Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik weet niet of het doping is geweest, maar ik vermoed van wel'

Laatste update:

APOEL Nicosia wil graag ten koste van Ajax doorbekeren in de Champions League, maar moet woensdag dan wel zien te winnen in de Amsterdam ArenA. Oud-Ajacied Robin Muller van Moppes ziet dat niet gebeuren, maar waarschuwt Ajax wel: hij speelde zelf twee jaar op Cyprus en kreeg daar voor zijn eerste wedstrijd een paar tabletjes, die hun uitwerking niet misten.

Muller van Moppes speelde bij Onisilos Sotira en voor zijn debuut werd hem gevraagd om een paar pillen te slikken. "Ik vertrouwde het niet helemaal, maar ik dacht: 'het zal wel goed zijn'. Het was mijn eerste wedstrijd en ik wilde mij van mijn beste kant laten zien", vertelt hij op de website van Ajax. "Ik weet niet of het doping is geweest, maar ik vermoed van wel. Ik voelde vrij snel dat er een stimulerend effect vanuit ging. Ik voelde mij energiek en sterk."

"Wat het allemaal met mijn lijf had gedaan, merkte ik toen ze anderhalf uur na de wedstrijd waren uitgewerkt", vervolgt Muller van Moppes. "Ik had moeite om na de busreis op te staan. Het was of mijn lijf was gecrasht. De vermoeidheid sloeg ook tien keer zo hard toe. Ik heb ze nooit meer genomen. Bewijzen kan ik het niet, maar het zou mij niet verbazen als er een middel in zat dat op de lijst van verboden middelen staat."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zijn wel heftige beschuldigingen. Denk alleen niet dat ze daarmee weg zouden komen in een CL wedstrijd. Al heeft Ajax wel vaker pech met onze vrienden van de UEFA..

9 december 2014 om 10:59

Doe normaal man, mogen we vanuit gaan dat het niet meer van deze tijd is en dat de evt controles gewoon gedaan worden.

9 december 2014 om 11:08

In het voetbal weet je het maar nooit.
Zoveel dopingcontroles worden er niet gehouden, ook in NL niet.
En kijk eens naar Spanje, waar bewijs martiaal massaal vernietigd werd in opdracht van een spaanse rechter...

9 december 2014 om 11:11

Ik zeg toch ook dat ik denk dat ze daar waarschijnlijk niet mee weg komen.

9 december 2014 om 11:16

Hij beschuldigd hier een club van het 2e niveau van Cyprus, daar heeft de Uefa helemaal niets direct mee te maken. Bovendien is die club ondertussen failliet gegaan.

Als je lichaam er nog nooit mee in aanraking is geweest kan het (vrij/heel) heftig reageren op supplementen. Dit kan net zo goed een zware pre-workout geweest zijn, zonder dat daar verboden middelen in zaten.

9 december 2014 om 11:11

In zware preworkout zitten middelen die op de verboden lijst staan!

9 december 2014 om 11:23

Die kunnen er in zitten, maar zeker niet in alle. En zoals ik al zei, je hebt geen zware nodig voor een heftige reactie als je nog nooit supplementen gebruikt hebt.

9 december 2014 om 21:30

Ben ik met je eens hoor, maar voornamelijk in de zware zie ik ze veel aanwezig. Ze zijn meestal ook maar even te koop voordat ze weer uit het assortiment gehaald worden en geruild worden met de "zachte" variant.

Denk dat er wel op gecontroleerd zal worden, als je kijkt dat zelfs Boilesen het moest laten afnemen. Wel een vreemd verhaal, gekke Cyprioten dat het zijn.

9 december 2014 om 11:00

Ik denk dat de controle bij clubs op het 2e niveau in Cyprus waar hij op dat moment speelde een stuk minder is dan bij welke club dan ook in de CL. Dit is ook zeker niet exclusief voor Cyprus en gebeurt overal in Europa, ook in de topklasse waren dacht ik een tijdje geleden wat gevallen van doping naar boven gekomen.

9 december 2014 om 11:05

Geblesseerde spelers kunnen natuurlijk ook heel veel profijt hebben van doping, ze kunnen hierdoor sneller(en ongezonder) herstellen etc.

"Ik vertrouwde het niet helemaal maar ik dacht; het zal wel goed zijn"

Logisch

9 december 2014 om 11:03

Een andere keer deden ze dat met een blauw pilletje. Hij wist wederom niet wat het was.

Enige tijd later stond ie wel flink voor paal.

*lachen*

9 december 2014 om 13:03

Hahaha

Dus als 1 club verdachte pilletjes aan spelers geeft dan doet iedere club in dat land dat? Dan wordt er zeker in cyprus ook gewaarschuwd dat Ajax misschien verboden middelen gebruikt. Aangezien er ook geruchten rond gingen dat spelers van spakenbrug cocaïne hebben gebruikt?

Ja of het was een Placebo en gaven ze je alleen Dextro Energy.. Wat een slap, ongefundeerd, verhaal zeg.
Sorry, maar kan om dit soort dingen echt heel boos worden. Als Ajax verliest gaan ze nog onderzoek eisen ook na een verhaal van iemand die duidelijk niet weet waar die over praat.

9 december 2014 om 10:54

Inderdaad.

Weer zo'n laagopgeleide voetballer die iets slikt, zonder dat ie weet wat het is, en het gewoon doet omdat ze hem zeggen dat het goed voor hem is. Tsja.

En ondertussen oncontroleerbaar en ongefundeerd maar wat rondschoppen. Goede manieren heeft hij dus ook al te weinig mee gekregen.

9 december 2014 om 11:25

Onzin, hij waarschuwt Ajax helemaal niet hij vertelt een verhaal over zijn tijd in Cyprus dat waarschuwen maakt voetbalzone ervan. En als hij pillen krijgt en zicht helemaal opgepompt voelt dan zal het wel dextro of een placebo zijn ja, die kans is het grootste.

In zijn hele verhaal staat ook nog een stuk over omkoping (zal voetbalzone wel een apart artikel voor maken) is zeker ook nep? Daarnaast staat er ook dat hij terug naar Nederland is gekomen onder andere om zijn studie af te ronden, alsof jij weet wat het niveau van die opleiding is?

Jij bent zeker weer zo'n hoogopgeleide betweter die oncontroleerbaar en ongefundeerd alles loopt af te kraken van achter je computertje?

9 december 2014 om 11:39

dropstaaf,

Het voordeel van hoogopgeleid zijn, is dat je de reflex hebt om je bronnen na te kijken.

Hij is niet teruggekeerd om zijn studie af te maken, wel omdat ie al 3 maanden geen salaris had gekregen.

Hier terug aangekomen heeft ie de ED uit zijn hoofd gezet, lonkte hij naar de Topklasse, omdat ie het wou combineren met studies.

Als hij wel zijn salaris had gekregen, dan was ie wellicht gebleven en was er van studie op dat moment geen sprake.

En hij slikte wel degelijk iets, terwijl hij niet wist wat het was. Da's gewoon niet bijster slim. Het kan gevaarlijk zijn, het kan verboden zijn. Je weet het niet, dus is het logisch dat je dit dan weigert.

Was ie een beetje hoogopgeleid, dan had hij wel de nodige kritische vragen gesteld, voor ie het slikte.

En ja dat stuk over de 'omkoping' is ook suggestief. Hij kan het niet bewijzen en dan is het beter dat je zwijgt.

9 december 2014 om 12:04

Jij weet het niveau van de studie? Jij weet of hij slim of dom is? En hij ging dus wel degelijk terug om onder andere zijn studie af te maken, en ja dat kwam omdat hij geen salaris meer ontving daar.

Daarnaast heeft hij een beter idee hoe het er daar aan toe gaat als jij, denk je niet? Hij is er immers zelf geweest. En ja het is misschien wel dom om het toch te slikken, maar als hij dan daarna beschrijft wat voor effect het middeltje had dan is hij maar wat aan het rondschoppen? Ik denk dat veel jonge gasten bij een club maar doen wat de verzorger zegt. Het is immers een verzorger, geen vreemde man die je op straat een pilletje aanbiedt. Daarna heeft hij het nooit meer genomen, maar dat hij dat de eerste keer wel deed is het bewijs dat hij dom is?

Maar hoezo is hij ongecontroleerd en ongefundeerd aan het rondschoppen? Hij denkt dat het doping was, zeker weten doet hij het niet. Jij gaat hier vervolgens verkondingen dat het een domme jongen is terwijl je hem niet eens kent. Dat is niet ongefundeerd?

9 december 2014 om 12:29

Dropstaaf

Volgens mij reageer/discussieer je enkel om je 'gelijk' te krijgen.

Mijn reactie was een net zo suggestieve, ongefundeerde, uitpsraak als die van Muller.
Is het ooit in je opgekomen dat ik deze uitspraak deed om juist te benadrukken dat het, tenzij bewezen, onzin is wat de beste man roept?

Jij beweert dus dat hij beter kan weten wat hij geslikt heeft, juist omdat hij het geslikt heeft?
Dan heb ik nog wel een voorbeeld:

Je rijdt op de fiets, wordt van achter aangereden door een auto en raakt bewusteloos.. Wat voor kleur had de auto?
Heb je nooit kunnen waarnemen.
Omstanders, daarentegen, wel. Die konden precies het merk, type en kleur geven.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat het niet logisch is aan te nemen dat hij weet wat het was, misschien wel juist omdat hij het geslikt heeft.
Hij had zichzelf lekker moeten laten onderzoeken na de wedstrijd als hij zo'n last had.

Misschien nog een bevestiging dat de beste man ietwat naïef is wat betreft 'medicatie' in het buitenland.
Eerst het nemen, zonder er echt bij stil te staan. Vervolgens constateren dat je helemaal op bent, de moeheid 10 keer harder toe slaat, maar je vervolgens niet laten onderzoeken...

Mijn twijfels rondom zijn uitspraken zijn enkel groter geworden als ik alles zo opsom.

9 december 2014 om 12:33

dropstaaf,

Eh ja, een pil nemen waarvan je niet weet wat het is, dat is flagrante dommigheid.

Hoe noem jij dat anders?

En neen, hij is niet teruggekeerd om te studeren. Wel, omdat ie zijn geld niet kreeg én geen andere club vond. Daarom keerde ie terug en dan pas kwam de studie terug op het toneel.

Hij doet wel meer dan de effecten beschrijven van die pil. Zal ik even citeren wat ie nog doet?

" Ik weet niet of het doping is geweest, maar ik vermoed van wel."

Vermoeden is mooi, je moet het zeker zijn, voor je hardop zegt "dit was vermoedelijk doping".

"bewijzen kan ik het niet, maar het zou mij niet verbazen als er een middel in zat dat op de lijst van verboden middelen staat."

Als je het niet kan bewijzen, hou dan gewoon je snater.

Dit zijn oncontroleerbare en ongefundeerde rondschop verhalen.

Het kan immers gewoon placebo geweest zijn, druivensuiker of een ander legaal oppeppend middeltje.

Ja, het is wellicht niet de meest snuggere jongeman op deze aardkloot. Dat mag wel duidelijk zijn.

Maar het is wel lief dat je hem verdedigt. Mag ik eens iets vragen? Tuurlijk, mag ik dat.

U bent toevallig toch geen fan van Ajax?

9 december 2014 om 12:56

Het gaat over een gast die in Cyprus op het laagste niveau heeft lopen aankloten en vertelt over zijn ervaringen. Hij probeert ook niks te bewijzen hij vertelt wat hij meegemaakt heeft. Maar dat mag van jullie niet omdat hij eerst alles moet bewijzen. Dat vind ik onzinnig. Zeker omdat jullie beweringen over deze jongeman helemaal nergens op gebaseerd zijn, en zijn verhaal is gebaseerd op zijn ervaringen daar.

Daarnaast fijn dat jullie denken dat de kans net zo groot is dat het een placebo of druivensuiker was.

En ja ik ben fan van Ajax, dat betekent dat ik iemand ga verdedigen alleen omdat hij in de jeugd van Ajax heeft gespeeld?

Jullie lullen allebei de grootste onzin, zoals meneer Isco dat Ajax nog een onderzoek gaat eisen en dat soort dingen. Maar wel afgeven op iemand die over zijn ervaringen verteld dat het onzin is en hij zijn mond moet houden. Maar nee komt omdat ik fan ben van Ajax.

Je voorbeeld met de auto en iemand die bewusteloos was slaat trouwens ook nergens op.

9 december 2014 om 13:17

dropstaaf,

Zou het gewoon niet kunnen dat u een héél klein beetje last hebt van het mijn-club-mooie-club, doet-niks-verkeerd-club syndroom?

Allez, geef toe, een klein beetje, toch?

Het is nogal logisch dat wanneer je zwaarwichtige dingen over iets of iemand zegt, dat je dat dan wel moet bewijzen.

Of zou u het graag hebben, dat men zomaar criminele feiten in uw schoenen stopt?

Hij mag vermoeden dat hij doping heeft gekregen, hij mag vermoeden dat er werd omgekocht.

Maar zonder smoking gun zeg je daar niks over in de openbaarheid. Zelfs de suggestie is al een brug te ver.

In dubio pro reo, in geval van twijfel, is het voordeel voor de verdachte.

9 december 2014 om 13:26

Hij is alleen niet verbonden aan mijn mooie club, verder wel een leuke theorie hoor.

En nee ik vind niet dat hij in deze iets verkeerds zegt, hij is daar geweest dat is wat hij ervaren heeft. Dat mag hij dan best vertellen, dat vind ik. Jij en isco vinden van niet, ijsco kan er zelfs heel boos om worden. Dat kan ook.

9 december 2014 om 13:40

dropstaaf,

Hoezo hij is niet verbonden aan je club?
" Oud-Ajacied Robin Muller van Moppes..."

Is er twijfel mogelijk dat het geen doping was?
Ja die twijfel is er. Die twijfel spreekt hij zelf uit.

Is er twijfel mogelijk dat er geen omkoping was?
Ook die twijfel is er.

En daarom is het wél verkeerd dat hij de suggestie wekt dat er dingen zijn gebeurd die niet kunnen.

En daarom moet je je onthouden van een oordeel. Het is basisrecht, grondwettelijk vastgelegd in de meeste landen.

Niet zo heel slim van Ajax om dit op de officiële site te zetten.

9 december 2014 om 11:44

Niet heel handig nu ja.. Mensen gaan het toch koppelen aan de wedstrijd waardoor vele vraagtekens gaan zetten bij de tegenstander. Moet je niet willen.

Ik weet niet hoe VZ de conclusie uit deze tekst (en het originele artikel op ajax.nl) trekt dat hij Ajax waarschuwt, dat staat letterlijk nergens. Er staat ook nergens ook maar de suggestie dat ze dit bij Apoel ook zouden doen, het verhaal wordt verteld in de context van wat hij allemaal meegemaakt heeft op Cyprus.

"apoel Nicosia wil graag ten koste van Ajax doorbekeren in de Champions League"

Hoe willen ze dat precies doen dan..? Krijgen PSG en/of Barcelona punten in mindering als Apoel wint van Ajax?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren