Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Suriname wil naar WK in Rusland: 'Dat moet haalbaar zijn'

Laatste update:

Nordin Wooter en David Endt hebben een historisch doel voor ogen: Suriname naar deelname van het WK van 2018 leiden. Het Zuid-Amerikaanse land deed nog nooit mee aan een WK-eindronde, maar daar moet binnenkort dus verandering in komen. Spelers uit de Eredivisie die in aanmerking kunnen komen voor het Surinaamse elftal moeten daarbij gaan helpen.

/

Suriname is het enige land in de regio CONCACAF dat geen gebruik maakt van spelers met een dubbel paspoort: momenteel is het volgens de Surinaamse wet niet mogelijk om een dubbele nationaliteit te hebben. Wooter en Endt hebben echter indicaties gekregen dat er in januari een wetsvoorstel wordt ingediend om dit te veranderen. Sporters van Surinaamse afkomst met een dubbel paspoort zouden dan voor Suriname uit moeten kunnen komen.

Wooter heeft namens de Surinaamse voetbalbond uitgezocht of er in Nederland voldoende draagkracht was onder voetballers van Surinaamse afkomst om in de toekomst voor het Surinaamse nationale elftal uit te komen. "Nou, die draagkracht is er", zegt Wooter tegen Metro. "We hebben een top honderd gemaakt met potentiële spelers en die via een brief benaderd. Van de 100 hebben er al 85 positief gereageerd."

"We kunnen een team samenstellen met volwaardige spelers", voegt Endt toe. "Van de in Nederland beschikbare voetballers moeten we de toplaag afromen omdat die al voor Oranje zijn uitgekomen of omdat die nog in aanmerking komen voor Oranje. Maar dan blijft er nog steeds een hoogwaardig team over met uit mijn hoofd spelers als Kelvin Leerdam, Gianni Zuiverloon, Rydell Poepon, Ryan Koolwijk, Evander Sno, Marvin Zeegelaar en Darryl Lachman. Gezien de kwaliteit van de spelers moet kwalificatie voor het WK haalbaar zijn."

Denk je dat het WK van 2018 haalbaar is voor Suriname?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
4 december 2014 om 16:30

Waarom niet als ik vragen mag?

De roep onder de bevolking is er al een tijdje, maar de politiek in Suriname maakt er een zootje van. Die maken het een hele prestige strijd.

Nu is de Mega Combinatie (een politieke partij) weer boos op een aantal kamerleden/politici die het plan van de SVB (voetbalbond) hebben voorgelegd als nieuwe wet. De oppositie zag dit als een 'coup' van de plannen.

Zolang de politiek in Suriname zo achtergesteld blijft regeren, zal het nooit niet goedkomen. Hoe graag de mensen het in Suriname ook willen. Men moet eerst over die gedachte heen komen dat Surinamers uit Nederland niet alleen Nederlanders, maar ook Surinamers zijn.

4 december 2014 om 16:32

in suriname zelf is er veel talent alleen het mist goede begeleiding en jeugdtrainers vooral daar

4 december 2014 om 16:38

Je moet nog dieper kijken dan alleen begeleiding en jeugdtrainers. Ze missen daar de accomodaties, ze hebben sinds kort pas de eerste profclub (inter Moengotapoe van die bolle crimineel/politicus), ze missen een degelijke visie, ze ontberen het geld om er iets van te maken en zo nog een hele rits zaken die het voetbal in Suriname mist en die nog belangrijker zijn dan jeugdtrainers en begeleiding.

4 december 2014 om 17:21

Waarom niet? Je zegt het min of meer zelf al.

Politiek is het er een zooitje maar financieel ook.

Wil je als land naar een WK dan moet je er ook geld im pompen. Staff, betere trainings accomodaties, oefenwedstrijden (die kosten geld), trainings kamp etc.

Suriname heeft financiele problemen (en ook nog andere problemen) inplaats van geld dat er niet is te pompen in zoiets zou ik eerst eens de andere problemen oplossen.

Dit is gewoon het stokpaardje van een paar politici die hiermee zieltjes willen winnen. Dit komt echt niet puur uit de voetbalbond.

4 december 2014 om 17:37

Mijn vraag 'waarom niet?' ging over een verwijderde reactie waarin stond dat het nooit wat zou worden met Suriname...

Ze hebben een lange weg te gaan, vooral om zelf voetballers op te leiden. Maar je moet niet vergeten dat voor het aanstaande WK er al voetballers staan te trappelen om in actie te komen voor de 'natio'...

Gelukkig heeft de Surinaamse bond ook diverse suikerooms die garant willen staan wanneer de overheid besloot om dubbele nationaliteiten toe te staan (op zijn minst voor sporters).

4 december 2014 om 23:10

Uhmm we hebben daar meer dan genoeg geld hoor. Financieel is het enige vlak waar het wel op goed gaat

5 december 2014 om 04:17

@deadsr typisch heel typisch!! Economie van Suriname groeit juist enorm hard, omdat het voor het eerst sinds de kolonisatie (waarin ze zijn leeggeroofd) eindelijk waarde voor hun grond gevonden hebben. Suriname is een voorname plek voor gouddelvers geworden.

5 december 2014 om 16:42

Leuk en aardig maar Suriname is een 3e wereld land als je kijk naar accomodaties, sportcultuur en is verre van financieel droomplaatje zoals jij die schildert.

Totale economie van Suriname is 6 miljard.

Wat ik nooit heb begrepen is de onbenutte potentie van dat land. Bizar om te concluderen dat er in Suriname evenveel Surinamers wonen als in Nederland. Toch blijven de meest hoogopgeleide/financieel sterke Surinamers in Nederland. Ze zullen best een vakantiehuis houwen maar ze laten hey land verder onbenut.

Denk eerst aan het versterken van de economie en dan pas aan sport. Als het land zelf sterk is heb je geen B garnituur uit Nederland nodig.



6 december 2014 om 12:19

Je zegt het zelf slimmerik er wonen evenveel Surinamers in Nederland als in Suriname. Je vergeet voor het gemak even het feit dat een groot deel van die Surinamers hier zelfs al woont sinds Suriname nog onder het Nederlands koninkrijk viel. De meeste hoogopgeleide Surinamers blijven in Nederland omdat ze geen functie hebben in het land zelf, werk waar zij voor opgeleid zijn is niet altijd beschikbaar in Suriname. En het aantal begint nu pas te stijgen, de groep welvarende Surinamers in dit land was tot enkele jaren terug echt heel klein.

Financieel droomplaatje als ik zeg dat de economie hard groeit? Op het moment dat de economie groeit is het juist van belang dat je aansluiting zoekt d.m.v. zaken als sportevenementen. Economie groeit niet enkel door hoogopgeleide in een land te hebben, economie groeit o.a. door jezelf aan de wereld te presenteren. Meeste mensen in de wereld weten niet eens waar Suriname ligt.

Nou eerlijk gezegd weet ik niet of met zulke spelers kwalificatie voor de wk haalbaar is. Niveau van landen op het wk zijn tegenwoordig erg hoog.

4 december 2014 om 16:31

Nou ja, ze spelen in de Caribische/Noord-Amerikaanse groep. Met de spelers die Suriname beschikbaar heeft moeten ze iig in de finaleronde terecht kunnen komen hoor...

4 december 2014 om 16:35

kishna room nigel hasselbaink lachman ebecilio ligeon plet sno ondaan poepon leuke voetballers

4 december 2014 om 16:36

Echt? Oh dan maken ze nog gewoon een kans. VS en Mexico zijn onomstreden, maar de rest ontloopt elkaar nauwelijks.( en stelt niet zo veel voor)

Is toch mooi als dit lukt, ik ben nu al fan.

4 december 2014 om 17:09

Waarom zou Kishna voor Suriname kiezen? Megatalent. Ligeon zie ik ook ooit wel een kans krijgen in het Nederlands elftal. En wie bedoel je met Nigel?

4 december 2014 om 17:16

Is er een andere nigel dan de jong ofwat?

4 december 2014 om 17:19

Nigel Hasselbaink, is de enige die hij voluit noemt, en van hem vraag je wie hij bedoelt

4 december 2014 om 17:23

Kishna gaat niet voor suriname uitkomen omdat ze ouders daarin mee beslissen, die andere spelers wat je opnoemde zie ik wel voor suriname uitkomen.

4 december 2014 om 17:38

@ Wandering
Sorry, was in de war. Dacht dat hij ze afzonderlijk bedoelde, Jimmy Floyd Hassalbaink en Nigel (De Jong). Ik begreep ze niet, omdat ze beide al voor Nederland zijn uitgekomen. Maar Nigel Hassalbaink zou inderdaad kunnen!

@ Denizemre, zie m'n reactie. Nigel de Jong bedoelt hij dus niet

4 december 2014 om 18:01

Inderdaad leuke voetballers, maar ze moeten wel hun dag hebben anders heb he er niks aan.
Blijft moeilijk verhaal.
Mexico/USA verslaan ze niet.
Verder lijkt me ook lastig om costa rica, Honduras, jamaica, trindad en tobago te verslaan.
Maar zie ze me graag verrassen.

5 december 2014 om 11:45

Waarom spelen ze daar eigenlijk en niet in de Zuid-Amerikaanse groep?? Weet jij dat?

4 december 2014 om 17:18

Lijkt me wel leuk hoor al de middenmoot spelers uit de eredivisie op het wk. Denk overigens niet dat het haalbaar is maarja. Kan iemand mij wat meer vertellen over endt en wooters ofz. Zijn dit nederlanders?

4 december 2014 om 17:46

Google even dan, dan heb je zo het antwoord.

Valt suriname dan onder zuid of midden amerika? Als het zuid is dan lijkt het me kansloos.

4 december 2014 om 16:31

concacaf mexico haiti vs costa rics

4 december 2014 om 16:32

Met het voetbal doen we mee in Midden Amerika, na VS, Mexico en Costa Rica valt er toch wel een gat met de rest. Als je Honduras afgelopen WK zag, kan Suriname zeker een team met dezelfde kwaliteiten krijgen.

4 december 2014 om 16:34

Ze horen bij Zuid Amerika maar voetballen inderdaad voor de Concacaf (midden Amerika).

4 december 2014 om 16:41

Concacaf is noord midden Amerika,met Suriname en Caribische eilanden en als ik t goed heb Frans-Guyana zal er vast nog een paar vergeten maar het moet mogelijk zijn om binnen 4/8 jaar wel een goed Surinaams elftal af te vaardigen op een eindtoernooi.

4 december 2014 om 17:09

je bedoeld brits guyana frans guyana heeft geen team.die aangesloten is ny de fifa staat van france is dat

5 december 2014 om 01:16

De Concacaf is onderverdeeld in 3 deelbonden:
- Nafu (Noord-Amerika) met als enige leden Mexico, VS en Canada
- Uncaf (Centraal-Amerika) met als leden Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua en Panama.
- CFU (caraïben) met 30 leden en 1 geassocieerd lid (bonaire). Bij die 30 leden zitten onder andere Aruba, Curaçao en Sint-Maarten. Ook de Zuid-Amerikaanse landen Frans-Guyana, Guyana, Suriname horen hier bij.

Voor het continentaal kampioenschap (de Gold Cup) is deze onderdeling van belang, want de 3 NAFU-leden zijn altijd automatisch gekwalificeerd, terwijl de CFU en de Uncaf eerst een eigen kampioenschap houden en de teams zich via die toernooien kunnen kwalificeren.

Voor het WK geld die verdeling niet en is het één kwalificatietoernooi, alleen stromen de minder landen veel eerder in. Voor het WK mogen niet alle leden deelnemen, omdat sommigen door de Fifa (nog) niet erkend worden. Van de 3 Caraïbische landen van ons koninkrijk zijn er 2 lid van de Fifa (aruba en Curaçao) en kunnen dus ook proberen zich te kwalificeren. Sint-Maarten is nog geen FIFA-lid. Bonaire is wel geassocieerd lid van de CFU (gaat dus lid worden), maar zal geen lid van de Fifa kunnen worden, omdat het geen eigen staat is maar onderdeel van het land Nederland.

Zeer zeker haalbaar, maar dit valt oc staat wel met een juiste invulling van de technische staf. Ook de randvoorwaarden moeten in orde zijn.

4 december 2014 om 16:34

Met mensen als Seedorf, Bogarde en ten Cate, die zich in het verleden vaak hebben uitgesproken over een eventuele plek in de staf van Suriname, zit dat wel goed denk ik.

4 december 2014 om 16:57

Ze hebben Dean Gorré al als gelegenheidsbondscoach en dat is echt geen verkeerde trainer hoor. Denk ook dat Bogarde (zijn grote vriend en ook een goede veldtrainer) zijn assistent zal worden.

Seedorf zie ik bij Suriname niet op het veld staan, maar die zie ik eerder een rol in het bestuur van de nationale voetbalbond vertolken. Wellicht als voorzitter of echt als beleidsmaker...

Ten Cate mag lekker op Ibiza blijven vertoeven...

Lijkt me niet dat dat haalbaar is, heb alleen geen idee wat voor tegenstand ze zullen krijgen tijdens de kwalificatie?

4 december 2014 om 16:32

Waarom lijkt het je niet haalbaar als je geen idee hebt van de tegenstand? Suriname zal in de Centraal-Amerikaanse poule vallen. Daar zijn er zeker kansen. Misschien lukt het niet in 2018, maar je moet ergens een begin maken.

5 december 2014 om 01:19

@jaxi10: Alleen voor de kwalificatie voor de Gold Cup wordt er per regio een voorronde gehouden (althans, alleen Midden-Amerika en de Caraïben, de Noord-Amerikaanse leden zijn automatisch gekwalificeerd), maar Suriname hoort dan toch echt bij de Caraïben.

Voor de WK-kwalificaties wordt die onderverdeling niet gemaakt, alleen zal Suriname wel vroeg moeten instromen vanwege de lage plek op de FIFA-ranking.

4 december 2014 om 16:35

Na VS, Mexico en Costa Rica heb je nog 1 plek, waarbij je een playoff ronde moet spelen. Als je daarin komt is alles mogelijk. Grootste concurrenten zijn dan Honduras, Panama en Jamaica.

4 december 2014 om 16:52

Haha zoals Jaxi10 al zegt. Je zegt eerst dat het je niet haalbaar lijkt om vervolgens te stellen dat je geen idee hebt wat de tegenstand is... Hoezo tegenstrijdig

Die hebben het veel te hoog in de bol.

VS en Mexico zijn ten alle tijden te sterk.

Bij Honduras lopen spelers uit de premier League, dus dat wordt ook een lastig karwei.

En voor plek 4 moet je afrekenen met Costa Rica normaliter... Nou we hebben gezien waartoe die in staat zijn.

En mocht je 4e worden kan je je opmaken voor een beslissingswedstrijd ... En ook dat wordt niet makkelijk.

4 december 2014 om 16:39

Je schat Honduras imo veels te hoog in. Sowieso zie ik costa rica als 3e beste ploeg. Daarna heb je Honduras, maar dat team is echt wel te verslaan met een eredivisie team. In de huidige selectie zitten er 2 spelers uit de premier league en 2 uit de championship. Dat premier league team valt dus wel mee.

4 december 2014 om 16:54

Poeh he wat een premier league spelers zeg.. Maar liefst 2 stuks. Echt onverslaanbaar..
Nummers 1, 2 en 3 zijn VS, Mexico en Costa Rica daarachter valt gewoon een enorm gat, waar Suriname zeker wel in kan springen.

4 december 2014 om 19:12

2x Wigan,
1x. Stoke
1x Hull

is al 4 i.p.v. 2 ... Daarnaast

1x Celtic
1x Sociedad
1x Anderlecht

Nee, daar gaan Ryan Koolwijk, Gianni Zuiverloon en consorten met al het respect niet tegen redden!

Daarnaast je kan ook fatsoenlijk reageren, al helemaal als nog ongelijk hebt ook!

4 december 2014 om 20:05

Hij heeft gewoon gelijk hoor, 2 PL spelers. Misschien zou je even naar de stand in Engeland moeten kijken, Wigan zal je iig niet terugvinden in de ranglijst. Daarnaast heb je ook spelers als Misidjan, Emnes en Donk die allen ook gewoon goed presteren in het buitenland. Ik zou gewoon naar Honduras kijken, dan zou je zelf ook concluderen dat zij niet al te veel voorstellen. Het zal niet makkelijk worden, maar Suriname heeft wel degelijk een goede kans om het WK te halen.

4 december 2014 om 20:15

Ik wil hier niet de betweter uithangen, maar je valt iemand aan met de informatie dat diegene ongelijk heeft, terwijl je het zelf ook bij het verkeerde eind hebt.

Je noemt 2x Wigan, 1x Stoke en 1x Hull. Je weet dat Wigan Athletic niet in de Premier League voetbalt? Maynor Figueroa en Roger Espinoza kun je dus wegstrepen. Dan blijft enkel Wilson Palacios over als speler van de Premier League. Dat is dus welgeteld 1 speler uit de Premier League. Enkel Palacios, die dit seizoen nog geen minuut heeft gespeeld en op de lijst staat om Stoke in januari te verlaten.

Dan noem je Celtic, Sociedad en Anderlecht als clubs waar een Hondurees actief is. Dan gaat het om Izaguirre (celtic) en Najar (anderlecht). Beide zijn basisspelers. Er is geen enkele speler uit Honduras bij het Spaanse Real Sociedad actief. Wel bij CD Real Sociedad, een club uit Honduras. Ik snap waar de verwarring vandaan komt.

Nu vind ik de Schotse competitie en de Belgische competitie gelijkwaardig aan of minder dan de Nederlandse competitie.

Mexico, de Verenigde Staten en Costa Rica zijn favoriet voor een plek op het WK, maar verder stelt het weinig voor. Er blijven landen als Honduras, Suriname, Jamaica, Cuba, Panama, Canada en Trinidad & Tobago over. Ik zie Suriname, mits het wetsvoorstel geaccepteerd wordt, best kans maken tegen deze landen.

4 december 2014 om 23:04

Tuurlijk, pleur een paar voetballers bij elkaar en je maakt kans. Je maakt altijd kans. Maar niet als je wat voetballers verzamelt maar organisatorisch het nog een bananenrepubliek is. Het enige geluk is dat ze bij bananenrepublieken zitten, maar zij hebben veel meer ervaring op alle gebieden. 2018 lijkt me dus een kansloze zaak, misschien op de langere termijn.

5 december 2014 om 00:38

Daarnaast kan die Wilson Palacios er weinig van. Hij had een goede periode en verdiende een transfer naar Tottenham maar daar kwamen ze er snel achter dat hij lang niet goed genoeg was. Een niveau lager bij Stoke precies hetzelfde. Wilson Palacios is fysiek heel sterk maar daar houdt het zo ongeveer wel op.

5 december 2014 om 00:56

Men beseft hier wel dat Honduras voor de WK-kwalificatie in Brazilie boven Mexico met 4 punten eindigde ? Mooi, ik hoop dat zoiets genoeg zegt. Al twee Wk's op rij gekwalificeerd, voor Concacaf begrippen is Honduras een uitstekende ploeg en vele male beter dan men hier beweert, waar mensen gewoon maar wat roepen door Mexico meteen bij de beste twee te gooien.

5 december 2014 om 01:33

@nipponlchiban: Je weet wel dat Mexico de WK-kwalificatie gespeeld heeft zonder de buitenlandse sterren en alleen speler die in eigen land actief zijn? Je weet ook dat zelfs dan men nog het een wanprestatie vond?

Mexico is juist het beste land uit de Concacaf. Het heeft zich veruit het vaakst gekwalificeerd (sinds er kwalificaties zijn 11 van de 14 keer, terwijl de VS pas 7 van de 14 keer zich kwalificeerde). Ook heeft Mexico het vaakst het continentale kampioenschap (de Gold Cup) gewonnen: 6 van de 12, tegen 5 van de VS (de andere was Canada), terwijl de VS altijd het thuisvoordeel had.

Op de huidife FIFA-ranglijst zijn ook Costa Rica (16e) en Mexico (20e) de sterkste landen. De VS komt pas op plek 28.

Dus zowel in de geschiedenis als op dit moment is Mexico gewoon beter presterend als de Vs.

Ik denk dat je Mexico wat onderschat dus.

4 december 2014 om 17:00

Ik heb Honduras zien spelen onlangs tegen Curacao (waar ook wat 'nederlandse' Topklasse- en Jupiler League-spelers in zitten), dat stelt echt niet zoveel voor hoor. Die hadden nog, ondanks de uitslag, grote moeite met Curacao.

5 december 2014 om 00:59

Ik had Honduras ook zien spelen voor WK-Kwalificatie voor het WK in Brazilie waarin ze 4 punten boven Mexico eindigde en dus rechtstreeks geplaatst waren. Verder had in die kwalificatie Honduras thuis nog nooit verloren, Won het thuis van Costa Rica en de VS en uit in Mexico. Nee veel kans zal Suriname met Eredivisiespelers niet maken tegen Honduras, men onderschat ze te veel. Veels te veel.

5 december 2014 om 01:37

Wow, ze eindigde 4 punten boven een Mexico dat zonder al zijn grote sterren speelden en zelfs dan nog sprak over een wanprestatie. De sterren van Mexico speelden pas op het WK, niet in de kwalificaties.

Honduras is helemaal niet zo sterk, ze waren op het WK ook compleet kansloos in hun wedstrijden in de groepsronde.

5 december 2014 om 01:46

Met je Japanse vlag als avatar heb je ze toch ook zien spelen tegen Japan (6-0), misschien heb je die wedstrijd daarna tegen China zien spelen? Kwam ze niet verder 0-0 en het zag er echt niet uit, net zoals de wedstrijd ervoor tegen Japan.

Owja, ook nog eens de Copa Centroamericana gespeeld, waarin ze vijfde werden. In de groep alleen gewonnen van Belize en daarna verloren van El Salvador en Guatemala, of zijn dat soms ook landen die wij onderschatten?

En dan hebben we het hier over wedstrijden na het WK. Onderschatten? Ik denk dat je ze overschat, want het scheelde echt een haartje of ze hadden de hele finalepoule voor de WK-kwalificatie niet gehaald...

Het zou me benieuwen.. Als de beste Surinaamse spelers voor Nederland kiezen, blijft er m.i. geen kwalitatief hoogstaand elftal over. Ik weet niet precies hoe zwaar de kwalificatie is in Zuid-Amerika.. maar het lijkt me geen makkelijke opgave.

edit: ik zie in andere reacties dat ze dan meedoen met de midden/noord amerika kwalificatie? Dan acht ik de kans iets groter maar alsnog klein

4 december 2014 om 16:42

ze kunnen dan kiezen en ik denk als elia drenthe lens zouden kiezen vooe suriname er was al oohef toen ze met schoen met her surinaamse.vlag op hadde

4 december 2014 om 16:45

Ophef ophef. Meerendeel kon het niet zoveel schelen dat ze daarmee rondliepen.

4 december 2014 om 16:54

Elia kan al niet

4 december 2014 om 17:43

die spelers hebben al voor oranje gespeeld dus mogen niet meer. Drenthe weet ik niet zeker, maar er zitten sws zoveel haken en ogen aan dat 2018 te vroeg gaat komen.

4 december 2014 om 18:22

Drenthe is volgens mij ook niet meer speelgerechtigd voor een ander land.

4 december 2014 om 20:06

Drenthe heeft alleen een oefeninterland gespeeld voor Nederland, mag dus nog uitkomen voor een ander land.

Kan iemand mij vertellen waarom David Endt plotseling buitengewone interesse/belang heeft bij het surinaams voetbalelftal?

4 december 2014 om 16:29

Endt's moeder is van Surinaamse afkomst.

4 december 2014 om 19:59

Heeft ie geloof ik altijd al gehad. Was ook altijd heel close met de Surinaamse voetballers bij Ajax.

ik hoorde dat stanley menzo gaat keepen, brian roy in de aanval speelt haha

4 december 2014 om 16:44

@arnogld. Bryan Roy is een antiliaan. Wel scherp blijven he! !!!

Is zeker niet onmogelijk. Zeker als ze meedoen met Noord -en Midden-Amerika. Zitte veel zwakke landen tussen als Trinidad and Tobago of Cuba. Bovendien een mooie ervarinf voor de spelers in kwestie. Vroeg me al af waarom ze dit niet eerder deden (die Surinaamse Wet dus).

Ik ben zeer zeker gechalweerd van de Surinaamse potentie. Kijk naar de defensie. Voor Surinaamse begrippen kan je een vrijwel perfecte defensie neerzetten met annan als Lachman, Leerdam enz. Poepon is gewoon een goede targetman die zeker niet onderdoet voor mensen die actief waren op WK 2014. Koolwijk voor visie... Congelofelijk team eigenlijk raar dat ze zich nooit plaatsen toch?

4 december 2014 om 17:05

Huh? Raar dat ze zich nooit plaatsen? Dat is niet zo raar hoor, als je de essentie van dit bericht snapt...

4 december 2014 om 20:48

Dat heeft met het volgende stuk te maken:
"suriname is het enige land in de regio Concacaf dat geen gebruik maakt van spelers met een dubbel paspoort: momenteel is het volgens de Surinaamse wet niet mogelijk om een dubbele nationaliteit te hebben."

Volgens mij hebben al de namen die jij op noemt een dubbel paspoort en kunnen dus niet opgeroepen worden. Vind het maar een vreemde regelgeving en hoop dan ook dat ze dit veranderen in januari. Als dat gebeurd word het inderdaad een team om rekening mee te houden.

Je kunt het proberen. Maar ik zie onze B-garnituur niet winnen van Mexico en VS en ook sommige andere landen zijn best aardig. Ik weet niet of dat gebied extra tickets mag verdelen voor 2018, dan zouden ze nog kans maken.

Zou wat zijn zeg, een duel tussen Suriname en Nederland op het WK.

4 december 2014 om 16:49

Dat zeker. Je gaat het ze dan wel gunnen. Bogarde op de bank want die buigt nooit. Als ze quinsy gario alleen maar niet meenemen als talisman.

4 december 2014 om 17:40

Wat moet Suriname dan met een Antilliaan als talisman?

Blijf dat altijd maar een raar verhaal vinden. Dat je geboren en getogen in het ene land bent, daar eigenlijk altijd woont en dat je dan toch voor een ander land gaat uitkomen. Waar je hoogstens heengaat voor vakantie en wat familiebezoek. Een soort van 2e divisie interland voetbal. Ik vind het een ander verhaal als je pas op je 12 oid naar Nederland bent vertrokken vanuit Suriname.

4 december 2014 om 18:07

Dat is omdat ondanks je geboren bent als Nederlander je uiteindelijk geen Nederlander bent. De 'ZP-discussie' heeft dat eens te meer duidelijk gemaakt en de Surinamers net als velen buitenlanders zullen zich dus nooit echt een voelen met Nederland, ondanks dat niet-blanke Nederlanders vrijwel net zo hard losgaan als 'echte-Nederlanders' tijdens een wedstrijd van Nederland, ze alleen de Nederlandse taal kunnen spreken etc.

Ik vind het ook vrij logisch, als je ziet dat in nogmaals de 'ZP-discussie' de mening van Afrikaans(surinaams) niet zo belangrijk is als die van de 'echte-Nederlander'.

Dat is omdat je als mens verschil ziet. Het wordt ontkent omdat iedereen bang is racistisch te zijn maar het is wel waar. Raar is dat ook niet aangezien het heel normaal en volgens de natuur is om racisme in je te hebben.

Het probleem ligt alleen dat de duidelijke verschillen die iedereem ziet en maakt, bewust en onbewust, bij voorbaat wordt ontkent.

En zolang dat gebeurd zullen er altijd groepen blijven. Laat ik vooral zeggen dat nationalisme een van de grootste ziektes van de mensheid is aller tijden.

4 december 2014 om 18:56

Gast waar heb je het over. In Nederland moet alles maar kunnen en mogen en moet de lokale bewoners alles maar slikken van vreemde culturen dat hier massaal binnen komt walsen. En dan wil een klein groepje wat hier is komen wonen ook nog 1 van Nederlands grootste tradities gaan veranderen. Dat groot gezeik vinden is geen rascisme hoor. Wel hier van alles gebruik maken wat er in die arme corrupte bananen republieken niet voor elkaar is te krijgen en dan wel voor een ander land kiezen. Dat is complete bullshit.

5 december 2014 om 05:25

@ansjo

En dat is precies wat er mis is. Ik was eerst helemaal niet tegen ZP maar het grappige is dat types als jij alleen naar aangeven dat degene die ertegen zijn gelijk hebben. Het heeft mij zelfs die kant op getrokken. Kom op hoe wil je representatief voorkomen als voorstander als je termen als 'corrupte bananen republiek' noemt. Waarom bananen, omdat het apen zijn?

Daarbij zijn de meeste niet eens hier komen wonen want ze woonden er al, spreken net als jij Nederlands en dragen net zoveel bij als de gemiddelde 'echte-Nederlander'.

Dat ik die term gebruik is ook nogmaals om aan te geven dat mensen van Afrikaanse afkomst niet serieus worden genomen in de discussie ondanks dat ze op papier en in handelen meer Nederlands zijn dan wie dan ook. Als Nederlander van Afrikaanse afkomst heb jij geen inspraak in de discussie omdat je uiteindelijk geen Nederlander bent. Want zou het de pijn zijn van het Nederlandse volk zou het boven het feestplezier gaan kinderen, want dan gaat het om Nederlanders.

Denk maar dat als in heel Europa en ook Nederland en in sommige landen zelfs tot na de 2de wereldoorlog er dierentuinen waren waar Afrikanen werden tentoongesteld dat een feest wat in 1920 opeens veranderde(toen kon het natuurlijk wel) naar ZP geen racistische oorsprong heeft. In plaats van een blanke, waar de zwarte de bekende kleding, haar en juwelen kreeg en hij opeens moest lopen in plaats van op het paard naast Sint zoals de blanke vriend van Sint. Dat in 1930 ZP gebonden aan ketens door de stad liepen die Sint vasthield op zijn paard.

Maar dat jij het niet ziet is logisch als je zulke termen gebruikt. Denk maar dat je enige besef hebt van racisme.

Grappige is ook dat ik vooral tegenstanders echte argumenten zie voordragen waar het van Nederlandse kant vaak uitmond in drogredenering of net als in jou geval, racisme.

Maar natuurlijk is 'bananen republiek' opnoemen niet racistisch!

Echt jij en mensen die zo zijn en denken zijn een schande voor de evolutie. Maar goed die is ook opgesteld door een van de grootste racisten aller tijden.

5 december 2014 om 09:20

@ Larsoboy

Niet echt slim wat je doet. Opkomen tegen racisme is fantastisch. Maar als je niet weet waar de term bananenrepubliek vandaan komt, kan je er beter ook je tirade niet op afstemmen. Roeptoeteren zonder goed geïnformeerd te zijn geeft nog veel minder blijk van de evolutie.

Simpel op Wikipedia te vinden:
"een bananenrepubliek is een populaire benaming voor een politiek instabiel, corrupt land dat vaak rijk is aan grondstoffen en waar staatsgrepen en revoluties aan de orde van de dag zijn.

De aanduiding werd bedacht door de Amerikaanse schrijver O. Henry voor zijn boek Cabbages and Kings (1913) en wordt meestal gebruikt voor landen in Centraal-Amerika en het Caribisch gebied, maar soms ook voor landen in Afrika, Oceanië en Zuid-Amerika.

In het begin werden hiermee landen bedoeld die enkel of overwegend bananen exporteerden of produceerden. Het slaat dan ook vooral op de midden-Amerikaanse staten zoals Honduras, Nicaragua en Panama, wier politiek en staatsbedrijven decennialang sterk door de grote zuidvruchtexporteurs United Fruit Company (chiquita) en Standard Fruit Company (dole), beïnvloed werden. De economische macht van deze Amerikaanse bedrijven was veruit groter dan de politieke macht van de regeringen, en al helemaal groter dan de macht van de bevolking van deze landen."

Suriname is vrij corrupt en instabiel en bovendien behoorlijk rijk aan grondstoffen. Dit omschrijven als bananenrepubliek heeft niets met racisme te maken.

5 december 2014 om 12:49

Het geeft precies aan wat ik zeg. Het is gewoon de zoveelste denigrerende toon die wordt gegeven aan niet-Westerse, niet blanke landen. Ik snap niet hoe mensen dit niet zien.dat termen geaccepteerd zijn, door mensen, betekent niet dat het geaccrpteerd wordt door iedereen.

Daarbij kom ik niet op tegen racisme. Ik kom op tegen het idee van blanke suprematie. Iets wat zo erg is ingeslopen dat blanke mensen het niet doorhebben en getinte het als ietd normaals zien.

Het is dan wel mooi dat je aangeeft het niet te begrijpen hier onder. Dan begrijp je het teminste. Je moet natuurlijk andermans leed zelf hebben meegemaakt om je echt oprecht in te kunnen leven.

Ik wil wel zeggen dat als je acceptatie en tolerantie niet iets goeds zijn. Er moet geen reden zijn dat je iets moet accepteren als je medemens gewoon een goed medemens is.

Tolerantie is sowieso het ergste wat er is en dat deze duscussue eindelijk opwaait is ook logisch in het land van tolerantie.

Door tolerant te zijn heef je aan dat anderen verschillend zijn. Het is hetzelfde dat je tolerant bent naar homo's en ze normaal aanspreekt ok vervolgens tegen je vriend:'wat een flikkers te zeggen'.

4 december 2014 om 20:10

Niet om jou persoonlijk aan te vallen ofzo, maar ik ging ook pas in mijn middelbare schooltijd naar Suriname op vakantie en ik had mij nog nooit zo thuisgevoeld. Niemand die je uitscheld om je kleur, geen opa's langs de kant van het veld die schreeuwen dek die zwarte af en na die zp-discussie en die foto van NL elftalspelers, weet ik wel voor welk land ik liever uit zou komen.

5 december 2014 om 09:42

@ Realww

Ik ben zelf blank en kan daarom niet beoordelen hoe het voelt om in Nederland gediscrimineerd te worden. Als ik door die reden te weinig inlevingsvermogen laat zien vraag ik je vooraf mijn excuses te accepteren. Maar wat mij enigszins verbaast is dat je de foto van de VL elftalspelers als iets negatiefs ziet. De massale ophef die hierover ontstaan is bij zowel blanke, donkere en gele Nederlanders was wat mij betreft juist een duidelijke indicatie dat racisme hier niet gewenst is. Mij zou dat als een steun in de rug voelen, maar jij lijkt liever de focus te leggen op die groep leeghoofden die het wel leuk vonden.
Ik ben zowel zakelijk als privé in heel veel verschillende landen (waaronder Suriname) geweest en ik kan uit eigen ervaringen vertellen dat de acceptatie en tolerantie in Nederland heel erg hoog is. Racisme komt helaas overal voor. Met name in periodes dat het economisch minder gaat in een land wordt er snel een excuus gezocht. Daar is Nederland zeker geen uitzondering op. Ook in Suriname komt dat voor.
Je opmerking over opa's aan de kant. Ik word wekelijk op de velden meerdere keren voor rooie uitgemaakt. Ik heb echter wel het besef dat dit niet komt omdat mensen een hekel hebben aan mensen met rode haren, maar dat dit komt omdat mijn haarkleur mij uniek maakt en iedereen direct weet over wie je het hebt. Mijn inziens geldt dat voor opmerkingen als donkere, zwarte, dikke of lange vaak ook. Meestal worden die bewoordingen niet gebruikt met een racistische motivatie. In die zin weet ik ook eigenlijk wel zeker dat wanneer ik in Suriname zou voetballen in een overwegend donker elftal er heus wel een paar opa's langs de kant te vinden zijn die roepen pak die witte.

Zal prachtig zijn. Suriname kan een mooi elftal neerzetten.

Top verdediging met Van Dijk (krijgt toch geen kans bij Nl), Donk en Lachman

Relatief goede jongens op het middenveld met een pak en beet Chery , Alberg en Leerdam

Aanval Emnes en Van La Parra, Misjidan

Coach Clarence Seedorf.. Ik zie het wel zitten!

4 december 2014 om 16:52

Bogarde assistent en davids mental coach. Zal in ieder geval voor spektakel zorgen. Op zich wel een grappig idee.

4 december 2014 om 17:04

Ja dan wordt het echt een waar kleurrijk elftal. Niet alleen letterlijk met al die verschillende soorten Surinamers (creolen, Hindoestanen, javanen, bosnegers etc) maar zeker ook figuurlijk. Actie en amusement gegarandeerd!

4 december 2014 om 23:02

watvoor ras/stam is dat, die bosnegers?

creolen, hindoestanen en javanen snap ik, maar heb nooit bosneger en takkenwijf in de literatuur zien staan

5 december 2014 om 00:46

Bosnegers zijn van origine west-Afrikaanse slaven die aan detentie zijn ontsnapt en zich in het oerwoud van Suriname hebben gevestigd. Ze worden ook wel Marrons genoemd. Is dus wel degelijk een bestaande term voor een groep / ras.

Ik zie het al helemaal voor me ;surinaams nationaal team in de finale tegen Nederland binnen 10 a 20 jaar
Of Surinaams voetbal elftal eerder wk kampioen dan Nederland gezien Nederland niet verder komt dan de 2de plaats

Dit is denk ik echt haalbaar en men is wordt er steeds serieuzer mee.
Ik ben zeer benieuwd, t zou wat zijn!
Als ze ingeschaald waren in hun eigen continent dan achtte ik Su aardig kansloos , maar aangezien ze ingedeeld zijn in midden-amerika vind ik dat er best een reeele kans bestaat dat ze de finale ronde halen.
Het lijkt me iniedergeval het proberen waard! :D

Geweldig! Zou mooi voor dat land zijn, ze verdienen het. Ik zie het al helemaal voor me!
Ook leuk dat ze dan met Noord en Midden Amerika meedoen, dan maken ze nog een kans!
Technische staf met Seedorf, Rijkaard, Gorre en Bogarde

Opstelling plus het b-elftal:
-Ubbergen/Waterman
- Maynard,koenders, Slijngaard, Biseswar
- Stefano Seedorf, L.davids, Agustien
- Zeegelaar, Poepon, Van La Parra

Prima selectie! Als Trinidad & Tobago het kan, kan Suriname het zeker!
Jamaica, Honduras, Panama en Canada als moeilijkste tegenstanders voor de laatste plek.

Room
Leerdam
Lachman
Kappelhof
Burnet
Zuiverloon
Chery
Koolwijk
Ondaan
emnes
Misidjan

Dit zou echt geweldig zijn, ik hoop dat er een wet komt in suriname die dat mogelijk maakt.
Suriname zou met dit elftal zich zeker moeten kunnen plaatsen voor de wk.

vermeer
lachman
zuiverloon
koenders
leerdam
koolwijk
elia
alberg
promes
eemnes
kishna
4 december 2014 om 17:40

Spelers die al voor het Nederlands elftal zijn uitgekomen, mogen niet meer voor een ander land voetballen. Je beste spelers verdwijnen dus helaas al.

Ookal kunnen ze dat misschien regelen zie ik ze nog geen kandidaat om uberhaupt kans te maken op kwalificatie. Het lijste spelers wat hij even op noemde doet erg onder het niveau van de meeste landen op een wk.

Vs, mexico en costa rica zijn alle drie beter. Kortom, ik zie het niet gebeuren

5 december 2014 om 01:50

Met een 4e plaats ben je ook nog niet kansloos, dan speel je nog een play-off tegen de nummer 5 van Azië (meestal ook niet de meest denderende tegenstander).

Bovendien: ook die 3 landen hebben wel eens een slechte kwalificatie. Je weet het dus maar nooit, als Griekenland Europees kampioen kan worden, dan moet het ook best een keertje kunnen dat Suriname (als ze die spelers mogen gebruiken) boven 1 van die 3 landen kan eindigen met een beetje gelukkige kwalificatiereeks. Voetbal blijft een sport waar het ook mee of tegen kan zitten.

Ik gun ze het op voorhand al. Surinamers zijn leuke en sympathieke mensen.

Als ik me goed herinner had Beenhakker met Trinidad & Tobago een redelijke resultaat neergezet een poos geleden. Dan kan Suriname het ook , omdat Suriname kwa bevolking en cultuur behoorlijk lijkt op dit land. Ik zou Suriname niet op voorhand al afschrijven en dat Mexico beter is dat kan best , maar Nederland had ook moeite met Mexico dus dat is geen schande , Suriname kan best winnen van deze landen , het zou geweldig zijn als Suriname kwalificeert.

Hopelijk denken spelers logisch na die hiervoor in aanmerking komen. Zou zonde zijn als je opgeroepen word voor oranje en maar tot 1 interland komt en hierdoor niet meer in aanmerking kan komen voor Suriname.

Stel dat de eerste 3,4 rechtsbacks van oranje geblesseerd zijn en een leerdam word opgeroepen voor oranje. Zou zonde zijn. Want is daarna toch onnodig voor oranje. Of een gevalletje Schaken bijvoorbeeld.

In de toekomst zullen er veel van zulke gevalletjes voorbij komen.

Moet wel lukken als de rest van de landen dat ek gaat boycotten.

Moet wel lukken als de rest van de landen dat wk gaat boycotten.

De spelers van Surinaams komaf kiezen nunog voor Oranje omdat er geen andere keus is.zodra de plannen voor Suriname naar het WK echt gaat lopen dan zullen velen van hen voor Suriname kiezen

4 december 2014 om 20:24

Het is niet zoals bij Kosovo dat spelers die al voor bijvoorbeeld Albanie hebben gespeeld nog voor Kosovo kunnen zien, want Kosovo was nog geen onafhankelijk land toen ze voor Albanië speelden en Suriname is al sinds 1975 een land.

4 december 2014 om 22:52

Ik zeg niet dat spelers die al voor Oranje gespeeld hebben nu voor Suriname kiezen.
Spelers die nog niet gespeeld hebben en nu moeten kiezen zullen een keuze tussen Oranje en Natio. en vele nieuwe zullen kiezen voor Natio.
Natio is de Nickname van het Surinaams elftal net als Oranje voor het Nederlans elftal.

5 december 2014 om 01:19

Ah oke. Dan heb ik je even verkeerd begrepen, mijn excuses.

Ik denk wel dat de spelers als Kluivert, Davids, Seedorf, Reiziger etc ook voor Nederland hadden gekozen als ze ook voor Suriname hadden kunnen kiezen. Met Nederland valt nou eenmaal meer te bereiken dan Suriname, met alle respect voor Suriname. Het zou geweldig zijn als ze ooit het WK konden bereiken. Het zal lastig worden, maar niks is onmogelijk.

5 december 2014 om 01:52

Klopt, maar met de Nederlands B-keuze zou je je best kunnen kwalificeren in het CONCACAF-gebied.

6 december 2014 om 23:32

Dat denk ik ook. Verenigde Staten, Mexico en Costa Rica zijn denk ik een maatje te veel, maar waarom zouden ze minder zijn dan Honduras? Denk dat 2018 wel lastig gaat worden vanwege alle nieuwigheid, 2022 zou realistischer zijn.

Het zou gewoon zo vet zijn als het lukt!!! Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.

Ge wel dig nieuws dit in onze kringen geloof me! Ons land naar het WK wat zou dat een feest zijn. Ik heb het geluk dat Wooter via mijn vriendin schoonfamilie is en ik de intwikkelingen nauw kan volgen. Ik kan jullie zeggen dat de plannen in een ver stadium zijn en men al bezig is met een shortlist. Deze jongens zijn meeer dan gretig om voor Suriname uit te komen. En in de toekomst bied dit nog meer kansen natuurlijk. Stay tuned dus zou ik zeggen.

Bryan Roy is Surinaams!

Ik heb wel eens een elftal gemaakt met Football Manager en daarbij kon je wel spelers met een dubbele nationaliteit gebruiken. Dan is het best een aardig team.

De Surinaams bond moet heel gauw met Kishna gaan praten.......

waarom niet?
de spelers zijn toch niet onaardig!

Room
Tiendalli, Lachman, van Dijk, Nelom;
Leerdam, Chery, Drenthe;
Misidjan, Emnes, van la Parra/ondaan.

tja het is wel bijna een eredivisie elftal dus of je het hiermee gaat redden, geen idee.

Hahaha ik voetbalde daar vorig seizoen nog op het hoogste niveau, ik hou van het land, maar voetbaldaar is van een te laag niveau en de SVB is een rommel daar. Dit gaat niet werkien

Misschien gekke vraag. Maar wat doe je hier dan nog? Of kun je ook positieve punten noemen om hier te leven?

Buiten dat voelt iedereen zich relaxed op vakantie of je nou in Suriname bent of op Ibiza. Het heet niet voor niet vakantie

5 december 2014 om 07:25

aha dus omdat er positieve punten zijn ze zwaarder wegend dan de negatieve? En als je overal waar negatieve punten zijn weggaat, kan je uiteindelijk proberen om op de maan te gaan wonen.
Het is hoogtijd dat Nederland als samenleving eens gaat kijken naar hoe het zich als samenleving opstelt. En niet constant drogredenen presenteren over waarom mensen zo dankbaar moeten zijn om hier te zijn.

5 december 2014 om 10:25

Je slaat de plank volledig mis. Ik zeg helemaal niet dat de positieve punten zwaarder wegen, ik zeg alleen dat ik me op vakantie ook prima vermaak. Zo was ik afgelopen winter in Curaçao en ik zou daar ook wel willen wonen, echter besef ik me dat ik op dit moment teveel achterlaat om het daar volledig naar mijn zin te hebben.

Denk je trouwens dat ik als 100 Hollander me niet erger aan bepaalde zaken in dit land?

Welkom in een samenleving waar leuke en minder leuke dingen gebeuren. Als je een andere samenleving vindt waarvan je denkt dat het beter bij je past, dan is het helemaal niet zo'n gekke gedachte om je geluk ergens anders te zoeken? Dat is exact de reden waarom allochtonen hierheen komen en die vraag zou iedereen zich regelmatig moeten stellen.

5 december 2014 om 10:34

aha welkom in een samenleving waar leuke en minder leuke dingen gebeuren, dus nu moeten we als passieve lammetjes alles maar pikken? Het is heel normaal dat er groepen mensen zijn die hun onvrede uitspreken, was dat niet zo dan leefde we hier in Europa nog in een krijgerssamenleving en zou Willem Alexander België binnenvallen om een stuk land te claimen.
Gelukkig dat er dingen veranderd zijn en dingen veranderen door zaken aan de kaak te stellen. Overigens niet via een voetbalforum, daar ben ik mij echt wel van bewust.

En ik reageer verder niet op je vakantie verhaal, dus over welke plank heb jij het?

Weet niet hoe hoog Suriname zich moet plaatsen in hun groep voor kwalificatie.
Maar het is goed om een wetsverandering te doen om een mogelijkheid te creëren voor Suriname dat te doen slagen.

Als het lukt, ga ik na de bobslee team van Jamaica ook deze film bekijken. Ik kijk er naar uit.

Zou wat zijn als NL en Suriname dan bij elkaar in de poule zouden komen. Geweldig! En dan 4-4 gelijkspelen of zo waardoor iedereen nog jaren praat over die ene legendarische wedstrijd. En ik weet zeker dat 99% van de (autochtone) Nederlanders het Suriname dan ook nog gunt om dat punt te pakken. Gek is dat, ik zie helaas genoeg racisme om me heen, maar op de een of andere manier heb ik het idee dat onze bevolking over Suriname vrijwel altijd positief is.

5 december 2014 om 01:59

Ik denk dat het een beetje nationalistisch gevoel is. Suriname was vroeger toch onderdeel van ons koninkrijkje.

Overigens zouden we met ons koninkrijk in principe met 3 landen kunnen kwalificeren, alleen is de kans vrij klein dat Aruba en Curaçao daarin slagen.

We zijn overigens wel eens met 2 landen vertegenwoordigd op het WK, namelijk in 1938 (frankrijk) met Nederland en Nederlands-Indië (het tegenwoordige Indonesië).

Ik weet het niet. Het zou toch wel vreemd zijn als ze een elftal (of hele selectie van 23 man) oproepen die geboren en getogen zijn in Nederland en niet in Suriname zelf. Tuurlijk, ze zijn van Surinaamse komaf en hebben het recht (als ze dubbel nationaliteit erkennen) om te spelen voor Suriname, maar het staat wel een beetje vreemd als een land speelt met spelers die niet geboren of getogen zijn in het land waarvoor ze spelen.

Desalniettemin gun ik Suriname het allerbeste en het zou geweldig zijn als ze het WK halen. Het zal een lange en moeilijke weg worden en ik denk niet dat ze er al dan in 2018 bij zijn, maar wie weet in 2022 of 2026.

5 december 2014 om 02:19

Algerije had afgelopen WK ook iets van 16/17 spelers die in Frankrijk waren geboren. Het komt wel vaker voor, zeker voor CONCACAF-landen met een laag aantal inwoners.

6 december 2014 om 23:34

Klopt. Dat vond ik ook al heel raar/vreemd/opvallend, hoe je het wil noemen. Je hoort me er verder niks slechts over zeggen, want het is niet tegen de regels, maar een beetje vreemd blijf ik het wel vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren