter dan Anderlecht dan? Ik tel enkel Olympiakos (9 punten) en Zenit (7 punten).

Huidige nummers 3:
1. Olympiakos 6-9
2. Zenit 6-7
3. Anderlecht 6-6
4. Liverpool 6-5

Daar kunnen nog 3 clubs overheen, maar:
Als Cska van Bayern verliest en AS Roma of City wint heeft de nummer 3 van die poule 5 punten.
Als Maribor van Schalke wint heeft Maribor 6 punten, maar Anderlecht een beter doelsaldo.
Als Bate wint van Athletic Bilbao heeft Bate 6 punten, maar Anderlecht een beter doelsaldo. (deze wedstrijd mag ook gelijk eindigen)

Er is dus best een redelijke kans aanwezig dat Anderlecht zich bij de top 4 nummers 3 gaat plaatsen. Positief blijven

Die zat er aardig in zeg van Wes.

wat een debiele titel?
wereldgoal sneijder en ramsey dan?

voetbalzone zo orgineel hoor ik snap dat jullie voor de nederlanders zijn maar er zijn mooiere goals dan als een nederlander scoort.

on topic
arsenal verdient gewonnen en de bankzitters hebben zich goed laten zien vooral podolski waar ik toch al een tijdje voor pleit dat die meer speelminuten moet krijgen.

die man speelt misschien niet 90 minuten top zoals sanchez maar is wel de dodelijkste afmaker.

en een geweldige uithaal had gewoon een hattrick op zijn schoen als die bal niet op de lat was gegaan maar iets lager!

9 december 2014 om 23:00

Omdat sneijder een Nederlander js en dit een Nederlands gerelateerde site is. Niemand boeit of ramsey een mooie goal gemaakt heeft, Nederlanders willem liever lezen wat hun landgenoten doen, niet wat Ramsey doet. Dan moeten ze maar kijken of dat ergens op een Engelse site staat.

9 december 2014 om 23:00

Omdat sneijder een Nederlander js en dit een Nederlands gerelateerde site is. Niemand boeit of ramsey een mooie goal gemaakt heeft, Nederlanders willem liever lezen wat hun landgenoten doen, niet wat Ramsey doet. Dan moeten ze maar kijken of dat ergens op een Engelse site staat.

9 december 2014 om 23:01

die man speelt misschien niet 90 minuten top

Daarom moet hij ook niet in de basis, maar een supersub zijn zoals nu.

9 december 2014 om 23:33

Tegen kleinere tegenstanders mag hij best vanaf nul beginnen. Leuk dat Wenger begint met vier playmakers in de voorste linies maar als de ruimtes zo klein zijn, dan brei je jezelf daar niet doorheen. Dan heb ik liever iemand die zo'n wedstrijd open kan breken met een schot/actie/zijn fysiek en doorzettingsvermogen. Juist in de topwedstrijden kan je wat meer controle gebruiken met een Cazorla maar als je dan tegen zo'n WBA of Stoke speelt dan zie ik toch wel heel graag Podolski.

Foutje in inleiding: staat 0-0 Anderlecht - Borussia

Allemaal leuk en aardig dat Arsenal weer door is, maar het is bijna zeker dat je weer een bayern of barca loot als je 2e wordt van de poule. Zo komen ze nooit verder dan de 8ste finales *zucht*

9 december 2014 om 23:02

Tja, we hebben nooit geluk, maar Monaco en Porto zie ik best zitten. Atletico hebben we een kleine kans tegen, PSG een heel kleine, en die 3 grootmachen zijn we kansloos tegen.

Maarja, het wordt sowieso Bayern of Real...

9 december 2014 om 23:18

Arsenal A selectie kan van elke team winnen. Alleen hebben we ongelofelijk veel pech in CL. Moeten gewoon in topvorm geraken! Elk team is verslaanbaar en bal is rond.

Ramsey is goed op weg.. met hem in vorm kunnen we veel punten pakken. Zeker als je weet dat Alexis bijna elke wedstrijd scoort. Hangt gewoon af van verdediging. Koc, Per, flamini/arteta en Scsnzsncsncy moeten een niveautje hoger halen.

9 december 2014 om 23:23

Kos is net terug. Debuchy-Per/Chambers-Koscielny-Gibbs is best een goeie defensie, daarmee kan je in principe doorstoten in de CL. Behalve tegen de echte toppers (barca, Bayern en Real).
Maar dan moeten we wel een goeie dag kennen, en hopelijk hebben we eens wat minder blessures.

10 december 2014 om 00:11

Barça kan je wel pakken, Real en Bayern kansloos.

Serieus? Wereldgoal Sneijder? Ramsey, dat is een wereldgoal. Chauvinisme, bah!

9 december 2014 om 22:53

Dit is een Nederlandse voetbalsite voor het geval je het nog niet door hebt. Er wordt toch ook niet bericht over de wereldgoals die er worden gemaakt in de Colombiaanse 4e divisie?

En een wereldgoal van Sneijder spreekt het merendeel hier meer aan dan een wereldgoal van Ramsey. Sneijder gaan we nog hard nodig hebben met de kwalificatiewedstrijden voor het EK.

9 december 2014 om 22:54

Ja dus? Ze gaan heus niet failliet met een paar kliks minder.

9 december 2014 om 23:37

Dat we Sneijder hard nodig hebben, betwijfel ik. Ik denk dat we meer hebben aan een Van Persie die goed in zijn vel zit, en stiekem hoop ik dat we voortaan met Van Persie dicht achter Huntelaar spelen. Sneijder is nou eenmaal een speler die beter uit de verf komt in de reactie en dat is niet het voetbal wat wij moeten gaan spelen: leunen op de defensie lijkt me niet handig als je defensie dusdanig instabiel is. Dat is alsof je gaat zitten op een stoel van duplo. Dan kan je beter je defensie ontlasten door diep op de helft van de tegenstander proberen te voetballen, dan heb je spelers nodig die goed zijn in de kleine ruimte en op zoek zijn naar de combinatie. Dan heb je weinig aan spelversnellers zoals Sneijder die altijd de diepte willen zoeken.

9 december 2014 om 23:40

Amen.

Ja ben het daar ook wel mee eens. Neemt niet weg dat Sneijder sowieso een belangrijke positie in het elftal kan vervullen. Persoonlijk hoop ik ook dat Van Persie rond Huntelaar komt te spelen. Afwachten (:

9 december 2014 om 23:42

Akkoord inderdaad, is natuurlijk een goede jongen om in de groep te hebben. Heeft in ieder geval een winnaarsmentaliteit, kan met zijn schot iets forceren en heeft ervaring die we missen. Denk dat we verder op hetzelfde hopen

9 december 2014 om 22:53

Sneijder was een vrije trap met zijn goeie voet, Ramsey schoot hem nog mooier binnen met zijn mindere voet, en het was een volley.

Geen twijfel mogelijk.

Wat een rare titel. Wereldgoal Sneijder, wat een onzin. Die van Ramsey was veel mooier.

Verder mooi resultaat en op naar Newcastle. Goed dat Podolski en Campbell een hele wedstrijd spelen want veel mensen pleitte hiervoor.

Waar blijft het Liverpool topic

9 december 2014 om 22:54

Die staat al 16 minuten online

Wat mij betreft kan je Anderlecht deze Champions League editie plaatsen bij het meest verbaasde team. Ze speelden echt super en dat met 17, 18, 19, 20 jarigen!

Uit geen 1 keer verloren, heel mooi dit natuurlijk.

Stop godverdorie met die geruchten over dat sneijder weggaat. Hij blijt gwn. Hem manager had gezged en hij zelf ook. Iedereen tegenwoordig bedenkt onzin. Kijk tv en luisteren doe je met je oren en kijken met je ogen. Sommige mensen halen door elkaar. Sneijder is zelfs van plan om zijn contract te verlengen. En voor muslera geldt hetzelfde ook. Ik kan mischien niet verstaan wat hij zegt maar toch zie ik een duidelijke ondertiteling. Die geruchten zijn gwn onzin. Ik word echt ziek van. A.U.B stop. Ga pas komen als sneijder dat zegt.

9 december 2014 om 23:21

Zolang hij lekker pot centjes kan verdienen daar in een mooi vakantieland.
Deze man heeft een mooi leven! Hij kan er niets aan doen dat Gala nu niet goed draait, ligt zeker niet aan hem.

als arsenal gewoon niet had gewisseld in de rust hadden ze misschien met 6-0 kunnen winnen en hadden ze boven dortmund kunnen eindigen...

9 december 2014 om 22:55

Jaja zeggen ze allemaal. Als we dit hadden gedaan als we zo deden. Eerlijk eerlijk gala was eerste helft dramatisch. Maar in tweede helft was gala ietjes beter dan.


En oja als we team van 2000/2001 hadden hadden we gewonnen.

9 december 2014 om 23:25

en waarom denk je dat Gala beter was in de 2de helft?
Zeg aub niet omdat ze beter uit de kleedkamer kwamen.

10 december 2014 om 00:12

Omdat ze beter uit de kleedkamer kwamen.

10 december 2014 om 09:44

Batuhanboz27

Als ze dit als ze dat...en dan vervolgens zelf eraan meedoen

10 december 2014 om 17:11

Ik was sarcatisch

Podolski zaterdag in de basis A.U.B
Geweldige eerste helft!
Wat een honger hadden we in de eerste helft, het liep als een trein.
De doelpunt tegen Stoke heeft Ramsey goed gedaan, want het was de Rambo, die we weer kennen!
Die derde doelpunt is een meesterwerk.
Tweede helft de jonkies gezien oa Zelalem, die het best aardig deed.
Nu hopen op een gunstige loting!
Porto, Monaco of A Madrid graag!
Op naar zaterdag!!

Arsenal gaat vanaf nu alles winnen, Wenger is de beste manager ooit etc. etc. volgende week verliezen en al die supporters roepen om zijn nek. En dat zijn dan supporters in slechte en goede tijden ha ha ha ik ben meer supporter (van goed voetbal) als al die loosers die Arsene willen dumpen Audere Est Facere Coys

9 december 2014 om 23:37

Je bent supporter van goed voetbal en dan ben je fan van de Spurs. Hahaha

9 december 2014 om 23:46

Altijd aanvallen uit en thuis Coys

10 december 2014 om 08:03

Je bent fanboy van een grote club en dan nooit prijzen winnen. Hahaha

Weer een vierklapper voor GS. GS heeft nu de meeste tegendoelpunten geïncasseerd in de CL tussen alle Turkse clubs.

Niet te geloven dat Hamzaoglu precies dezelfde systeem hanteert als die tegen Akhisar. Prandelli had die fout al eerder gemaakt en verloor toen ook met 4-1 van Arsenal.

We hebben tenminste niet zo waardeloos gespeeld als toen met Prandelli. Ik hoop dat Hamza vandaag heeft geleerd dat hij niet te aanvallend kan beginnen tegen Europese toppers.

En Emre heeft btw een geweldige wedtrijd gespeeld !

9 december 2014 om 23:32

Emre speelt echt absurd fantastische afgelopen 2 wedstrijden.. Ik gunde hem het altijd.. Hopen dat hij dit lijn kan doortrekken.. En de vetrouwen krijgt van de coach.. Hij speelt echt super en steekt met kop en schouder boven iedereen uit.

Wereldgoal van Ramsey ja

Belachelijk goede doelpunten gezien in Istanbul. Alles zat Arsenal in de 1e helft mee, ook dankzij Galatasaray.
Van de eerste drie pogingen gingen er twee in het doel en het derde schot was op de lat. Galatasaray speelde met een te aanvallende opstelling. In balbezit liet Galatasaray positieve dingen zien, de bal werd vlotter rondgespeeld en ook sneller vooruitgespeeld dan voorgaande wedstrijden. Genoeg mogelijkheden gehad iets van 30 doelpogingen tegenover 13 van Arsenal, uiteindelijk geeft doelgerichtheid de doorslag.

Bij balverlies was het een gatenkaas, omdat het middenveld uit 2 spelers bestond (Colak en Melo). Sneijder hangend linksvoorin en Bruma rechtsvoorin en de backs die heel hoog voetbalden gaven alle ruimte voor de snelle aanvallers van Arsenal om te counteren (goede looplijnen gezien), Ox maakte daar gretig gebruik van. Poldi moet ook vaker in de basis, gruwelijk doelgericht is die man. Ramsey sterk optreden met een supergoal.

Emre Colak speelde een lekkere wedstrijd en bewees dat hij vaker basis mag staan. De gifbeker is voor Galatasaray nu leeg.

Er valt weinig te vertellen. Galatasaray speelde vandaag beter dan alle andere wedstrijden. Door twee verdedigingsfouten krijgen we er twee tegen. Dan komt daar ook nog een geweldige schot wat moeilijk te houden is. Tarik was dramatisch. Podolski was dreigend, met behulp van Tarik. Emre speelde één van zijn beste wedstrijden. Hamit en Yasin vielen goed in. Sneijder heeft weer hard gestreden. Bruma moest durven te schieten.

We moeten ons nu focussen voor de competitie. We hebben geen andere keus en ik geloof dat we de vierde ster gaan veroveren.

We mogen Chedjou op blote knieën bedanken voor zijn assist tegen Anderlecht, anders zouden we net als Fenerbahce de geschiedenisboeken ingaan door 0 punten te behalen.

ultrAslan, jullie zijn schitterend,amazing,wunderbar. Ik ben er trots op om te zeggen dat jullie onderdeel zijn van Galatasaray!

Met alle mooie doelpunten, vergeten we Debuchy. Bijna drie maanden uit, speelde een puike wedstrijd.
Wat hebben we hem gemist in die maanden. Hopelijk blijft hij fit!!

Ja, leuk, 10e keer op rij 2e eindigen in de poule. Volgende halte? Bayern weer? Of Barcelona?

Het is ook altijd het zelfde.

Bovendien was Podolski on fire, die verdient het sowieso om vaker in de basis te staan. Die 1e goal.. zal Giroud nooit kunnen.

Verder niet echt op de proef gesteld, ga nou niet met zijn allen weer de polonaise lopen jongens.. het is 'maar' Galatasaray.

10 december 2014 om 01:32

Haha, ik ga nu ff heel erg mierenneuken, maar Giroud maakte toch wel een soortgelijke goal tegen United . Was alleen van iets verder en minder strak in de kruising, maar ook zeer knap en hard geschoten . Alleen bij Poldi is dat een kwaliteit en bij Giroud een uitzondering/zondagsschot

10 december 2014 om 14:19

Bij Giroud is het zeker een uitzondering, tenzij hij dat consistent kan doen. Als je dan ziet dat Giroud een enorm makkelijk kans weer mist, weet je wel dat die goal tegen United gewoon geluk was.

Geweldige inzet gezien van de spelers! Echt trots op het spel van de (normaal gesproken) wissels. Ook Ramsey is weer op de weg terug en daar gaat Arsenal veel plezier aan hebben.

Wel maak ik me zorgen om een aantal Arsenal fans hier. Wat is er toch met dat laffe gedoe. Enkel tegen FC Porto en Monaco maken we een kans? Ga toch weg man. Enkel Bayern en Real Madrid schat ik beter in, maar de rest kunnen we echt wel pakken hoor.

En een hele kleine kans tegen Psg? Gebaseerd op wat? PSG wordt hier zo overschat door iedereen he. Ibrahimovic is een geweldige voetballer, uiteraard, maar presteert vrijwel nooit in grote wedstrijden. Bovendien geeft de poule van PSG een vertekend beeld. PSG leek oppermachtig en staat zelfs boven het 'grote' Barcelona, maar ik heb ze maar 1 wedstrijd overtuigend zien spelen, de overwinning tegen Barcelona. Ook in de Franse Ligue 1 valt PSG behoorlijk tegen. Van de 17 wedstrijden speelden ze er 7(!) gelijk. En als ze winnen, winnen ze meestal nipt met 1 doelpunt verschil. En dat in de Ligue 1.

Naar mijn mening hoeft Arsenal enkel te vrezen voor Bayern Munchen en Real Madrid. Tegen de rest maakt Arsenal absoluut een kans.

Wel moet Wenger nu geen verkeerde keuzes gaan maken. Geef Podolski meer speelminuten, haal een defensieve middenvelder en 2 verdedigers in de transferperiode en we doen vol op mee. Ik prefereer voor deze opstelling als iedereen weer terug is. Op de plek van Chambers en Flamini het liefst een goede aankoop.

Szczesny
Debuchy
Chambers
Koscielny
Gibbs
Wilshere
Flamini
Ramsey
Sanchez
Welbeck
Podolski
10 december 2014 om 09:47

Als iedereen fit is mag ik hopen dat je Ozil de voorkeur geeft....

10 december 2014 om 11:16

Zolang hij niet op links wordt misbruikt, zet ik inderdaad liever Ozil in de basis.

Prachtige overwinning! Poldi speelde heerlijk en bewijst maar eens dat hij absoluut een meerwaarde is voor dit Arsenal. Coyg!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren