Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo op weg naar 65 competitietreffers: ‘Te gestoord voor woorden’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo eiste zaterdagavond wederom alle aandacht op zich. De aanvaller nam in de thuiswedstrijd van Real Madrid tegen Celta de Vigo alle doelpunten voor zijn rekening: 3-0. Het was alweer hattrick nummer 23 in competitieverband voor de Portugees, die daarmee een Spaans record vestigde. Na veertien speeldagen, waarvan hij er dertien in actie kwam, staat de teller van Ronaldo al op 23 doelpunten en lijkt hij op weg naar een ongekend aantal. Als hij erin slaagt om zijn moyenne van 1,77 vast te houden, eindigt hij het seizoen met liefst 65 competitiegoals.

/

Bij Real Madrid zoekt men al maanden naar woorden om de prestaties van Ronaldo te omschrijven. Na 178 Primera División-duels staat de teller op 200 doelpunten. “Zijn statistieken zijn te gestoord voor woorden”, zo oordeelde Sergio Ramos na afloop van de achttiende (!) zege op rij. “Het is een privilege dat Real Madrid over zo’n voetballer kan beschikken. Er moeten woorden worden uitgevonden om hem te beschrijven. Hij breekt alle records. Hij verkeert momenteel wellicht in de beste vorm van zijn leven."

Carlo Ancelotti zet de naam van Ronaldo ongetwijfeld als eerste op zijn wedstrijdformulier. “Het is een voordeel dat we over Ronaldo kunnen beschikken. Je staat bij wijze van spreken al met 1-0 voor. Hij is bovendien buitengewoon gemotiveerd, hij wil zich blijven verbeteren.” Emilio Butragueño, bestuurder en voormalig topspits van Real Madrid, was ook duidelijk. “Ronaldo is een fenomeen met een uitmuntende mentaliteit. Het maakt niet uit waar hij speelt en tegen wie hij speelt. Ongelooflijk. De cijfers spreken de waarheid. Hij heeft een hattrickrecord gebroken. En dat maakt hem niet uit. Tegen Ludogorets zal hij weer willen scoren.”

“De FIFA Ballon d’Or? Het is niet dat ik het logisch zou vinden als Ronaldo deze prijs weer wint”, vervolgde Butragueño. “Er is gewoon geen discussie over mogelijk. En ik zeg dat als voetbalmens, niet als Madridista. Hij staat dit jaar heel ver boven de rest. Daar moet geen twijfel over bestaan.” Met zijn hattrick passeerde Ronaldo grote namen als Alfredo Di Stéfano en Telmo Zarra in de recordboeken. Hij heeft inmiddels drie hattricks meer achter zijn naam staan dan Lionel Messi.

Cristiano Ronaldo zal als een van de beste spelers ooit worden herinnerd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is de beste ever als jij gouden bal niet wint dan stop ik met voetbal kijken

7 december 2014 om 10:54

Ik doe mee!

7 december 2014 om 13:47

Helaas is het een WK jaar geweest, daar moet je ook wat laten zien.. Enige dat ik daar gezien heb, is dat hij te afhankelijk is van het team om hem heen. Daar ligt ook zijn probleem om groots te worden, ook in je mindere nationale team moet je kunnen excelleren.

Dus Ballon d'or? Volgend jaar weer een kans..
Ondanks dat ik keepers niet tot de grootheid van voetbal vind horen, in het land der blinden is eenoog koning, is de prestatie van Neuer de beste! (graag met de kanttekening dat er nooit meer een keeper mag worden genomineerd voor een voetbal prijs..)

7 december 2014 om 14:09

Nou hij heeft Portugal toch wel ff alleen(!) naar het WK geschoten. Daarnaast was aan alles te zien dat hij niet fit was op het WK.

Neemt niet weg dat Portugal een zeer matig elftal is, maar een fitte Ronaldo had die kansen daar toch echt wel benut.

7 december 2014 om 14:12

Wk is maar 3 weken

7 december 2014 om 14:13

Ik sluit me daar ook bij aan, maar helaas was dit in het verleden niet het geval met Messi. Die kreeg deze prijs wel in 2010, toen hij zelf niets kon presteren met de nationale elftal van Argentinië en dus geen grote internationaal toernooi won. Dat jaar pakte Inter de CL en was het Spanje die onder aanvoering van Xavi-Iniesta de WK pakte. Dus dan is het ook wel te begrijpen dat Ronaldo supporters vinden dat er met twee maten wordt gemeten.

7 december 2014 om 15:28

Volledig mee eens...

7 december 2014 om 15:44

Bedenk wel dat Ronaldo toen totaal niet fit was en dat zag je aan alles. En als je geeb medespelers hebben met dreiging dan is het nakkelijk verdedigen als alles van hem moet afkomen. Had eigenlijk gedacht dat hij na die blessure en nasleep ervan in een minder jaar terecht zou komen maar hij is weer zo fit en zo geweldig, ik kijk mijn ogen uit. Wat ben ik blij dat we in deze tijd van spelers als hem en Messi kunnen genieten

7 december 2014 om 15:44

Toppers zijn fit als het belangrijk is. Dat was hij niet bij de CL-finale, daar mocht hij de veters van de schaduw van Di Maria nog niet strikken en als je waarde wilt hechten aan een overwinning van notabene Portugal tegen Zweden, zegt dat natuurlijk genoeg over zijn tekortkomingen, zijn nationale team bij de hand te nemen, zoals bijvoorbeeld een Robben (met het veel zwakkere Nederland).

Nee, Ronaldo is waanzinnig goed en heeft absoluut het beste voetbal laten zien, maar de winnaar van de Ballon D'or, is niet iemand die er niet staat als het moet..

7 december 2014 om 16:30

Hij was gewoon fit en hij had , maar moeten zorgen dat Portugal zonder kwalificatie op het wk kwam als die de beste was .

7 december 2014 om 17:56

In 2010 won een wk winnaar ook niet de ballon d'or dus dat maakt niks uit.

7 december 2014 om 18:01

@jurraajax
Ronaldo heeft inmiddels 3 Wk's achter de rug en iedere keer heeft hij niks laten zien. In 2006 1 goal, in 2010 1 goal, en in 2014 1 goal, op al die toernooien was zijn spel ver onder de maat. Hieruit kan je gewoon concluderen dat Ronaldo ontzettend afhankelijk is van zijn medespelers en Portugal echt niet bij de hand kan nemen.
3 doelpunten op 3 verschillende Wk's is gewoon heel matig en dat ligt echt niet aan de kwaliteiten van Portugal , maar aan Ronaldo zelf. Er zijn genoeg spelers die met nog mindere omstandigheden of medespelers zich wel kunnen onderscheiden en hun team bij de hand nemen.

7 december 2014 om 18:58

Dat was ook een moeilijk jaar, Spanje had Xavi en Iniesta die de beste waren, maar deze 2 stonden in de schaduw van Messi bij Barcelona. Dus onmogelijk om Messi dan niet te laten winnen. (dit was natuurlijk ook het jaar van Sneijder, maar die is minder populair denk ik dan maar)

In 2014 is dit scenario er niet, sterker, 1 van de genomineerden stond in de schaduw van Di Maria op het belangrijkste moment..

Ronaldo die de Ballon d'or wint, is een volledige devaluatie van de prijs (dit jaar).

7 december 2014 om 20:27

Paulurus

En jij denkt niet dat neuer zo goed heeft gedaan vanwege dat hij spelers van Bayern en Duitse elftal in zijn team heeft die bij de beste ter wereld horen? Denk als neuer bij een minder tram had gekeept ipv wereldtop dat hij ook niet zo goed had gepresteerd?

Ronaldo was trouwens het wk niet 100% fit kwam net na een blessure terug dus is ook niet echt eerlijk als je hem daar op af zou rekenen vind ik

Neuer zeker dit jaar beste keeper ter wereld maar de ballon is een voetbalprijs! Je hebt toch niet voor niets een gouden handschoen?
Mogen veldspelers daar dan ook aanspraak op maken vanwege dat ze vaak de keeper redden ... Haha

7 december 2014 om 10:55

Ik sluit me daar ook mee aan.

7 december 2014 om 11:21

Ok, doei......zou het schandalig vinden als hij of Messi wint. Alsof voetballen alleen maar goals maken is.

Ik zeg niet dat ze slecht zijn ofzo. Best aanvallers ooit. Maar ik geniet meer van all round spelers.ze hebben allebei al een paar ballen.

7 december 2014 om 11:31

dus jij vind dat neuer moet winnen?

7 december 2014 om 11:37

Het zou schandalig zijn als Neuer zou winnen. Alsof voetballen alleen maar ballen tegenhouden is. Ik zeg niet dat hij slecht is ofzo. Beste keeper ooit. Maar ik geniet meer van het maken van doelpunten, ook al hebben ze allebei al een paar Gouden Ballen.

7 december 2014 om 11:44

Beste keeper ooit zeker niet, maar wel een hele goede.

7 december 2014 om 11:44

Weet niet of her bewust was maar leuke woordspeling in he laatste zin.

7 december 2014 om 11:47

7 december 2014 om 12:23

We kunnen zeggen wat we willen, maar Neuer is wel allround met zijn kunstjes bijna op de middenlijn. Wat een vreselijk irritante trekjes heeft die. Wel fabuleuze keeper. Desalniettemin is Ronaldo gewoon de beste voetballer van het jaar. Geen twijfel over mogelijk. Op alle fronten. Vorige wedstrijd geeft die twee assists, maar dat wordt nou eenmaal minder uitgelicht.

7 december 2014 om 12:44

Ronaldo denkt: nu nog een Gouden Pik

7 december 2014 om 12:47

Dat hebben alle topvoetballers, vraag maar aan de vrouwen waar ze van scheiden

7 december 2014 om 10:59

Goh wat een riskante weddenschap heb je afgesloten! Je weet toch wel dat dit al een tijd vast staat, dus je kan je er ook geen buil aan vallen

7 december 2014 om 11:03

Ja riskant maar ronaldo is gewoon beter als messi de laatste 3 jaar ?? Maar toch vind ik nog dat zlathan een keer die bal moet winnen

7 december 2014 om 11:41

Messi maakte er 2 jaar geleden nog 91 in een jaar.

7 december 2014 om 11:46

In alle competenties

7 december 2014 om 11:06

Ik vind wel opvallend hoeveel penalties real madrid krijgt, daardoor gaat zijn doelpuntenaantal natuurlijk ook omhoog

7 december 2014 om 11:13

Barcelona krijgt ze ook hoor. Alleen Messi scoort ze niet altijd..

7 december 2014 om 11:21

Real is niet de enige ploeg die makkelijk penalties krijgt. Veel topclubs krijgen makkelijker strafschoppen. Het is de realiteit. Enerzijds, omdat een scheidsrechter sneller een penalty geeft aan topclubs, maar anderzijds omdat topclubs ook veel meer in het 16-metergebied komen dan andere clubs.

7 december 2014 om 11:30

Ten eerste is het best logisch aangezien Real zeer aanvallend speelt waardoor de kans op een penalty groter is vergeleken met andere teams. Daarnaast is Real echt niet de enige ploeg die veel penaltys mee krijgt.

7 december 2014 om 11:57

1 maar dit seizoen RM 9

7 december 2014 om 12:53

En spelers als Ronaldo zijn moeilijk af te stoppen zonder overtreding.

7 december 2014 om 13:58

Barcelona krijgt ze ook altijd? Kom met statistieken of hou gewoon je mond. 7 goals van de 23 is belachelijk veel en een paar daarvan gekregen door te makkelijk liggen van de portugees. mensen die zeggen allerbeste ooit moeten stoppen met voetbal kijken.

7 december 2014 om 11:32

ronaldo verdient het zonder meer om de beste van 2014 te worden genoemd.
ik ben absoluut een messi fan, maar ronaldo presteert ongeëvenaard dit seizoen.

laat ik het zo zeggen: ik zou het belachelijk vinden als hij de winnaar niet zou zijn.

7 december 2014 om 12:09

Ik doe ook mee!

Op dit moment met afstand de beste van de wereld. Het is nu misschien nog te vroeg om hem in het rijtje Pele, Maradonna, Cruijff te plaatsen, maar ik denk dat hij daar zeker in hoort. Wat een fenomeen.

7 december 2014 om 11:18

Je kan niemand in dat rijtje plaatsen naar mijn mening. Elke tijd heeft zo zijn eigen topvoetballers voortgebracht en je kan die vergelijking met vroeger gewoon niet maken. Ik zou hem eerder in het rijtje Zidane, Ronaldo9, Dinho zetten.

7 december 2014 om 11:31

Ronaldo hoort allang in dat rijtje, Messi ook.

7 december 2014 om 11:44

Daar ga je hem ook niet in kunnen plaatsen. Die 3 speler waren voetballend enorm intelligent. Iets wat Ronaldo in mindere mate is. Mensen worden te veel afgeleid door goals. Zij hadden een soort magic touch die Ronaldo mist.

Ronaldo hoor in het rijtje met Ronaldo, Di Stefano etc.

7 december 2014 om 11:51

Raar toch dat bij voetbal goals is wat men 90min. lang probeert te maken...

7 december 2014 om 12:31

Die touch (hoeft niet eens magisch te zijn) om serieus genomen te worden die missen simpele zielen als Floyd A. Ook. Heeft puur te maken met het feit dat deze dwazen de feiten proberen te beargumenteren. Zoals ik al eerder tegen een stumper hier beneden heb gezegd. Dit soort spelers zorgen ervoor dat de youtube generatie zichzelf compleet belachelijk maken. Weet niet waarom aangezien ik niet snap waarom je niet gewoon kan genieten van het voetbal en de bijpassende smaakmakers zonder dat je jezelf onnodig degradeert tot hersenloze stumper.

7 december 2014 om 14:43

Als je Ronaldo met Pelé, Maradona en Cruijff gaat vergelijken moet je dat wel degelijk serieus nemen. Aangezien dat is waarom ze zo geroemd worden. Ze hadden iets, een bepaalde uitstraling en het vermogen om elk team waarvoor ze ook speelden op sleeptouw te nemen. Ronaldo heeft dat niet. Daar naast staan die 3 spelers niet alleen bekend om hun doelpunten, maar ook om hun veelzijdigheid en inzicht. Die 3 spelers dachten altijd 3 stappen vooruit (iets wat je bij Messi ook min of meer ziet). Zij konden dingen met een bal die niemand anders kunnen. Haal de helft van Ronaldo's doelpunten af en er is niet veel over. Haal de helft van die andere 3 hun doelpunten af, en er is meer dan genoeg gespreksstof over. Van die 3 kun je ook enorm genieten en zijn ook belangrijk zonder dat ze scoren. Bij Ronaldo niet, want als het niet loopt krijgt hij last van zijn maniertjes.

7 december 2014 om 15:02

Kereltje toch kereltje toch.. Hou de weinige eer die je hebt aan jezelf en ga gewoon lekker genieten van het voetbal en leren dat het helemaal niet erg is om gewoon te genieten van een speler ook al willen ze je opleggen dat het niet zo is. Open je oogjes kerel. Ik ga niet in op al die onzin die je verteld aangezien de feiten voor zich spreken en alleen een ongelofelijke armzalige ziel zal zichzelf vernederen met dit soort onzin. Wat Ronaldo betekend in de voetbalwereld is geen discussie.. Dat ontkennen is gewoon jezelf op een zodanig laag zetten dat je gewoon het lijdend voorwerp wordt van een 'discussie' waar het om. Gaat is dat er tegenwoordig zo veel onzin in de media verkondigd wordt dat de youtube en fifa 2014 en co gastjes geen eigen mening kunnen vormen en het allemaal heel veel heeft van een sekte dan sportieve rivaliteit. Tegenwoordig lijken de woorden Messi en Ronaldo meer op een godsdienst dan op kunstenaars. Persoonlijk heb ik niks met Messi als persoon (iig wat ik zie op tv dus uiteraard compleet subjectief en niet feitelijk onderbouwd) maar man o man wat zou ik dom zijn om mijn tijd te verspillen aan het afkraken van deze speler en niet vollop van hem te genieten. Je gaat ook niet naar een museum om een Picasso af te kraken.. Als je geen verstand van kunst hebt moet je naar het museum gaan en proberen er iets van op te steken anders zul je er nooit kijk op hebben. Wil je dat niet ga dan lekker naar de kroeg of zo.. Ook goed maar dan heeft het museum publiek geen last van je tenenkrommende non-argumentatie die geen enkele toegevoegde waarde heeft.

7 december 2014 om 11:59

Dat is zeker nog te vroeg , en dat zal zolang Ronaldo bij Portugal zich niet echt kan onderscheiden op een groot toernooi zal dat ook niet gebeuren.
De macht van Real (en Barcelona) is de laatste jaren nog nooit zo groot geweest en Ronaldo is de ultieme afmaker in een elftal met alleen maar sterren.
Bijna iedereen beoordeelt hem op zijn doelpunten bij Real, maar Ronaldo bij Portugal is een heel ander verhaal , hij heeft inmiddels in 10 jaar tijd 5 grote eindtoernooien gespeeld en scoort hij in 27 wedstrijden maar 9 x daarnaast was zijn spel daarin te vaak ondermaats om zich met de echte grote te meten.

Record van Coen dillen zeg maar, maar dan in apanje

7 december 2014 om 11:00

Eh... dat record heeft Messi al! Maar goed, Ronaldo is dit jaar gewoon de beste gebleken. Het is een beetje stuivertje verwisselen. Is toch prachtig dat je op zo'n hoog niveau positieve rivaliteit hebt. Ik ben op en top fan van Messi, maar je nu gewoon niet om Ronaldo heen!

Ronaldo zal in januari de 3de ballon d'or winnen hij is al 2 of 3 jaar de beste op aarde en zeker wel de beste speler aller tijden maar voor iedereen is dat misschien iemand anders maar je zou Ronaldo wel bij de beste ooit moeten rekenen wat een legende is dit zeg.

7 december 2014 om 16:02

Ga ga beste ooit, Messi is beter, maar ook niet de beste.

Wie hem niet als een van de beste ooit herinnerd heeft gewoon een hekel aan hemnen beoordeeld hem niet op zn voetbalkwaliteit. Ik als Messifan ben verbaasd dat de poll niet op 100% staat. Geweldenaar!!!!

Lijkt mij leuk als Neuer de Gouden bal wint, maar dat Ronaldo verreweg de beste is staat buiten kijf. Zelfs Messi was op zijn top niet zo goed als Ronaldo op dit moment en op het moment van schrijven komt Messi niet eens in de buurt.

7 december 2014 om 10:58

Als jij Ronaldo beter vindt dan de Messi van circa 2012 dan kun je beter een andere sport kiezen, want dan heb je gewoon echt totaal geen verstand van voetbal.

7 december 2014 om 11:08

Gusev ik vind Ronaldo ook beter dan al die jaren van Messi haha dus kies jij maar een andere sport.

7 december 2014 om 11:09

Heb je wel gelijk in nu ik er over na denk. Messi was toen het ultieme, maar ben nog al teleurgesteld in hem vandaar mijn reactie. Maar wat Ronaldo op dit moment laat zien is ongelofelijk.

7 december 2014 om 11:09

En jij moet messi poster niet steeds
Aanbidden

7 december 2014 om 11:09

Messi was op zijn top beter dan Ronaldo nu vind ik. Echter 23 competitiegoals na 14 wedstrijden is zeer indrukwekkend. Ben benieuwd waar hij en Messi zullen eindigen dit seizoen qua competitiedoelpunten

7 december 2014 om 11:13

Ik verwacht nog wel een dip van Ronaldo en een opleving van Messi. Dan kom je denk ik op 30-35 doelpunten voor Messi en 40-50 voor Ronaldo.

7 december 2014 om 11:16

Echt een reactie van niks dit.

Ik persoonlijk vind ook Ronaldo beter dan dat Messi was circa 2012. Maar dat heeft denk ik met voorkeur te maken ik waardeer de explosiviteit van Ronaldo meer dan de weergaloze dribbel van Messi.

7 december 2014 om 11:28

Wat messi toen heeft laten zien was niet normaal en in 2012 was hij de beste voetballer ooit daar is geen twijfel aan mogelijk

7 december 2014 om 11:35

Hoe kan je meten dat hij de beste speler ooit was toen? Denk je niet dat dat te maken heeft met persoonlijke voorkeur of het gebrek aan het missen van andere top spelers in het verleden?

7 december 2014 om 11:52

13 wedstrijden ... In eentje heeft hij niet mee gedaan...

7 december 2014 om 13:12

Messi was niet alleen een goalgetter, maar ook een spelverdeler..

Je kon hem terugvinden op het middenveld, op de flank en natuurlijk in de box.

Telkens weergaloos, Ronaldo verdeelt het spel niet zoals Messi vandaar lijkt Messi ook beter dan Ronaldo

Maar natuurlijk is Ronaldo dit jaar onaantastbaar..

Groot fan van Ronaldo, maar toch is deze prestatie (en andere records van Messi en Ronaldo) niet enkel een teken van de kwaliteiten van deze spelers, maar speelt ook de zwakte en financiële onmogelijkheden van de andere clubs een grote rol...
Real en Barca hebben voor 300 miljoen kn de voorhoede staan, op zich geen probleem, maar als alle andere ploegen (atletico na) al jaren een negatief transfersaldo laten zien moet je toch vragen stellen over de steeds groter wordende kloof en oneerlijkheid in deze competitie.

7 december 2014 om 11:21

Het verschil tussen Madrid en Barcelona en de rest in Spanje is gigantisch aan het worden. Maar eigenlijk wordt het gat met de rest in Europa ook steeds groter. Ook de grote Engelse clubs worden met tijd en wijle helemaal scheel getikt door deze clubs. Buiten Bayern is er geen ploeg die in de buurt komt van de kwaliteit en klasse van Madrid. De beste spelers wereldwijd komen al jaren in Barcelona of Madrid terecht.
Zorgelijke ontwikkeling mijn inziens. Buiten een club met een gigantische geldschieter zal er op de korte termijn niemand structureel mee kunnen met Madrid, Munchen en Barcelona.

7 december 2014 om 11:24

Toch wel. Man Utd kan zeker mee, hun omzet is gigantisch.

7 december 2014 om 11:34

en fanbase en alles behalve de selectie, nog niet. als van gaal het over 1.5 jaar helemaal naar zijn hand heeft ingericht, kunnen ze makkelijk real aan

7 december 2014 om 11:38

Laat ons 3 jaar stellen. Niet overmoedig worden.

7 december 2014 om 11:39

Polop

Vorige week won Barcelona in de laatste seconde van Valencia terwijl Valencia al 2-0 had moeten staan. Kijk ook hoe goed Sevilla en Atletico het doen.

7 december 2014 om 11:50

Geert Vs

Da's een momentopname. Barcelona in een mindere vorm, en die ploegen in topvorm. Ik spreek je in mei wel nog eens, als het verschil 15 punten bedraagt.

7 december 2014 om 11:59

Belgunner

Moment opnamen? Het is zo dat Valencia en Atletico Madrid de laatste jaren waren ingezakt maar ze zijn nu stilaan weer met miljoenen beginnen smijten en willen ook meedoen voor prijzen. Valencia en Atletico Madrid samen met Villareal hebben Barcelona en Real Madrid altijd moeilijk gemaakt alleen de laatste 5 jaar niet omdat die clubs geen geld meer had en Real Madrid en Barcelona te superieur werd. Nu komen die zelfde clubs stilaan terug en zullen zij het Real en Barca weer moeilijk maken let maar op.

7 december 2014 om 12:19

Een momentopname ja. In de laatste 10 jaren is er 1x 1 ploeg geweest die zich kon meten. De verschillen in budgetten blijven groeien. Net zoals de grote competities steeds verder afstand nemen van de kleinere competities, doen de absolute topclubs dat ook van de rest.

7 december 2014 om 12:26

Donmadridista
Jou spreek ik dan wel nog eens zo rond mei 2018 . Hier en daar een uitschieter zoals de verrassende titel van Atletico (dankzij Simeone) maar dan zie je dat die ploeg kaalgeplukt wordt, net als Dortmund. En die staan nu onderaan.

7 december 2014 om 12:33

Ja want jij voorspelt de toekomst en ziet dan in dat Manu ineens beter wordt dan dit madrid? Dan kunnen ze real zelfs makkelijk aan... Alleen maar omdat van gaal daar zit of wat?

Over dat gezeik met de begrotingen van de clubs ed. Je hebt ook andere clubs die ongelofelijk veel geld uitgeven en die niet bovenaan zouden staan in de Primera het is ook slim kopen en goed coachen. Niet alleen maar smijten.

7 december 2014 om 14:48

Vandaar ook dat CL doelpunten record, dat is tegen de beste ploegen van Europa.... En dat de top meer de besteden heeft heb je in elke competitie wel. In Engeland heb je City/chelsea met eigenaren die er veel geld in hebben gestopt. In Duitsland heb je Bayern en in mindere mate Dortmund. In Frankrijk heb je PSG en AS Monaco die een veel groter budget hebben door eigenaren.

Prachtige statistieken en al maar als ik die doelpunten zie krijg ik daar toch niet echt ''het'' gevoel bij. En daarnaast hoort volgens sommige de beste voetballer ter wereld niet te duiken. En hij zal bij een van de meest scorende voetballers ooit horen. Voor de beste voetballer ontbeert hij gewoon het talent.

7 december 2014 om 12:35

Alles gewonnen wat er te winnen valt zo een beetje, scoren als geen ander, bij de beste clubs voetballen, overal de beste zijn, goude ballen winnen maar klopt idd hij mist talent.....

7 december 2014 om 16:09

Ik ben het met je eens hoor. Heb veel respect voor Ronaldo maar hij heeft gewoon niet het natuurtalent en daarmee niet de souplesse van een Zidane, R9, Messi of Bergkamp. Hij is gruwelijk efficient en een van de beste afmakers ooit maar niet een exceptionele speler om naar te kijken.

Ronaldo zal dit jaar de Fifa Ballon d'or moeten winnen, buiten het WK was dit het beste seizoen uit z'n leven!

7 december 2014 om 11:05

Want een penal telt niet natuurlijk... En Messi schiet nooit Penalty's..

Ik vind het zo vreemd eigenlijk. Ik heb totaal niks tegen Ronaldo of iets dergelijks maar als er wordt gedacht dat wat hij gisteren liet zien het beste ooit vertoond is dan moet ik constateren dat je pas een week voetbal kijkt. Hij is in principe toch eigenlijk gewoon een beperkte doelpuntenmachine die simpelweg amper een speler voorbij komt. Nogmaals niks tegen Ronaldo maar het aantal doelpunten zou niet gelijk mogen staan met wie de beste voetballende kwaliteiten heeft. Anders zou Michiel Kramer beter zijn dan een Toni Kroos bijvoorbeeld.

7 december 2014 om 11:09

ik zie het idd ook zo. RVP als voorbeeld scoort nu bar weinig. Hierdoor gelijk geen topspits meer.
Zo zie je maar dat doelpunten zwaarder tellen dan wat je doet in 90 minuten (aantal passen, balcontrole, bal verlies etc).

7 december 2014 om 11:11

Daarom vond ik Messi op zijn top toch een stuk beter. Maakte ongelofelijk veel goals, gaf assists, was bij elke aanval betrokken, liet dingen zien in een baltempo wat ik nog nooit gezien had etc.

7 december 2014 om 12:03

En wie gaat er dat ontkennen?

Elke Madridista, elke Ronaldo fan weet dat Messi in zijn topjaren veel beter was dan Ronaldo. Alleen heeft Messi dat vorm niet kunnen vast houden en heeft de Portugees hem voorbij gestreefd de laatste 2 seizoenen

7 december 2014 om 11:10

Eens. Doelpunten maken is alleen zo belangrijk in het voetbal (om prijzen te winnen, en daar doe je het uiteindelijk voor. Al zullen sommige Arsenal fans nog steeds dat tegenspreken), dat Ronaldo vanzelf ook zo belangrijk is geworden in het voetbal, aangezien het natuurlijk een uitmuntende doelpuntenmaker is.

edit

7 december 2014 om 11:20

Moet die sneer naar Arsenal nu echt? In Arsenal topics zie ik geen idioot sneren naar Real Madrid, dat ze vooral successupporters hebben ofzo...

7 december 2014 om 12:37

Haha mafkees. Makkelijk is dat zeg. Fan worden van de beste club ter wereld ooit en dan een beetje andere clubs belachelijk maken. Kies dan op zn minst voor een underdog of mooi voetbal.

7 december 2014 om 13:09

@belgunner

Nee klopt, hoeft niet. Maar af en toe een sneertje hier en daar houdt de gemoederen lekker bezig. Niet zoveel van aantrekken joh.

7 december 2014 om 13:18

Makkelijk hé? Je club 12 jaar lang een club steunen die de CL niet kon winnen. Jaren lang een club steunen die telkens werd vernederd door Barcelona. Lekker makkelijk man

7 december 2014 om 13:34

als jij het al moeilijk hebt als je club 12jaar op rij de CL niet wint moet je nagaan hoe zwaar het is voor een ajacied.. wij komen niet eens door de groepsfase heen

nee even sirieus.
Het is eigenlijk best makkelijk ja om fan van real te zijn, behoudens de wedstrijden tegen het Barcelona van Pep en enkele halve/kwart/8e finales in de CL won de ploeg haast alles, als je het daar al moeilijk mee hebt, moet je nagaan hoe moeilijk het is voor de gunners bijv, ze hebben de mogelijkheden om door te groeien maar worden beperkt door hun coach (overigens geen sneer naar de Arsenal supporters hoor)

7 december 2014 om 11:11

Naast scoren leverd hij ook assists af en zet hij zijn doelpunten al op voordat hij hem er uiteindelijk in tikt. Mee voetballend misschien minder dan een Iniesta of Messi maar hem afdoen als beperkt vind ik wel heel simpel.

7 december 2014 om 11:12

Kijk een keer de documentaire over Ronaldo, met je beperkte doelpunten machine wat een grap ben jij zeg

7 december 2014 om 11:14

Alleen doet Kramer het bij Ado en Ronaldo bij de beste club ter wereld! Wat een vreselijk slechte vergelijking overigens. Ik word schijtziek van mensen als jij. Als het allemaal zo makkelijk is wat Ronaldo doet waarom doet niemand het hem na dan?! Hij is gewoon een fenomeen en zal voor altijd blijven worden herrinert.

7 december 2014 om 11:23

Nou, wat is makkelijker ? Kramer die scoort tegen ploegen die (sommige) veel grotere financiele mogelijkheden hebben of Ronaldo tegen ploegen waarvan de fincanciele mogelijkheden 10 keer zo klein zijn ?

Ik constateer dat zijn spel gewoonweg niet in de buurt komt bij wat de beste ter wereld hebben laten zien. Waar zijn mogelijkheden om te scoren misschien wel al de beste ooit zijn.

7 december 2014 om 11:19

Ik kan je denkwijze wel begrijpen. Ik vind sowieso dat door de zieke aantallen van Messi en Ronaldo er minder aandacht besteed wordt aan de andere aspecten.

Iemand die regelmatig een aanval opzet maar niet op het einde van diezelfde aanval een doelpunt of assist geeft krijgt niet dezelfde aandacht terwijl wat hij doet even belangrijk is.

Maar qua doelpunten maken kent Ronaldo momenteel echt geen evenknie en dat is een fantastische prestatie.

7 december 2014 om 11:22

Het straffe is dat Messi zowat elke aanval van Barcelona opzet Bij Ronaldo is dat niet zo, maar de laatste 2 jaar scoort hij wel veel meer.

7 december 2014 om 11:29

Precies wat ik bedoel. Alleen is het heel vaak zo dat Messi dan zelf ook de aanval opzet. Dat is waarom ik hem een stuk beter vind.

Alleen vind ik het soms zo jammer dat bepaalde spelers niet gewoon waardering krijgen. Busquets in 2010 waar geen enkele Spanjaard snapte dat hij in de basis stond en daarna toch de motivatie heeft kunnen vinden om zichzelf te bewijzen. Zelfde gold voor een Iniësta en ook Xavi.

Dat vind ik toch nog een mooiere soort van motivatie. Aangezien je dan iets wilt aantonen en bewijzen. En niet écht om je eigen belang.

7 december 2014 om 11:35

Inderdaad, dat heb ik na al die jaen moeten beseffen. Ik heb helemaal niets met Barcelona. Altijd pittige confrontaties de afgelopen jaren met Chelsea. Vooral 2009 was frustrerend . Maar ik heb toch moeten toegeven dat Messi toch veel meer invloed uitoefent op zijn team dan Ronaldo. Ronaldo is meer iemand van de laatste 16 a 20 meter. Bij Messi begint het allemaal veel eerder.

7 december 2014 om 11:47

Staat sinds 2012 toch quitte met Chelsea ?

Inderdaad, en dat is ook reden dat ik Messi ''completer'' vind en aan de andere kant soms ook echt triest dat Ronaldo met Messi vergeleken wordt want ze lijken nauwelijks op elkaar. Het enigste dat vergeleken kan worden zijn de doelpunten en dat doen mensen dan ook. Dat betekend dus eigenlijk: Als Ronaldo meer doelpunten heeft dan Messi is hij automatisch beter voor hun terwijl ze voor de rest mijlen van elkaar af staan.

7 december 2014 om 11:53

Ja sinds 2012 is er terug een evenwicht haha.

Mijlenver wil ik nog niet echt zeggen. Maar Messi in zijn top staat er inderdaad wel boven vind ik.

Moet wel zeggen dat Ronaldo dit seizoen ook meer assists geeft. dus op dat vlak heeft hij wel stappen gemaakt.

In Engeland heeft hij het ook al laten zien en ook daar was hij toch de beste.
Ik zou Messi graag uit zijn comfortzone willen zien, al heeft hij geen reden om te vertrekken.

7 december 2014 om 12:02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook graag zou willen zien. Niet omdat ik vind het dat hij iets moet bewijzen maar het zou wel schitterend zijn om hem bijvoorbeeld met een heel ander team te zien. Bij City met Aguero en Yaya. Of bij Chelsea met Mourinho Denk dat die eerste toch wat realistischer is.

7 december 2014 om 12:06

Haha, wie weet. Had jij vorig seizoen gedacht dat de ex-captain van de Gunners en Catalaan Fabregas ooit voor Mourinho zou spelen ?

Maar op het eerste zicht lijkt City inderdaad realistischer.

7 december 2014 om 11:43

Zie jij Michiel Kramer al zo'n omhaal maken als Ronaldo gisteren deed?

Kom op, Ronaldo is een echte sportman, een echte atleet. 100% geconcentreerd en topfit. Hij gaat overigens wel mannetjes voorbij, maar alleen functioneel. Hij voetbalt heerlijk mee en is niet alleen met de voeten gevaarlijk maar ook met het hoofd. Bovendien zagen we vorige week dat hij ook niet vies is van het geven van een assist.

7 december 2014 om 11:47

Hij is in principe toch eigenlijk gewoon een beperkte doelpuntenmachine die simpelweg amper een speler voorbij komt?

Je zou denken dat je het hebt over een acteur spits in de 1e klasse maar je hebt het over Ronaldo? Scoort er ontzettend veel. Heeft tegenwoordig ook assists.
Passeert nooit iemand? Kijk jij ooit real?

Ook je zin: ik heb niets tegen Ronaldo? Daarmee geef je eigenlijk alleen dat je dat wel hebt.
Zelfde als mensen: ik ben geen racist maar....

7 december 2014 om 11:56

Maar wie zegt dan dat wat hij gisteren liet zien het beste wat ooit vertoond is? 200 doelpunten in 178 wedstrijden en zo iemand noem jij 'een beperkte doelpuntenmachine'. Kom op zeg. Mensen die langer dan een week voetbal kijken, weten wel beter. Wat jij nu zegt, roepen zelfs de grootste Ronaldo-haters niet. Vervolgens maak je nog een vergelijking die totaal nergens op slaat. Enige wat vreemd is, is jouw reactie.

7 december 2014 om 12:05

Gelukkig ben ik ook geen kinderachtige ''hater'' en gebruik ik dat soort wederom kinderachtige termen niet. Ik vind simpelweg het spel van Ronaldo niet behoren tot de beste van deze aarde. En nogmaals zijn scorend vermogen is misschien wel het beste ooit maar daar staat beste voetballer los van. Ik vind de vergelijking van Messi met Ronaldo op scorend vermogen na ook nergens op slaan.

7 december 2014 om 12:24

Nogmaals, wat jij vind mag he houden. Ronald is niet alleen fenomenaal n van een buitencategorie maar helaas haalt ditook her slechtste naar boven bij bepertkte zieltjes zoals jij die liever zichzelf vernederen dan genieten van wat deze kunstenaars te bieden hebben.

7 december 2014 om 12:37

Iemand wiens spel niet tot de beste van deze aarde behoort, kan nooit 200 doelpunten scoren in 178 wedstrijden in de Spaanse competitie.

7 december 2014 om 12:42

Ik vind het zo vreemd eigenlijk. Dat jij zo een obsessie hebt met het omlaag halen van Ronaldo dat je meerdere Posts hebt in 1 topic die hetzelfde zeggen. Iedereen die wilt komen zeggen dat Ronaldo beperkt is, heeft zelf een beperking met denken en redeneren. Scoren is ineens niet belangrijk volgens mensen als Ronaldo het doet. Als Messi 91 doelpunten scoort is het ineens wel
Belangrijk.... Daarnaast kan Ronaldo ineens ook niet voetballen, alleen scoren. Gelukkig heeft hij zo een beetje net zo veel assists als Messi dit seizoen. Hij kan geen man voorbij? Tijd voor youtube voor jou denk ik dan maar. Alles wat Ronaldo heel goed kan is ineens niet belangrijk voor voetbal en alles waar hij wat minder in is lijkt ineens het belangrijkste in het voetbal. Geloof het zelf

Ik was eerst een Messi fan maar eigenlijk vind ik Ronaldo veel completer. Zijn statistieken zijn echt fenomenaal.

Bijna elk jaar wordt er gezegd dat hij in de vorm van zijn leven zit. Zegt toch wel iets over zijn motivatie. Hij blijft gaan en wilt altijd beter worden.

7 december 2014 om 12:06

Motivatie? Motivatie? Hahahahaha!

Gisteren stond hij iedereen uit te schreeuwen om druk te gaan zetten, om beter te gaan spelen. Ook al stond het 2-0. Die man kent niet van ophouden, hij is een freak een maniak. Hij is nog altijd verslaafd aan het sport net als zijn jeugdjaren.

Ronaldo is super zie hem alleen niet vaak veel mensen uitspelen wat ik jammer vind. Dat is nu net wat ik mooi vind om te zien voor de rest is hij overal goed in maar ja het is geen ronaldinhhhho he.

7 december 2014 om 11:44

Toen werd jij huilend wakker in je bed. Messi zal hij nooit evenaren, ik weet dat velen van jullie dat graag willen maar dat zit er niet in. Groeten

Dat hij nu al 3 hattricks op Messi voor staat is gewoon insane! En Messi speelt langer in de Liga BBVA dan Ronaldo.

7 december 2014 om 11:52

En Messi heeft meer hattricks in de Champions League gemaakt dan heel Real Madrid bij elkaar. (CL, niet Europacup 1). Ook meer hattricks dan Ronaldo, terwijl hij een boel wedstrijden minder gespeeld heeft.

7 december 2014 om 12:08

Ja bla bla, en Real Madrid heeft meer CL dan Barcelona en Real Madrid heeft meer Classico's gewonnen.. Man man man, blijf is ontopic man en geniet van deze man!

7 december 2014 om 15:06

Barcelona won 107 Clasico's, Real 97.

Ancelotti heeft een machine gecreëerd en daar profiteert ronaldo optimaal van. Hij had gisteren gewoon een hattrick gemaakt maar het was niet een hattrick waar men over 2 jaar nog over praat. En dat niet omdat hij vaak hattricks maakt maar meer omdat hij gewoon de meest effectieve speler is in een extreem goedlopend team maar niet omdat hij een wereldpartij heeft gespeeld. De laatste goal vond ik zo typerend en zegt iets over de vorm van een ploeg. Marcelo die de bal op ronaldo speelt en die mandekker die denkt dat hij ronaldo dekt maar omdat de connectie tussen ronaldo en marcelo zo goed is kan hij hem in zo een situatie toch makkelijk vinden terwijl zo een simpele lijkende aanval 8/10 keer fout gaat. Ik vind ronaldo niet de beste voetballer maar als je kijkt naar z'n effectiviteit compleetheid snelheid looplijnen is hij gewoon een soort van next gen voetballer. Er is niet een voetballer op aarde die al die facetten zo goed beheerst en zo machinaal heeft gevoetbald. Want wat ronaldo presteert doet eerder je denken aan een machine.

Ik pleit voor Neuer voor de Gouden Bal. Zijn statistieken zijn ongelooflijk. Hij maakt geen fouten, voetbalt goed mee en heeft wereldreddingen in huis. Bij mij op het netvlies staat nog de wedstrijd Duitsland - Brazilie. Hier kwam hij een paar keer geweldig goed ver buiten het strafschopgebied om een braziliaanse aanval onschadelijk te maken. Daarnaast de wedstrijd AS Roma - Bayern. Dat werd 1-7, maar met elke andere keeper zou die wedstrijd 4-7 zijn geeindigd. Zo goed speelt hij ook al vorig seizoen. Ik weet ook wel dat het Ronaldo gaat worden, maar toch vind ik Neuer het beste gepresteerd hebben.

7 december 2014 om 13:05

Bij mij op het netvlies staat nog de wedstrijd tussen B.munchen - R.madrid in de halve finale van de Champions League. Volgens mij stond toen ook ene Manuel Neuer onder de lat bij de team uit zuid-oost Duitsland, die in eigen huis werd vernederd door de uiteindelijke winnaar van de Champions League. Met name de vrij trap die hij onder de muur door plaatste richting de eerste paal, is een moment die me bij is gebleven. Hiermee was de onderlinge confrontatie tussen Neuer en Ronaldo ook al direct beslist voor mij...om het in basketbal termen uit te drukken: Good defense, but simply better offense.

7 december 2014 om 13:26

Volgens mij was er op het afgelopen WK ook een confrontatie en werd het team van Ronaldo ongelofelijk vernederd. Ronaldo speelde alweer zijn vijfde grote eind toernooi en hij kon weer niks laten zien. Het is een beetje onzinnig om 1 wedstrijd te beoordelen.

7 december 2014 om 13:55

Volgens mij kom je zelf met een tweetal wedstrijden om aan te geven dat Neuer een wereldkeeper is en geen fouten maakt. Hierop geef ik een voorbeeld van een tweetal onderlinge wedstrijden tussen Ronaldo en Neuer, waarop jij ineens aangeeft dat het onzinnig is om 1 wedstrijd te beoordelen. Dus hiermee spreek je jezelf eigenlijk ook tegen.

7 december 2014 om 14:29

Euhm... Lees even wie de reactie schreef. Iemand anders reageerde.

7 december 2014 om 14:29

@ Dincer.
Misschien moet jij even beter leren lezen. Ik geef namelijk helemaal geen voorbeelden van een tweetal wedstrijden maar dat doet ktb84. Ik zeg ook nergens dat Neuer geen fouten maakt. Jij komt met een wedstrijd waarin Ronaldo en Neuer tegenover elkaar stonden , ik kom met de andere om aan te geven dat je daar niet kan over oordelen.

7 december 2014 om 15:05

my bad :P. het waren ook beide namen met medeklinkers en getallen erin....

"je staat bij wijze van spreken al met 1-0 voor."

Met een moyenne van 1,77/match is dat niet eens bij wijze van spreken maar bijna effectief zo

Ronaldo in de spits naast Benzema is de Ronaldo die je nog 5 jaren gaat zien. Dit word zijn vaste positie, hier heeft hij niet veel snelheid nodig, niet zijn techniek, niet zijn passeer bewegingen. Hij is een koelbloedige afmaker en hij zal nog jaren lang heel veel doelpunten maken.

Dat Ronaldo een gemotiveerde machine is weten we inmiddels al, nu hopen dat onze rivaal vandaag punten gaat laten liggen in eigen huis.

Ik begin nu toch te twijfelen aan de kwaliteit en intelligentie van de verdedigers in de Primera Division. 2 spelers in 1 competitie die het scoren in de competitie zo simpel laten lijken alsof de verdedigers niet staan.
Als je als verdediger bent tegen 1 van die 2 dan ben je het toch een keer spuugzat dat ze zoveel scoren lijkt me? Dan geef je ze toch een keer een rot schop. Je hoeft ze niet het ziekenhuis in te trappen maar een forse tik waardoor ze misschien de wedstrijd niet uit kunnen speen mag best een keer zeg. Pff

Het gat tussen Barça, Real en de rest is gewoon te groot en eigenlijk niet leuk meer.

Uiteraard is Cristiano de beste van 2014

Ik als madrididista zeg ook ballon d'or maar ook fallon d'or jezus man wat een blinde grens en scheidsrechter. Maar voor de rest een niet te evenaren statistieken.

Hij is niet compleet, want hij kan niet keepen.
Prima voetballer verder, maar niet heel boeiend.
Anderen zijn beter, ik zou er niet voor naar het stadion gaan.

7 december 2014 om 15:05

Met jouw profielafbeelding erbij kunnen we je ook niet serieus nemen..

7 december 2014 om 15:30

Ik ben Boularouzh fan. Heeft niks met Ronaldo te maken.
Ronaldo niks mis mee hoor. Goed om in team te hebben voor penalty's.

Ronaldo is gewoon geniaal

Hij gaat denk ik sws het record van messi verbreken van 50 goals in een seizoen in de spaanse competitie en ook de 73 goals van messi in een seizoen

Messi is een veel betere voetballer en heeft een veel grotere spelaandeel.
Het verschil met Ronaldo is dat de lat bij Ronaldo niet hoog ligt. Wanneer Ronaldo 3 keer scoort en slap speelt dan is Ronaldo in vorm. Wanneer Messi een hattrick scoort en zwak speelt dan is hij lui en uit vorm omdat we van Messi gewend zijn dat hij zijn eigen aanvallen opzet, zich uit de spits laat zakken en overal te vinden is. Die lat is er bij Ronaldo niet want die staat aan de linkerkant van het veld en is puur en alleen het eindstation en dan vooral in de counter wanneer er snelheid aan te pas moet komen.
Veel doelpunten van Ronaldo worden uit de counter gemaakt. Ik vind Ronaldo qua spel dit jaar minder spelen dan vorig jaar rond dezelfde periode en toch scoort hij meer.
Mensen moeten eerlijk blijven en zich niet blindstaren op alleen doelpunten. De beste voetballer is niet automatisch de topscoorder.
Tel daarbij op dat veel mensen die hier reageren puur en alleen op statistieken afgaan en eigenlijk weinig wedstrijden kijken.

65 gaat die niet halen,want je hebt altijd wel een minder momentje in het seizoen waar het minder vlot zal lopen.ik durf wel geld zetten op hem dat hij het record breekt van Messi 50 goals.gewoon geweldig wat die blijft presteren.

Jammer dat ie zich liet vallen gisteren, maar desondanks doet hij hrt weergaloos en gaat hij weer de gouden bal winnen en dat gun ik hem van harte, alleen moet het geen obsessie worden. Het gaat allemaal.om het team en de teamprijzen.

Wk was hij er nauwelijks.

Kom op Ramos, Messi heeft binnenkort die records van hem weer verbroken, en CR7 wordt nooit alltime bbva topscorer, of er moet iets heel geks gebeuren

1,77 doelpungen per wedstrijd? Das niet echt normaal. De topspitsen als Henry, Ronaldo (braziliaan), Schevchenko, Van Basten enzovoort zitten gemiddeld op 0,83. Dit is de afmaker ooit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren