Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax moet Sigthórsson rest van kalenderjaar missen

Laatste update:

Kolbeinn Sigthórsson komt dit kalenderjaar niet meer in actie voor Ajax, zo meldt de club uit Amsterdam via de officiële kanalen. De spits liep afgelopen zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Willem II (5-0) een fors ingescheurde buitenste enkelband op.

/

Sigthórsson viel al vroeg in de wedstrijd geblesseerd uit. Vlak nadat hij de openingstreffer had gemaakt, kwam Ali Messaoud hard in op de IJslander. De spits kon niet verder en verliet met veel pijn het veld. Inmiddels is bekend dat het herstel drie tot vier weken zal duren.

De Boer zal zodoende in de komende duels hoogstwaarschijnlijk beroep doen op Arek Milik. Daarnaast lijkt het aannemelijk dat Richairo Zivkovic bij de A-selectie zal worden gehaald.

Wie vind jij de beste spits voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg jammer voor Siggy, maar voor Ajax komt het misschien wel goed uit. Milik is nu sowieso een tijdje eerste spits en misschien kan Zivkovic ook nog wat minuten maken als tweede spits.

8 december 2014 om 15:11

Ik zie niet in hoe dit Ajax goed uitkomt. Siggy zorgt er juist voor dat Milik scherp blijft en niet zeker is van een basisplaats (andersom ook). Nu is Milik met voorsprong de nr 1 en ik ben altijd wel fan van de 'invaller' Sighthorsson. Stigt altijd gevaar met zijn fysiek en duelkracht. Dat hebben Milik en Zivkovic nog niet in die mate.

Maar we gaan het zien.

8 december 2014 om 15:25

Ik snap het ook niet. In mijn ogen is sigthorsson gewoon een gearriveerde eredivisie spits die bij alle 17 andere eredivisie clubs zonder twijfelen in de basis zou starten muv PSV wellicht. Ajax boet nu gewoon in op kwaliteit. En ik moet de mensen nog horen als milik een paar kansjes mist.

8 december 2014 om 16:31

@fcexclusief

Ik kan niet tegen dit hypocriet gedoe. Dit is niet enkel op jou gericht.

De Boer heeft Sigthorsson wedstrijden lang op rij laten spelen en er kwam niks uit. Hij liet amper wat zien. Het merendeel (iedereen hoop ik) van de fans raakte gefrustreerd door hem en toch speelde hij de volgende wedstrijd weer.

Het plan was en is dat hij verkocht wordt deze winter. En nu lees ik dingen in de trant van "milik blijft scherp door Sigthorsson". Dus eigenlijk wil je dat hij blijft?

Ja het is triest dat hij geblesseerd is geraakt, al helemaal op dit moment. Maar waarom iedereen opeens zo lief doet over Sigthorsson?!?!

8 december 2014 om 16:42

Valt best mee toch, hoeveel wedstrijden zijn er nog tot de kerst, 3 ofzo? Zo veel mist hij niet en Milik is in mijn ogen ook gewoon beter dan Siggy.

8 december 2014 om 17:38

Eens, ik denk dat Ajax, roulerend met die twee, erg sterk kan zijn. Als Millik een slechte dag heeft, kan je Sigi erin gooien en andersom.

8 december 2014 om 17:53

Zivko stroomt dan toch door neem ik aan? Hij is niet voor niks gehaald, die gaat echt wel spelen nu siggy geblesseerd is, wisselend met milik dan en ja hopelijk mag siggy weg voor een mooi bod en een mooie club.

8 december 2014 om 18:30

Zo zit de (Nederlandse) voetbalwereld nou eenmaal in elkaar. Vol opportunisme. Ik persoonlijk ben Sigi altijd blijven steunen zonder iets tegen Milik te hebben. Word ook moe van dat heen en weer geschommel tussen meningen.

8 december 2014 om 18:45

@ Medellin

Precies, die gast was zowel door de club en de meeste supporters allang al afgeschreven, dat hij zogenaamd nu opeens wel wat zou toevoegen vind ik dan ook opmerkelijk. Overigens vind ik die hele contract verlening ook weg gegooid geld, nu had je de kans om een middelmatige speler te lozen en dan verleng je zijn contract. Waarbij ik het onwaarschijnlijk acht dat je hem ooit met winst zult verkopen.

Sinds Ajax (in mijn ogen) overdreven zuinig is sta ik hier eigenlijk ook niet zo gek van op te kijken. Dit is natuurlijk goedkoper dan dat Ajax opzoek gaat naar die door de club zelf gewilde en broodnodige ervaren spits, die belofte dat er een betere balans zou komen tussen het sportieve en financiële aspect is nog ver te zoeken. Er gebeuren een hoop goede dingen bij Ajax, maar er zijn ook nog een hoop zaken waar geen pijl op te trekken is.

8 december 2014 om 20:17

Medellin

Je zult ongetwijfeld wel mijn reacties gelezen hebben over Sigi, er zijn nou eenmaal ook Ajax fans die gecharmeerd zijn van hem waaronder ik. Ik ben de periode voor zijn eerste blessure niet vergeten namelijk, toen hij iedere kans erin schoot. En bovendien zijn de favoriete tegenstanders van hem, tegenstanders waar het toedoet. Psv, Twente, Feyenoord dat is ook iets wat ik heel belangrijk vind. En bovendien vond ik dat Milik nog niet zoveel laten zien, tegen de grote tegenstanders en europees.

8 december 2014 om 17:24

Kishna kan ook in de spits

8 december 2014 om 17:35

Zal lastig worden om zo'n blessure gevoelige speler te verkopen... die gozer is denk ik ongv net zo vaak geblesseerd geweest als dat hij fit was.

8 december 2014 om 18:47

@ lelijknatnek

Precies, daar komt nog bij dat hij niet goed genoeg is voor het niveau wat Ajax nastreeft. Die contractverlening is te belachelijk voor woorden en weg gegooid geld waardoor het financiële verlies op hem nog groter word (sportief was het al weinig).

Hopen dat Zickovic nu ook meer speeltijd gaat krijgen!

Heel triest voor siggi maar ik denk dat de fans van ajax diit niet erg zal vinden. Op dit moment is millik beter en een kans om zivkovic zijn kunsten te laten zien in het 1ste.

8 december 2014 om 14:28

Ik ben geen voorstander van Sigi, maar vindt dit wel erg. Één omdat er naar mijn mening een hele smerige overtreding werd begaan waar gewoon rood voor getrokken diende te worden. Twee omdat Sigi van mij niet vanwege een blessure uit het elftal hoeft te verdwijnen, maar gewoon op basis van kwaliteit.

8 december 2014 om 17:55

Precies, als je ook zag wat zijn enkel voor beweging maakte, mag siggy nog van geluk spreken dat het bij een paar welen blijft!

8 december 2014 om 14:28

Ajax word hier wel degelijk slechter van.
Stel dat we aanstaande woensdag in die hele belangrijke wedstrijd op achterstand komen.
Dan scoor je niet makkelijk tegen die Cyprioten.
Dan is juist een krachtpatser als Sigthorsson handig om in het laatste kwartier geforceerd te gaan zoeken naar een doelpunt.
Als je dan alleen Zivkovic achter de hand hebt kan je het wel vergeten natuurlijk.
Zivkovic heeft vooral ruimte nodig om achter de verdediging te duiken om te scoren of een snelle combinatie en niet hoge ballen.

Het is maar te hopen dat we woensdag dus niet op achterstand komen, anders gaan we Sigthorsson zeker nog wel missen.

8 december 2014 om 15:18

Sigthorsson scoort bijna nooit en heeft Europees nog nooit voor Ajax gescoord. Sneu voor hem maar voor Ajax is er niks aan de hand.

8 december 2014 om 15:28

Hoeveel europese wedstrijdjes heeft siggy dan gespeeld voor Ajax? Kunnen er nooit meer dan 5 zijn.

8 december 2014 om 15:45

Nog nooit gescoord maar daarom kan zijn eerste nog wel direct een zeer belangrijke voor Ajax zijn. Het verleden bied geen garantie voor de toekomst.

8 december 2014 om 14:31

Ik wel. Ik ben altijd gecharmeerd geweest van Sigi, maar aan de andere kant vind ik het wel mooi. Dat Zivkovic aan zal sluiten bij de a selectie, en dat hij ook zijn kansen zal krijgen.

8 december 2014 om 14:43

Sommige praten klakkeloos mee met anderen, want sigi is gwn een goeie spits, maar heeft zijn beperkingen in ons systeem. Hij was goed op weg, maar ja. Sommigen komen sterker terug, misschien is het dit keer wel zo bij hem, want ik gun hem meer dan dit, dan hoor je btw niks meer over al die kritiek, wat soms terecht is en soms overdreven.

8 december 2014 om 14:59

Winters vertrek zal er nu dus zeker niet van komen lijkt me.

Diep triest, zoiets hoor je dan niet. Die gast had minimaal rood moeten krijgen. Normaal zeiken we altijd dat het te makkelijk wordt gegeven. Schandalig echt waar.

8 december 2014 om 14:24

Zag er akelig uit inderdaad. Hoesen kreeg vorige week nog rood voor een soortgelijk incident. Die was veel minder ernstig ook nog.

8 december 2014 om 14:26

Waarom moest ie rood krijgen? Het was een sliding op de bal, wellicht had ie iets in kunnen houden, maar het was in mijn ogen echt geen rood. Rood zou het zijn als hij gericht op die enkel zou glijden. Ik heb ook de indruk dat jij dit niet zou zeggen als het een sliding van Veltman op de spits van Willem II zou zijn. Dan zou je denk ik eerder zeggen dat het ongelukkig was. En dan had je ook gelijk gehad, nu niet bepaald.

8 december 2014 om 14:28

Gestrekt been en het tweede been wat er nog bij komt. Nadat je de bal raakt hoef je je been toch niet zo gestrekt uit te houden? 100% rode kaart. Sigthorsson mag blij zijn dat hij niks heeft gebroken.

8 december 2014 om 14:30

Draytonpark

Hij verdient vooral rood op basis van wat hij doet nadat hij de bal heeft geraakt. Hij houdt niet alleen niet in, maar trekt daarbij ook zijn tweede been nog even omhoog om de enkel extra goed te raken. Gewoon een smerige overtreding.

8 december 2014 om 14:40

Inke

Tweede been? Hij raakt m toch met het been waarmee hij de sliding lijdt?

Ik weet niet of je zelf voetbalt, maar dat stukje dat hij zijn been omhoog zou doen na het raken van de bal om hem goed op de enkel te raken, lijkt me voortkomen uit frustratie omdat het tegen een Ajax-speler is. Dat kan je bijna niet meer doen in die 20-30 cm dat je nog glijdt, met die snelheid. In mijn ogen gewoon ongelukkig. Ik vond het alleen wel een slechte zaak dat hij zijn excuses niet gemaakt heeft, hij liep gewoon weg.

8 december 2014 om 14:42

Ik vind dat de grote clubs altijd benadeeld worden, dat zie je hier ook weer duidelijk haha. Natuurlijk was dat rood, dat is redelijk normaal als je iemand voor de rest van het jaar geblesseerd schopt. Ik heb de indruk dat de hele onzindiscussie over 'topclubs worden altijd bevoordeeld' weer was losgebroken als het andersom zou zijn. Nu is het kennelijk wel toegestaan. Bewijst eens te meer de hele onzin over de bevoordeling van grote clubs.

8 december 2014 om 14:44

@ 75draytonpark

Nogal makkelijk om al van tevoren te zeggen 'als het iemand van ajax was zou je er wel anders over denken', dat betekent dat je iemand argumenten al bijna niet serieus neemt en er vanuit gaat dat mensen geen objectieve mening hierover kunnen hebben als ajax-fan.

Feit blijft, dat zie je gewoon op de beelden, dat het met gestrekt been inkomen was, en hij raakt m op zn enkel dus dan is het bijna al automatisch rood.

8 december 2014 om 14:45

@drayton:

Ik snap je beargumentatie wel maar officieel is gestrekt been sowieso al rood, hoe onbehouden en misschien onbedoeld ook. Zo was een paar weken geleden die van Van der Wiel op Boilesen ook niet zo bedoeld, maar wel rood.

Dat uit beide gevallen vrij ernstige blessuregevallen voortkomen lijkt mij een extra onderbouwing dat dergelijke onbehouden inkomen met gestrekt been gewoon rood hoort te zijn..de spelers zijn er slachtoffer van en worden fysiek behoorlijk geraakt.

8 december 2014 om 14:46

@ Markvan1978

Ik vond het absoluut ook rood, maar wat jij zegt klopt niet; het is niet rood omdat iemand geblesseerd raakt of voor een bepaalde periode, het gaat om de overtreding. Een redelijk onschuldige overtreding waar terecht geen kaart voor wordt gegeven kan ook een ernstige blessure tot gevolgd hebben.

8 december 2014 om 14:46

Markvan1978

Dus die gozer die Blind bij het Nederlands elftal blesseerde had ook rood moeten krijgen? Dus als iemand in de mangel komt en daarbij zijn knieband verrekt moet die andere persoon rood krijgen?

edit:
Was niet aan jm87 gericht, naam gewijzigd.

8 december 2014 om 14:49

myvision

Dat was idd mijn volgende argument geweest. Dat van Van der Wiel was toch ook ongelukkig? Had Boulahrouz dan ook rood moeten krijgen bij die tackle op die donkere jongen met staartje (ben zn naam kwijt ) van Dordrecht?

8 december 2014 om 14:53

@ 75 :

Wel reageren maar totaal geen enkel benul van regels hebben.......

Gestrekt been richting tegenstander is altijd rood. En hem nog raken met 2 benen helemaal.

Of je nu wel of niet de bal raakt , gestrekt is altijd fout

Gasten die lullen over hij raakte wel de bal//// te zielig , totaal geen enkel idee.

8 december 2014 om 14:54

@ 75draytonpark

Ik heb echt geen enkel idee hoe je dat opmaakt uit mijn berichten; ik heb het over gestrekt been wat eigenlijk al rood zou moeten zijn, dan heb je het dus niet over 'in de mangel komen', daarnaast zeg ik tegen Markvan1987 dat het juist niet uitmaakt hoe ernstig de blessure is.

Edit: Zie de aanpassing al.

8 december 2014 om 14:55

Draytonpark

Hij raakt hem uiteindelijk met beide benen. Het tweede been wat hij optrekt raakt hem ook nog. Ik heb zelf gevoetbald en weet juist heel goed dat je een speler met je andere been juist nog net even harder kan raken dan wanneer je gewoon 'uitglijdt', en ook wat is om bij een tackle 'in te houden'. Mij lijkt juist deze hele overtreding eerder voortkomen uit frustratie omdat je net op achterstand bent gekomen, na de eerste 10 minuten beter te zijn geweest.

Maar goed, ook al zou het ongelukkig zijn: op deze manier inkomen op een speler verdient sowieso een rode kaart. Of het nou een Ajax speler is of niet.

8 december 2014 om 14:56

johnyboy815

Dan wordt er of niet consequent genoeg gefloten of het gaat niet in alle situaties op.

8 december 2014 om 15:00

Inke

Dat is ook een mogelijkheid idd. Kuipers (niet de minste) staat er zo op te kijken en geeft in mijn ogen alleen vrije trap en geel omdat hij hem even kort wil houden dus je zou best gelijk kunnen hebben mbt frustratie. Alleen is het niet zo'n gemene overtreding die sec gericht is op de man en daarom in mijn ogen ook geen rood.

reactie op jouw edit
Dat is het dus net, volgens mij is het niet bewust inkomen op de speler.

8 december 2014 om 16:05

Dat klopt als een speler een spier scheurt of verrekt, of als er duidelijk geen sprake is van opzet of schuld. Hier wordt door verschillende mensen toch de algemene opinie weergegeven dat het een onbehouwen actie was met gestrekt been welke ook nog een langdurige blessure tot gevolg heeft. Rood zou dus zeer op zijn plaats geweest zijn. Ik vind ook dat Dwight Lodeweges nu moet opstaan voor de 'grote clubs' richting de Knvb, aangezien zij altijd benadeeld worden.

8 december 2014 om 16:16

Drayton Park, zoals eerder aangegeven door mij en door vele anderen hier behalve jij kennelijk, dat is rood. Natuurlijk kunnen er situaties zijn waar iemand een spier scheurt, maar voor iedereen hier is het duidelijk dat deze blessure het gevolg is geweest van een onbehouwen actie met gestrekt been nog wel. Een blessure die zo ernstig is dat de tegenstander niet alleen uit de wedstrijd, maar ook het seizoen uitgeschopt is. Je kunt er wel van alles bij gaan halen, het feit dat je daarnaar moet zoeken is al voldoende dat je argumenten niet echt sterk zijn. Had rood moeten zijn, onbehouwen, gestrekt been. Een duwtje is soms al genoeg voor een rode kaart en penalty, laat staan dit. De grote club wordt hier wederom bevoordeeld toch?

Hij heeft toch een aflopend contract?

8 december 2014 om 14:25

Net verlengd tot 2016. Bedoeling is wel hem te verkopen.

8 december 2014 om 14:47

Anders had hij ook niet gespeeld. Moisander is wel een redelijke uitzondering, waarvan ik ook vind dat die wat mij betreft uit de basis mag blijven. Als je continu dit seizoen speelt met in je achterhoofd dat je deze winter weg gaat, ben je niet genoeg met Ajax bezig en dat is bij Moisander duidelijk zichtbaar.

8 december 2014 om 17:36

Jammer voor Siggi.Maar voor de rest mis je er niets aan. Hij heeft kansen genoeg gehad om zich te bewijzen , maar hij heeft niet kunnen overtuigen. Milic is gewoon beter dan Sigi. En inderdaad Zivcovich af en toe wat minuten laten maken.

Lullig voor Sigi, maar ik vind dat met Milik in de spits Ajax beter speelt. Misschien zou je Zivkovic ook speelminuten geven als invaller, zodat hij na de winterstop kan aansluiten bij de A-selectie.

ik blijf me afvragen waarom mensen zo blij zijn met zivkovic. wat heeft hij eigenlijk nog gepresteerd?

8 december 2014 om 14:22

Was bij Groningen goed en dat voor een jongen van 17. Je ziet dat hij enorm veel talent heeft en ook nu bij Jong Ajax schiet hij er veel in.
Of hij nu al goed genoeg is weet ik niet, maar je mag toch wel bij zijn met zo'n talent?

8 december 2014 om 14:22

Wat moet hij presteren sinds zijn overstap? Hij werd per se in het tweede gestopt om te wennen aaan het Ajax spelletje.

8 december 2014 om 14:28

Haha wat een vraag..
Volg je het voetbal wel jongen?
Zivkovic heeft als 17 jarige toch wel furore gemaakt bij Fc Groningen, bij Jong Ajax scoort hij ook op los, dan vraag jij wat hij heeft gepresteerd? Voor een 18 jarige is dat dus niks voor jouw?

8 december 2014 om 16:09

furore gemaakt bij groningen? nou poeh poeh. Hij had daar nog niet eens een basisplaats. en bij jong ajax zijn het hoofdzakelijk intikkers die hij maakt en het blijft jong ajax. voor de rest is hij technisch ook maar matig.

8 december 2014 om 14:39

Die gozer is nog jong komt nog wel

8 december 2014 om 14:45

Dat hij wat incidentjes heeft gehad wat betreft zijn instelling neemt niet weg dat hij het sportief gewoon zeer aardig doet. Als je je afvraagt wat hij tot nu toe gepresteerd heeft raad ik je aan om zijn statistieken eens te bekijken. Bij Groningen in zijn eerste seizoen op het hoogste niveau meteen 10 doelpunten en nu bij Jong Ajax in een heel ander systeem al 11 uit 13. Daar kun je mee thuiskomen als 18-jarige.

Het is alleen jammer dat de kans wat kleiner is dat hij in de winterstop verkocht wordt, mocht zijn blessure toch wat langer duren.

8 december 2014 om 14:28

Ik denk dat er sowieso al zeer weinig clubs geinteresseerd zouden zijn vanwege zijn statistieken. Je mag blij zijn als je komende zomer 2/3 miljoen voor hem vangt.

Denk niet dat de fans van Ajax er erg om malen.
Siggy is wel goed, maar vind Milik toch wel een klasse beter. Daarentegen snap ik ook niet dat Zivkovic geen kans heeft gekregen.
maar goed, wel een vervelende blessure voor Siggy, hopen dat het herstel goed gaat.

8 december 2014 om 15:39

Nouja. Ik zie Milik liever basis. Maar dan wel graag Sigtorsson op de bank om in te vallen indien nodig. Maar ja, er zijn belangrijkere spelers inderdaad

Mag ik zeggen dat ik dit jammer vind? Ik word al jaren misselijk van deze vent die alleen maar wordt opgesteld vanwege zijn eventuele marktwaarde. Zelfs nu Milik 10x beter blijkt te zijn stelt De Boer hem nog steeds soms op, schandalig. De beste 11 zou op het veld moeten staan en dat is nu dus niet het geval in bepaalde wedstrijden. Wat ben jij blij als deze beperkte speler bij Ajax vertrokken is.

8 december 2014 om 14:27

Als je denkt dat de Boer zich wat aantrekt over marktwaardes heb je tijdens hoofdstuk El Hamdaoui een tukkie liggen doen denk ik.

8 december 2014 om 14:29

Milik heeft in de grote wedstrijden ook nog geen fluit laten zien. Wat dat betreft is het wel één pot nat. Ben het met je eens dat Milik verder is dan Sightorsson maar het verschil is echt niet zo wereldschokkend als jij wil doen voorkomen.

Dat de Boer zich bezighoudt met marktwaardes lijkt me ook heel sterk. Wat manodedios ook al zegt, dat heeft hij nog nooit eerder gedaan.

8 december 2014 om 14:38

Het verschil tussen Milik en Kolbein is niet gigantisch, maar Milik vind ik toch minimaal 2 niveaus beter. Als je alleen al kijkt hoe gemakkelijk hij zijn doelpunten er in weet te prikken. Dat is toch iets waar Kolbein moeite mee heeft, die weet vaak niet fatsoenlijk af te ronden. Daarnaast is Milik technisch een straatlengte beter dan Kolbein. Tegen Willem II gooide hij er ook een paar heerlijke technische hoogstandjes uit.

Met drie tot vier weken komt hij eerlijk gezegd nog goed weg. Had eigenlijk gerekend op een maandje of drie, zoals vaak bij enkelblessures. Gelukkig voor hem dat het eigenlijk nog meevalt.

Was triest dat hij een minuut na zijn doelpunt letterlijk de wedstrijd werd uitgetrapt. Staat hij eindelijk in de basis, doet hij het goed en dan gebeurt zoiets. Zonde.

8 december 2014 om 14:27

Wij als Gunners zijn dan ook andere herstelperiodes gewend

8 december 2014 om 15:13

Ja...dan is het 3 maanden + nog een aantal weken extra dat er uiteindelijk bijkomt. Om moe van te worden...

8 december 2014 om 15:14

haha, deze kan ik wel waarderen. hoe triest het eigenlijk ook is

8 december 2014 om 15:17

Kijk naar Aguero. Tranen in de ogen en er werd gezegd ACL wat zou betekenen dat hij dezelfde blessure als Walcott zou hebben. Aguero is er waarschijnlijk 4 a 5 weken uit.... Dat snap ik dan weer niet.

Aan de ene kant wel goed. Natuurlijk gun je dit hem niet, maar het is een raadsel waarom de Boer hem blijft opstellen terwijl Milik 10x beter is. Ajax wordt hier echt niet slechter van. Daarnaast kan Milik er nu voor zorgen dat hij sws de 1e man is en Sigi is er maar 3/4 weken uit.

Ja inderdaad lullig voor Sigthorsson, maar ik heb ook meer vertrouwen in Milik met Zivkovic daar achter. Ik denk dat het voor Zivkovic qua instelling ook beter is om gewoon met het eerste elftal mee te doen. Wel frappant dat ik nu nergens hoor dat topclubs ook benadeeld worden ipv. altijd bevoordeeld, als dit andersom was geweest, Messaoud voor Ajax had gespeeld en geen rood had gekregen? Dan hadden we die discussie weer gehad, maar kennelijk is dat een excuus voor trainers die geen verantwoordelijkheid durven nemen, zoals Lodeweges.

Hoe rot het ook voor hem is, nu is het zeker dat Milik de komende wedstrijden zal starten en daar ben ik zeer blij mee.

Ik hoop niet voor sigi dat nu een eventuele transfer in gevaar komt voor hem. Gun hem wel een mooie club in de winterstop.

Tja lullig voor Siggy en eigenlijk ook voor de Ajaxfans want dat betekent dat Ajax hem weer op moet stellen rest van het kalenderjaar als ie weer fit is. Als hij nu nog fit was gebleven dan was ie misschien verkocht deze winterstop en waren we eindelijk van hem af.

Tis wel minachting naar de supporters toe en de Boer staat gewoon keihard te liegen voor de camera's. Dat de journalisten dat pikken vind ik nogal vreemd.

Even wat statistieken van de afgelopen seizoenen tot nu toe: (en ja, het blijft een momentopname, kan altijd anders geinterpreteerd worden etc.)

De doelgerichtheid van 'sigi' is in een negatieve trend beland. Waar hij in het seizoen van zijn doorbraak, in 2010/2011 bij AZ, goed was voor vijftien 'non-penalty goals', was dit aantal in zijn eerste jaar bij Ajax afgenomen tot zeven doelpunten. Hij kwam in totaal tot slechts 639 minuten in de eredivisie. Zijn Npg90, het aantal gescoorde ‘niet-penalty’-doelpunten in negentig minuten, bedroeg in 2011/2012 nog 0,99. Maar des te verder de carrière van de 24-jarige Sigthórsson bij Ajax vordert, hoe lager zijn Npg90 wordt. Waar hij het eerste seizoen nog bijna het aantal van een goal per wedstrijd aantikte, was dit in 2012/2013 al afgenomen naar 0,64. Vorig seizoen dook hij richting de 0,42, wat neerkomt op minder dan een doelpunt per twee wedstrijden. Mede door twee blunders van Jelle ten Rouwelaar is Sigthórssons Npg90 van dit seizoen vooralsnog 0,57.

Van de 2,68 doelpogingen die Sigthórsson ondernam, gingen er 'slechts' 1,20 daadwerkelijk richting doel. Een doelgerichtheid van 44,8 procent dus. Qua doelgerichtheid valt het niet mee met Sigthórsson en ook meevoetballend is hij geen échte topper. Zo gaf hij vorig seizoen 25,19 passes per duel, waarvan 72,3 procent ook daadwerkelijk een medespeler bereikte. Bij beide cijfers is hij niet meer dan een goede middenmoter.

Ik vind het een zeer sympathieke jongen en gun hem absoluut geen blessure maar hier blijkt wel uit dat Siggy niet voldoet aan de norm van een topspits (voor Ajax begrippen dan). Milik zal basis staan en ik hoop dat Zivkovic een kans gegund wordt.

Jammer voor Sigthórsson! Ik hoop dat het hersteld goed zal verlopen voor hem en dat hij nog wat minuten kan maken. Zo slecht, als sommigen aangeven, is hij ook weer niet. Hij gaat ongetwijfeld al door een zure periode heen dus ik hoop dat hij spoedig hersteld van z'n blessure.

Het is natuurlijk hartstikke lullig maar wat mij het meeste dwars zit dat zo'n Ali Messaoud met geel wegkomt een schande dit is nu een vorm van gevaarlijk spel expres of niet die scheidsrechter gelijk ook schorsen , echt onbegrijpelijk gisteren weer gezien bij studio voetbal soms snap ik die scheidsrechters niet hoor, voor praten krijg je gelijk geel van zo'n pedant mannetje maar dit soort dingen mag blijkbaar wel door de beugel .

8 december 2014 om 14:45

Dat dus! Ik zat zaterdag in het stadion en zag het gebeuren en samen met mij dacht iedereen gelijk aan een rode kaar voor deze Ali Messaoud. Tot onze verbazing was het slechts geel en dus ook niet meer de mogelijkheid om m te schorsen. En daarna de vermoorde onschuld spelen, echt walgelijk.

8 december 2014 om 14:51

Ik zat er zelf ook maar je moet de herhaling maar eens zien echt ongelofelijk en dan nog protesteren ook tegen die kaart onder het mom van ik speelde de bal , pff

8 december 2014 om 15:01

Ik vind het ook absurd. We beschikken inmiddels over de technologie om dit soort misselijke overtredingen vanuit allerlei standpunten te bekijken en te beoordelen en nog steeds heeft de scheidsrechter, die zo'n situatie geheel verkeerd ingeschat kan hebben, over een soort veto. De regels zouden aangepast moeten worden om het schorsen van spelers die al een gele kaart hebben geïncasseerd mogelijk te maken.

absoluut vreselijk voor hem. dit gun ik niemand maar als ik naar het team kijk en doelpunten dan zie je dat ajax met Milik meer creëert. Of in ieder geval gevaarlijker is. Siggi staat niet voor niets al zolang droog in Europa. Hij heeft zeer belangrijke goals gemaakt maar het blijkt gewoon geen gelukkige match te zijn. Milik als nummer 1 en Zivkovic er achter. Heb natuurlijk nog niks van hem gezien op Ajax 1 niveau maar we moeten hem wel zijn kans geven.

Apoel verslaan (moet te doen zijn) en dan lekker Europa in op het tweede niveau.

Weet iemand wanneer Fischer weer terug is? Hij traint alweer volop mee toch?

Treurig. Ik vraag me af hoe dit op Milik zal doorwerken, want ik krijg het idee dat Milik super presteert als hij getergd is omdat Sigthorsson erin staat. Sightorsson houdt Milik wel scherp. Misschien dat Zivkovic die rol nu kan overnemen.

Zet je hem in je basis zodat hij zich nog kan laten zien voor een leuke transfer in de winterstop, wordt ie onderuit geschoffeld!
Zuur voor Ajax en Sigthorsson!

8 december 2014 om 15:53

Inderdaad. Ik zie hierboven vrij veel ajacieden de keuze voor Sigtorsson goed proberen te praten, maar een andere reden dan de etalage kan ik ook niet bedenken. Milik is gewoon beter. Zuur dat dit gebeurt dus.

Reden voor een feestje voor de ajacieden? Of is er sprake van verdriet?

Voor mij is er wel een sprake van een feestje, want Milik speelt veel beter dan die Sigthorsson (betere aanspeelpunt, kan afmaken) en ik kan eindelijk misschien zien hoe Zivkovic het gaat doen bij Ajax en in Europa (Mochten ze winnen of gelijkspelen tegen Apoel).

Misschien dat die vreselijke Ali nu nog even sorry kan zeggen want dat totaal niet naar Sigi omkijken was nog schandaliger dan de overtreding!

Dit is wel een aderlating voor Ajax, maarja reden voor Zivkovic om extra hard te trainen. De bank warmhouden wordt je ook niet beter van.

Eindelijk. Snap niet waarom frank de boer hem opsteld, hij kan niet voetvallen en ook niet afmaken. Nu is het tijd voor milik hij heeft nu al 8 goals en kan nu zeker topscoorder worden van de eredivisie. Ik hoop dat zivkovic ook nog wat minuten maakt.

Echt he! Sneu voor Siggi maar echt jammer vinden de meeste dit toch niet. Milik laat zien dat hy in de basis hoort en zo kunnen we Zivkovic misschien ook vaker zien spelen. Geluk by een ongeluk dus

Sigthorsson missen is eigenlijk een voordeel voor Ajax.

Was gewoon een tackle op de bal waarbij die te hard door glijd op zijn enkel. Vond dit geen rood waard. Werden alle wedstrijden zo maar gefloten.

nou ja missen ? hoewel ik niemand iets dergelijks gun ben ik eigenlijk wel blij dat de Boer nu Milik wel op moet stellen ! is een vee en veel betere spits die ook nog eens beter in het systeem past !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren