Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho: ‘Dan kun je net zo goed een koe het veld op laten lopen’

Laatste update:

Chelsea kreeg zaterdag klop van Newcastle United (2-1), terwijl de Londenaren in de ogen van coach José Mourinho toch echt een stuk beter waren. Mourinho was niet te spreken over de middelen die Newcastle United gebruikte om het spel te vertragen. Mourinho haalde al uit naar de trage ballenjongens en nu gaat hij zelfs nog een stap verder.

/

Volgens een journalist zou Chelsea precies hetzelfde doen bij een minimale voorsprong met nog vijf minuten te spelen: het spel vertragen. “Met ballen? Nee. Met iets anders? Dan kun je net zo goed een koe het veld op laten lopen. En dan het spel afbreken, omdat er een koe op het veld loopt”, luidde de bizarre reactie van de flamboyante Portugees in de Engelse media.

Ondanks de eerste nederlaag van het seizoen maakt Mourinho zich nog geen zorgen. “Ik vind ons beter dan de rest. Uiteraard, want we staan nog steeds bovenaan. Deze nederlaag is een abnormaliteit. We zijn beter, maar verliezen. Dat is voetbal. Er is in deze competitie geen club die het beter dan ons heeft gedaan, dus wij zijn beter dan de rest. Spelen wij het beste voetbal? Ik zeg alleen dat we bovenaan staan en dat er geen club is met hetzelfde puntenaantal. Daarom zijn wij op dit moment de beste club in de Premier League.”

Chelsea is de beste ploeg in de Premier League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pff Mourinho is de meester in het parkeren van de bus en nu introduceert hij weer een nieuwe tactiek? Lijkt me ook niet goed voor het veld om een koe los te laten.

8 december 2014 om 13:25

Moutinho is een slimme man, misschien probeert die op een andere manier duidelijk te maken dat bet veld slecht was dat het een koeienveld leek.

8 december 2014 om 15:16

Het is overduidelijk dat Mourinho, ook al probeert hij het te ontkennen, graag 'invincible' was gebleven. Mourinho is toch een heel eerzuchtige man.
Het steekt vast ook dat zijn grootste rivaal (of na Pep dan), 'de specialist in failure', dit record heeft.

8 december 2014 om 15:41

Ja dat weet ik wel zeker. Maar tot het echt zover is zal hij altijd maar al te graag in de underdogrol kruipen.

8 december 2014 om 16:09

Idd, net zoals bij the 3 horse race

8 december 2014 om 17:06

Je moet zijn persconferentie eens zien voor de wedstrijd tegen Newcastle. Hij liet heel duidelijk merken dat het hem ging om de titel en niet om dit soort records. Hij verliest liever een keer dan dat hij vijf keer gelijkspeelt. Geloof hem of niet, belgunner, maar dit is niet overduidelijk ofzo.

8 december 2014 om 17:08

Haha Geertvs, Mourinho die altijd in de underdogpositie kruipt? Lees het nieuwsbericht hierboven anders. Hij zegt letterlijk dat Chelsea beter dan de rest is, omdat ze eerste staan.

9 december 2014 om 09:40

Mourinho bleef ook roepen dat het veel te vroeg is om over invincibles te praten. En te vroeg om te roepen dat Chelsea kampioen gaat worden.

Abramovic eist dat ze dit jaar kampioen worden. Vorig jaar waren ze het al van plan maar toen gingen ze onderuit.

Mourinho accepteer gewoon, als er een schwalbe of iets dergelijks was oke maar newcastle was gewoon goed.btw hoevaak heeft hij nou gezegt dat zij de beste zijn in een interview van 3 minuten.

Nee mourinho, jij zou alle spelers 15 minuten op de grond laten liggen als de wind hun weer is omver heeft geblazen, veel beter inderdaad... Mourinho is misschien wel de meest hypocriete persoon die op deze aardbol rondstruind, walgelijk vind ik het

8 december 2014 om 15:18

Herinner je je Drogba tegen Barcelona? Zo'n sterke vent, die de helft van de match op de grond lag.

8 december 2014 om 15:28

De wedstrijd die je aanhaalt is fantastisch gekozen moet ik zeggen.

Wat een afschuwelijke Calimero is Mourinho. Als een man over je verlies heen stappen is er echt niet bij. Natuurlijk was Chelsea de gehele wedstrijd beter en viel zeker die tweede goal uit een hele smerige counter. Dit soort wedstrijden horen echter incidenteel bij het voetbal.

Mourinho is juist een trainer die defensief voetbal, tijdrekken en andere spelvertragende zaken tot een regulier onderdeel van het hedendaagse voetbal heeft gemaakt om het mom van tactiek. Hij heeft geen enkel recht van spreken en probeert de blamage van zijn spelers af te halen.

8 december 2014 om 15:34

Inderdaad, hij is het ook die El Clasico in een ware veldslag liet ontaarden. Hij stuurde 11 opgefokte vechtjassen het veld op.

Ik kan een miljoen voorbeelden aanhalen.. Arrogante, hypocriete zak.

8 december 2014 om 16:53

De wedstrijd die je aanhaalt was Hiddink de coach, toch (tenzij je een andere wedstrijd bedoelt)?

Ik ben het voor de rest met jullie beide eens. Mourinho heeft zonder meer El Classico verpest. Daarom past hij naar mijn mening niet bij een grote club en zeker niet bij een Real Madrid.

Echter wil ik een klein kanttekening maken. Ik vind een beetje sarren ook wel bij de wedstrijd en het voetbal horen. Ik hou van mooi aanvallend voetbal, maar waardeer het ook echt als een club goed op het randje weet te spelen, goed countert en zeker niet naief speelt. Hoe bijvoorbeeld Alderweireld tegen Arsenal uit het veld liep, zou bij mij echt niet kunnen. Ik zou laaiend zijn (in de kleedkamer uiteraard, maar dit terzijde). Zoiets doe je jouw team niet aan. Naar mijn mening ga je indien je geblesseerd raakt, en nog minder dan 10 minuten op de klok staan echt, terwijl je gelijk staat, echt wel tijdrekken. Dan ga je niet bij de lijn zitten.. maar midden op het veld. Dan ga je niet lopen, maar laat je je dragen, dan ga je niet op de bank zitten, maar desnoods in de spits lopen om spelers van de tegenpartij op zijn minst niet het gevoel te geven dat ze met meer zijn. Dit soort naïviteit is moordend. Spelers van Mourinho zouden dit nimmer doen.

8 december 2014 om 17:14

Ach, juist, foutje. Ik bedoel de 1-0 in 2012 (waarschijnlijk onder Di Matteo).

Ik kan ook genieten van een ploeg die countert, of een goeie organisatie. Mijn club moet dit eens dringend leren, maar dat terzijde.

Ik kan echter niet genieten van zo'n hypocriete figuur. Hij is het die naar alle middelen grijpt om te winnen (zoals vorig jaar, toen hij zelf tijd won in Anfield) en dan altijd andere coaches/clubs (zoals WHU of Newcastle) uitkaffert die dit ook doen, met een veel kleiner budget.

8 december 2014 om 18:51

@belgunner
Over Mourinho zijn we het eens, denk ik. Hij doet ook wel goede dingen, maar mijn sympathie heeft hij al jaren verloren. Hoe goed hij ook is.

Natuurlijk is Mourinho een absolute toptrainer, maar de selectie die hij heeft is ook wel echt om van te smullen zeg, stuk voor stuk super spelers.

8 december 2014 om 13:58

Dat is ook een kunst om die samen te stellen. Als je de aankopen van Chelsea en Liverpool bv vergelijkt dan zakt je broek af.

8 december 2014 om 14:13

Credits voor het samenstellen behoren Mourinho niet toe.

8 december 2014 om 17:10

O? Volgens mij deels wel hoor. Fabregas, Luis, Zouma, Costa, Drogba, Rémy, allemaal door hem gehaald hoor.

8 december 2014 om 18:02

Negeer Drayton, tikkeltje jaloers. Mourinho kan in tegenstelling tot Wenger wél gerichte aankopen doen. Geld is geen issue bij beide teams, maar toch verpest Wenger het elke keer weer. Mourinho heeft bij elke club bewezen een heerlijk team samen te kunnen stellen.

De ballenjongens van Chelsea deden het ook tegen Arsenal. Daarom was Wenger zo kwaad op Mourinho.

8 december 2014 om 13:45

Nee. Hij was boos over een tackle van Cahill op Sanchez, waarvoor Cahill geel kreeg.

8 december 2014 om 16:22

En terecht. Was een schandalige overtreding, op Wengers kroonjuweel. Ik kan de woede begrijpen.

8 december 2014 om 17:11

Een andere trainer duwen om wat we in het veld gebeurt, kan jij begrijpen? Helemaal niet terecht.

8 december 2014 om 17:15

Je kon het Wenger bijna horen zeggen: my precious!

8 december 2014 om 23:26

Hahahahahaha Makdesi, die was goed. Trouwens de tackle van welbeck op fabregas dan als cahill rood kreeg dan moest hij ook rood krijgen

Aan de ene kant vind ik het volledig terecht dat je tegen "de beste ploeg" alles uit de kast haalt om te winnen. Maar aan de andere kant geef ik Mourinho wel gelijk. De wedstrijd vertragen hoort erbij, maar dat die bij de ballenjongens wordt neergelegd vind ik ook genant. Staan 11 kerels op het veld en dan laat je een jongetje van 12 het spel vertragen.

Dat is volgens mij wat Mourinho hier bedoeld. De spelers spelen het spel, vals of niet vals. Maar niet de ballenjongens. Dat van die koe is gewoon een voorbeeld hoe je het veld kan vertragen op een manier die niets met voetbal te maken heeft.

Aan de andere kant was Mourinho van gras (te) lang laten groeien en niet sproeien. Maar misschien waren de koeien toen even op.

8 december 2014 om 14:10

daarom, mourinho doet het net zo hard zelf ook. Dus snap niet wat ie zeurt.
Neem je verlies eens als een man zou ik zeggen

8 december 2014 om 14:15

Dat hij zijn verlies ook moet pakken als een man, daar ben ik het mee eens.
Ben alleen wel tegen het gebruik van veld omstandigheden of ballenjongens of het spel te vertragen. Er staat in de regels wat tegen tijdrekken, maar niets over de ballenjongens. Dus ongestraft wegkomen met de situatie.

Mag je als scheidsrechter best wat meer op focussen.
Echter is dat in Engeland stuk lastiger dan in Nederland te controleren, want in Engeland gebruiken ze volgens mij 1 bal en hebben de ballenjongens geen reserve bal. In Nederland liggen ze om het hele veld heen.

8 december 2014 om 14:19

1 bal? Nee joh, daar hebben de ballenjongens ook gewoon een bal naast zich liggen.

Wat kan Mourinho toch slecht tegen zijn verslies, bij Motd viel het nog best wel mee eigenlijk.

Wat een figuur toch...echt één vd meest hypocriete personen die ooit in de voetbalwereld voorbij zijn gekomen. Ik zag ergens een quote voorbij komen waarin hij zei dat hij het jammer vond dat tijdrekken nog steeds onderdeel is van het spel. Hilarisch!

Als er zuivere speeltijd van 30/35 minuten ingevoerd wordt (dat hoop ik al zo lang!) zal het geen nut meer hebben. Voorlopig doet hij er net zo hard aan mee.

Mourinho is een geweldige trainer en een fantastisch figuur maar hij moet niet zo zeuren en gewoon verder doen. Hij levert ongelooflijk goed werk en moet dit verlies gewoon aanvaarden.

verschrikkelijke hypocriete vent.
Los daarvan heeft hij wel gelijk, Chelsea is de beste ploeg en ik denk dat ze kampioen worden. City staat niet gek ver achter, maar zijn niet altijd even overtuigend. Beginnen nu echter wel in een flow te raken, al krijgen ze ook een enorme klap wanneer Aguero er langer uit ligt (idk of daar al iets over bekend is). De rest van de grote ploegen is gewoon zielig. United was ramslecht en had amper punten en toch staan die nu 4e boven Arsenal en Liverpool. Zo slecht zijn die 2 dus dit seizoen.
United doet het steeds beter, maar het spel is nog steeds om te huilen. Arsenal en Liverpool zijn enorm uit vorm en niks wijst erop dat ze het snel weer beter gaan doen.

8 december 2014 om 14:38

Aguero is maar 4 tot 5 weken out. Hij zou dus vlak na oud en nieuw terug moeten komen. Het goeie nieuws is echter dat Kompany, Dzeko, Jovetic en de belangrijkste speler David Silva allen terug zijn voor Man City.

De komende 5 wedstrijden in de PL zijn tegen Leicester, Crystal, West Brom, Burney en Sunderland. Normaliteit heb je geen voor dit schema geen Aguero nodig om de volle buit te pakken. Alleen West Brom uit vind ik tricky, die geven elk topploeg partij in eigen huis.

Chelsea is bij lange na niet kampioen en ik zie ze dat ook niet worden. Man City heeft individueel toch iets meer absolute wereldklasse in hun selectie en wat bovenal van doorslag zal wezen is dat Man City voetballend toch beter dan Chelsea is. The Citizens zie ik vanaf nu ook minder punten tegen de kleintjes verspelen dan Chelsea.

8 december 2014 om 15:14

Voetballend beter zijn geeft geen garantie. Chelsea staat als team een stuk sterker. City is wel de voornaamste uitdager van Chelsea natuurlijk, maar op dit moment is het 70/30 in het voordeel van Chelsea.

8 december 2014 om 15:33

Voetballend beter zijn is zeker geen garantie, klopt. Maar ik vind hoe goed je kan voetballen wel de belangrijkste aspect dat je als ploeg moet bezitten om een seizoenslange competitie te winnen. Tuurlijk zijn aspecten als hoe je als collectief opereert, defensieve stabiliteit en discipline/mentaliteit ook hartstikke belangrijk en hierin is Chelsea ook sterker dan City.

Maar over een competitie van 38 wedstrijden gezien zul je toch meer en vaker op je voetballende kwaliteiten moeten bouwen dan vanuit je organisatie. Dit komt omdat je meerdendeels van de wedstrijden tegen kwalitatief mindere tegenstanders speelt. Het kapot spelen, wil opleggen en domineren van kleine tegenstanders vind ik bij Man City beter en van een hoger niveau dan bij Chelsea. Dit komt omdat City nog creatiever, individueel sterker en offensiever dan Chelsea is. Had de competitie uit een mini-League tussen de top-6 ploegen bestaan dan zou Chelsea hem elk seizoen winnen. Waarom? Omdat zij in de topwedstrijden en vanuit de organisatie de sterksten zijn. Maar helaas speel je in Engeland 38 wedstrijden en meerdendeels daarvan is tegen de Sunderland's, Newcastle's, Stoke's en West Brom's van deze wereld.

Chelsea is een hecht collectief, dat ontiegelijk goed vanuit een gesloten organisatie kan spelen en berekend sluw kan toeslaan op de counter zoals de karakteristieken van hun coach. Ook geven ze achterin ontzettend weinig weg. De ideale bekerploeg en daarom zal de huidige Chelsea ook altijd meer kans op de Champions League eindzege dan City maken.

Manchester City heeft een nog betere spits dan Chelsea, is in de breedte van de aanval nog sterker (met Dzeko en Jovetic), de ondersteuning vanuit het middenveld voor doelgevaar is nog beter dan bij Chelsea en hun creatieve motor (silva) is beter en genialer dan die van Chelsea (cesc). En dit heeft niets met statistieken te maken maar met hoe die 2 hun respectievelijke ploegen laten voetballen. Oftewel, City is in de organisatie en defensiev minder en zal daardoor aan het einde van de rit altijd minder punten hebben dan Chelsea in de wedstrijden onderling tegen de top-6. Echter, doordat zij de kleine ploegen meer/makkelijker/overtuigender verslaan en meer punten pakken tegen hun dan Chelsea zal City aan het einde van de rit kampioen worden.

8 december 2014 om 17:59

Owh dat scheelt wel, zeker met zo'n speelschema.

Ik zie Chelsea wel kampioen worden, staat sterker en heeft een trainer die geen topwedstrijden verliest. Daarnaast vind ik de selectie van Chelsea ook sterker. Touré speelt waardeloos, terwijl Fabregas de sterren van de hemel speelt. Vind een Matic ook beter dan Fernando/inho. In de spits heeft city meer, maar dat is het ook. Vergat Silva even, die is natuurlijk ook echt geweldig, maar denk dat Chelsea en City elkaar kwalitatief weinig ontlopen.

Het klopt dat City voetballend wat beter is, maar ook dit seizoen zijn ze nog niet geweldig. Laatste wedstrijden is het goed, maar daarvoor zeer wisselvallig waar Chelsea een sterkere indruk maakte. Misschien hebben ze het tegen kleine ploegen iets makkelijker, maar Chelsea laat tot nu toe ook nog zien dat ze daar geen enkele moeite mee hebben.

Ik denk dat jij nog wat zit met vorig jaar, het Chelsea van toen bedoel ik. Vorig seizoen hadden ze vaak moeite om er toch door te komen en was het hopen op bevliegingen. Nu hebben ze een topspits die er ook echt ballen inschiet en met Fabregas hebben ze de ontbrekende schakel op het middenveld.

Leuk voor jou meneer 'kijk hoe geweldig ik wel niet ben' Mourinho dat jij en jouw ploeg na 15 speelronden de besten zijn. Maar voor zover ik weet worden na 15 wedstrijden geen trofeeën uitgereikt.

Wat ik echter wel weet is dat na 38 wedstrijden niet jij en Chelsea maar Pellegrini en Man City de besten zullen wezen. Aguero is er maar tot oud & nieuw uit en David Silva, Kompany, Jovetic en Dzeko zijn allen terug. Maak je borst maar nat 'arrogant one' want 'the Engineer' en 'the Citizens' komen jouw weer opruimen.

8 december 2014 om 23:30

Weer? De laatste ontmoetingen lopen toch beter voor chelsea

Vervelend, hypocriet mannetje, als hij en zijn team het zelf doen is het op een of andere manier gerechtvaardigd, maar als er het dupe van is is de wereld opeens te klein. Geweldige coach hoor maar god wat erger ik me soms aan deze man.

Karma misschien? Als hij heel defensief speelt tegen teams die waarschijnlijk beter zijn lijkt hij het niet erg te vinden... En het is niet erg je kan wel verwachten dat veel teams verdedigend zullen tegen dit chelsea

8 december 2014 om 17:12

Hij zegt niets over de manier waarop Newcastle speelt, wel heeft hij commentaar op ballenjongens die de wedstrijd vertragen.

Moet hij zeggen. Toen Barca bij hem op bezoek kwam in zijn vorige termijn als trainer van Chelsea, had hij express het gras niet onderhouden. Toen had hij een paar koeien op dat veld gezet denk.

Mourinho had ook gewoon Hazard op die ballenjongens af kunnen sturen (terugdenkend aan de wedstrijd Swansea-Chelsea)

Aw aw aw mourinho, de wedstrijd champions league inter vs barca hele wedstrijd verdedigen en tijdrekken zal ik nooit vergeten. Dat was volgens mij nooit gebeurd in het voetbal zover ik weet.

8 december 2014 om 17:14

Inter kwam toch met 10 man te staan door een schwalbe? Dan is tijdrekken wat mij betreft gerechtvaardigd. En dan is er nog een verschil tussen of spelers het doen of ballenjongens.

Newcastle is gewoon een goede ploeg die weer is onder hun kunnen presteerd. Dit ging niet blijven duren en zaterdag pakten ze dus de 3 punten tegen Chelsea, net zoals ik wel dacht dat het er vroeg of laat eens van ging komen dat er verloren..
Feit is dat Chelsea top begon, elk punt verdiende, zelfs in de champions league verdienden ze altijd elke match de 3 punten, maar hun match tegen Tottenham bvb was ook al een waar ze gerust 0-2 achter konden staan na een kwartier..
Na de winterstop kon invincible misschien al eens vermeld worden, nu was het gewoon al veel te vroeg.
Man city is aguero kwijt, maar als team begint het toch te lopen. Het wordt nog spannend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren