Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer kon Stam niet overtuigen: 'Wij vinden het doodzonde'

Laatste update:
/

Frank de Boer maakt het seizoen in ieder geval af bij Ajax, maar sluit niet uit dat hij vervolgens een nieuw avontuur zal gaan opzoeken. Mocht het zover komen, dan is Jaap Stam in de ogen van de hoofdtrainer een goede opvolger. Stam is echter gestopt met de Cursus Coach Betaald Voetbal: de voormalig topverdediger ‘trok het niet langer’ om in de schoolbanken te zitten en de cursus te blijven volgen.

De Boer baalt daarvan. "Wij vinden het doodzonde", zei de coach volgens Voetbal International. "Je zou zeggen dat het even door de zure appel heen bijten is. Wij hebben hem geprobeerd te overtuigen, maar Jaap kon het niet langer opbrengen. Ikzelf zou het niet zo doen, maar je moet wel andermans beslissing respecteren."

"Als hij zich in de huidige opzet gevangen voelt en steeds met een steen in zijn maag naar die bijeenkomsten gaat, dan moet je zijn beslissing respecteren", vindt De Boer. Stam, die dit seizoen samen met Andries Ulderink Jong Ajax onder zijn hoede heeft, heeft aan de KNVB gevraagd of hij de cursus via een meer individuele opzet mag afmaken. Zijn ambitie is niet veranderd.

Voor Jaap Stam moet een uitzondering gemaakt worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

kom op Japie! Zo kennen we je niet, zet even door en je bent er voor altijd vanaf.
(trouwens ook niet echt een goed signaal naar de jeugdspelers...)

6 december 2014 om 18:56

Van jaap Stam had ik het wel verwacht, zich niet als een schooljongen te laten beleren. Een individuele opzet vind ik voor internationale ex toppers als Stam een goed initiatief. Het moet mogelijk zijn de nodige theoretische kennis te verzamelen vanuit een meer praktische benadering.

Wat een onzin om voor hem een uitzondering te maken. Ex voetballers krijgen al een voorkeursbehandeling hoezo moet deze nog groter worden. Een student heeft soms ook geen zin om te studeren maar het zal toch moeten om een diploma te behalen

5 december 2014 om 15:20

Als jij zelf de beste verdediger ooit van Nederland bent geweest. Bij Psv, Manchester United, Lazio, AC Milan en Ajax hebt gevoetbald. Wk's en Ek's hebt meegemaakt. De Champions League gewonnen. Wat moet je dan leren van zo'n stel gassies bij de Knvb die zelf nooit profvoetballer zijn geweest? Stam heeft hierdoor al meer ervaring in zijn kleine teen dan al die piepeltjes daar bij elkaar. Geef die vent gewoon dat papiertje.

5 december 2014 om 15:22

dus nu stel je eigelijk dat hij boven de gewone man staat, wat hij natuurlijk niet is.
hij is niet meer of minder dan jij en ik. en ik ben blij dat de Knvb (tot nu toe) niet heeft toegegeven

5 december 2014 om 15:28

Ja, dat staat hij ook. Zoals elke bekende voetballer boven de normale man staat.

Overigens doen jullie wel heel verbaasd, maar de vorige trainer van AC Milan kreeg ook een individuele (spoed)cursus van de Knvb.

Klagen om niets...

5 december 2014 om 15:29

Natuurlijk staat hij daar wel boven. Die gewone man heeft namelijk geen ene reet in zijn voetbalcarriere bereikt. En Stam wel. Moet je niet met van die domme hippiepraat aan komen zetten.

5 december 2014 om 15:45

@ansjo
Ik vind het ook zonde hoor, leek me een goede kerel om trainer te worden. Waar ik het niet mee eens ben, is dat je er van uit gaat dat een voetballer die bij grote clubs heeft gespeeld en van alles gewonnen/bereikt heeft er automatisch ook verstand van heeft. Volgens mij was het Van Nistelrooij die pas aangaf dat hij zich er totaal niet mee bezig hield tijdens zijn actieve carrière.
Daarnaast komt er meer bij kijken dan tactiek etc. Je moet ook met mensen om kunnen gaan en beter maken, maar goed dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen.

5 december 2014 om 16:01

Het gaat om de 1e plaats om voetbal. En in betaald voetbal moet het om top voetbal gaan. Dat kan je niet leren in de schoolbanken. Kom op zeg. Voor spelers als Gio, van Nistelrooij, Stam, Seedorf, Cocu, Bergkamp en noem ze maar op moet je gewoon uitzonderingen maken.

Het is niet zo dat ze een totaal ander vak gaan doen zoals bv chefkok of weet ik veel.

5 december 2014 om 16:02

Stam kan je gerust scharen bij het rijtje allerbeste verdedigers ooit.

5 december 2014 om 16:09

Koeman was een betere verdediger die veel meer heeft gewonnen dan Stam, toch heeft hij wel de cursus doorlopen. Ansjo, je gaat niet voor Stam een uitzondering maken omdat hij 'het niet trekt'. Er stoppen jaarlijks duizenden studenten met hun studie en voor geen van hen wordt een uitzondering gemaakt. Bovendien heeft Stam al een uitzondering gekregen, aangezien hij de cursus verkort volgt en zelfs dat is hem nog te veel.

5 december 2014 om 16:19

Natuurlijk gaat het in de eerste plaats om voetbal, maar je moet het toch met me eens zijn dat er naast het voetbal een hoop meer bij komt kijken.

5 december 2014 om 15:22

Hij wil niet in een klas zitten en vraagt aan de Knvb of hij het ook individueel kan afmaken.
Een leraar die bij hem thuis komt of vice versa bijvoorbeeld.misschien is het wel een iemand die individueel aandacht nodig heeft om geconcentreerd zo'n cursus te doen en is hij te snel afgeleid als het klassikaal moet.

Staat nergens dat hij geen zin heeft..

6 december 2014 om 13:39

Als mocht kloppen wat gisteren in VI werd gezegd kan ik het volkomen begrijpen. Je kan een elektricien (alle respect voor dit vak hoor) geen VWO diploma laten behalen. Een student op college heeft al het voorgezet onderwijs achter de rug waarin haarfijn naar voren is gekomen dat iemand een academische studie aankan. Een student die in de brugklas laat zien van niveau Mavo/Havo te zijn, wordt ook niet in VWO gezet.

Ik snap het wel. Stam was een wereldverdediger, bij de beste teams, met de beste coaches. En moet dan van een paar koekebakkers te horen krijgen hoe voetbal gespeeld wordt.

5 december 2014 om 15:04

En exact daarom moet Jaap op tv helder het waarom van zijn keuzes uitleggen. Want de kans is groot dat het komt doordat de cursus gegeven wordt door mensen waar Jaap niets van leert.

5 december 2014 om 15:23

Als het gegeven is dat je de cursus moet volgen om trainer/coach te worden, dan zal ook Jaap Stam deze netjes moeten afmaken. Of je nou iets leert of niet. Zijn volgens mij genoeg mensen die op hun opleiding niets leren, maar deze toch moeten volgen om voor een bepaalde functie in aanmerking te komen. Welkom in de echte wereld Jaap!

5 december 2014 om 15:25

Dit geldt dus enkel voor het Nederlands voetbal. Als hij een baan krijgt in Engeland of Spanje of Italië kan hij daar gewoon aan de slag gaan.

Stam is hier enkel de dupe van als hij hierdoor geen coach kan worden van Ajax.

6 december 2014 om 13:42

Zoals jij het stelt vallen dus heel veel potentiele trainer af uit de voetballerij. De cursus is van een VWO-niveau met juridische vakken etc. Een ex-voetballer die LTS heeft gedaan krijgt dus problemen en valt in jouw optiek op voorhand af. Erg zonde, maar feot blijft dat je iemand die een LTS niveau heeft geen academische studie kan laten volgen.

7 december 2014 om 21:10

Ik zeg niet dat het met de huidige gang van zaken eens ben. Maar dat het nu eenmaal zo is dat er een opleiding gevolgd dient te worden. Als die opleiding niet goed in elkaar zit moet daar iets aan gebeuren. Feit blijft dat je het papiertje moet hebben om iets te mogen doen. Beetje discipline en doorzettingsvermogen en je bent er binnen één jaar vanaf. Vele grote spelers zijn hem voorgegaan. Ik denk niet dat veel van het met plezier hebben gedaan

5 december 2014 om 15:10

Dan nog, je leert van iedereen wel wat, al is het maar hoe je het niet moet doen.
Buiten dat hij geeft aan niet van dat klassikale te houden, hij geeft nergens aan dat de cursus of zijn leraren niet goed genoeg te vinden.

5 december 2014 om 15:25

Schaf dan die hele cursus coach betaald voetbal af. Hij mag m al verkort doen omdat hij ex international is geweest. Daarnaast, als hij niks meer van hen leert, moet het appeltje eitje zijn toch?

5 december 2014 om 17:04

trekinbami,

Misschien omdat er naast dat voetbal nog wel een dozijn of wat andere taken zijn, waar je als speler niet mee bezig bent?

Allez, wat denkt u nu zelf?

Wat wordt er eigenlijk geleerd tijdens de "opleiding" tot trainer? Lijkt me toch dat je met name een grote dosis voetbal en mensen verstand moet hebben. Voeg daar een zakboekje met Knvb regels aan toe en je gaat een team trainen.

Het is toch aan de clubs om te bepalen of een trainer wel of niet goed is. Ik ken genoeg mensen binnen het bedrijfsleven die een topfunctie uitoefenen zonder daar ooit een papiertje voor gehaald te hebben. Naar mijn mening gaat het om motivatie en gezond verstand

5 december 2014 om 15:05

De plicht om een diploma te hebben is er alleen om de huidige groep gediplomeerde coaches van een baan te verzekeren. De meeste van die coaches zijn niet goed genoeg om het verschil te maken met een elftal, dus de enige reden dat ze steeds worden aangesteld is omdat ze dat papiertje hebben. Terwijl ik het logisch zou vinden als een club iedereen zou kunnen aanstellen. Als een club dan iemand wil aanstellen die misschien geen goede coach is, dan is dat hun eigen risico. Als een coach die de opleiding heeft gedaan niet beter is dan iemand die dat niet deed, is dat diploma verder gewoon nutteloos.

5 december 2014 om 15:15

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar vergeet niet dat het eisen van diploma's ongetwijfeld een bijdrage levert aan de kwaliteit van onze jeugdopleiding in Nederland en de vele talenten die we afleveren. Wanneer je iedereen maar klakkeloos voor een groep laat staan, zal dit in sommige gevallen ten koste gaan van de kwaliteit. In sommige gevallen ook niet, maar dat zijn dan toevallig mensen die veel aanleg hebben voor het trainerschap.

5 december 2014 om 15:55

Ben ik niet met je eens. De club stelt de (jeugd) trainer aan. De club kiest dus of de trainer wel of niet goed genoeg is. Op het gebied van kwaliteit zal het niet echt uitmaken, zoals Bwahaha aangeeft kan iedereen dat papiertje halen.

5 december 2014 om 17:02

"...zoals Bwahaha aangeeft kan iedereen dat papiertje halen."

Stam blijkbaar niet.

Tja, als Stam ermee stopt vind ik niet dat er speciaal voor hem een nieuw programma ontwikkeld moet worden zodat hij alsnog zijn diploma kan halen.

Dit is de opzet, en daar moet Stam het mee doen. Wilt hij dat niet? Ook prima, maar dan is dat diploma niet te halen voor hem.

Misschien zijn diploma geven bij aankoop van 2 pakken Brinta

Ik ben het met je eens, maar voor Clarence Seedorf hebben ze ook een uitzondering gemaakt.
En voorheen maakte ze nog veel meer uitzondering voor oud internationals.

5 december 2014 om 15:14

Ja maar clarence voetbalde in brazilie en kon niet naar nederland komen... stam is hier in nl en volgt al de speciale verkorte cursus..niet dat t mij verder wat boeit..al krijgt hij zijn papier morgen per fax opgestuurd.

Stam moet zich niet aanstellen en gewoon die cursus afronden. Als je iets wilt bereiken (in dit geval de bevoegdheid om hoofdtrainer bij een BVO te zijn) moet je er wat voor over hebben. Dat kan soms minder leuk zijn, maar zo zit het leven nu eenmaal in elkaar.

Als Ajacied is mijn mening dat jaap Stam zich in deze echt gedraagt als een klein kind. Ik snap dat niet iedereen even graag in de schoolbanken zit. De een gaat dat makkelijk af dan de ander. Maar we weten toch allemaal dat je jezelf hier toch doorheen dient te bijten als je daarmee je eigen doelen kunt bereiken?

Hij wil wel graag hoofdtrainer worden, wordt al geholpen met een verkorte cursus en heeft nog de ballen om te verwachten dat de Knvb een individuele regeling gaat treffen.

De wereld op zijn kop Jaap! Kop dicht, tanden op elkaar en werken voor dat papiertje!

man man man...

5 december 2014 om 15:25

Ik ben het helemaal met je eens.
De grote Jaap Stam begint een beetje over te komen als een zeurpiet die heel snel het bijltje erbij neergooit.

De manier waarop hij vertrok bij Ajax en met pensioen ging zette ik toendertijd al mijn vraagtekens bij. Maar waarop hij nu met deze cursus stopt (die al aangepast is als ex voetballer) komt het op mij over als een grote kale huilebalk die alles op zijn manier wil hebben en als het even niet meezit de stekker eruit trekt.

5 december 2014 om 18:14

Ik ben het helemaal met je eens. Jaap is normaal gesproken een zeer gedisciplineerde man die een prima opvolger van Frank zou zijn en ik vind het dan ook jammer dat hij stopt. De duur vab zo'n verkorte cursus is al kort, en bovendien is hij er al een paar maanden mee bezig. Had dan even op de tanden gebeten en die laatste paar maanden doorgegaan. Zeker als je een mooie baan in het verschiet ligt.

Tuurlijk moet je voor Stam een uitzondering maken. Onze beste verdediger aller tijden en die mannetjes bij de Knvb kunnen hem toch niets leren. Geef die vent gewoon zn diploma.

5 december 2014 om 17:10

En doe dat gelijk voor die hele klas van hem. Allemaal topvoetballers die een schitterende carrière hebben gehad. Stuk voor stuk is die jongens toch niets meer aan te leren. Wat is die mannen nog bij te brengen over management van een groep, trainingsopbouw of iets dergelijks. Zoals iedereen wel weet zijn voetballers vaak heel breed georiënteerde, intelligente kerels die tijdens hun carrière alle mogelijke informatie tot zich nemen met het oog op hun toekomstige trainerscarrière.

5 december 2014 om 17:17

Leg die verantwoordelijkheid gewoon bij de club neer die die oud spelers aan wilt nemen. Als die vinden dat diegene ervaring tekort komt laten ze hem lekker eerst een paar jaar een belofte team trainen en daarnaast het 1e assisteren. Zo leer je die shit het snelst hoor. Niet om klassikaal achter een bankje voorgeprogrammeerde gebral van een of ander mannetje aan te horen wat zelf nooit wat heeft bereikt in de voetballerij.

En dan is het tegenargument dat iedereen dat moet doen want normale mensen moeten dat ook. Nou echt doet ff normaal. Dat zijn geen normale mensen. Stam die heeft jarenlang in Oranje in de basis gestaan. Is onze beste verdediger ooit. De CL gewonnen. Bij topclubs gespeeld. Dat is niet normaal dus geef hem nou maar gewoon dat papiertje.

Nederland op zn kleinst dit.

5 december 2014 om 17:28

Haha, wereldburger. Beetje bekrompen gedachte.

Als je het beroep van voetbaltrainer niet serieus neemt kan je inderdaad iedereen ongeschoold hun gang laten gaan. Als je wil dat deze mannen, die inderdaad een karrenvracht aan ervaring hebben in het topvoetbal, een nog grotere toegevoegde waarde hebben laat je ze die basis ook verbreden door theoretische kennis.

Zoals ze hier zeggen: Dat je een goed biertje kan tappen, wil nog niet zeggen dat je kan zuipen!

Uitzondering? Hij is als oud betaald voetbal speler al een uitzondering op de regel. Hij kan de cursus al makkelijker halen. Om hem dan nog eens uitzondering te geven op individuele manier lijkt mij niet mogelijk. Dan maar geen papiertje als hoofdtrainer.

Een deel van de cursus is hoe je informatie overbrengt op de groep en hoe je deviant gedrag opmerkt en hoe daar weer mee om te gaan: met andere woorden vaktechnische (voetbal) en pedagogische methodiek. Dat kun je niet 'on the fly' leren, daar moet je voor in een klas zitten - zoals later je ook zelf voor die klas moet kunnen staan. In dat opzicht zou ik zeer groot voorstander zijn als een CIOS-programma gekoppeld gaat worden aan deze cursus.

Jaap Stam moet zich niet aanstellen. Misschien heeft hij teveel energie of onrust in zich dat hij niet in een klas kan zitten, maar dat is inderdaad een kwestie van doorbijten. Deze cursus is nog altijd makkelijker dan het echie, dus als hij hier al moeite mee heeft....

5 december 2014 om 15:23

In het echie is het voor Stam een stuk makkelijker, kijk maar naar het leuke spel en goede resultaten van Jong Ajax. Daarnaast zijn alle verdedigende talenten lovend over Stam, dus daar sla je de plank wel volledig mis.

5 december 2014 om 15:28

Opvallend dat we eigenlijk hetzelfde zeggen en dat je juist hier op inspeelt.

Een jaartje Jong Ajax en wat positieve geluiden van zijn verdedigers overtuigen mij niet. Hij dient die cursus af te maken en zich methodiek aan te leren. Wat hij er later mee doet is zijn zaak, maar die basis moet iedere persoon die trainer/coach/leraar wil worden altijd op zak hebben, Stam is hierin geen uitzondering.

Kan iemand me uitleggen hoe die cursus er uit ziet, wat ze allemaal moeten doen, hoeveel uur per week les ze krijgen?

Geen uitzondering voor jaap punt uit

Dit noemt zich dan een voorbeeld. Hoe moeten die jochies van Ajax dan niet naar hem kijken. Hij kan niet eens iets volhouden pffffff sorry hoor gewoon papiertje halen en niet zeiken

Als voor Stam een uitzondering wordt gemaakt, dan kunnen ze die hele cursus beter afschaffen. Als mensen zeggen dat hij niets te leren heeft omdat hij bij Manchester, Milan etc heeft gespeeld, dan is is dat gewoon onzin. Je moet als trainer met mensen werken, een team motiveren, dat is heel wat anders dan tegen een bal aantrappen. Als je jezelf al niet kunt motiveren, hoe moet je dan ooit een hele groep spelers motiveren?

Met een houding als die van Stam zit je in de gewone maatschappij vanaf dag 1 in de bijstand. Wat een slappe hap. Ajax onwaardig.

Kan het niet zijn dat Stam problemen heeft met leren uit boeken. Misschien is hij gewoon iemand die het in de praktijk snel oppakt...maar zodra het op theorie aankomt het niet zo snel gaat.
Er zijn zat mensen met dit probleem.

5 december 2014 om 16:07

Er zijn zat mensen met dat probleem inderdaad, en de meesten halen desondanks en na veel geploeter toch hun diploma.

Stam is verwend en kennelijk niet gewend te werken.

5 december 2014 om 16:27

Precies, een diploma halen kost moeite, en juist die moeite zorgt ervoor dat je iets leert. Ik snap best dat Jaap Stam niet het scherpste mesje in het laatje is, maar zo zijn er wel meer die desondanks toch hun diploma hebben gehaald. Als Jaap Stam niet de capaciteiten heeft om zo'n verkorte cursus doen (en laten we wel wezen, een beginnende HBO student zal al lachen om het niveau van die cursus) dan moet hij zich maar gaan richten op een andere carrière. Misschien iets als individuele trainer, hoef je ook geen klassikale lessen te geven .

5 december 2014 om 17:00

Hargle,

Dat is onwaarschijnlijk, want hij heeft wel zijn Uefa A licentie. En ook daar moet je héél wat theorie voor doorploegen.

Eigenlijk gaat het te ver om ook al een diploma te moeten halen voor voetbaltrainer. Tegenwoordig denkt iedereen dat als je geen papiertje hebt je ook niet geschikt bent voor bepaald type werk. Ik vraag mij eigenlijk af wie er bij de Knvb les geeft. Wat kunnen die leraren nou nog een voetballer bij leren over voetbal?

5 december 2014 om 16:25

Op de eerste plaats people management. Iedere speler reageert anders en als voetbalcoach moet je een halve psycholoog zijn.

5 december 2014 om 16:29

Futures, je kan je dat inderdaad afvragen. Maar als je ziet hoe populair de Nederlandse trainers zijn over de wereld, hoe hoog het tactisch niveau is van de Nederlandse voetballer en hoe de Nederlandse filosofie wereldberoemd is dan zullen ze bij de Knvb toch wel iets goeds doen.

5 december 2014 om 16:58

Futures,

En wat weet een speler nu af van blessurepreventie, conditie opbouw, scouting, het managen en coachen van staf en spelers, leiderschap, motivatie, groepsdynamiek, het onvermijdelijke papierwerk, sportethiek en een basis sportrecht, het opzetten van trainingskampen, revalidatietraining, diëtetiek en tal van andere zaken die komen kijken bij de functie van coach?

Zegt u het maar.

6 december 2014 om 10:31

Daar heeft een hoofdtrainer dus een compleet team aan ondersteunend personeel voor. De club zou zelf vrij moeten zijn de vacature op te stellen en bepalen welke competenties en diploma's ze willen zien. Zaken als voetbalinzicht en leiderschap zijn zaken die stam absoluut bezit. De regels van het spelletje zullen hem ook wel bekend zijn. In dit land kan je zelfs minister van defensie worden met een schoevers typdiploma. Als iemand als Jaap Stam dan geen hoofdcoach van een eredivisieclub mag worden weet ik het ook niet meer.

6 december 2014 om 11:48

janklazen,

Neen, dat is niet zo. Dat heeft ie bij de topclubs, maar bij de mindere goden moet ie veel alleen doen.

Bovendien moet ie ook aan de top pakweg mensen coachen en managen.

Het is niet omdat je een gerenommeerde voetballer was, dat je dan automatisch een kundig coach bent.

Toen Jaap Stam de laatste jaren van zijn carrière geregeld met blessures kampte, zou hij er dan een probleem mee hebben gehad als de dokter of de chirurg die hem behandelde zijn opleiding niet had afgemaakt "omdat de klassikale lessen hem zo tegen stonden"? Natuurlijk wel, en de Knvb zou geen knip voor de neus waard zijn als ze voor Stam nog meer (immers, al verkorte cursus) uitzonderingen gaan maken. Om nog maar te zwijgen over devaluatie van het diploma.

Je ziet nu al dat hij als trainer, of in ieder geval als persoonlijke trainer gewoon prima, zo niet uitstekend presteert, als ik alle verhalen mag geloven.

Eigenlijk best raar dat de gemiddelde Havist dit papiertje waarschijnlijk moeiteloos behaald in een paar jaar en de absolute wereldtop hier opvallend vaak moeite mee heeft.

Ik ben een groot fan van " Onze Jaap" naar mijn mening HET type verdediger dat al jaren ontbreekt in Oranje.. maar..

Jaap moet verder kijken dan zijn neus lang is imo.

Ik bedoel: Dus jij kan dit nu niet opbrengen maar gaat straks wel van een (buitenlandse) speler eisen/vragen dat ze Taalcursussen, Mediatraining gaan doen, daar naast motivatiegesprekken over inzet, teamgeest, "voor het voetbal leven en dingen voor je vak over hebben" Al dat soort zaken.

Zie je het al voor je? Jaap die dit tegen een speler zegt nadat we dit nu weten?

Nee Jaap, trainer zijn begint nu al. Denk een paar stappen vooruit.
Je geeft hiermee een verkeerd signaal af.

Gewoon doen Jaap of je hebt een geloofwaardigheidsprobleem binnen je spelersgroep en Nederland nog voordat je begonnen bent... Zonde..

Edit: Ik heb geen idee of "geloofwaardigheidsprobleem" een woord is lol.
Maar je snapt me wel

Jaap" the quitter " geeft hiermee geen goed signaal af naar "zijn elftal" vind ik.

Een vakman (in dit geval een voormalig international) maakt je nog geen goede trainer.
Theorie is ook niet alles (het papiertje is niks anders dan een boardingpass), maar je hebt een balans tussen ervaring en (het toepassen van) theorie nodig.

Jammer dat hij het doorzettingsvermogen niet kan opbrengen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren