Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo, Messi en Neuer kanshebbers op Ballon d'Or

Laatste update:

De wereldvoetbalbond FIFA heeft maandag de drie kanshebbers op de Ballon d’Or bekendgemaakt. Grote verrassingen vielen er niet te noteren: Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Lionel Messi (Barcelona) en Manuel Neuer (Bayern München) maken kans op de prestigieuze prijs. Arjen Robben, de enige Nederlander op de shortlist, is dus afgevallen.

/

Ronaldo en Messi worden gezien als de beste spelers ter wereld, maar er gaan stemmen op om dit jaar een Duitser de prijs toe te kennen. De nationale ploeg van Duitsland werd wereldkampioen en Bayern München was ongenaakbaar in de Bundesliga. Omdat Mario Götze, Thomas Müller, Phillipp Lahm, Bastian Schweinsteiger en Toni Kroos zijn afgevallen, zal het Neuer moeten worden. Mocht de sluitpost de prijs op 12 januari in ontvangst nemen, dan zal hij de tweede keeper ooit worden die dat lukt. In 1963 kreeg Lev Yashin, volgens velen de beste doelman ooit, de prijs. In 2006 werd Gianluigi Buffon tweede in de verkiezing.

Neuer zelf achtte zich in een eerder stadium niet bijzonder kansrijk. “Ik ben maar een keeper. Ik ben geen ambassadeur van een merk of een model in een ondergoedcampagne”, doelde hij met een knipoog op Ronaldo. De Portugees maakte vorig seizoen 31 competitietreffers en dit voetbaljaar staat hij alweer op 20. Daarnaast staat hij dit seizoen op zeventien goals in de Champions League, het toernooi dat hij won met Real Madrid. Wat niet in het voordeel van Ronaldo spreekt, was het WK: hij maakte geen bijzondere indruk met de nationale ploeg van Portugal.

Messi bereikte de finale van het WK en tot verrassing van velen werd hij verkozen tot Speler van het Toernooi. Voor Messi-begrippen heeft hij een minder jaar achter de rug, maar de dribbelaar laat nog altijd zien over een ongelooflijke dosis talent te beschikken. Ronaldo en Messi hebben de verkiezing de voorbije jaren gedomineerd. Ronaldo mocht de prijs in 2008 en 2013 ophalen, Messi werd in 2009, 2010, 2011 en 2012 verkozen tot de beste. De prijs is in totaal zeven keer gewonnen door een Nederlander: Johan Cruijff en Marco van Basten werden drie keer verkozen, Ruud Gullit won een keer.

Coaches
De wereldvoetbalbond FIFA heeft tevens de drie genomineerde coaches bekendgemaakt: Carlo Ancelotti, Joachim Löw en Diego Simeone. De drie oefenmeesters vierden grote successen. Ancelotti won de Champions League met Real Madrid, Löw werd wereldkampioen met de nationale ploeg van Duitsland en Simeone deed met Atlético Madrid het ondenkbare door Barcelona en Real Madrid te verslaan in de strijd om de Spaanse landstitel.

Wie moet de Ballon d'Or winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belachelijk, Arjen hoort zeker bij de beste 3: 1. Ronaldo 2. Messi 3. Robben

1 december 2014 om 17:26

Neuer de man waar het allemaal om draaide dit seizoen bij Bayern. Wereldkampioen geworden met Duitsland. Die durf jij eruit te halen?

Alleen om dat het een keeper is?

Als er iemand dit seizoen er recht op heeft is het Manuel wel. Wat een reddingen die man maakt en wat hij allemaal buiten ze zestien doet.

Ben alleen bang dat het weer Ronaldo of Messi gaat worden omdat dat beter te verkopen is richting de sponsoren omdat hun meer als rol model gezien worden.

1 december 2014 om 17:29

Niet omdat ze sponsor technisch interessanter zijn, maar omdat een aanvaller gewoon veel belangrijker voor een team is. Neuer is een van de betere keepers ooit, maar als je ziet hoeveel CR7 scoort is het moeilijk te ontkennen dat hij erg belangrijk is geweest, wk of niet.

1 december 2014 om 17:29

Nou nou de man waar het om draaide bij Bayern vooral, was toch echt Robben hoor...
Met dat elftal had Neuer bar weinig te doen.

1 december 2014 om 17:30

Uh draaide het seizoen alleen maar on neuer.. ik dacht dat bayern altijd 70% balbezit had en daarom altijd kon uitkomen. Hij maakt mooie reddingen maar hij heeft zijn ploeg toch niet heel erg geholpen ergens?

1 december 2014 om 17:31

Nee het draaide helemaal niet om Neuer vorig seizoen. Hij had gewoon geen weerstand in de competitie. In de CL kwam hij tegen een goede tegenstander als Real Madrid en gelijk viel hij door de mand. Als er een keeper was die echt puntte redde voor zijn team was het Courtois wel. Dankzij zijn reddingen werd Atletico vorig jaar kampioen.
Neuer wordt helemaal opgehemeld door zijn sweeperkeeper acties. Hij heeft een goed seizoen gedraaid bij Bayern en hij is wereldkampioen geworden. Verder niets!

1 december 2014 om 17:34

Nee omdat iedereen altijd als een blind paard naar de aanval kijkt. Als een ander keept bij Bayer die dat allemaal niet durft kan de verdediging niet zover naar voren spelen als ze nu doen. Is de kans een stuk groter dat de bal erin gaat bij een tegenaanval.

Een zekere keeper straalt dat ook uit naar de verdediging waardoor hun ook zekerder gaan spelen.

Al heeft een ploeg 70% balbezit is het alleen maar moeilijker voor een keeper om scherp te blijven heel de wedstrijd. Zolang de keeper de bal eruit houd word de aanvaller alleen maar belangrijker als hij de winnende maakt.

1 december 2014 om 17:38

Het wordt eens tijd dat ook andere linies belangrijk worden in het team. Er wordt alleen maar gekeken naar aanvallers en naar hun doelpunten, terwijl een team bestaat uit wel meer spelers. Neuer heeft een erg goed seizoen gehad, zowel met zijn club als met het nationale elftal en ik zeg dat hij de Ballon d'or verdiend.

1 december 2014 om 17:41

De situatie van Neuer is bijna het zelfde als Navas bij FC Barcelona, keept wel goed en maakt reddingen maar doet meestal niks omdat barca altijd meer balbezit heeft dan de tegenstander, en wanneer hij dan eens tegen een wereldploeg moet zoals Real Madrid valt hij door de mand.

1 december 2014 om 17:41

Niet overdrijven vs Real heeft Ronaldo hem vernietigt.

1 december 2014 om 17:48

Nou, Neuer hoorde dik rood te krijgen, tegen Argentinië, die stoor sloeg 17482x nergens op

1 december 2014 om 17:51

Heel leuk hoor een goede verdediger of keeper, maar wij als fans willen toch vooral mooie acties zien. De meest creatieve spelers komt toch doorgaans op het middenveld of aanval terecht. Waarom? Omdat ze daar belangrijker kunnen zijn mbt overwinningen voor het team. Ik ga naar het stadium voor Robben, Messi, CR, Di Maria, Hazard etc. Niet om Neuer af en toe een slider te zien maken in de buurt van de middenlijn, ookal kan ik dat wel erg waarderen.

1 december 2014 om 17:58

Hij keept niet bij Bayer. Maar vind Neuer belachelijk op dit lijstje. Is niet bepalend geweest. In de BL geen weerstand. De wk finale had hij rood moeten hebben. Courtois was beter en bepalender voor zijn ploeg. Robben was bepalender voor NL EN Bayern Neem dan een andere duitser als er per se 1 bij de laatste 3 moet zitten na al dat gelobbie.

1 december 2014 om 18:12

Neuer heeft tijdens de finale niks bijzonders gedaan. Hele toernooi eigenlijk. Cl halve finale 4 goals doorgelaten niet zijn schuld maar hij heeft niet zijn team gered ofzo. Neuer hoort er niet bij. Robben, Ramos, Lahm, Muller waren betere keuzes geweest.

1 december 2014 om 18:39

Het heet beste speler niet beste keeper. Het is naar mijn inziens dan ook complete onzin om een keeper de titel beste voetballer ter wereld te geven! Het is natuurlijk hartstikke knap wat manuel doet, maar het is niet te vergelijken met een veldspeler.

ik zou het echt schandalig vinden als neuer hem zou winnen omdat Duitsland als team en bayern als team zo goed zijn. Het is een individuele prijs, dus moet er alleen gekeken worden naar de prestaties van een speler over een geheel kalenderjaar. En dan kom je al snel bij Ronaldo uit! De enige die de prijs verdiend.

1 december 2014 om 18:41

De man waar alles om draaide denk? Hahaha! Als je Joe Hart daar op doel had gezet hadden ze ook alles gewonnen.

1 december 2014 om 19:02

En keeper is ook gewoon n speler.
Een spits is n speler, een centrale verdediger is n speler en n keeper is ook n speler

1 december 2014 om 19:17

Wat heeft Robben gewonnen met uitzondering van de Bundesliga? Hoeveel goals heeft Robben gescoord? Hoeveel assists heeft Robben gegeven? Wisten jullie dat Robben nog nooit meer dan 16 goals heeft gescoord en nog nooit meer dan 8 assits heeft gegeven? Ook heeft Robben nog nooit een heel seizoen afgemaakt zonder een kwart te missen. Statistisch gezien mag Robben niet eens de veters strikken van Messi of CR7.

1 december 2014 om 19:38

Vergeet niet dat Ronaldo en Messi in de mini mouse competitie spelen. Buiten deze clubs en Athletico Madrid stelt de hele primera division al jaren geen ene klap meer voor. Zou messi wel eens ten onder willen zien gaan in Engeland en Ronaldo zien haperen in Duitsland....

1 december 2014 om 19:43

Wat lul je nou? Diezelfde Neuer kreeg er ook tegen Madrid thuis alleen al 4 tegen in de CL. Je kunt inderdaad een keeper moeilijk vergelijken met een aanvaller. Messi en Ronaldo zijn al moeilijk te vergelijken. Maar er moet er nu eenmaal eentje gekozen worden. Ik denk dat Ronaldo het wordt omdat hij de CL heeft gewonnen.

Anders gezegd, als jij nu 1 speler in de wereld mocht kiezen, kies je waarschijnlijk Messi of Ronaldo en niet Neuer. Dat zegt nou precies iets over hoe uniek deze 2 zijn in alles. En dan ook nog zoveel jaren op rij. Nu vond ik afgelopen jaar Ronaldo sterker, dus verdient Ronaldo hem. Wat hij weer gedaan heeft is werkelijk gewoon uniek (zoals Messi ook uniek is, alleen dit jaar net even iets minder uniek dan Ronaldo)

1 december 2014 om 20:04

@matteus: de tekst hietboven zegt 21 goals en 17 assists

1 december 2014 om 22:18

Robben was bepelander?

Ja en nee, ze voetballen bij de zelfde club dus weerstand is sowieso minder...

1 december 2014 om 22:37

Volgens mij spelen de grootste talenten altijd voorin. Veel mensen die Ruud Gullit goed kennen zeggen bijvoorbeeld dat hij een van de beste libero's ooit had kunnen worden. Ronaldo was onwaarschijnlijk ook een goeie verdediger geweest als hij er net zo hard voor getraind had.

Uiteindelijk spelen de besten voorin, uitgezonderd van de creatieve breinen op het middenveld, maar als keeper moet je wat mij betreft genoegen nemen met een bijrol. Natuurlijk heeft Neuer dit seizoen fantastisch gekeept en is er in jaren geen betere stuitpost geweest, maar hij zou het nooit mogen winnen van iemand die er verantwoordelijk voor is dat wij onze tv's aanzetten voor pak 'm beet een pot Champions League.

1 december 2014 om 23:05

@Matthaus en Neuer heeft al 5037384 goals wil je zeggen?

1 december 2014 om 23:18

Ah wel Ronaldo presteert het beste in de aanval.. dus nomintatie

Middenvelder, no comment..

Keeper is Courtois de beste ter wereld, zonder wereldkampioen te worden..

Hebben we al 2 genomineerden..

2 december 2014 om 00:38

Ja en Bayern heeft lekker veel weerstand in de competitie wil je zeggen. Daarnaast heeft Ronaldo in Engeland genoeg bewezen. Een classico met als tegenstander Barcelona en een derby met als tegenstander Atletico vind ik geen mini competitie. Laat Neuer maar eerst de ballen uit het doel halen als ie weer tegen Real speelt.

On: ik vind Muller toch echt bepalender voor het Duitse elftal, een Courtois bij Atletico, een Messi voor Barcelona die die topscorer in de competitie is of een Ronaldo die er 17 in harkt on de CL

2 december 2014 om 04:14

Als er 1 competitie nep is, dan is het juist de Bundesliga. Robben en bayren hebben totaal geen last van concurrentie.

2 december 2014 om 08:22

@frankentime

Haha Ronaldo zien haperen in Duitsland. Wat een grappige kerel ben jij zeg. Duitsland is net de zwakste van de 3 competities. Of is er nog iets te beleven na FC Hollywood. En ben je de magische Ronaldo vergeten in de champions league waar hij Schalke in eigen huis vernederde, ze werden toen in hun blootje gezet

1 december 2014 om 17:26

Inderdaad. Ik dacht nog zelfs eerder aan: 1. Ronaldo 2. Robben 3. Messi

1 december 2014 om 17:32

Messi heeft een veel en veel beter jaar gedraaid dan Robben.

1 december 2014 om 17:37

Messi heeft juist 1 van zijn slechste seizoenen in tijden gedraaid, was op het Wk niet doorslaggevend of opvallend. Dus een veel en veel beter jaar dan Robben waag ik te betwijfelen.

1 december 2014 om 17:37

En jij bent lekker objectief. Pancake

1 december 2014 om 17:42

Ik ben het zeker met je eens dat Messi één van zijn slechtste seizoenen heeft gedraaid, maar alsnog was hij dit seizoen beter dan Robben. Ik snap niet echt waar mensen het vandaan halen dat Robben bij de top-3 had moeten staan. Hij heeft natuurlijk een goed WK gespeeld(denk zelfs de beste van het Wk), maar bij Bayern was hij duidelijk minder dan Ronaldo en Messi bij hun club(statistieken liegen niet)

1 december 2014 om 17:49

Niet doorslaggevend? In de eerdere wedstrijden zeker wel. Hij was inderdaad wel onopvallend

1 december 2014 om 17:49

"1 van zijn slechtste seizoenen" is alsnog beter dan vrijwel ieder seizoen van vrijwel iedere speler.

1 december 2014 om 18:18

@nrvier: Je zegt het zelf al 1 van "zijn" slechtste seizoenen, dat wil niet zeggen dat hij niet beter dan anderen heeft gepresteerd dit jaar. Daarnaast op het WK niet doorslaggevend? 4 goals + 3 assists van de 8 Argentijnse goals. In welk opzicht ben je dan niet doorslaggevend?

1 december 2014 om 18:25

Op het WK was hij misschien niet zo fantastisch. Tegen Bosnië heb ik hem zelfs nog nooit zo slecht zien spelen, Maar hij was echt wel doorslaggevend, met bijna elke wedstrijd een goal of een assist.

1 december 2014 om 18:56

Robben heeft over het hele seizoen gezien veel beter gespeeld. Ook met het wk erbij was Robben gewoon veel beter dan Messi.

1 december 2014 om 19:21

Een van Messi's slechtste seizoen is nog altijd beter dan Robben zn beste seizoen. Ronaldo en Messi zijn gewoon van een ander niveau, je ziet dat die twee spelers iets magisch hebben. Dat Neuer erbij staat slaat nergens op. Tuurlijk, hij is de beste keeper ter wereld en het is spectaculair hoe hij uitkomt en hoe goed hij kan meevoetballen. Maar was hij zo beslissend dit jaar? Had er in de wk finale met rood af gemoeten en in de champions league kreeg hij op het belangrijkste moment 5 doelpunten om zijn oren in 2 wedstrijden (natuurlijk niet alleen zijn fout, maar hij zag er niet overal even goed uit).

1 december 2014 om 17:27

Misschien eerder Neuer Robben Ronaldo.

1 december 2014 om 19:35

Ik geef je gelijk.

Ookal is messi 8 maanden uit de roulatie dan nog wordt hij genomineerd.

2 december 2014 om 02:01

Messi heeft in totaal 2 doelpunten/assists meer dan Ronaldo in het afgelopen jaar ook al is hij uit vorm. Geef me een reden waarom die jongen niet genomineerd moet worden. Omdat hij niet naar zijn niveau presteert?

2 december 2014 om 13:10

Omdat er 3 beter waren.

1 december 2014 om 17:28

Ja, een echte strijder, maar heeft niet echt voor de prijzen gezorgd. Natuurlijk wel ontzettend belangrijk geweest voor de teamspirit, maar helaas wordt er daar niet naar gekeken. Mij boeit het niet echt wie 'm wint, want voor mij blijft Cristiano Ronaldo de beste. In mijn ogen hoeft hij daar geen prijzen voor te winnen, want hij is sowieso al een legende.

1 december 2014 om 17:52

Snappen jullie nou nog steeds niet die Ballon'dor niks voorstelt?
Je gaat een keeper toch niet met aanvaller vergelijken?
Ze moeten gewoon onder de keepers ewn Ballon'dor uitdelen, zo ook voor de verdediging, middenveld & aanvallers, simpel!

1 december 2014 om 18:23

Nee, jij snapt het niet. Iedere positie heeft al een prijs in de vorm van het elftal van het jaar. Het hele idee van de Ballon D'or is om de ene allerbeste voetballer aan te wijzen.

1 december 2014 om 18:34

Ja en een keeper is geen voetballer. Dat zijn 2 totaal verschillende beroepen.

1 december 2014 om 18:32

Volledig terecht dit

1 december 2014 om 19:45

Robben kan alleen maar naar binnen gaan en schieten. messi en ronaldo doen velen malen meer.

1 december 2014 om 21:52

En dat zijn?

1 december 2014 om 20:49

Wtf doet messi erbij lievet robben dan hem

1 december 2014 om 23:20

Onzin. Ronaldo op 1 Messi op 2 en dan een hele tijd niets en dan pas een speler als Robben of Ibra. Wat zij al de laatste 8 jaar presteren is niet normaal meer.

2 december 2014 om 00:58

Kom terug als Robben er minimaal 60 per seizoen zet

Super blij met neuer tranen in mijn ogen heb al lopen dromen

1 december 2014 om 17:25

Fantastisch gekeept dit jaar, maar als iemand punten heeft gepakt voor Bayern is het Robben en niet Neuer, dat ben je met me eens toch?

1 december 2014 om 17:28

Jii hebt serieus tranen in je ogen als een speler wordt geselecteerd bij beste 3? Relativeren...

1 december 2014 om 17:51

Ja waarom niet. Ik volg Neuer sinds zijn Schalke tijd en door hem ben ik meer van het voetbal gaan houden. Sindsdien heb ik elk jaar gehoopt dat hij er tussen zou komen en misschien ook winnen. Klinkt best wel raar maar alsnog super tevreden. Er waren zoveel spelers waar ze uit konden kiezen.

1 december 2014 om 18:36

Winnen denk het niet. Het is zo lastig om een keeper te beoordelen. Als je voor bayern en het Duitse team keept. Dan heb je vaak 70% balbezit en je wint bijna alles. In hoevere is dit een verdienste van Neuer. Zet een andere keeper daarin. En ik denk niet dat het ineens minder zal gaan. Haal messi of ronaldo er uit en het gaat een stuk minder met zowel hen club als hen land. Daarom zal het wel messi of ronaldo worden.

1 december 2014 om 17:25

Omdat jij weet dat Messi m soiesoow niet pakt, wil je als Barca fan dat neuer m pakt. Hahahhaahhaha. Zielig, erg zielig.

1 december 2014 om 17:44

Omdat hij een Barca fan is moet hij maar voor Ronaldo zijn? Rare redenering.

1 december 2014 om 18:16

Ontkennen dat ronaldo hem verdient is kinderachtig.

1 december 2014 om 19:32

Nee dat zeg ik niet. Maar wat wel een feit is, is dat Ronaldo weer de beste speler van het jaar is. Neuer komt niet eens in de buurt. Elke voetbalfan ziet dit. Maar dat wordt dan niet toegegeven.

1 december 2014 om 17:26

Maar is hij een betere speler dan Ronaldo? Als hij wint is het om politieke redenen. Omdat hij het wk heeft gewonnen.

1 december 2014 om 18:23

Dan kan iedereen ook zeggen als Ronaldo het wordt is het m politieke redenen.
Omdat men hem tevreden wil houden.

En toon jij maar eens aan dat Ronaldo beter was. Het is gewoon niet te doen man.

1 december 2014 om 19:28

Hahahahaha "omdat men hem tevreden wilt houden".. wat, de wereld moet Ronaldo tevreden houden? Neuer is in mijn ogen de beste keeper in de wereld. Maar Ronaldo heeft meer gepresteerd dit jaar en was belangrijker voor zijn club. Onderling duel in de CL zegt voor mij genoeg.

2 december 2014 om 03:17

@ Realww

Ik zeg maar wat he, het kan ook een andere politieke reden zijn.

Het is moeilijk om aan te tonen wie beter heeft gepresteerd aangezien dit nu niet bepaald 2 posities zijn die met elkaar te vergelijken zijn. Aanders was het als Neuer een aanvaller was. Dan zou men de goals erbij halen en dat als argument kunnen gebruiken echter is dat nu niet van toepassing.

Onderling duel CL zegt voor jou genoeg.. Maar er was ook nog een ander onderling duel op het WK en voor iemand anders zegt dat dan ook weer genoeg. Dusja.

1 december 2014 om 17:26

Als Ronaldo het niet wordt he? Haha

1 december 2014 om 17:32

dan wat?

1 december 2014 om 17:39

Ik bedoelde als het Ronaldo maar niet wordt. Nu gaat iedere Barca fan een preek houden waarom Neuer het moet winnen. Mij maakt het niet zo veel uit wie het wint als Real maar treble wint haha.

1 december 2014 om 17:59

Dat messi erbij is dat is toch lachwekkend.
Heeft een slecht seizoen gedraaid met barca en nul prijzen gepakt.
De prijs gaat over een heel jaar dus dat hij een maand op het wk een ietsepietje beter was is gewoon niet genoeg.
Veel mensen geven messi hun stem vanwege een bepaalde gunfactor.
Nu ook dat vind ik vreemd want als je wat gefocust kijkt naar de persoon messi dan zie je dat hij helemaal niet die brave hardwerkende jongen is waatvoor men hem al die jaren heeft aanzien.
By the way zelf op het wk was zijn spel niet goed genoeg.
En zeker niet beslissend genoeg.
Niet tegen Zwitserland.
Onzichtbaar tegen belgie waar hij wel een reuzekans kreeg op het einde 1 tegen 1 tegen thibeau maar hij miste.
Onzichtbaar 120 min. Tegen Nederland.
Onzichtbaar 120 min. tegen den duits in de verloren finale.
En heel het jaar door werd zijn falen en zijn gewandel goed gepraat met het exvuus dat hij zich voor het wk was aan het sparen.
Neeee messi heeft geen honger meer.
Zelfs wanneer hij overgeeft voor een wedstrijd heeft hij geen honger meer.
Zijn gewandel toont ook dat hij niet verbeten met aijn vak bezig is.
Dus wat doet messi in de top 5 ?
Is messi een merk geworden dat ieders goedkeuring krijgt simpel en alleen om de naam.
Want als je dit merk een kwaliteits
ee

1 december 2014 om 18:01

Een kwaliteits controle laat ondergaan. Een objectiefe dan is dit merk niet goed genoeg voor een ballon d'or.
Zeker niet dit jaar.

1 december 2014 om 18:24

@crmariaisco: Op het WK niet beslissend genoeg? 4 goals + 3 assists van de 8 Argentijnse goals, zonder hem waren ze nog een eens door de poule gekomen Daarnaast Ronaldo was met 31 goals topscorer van de Primera division, Messi had er 29. Ook werd zijn goal tegen Atletico Madrid onterecht afgekeurd wat anders de landstitel had opgeleverd. Natuurlijk gebeuren die fouten het hele seizoen, maar zonder die fout had iedereen anders gepraat over zijn kansen voor de ballon d'or.

1 december 2014 om 18:39

Zijn 4 doelpunten waren in de groepsronde tegen bosnie,Nigeria en Iran. Bosnie tot daar toe maar Nigeria en Iran dat zijn landen waar je in topvorm 5 x tegen kan scoren.
Komaan jongens Bosnie,nigeria en Iran.
In de knock out fase niet een doelpunt. Niet 1 actie waar je van zegt wouw nee zelf op het wk waren er betere spelers. James,robben,muller...
Maar heel da gedoe om de ballon d'or is niet correct.
Vb: modric staat niet eens bij de 23 namen en bvb iniesta wel.
Vergelijk die 2 mv'ers met elkaar afgelopen jaar en zeg nu zelf wie erbij had moeten zijn.
Iniesta of modric?
Lijkt me niet zo moeilijk om te zien dat modric veel veel veel beter was afgelopen jaar.

1 december 2014 om 18:50

Messi hoort er ook niet bij, kent een heel matig jaar, lachwekkend gewoon.

1 december 2014 om 22:02

Die doelpunten doen mij er weinig toe.
Als er iemand de man was bij Argentinië was dat Macherano. Die man gaf echt alles ging over vol voor en dan zet je daar naast Messi. Hij loopt een beetje rond in de midden cirkel en dan rustig naar voren toe daar waar snelheid nodig was. Bij snelle counters liep hij in de weg omdat hij nog op de weg terug was en buiten spel stond of niet snel genoeg diep stond. Verdedigend deed hij ook niks, hij kwam niet eens de middenlijn over... Macherano vecht er op los met een gescheurde kringspier !!!

2 december 2014 om 11:13

@crmariaisco: Hij scoorde inderdaad niet in de KO-ronde, maar bekijk jij die doelpunten maar eens tegen Zwitserland en België. Daarin speelt Messi bij beide gewoon een belangrijke rol. Iran en Nigeria zijn inderdaad geen wereldtop teams, maar juist daardoor gaan ze vaak eerst alles dichtgooien achterin. Die goal van Messi was ook met alle 11 Iraniers voor hem, gewoon heel knap om dan te scoren. Zie de EK-kwalificatie nu hoe moeilijk Robben het heeft tegen dat soort teams. Veel vergeten dat teams zich instellen op Messi en vaak nog een extra man op hem zetten. Daar hadden jouw genoemde WK spelers geen last van. Alleen Robben tegen Argentinië misschien, toen was hij ook gelijk nergens te bekennen.

1 december 2014 om 17:32

Ja de Bundesliga wint Bayern en daar heeft Neuer eerlijk gezegd geen heel groot aandeel in gehad. Met Ten Rouwelaar Word Bayern ook kampioen met twee vingers in de neus. Natuurlijk was het WK een topprestatie, maar ziet iedereen nou iedereen die overtreding op Higuain over het hoofd waarbij hij rood moest hebben. Daarnaast zag hij er niet goed uit in de halve finale tegen Real Madrid, vier tegendoelpunten is ook wel erg veel. Ik denk dat je dit ook zegt doordat je het Ronaldo niet gunt, kan het mishebben maar je clubvoorkeur werkt toch altijd mee. Terwijl je weet dat het dit jaar de beste speler was en La Decima won. Record in CL qua doelpunten in een seizoen, topscorer La Liga, tot nu weer topscorer La Liga. De prijs moet ook naar een voetballer gaan vind ik. Een keeper die in de basis 11 staat in het beste elftal van het seizoen is al bekroond tot beste keeper.

1 december 2014 om 17:45

Hahah dat ten Rouwelaar verhaal is totaal niet waar. Complete onzin.

1 december 2014 om 18:47

Oké Ten Rouwelaar is nog wat overdreven maar dat was natuurlijk maar bewijs van spreken. Ik bedoel gewoon dat zijn aandeel niet zo groot was in het team dan dat van Ronaldo en Messi.

1 december 2014 om 19:42

Zeker niet overdreven. Met ten Rouwelaar wordt bayern ook gewoon kampioen hoor...

2 december 2014 om 03:19

Dat weet je niet. Als Ten Rouwelaar op goal staat bij Bayern en zo veel blunders maakt als dat hij bij NAC doet, zetten ze hem op de bank. Als hij naar behoren presteert gebeurt dat niet, maar ja dan is het hele nut van het noemen van die naam weg.

Bovendien zijn dat soort uitspraken zo gemakkelijk te maken. Het is namelijk niet te bewijzen of het wel of niet klopt. Maar als je ziet hoe goed Neuer keepte op het WK en bij Bayern deed 'ie het ook gewoon fantastisch. Ik zeg niet dat ik vind dat hij die prijs moet winnen, maar het is wel heel flauw dat mensen zo geobsedeerd zijn door Ronaldo en zijn individuele prijs dat ze gaan doen alsof Neuer niks voorstelt. Welke keeper stelt dan wel wat voor? Welke keeper is beter? Hoe kun je je als keeper onderscheiden? Moet je dan in een slecht team spelen zodat je heel veel kansen tegen krijgt en dan heel veel reddingen maakt? Of zegt men dan "hij krijgt ook meer schoten tegen, laat het maar zien bij een topclub". En dan wordt er bij een topclub gewezen op het feit dat hij goede verdedigers voor zich heeft. Houd toch op zeg.

Belachelijk dat messi weer bij de top 3 zit. Robben was vorige jaar belangrijker dan hem, zowel voor zijn team als land.

1 december 2014 om 17:27

Messi heeft een geweldig jaar gespeeld. 52 goals en 21 assists in 62 wedstrijden doet geen enkele voetballer, m.u.v Ronaldo, hem na. Voor zijn doen was dit misschien niet perfect maar om te zeggen dat hij slechter was dan Robben.

1 december 2014 om 18:13

Op het wk was robben beter.

1 december 2014 om 18:19

Alleen speel je op het WK maximaal 7 wedstrijden en niet 50.

1 december 2014 om 19:18

Ja hou daar dan rekening mee dat messi naast het wk alleen gewandeld heeft en zodoende overal te laat aankwam om in aanmerking te komen voor prijzen.

1 december 2014 om 20:07

De statistieken zeggen toch wat anders, messi is de beste voetballer. Hij moet em winnen

1 december 2014 om 20:42

De 2e beste.... De beste is CR7

1 december 2014 om 22:08

Zeker niet, messi is de beste aller tijde

2 december 2014 om 03:25

Wat een geweldige inhoudelijke reactie! Ronaldo "CR7" noemen (het staat ook nog eens in je naam) geeft al aan hoe objectief je bent. Onderbouw eens een mening.

Er wordt een prijs uitgereikt voor "beste voetballer" en mensen lopen over en weer zonder argumenten te roepen dat Messi de beste is of dat Ronaldo de beste is. Een inhoudelijke discussie is oke, maar dit soort reacties heb je toch niks aan? Het toont alleen maar aan dat heel veel mensen gewoon "fanboys" zijn en aan de hand daarvan oordelen. Elk jaar wordt er geroepen dat Ronaldo hem had moeten winnen, en elk jaar om andere redenen. Of er worden helemaal geen redenen genoemd... In de meeste gevallen is dat laatste van toepassing.

2 december 2014 om 16:54

.... of het nu Messi is of Cr7, onderbouwing is all lang niet meer nodig bij deze spelers als je alle wedstrijden kijkt van Barcelona of Real Madrid.....

1 december 2014 om 17:35

Belachelijk? Nog zo iemand die Messi
met Messi vergelijkt en niet met andere spelers

1 december 2014 om 18:24

Ik ben het met je eens dat Robben boven Messi hoort te staan, maar Messi hoort in mijn ogen wel in de top 3. 1. Ronaldo, 2. Robben, 3. Messi is in mijn ogen de juiste uitslag.

1 december 2014 om 18:45

Zijn top 3 plaats is idd even lachwekkend als zijn verkiezing tot beste speler van het wk.
Zo lachwekkend dat de meute mee gaat in het verheerlijke van deze volgevreten luie wandelaar

1 december 2014 om 18:46

Kijk nou is puur naar het rendement van messi en ronaldo!!!!! en leg de cijfers van robben ernaast. Hoe kan je dan in vredesnaam zeggen dat Robben beter was dan Messi.

Het is toch heel simpel! leuk hoor dat chauvinistische geneuzel maar wees gewoon realistisch. Robben is een geweldige speler maar komt niet in de buurt van het niveau van messi en ronaldo.

Jammer dat Robben is afgevallen. Ik denk dat een plek bij de top 3 tussen Messi, Ronaldo, Neuer en Ribben ging en helaas is Robben dus afgevallen. Hopelijk wint Ronaldo de Ballon d'Or, die verdient hem volgens mij het meest.

Ronaldo en Low, al maakt Ancelotti ook een goede kans. Belachelijk natuurlijk dat Neuer erin staat. Als je Marsman op doel zet wordt Bayern ook fluitend kampioen. Alleen oppassen bij vrije trappen natuurlijk.

Reacties van zure Twente supporters onder de streep:
__________________________________________________...

1 december 2014 om 17:26

Als Simeone de prijs voor trainers niet wint is het echt een grote grap .

1 december 2014 om 17:28

Als je op prijzen gaat afrekenen dan wint Low hem lachend. Wat Ancelotti Real Madrid heeft gedaan is minstens zo indrukwekkend als wat Simeone heeft gedaan met zijn Madrid.

1 december 2014 om 17:33

Ben ik niet met je eens. Kijk maar naar de selectie van Atleti en kijk wat ze vorig jaar allemaal bereikt hebben.

1 december 2014 om 17:40

Simeone verdiend hem. Met veel minder budget en minder grote namen dan Barcelona en Real Madrid de titel winnen en dan nog de finale van de CL halen?

1 december 2014 om 18:02

Ik vind ook niet dat je de keuze moet maken op basis van prijzen. Wat Ancelotti heeft gedaan is zeker niet vergelijkbaar met simeone, dat zie je al als je kijkt naar het geld dat real al in deze selectie heeft gestoken.

1 december 2014 om 18:08

Simeone mag hem niet winnen.
Simpelweg omdat je een wedstrijd van atlerico tegen een kleine ploeg niet kan aanzien.
Tegen de toppers is dat gepassioneerd verdedigen nog mooi maar als ze tegen een celta of een getafe spelen gebeurt er niks.
En is dat eindeloos wachten op een kans uit een stilstaande fase saaaaaaaaaaaiiiii.

1 december 2014 om 18:30

Ik vind het maar onzin. Ik vind niet dat Low gekozen mag worden op basis van 7 wedstrijden en ook nog eens 7 wedstrijdjes met de beste nationale ploeg. Kom op zeg. Als je het WK win met bijv. Een team als Portugal, Nederland of iets dergelijks heb je iets ongelooflijks bereikt, maar met een team dat zelfs een kind van 10 kan coachen door het ongelooflijk goede collectief, vind ik niet een prijs waardig. Net als keeper van een ploeg met gemiddeld 70% balbezit. Ongelooflijk

1 december 2014 om 19:46

Ben het eens dat het moet gaan tussen Low en Ancelotti. Het is geweldig wat Simeone heeft gepresteerd met Atletico, helemaal als je naar het budget kijkt. Toch vind ik Ancelotti het dit jaar meer verdiend. Hij heeft met Real prachtig aanvallend voetbal laten zien en ook belachelijk veel gescoord in de competitie. In de copa del rey atletico over twee wedstrijden compleet weggespeeld. Hij heeft niet alle inspraak wat betreft de transfers en toch maakt hij er zo'n hecht team van. Simeone heeft geweldig op het resultaat gespeeld, maar het spel dat hij heeft laten zien heeft mij niet geimponeerd. Als atletico het spel moet maken zie je hoe moeilijk ze het hebben. Low en Ancelotti hebben hun teams altijd laten aanvallen en dat moet aangemoedigd worden met deze prijs.

2 december 2014 om 16:43

@ Realww

"low en Ancelotti hebben hun teams altijd laten aanvallen en dat moet aangemoedigd worden met deze prijs."

Daarmee ben ik niet akkoord. Deze prijs moet dienen voor trainers die hun ploeg hebben opgebouwd met veel minder middelen en de "groten" het moeilijk hebben gemaakt en bovendien prijzen hebben gepakt. Atletico heeft niet het budget van Real en kan niet kiezen uit een heel land gelijk Löw dat doet.

Het is bijvoorbeeld moeilijker om trainer te zijn van Atletico dan van Real Madrid. Daarom heeft Mourinho ook die prijs gekregen voor het kleine Porto toen ze de CL hebben gewonnen.

Je laat je kwaliteiten als trainer veel beter zien met een kleinere club dan met een grote.

Hoop op neuer super goeie keeper is dat

Robben verdient het om in de top 3 te staan hij heeft een beter seizoen gedraait dan Messi hij was veel belangrijker voor zijn team (club en land). En Neuer hoort niet eens in de top 5. Zet je Pinto in het doel bij Bayern dan nog winnen ze alles. Courtois was de beste keeper in de wereld afgelopen seizoen zonder hem was Atletico nooit kampioen geworden.

1. Ronaldo
2. Robben
3. Messi

1 december 2014 om 18:16

En zonder Diego Costa was Atletico ook geen kampioen geworden. Zo kan je onderand heel Atletico opnoemen. Atletico stond bekend om het collectief niet om een ster.

1 december 2014 om 18:31

Net als Bayern en Duitsland een collectief. Geen een ster. Daarom moet er ook geen van beide teams winnen, omdat er geen absolute sterspeler is die ze op sleeptouw neemt.

Hmm had stiekem gehoopt dat Lahm op de shortlist zou komen te staan. Ik hoop dat Neuer in ieder geval niet wint want dat zou zwaar onterecht zijn tov Ronaldo's superjaar.

Robben had het dit jaar toch iets meer verdiend om in die top 3 te staan dan Messi. Neuer mag hem dan wel krijgen deze keer als enige genomineerde Duitser.

Ik denk dat 2015 weer t jaar van Messi gaat worden, maar dit jaar was van CR7. Eerlijk is eerlijk.

Ben zelf een Messi fan maar vind data Neuer em verdiend voor mij de enige keeper die de gouden bal mag winnen in deze tijdperk

1 december 2014 om 18:18

Anti ronaldo. Zielig persoon

1 december 2014 om 19:30

Er staat werkelijk nergens de naam Ronaldo dus anti lijkt me niet. Dus de enige zielige persoon hier ben jij.

1 december 2014 om 22:16

Oké

Zoals verwacht zijn dit de 3 kanshebbers. Ronaldo en Messi vind ik volledig verdiend. Beide hebben een goed jaar gehad. Messi voor zijn doen minder, maar nog steeds beter dan andere voetballers.
Over Neuer kan je twijfelen. Persoonlijk had ik voor Robben gekozen als laatste bij de 3.

Schandalig gewoon dat Robben er niet in staat!

Simeone absoluut coach van het seizoen! Lijkt me niet dat daar voor iemand twijfel over is.

Gezien de overgebleven drie, gaat mijn keuze naar Neuer. Van de drie heeft hij dit seizoen het grootste indruk op mij gemaakt. Ik vind wel dat er betere Duitsers spelers op de lijst stonden die de prijs meer verdienden dan Neuer, maar hoe dan ook moet de Ballon D'or dit jaar in de handen van een Duitser vallen. Helaas staat Robben er niet tussen, wat ik wel verrassend vind. Hij was fenomenaal op het WK en heeft vaak bijgedragen aan de prijzen die Bayern Munchen heeft gewonnen.

De stemmen zijn al geteld dus waarschijnlijk?

Ik denk dat iedereen wel weet wie er gaat winnen, door een uitstekend jaar! En bij de coaches kies ik met pijn in mijn hart voor Diego Simeone, hij heeft toch een relatief mindere team kampioen gemaakt en de cl finale bijna gewonnen. Carlo kan ook wel, debuutjaar twee prijzen gepakt. En Low vind ik de mindere van de drie, want het spel was niet te danken aan low maar aan de spelers, Klopp of Guardiola zouden met dit materiaal heersen om maar een voorbeeld te noemen.

Ik kan me prima in de top 3 vinden. Natuurlijk verdient Messi het meer dan Robben. De beste speler aller tijden bracht Argentinië tot de finale, waar Robben zich niet meer liet zien na de poulefase. Bovendien spreken de statistieken ook in het voordeel van de Argentijn. Wellicht dat Ronaldo hem wint door zijn idiote statistieken dit seizoen in de Primera División, en natuurlijk zijn belangrijke bijdrage in de knock-out fase van de CL (behalve de finale). Neuer is de beste keeper ter wereld.

1 december 2014 om 18:18

In de knock outfase? Zeg maar het hele CL seizoen, 17 goals in de CL is voor mij al rede genoeg om deze prijs te winnen.

1 december 2014 om 18:28

Je hebt gelijk hoor, hij heeft het gehele toernooi geweldig gepresteerd. Alleen de prijs gaat over 2014, dus dan telt de poulefase niet mee. Vandaar dat ik specifiek de knock-outfase benoemde.

1 december 2014 om 18:31

Ten eerste Messi is niet de beste speler aller tijden en ten tweede heeft hij Argentinië niet naar de finale gebracht, dat waren eerder Di Maria en Mascherano. Messi was in de knock out fase weer niet meer dan gemiddeld.

1 december 2014 om 20:32

Haha wtf Di Maria? Heb jij de wedstrijden wel gekeken?

1 december 2014 om 18:57

Maso en de verdediging bracht Argentinië naar de finale bedoel je. Want hij liet tegen Nederland en in de finale niets zien Messi.

Ze mogen van mij deze verkiezing in de prullenbak gooien. Wat een farce is dat zeg! Maak er voortaan een Messi of Ronaldo verkiezing van en ga het lekker delen met hun fans die daarop geilen.. Ongelofelijk!

1 december 2014 om 17:40

Gek he de 2 beste voetballers van de wereld genomineerd voor de ballon d'or, robben had alleen concurrentie van Neuer en tja hij is wereldkampioen geworden.

1 december 2014 om 18:04

Messi en Ronaldo zijn ook de beste op deze aardbol, men suggereert dat messi het verdient, maar als je naar zijn spel kijkt dit seizoen en zijn statistieken het gehele kalenderjaar heeft hij weer cijfers waar de "rest" niet bij kan komen.

1 december 2014 om 18:33

De beste clubvoetballers zijn het , maar bij hun nationale ploeg kunnen ze zich maar mondjes maat onderscheiden.

Tussen deze drie zou ik Neuer de gouden bal geven al heeft cristiano veel doelpunten gemaakt met Real madrid, Neuer is wereld kampioen met de duitse ploeg. Het zou mooi zijn dat een goede keeper als hij dit trofee wint

Ik las vanmiddag dat Robben 11 stemmen had, 3 meer dan Messi (8). Beetje apart dit.. Denk dat Ronaldo (14) hem pakt, dik verdiend!

1 december 2014 om 17:58

Die stemmen waren van de redacteurs van Goal.com. Heeft dus niks met de officiële Ballond D'or te maken.

Het is me duidelijk wie er gaat winnen: Cristiano Ronaldo !! zwaar verdiend ook hij was de beste over heel 2014 !!!

Ongeloogelijk dat Robben niet bij de 1e 3 zit. In mijn ogen zelfs beter dan Messi, dan neuer sowieso. Beide fantastische spelers hoor maar ik vind Robben dit jaar echt wel bij de beste 3 van de wereld horen

Ze moeten het gewoon doen op basis van vaardigheden en al die teamprestaties weglaten.

1 Messi
2 Ronaldo
3 Robben

Het is jammer dat ze er geen een voor damesvoetbal uitreiken want dan hadden Ronaldo en Messi er een kunnen krijgen :-)

1 december 2014 om 20:23

Er is ook een Ballon d'or voor damesvoetbal....

Hoezo staat messi er tussen??

1 december 2014 om 17:48

52 goals en 21 assists in 62 wedstrijd noem naast Ronaldo nog een voetballer die hem hierin overtreft. Niemand. Hij heeft misschien niet voor zijn doen een heel geweldig seizoen gedraaid maar een plaats in de top 3 verdient hij zeker.

2 december 2014 om 00:02

En wat hebben die 52 goals en 21 assists opgeleverd? Niets.

2 december 2014 om 08:06

Wat hadden die goals van ronaldo vorig jaar opgeleverd? Ook niets maar hij kreeg de ballon dor.

Jammer dat Robben niet bij de laatste drie zit, maar Neuer gun ik het zeer zeker ook. Ronaldo zal wel de grootste kanshebber zijn, met Neuer als zeer goede concurrent. Hoe Messi in de verkiezing naar voren gaat komen vind ik erg lastig in te schatten. Hij heeft zeker niet zijn beste jaar achter de rug maar is nog steeds zo enorm populair dat hij zomaar eens zou kunnen winnen (denk bijvoorbeeld maar eens terug aan de verkiezing speler van het Wk).

Voor de coach van het jaar is er wat mij betreft een duidelijke winnaar en dat is Simeone. Wat hij vorig seizoen met Atletico gepresteerd heeft was echt geweldig.

Lastige keuze ronaldo en neuer waren dit jaar fantastisch messi natuurlijk ook maar ik gok dat neuer wint als je kijkt naar de ballen die hij pakte en de wk titel
Ik heb eigenlijk geen echte favoriet

1 december 2014 om 17:56

Helaas kijkt men denk ik eerder naar goals (lelijk, simpel of niet, goal is goal). Hoop dat ze beslissen op die reddingen van neuer (die mogen ook gaan tellen als doelpunten)

Vind de Neuer-hype wel enigszins overdreven. Natuurlijk is het een zeer goede keeper, maar voor hetzelfde geld had hij er in de finale ook rood af gekund (misschien zelfs wel gemoeten). Als dan toch een Duitser het toekomt vind ik vooral Lahm. Die is al jaren de dynamo van het team en heeft zich op verschillende posities heel goed doorontwikkeld. Daarnaast een onberispelijke aanvoerder geweest.

Hoop dat het neuer word. Lijkt me zwaar verdient. Altijd Top altijd prijs met bayern en dit jaar de wk (buffon mocht ook altijd van mij)
Ronaldo (veel goals en cl) en messi veel goals en wk finale.

Sommige van jullie zijn echt gek geworden.... Ik ben fan van ronaldo maar messi moet sws in de top 3 jullie vergelijken messi met messi en robben met messi of CR ? Messi heeft miss een minder jaar, maar sws beter dan robbeb

Van hun alle 3 is neuer het meest allround!!

2 december 2014 om 16:55

we halen jou wel even
weg jij weet niks van voetbal als je zoiets zegt

Als Neuer 'm niet verdiend nu dan weet ik het ook niet meer.

Messi zeer onterecht bij de beste drie als je het mij vraagt. Robben was meer op zijn plaats geweest.

Ik denk dat ronaldo hem gaat winnen heeft toch een geweldig jaar achter de rug messi en neuer ook maar ik vond ronaldo er toch iets boven uitsteken

dat hele Ballon d"or is een corrupt en politiek lik me kont prijs.
Messi heeft een slecht seizoen achter de rug, Ronaldo een matig met een slechte WK en een kopstoot, Neuer die heeft ook fouten gemaakt.
Waar is Robben, waar is Pierlo, waar is Ramos, waar is iniesta.....
Een corrupt zooitjedat hele Ballon d'or....tijd verspilling noem ik dat.

1 december 2014 om 22:28

Wat je typt is ook tijd verspilling. Messi slecht jaar? Kijk naar zijn assists en doelpunten en verbroken records. Ronaldo ja wat zal ik zeggen geweldig gespeely. Neuer kan je niet beoordelen op 1 wedstrijd zoals je bij die andere doet.

Dit zijn in mijn mening de beste spelers van het afgelopen jaar:

1. Cr7
2. Robben
3. Neuer

Volgens mij staat Messi er gewoon bij omdat hij een grote naam is.
Hij wordt het toch niet denk ik. C. Ronaldo gaat het winnen denk ik.

Neuer hoort er net bij!
Gewoon een arrogante keeper met grote handen, maar het zal wel bij de politiek horen, ook een Duitser erbij!!

Tja, dat Van Gaal niet genomineerd is toont maar weer aan dat je alleen kans maakt als je prijzen pakt. Dat Ancelotti de CL won met dat elftal en Löw wereldkampioen werd met zijn elftal is uiteraard een knappe prestatie, maar het is wat mij betreft veel minder indrukwekkend dan Louis van Gaal die een zwak elftal naar een derde plaats loodst.

Maar als ik naar de drie genomineerden kijk, maf Simeone winnen. Zijn elftal heeft hij ver boven hun kunnen laten presteren, terwijl Real en Duitsland toch gewoon deden wat er van hun verwacht werd.

En qua spelers, Neuer mag hem wel winnen. Messi en Ronaldo zijn allebei topspelers maar krijgen vaak genoeg erkenning. Het wordt tijd dat belangrijke keepers ook eens die erkenning krijgen. Neuer en Courtois zijn zo ontzettend belangrijk voor hun ploeg dat het wat mik betreft tussen die twee en Robben mag gaan.

Wauw, hier komt weer echt naar boven wat voor grote onzin deze prijs is. De duitse spelers van Bayern en Robben verdienen deze prijs over het hele jaar gezien. Goed gedaan in de CL en WK gewonnen (robben groots voor Oranje en main man van Bayern)

Nee, Messi werd meermaals vergeleken met een klein, dik en verwend ventje wat inspiratieloos was aan het begin van het jaar en door een paar weken goed presteren weer in de top 3 .......yeah right.

Deze 3 waren te verwachten. Alleen de keus Robben of Neuer was voor mij onzeker. Ronaldo en Messi natuurlijk logisch. Jammer dat mensen Messi nu afrekenen op zijn buitenaardse vorige seizoenen en zijn prestaties dit jaar ook daar mee vergelijken. Heeft Argentinië gewoon naar de WK finale gebracht en 29 goals in de Primera Division. Geweldige statistieken, helaas minder dan zijn vorige seizoenen, maar nog steeds veel beter dan die van overige spelers. Geeft maar weer aan dat Messi op eenzame hoogte stond. Dit jaar verdient Ronaldo natuurlijk deze prijs. Geweldig seizoen gedraaid.

2 december 2014 om 04:09

Dat je meer goals maakt wil niet automatisch zeggen dat je beter bent. Robben neemt bijv de vrije trappen en de penaltys niet.
De doelpunten zijn bij bayern ook vrij verdeeld.

Robben had bijv ren veel beter wk dan messi heeft zich laten zien tegen betere tegenstanders en was in de poulfase en de knockout fase goed.

Messi heb ik na de poulfase niet meer gezien behalve na 120 min als hij een penal moest nemen.

Los daarvan vind ik messi nog steeds een goeie speler en heb respect voor zijn skills.

Maar op dexe manier gaat een Modric Neymar Pogba Bale Di Maria Hazard Varane nooit een ballon d'or winnen.

Want het gaat om de goals en messi en ronaldo zijn freaks.

Een keeper hoort in mijn opinie nooit de prijs te krijgen. Keeper is een totaal ander vak dan voetballer, en voor mij kan een keeper daarom nooit de prijs voor beste voetballer van het jaar winnen. Voor keepers zou je eventueel een aparte prijs in het leven moeten roepen.

2 december 2014 om 07:55

Wat is een keeper dan? Alles wat speelt en op het veld staat is een voetballer. Je kan keepers ook niet uitsluiten.

Ik zou Messi altijd laten winnen omdat hij simpelweg de beste voetballer is. Ronaldo zal hem wel winnen maar naar mijn inziens toch redelijk onverdiend. Voor het zelfde geld zou Klose hem kunnen winnen aangezien hij ook echt alleen uitblinkt in het scoren van goals. Wel het belangrijkste gedeelte natuurlijk, maar daar zijn andere prijzen voor.

1 december 2014 om 18:43

Wat praat je nou, Ronaldo levert assists als pepernoten de laatste tijd, het is ook nooit goed he. Meeste assists in de Laliga op naam van Ronaldo. Ronaldo verdiend de prijs en is ook de bete speler van de wereld.

1 december 2014 om 19:51

Laat even een linkje zien naar de assists cijfers van Ronaldo waaruit blijkt dat hij de meeste assists heeft dan, want ik betwijfel dit ten zeerste.

2 december 2014 om 08:00

Omdat hij momenteel meer assists heeft betekent niet dat hij daarin in een keer beter is. Of kijk jij altijd alleen naar momentopnames ?

2 december 2014 om 13:23

Niks moment opname Ronaldo is al ene paar jaar beter dan Messi, en Messi is alleen maar minder geworden en Ronaldo wordt als maar beter en beter..

Lachwekkend. Die Neuer is er gewoon ingeluld. Zlatan of Robben hadden bij de eerste 3 moeten zitten.

Tja, verrassend is dit niet...

Maar wat een hatelijke en vooral domme reacties vooral op Neuer. Hoe dat mensen zijn prestatie bagatelliseren is echt uitzonderlijk.

Je leest de meest belachelijke dingen als:
Hij heeft de hele tijd toch niks te doen omdat Bayern 70% balbezit heeft;
Krijgt in de Bundesliga amper weerstand;
Alle ballen worden recht op hem geschoten.

En de mensen die dat zeggen vinden dan dat bijvoorbeeld Ronaldo hem wel verdiend. Maar dezelfde argumenten die een aantal mensen tegen Neuer gebruiken kan iedereen die het Ronaldo niet gunt ook tegen Ronaldo gebruikt. Elke hond kan zeggen:
Ronaldo krijgt geen weerstand van de verdedigers in de competitie;
Scoort grotendeels alleen maar intikkers;
Bijna de helft van zijn goals zijn van de 11 meter stip gevallen.

Leuke discussie is het dan met non-argumenten opboksen tegen andere non-argumenten. Mensen moeten eens beseffen dat dit voor 99% altijd een puur subjectieve keuze/discussie zal zijn. Objectiviteit is echt ver te zoeken en mensen die het met niet eens zijn met elkaar krijgen gelijk de stempel "hater" op het voorhoofd gedrukt.

Zoals ik al zei, discussie voeren heeft geen zin. Zeg gewoon ik ben voor Ronaldo, Neuer of Messi en daarmee is alles gezegd uitleg is niet eens nodig. En elkaar overtuigen waarom speler A het verdiend over speler B en C heeft al helemaal geen zin.

1 december 2014 om 19:18

Ach het enige wat ik erover te zeggen is dat het ronduit schandalig is als een keeper de Gouden Bal voor beste speler wint. Als Neuer geselecteerd wordt puur omdat hij daadwerkelijk meevoetbald(wat de gemiddelde zaalvoetbalkeeper beter kan dan hij) terwijl ik Ceni al jarenlang vrije trappen de kruising in zie draaien dan mag je Ceni voor mij ook selecteren. Natuurlijk is Neuer 2 x de keeper dat Ceni is maar zowel Courtois als Cech zijn keepend beter.

1 december 2014 om 20:00

Dit is echt niet te geloven..

Zoals ik al zei, het bagatelliseren van Neuer is echt uitzonderlijk. Maar dit wat jij hier nu in gooit is echt van een compleet ander niveau. Dit slaat echt alles.

Haal je nou echt zaalvoetbal erbij om aan te geven dat, dat gene wat Neuer doet echt niet zo bijzonder is? Of lees ik het verkeerd?

Eigenlijk zou ik nu al moeten stoppen maar nog even dit.

Dat jij Courtois en Cech beter vindt is prima.. Ik vind Neuer beter en die credits die hij wereldwijd krijgt zijn zeker niet voor niets. Als de keepers die jij hier noemt daadwerkelijk zo goed waren dan zouden zij nu op die plaats van Neuer staan. Maar dat doen ze niet.
1 ding kan ik je garanderen. Als Neuer een Belg of Nederlander was geweest dan hadden de reacties op hem hier heel anders uitgezien.

En wat Ceni betreft. Het zou super zijn als ook eens een keer een speler die niet actief is in Europa voor deze prijs kon strijden. Maar zelfs bij de 23 genomineerde zitten alleen maar spelers die in Europa actief zijn. En dat is best schandalig te noemen.

1 december 2014 om 22:09

Laat me je alvast vertellen dat ik niks met nationaliteiten heb en dus geen nationalistische sympathie zal laten zien.

Ik was net kortaf maar ik leg nu wel uit waarom ik Neuer, die een absolute topkeeper is, nooit als kanshebber zou zien.

We kijken hierbij puur naar wat voetbal is. Een spel waarbij je de bal bespeelt met de voet. Wanneer kinderen beginnen te voetballen, wilt iedereen scoren. De beste daarvan worden de aanvallers waar de rest wordt verdeeld over de posities die hun het best liggen. Pas daarna kijkt men naar de keeper. De meeste keepers beginnen niet te keepen met het idee dat ze keeper willen worden, ze worden er neergezet of omdat ze de minste zijn of langste. Dat het winnen van de Gouden Bal door Neuer zou kunnen uitdraaien op een nieuwe trend zou prachtig zijn, want ik sta aan je kant dat keepers oneerlijk weinig erkenning krijgen.

Dan kijken we naar de regels. Je moet er een meer scoren dan tegenkrijgen om te winnen. Dat betekent dat maar natuurlijk de aanvallers de moeilijkste en belangrijkste rol vertolken van iedereen. De druk dat jij het doelpunt moet maken(waar de rest van het team ook op vertrouwd)en het intuïtief voetballen wordt vaak niet gevenaard door andere veldspelers, op zeer goede middenvelders na. We weten allemaal dat aanvallen moeilijker is dan verdedigen, niet alleen in voetbal, maar met vrijwel alles in de wereld.

Vandaar dat verdedigers, middenvelders en keepers de gehele wedstrijd puur tegenhouden of ondersteuning bieden aan aanvallers in een dienende rol.

En als je in een dienende rol speelt ben je vrij logisch gezien vaak ook niet degene waar het om draait.

En het draait om scoren. Keepers stoppen ballen in de hoop dat een aanvaller daarna scoort. Daarom zal voor mij altijd bij voorbaat een keeper geen kanshebver zijn tenzij Neuer vrije trappen begint te scoren.

2 december 2014 om 03:53

@ Larsboy

Dat over de nationaliteiten was ook niet richting jou bedoeld maar meer in over het algemeen gezien.

En natuurlijk wil iedereen scoren bij de E-tjes en F-jes. Als ik een balletje aan mijn neefje van 3 geef vindt hij het ook prachtig als hij hem tussen de palen rolt. Maar dat betekend echt niet dat elk kind het liefst aanvaller wil zijn/worden. Als je beetje volwassener wordt krijg je ook een eigen visie en begin je er anders over te denken. Er kunnen best kinderen zijn die juist het lezen van een het spel, en de ballen perfect klaar leggen geweldig vinden.

Verder ben ik het ook echt niet eens met jou mening dat aanvallers de moeilijkste en belangrijkste rol vertolken van iedereen. Als je tegen een aanvallend sterk team speelt dan hebben de verdedigers het toch juist behoorlijk lastig. Het is echt niet makkelijk om goed te anticiperen en op de juiste momenten in te grijpen. En wat doen de aanvallers in zo'n situatie?
Die doen in de meeste gevallen niet eens meer mee. De andere posities verrichten echt wel meer werkt dan de aanvallers over een gehele wedstrijd gezien. Echter wordt er (en dat bevestig jij hier ook min of meer) tegenwoordig alleen gekeken naar de goals. En dat is gewoon jammer.

Kijk om succes te boeken ben je van elkaar afhankelijk. De aanvallers zijn ook afhankelijk van de aanvoer die ze krijgen, de verdediging van de steun op het middenveld, keeper van de verdediging en als die niet op let sta je er alleen voor. En als je dan de ballen pakt en ook meer dan een handvol ongelofelijke reddingen maakt. Mag je wat mij betreft zo'n prijs in ontvangst nemen.

En naar mijn mening kun je never nooit één speler aanwijzen als de beste van ze allemaal. Ze moeten deze prijs gewoon afschaffen of verander dat je elke linie voorziet van een prijs.

Dan doe je in principe van niemand tekort. Maar op de huidige manier zeker wel.

2 december 2014 om 11:49

Nogmaals ahticiperen is duidelijk makkelijker dan creëeren. Dat moge duidelijk zijn. Vandaar dat er zo weinig soelers zijn die kunnen creëeren. Niet alleen in voetbal maar met vrijwel alles in anticiperen makkelijker. Jij zal waarschijnlijk geen aanvaller geweest zijn(of een goede). Anders zou je begrijpen hoe moeilijk het is als aanvaller.

Je ziet dat de kleinste ploegen de grootste op 0 doelpunten kunnen houden waar de kleinste ploegen zelf vrijwel onmogelijk kunnen scoren. Het is nou eenmaal makkelijker om achteruit te lopen. Chelsea won er zelfs een CL mee, met een in verhouding veel mindere selectie.

Als verdediger krijg je rugdekking, als aanvaller krijg je te maken met rugdekking en met wat pech een middenveldee.

Voor de rest ben ik het met je eens over de prijzenverdeling. Ik vraag me alleen af of je het met me eens bent dat zolang er niks veranderd het duidekijk moge zijn dat aanvallers bij voorbaat meer voordeel hebben om te winnen.

Beetje onzin om te roepen een duitser moet winnen omdat zij het wk hebben gewonnen. Toen Spanje het wk won werd er ook geen spanjaard de winnaar (iniesta of Xavi had het dan wel mogen winnen) en werd Messi gewoon winnaar. Terwijl zo wel Iniesta als Xavi net zoveel club prijzen hadden gewonnen dat jaar als Messi inclusief een wk beker en toch werden zij het toch niet.

Dus om nu te zeggen ja een duitser moet winnen vanwege het wk is ook onzin.

Het hoort gewoon tussen Messi en Ronaldo te gaan, zuur voor Neuer, maar als beste keeper van de wereld kan je nog niet tippen aan de 2 beste spelers van deze generatie (wellicht de 2 beste aller tijden) en die er ver boven de rest uitsteken.

1 december 2014 om 18:55

Dat was ook één van de jaren dat Messi de prijs onterecht won.

Toen moest de prijs naar Xavi of Iniesta gaan want zij hadden een super groot deel in het succes van Spanje, en hebben voor Barcelona echt niet slechter gepresteerd dan Messi. Xavi speelde zo goed, maarjah het werd niet uitgedrukt in doelpunten op het scorebord.

Dat is tegenwoordig (en ik betreur het zeer) het enige waar er tegenwoordig naar wordt gekeken. Goals en assist meer argumenten worden in zo'n discussies niet gebruikt.

Er zijn (voordat men het verkeerd opvat ik ben een Ronaldo fan) meer dan een handvol spelers die het spel beter lezen en spelen dan Ronaldo. Daar moet men gewoon eerlijk in zijn. Maar voor die spelers ontbreken zo'n +/- 50 goals. per seizoen om in de ogen van de kortzichtige persoenen een rol te spelen.

1 december 2014 om 21:11

Ja klopt, ben het helemaal met je eens. Xavi verdiende minimaal 1x om het te winnen met zijn spel inzicht en perfecte pass. Ik denk dat hij 1 van de meest inzichtelijke speler ooit is. En ik betreur het zeer dat zo een geniale middenvelder niet 1x heeft gewonnen, terwijl die misschien wel het grootste aandeel had in Barca (In de Pep tijd) en het Spanje.

En hoe compleet Ronaldo ook is en hoeveel talent Messi ook heeft, het spelletje lezen en er naar handelen zijn er inderdaad een aantal die het beter doen, maar totaal ondersneeuwt worden aan het feit dat iedereen let op goals, maar niet wat er voor af ging aan de opbouw.

2 december 2014 om 10:05

Ik ben het eigenlijk met je eens. Messi of Ronaldo moeten hem altijd winnen. Al vind ik Messi niet perse een kandidaat dit jaar. Maar als je dan zijn statistieken bekijkt daar kan geen enkele Duitser aan typen. En dan kan je enkel de gouden bal krijgen omdat Duitsland het WK won? Wat belachelijk zeg. Het gaat trouwens niet over prijzen pakken wel over individuele prestaties en daarin was Ronaldo dit jaar veruit de beste. En over het wk daar heb je gelijk, dan had een Spanjaard ook moeten winnen want die beheersten de wereld

die gehypte neuer hoort echt niet thuis in de top drie, lachwekkend. door die hele hype om hem zit hij erbij. paar ballen die recht op hem afkwamen en hij zit gelijk bij de top drie.

ik vind hem maar tikkeltje overschat, alleen door zijn uitkomen wat onnodig is en voor paniek zorgt wordt hij ook zo groot gemaakt. in de c.l was neuer zwak, en in zwakke de bundesliga krijgt hij nooit iets te doen.

Wanneer schafte ze deze prijs af, een voetballer kun je niet vergelijken met een keeper. Als je het eerlijk zou doen, dan zou ik voor elke positie in het veld een prijs uitreiken. Zo lijkt mij dan de concurrentie het eerlijkste.

Ik vind het leuk voor Neuer, maar Robben verdient het naar mijn mening meer. Neuer is natuurlijk een geweldige keeper, maar het is niet zo dat hij een aantal wedstrijden heeft gehad waarbij hij zich onderscheidde door ontzettend veel wereldreddingen. Hij heeft geen belangrijke pingels gepakt of dat soort zaken.

Dat iedereen het raar vind dat Messi er bij staat, slaat overigens nergens op. Voor Messi had hij een ander seizoen, voor ieder ander een weergaloos seizoen. Het zegt genoeg dat iedereen hem matig vindt als hij maar een stuk of 50 goals maakt.

Gefeliciteerd Cristiano.

1 december 2014 om 18:52

Als hij hem niet wind, lach ik mij de ballen uit mijn broek. Mogen duidelijk zijn wie hem gaat winnen Cristiano Ronaldo.

Bastian Schweinsteiger wat een held in de WK finale kwam als een bokser na 20 ronden ko van het veld. Had een half jaar nodig om te herstellen maar wel wereldkampioen, wat een mentaliteit en wat speelde hij goed.

Terecht. Denk dat Ronaldo m weer wint, Neuer tweede, Messi derde

Simeone verdiend sowieso die trainersprijs!

wel raar dat Sergio Ramos er niet bij is want hij had een hele belangenrijke rol vorig seizoen hij scoorde 2x tegen Bayernmunchen in de Allianz Arena en hij heeft in de Finale van de Champions League de belangenrijkste goal ooit in de geschiedenis voor Realmadrid gescoort tegen Atletico Madrid.

1 Ronaldo
2 Sergio Ramos
3 Messi

Wat ik echt zielig vind is dat veel mensen zeggen dat Neuer het verdient, puur omdat ze Ronaldo niet mogen, afgunst dus. Of dat er nog serieus mensen zijn die vinden dat Messi het verdient, nog een grotere grap. Mensen, Neuer heeft een geweldig seizoen gekeept, by far de beste keeper van het afgelopen seizen en Messi heeft ook een leuk seizoen gevoetbald. Maar wat Ronaldo heeft laten zien, was gewoon abnormaal. Dus als ik eerlijk ben en dit zeg ik niet als een Madridista maar als een voetballiefhebber, verdient Ronaldo de Ballon D'Or. Messi een leuke tweede plaats en Neuer komt daarna.

Stem op basis van het jaar 2014 en niet uit haat of afgunst

Hala Madrid

1 december 2014 om 19:30

Ik probeer dit te begrijpen maar het lukt me niet echt..

Als iemand nou oprecht vindt dat Neuer de beste was in 2014 en dat hier zegt is hij dus volgens jou gelijk een Ronaldo hater?

Niemand kan echt aantonen dat Ronaldo daadwerkelijk beter was dan Neuer. Het is een beetje en kut situatie want het zijn niet 2 aanvallers die je dan op goals/assists af kan rekenen.

Maar iedereen kan een stukje schrijven zoals jij dat doet en zeggen dat de mensen die Neuer zeggen het doet uit afgunst tegen Messi.. En iedereen kan net zo makkelijk ook zeggen dat degene die Ronaldo of Messi zeggen het doen uit afgunst en haat tegen Neuer.

Dit begint langzaam maar zeker kindercrèche niveau (of zelfs lager) te worden.

1 december 2014 om 19:45



1 december 2014 om 19:45

Acalinho,

je kan zeggen wat je wilt maar geloof het of niet, zeker 7/10 mensen die vinden dat Neuer het verdient doen dat puur uit afgunst. Maar zoals je al zegt, kan je Ronaldo niet vergelijken met Neuer, maar wat je wel kunt is even flashback naar de wedstrijd Real Bayern in de Champions League....en je kan me niet wijs maken dat Messi het boven Ronaldo verdient dit jaar??

1 december 2014 om 20:43

@ The Hated One!

Ja natuurlijk, ik snap dat als een Barca supporter nu Neuer roept, jij zou denken dat het gelijk uit afgunst komt. Maar het is bij lange na niet altijd zo. Echter wordt dat hier gelijk als "haat" neergezet.

En ja net zo makkelijk als dat ik een flashback naar de wedstrijd Real - Bayern kan maken kan ik ook een andere flashback maken. Naar bijvoorbeeld de wedstrijd Duitsland - Portugal op het WK. Dus dat kun je ok gelijk tegen elkaar afstrepen. Maar die flashbacks kunnen eigenlijk de prullenbak in.

Neuer speelde ook wedstrijden waarin het gewoon niet goed liep. Maar zo had een Ronaldo ook meer dan genoeg wedstrijden waarin hij het compleet af liet weten.

En wat Messi betreft... Nee, hij verdient het in mijn ogen niet, omdat ik van mening ben dat hij die prijs ook minstens 1x onterecht heeft gewonnen. Maar eerlijk is eerlijk, ondanks dat Messi het in het afgelopen jaar (voor zijn doen) vaak af liet weten heeft hij alles behalve slechte statistieken. En als je op statistieken af gaat tja? Dan is alles mogelijk.

wat een onzin weer. messi draait qua voetballend niveau misschien wel zijn slechtste prof jaar ooit en hij is dit jaar door ronaldo, robben, neuer, kroos, en di maria toch zeker voor bij gestreefd. in mijn ogen hoort hij ook zeker niet in de top 3 thuis dit kalender jaar. hij heeft wel eens waar wel gescoord maar daar is al een andere prijs voor en voetballend was het dit jaar gewoon niet goed genoeg voor de top 3. maar hij is de afgelopen maand wel weer beter aan het voetballen en als hij deze lijn doortrekt dan hoort hij er volgend jaar weer helemaal bij.

Als liefhebber van Barca en Messi vind ik het niet kunnen dat Messi bij de beste 3 zit. Mijn top 3:

1. Robben. Sterk bij zowel Bayern en Oranje op het wk.
2. Ronaldo. Sterk bij Real, minder bij Portugal.
3. Di Maria. Sterk bij Real en ManU. Goed bij Argentinie.

Neuer is een topkeeper, maar hoort niet in dit rijtje thuis. Goede reddingen, maar echt niet beslissend.

Ongelooflijk hoe mensen Messi alleen maar kunnen vergelijken met zijn beste jaren en hem niet juist tegenover de anderen kunnen vergelijken.

Messi is betrokken geweest bij 73 doelpunten (52 doelpunten, 21 assists). Dat is verreweg meer dan iedereen behalve Cristiano (74 - 55 doelpunten, 19 assists). En dat is dan een 'slecht jaar'.
Hoe dan ook een waardeloze prijs. Onduidelijke criteria, een waardeloos tijdsbestek (waarom in vredesnaam een kalenderjaar?) en een vreselijk politiek spelletje op de achtergrond met als dieptepunt het verlengen van de stemperiode vorig seizoen net na Blatter's toneelstukje.

1 december 2014 om 20:24

-

dat wordt een makkie voor Neuer. Kunnen ze niet omheen.

Dit is balen, zeg. Ik had er echt op gerekend dat Robben de laatste drie wel zou halen. Dat hij niet genomineerd is al één ding, maar dat Messi en Neuer er dan voor in de plaats komen, vind ik al helemaal niet kunnen. Kan iemand mij uitleggen waarom Neuer ineens zo extreem overhyped wordt dit jaar. Oké, hij is wereldkampioen geworden en hij draait een topjaar met Bayern München, maar volgens mij heeft hij hier zelf niet zo'n heel gek grote aandeel gehad, of wel? Wat heeft Neuer dit jaar gedaan wat een Sergio Ramos bijvoorbeeld niet deed in 2012 (Europees kampioen en landskampioen)? Toen hoorde ik niemand roepen dat Ramos de beste speler ter wereld is.

Had het heel mooi gevonden als robben was genomineerd bij deze 3. Het was ook zeker niet onterecht geweest. Na zo een goed seizoen met bayern en nog een beter WK met nl had hij hier niet mistaan. Het is logisch dat messi en ronaldo zijn genomineerd. Dus ging de 3e genomineerde naar robben of neuer. Mooi voor neuer dat hij hier is gekozen en ook zeker niet onterecht. Ondanks dat hij een keeper is toch genomineerd en dat zegt genoeg over hem, misschien wel de beste keeper aller tijden. De vraag is alleen wie was belangrijker afgelopen jaar voor bayern. Robben of neuer? Robben met zijn goals en assists misschien iets belangrijker maar neuer met zijn vele belangrijke reddingen ook onmisbaar. Neuer heeft een WK gewonnen en misschien dat dat ook wel een beetje de doorslag gaf. Ben benieuwd wie m gaat winnen. Voor mij is messi ongetwijfeld beter dan CR7 maar afgelopen jaar viel dat wel mee. Op het WK waren ze allebei niet top maar messi wel beter. Om te vergelijken tussen een speler en keeper is moeilijk. Ben benieuwd wie gaat winnen.

Ik had liever Robben voor Neuer gehad. Messi en CR7 horen beide in de top 3!
Messi: Goals: 52; Assists: 21; 62 Wedstrijden
Ronaldo: Goals: 55; Assists 19; 55 Wedstrijden
Beide hun stats zijn gewoon onwerkelijk. Messi die in zijn "mindere jaren" nog steeds zoveel goals scoort en zoveel assists geeft. Ronaldo die een Geweldig jaar speelt en ongelofelijk veel scoort.
Ik vind dat Ronaldo hem mag winnen want zijn stats zijn vind ik toch net wat overtuigender.

1 december 2014 om 20:44

1 december 2014 om 20:53

Hoezo maniertjes en arrogant, ken je Ronaldo persoonlijk. Mensen die hem kennen zeggen dat hij helemaal niet arrogant en. Het is juist een nederig lolbroek.

Ik zie 57 zegt Ronaldo..
Kan niet geloven dat de hele wereld verdeelt is over de Messi Ronaldo kwestie..
Het is toch overduidelijk dat Messi en natuur talent is een dat hij de enige is die in de buurt van Maradona komt ( overtreft) . Het is eigenlijk een belediging voor het voetbal om Ronaldo naast Messi te plaatsen!
Er is geen een grote voetballer of coach, actief of non actief die Ronaldo beter vindt dan Messi! Geen een voetballervan de huidige generatie vindt dat!
Wat zegt dat???
Dat zegt dat Ronaldo vooral door mensen zonder voetbal kennis naast Messi wordt gezet. Media mensen zijn vaak ook dat soort mensen. Ronaldo is zo goed geworden alleen door zijn eigen ego. Niets anders. Een narcist.. Bescheidenheid siert de mens!

1 december 2014 om 20:23

Toch vind ik Ancelotti een hele goede (grote) coach hoor!
Wat maakt het uit je een goede voetballer bent geworden. Je bent het en dat is het enige wat mij uitmaakt

Ik zie 57 zegt Ronaldo..
Kan niet geloven dat de hele wereld verdeelt is over de Messi Ronaldo kwestie..
Het is toch overduidelijk dat Messi en natuur talent is een dat hij de enige is die in de buurt van Maradona komt ( overtreft) . Het is eigenlijk een belediging voor het voetbal om Ronaldo naast Messi te plaatsen!
Er is geen een grote voetballer of coach, actief of non actief die Ronaldo beter vindt dan Messi! Geen een voetballervan de huidige generatie vindt dat!
Wat zegt dat???
Dat zegt dat Ronaldo vooral door mensen zonder voetbal kennis naast Messi wordt gezet. Media mensen zijn vaak ook dat soort mensen. Ronaldo is zo goed geworden alleen door zijn eigen ego. Niets anders. Een narcist.. Bescheidenheid siert de mens!

1 december 2014 om 21:31

Haha wat een onzin lees ik toch allemaal van jou, goed geworden door zijn ego, de grootste bulshit die ik lees, als Ronaldo geen talent had dan had hij kunnen doen wat hij wilt, dan zou hij nooit de beste speler van de wereld worden. Hoezo belediging voor het voetbal, wat een grote onzin. Ronaldo is ook gewoon beter. Ronaldo is ook een natuur talent, maar mensen praten elkaar dom na, dan krijg je dat. Alsof Messi helemaal niet hard traint, anders zou die nooit aan de top zijn geweest.

1 december 2014 om 22:11

Hij praat alsof Ronaldo niks kan hahah en Messi god is.
Maar hij zegt niet alles verkeerd ^^. Beiden werken hard anders komen ze niet zo ver. Maar Messi heeft toch meer talent dan Ronaldo. Ronaldo heeft natuurlijk ook buitengewoon veel talent maar niet zoveel als Messi. echter wat Ronaldo minder heeft in talent maakt hij weer goed met zijn 1000000% inzet die hij altijd elke wedstrijd heeft. Dat in zich zelf is denk ook een ongekend talent waar veel spelers van kunnen leren.

1 december 2014 om 22:57

Ik bedoel niet dat Ronaldo een belediging is. Ik bedoel dat het beweren dat hij even goed of vetter dan Messi is een belediging is.

1 december 2014 om 23:02

Niks belediging, het is een feit dat Ronaldo beter is.

1 december 2014 om 23:08

Zie je dan niet de tekortkomingen bij Ronaldo of zo?? Qua inzicht? Obvious!

Ik zie 57 zegt Ronaldo..
Kan niet geloven dat de hele wereld verdeelt is over de Messi Ronaldo kwestie..
Het is toch overduidelijk dat Messi en natuur talent is een dat hij de enige is die in de buurt van Maradona komt ( overtreft) . Het is eigenlijk een belediging voor het voetbal om Ronaldo naast Messi te plaatsen!
Er is geen een grote voetballer of coach, actief of non actief die Ronaldo beter vindt dan Messi! Geen een voetballervan de huidige generatie vindt dat!
Wat zegt dat???
Dat zegt dat Ronaldo vooral door mensen zonder voetbal kennis naast Messi wordt gezet. Media mensen zijn vaak ook dat soort mensen. Ronaldo is zo goed geworden alleen door zijn eigen ego. Niets anders. Een narcist.. Bescheidenheid siert de mens!

1 december 2014 om 20:26

Excuses, ik dacht dat de nieuwste berichten boven waren, maar het bleek doorscrollen

1 december 2014 om 23:08

Genoeg mensen zeggen dat. Duidelijk een Messi lover.

2 december 2014 om 10:17

Geeeuw

Messi 4 the win, i mean 5

Naar mijn mening zal Ronaldo hem voor de derde keer winnen. Want wat hij afgelopen en dit seizoen heeft gepresteerd is werkelijk waar fenomenaal te noemen. Zowel individueel als clubverband was hij degene die boven de anderen uitstak!

Waardeloos keeper bij de shortlist. Eerder robben erin doen doet het goed bij munchen bij nederland overall

2 december 2014 om 10:08

Keepers moet je niet onderschatten.

In mijn ogen was er van al de vooraf genoemde spelers maar 1 die dit jaar recht heeft op deze prijs. Die persoon is Ronaldo. Hij mag dan geen best WK hebben gehad maar hij zorgde er wel persoonlijk voor dat Portugal aan het WK deelnam. Heeft weer een buiten gewoon top jaar gedraaid.

Messi was ook weer goed dit jaar maar wel met ups en downs.
Waar hij onbegrijpelijk de beste speler van het WK was is nog niet genoeg voor het winnen van deze prijs.

Dat Neuer hier in staat vind ik nog niet zo vreemd.
Heeft dit jaar toch uitstekend gedaan en is net als Messi en Ronaldo als veld speler buitenaards in de goal. Echter tegelijkertijd kan ik me weer gigantisch irriteren aan die Fifa mensen. "maar er gaan stemmen op om dit jaar een Duitser de prijs toe te kennen. De nationale ploeg van Duitsland werd wereldkampioen en Bayern München was ongenaakbaar in de Bundesliga" Het is een individuele prijs voor beste speler van het jaar. Daar hebben team prestatie helemaal niks mee te maken. Wat nog erger is, is het feit dat de Fifa gaat promoten dat een Duitser moet winnen.. Lekker bezig weer, beetje 1 van de kandidaten promoten waar je eigenlijk neutraal hoort te zijn.

Zlatan weer niet

Dat neuer in de top 23 staat kan ik enigzins begrijpen.
Maar in de top 3?
Nee dat niet...

Met alle respect voor Verhoeven maar met Verhoeven op doel zou bayern ook kampioen van de (lees) Bundesliga worden.

Mijn persoonlijke top 3:

1. Robben
2. Ronaldo
3. Kroos

2 december 2014 om 08:22

Messi op 1 grapjas

2 december 2014 om 10:07

Shut up, fanboy.

Belachelijk dat een keeper wordt genomineerd. Iemand die voor 85% met zn handen werkt kan je niet vergelijken met de voetballers. Daarnaast ben ik t met vele oneens wat betreft het kijken naar andere linies. Tuurlijk zijn alle posities belangrijk, maar zonder goals win je nooit. Laten Messi en vooral Ronaldo nou enorm veel goals hebben gemaakt. Daarbij had Robben bij deze 3 moeten zitten als je kijkt hoe beslissend de man is geweest.

Ik heb lang niet meer hier op VZ gereageerd, maar wat mij opvalt is echt dat er zoveel CR fans zijn die gewoon compleet de realiteit verliezen. Zijn Champions Leugue goals waren eigenlijk al geteld voor de vorige Ballon d or. Wat heeft deze man betekent voor zijn ploeg in de aller belangrijkste voetbaltoernooi in de wereld dat 1x in de 4 jaar voor komt? Niks nada. Robben Messi Neuer Muller alle 4 zijn zeer belangrijk geweest voor hun team vooral Robben eigenlijk. Ik vind dat de prijs naar een van deze 4 moest en aangezien Robben en Muller er niet bij is 1 van de 2.

2 december 2014 om 10:16

Een seizoen wordt een heel jaar gespeeld geen 7 wedstrijden op een WK. Ga maar eens nakijken hoe dat jaar verlopen is want blijkbaar volg je het dan ook niet. Het is een individuele prijs

2 december 2014 om 18:14

Wat praat jij allemaal dat ik het niet volg, ik ken en speel het voetbal beter dan jij ooit in je leven hebt gedaan. Als je echt een voetbalkenner bent dan weet je dat het WK voor ieder vvoetballer het hoogst haalbare is dat is de Big Throne als je die hebt gewonnen dan behoor je tot de besten en JAH het zijn 7 Belangrijkste wedstrijden in hun leven.

Daarom is het jaar eigenlijk waarin het WK is ( normaal gezien ) beslissend voor de Ballon d or . Die steeds eigenlijk belachelijker wordt door de jaren heen, vooral vorige met die verlenging van Blattie.

3 december 2014 om 09:22

Jij hebt de voetbalkennis wel kerel. Dus Ibrahimovic, Bale, Ronaldo,... kunnen nooit een gouden bal winnen omdat hun land te zwak is voor het WK. Sterk, en dit is een individuele prijs geen teamprestatie zoals de mooie prestatie van Duitsland. Jij hebt er inderdaad veel verstand van zeker

Noem 1 grote voetballer van nu of van vroeger die beweert dat Ronaldo een betere voetballer is dan Messi.
Noem eeeeeeentje AUB AUB AUB

1 december 2014 om 23:34

Wie ? Wat? Shut the up

2 december 2014 om 11:37

Pepe

waarom is er niet gewoon een ballon d'or voor voetballers en voor keepers..
slaat nergens op dat neuer kans maakt op de prijs voor beste voetballer, speelt in het beste team (zowel bij club als land) en heeft vaak weinig te doen.
het is niet dat hij elke wedstrijd weer ff de punten redt voor bayern.

Ik vind sowieso dat Messi er niet tussen hoort. Er waren andere spelers die een beter seizoen draaide, zoals Robben en Ibrahimovic bijvoorbeeld. En volgens mij gaat het om de speler die het beste was in 2014???

Natuurlijk zijn die fantastische spelers. Maar wordt dit hele gedoe niet teveel beinvloed door de sponsors van deze spelers. Zo maar een gedachten hoor....

Messi kan er zelf niet aan doen maar waarom wordt hij steeds gepamperd door de Fifa.

2 december 2014 om 09:44

Toch heeft hij op CR7 na de beste stats van de wereld dit jaar. Niet zo gek toch dat hij wordt geselecteerd voor Ballon d'or?

2 december 2014 om 10:02

Ja weet ik wel, maar vond jij hem de beste op het wk? Dan was belachelijk Deze nominatie kan wel door zijn statistieken maar hij wordt gepamperd door de Fifa vind ik. Dat is niet de verantwoordelijkheid van Messi .

Steeds enkel dat WK vind ik belachelijk het gaat over een heel jaar. En daarin zijn Messi en Ronaldo gewoon uitzonderlijk. En wat over fysieke kwalen. Met alle respect Neuer heeft minder fysieke inspanning dan Ronaldo en Messi. En als deze 2 grootmachten na een seizoen waar ze Elke !!! wedstrijd top zijn en doelpunten maken een minder wk spelen SO What. Ronaldo was topschutter in la liga, verbrak het cl record 17 goals, won de copa. Hij moet hem krijgen net zoals Messi hem kreeg bij het verbreken van records. Als Neuer hem krijgt (geweldige doelman) doe je spelers als Buffon en Casillas tekort die nog beter waren als Neuer

2 december 2014 om 14:12

"als Neuer hem krijgt (geweldige doelman) doe je spelers als Buffon en Casillas tekort die nog beter waren als Neuer"

Dat is echt de het meest belachelijk argument waarom Neuer hem niet zo mogen krijgen.
Buffon en Kahn waren zo veel ik weet de enige 2 die na jaren de top 3 hadden gehaald. Neuer mag daar nu ook bij aansluiten en dat is echt niet voor niets. Als hij niet zo goed was stond hij daar echt niet. En dat andere keepers in het verleden niet werden genomineerd wil ook wat zeggen. Misschien is Neuer gewoon beter dan Iker ooit was? Het is heel goed mogelijk hoor.

Verder zeg je, dat je het belachelijk vindt dat het WK wordt genoemd omdat het toch over een heel jaar gaat. Maar vervolgens kom je onder met argumenten in het voordeel van Ronaldo (en jij ben niet de enige) dat hij topscorer werd van de CL en La Liga. Maar jij snapt toch wel dat die topscorer titels niet!!! over een heel jaar gaan? Dus in hoe verre zijn die topscorer titels relevant?

Verder is het ook dikke onzin dat Ronaldo en Messi zoals jij zegt "elke !!!" wedstrijd top waren. Beide hadden in de tweede helft van het afgelopen seizoen ook echt een handvol wedstrijden waarin ze (voor hun doen) belachelijk slecht presteerden.

2 december 2014 om 14:39

Dat jij steeds voor Neuer opkomt weten we al langer. Hij is een geweldige doelman maar echt niet beter dan Casillas of Buffon. Of sinds wanneer ben je voetbal beginnen volgen? Die hebben een uitzonderlijke staat van dienst. Dat wil zeggen presteren over een hele lange periode. Ik heb Casillas weten beginnen op zijn 19de en een wk en 3 ek's gewonnen Dus waar heb heb je het over. Jij kijkt waarschijnlijk naar het laatste jaar. En Ronaldo was uitzonderlijk goed en het niveau dat Messi en Ronaldo een gans jaar halen deden weinigen hun voor. Dus ja het moet tussen deze 2 gaan, en nee Neuer moet hem niet hebben dan eerder een veldspeler van Duitsland of Bayern. Over Ronaldo hij verbrak het record in de champions league werd topscorer evenaarde net als Messi het record van Raul. En ga maar verder.c Het zou je sieren door gewoon te zeggen dat Ronaldo hem verdient, en Neuer is een geweldige doelman maar voor de gouden bal gaat wat ver. En ik vind Courtois bepalender geweest bij Atletico dan Neuer bij bayern maar dat is persoonlijk

2 december 2014 om 15:31

@ nerazzurri9

Goed jij praat weer over topscorer hier topscorer daar.. terwijl je aangeeft dat de prijs over 1 heel jaar gaat. Dus jij spreekt jezelf wederom tegen.

Nu kom je met het evenaren van het record van Raul... Waarom kreeg Raul geen Gouden Bal toen hij dat record op heeft gezet? Snap je dat sommigen dingen hoe mooi ze ook zijn gewoon niet relevant zijn?

Verder om op Neuer terug te komen. Ik zeg nergens dat hij het verdient, wat ik persoonlijk denk is dat niemand het verdient. Er zijn simpelweg te veel goede spelers die belangrijk zijn voor hun teams en die gewoon schitterend hebben gepresteerd. In een teamsport kun je niet 1 speler aanwijzen en hem boven alles en iedereen plaatsen.

Maar ik vind het behoorlijk irritant dat de prestaties van Neuer gewoon constant omlaag worden gepraat. Met argumenten die helemaal nergens over gaan. Zoals ik al zei, hij staat niet voor niets aan de top van de wereld. Het is ook niet voor niets dat de hele wereld alleen maar lof heeft over hem. Net zoals wij Iker op jonge leeftijd geweldige dingen hebben zien doen. Zag ik Neuer ook op jonge leeftijd beginnen, en gewoon uitstekende prestaties leveren bij Schalke met een flut verdediging voor hem. Toen wisten mensen niet eens wie hij was. Nog hebben mensen die nu over hem praten hem destijds gevolgd.

Jij zegt hier hoe Iker een WK en 3 Ek's (het waren er 2) won. Natuurlijk had hij geweldige reddingen. Maar speelde Spanje toen als collectief gewoon niet super sterk? Als we het over Neuer en WK winst hebben zeggen we gelijk.. Ja, Duitsland was als collectief gewoon sterk.

Het wordt tijd dat mensen ophouden met die belachelijk onzin.

En wat Ronaldo betreft.. Hij is zonder meer mijn favoriete speler. Of hij de Gouden Bal nu wint of niet. Daar zal never nooit iets aan veranderen. Maar ik ga niet zoals *bijna) iedereen hier doet blind zitten reageren en never nooit zijn zwaktepunten aanspreken.

Als men 100 eerlijk is dan moet men gewoon toe geven dat er veel meer voetballers zijn die qua spel gewoon een paar klassen beter zijn dan Ronaldo.

Ohja, en ik vind Neuer veel beter dan Courtois. De Belgen worden tegenwoordig bijna allemaal behoorlijk overschat/gehyped. Maar dan is dan een persoonlijk mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren