Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wil Feyenoord en PSV achterna: ‘Zorgen dat we in dat schuitje komen’

Laatste update:

Ajax is kansloos voor overwintering in de Champions League, dus woensdagavond spelen de Amsterdammers in de eigen ArenA de laatste Champions League-wedstrijd van dit seizoen. Toch staat er nog wel wat op het spel: tegen APOEL Nicosia kan de ploeg van trainer Frank de Boer plaatsing voor de Europa League bewerkstelligen.

/

Eerder plaatsten Feyenoord en PSV zich al voor de volgende ronde van de Europa League. “Het is dan mooi gelijkwaardig als je twee grootste concurrenten in hetzelfde schuitje zitten. Maar laten we eerst zorgen dat we in dat schuitje komen”, aldus de coach via de officiële kanalen van de club. “Meerdere wedstrijden in een week spelen kost natuurlijk wel kracht. Wij zijn het wel gewend om dat te doen. Ik denk dat zij dat minder gewend zijn en dat kan een voordeel zijn.”

Is de Champions League geslaagd als Ajax als derde eindigt in de groep? “Nee, want we wilden overwinteren. Ik heb heel veel gemengde gevoelens. Ik had in deze wedstrijd tegen APOEL liever nog met PSG gestreden om de tweede plek. Dan hadden we misschien moeten afwachten of Barcelona zijn sportieve plicht had gedaan. Dat hoeft nu niet meer, doodzonde. Dit seizoen hadden we kúnnen, en misschien wel móéten overwinteren."

Denk je dat Ajax van APOEL Nicosia wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze moeten en het is erop of eronder. Apoel Nicosia kan een lastige ploeg zijn. Hoop wel voor Nederland en Ajax dat ze zich plaatsen

9 december 2014 om 14:08

Alles minder dan een overwinning is gewoon bagger. Apoel heeft de voorgaande 5 duels niet veel laten zien. Dat Ajax daar niet gewonnen heeft hebben ze echt aan zichzelf te danken. Apoel zal moeten komen want die moeten winnen. Ik denk dat het een open wedstrijd word die door Ajax gewoon gaat worden met 2-0

9 december 2014 om 14:33

Wat Apoel wel heeft laten zien is dat ze goed georganiseerd zijn en door hun ervaring toch niet makkelijk te verslaan zijn. Ajax was in de uitwedstrijd stukken beter maar toch sleept Apoel er een punt uit. Tegen PSG en Barca hebben ze ook 2 keer maar nipt verloren. Ajax zou moeten winnen, inderdaad, maar toch wordt het niet makkelijk. Ik verwacht trouwens niet dat Apoel gaat komen. Ja ze moeten winnen, maar daar maken ze het meeste kans op als ze hun eigen spel spelen en vanuit de omschakeling kunnen toeslaan. Misschien dat ze bij een gelijke stand aan het einde van de wedstrijd meer gaan komen, maar ik verwacht zeker in het begin een afwachtend Apoel.

9 december 2014 om 14:34

Hoop ik ook maar Ajax vergeet dit jaar soms te winnen. Hadden moeten winnen van Apoel en de eerste wedstrijd tegen PSG had ook gewonnen kunnen worden. Helaas wordt dat vergeten, als deze stap gemaakt kan worden zie ik Ajax een goede kans maken door de eerste ronde heen te komen.

9 december 2014 om 14:40

Heb je Barcelona-Apoel zeker niet gezien? Barcelona had t lastig en Apoel verdiende een punt.
Apoel was thuis tegen Ajax gewoon gelijkwaardig,dus wees niet al te voorbarig. Het is een stugge ploeg,maar denk dat Ajax als ze zoals tegen Willem II speelt dat ze de zullen overwinteren.

9 december 2014 om 14:41

Speelde

9 december 2014 om 14:59

@feyroferr

Apoel speelde tegen PSG en Barca heel behoorlijk idd. Maar tegen Ajax speelde ze echt niet goed hoor. Of dat aan Ajax lag of apoel laat ik in het midden. Maar Ajax had die wedstrijd gewoon moeten winnen.

Maar Ajax had die wedstrijd, zoals wel vaker Europees, de scheids enorm tegen. Zij scoorden uit een onterechte penalty. De scheids zag hands, maar het was de borst van Van Rhijn, maarja dat zijn we wel een beetje gewend.

Ik ben er niet 100 zeker van, maar Ajax is het verplicht aan zichzelf om te winnen van Apoel. Die club kwam een paar seizoenen geleden erg ver in de CL, maar het is niet meer dezelfde ploeg. We hadden al 3 punten verdiend op Cyprus, die kregen we helaas niet. Nu maar afmaken.

9 december 2014 om 15:21

Het zou zo lekker zijn als Ajax eens niet afhankelijk was van een wel of niet gegeven penalty, maar gewoon zelf de velddoelpunten maakt! Daar schorth het toch nog aan.

9 december 2014 om 15:23

Nou ja ik heb de wedstrijd ook gezien,en Apoel was als ze eruit kwamen net zo gevaarlijk. Apoel had maar 1 schot op doel minder. Balbezit dat had ajax stukken meer maar dat wil niet zeggen dat je beter bent,het is wat je in balbezit met de bal doet wat belangrijk is . Ik kijk natuurlijk ajax wat anders dan jij,dus is de beleving ook anders. Misschien was ajax iets beter maar mij viel het in ieders geval niet op. Laten we hopen dat Ajax wint want we moeten weer wat punten halen zodat de tweede plek ook eens wat makkelijker loot in de CL . Juichen gaat me ver morgen maar hoop wel dat ze winnen

9 december 2014 om 15:55

De reden dat apoel gelijk speelde ben je voor het gemak maar vergeten?: een handbal die geen handsbal was gezien door de man op de lijn die dat onmogelijk kon waarnemen en een refree die maar wat graag die pingel gaf want hij was zich rotgeschrokken van de superieuriteit die Ajax aan de dag legde en zijn UEFA instructie was dat Ajax absoluut niet gelanceerd die poule in moest want dan zou barca nog wel eens expres punten kunnen laten liggen tegen Ajax om psg te elimineren in de poule fase alvast en dat zou weer heel veel Franse inkomsten kosten!! Nu heeft de UEFA geen belang morgen en wordt het gewoon 3-0 let maar op!

9 december 2014 om 16:23

Je zag de bal duidelijk van richting veranderen dus was gewoon hands ok het was in slowmotion dat je het zag maar hands was t dat weet je zelf ook wel. Je moet eens stoppen steeds de schuld bij de scheids te zoeken,je moet zorgen dat je meer kansen creëert en afmaakt. Tegen psg in de eerste helft geen 1 schot op goal tegen Apoel in de hele wedstrijd 4 das gewoon te weinig. Je gedraagt je nu ook als een calimero en das nergens voor nodig,Ajax wordt door de Uefa gewoon op handen gedragen.

9 december 2014 om 16:47

Van Rhijn's arm zwaaide door en nadat de bal tegen de borst/schouder kwam raakte Van Rhijn 'm met z'n hand. Scheidsrechter staat op 2 meter, kan 'm wel of niet geven. Technisch (hand naar bal, bal wordt geraakt) is het een penalty, maar niet elke scheidsrechter zal 'm geven.

9 december 2014 om 17:06

Niet bepaald op handen gedragen weet niet of jij de afgelopen 3 jaar cl met Ajax heb gekeken maar zelfs opzichtig werden ze er uitgeknikkerd door buitenspel wat geen buitenspel was en het verbond van Zagreb ff niet vergeten! Je kan ook zien wat je wil zien wat betreft de handsbal was er gewoon geen! Wat betreft psg uit ben ik het met je eens heb ik ook heel de wedstrijd zitten godveren dat er maar niks richting doel ging en psg vond het allang best! Daarna vermoorde de boer de wedstrijd ook nog eens met z'n wissels vermoorde ipv schone eraf en el ghazi erin haalde hij serero eraf en bracht hij simling en behalve die domme terugspeelbal gaf hij daarmee de wedstrijd prijs!!

9 december 2014 om 21:51

@feyroferr

Haha wat een belachelijke reactie. Ajax wordt op handen gedragen door de UEFA? Waarschijnlijk heb je veel gemist omdat jouw club pas weer Europees speelt sinds dit seizoen.
Ajax wordt elk seizoen gewoon keihard genaaid. Eerst waren het die 2 onterecht afgekeurde goals tegen Madrid, en die belachelijke 1-7 overwinning van Lyon in Zagreb.
Vorig jaar was het die misselijk makende Balotelli die al naar de grond ging nadat hij een hand op z'n shirt voelde. En dit jaar die belachelijke penalty in Nicosia.

Morgen maken we het af, en worden we gewoon derde. Maar elk jaar benadeelt de UEFA ons, dat kan je niet ontkennen na zoveel voorbeelden.

Het zou mooi zijn als ze nu eindelijk eens, dat met vlagen uitstekende spel dat ze in de poulefase van de champions league laten zien, ook in de knockoutfase van de Europa League laten zien.

Psv, Feyenoord en Ajax overwinteren in de EL, dat is al een tijdje geleden dat de traditionele top 3 samen de K.O fase van de een europees toernooi in gaat. Hopen op wat internationaal succes dan maar!

9 december 2014 om 14:17

Idd, de EL daar kunnen onze clubs best nog ver komen als ze er echt voor gaan. Er moeten gewoon keihard punten gepakt worden, als we onze laatste CL ticket over een paar jaar verliezen zijn we pas echt de lul, want die kwalificatie kom je niet zomaar door.

9 december 2014 om 14:25

Die kampioens-kwalificatie is juist ontzettend makkelijk, het is alleen niet fijn om vroeger aan je Europese campagne te moeten beginnen...

9 december 2014 om 14:25

Het zou ook schitterend zijn wanneer dat gebeurd. En ik acht de kans groot dat Ajax zich 'gewoon' gaat kwalificeren. Ben benieuwd hoe RTL dat gaat oplossen.

2 van de 3 clubs zullen dus tegelijkertijd spelen. Wat een luxe eigenlijk, iets wat we de laatste jaren nauwelijks hadden en na de winter zelfs nooit.

9 december 2014 om 14:47

Het wordt tijd dat we weer eens met een aantal ver komen inderdaad. Goed voor de punten maar ook zeker voor de ervaring in Europa.

Stel dat PSV dit jaar kampioen wordt dan hebben ze iig een aantal wedstrijden op Europees niveau gespeeld (tel ik de poule niet mee want dat is niet te vergelijken met poule CL)

9 december 2014 om 15:02

@ berliner

Zoals Glory al vermeldde, als je als enigste team je land vertegenwoordigt als CL-deelnemer is je programma 'makkelijker' dan zoals nu het geval is met de nr 4 van Spanje/Italië/Engeland als tegenstander.

Kijk maar naar Celtic, die hebben wel altijd een 'makkelijk' programma, ook al hebben ze het dit jaar niet gered.

9 december 2014 om 15:27

Op rtl 5 natuurlijk!

On: het is gewoon prachtig dat dit eindelijk weer eens lukt, ligt denk ik toch eraan dat dit gewoon de grootste clubs van Nederland zijn met de meeste uitstraling, entourage etc. Die kunnen net wat meer aanvangen dan met alle respect Twente of AZ (hoewel die vorig seizoen nog best ver kwamen)

9 december 2014 om 15:50

@glory en Silverfront.

Tja 'makkelijk'. Dat bestaat voor Nederlandse clubs helaas niet meer in Europa. Zeker niet omdat onze clubs vaak hun beste spelers meteen verliezen en daarom aan het begin van het seizoen nog niet optimaal presteren omdat ze nog aan het bouwen zijn. Dus als het kan zie ik liever dat Nederland de komende jaren alles geeft in Europa voor goede resultaten, zodat we die plaats kunnen behouden. De clubs moeten gewoon goed beseffen wat er op het spel staat .

9 december 2014 om 16:46

Nee, Psv, Feyenoord en Ajax zijn alle 3 een keer uitgeschakeld in die kwalificatie, tegen ploegen waartegen dat logisch was. Clubs als Arsenal, Fenerbache, AC Milan, Dinamo Kiev, Kopenhagen en Schalke zitten vaak in die kwalificatie ronde. En dat is dus niet makkelijk.

9 december 2014 om 23:34

Nee die clubs zitten nooit op het kampioenen spoor Koenpieters. Niet lullig bedoeld, maar check even hoe de CL kwalificatie werkt. Kampioenen die zich moeten kwalificeren zitten niet op hetzelfde spoor als niet-kampioenen. Celtic moet altijd tegen de kampioen van Noorwegen, Polen etc.

9 december 2014 om 17:41

Op een slof en een ouwe voetbalschoen gaat ajax dat ff doen.
Moet lukken.

Huh, ik volg de logica niet dat PSV het minder gewend zou zijn om midweeks te spelen... Okee, misschien Europees na de winter op basis van de laatste twee jaar, maar dat scheelt maar twee wedstrijden met Ajax. De jaren ervoor kwam PSV vrijwel altijd het verst van de traditionele topdrie.

Hopen dat Ajax ook in de Europa League komt en daarin de lijn van goed voetbal vanuit de CL dit jaar weet door te zetten ! Met een beetje mazzel bij de loting kunnen we zomaar twee of drie ploegen in de volgende rondes hebben, en vanuit die positie weet je nooit wat er verder nog mogelijk is !

Dus bij deze: succes Ajax! Al zie ik dit wel goedkomen tegen Apoel als Ajax scherp is.

9 december 2014 om 14:20

Vond het ook al een rare opmerking inderdaad.....

9 december 2014 om 14:26

Just go with it, die man zegt ook maar wat om zich door zo'n conferentie heen te werken.

9 december 2014 om 14:26

@t0mmy_psv ik denk dat dat gedeelte eerder op Apoel slaat dan op PSV en Feyenoord, want dat ging meer erover dat zij daar als Ajax zijnde ook willen komen.

9 december 2014 om 14:29

Je vergeet zeker dat psv de afgelopen 2 jaar die hele EL niet serieus nam en elke keer met een b ploeg op kwam draven!!dus hoeveel spelers van psv hadden nou twee wedstrijden in de benen dan??

9 december 2014 om 14:39

Onzin.

PSV speelde ten alle tijden gewoon met de A ploeg.
Ze gooide er wel met de pet naar, maar geen onzin verspreiden, majdi1983.

9 december 2014 om 16:14

waar heb jij het over? hij heeft over hoe ver ze in de el komen en jij hebt het over de spelersselectie??

9 december 2014 om 16:44

Van het huidige Psv, hoeveel spelers zijn daarvan gewend om na de winter actief te zijn in het bekertoernooi, de EL en de competitie ?

De spelers die aanwezig waren bij de laatste overwintering van PSV spelen geloof ik nu (bijna) allemaal ergens anders. Dus ik vind het niet zo'n gekke redenering, want het gaat erom wat de selecties van beide ploegen momenteel gewend zijn.

9 december 2014 om 18:42

Daar heb je wel een punt, zeker Europees is het PSV de laatste twee jaar niet gelukt om na de winter midweeks te spelen, maar in de beker werd twee jaar geleden wel de finale nog gehaald. Alleen vorig jaar inderdaad wel voor de winter overal uit, maar dat was een absoluut incident (gelukkig).

Maar inderdaad, vanuit puur de spelers bekeken heeft denk ik alleen De Jong, Wijnaldum en misschien Depay Europese overwintering meegemaakt (en Guardado?)... Al is er nu geen een Nederlandse club met spelers die wel meer dan twee of vier wedstrijden ervaring heeft met nawinters Europa-voetbal. Toch jammer om te zien hoe snel de competitie steeds weer wordt leeggehaald.

9 december 2014 om 23:26

Het gaat zeker snel, van het elftal waarmee Ajax in 2011 kampioen is geworden is alleen Boilesen nog overgebleven. De rest speelde allemaal nog in de jeugd of elders. Zo snel kan het dus gaan, en dat geld natuurlijk niet alleen voor Ajax, maar ook voor Psv, Feyenoord, AZ, Heerenveen, FC Twente, Vitesse en FC Groningen.

Het is echt wonderlijk hoe sommige van onze Eredivisie clubs zich weten aan te passen aan de nieuwe realiteit. Daarbij kijk ik denk ik met het meeste verwondering naar Heerenveen. Narsingh, Assaidi, Djuricic, Dost, Janmaat, Finnbogason, Ziyech, Basacikoglou ... En desondanks hebben ze met voonramelijk Sinkgraven en Uth alweer nieuwe sterkhouders die binnen anderhalf jaar van nu zullen vertrekken.

Toch blijft het jammer dat bestuurders van voetbalclubs er regelmatig een zooitje van maken. Want ondanks de geweldige verkopen van clubs als Heerenveen, Twente en AZ presteren ze het nog om rode cijfers te laten zien. Daar zijn per club natuurlijk individuele factoren voor aan te wijzen, maar als je ziet hoe goed het zit met het verkopen van belangrijke krachten en het vinden van opvolgers zou dit eigenlijk niet nodig hoeven te zijn.

Dit moet gewoon een overwinning worden. In de uitwedstrijd kregen ajax al drie/vier 200% kansen, maar sigthorsson was weer eens niet scherp, evenals serero.

Tja, dan hadden Boilesen, Van der Hoorn, Serero, Milik en Viergever het op beslissende momenten niet moeten laten liggen. Om er maar een paar te noemen.

0-0 is genoeg. Geen verdere woorden nodig voor Frank. Zaad pot.

9 december 2014 om 14:59

Precies, overwinteren is een must, nederlands voetbal weer terug op de kaart!

Hup Ajax!

Ik vind het toch wel verrassend dat er nog word gezegd dat we misschien wel hadden moeten overwinteren. Als je realistisch kijkt kun je toch gewoon zeggen dat Barca en PSG normaal gesproken makkelijk 1 en 2e worden. Was het daarentegen toch gelukt dan zou dat echt een bijzonder knappe prestatie zijn geweest.

Ik ga nergens meer vanuit naar Boekarest. Maar overwinteren in El moet lukken.

Hahahah, Feyenoord en PSV zijn evengoed gewend aan het midweeks spelen. Hij praat nu alsof hij al jaren overwintert in de Champions League, maar Ajax heeft de afgelopen seizoenen helemaal niet zo veel midweeks moeten spelen.
Ik hoop het wel dat Ajax verliest. De Boer zegt nu dat ze door hadden kunnen gaan, maar ze zijn kansloos geweest. Uit Apoel, Uit PSG en thuis PSG zat er niet meer in dan ze nu behaald hebben. Ajax is terecht uitgeschakeld.

9 december 2014 om 16:47

Hij praat alsof hij met Ajax ieder seizoen telkens na de winter actief was, terwijl Feyenoord en PSV de laatste twee jaar niet overwinterd hebben.

Uitgeschakeld zijn we overigens terecht, alhoewel Ajax gezien de wedstrijden misschien wel recht had op 1 a 2 punten meer als ze momenteel hebben. Dat had weinig uitgemaakt, want PSG en Barcelona zijn gewoon oppermachtig in deze poule en hebben ervoor gezorgd dat overwintering een onmogelijke opgave was.

10 december 2014 om 14:10

Feyenoord doet het niet slechter dan vorig seizoen terwijl ze nu wel Europees spelen.
Ze lijken er alleen maar beter van te worden op dit moment.

Om eerlijk te zijn zie ik een lastige wedstrijd en toch ook weer niet.
Ajax zal grotendeels de wedstrijd domineren maar kansen zullen schaars zijn omdat apoel alles op de counter gooit. Daarom ga ik er van uit dat Ajax niet wint maar een 0-0 of 1-1 speelt.

Wat kan De Boer onzin verkondigen zeg.
PSV is twee wedstrijden in de week spelen ook gewend. De twee laatste seizoen na de winter dan niet, maar voor de winter wel dedegelijk. Dat zal dus echt niet mee gaan spelen of het voordeel naar Ajax kant opvalt.
En dan moeten overwinteren in de CL dit seizoen? Volgens de doelstelling gesteld voor de loting misschien, maar na de loting was de derde plek het meest reëel.
En in welke wereld zou Ajax nog mee hebben kunnen strijden om de tweede plek? Op Cyprus had Ajax misschien twee punten meer mee terug kunnen brengen, maar het punt thuis tegen PSG was er weer eentje teveel. De rest van de wedstrijden terecht verloren.
Het antwoord is: De droomwereld waarin De Boer schijnt te leven. Zijn gedachtegang is niet op een andere manier te verklaren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren