Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

V/d Vaart: 'Ik ben fitter dan vroeger en kan nog van waarde zijn voor Oranje'

Laatste update:
/

Rafael van der Vaart heeft maar weer eens kennisgemaakt met de veranderlijkheid in de voetbalwereld. Een aantal weken geleden leek een contractverlenging voor de spelmaker van Hamburger SV niet aan de orde, maar na een paar prima optredens ziet de wereld er plots weer anders uit. De 31-jarige Nederlander kan er niet wakker van liggen. "Het is geen thema", zegt hij in Kicker.

Van der Vaart, wiens contract medio 2015 afloopt, houdt zich het liefst op de vlakte over zijn toekomst. "Ik heb nu drie goede wedstrijden gespeeld en de vragen gaan alweer over of ik mijn contract misschien ga verlengen. Op dit moment is dat niet aan de orde. Het belangrijkste is nu dat we rond Kerst weg zijn uit de onderste regionen. We hebben ook nog geen afspraak gemaakt om over het contract te praten."

In het vraaggesprek geeft Van der Vaart ook aan dat hij het Nederlands elftal nog niet uit zijn hoofd heeft gezet. Hij zegt zich fitter dan ooit te voelen en blijft hopen op een oproep van Guus Hiddink. "Het blijft mijn doel om nog een keer een groot toernooi mee te maken. Als ik fit ben, kan ik nog van waarde zijn voor mijn land. Ik hoop dat de bondscoach mij weer eens belt."

Guus Hiddink moet Rafael van der Vaart terughalen bij de selectie van Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Indien fit en afgetraind wel. Anders nein

9 december 2014 om 15:17

Zelfs dan niet. Is hij beter op zijn top dan de jongens die er nu staan?

9 december 2014 om 17:03

Met alle respect, hij is beter dan bijv Clasie, vind ik.

9 december 2014 om 17:04

In deze vorm

9 december 2014 om 17:27

Welke vorm? Omdat hij nu zelf zegt 3 goede wedstrijden gespeeld te hebben. Vd vaart is naar mijn mening passé. Heeft ook afg. Weken niet telkens de 90min volgemaakt, zal niet zonder reden zijn. We hebben mensen nodig op het middenveld die naast aardig kunnen voetballen, ook meters kunnen overbruggen. Dit om de verdedigende tekortkomingen te maskeren. Ik denk dan idd aan spelers als Clasie, Wijnaldum, Klaassen en Strootman als ie weer op zn oude niveau is

9 december 2014 om 17:58

Als je geen 90 min. vol kan maken ben je imo niet klaar voor interlandvoetbal. Dan moet je dus gedwongen altijd een wissel achter de hand houden, wat gewoon een tactische handicap is. Lijkt mij althans.

9 december 2014 om 19:54

je moet hem toch niet per definitie in de basis zetten?

9 december 2014 om 16:04

Ziet er toch wel wat fitter uit op de foto !

Geef voorkeur aan Sneijder, Wijnaldum op plek 10..

9 december 2014 om 15:21

En daarnaast zie ik liever Fer of eventueel De Guzman op het middenveld. En onze tank Nigel speelt Raffie er bij lange na niet uit.

9 december 2014 om 16:49

Heb je Fer dit seizoen al een keer iets behoorlijks met de bal zien doen bij Qpr? Ik niet, dus doe mij Van der Vaart maar als wissel. Zeker voor een kortere periode aan het einde van de wedstrijd heeft hij wel het voetballend vermogen om iemand vrij voor de keeper te zetten, in tegenstelling tot Fer.

Ik zou hem nog wel voor de laatste keer opnemen je moet deze speler nog zijn laatste ek gunnen zijn laatste wk speelde hij best goed jammer dat hij is afgezakt de laatste tijd hij heeft kwaliteit guus moet hem wel gunnen

9 december 2014 om 15:32

Waarom moet je zo iemand iets gunnen?

Sneijder en Van der Vaart waren in 2010 26 en 27 jaar oud, logisch dat ze toen nog goed waren. Tijden veranderen gap.

9 december 2014 om 16:31

Waarom zijn spelers uberhaupt die 31 32 jaar zijn in Nederland te oud? Overal in de wereld worden routiniers, want dat zijn ze, gewaardeerd en is leeftijd geen topic maar bij ons weer wel, zo in en in triest dit. Kan echt alleen maar hier

9 december 2014 om 16:47

Wat een onzin Dordt. Bepaalde spelers worden nou eenmaal sneller oud dan de ander. Dat is niet alleen in Nederland. Uiteindelijk gaat het gewoon om kwaliteit ongeacht de leeftijd.

9 december 2014 om 16:56

Waar zeg ik dat hij te oud is?

Jij zegt dat Van der Vaart op het vorige WK in 2010 nog best goed was en speelde. Dat klopt maar toen was hij ook nog aan het pieken, hij is nu al een tijdje aan de afdaling bezig. Van der Vaart is de laatste paar jaren heel wat minder geworden, heeft weer talloze blessures gehad en is al tijden niet 100 procent.

En je moet de jeugd ook de kans geven want die hebben we gigantisch hard nodig in de toekomst.

Van der Vaart is enkel bruikbaar als hij echt 100 procent fit is, echt strak staat en dan enkel en alleen als supersub in de 70/80ste minuut. Maar zoals ik zei, je moet plaats maken voor de jongere spelers anders leren zij ook niks en win je geen EK of WK.

9 december 2014 om 18:23

Jongere spelers heb je toch voor Jong Oranje ofniet? Ik zie in Rafael een perfecte speler voor dit Oranje.. Kan de jonge spelers (volgens jou) nog veel bij leren. Rafael kan misschien geen 90 minuten lang maar ik zie hem 60 minuten lang knallen en dan een jonge speler (volgens jou) er in brengen. Rafael hoeft niet altijd te spelen maar hem bij de ploeg halen net als Kuyt hebben de jonge spelers meer aan dan alleen maar met jonge spelers spelen? Of niet? Ik zeg doen Rafael terug naar Oranje

9 december 2014 om 18:28

@sander

Ik heb het over jongens zoals Strootman, Maher, Fer, Wijnaldum, De Guzman. Jongens van rond de 23-26 jaar.

Wat heb je aan Van der Vaart over 2 jaar? Misschien is hij dan opeens niets meer en dan heb je die andere jongens nooit de kans gegeven om beter te worden in dit team.

9 december 2014 om 19:12

Strootman, Fer, De Guzman en Gini zitten er sowieso bij. Wat heb je aan Van der Vaart? Wat hebben we aan Kuyt? Het zelfde idee, ervaring. Van ervaring word iedereen beter. Het is toch geen probleem om Rafael bij de selectie te halen?

9 december 2014 om 19:27

@sander

Klopt, van mij mag het maar je hebt al Robben/van Persie/sneijder/... rondlopen van dezelfde generatie.

Zolang er niemand onnodig moet afvallen omdat Van der Vaart per se een plek moet hebben mij best. Maar als je ziet dat op het vorige WK erg veel spelers hebben gespeeld (ik denk praktisch iedereen) dan vind ik Van der Vaart een riskante keuze om alleen maar bij te hebben omdat hij veel ervaring heeft en dit kan overbrengen op de rest.

9 december 2014 om 20:24

@nolimit

Man wat lul jij nou weer slap joh. Ja hij heeft een blessuregevoelig jaar gehad maar moet je hem dan maar afserveren voor Oranje? Rot toch op man. Je praat over kwaliteit, wat ie ook zeker heeft, maar indirect serveer je hem gewoon af omdat de "jeugd" klaarstaat. Man die mogen zijn veters nog niet eens strikken! Hebben niks bereikt wat raffie inmiddels heeft bereikt

10 december 2014 om 00:38

@ Medellin....waar staat dat ik het WK 2010 heb genoemd dan gozer? Knap hoor dingetjes veronderstellen die niet zijn genoemd

10 december 2014 om 10:20

Het gaat me niet eens om zijn blessures... Hij haalt het niveau niet meer die hij een paar jaar terug wel haalde, hetzelfde geld voor Sneijder.
Zoals ik zeg heb je spelers die een hoog niveau tot hun 35e volhouden en spelers die op hun 30e al afzakken.

Ik zeg niet dat van der Vaart geen kwaliteit meer heeft maar sorry ik ken genoeg betere middenvelders op dit moment.

Ik vond hem dit voorjaar beter dan Sneijder in oranje jammer dat hij geblesseerd raakte.

Rafael van der Vaart heeft uitstekende wedstrijden bij het Nederlands Elftal gespeeld en ook in clubverband was het een hele goede speler, maar het beste is er nu wel af. Met alle respect, maar het is nu de beurt aan de 'jonkies', Klaassen, Wijnaldum, Strootman, Fer, van Ginkel, De Guzman, Clasie, Toornstra, Propper, Vilhena, Ziyech, Ebecilio, etc, om positieve ontwikkelingen door te maken en het middenveld van het Nederlands Elftal te vormen.

Overigens zie ik de toekomst van het Nederlands Elftal positief in. Oranje zal een terugval krijgen en spelers als Robben, van Persie en Sneijder moeten vervangen, maar daar is de staf mee bezig. Het is erg belangrijk dat de jonge spelers nu juiste keuzes maken en niet te snel de stap hogerop willen maken. Qua jonge spelers hebben we op elke positie in ieder geval een aantal opties:
Doelman: Cillessen, Krul, Vermeer, Zoet, Padt, Stevens, etc.
Rechtsback: van Rhijn, van Anholt, Janmaat, van der Wiel, etc.
Centraal: Veltman, de Vrij, Denswil, Martins Indi, van Beek, van Dijk, Kongolo, Rekik, Hoedt, Bruma, etc.
Linksback: van Aanholt, Blind, Ake, Willems, Nelom, Haps, etc.
Controlerend: Strootman, Clasie, Propper, Wijnaldum, Fer, van Ginkel, Toornstra, Ayoub, Riedewald, Ebecilio, Vilhena, de Roon, Bazoer, etc.
Aanvallend: De Guzman, Ziyech, Chery, Saymak, Sinkgraven, Karsdorp, Haye, etc.
Vleugelaanvaller: Depay, Boetius, Kishna, El Ghazi, Manu, Promes, Berghuis, Ould-Chikh, Ondaan, etc.
Spits: Zivkovic, Castaignos, Locadia, Achahbar, Weghorst, etc.

Natuurlijk valt er bij sommige spelers te zeggen, die gaat het nooit tot het Nederlands Elftal halen, maar veel spelers weten later alsnog te verrassen. Zie bijvoorbeeld een Pelle. En de namen die ik heb genoemd zijn gewoon een aantal namen uit het hoofd. Ik zal er vast een heel aantal zijn vergeten, maar ik vind dat wij Nederlands vaak te negatief zijn. In heel veel spelers die ik heb genoemd zie ik echt heel veel potentie.

9 december 2014 om 15:57

Je hebt een leuk lijstje, maar daarmee is ook al genoeg gezegd. Neem het lijstje van Brazilië, Spanje, Duitsland, Frankrijk en Brazilië eens voor je. Stuk voor stuk landen waar de spelers al top spelen, elke week, in een grote competitie. De meesten van deze spelers mogen blij zijn als ze een transfer naar een top competitie maken en hier ook nog wekelijks spelen.

De Roon, Propper, Ayoub, Fer... Leuk in potentie, maar top en spelers die het Nederlandse elftal kunnen gaan dragen? Nee hoor.. absoluut niet zelfs.

9 december 2014 om 16:19

Tuurlijk, Brazilië, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Argentinië, etc. hebben een beter lijstje, maar dat zegt ook niet alles. Kwalificatie voor een EK of WK moet zeker mogelijk zijn met deze spelers en op het EK en WK draait alles om een paar wedstrijden.

Als voorbeeld: Spanje had een veel betere selectie als Nederland, Mexico, Costa Rica, Colombia, België, Verenigde Staten enzovoort. Toch kwam Spanje de poulefase niet door en eindigde Nederland als 3e van het WK en kwamen de overige landen ook allemaal verder dan Spanje.

Er komt meer bij kijken dan alleen kwaliteit van de individu. Daarnaast verwacht ik ook zeker geen WK-titels, maar wou ik gewoon een beeld scheppen van het Nederlands Elftal over, pak hem beet, 5 jaar.

9 december 2014 om 16:37

Ik geloof dat dat voor beide landen een incident was. Spanje was uit vorm en Nederland was geweldig goed, iets wat niet vaak gebeurt.

En ik vind dat we ook als Nederland zijnde best de ambitie mogen de beste van de wereld te willen zijn, ongeacht het aantal inwoners. Als je kijkt wat er tijdens 2010 op het veld stond, waren het allen uitgesproken topspelers of spelers die al ervaring hadden in de top. Dat is bij de huidige selectie gewoon veel minder het geval.

9 december 2014 om 18:12

en wat zegt dat...dat je in een topcompetitie speelt, wil nog niet zeggen dat je top bent...dat zagen we aan Brazilie wel.

9 december 2014 om 15:57

Volgens mij vergeet je Klaassen. Denk wel degene met meeste potentie voor de aanvallende middenveld positie. Voor de rest een aardig beeld gekregen van de huidige talenten die doorbreken en Nederlands zijn.

9 december 2014 om 16:12

Inderdaad, excuses. Had hem in mijn eerste alinea wel vermeld. Bedankt!

Vd Vaart moet gewoon terug naar Ajax. Hij brengt, naast zijn klasse, een stuk broodnodige ervaring mee. Kan op eredivisieniveau met gemak nog een aantal jaren mee.

9 december 2014 om 15:53

Alleen zal ook ras-ajaccied van der Vaart niet voor niks komen.

Daarmee geeft hij dus zel aan dat hij eerst niet helemaal fit was. Waarom niet?

Als vd Vaart weer in vorm is gewoon weer oproepen. Is 1 van betere middenvelders die we hebben en met zijn staat van dienst hoort hij gewoon in Oranje. Als het allemaal zo drama is wat de meeste hier verkondigen had hij nooit 109 interlands gespeeld

Jammer voor Rafael, maar hij is voorbijgestreefd door een nieuwe generatie. Zie hem niet meer bij Oranje komen: we hebben Clasie, Van Ginkel, Fer, Wijnaldum, Strootman, De Guzman, Sneijder, enzovoort al voor het middenveld. Vergane glorie.

Lekker wegblijven. Verder gaan met jongens als Wijnaldum. Groots afscheid geven aan vd Vaart en doorpakken nu. Bedankt voor bewezen diensten

Ik denk het niet. Je bent nu al elke keer te laat hij de bal en wordt er uitgelopen door het gros van de spelerd.. Laat staan over twee jaar.

mijn squad:

Doelman: Krul, Cillessen; Zoet
Rechtsback: Janmaat, van der Wiel
Centraal: de Vrij, Vlaar, Veltman, van Dijk
Linksback: Pieters, Büttner
Controlerend: Strootman, van Ginkel, Clasie, Fer
Aanvallend: Sneijder, van der Vaart
Vleugelaanvaller: Robben, Depay, Sinkgraven
Spits: Huntelaar, van Persie, van Wolfswinkel

KRUL
JANMMAT
DE VRIJ
VLAAR
PIETERS
ROBBEN
STROOTMAN
V.GINKEL
SNEIJDER
V.PERSIE
HUNTELAAR

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren