Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Botteghin zal absoluut niet misstaan bij een Ajax, Feyenoord of PSV’

Laatste update:

FC Groningen wist zondag te verrassen, door in Enschede te winnen van FC Twente (1-2). De doelpunten in de ploeg van trainer Erwin van de Looi werden gemaakt door Michael de Leeuw en Tjaronn Chery, maar in de defensie van de gasten speelde ook Eric Botteghin een goede wedstrijd.

/

De Braziliaan verruilde zijn vaderland in januari 2007 voor PEC Zwolle, en na twee seizoenen bij NAC Breda kwam hij anderhalf jaar geleden bij Groningen terecht. Botteghin is daar een vaste waarde en heeft zijn plafond nog niet bereikt, vermoedt voormalig Groningen-voetballer Paul Matthijs in gesprek met RTV Noord. “Zoals Botteghin tegen Twente speelt, kan hij een stap hogerop”, vindt Matthijs.

“Met niet te veel ruimte in zijn rug kan hij duels aangaan”, weet de oud-middenvelder, die wel een kritische noot plaatst. “Soms is hij aan de bal nog twijfelachtig.” Groningen-watcher Elwin Baas is er niettemin van overtuigd dat de 27-jarige mandekker mee zou kunnen in de top van de Eredivisie. “Botteghin zal absoluut niet misstaan bij een Ajax, Feyenoord of PSV”, meent de journalist.

Denk je ook dat Eric Botteghin mee zou kunnen in de Nederlandse top?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hele goede verdediger, komt ook altijd erg goed naar voren in statistieken (cattenacio). Maar is wel iemand die het best is als het team terug getrokken staat. Met de verdediging op de middenlijn spelen is toch wel even iets anders, vraag me af of hij dat ook kan.

1 december 2014 om 11:53

Tegen wedstrijden zoals salzburg of ado waar geknokt moet worden heb ik hem er toch wel graag bij hoor

1 december 2014 om 11:59

Precies, met ruimte in de rug is hij kwetsbaar. Met name bij Ajax is dat een erg groot probleem.

1 december 2014 om 12:31

Wat een onzin. Botteghin is heel compleet. Heeft jaren bij zwolle gespeeld en deed het uitstekend met ruimte in de rug. Sterker nog hij kan prima opbouwen ook nog. Daarnaast zal hij positioneel niet altijd perfect staan maar hij heeft gif van een echte verdediger. Daar houd ik van. Als PSV zijne had ik het wel aangedurfd met eric.

1 december 2014 om 12:38

Zijn opbouwende kwaliteiten zijn in twee seizoenen Groningen enorm verbeterd. In het begin vond ik hem nog twijfelachtig en slordig in zijn passing, maar tegenwoordig ziet hij het spel een stuk beter. Over zijn verdedigende kwaliteiten hoef je denk ik niet eens te beginnen. Op dit moment een van de beste (wellicht zelfs wel dé beste) verdedigers van de Eredivisie. Wint bijna al zijn duels, verdedigt strak op de man, is gevaarlijk in de lucht en met name dit seizoen een stuk rustiger aan de bal.

1 december 2014 om 14:14

Sowieso niet de beste, naar mijn mening is dat toch kongolo of verbeek

1 december 2014 om 14:14

Van beek*

1 december 2014 om 13:01

@ Mattijs

Het is werkelijk waar onbegrijpelijk dat clubs als Feyenoord en PSV niet aan die jongen gedacht hebben afgelopen zomer. Vorig jaar was hij al met afstand de beste en meest constante speler van Groningen en dit jaar steekt hij er weer met kop en schouders boven uit.

Tijdens de zomer met het aantrekken van Boulahrouz en het wachten op Rekik heb ik vele malen gepleit voor het aantrekken van Botteghin door Feyenoord en Psv. En door beide supportersgroepen werd ik afgemaakt. Hijw as niet goed genoeg etc. En moet je nu eens zien.

Onbegrijpelijk dat Marcel Brands deze jongen niet heeft gehaald maar met 2 huurlingen op de proppen komt. Onbegrijpelijk dat van Geel met Boulahrouz en Wilkshere op de proppen komt terwijl je met deze jongen 4 jaar vooruit kan. Blijkt maar weer dat de aanval en middenveld bij beide clubs belangrijker is.

1 december 2014 om 13:36

Ehhh Bergkamp Feyenoord heeft hem niet nodig,het is onbegrijpelijk dat Ajax hem niet heeft aangetrokken aangezien daar de verdediging bijna elke week blundert. Nu ben ik vrij positief over Ajax de laatste jaren maar de verdediging is echt jullie zwakke plek dus diegene die m het hardst had kunnen gebruiken vergeet je op te noemen

1 december 2014 om 13:46

Daar sluit ik me bij aan Feyforr.
De verdediging van Feyenoord staat goed en PSV heeft ook een stuk minder doelpunten tegen dit jaar.
Ajax daarentegen heeft de zwakste plek centraal achterin

1 december 2014 om 13:49

Dan zal ik je nog maar een keer afmaken: Hij is niet goed genoeg! Botteghin wisselt hele goede met extreem slechte wedstrijden af. Dat is bij de topclubs onacceptabel, en zeker als je al 27 bent en dus echt niet meer veel beter gaat worden.

Toen hij nog bij Zwolle speelde had ik ook echt het idee dat hij uiteindelijk de top van de eredivisie aan zou kunnen, maar in mijn ogen heeft hij zijn wisselvalligheid nooit uit zijn spel kunnen halen.

Met alle respect voor Botteghin, heb ik geen zin om als Feyenoorder elk weekend met samengeknepen billen te kijken op hij een goede of slechte dag heeft. Ik denk dat Groningen echt zijn top is, en daar is natuurlijk ook niets mis mee!

1 december 2014 om 13:56

@ Zwollywood038

Feitelijk onjuist. Botteghin was vorig seizoen statistisch de meest stabiele verdediger van de eredivisie. En ook dit seizoen draait hij gewoon boven in mee. Maar als Feyenoorder zijnde is dat natuurlijk lastig in te zien. Tenslotte ben je tevreden met een continu geblesseerde Boulahrouz die in 8 jaar tijd gemiddeld 13 wedstrijden gespeeld heeft. Of de 33 jarige Wilkshere. Of de 34 jarige Mathijsen.

Alsjeblieft, wanneer je serieus deze 3 prefereert boven Botteghin? Botteghin kan je nog 4 jaar mee vooruit. Vraagt minder salaris en is beter dan alle drie de heren.

Samen geknepen billen is het altijd wanneer Wilkshere, Mathijsen of Boulahrouz opgesteld staan.

1 december 2014 om 14:00

@ Feyroferr

Ajax had relatief weinig redenen om hem te halen. Afgelopen seizoen hadden ze een slechte start met 14 doelpunten in 11 wedstrijden. Om er vervolgens in de andere 20 wedstrijden er slechts 14 tegen te krijgen en de met afstand (9 doelpunten verschil) minst gepasseerde verdediging te hebben van Nl.

Feyenoord vorig jaar 40 doelpunten tegen, en dat was met de ervaring verdediging van Martins Indi + De Vrij + Janmaat. Nu halen ze Wilkshere, Boulahrouz en zitten ze nog steeds met Mathijsen. Denken dat je Botteghin niet had kunnen gebruiken ipv Boulahrouz is naief.

PSV kreeg vorig jaar 45 doelpunten tegen met het duo Rekik + Bruma. Veel te veel voor een topclub. En dus was een investering in de verdediging logisch. Maar Marcel Brands wacht tot 1 week voor het einde (na het begin van het seizoen) met het binnen halen van Rekik en Isimat. Terwijl Botteghin al 2 maanden voorbereiding mee had kunnen doen.

Dit seizoen is het dramatisch met sommige speler van Ajax. En ik ben de eerste om toe te geven dat Botteghin op dit moment beter is dan Moisander en bij Ajax niet zou mis staan. Maar als je bedenkt dat deze vorig jaar vrijwel niet passeerbaar waren is er nog wat voor te zeggen.

Zowel Feyenoord (boulahrouz) en PSV (rekik) hadden veel meer gehad aan Botteghin dan aan hun huidige spelers.

1 december 2014 om 14:17

Wilkshire speelt hartstikke goed. Toen boulahrouz moest spelen tegen Sevilla deed hij prima mee. Mathijssen zit op de bank en zat er al een paar jaar.
Bovendien is botteghin niet geschikt als rechtsback. Wat wilkshire wel is en boulah kan.

Zo constant is hij niet, in de kuip viel hij zwaar door de mand met als gevolg dat hij uit frustratie vermeer tegen zijn hoofd trapt

1 december 2014 om 14:51

Nou de huidige spelers vind ik persoonlijk goed genoeg,Boulah is transfervrij en Botteghin is toch al snel 3/4 m wat hij nou ook weer niet echt beter is dan Boulah dus in mijn ogen heeft Feyenoord dus 4m verdient. Ik snap dat Boulah best gevaarlijk was om aan te schaffen maar nu hij fit is gaat hij zijn waarde nog wel bewijzen. Ach wij hebben m niet nodig al denk jij misschien van wel ach iedereen zijn mening

2 december 2014 om 05:14

Hij speelde geweldig afgelopen wedstrijd maar ik heb ook nog enkele wedstrijden vers in het geheugen staan waar Botteghin toch effe wat minder presteerde. Ik vind hem iig wat wisselvallig. Kan absoluut geweldig voetballen/ verdedigen maar zover ik weet heeft hij ook wel eens een mindere dag waarin er veel fout gaat.

Ik denk dat de topclubs liever jongere verdedigers aantrekken waar meer restwaarde op zit.

1 december 2014 om 11:35

Zal geen verkeerde vervanger van moisander zijn denk ik

1 december 2014 om 11:52

@14fer14
Dat denk je dus verkeerd. Bij Ajax speelt hij wel met veel ruimte in zijn rug dus zal hij er keer op keer uitgelopen worden met alle gevolgen (tegendoelpunten) vandien.

1 december 2014 om 12:19

laat hem maar bij ons komen ipv rekik volgend jaar.

1 december 2014 om 13:02

@ PSV-1913

Afgelopen zomer was hij op te halen voor 2 miljoen. Maar dat interesseert Marcel Brands niet. Die wachtte tot de seizoensstart met wachten op Rekik en haalt ook nog een huurling bij Monaco vandaan. Deze jongen had PSV zo veel meer gebracht.

1 december 2014 om 13:09

Nico. Zo simpel gedacht. Alsof de huidige Ajax verdedigers met ruimte in hun rug kunnen verdedigen. Veltman en moisander doen dat beiden zeer slecht. Eric is sowieso niet minder dan
die 2. Daarnaast kan hij wel degelijk met ruimte in zijn rug verdedigen. Deed hij toch ook @ Zwolle ? Ik zei het al eerder, Eric is gewoon 1 van de
Betere verdediger in de ED. Daar hoort geen enkele Ajacied in mijn ogen bij.

1 december 2014 om 13:41

Onzin. Met veel ruimte in de rug spelen, wil niet zeggen dat je continu sprintduels moet aangaan. Je moet gewoon slimmer positioneren. Dat is aan te leren.

1 december 2014 om 14:40

Heb ik beweerd dat de huidige verdedigers wel goed zijn? Nee zeker niet. Hij s zeker een goede verdediger maar minder geschikt om te spelen met veel ruimte achter zich omdat hij niet snel genoeg is. Meer zeg ik niet.

1 december 2014 om 11:40

En dat is nou juist de fout. Het gaat om kwaliteit. Als Botteghin beter is, presteert een team beter, dus worden die gasten meer waard. Daarbij gaan jonge ventjes van hem leren. Ik vind het maar niks die jonge ploegjes.

1 december 2014 om 12:02

Het gaat om balans. Alleen jonge spelers (hoe veel talent dan ook) werkt nooit. Je hebt altijd een paar meer ervaren spelers nodig, maar dat moeten dan wel spelers zijn die 100% passen binnen de speelstijl van de club en die je niet eerst een jaar moet 'inpassen'.

Botteghin zou bij Ajax verzuipen door de speelstijl die hem niet ligt en dat is nu net wat je niet wilt als je een meer ervaren speler haalt. Dan werkt het alleen averechts.

Bij PSV of Feyenoord zie ik hem, mits er een voetballende CV naast staat, veel beter op zijn plek.

1 december 2014 om 13:11

Welke speelstijl? Bedoel je qua opbouwen? Zo ja laat Veltman dat maar doen. Ik pleit sowieso voor 1 voetballende en 1 echte verdediger.

1 december 2014 om 14:30

Mee eens. Gaat me nu niet om Botteghin, maar het beleid van clubs door naar restwaarde te kijken. En daarin heb je gelijk, daar moet balans in zitten. Waarde is namelijk inherent aan prestatie+potentie. Die potentie haal je er nou eenmaal sneller uit als je goed presteert.

Wat dat betreft lijkt de voetbalwereld steeds meer op alle hippe internetstart-ups. Er wordt veel betaald voor mogelijke toekomstige waarde. Die is echter alleen gegrond als je opvalt en marktwaarde hebt. Als je als jonge gast goed presteert in een ploeg op hoog niveau, ben je nou eenmaal meer waard omdat je opvalt. Voor dat hoge niveau heb je goede begeleiding nodig.

1 december 2014 om 11:56

Dat denk ik ook, maar ik betwijfel of dat altijd de goede handelswijze is. Een Ajax koopt om te verkopen. Ze nemen altijd jonge spelers die ze voor meer kunnen verkopen. In het buitenland kopen ze meer om te winnen. Ze kijken of een speler wat toevoegt zonder gelijk aan een eventuele restwaarde te denken. Als gevolg heb je een Ajax in de CL met een leeftijd van rond de 22 jaar en spelen ze tegen tegenstanders (die soms minder hebben te besteden) waar de leeftijd een stuk hoger ligt.

1 december 2014 om 13:07

@ Dd28

Niet helemaal waar. Ajax is gerust bereid om te investeren in spelers (van Ginkel bijv) maar willen alleen betalen wat hun denken dat een speler waard is. De afgelopen jaren is Ajax daarom vervloekt door (een aantal) eigen supporters en belachelijk gemaakt door de rivaliserende ploegen. Maar vooralsnog is het 4 kampioenschappen op rij, en zijn alle "potentiële aankopen" die door iedereen geadviseerd werden absoluut geen meerwaardes geweest.

- Men schreeuwde om Sinkgraven en Ziyech. Terwijl de echte Ajax volgers begrepen dat men vertrouwen uit sprak in Lucas Andersen. En zie waar we nu staan.
- Men schreeuwde om Narsingh. Ondertussen hebben we Ghazi, Fisscher, Kishna, Muric en Cerny.
- Men Schreeuwde om Maher. Ondertussen hebben we de transfervrije Schöne, de goedkope Andersen en de jeugd Klaassen. En zie waar we nu staan.

Sinkgraven, Ziyech, Mokotjo, Narsingh, Maher etc etc. Allemaal voetballen ze niet naar de potentie die ze volgens velen mensen hadden. Terwijl spelers als Klaassen, Andersen, Fisscher, Ghazi etc laten zien absoluut niet minder te zijn.

Voor veel mensen lijkt het alsof Ajax koopt om te verkopen, of dat ze niet bereid zijn om te investeren. Feitelijk gewoon onjuist. De spelers die bij Ajax rondlopen zijn zeker niet minder dan die van de concurrentie. En in veel gevallen zelfs beter. Alleen hebben ze maar een fractie gekost.

Ziyech kostte 5 miljoen, Andersen slechts 1,5
Maher kosste 7,5 miljoen, Klaassen opleidingskosten
Mokotjo kostte 1 miljoen, Bazoer, Riedewald en Serero samen 1,5 miljoen.
Narsingh kostte 3,4 miljoen, Fisscher, Ghazi, Muric, Kishna en Cerny samen 2 miljoen.

1 december 2014 om 14:45

Wees nou eens objectief, Bergkamp. Hoe kun je nou zeggen dat Sinkgraven, Ziyech en Mokotjo niet naar hun potentie voetballen? Het zijn alle drie betere voetballers dan Andersen en Serero, hoor.

Met je standpunt over de vleugelspelers ben ik het eens. Ghazi en Kishna zijn twee grote talenten (meer potentie dan een Narsingh of Ola John bijvoorbeeld, waarmee Ajax een aantal seizoenen geleden in verband kwam).

Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat Ajax op het middenveld en het centrale duo in de verdediging versterkingen nodig heeft. Een speler als Sinkgraven of Mokotjo zou echt niet misstaan bij Ajax en zou zeker een verbetering zijn op Andersen/serero.

1 december 2014 om 15:01

@D-Bergkamp,

Oke leuk verhaal maar hoe zit het met al die miskopen en Andersen begint het te snappen maar nog lang niet goed genoeg.
Daarbij toch redelijk belachelijk om voor jeugdspelers geld neer te leggen.

1 december 2014 om 15:23

@ Chefz0r

Sinkgraven heeft net 20 wedstrijden eredivisie gespeeld en is zogezegd al het top talent van Nederland. Mokotjo heeft bij Feyenoord juist bewezen totaal niet tegen de druk van een top club op te kunnen en Ziyech werd vorig jaar bij Heereveen zelfs een tijd lang op de bank gezet omdat het team beter presteerde zonder hem.

Om even een passende vergelijking te treffen. Ziyech + Sinkgraven zijn allebei CAM dus die moet je vergelijken met Klaassen en Lucas Andersen.

Klaassen speelt zijn 2e seizoen op het moment. Vorig jaar met 11 goals gedeeltelijk topscoorder van Ajax en gaf ook nog genoeg assists. Dit seizoen heeft hij al 11 assists en 3 goals in een half seizoen. Talent van het jaar, CL ervaring en nu al 1 van de sterkhouders van Ajax. Klaasen is absoluut beter en verder dan Ziyech/sinkgraven.

Lucas Andersen begint nu door te breken bij Ajax. Debuteerde op zijn 16e al bij Aalborg en werd deens talent van het jaar. Speelde in 2,5 seizoen 34 wedstrijden bij Aalborg. Met alle respect voor Ziyech en Sinkgraven, Andersen is toch wel van een iets ander niveau.

1 december 2014 om 15:38

@ Jouses

Alle miskopen, ik zou zeggen noem ze allemaal eens even op. Dan zullen we ze eens rustig door nemen. Het lijstje zal je vies tegen vallen.

2012-2013 arrivals goede spelers
- Moisander, gezien het vertrek van Vertonghen een logische opvolger. Sindsdien basis speler geweest
- Lucas Andersen, heeft nu zijn basis plaats te pakken en geeft die niet meer weg
- Lasse Schöne, transfervrij en 1 van de dragende spelers
- Ryan Babel, transfervrij en zeker zijn waarde gehad
- Poulsen, transfervrij en zeker zijn waarde gehad.

2012-2013 arrivals miskopen
- Tobias Sana, kostte 300.000 euro en was een gokje
- Isaac Cuenca, Ajax zocht een rechtsbuiten, Cuenca had 37 wedstrijden bij Barcelona gespeeld op rechtsbuiten. Op zich een logische transfer maar toch een miskoop. Weliswaar een goedekope miskoop

2013-2014 arrival goede spelers
- Mike vd Hoorn, Alderwereidl vertrok en er moest een vervanger aan komen. Vd Hoorn was toendertijd het grootste verdedigende talent van NL en speelde ene top seizoen bij Utrecht. Volledig logische transfer
- Bojan Krkic, topscoorder van La Masia, 100 wedstrijden Barcelona 1. 3x kampioen, 2x CL. En dat voor slechts 1 miljoen? Die gok moet je altijd wagen.
- Answar El Ghazi, enough said

2013-2014 arrival miskopen
- Duarte voor 2.5 miljoen, grootste miskoop van Overmars

2014-2015 arrival goede spelers
- Milik huur met optie tot koop, volgens velen de nummer 1 spits
- Robert Muric, speelt de pannen van het dak bij Jong Ajax
- Zivkovic, het grootste spitsen talent in Nl
- Viergever, multifunctioneel voor slechts 1.5 miljoen. Ervaren en toch jong.

2014-2015 arrival miskopen
- Zimling, gehuurd

Oftewel Sana (300.000) Cuenca (salaris), Duarte (2,5 mil) en Zimling (salaris) zijn de enige echte miskopen geweest. De rest is gewoon heel goed verklaar baar en waren zeker geen domme transfers. Zelfs als je Bojan bij miskopen schaart heeft Overmars 4 miljoen aan miskopen uit gegeven.

Tegelijkertijd moet je even kijken naar de jeugd spelers die allemaal naar Ajax zijn gekomen en potentie hebben. El Ghazi, Andersen, Vaclav Cerny, Walian, Bay etc. Allemaal de potentie om het eerste te halen.

Verder kan je natuurlijk benoemen naar de verkopen die Overmars gedaan heeft. Daar heeft hij zich ook prima staande gehouden en mooie bedragen ontvangen. Zijn transferbalans is gigantische positief wat financieel leuke bijdrages op levert.

En dan de contracten met jeugd spelers, vrijwel alle talentvolle jeugdspelers hebben een contract tot 2018/ 2019. En ook een aantal basis spelers van het eerste hebben dat contract al. Boilesen + Andersen krijgen ook een contract tot 2019 en Milik is ook tot 2019 aangeboden.

Oftewel, Overmars heeft voor goede bedragen verkocht. Voor weinig bedragen ingekocht en toch goede kwaliteit. Relatief weinig miskopen. Geinvsteerd in de toekomst. En alles bij elkaar willen mensen hem alsnog af branden?

Die man is (met afstand) de meest succesvolle TD voor een eredivisie club. Ajax heeft gewoon een kampioens selectie die absoluut niet onderdoet voor PSV of Feyenoord. Er zijn miljoenen verdiend met transfers, er is goed en talentvol ingekocht. Er is talentvolle jeugd bijgehaald. Contracten worden goed geregeld. Talenten liggen langdurig vast en ondertussen word er nog bespaard op salaris kosten ook.

Brands, van Geel en welke TD dan ook kunnen een puntje zuigen aan het beleid van Overmars.

Goede verdediger voor een club die moet verdedigen en verder terugzakt dan een topclub. Met ruimte in de rug, of een verdediging richting middenveld, vind ik Botteghin juist zwak. Maar voor Groningen goud waard naar mijn mening. De tactiek past goed bij hem en zijn statistieken zijn redelijk goed ja.

1 december 2014 om 11:37

Inderdaad ja, kan prima verdedigen maar met teveel ruimte in de rug, zoals je zegt, is hij vrij zwak.
Hij komt nu ideaal tot zijn recht en kan duidelijk zijn mannetje staan.

Daar misstaat hij wel, want daar voetbal je doorgaans met een heleboel ruimte in de rug. Laat snelheid dan net het zwakste punt zijn. Misschien leuk bij een Italiaanse club.

1 december 2014 om 11:53

Nee want dan zou hij het verliezen op concurrentie, vergeet niet daar echte verdedigers lopen, groot sterk gemeen

Ik snap niet dat deze man hem bij Ajax vindt passen. Bij Ajax speel je met veel ruimte in de rug en moet je ook sterk zijn aan de bal. Dit beheerst Botteghin allebei niet, zegt deze meneer zelf.

Botteghin is gewoon een goede speler voor Groningen. Er is toch niets mis wanneer je een sterkhouder van Groningen bent? Je hoeft niet per se een stap omhoog te doen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat hij dat aankan.

1 december 2014 om 11:42

Zo kan je bij iedereen zijn zwakheden opnoemen, ook bij Moisander en Veltman... Botteghin is verdedigend sterker dan welke verdediger van Ajax dan ook.

Moet je even het verschil zien tussen hoe hij zich met zijn kop voor die bal gooide in de laatste minuut en hoe die angsthaas van een van der Hoorn toe stond te kijken bij die goal van Kramer.

1 december 2014 om 13:55

Moisander is gewoon meer een Ajax speler. Is goed in de passing, heeft een goede lange bal en heeft een redelijk inzicht. Botteghin vind ik totaal niet bij Ajax passen. Ik zeg niet dat hij slecht is. Integendeel, ik vind hem puur verdedigend één van de beste cv's in de Eredivisie. Alleen hanteert Ajax een andere speelwijze. Een speelwijze waarin ik Botteghin niet zie renderen. In van der Hoorn zie ik inderdaad ook geen Ajax-speler... Domme aankoop en die jongen wordt nu kapot gemaakt door heel Nederland.

1 december 2014 om 14:05

remigolbach

Verschil van mening... Ik zie er graag wat power bij bij Ajax achterin en dan voetballend maar iets minder / of geen goede pass over 40 meter.

van der Hoorn wordt niet kapot gemaakt door Nederland, dat doet hij zelf...

Als hij roept dat hij een goede speelt bij Paris en vervolgens zegt de druk op Veltman op te gaan voeren... en 3 dagen later valt hij in en gaat hij met zijn handen op zijn rug staan kijken hoe Kramer die bal binnenschiet ipv dat ie er zich vol voor gooit... Dan maakt hij zichzelf belachelijk!

Misschien het best bij feyenoord

1 december 2014 om 11:48

Feyenoord heeft de minst gepasseerde verdediging van de eredivisie, hebben geen versterking nodig achterin.

Misstaat bij elke topclub in nederland. Spelers van dit niveau horen de middelmaatte zijn, maar nee we schrijven ze naar de top en daar trappen ze erin ook nog.

Wordt echt eens tijd dat topclubs weer ook de spelers hebben van het niveau topclub.

Botteghin zou makkelijk mee kunnen met de top en dan nog de beste zijn. Al hoop ik dat hij lekker bij ons blijft! Wat een held is het toch.

1 december 2014 om 11:55

Oke eerlijk gezegd had ik nooit echt op hem gelet. Is hij beter dan van dijk. En speelden zei toen samen of zat bothegin toen op de bank. Want zowel ajax, psv als twente heeft straks een nieuwe verdediger nodig. Wat maakt hem beter dan de verdedigers die de topclubs nu hebben in hen team/selectie.

1 december 2014 om 12:15

Heeft nooit samen gespeeld met van Dijk, Hij is gehaald als vervanger omdat van Dijk naar Celtic is gegaan.

Wat Botteghin goed maakt is dat hij kopsterk is en vrijwel al zijn duels wint. rond de 90% als ik het me goed herinner van een in beeld op voetbalzone. Hij is ook erg constant in zijn wedstrijden. Ik kan me zo snel 1 slechte wedstrijd herinneren en dat was tegen Feyenoord dit seizoen. Anders altijd een van de zo niet dan de beste op het veld.

Ach soms speelt hij erg goed maar soms ook erg dramatisch. Kan goed mee in de Nederlandse middenmoot en subtop en misschien is een NL topclub dan wel zijn plafond. Maar hij is al 27 en beter dan dat gaat hij ook niet worden. Zie een Douglas bij Twente. Beter kan hij diens carrière volgen en ergens in Rusland gaan cashen want 4 jaar Zwolle en 2 jaar NAC zal hij niet binnen van zijn.

Ajax mag hem van mij ophalen. Stukje ervaring, verdedigend misschien wel de beste van Nederland... aan de bal kan hij nog wel verbeteren, maar we moeten in Nederland eens af van de gedachte dat je 11 voetballers op het veld moet hebben staan.

Bayern won met Dante de Champions League... Dat is een veel mindere voetballer dan Veltman, maar hij doet wat van een verdediger verwacht wordt, zijn man uitschakelen.

Groningen mag van der Hoorn er wel voor terug als ze die uberhaupt willen!?

1 december 2014 om 12:41

Haha, nee bedankt.

Zijn opbouwende kwaliteiten zijn al een stuk verbeterd sinds zijn komst naar Groningen trouwens. Verder bewijst hij met een Kappelhof naast zich (die opbouwend misschien iets beter is) dat hij prima kan samenwerken in de opbouw. Als je echt problemen verwacht in de opbouw kun je dus best een verdediger als Veltman ernaast zetten in het geval van Ajax die opbouwend misschien wat sterker is. Qua fysiek op dit moment denk ik wel de sterkste verdediger in Nederland. Was er vorig jaar niet een statistiek van Voetbalzone (in beeld) met percentages gewonnen duels? Meende dat Botteghin daar ook heel hoog scoorde? Afijn. Als je één wedstrijd van hem kijkt snap je ook wel waarom hij zoveel duels wint. In de lucht overklast hij bijna elke spits.

1 december 2014 om 13:11

@ Sjonniex

Vorig jaar volgens statistieken gewoon de beste verdediger van Nederland. Is werkelijk waar niets op aan te merken. En clubs als PSV + Feyenoord hebben zichzelf gewoon belachelijk gemaakt met het niet aan trekken van deze jongen. Maar wel Mathijsen 1,8 miljoen op jaarbasis geven. Wel Boulahrouz halen. Wel Wilkshere halen. Wel Rekik huren en wel die speler van Monaco huren.

Deze jongen had bij zowel PSV en Feyenoord de beste verdediger geweest en had slechts rond de 2 miljoen gekost.

Spelen bij Ajax hink ik op 2 gedachtes. BIj Ajax speelt hij met heel veel ruimte in zijn rug en dat is wel zijn grootste zwakte. Maar tegelijkertijd is dat bij Moisander ook het geval.

1 december 2014 om 14:12

Boulahrouz is transfervrij gehaald voor de breedte, Wilkshire is een rechtsback. Mathijssen kan je niet zomaar dumpen, Van Beek/Kongolo is het minst gepasseerde duo van de Eredivisie. Vertel me dan alsjeblieft waarom Feyenoord 2 miljoen zou moeten neertellen voor een verdediger (waarschijnlijk) zonder restwaarde terwijl het nu goed staat?

1 december 2014 om 14:53

Tsja, dan snap ik ook niet waarom Ajax Van der Hoorn heeft gehaald. Niet om zijn recente prestaties, maar hij lijkt mij in dat opzicht minstens net zo beperkt als Botteghin volgens jou zou zijn. Nu weet ik niet of Botteghin echt zo zwak is met ruimte in zijn rug, want zo vaak gebeurt dat natuurlijk niet bij ons.

@ Pikandel

Vantevoren kun je natuurlijk nooit weten hoe iets loopt. Op dit moment staat de defensie van Feyenoord prima, maar in het begin was het wel wat onzeker, maar dat mag ook op die leeftijd. Botteghin zou denk ik nu overbodig zijn, maar in een andere fase, bijvoorbeeld na het vertrek van De Vrij en Indi had je Botteghin best kunnen oppikken. Ik denk dat D-Bergkamp dat bedoelt. Overigens heeft hij wel gelijk over Psv. Het centrum oogt daar elke wedstrijd weer heel onzeker, en die speler van Monaco lijkt me al helemaal overbodig.

Goede verdediger bij een voorsprong, maar wil je, zoals Ajax en Feyenoord, heel "hoog" spelen dan heb je er niks aan in de basis!

Zoals gezegd zou hij bij doe twee clubs pas in het veld komen om de nul te houden en een punt te pakken, of bij een voorsprong om je in te graven.

PSV zou het meeste baat bij hem hebben en ik denk met Bruma naast hem dat men er echt met sprongen op vooruit gaat!

1 december 2014 om 12:32

Allen wij in Nederland kunnen zo beredeneren en t ergste is nog dat heel veel mensen het doen ook... 'hoog' spelen dus het kan niet...

Wij in Nederland denken dat we een geweldige voetbalschool hebben... maar ondertussen gaan we keihard achteruit... Daarvoor hoef je alleen maar naar de Europese resultaten te kijken. (twente, Utrecht, Vitesse Groningen... allemaal kansloos tegen kleine clubs)

Waarom speelt Arsenal met Mertesacker als vaste basisspeler als dat niet kan... Dante wint met Bayern de Champions League en Hummels en Subotic bij Dortmund zijn ook zeker niet de beste voetballers. 3 ploegen die altijd hoog op spelen/vooruit drukken... en wij in Nederland denken dat Botteghin met dezelfde te kortkomingen op een iets lager niveau niet mee zou kunnen... Wat een lachertje!!

Zelf train ik een junioren elftal op een niet top maar wel leuk niveau en speel geregeld de lange bal waar succes uit komt. Trainers van tegenstanders gaan zich met mijn systeem bemoeien ipv dat ze hun eigen verdediging op orde gaan zetten. Trainers zeggen me dan dat dat geen opleiden is... Zie Ajax van de week tegen Paris. Werelds positiespel en welgeteld 1 kans gecreerd! Nou fantastisch!!!

Voetbal gaat om winnen, niet om wie het mooiste positiespel kan spelen! Ik irriteer me met de dag meer aan die Hollandse voetbalschool termen en dat soort rare theorieën als wat jij nu aan het daglicht stelt... terwijl je gewoon ziet dat Dante de Champions League wint, die met Bayern altijd 'hoog' opgesteld staat. Tis gewoon een kwestie van goed positie kiezen t.o.v. je tegenstander!

1 december 2014 om 12:44

Precies, het hoeft niet altijd mooi. Weg is weg als je onder druk staat. Waar bijvoorbeeld Achenteh van Vitesse de bal door middel van een voetballende oplossing probeert weg te krijgen verliest hij de bal en resulteert het in een tegendoelpunt. Is dit de kant die we op willen? Verdedigers moeten niet alleen kunnen opbouwen, daarvoor heb je uiteindelijk ook controleurs op het middenveld toch? Deze zakken bij veel clubs toch altijd in als de opbouw verzorgt moet worden. Fysiek moet er ook wat staan in de defensie in mijn ogen.

Ik zat gisteren in het stadion en ik zag die Botthegin voetballen en ik dacht precies hetzelfde. Alleen ik dacht die moeten wij (Fc Twente) volgend jaar hebben. Wat een beer, goede verdediger en maakt zo nu en dan ook nog wel een doelpuntje.

1 december 2014 om 12:37

Denk ook dat hij beter bij Twente zou passen dan bij de traditionele top 3. Puur alleen al om het provinciale sfeertje. Daarnaast speelt Twente ook niet zo ver van de goal af als bijvoorbeeld Ajax en heeft Twente een stel middenvelders die je altjjd in kunt spelen. Dat laatste is voor Botteghin wel cruciaal.

Hij kan wel mee bij Ajax hoor , die verdedigers die er nu staan zijn ook deraf

Ajax speelt met veel ruimte in de rug dus hij zal niet naar Ajax gaan.

Kwalitatief niet goed genoeg. Zou bij een vaste subtopper zoals Twente en AZ zeker basis staan

In de tijd, dat hij bij Zwolle speelde had Feyenoord al interesse, weet ik me nog te herinneren.
Je betaalt alleen een niet EU salaris.

Hij had eigenlijk allang bij Feyenoord kunnen spelen, was ook belangstelling voor en ik hoopte ook dat hij kwam maar ze kozen liever voor Mathijsen.

Wellicht dat hij momenteel niet onderdoet voor de meeste verdedigers die bij Ajax, PSV of Feyenoord voetballen. Ik betwijfel overigens of dat ook echt zo is, omdat hij veel minder onder een vergrootglas ligt dan die andere verdedigers. Als er net zo veel op hem gelet zou worden en hij met dezelfde druk zou spelen zien mensen opeens een stuk meer fouten.
Echter is alsnog niet onlogisch dat hij het aardig doet in vergelijking met de talenten bij de topclubs. Hij is een stuk ouder en zou in de bloei van zijn carrière moeten zitten. Wanneer Veltman, Rekik, Bruma, Kongolo, van Beek 27 zijn, is het merendeel het huidige niveau van Botteghin ver onstegen. Topclubs kunnen het zich niet permitteren genoegen te nemen met niveau Botteghin. Om prijzen te winnen in Nederland en Europees enigszins mee te blijven doen zal het beter moeten. Met spelers als Botteghin is dat uitgesloten.

1 december 2014 om 12:31

Ik zou zeggen ga is op hem letten, gewoon verreweg de beste verdediger in Nederland (al een jaar trouwens) en puur verdedigend mischien wel de beste ooit die ik in een Groningen shirt heb gezien.

1 december 2014 om 12:58

Sure. Ik ga er daarom ook vanuit dat er in deze zomer een buitenlandse (sub)topper komt die hem voor minimaal 10 miljoen koopt.....

Ik hoop overigens dat jij nog niet zo lang voetbal kijkt. Anders is het droevig gesteld geweest de afgelopen tijd met de kwaliteit van de Groningse verdedigers.

1 december 2014 om 15:07

Nee dat gaat niet gebeuren omdat Botteghin een vrij matige inspeel pass bijvoorbeeld heeft, technisch vrij matig is en te traag is daarvoor.

Ik heb het over puur verdedigen he, dus duels winnen en ballen onderscheppen/positie kiezen.

1 december 2014 om 15:27

Ik vind hem op dat technische gedeelte wel enorm vooruitgegaan sinds zijn komst bij Groningen trouwens. Hij is nog steeds niet de meest verfijnde verdediger, maar qua balcontrole, rust aan de bal en in de opbouw heeft hij al wel behoorlijke stappen gemaakt vind ik. Het pure verdedigende aspect beheerst hij denk ik als de beste in de Eredivisie op dit moment. Van Dijk was een stuk grilliger, en Granqvist was zelfs ook nog jonger dan Botteghin nu is. Zijn leeftijd draagt dus wel bij denk ik aan zijn niveau. Hij heeft al behoorlijk wat ervaring (in de Eredivisie) voor iemand van 27.

1 december 2014 om 15:37

Hij is ook vooruit gegaan, helemaal mee eens maar hij mist gewoon bepaalde kwaliteiten om echt voor veel geld verkocht te worden.

Als hij die kwaliteiten wel had speelde hij ook al lang ergens anders.

1 december 2014 om 20:16

Daar heb je helemaal gelijk in. Voor een club als Groningen hoef je niet op zoek naar een gepolijste verdediger. Iemand die zijn duels wint en fysiek sterk is heeft dan meer toegevoegde waarde, aangezien we wedstrijden toch niet overheersen. Met Botteghin heb je dan wel de beste man van de Eredivisie. Denk dat hij voor een vergelijkbaar bedrag als Van Dijk zal gaan vertrekken, het blijft toch een verdediger, en erg jong is ook al niet meer. Misschien dat Van Dijk in dat opzicht zelfs wel meer opgeleverd zou kunnen hebben. We zullen het wel zien.

1 december 2014 om 13:31

@ Polop

Topclubs kunnen het niveau van een Botteghin in de bloei van zijn leven niet accepteren. Ben ik met je eens en het niveau zou hoger moeten ligge. Desondanks had hij bij alle topclubs niet mis staan.

PSV huurt Rekik zonder ook maar enige zekerheid te hebben over hem in de toekomst.
PSV huurt Isimat van Monaco zonder ook maar enige zekerheid te hebben over hem in de toekomst.
Leuk en aardig dat beide een groter potentieel hebben dan Botteghin. Alleen weet PSV totaal niet of die jongens er komend jaar ook nog spelen. En dus heb je er totaal niets aan om naar hun potentieel te kijken. Dan moet je kijken naar wie er op dit moment beter is en dat is (met afstand) Botteghin.

Feyenoord heeft Mathijsen, haalt Boulahrouz en Wilkshere. Alledrie 30+ met een gigantisch salaris en ook alledrie niet beter dan Botteghin.

Ajax heeft Veltman, Moisander, Denswil en vd Hoorn. Botteghin is verdedigend beter dan alle 4 naar mijn idee. Dus had een welkome toevoeging geweest aan de selectie ipv alleen maar voetballende verdedigers.

Heeft deze watcher gisteren gekeken naar Studio Voetbal of is het echt zijn mening! Botteghin is al langere tijd een uitstekende verdediger, net iets te traag voor de absolute top, maar al jaren een prima speler. Als PEC supporter vond ik het jammer dat hij weg ging. Bij PSV zou hij niet misstaan, die hebben wel een heel matig centrum; Feijenoord en Ajax hebben voldoende potentiële spelers voor die plek. Ik vind al heel lang dat deze speler samen met Van Dijk ondergewaardeerde spelers zijn. Dat een Twente dan de voorkeur geeft aan zo'n Lachman i.p.v. Botteghin heeft waarschijnlijk alleen maar te maken met zijn transfervrije status! Alhoewel, was Botteghin bij NAC ook niet transfervrij?

Botteghin is een heerlijke on-Nederlandse verdediger. Geen halve middenvelder, maar gewoon iemand die 90% van zijn duels wint op kracht, inzet en vreemd genoeg altijd op de goede plek staand. Puur verdedigend durf ik te beweren dat hij de beste van de Eredivisie is. Kent zijn plek ook en levert de ballen keurig in bij de voetballers zoals Chery en Van der Velden.

Voor FC Groningen een ideale verdediger, misschien wel beter dan Van Dijk toen hij vertrok. Maar past niet in het plaatje wat onze top 3 voor ogen heeft, net als voorheen bij Van Dijk. Jammer, want Nederland en Nederlandse clubs zijn gebaat bij zulke mannen. Alsof Jaap Stam zo goed in de opbouw was en met ruimte achter zijn rug...

1 december 2014 om 13:04

precies, sommige clubs slaan echt te ver door in het type centrale verdedigers dat ze opstellen.
enige wat ze voetballend moeten kunnen is een goede pass geven aan de verdedigende middenvelder of een back.

Beste een aardige verdediger, maar maakt te vaak cruciale dekkingsfouten.

1 december 2014 om 12:36

Haha, geef eens twee voorbeelden

1 december 2014 om 21:49

Hij heeft inderdaad 1 slechte wedstrijd gespeeld in de afgelopen anderhalf jaar, Feyenoord uit.

Iedereen hier zegt wel dat Ajax hem niet moet halen omdat hij niet sterk is met ruimte in ze rug. Tsja, van der hoorn, veltman en moisander zijn dat zeker wel?

Wat vind ik dit een beperkte speler zeg. Ik mag hopen dat hij niet naar Feyenoord gaat. Maakt vaak fouten en vind het maar een lompe speler. Als aanvaller wordt je er toch niet bang van lijkt me.

Een sterk seizoen en mensen maken canavarro van hem😑

1 december 2014 om 18:11

Niet 1 sterk seizoen, al zeker 2.
Hij is heel constant en zeker als je in een stadion eens op hem let, zeer efficiënt, je weet niet waar je het over hebt!
Deze man heeft een heel goede timing, waardoor hij niet veel hoeft te doen!

1 december 2014 om 18:28

Oke,als jij daadwerkelijk gelooft in botteghin, dan beloof ik jou een vd hoorn Scenario. Het is leuk en aardig om bij clubs als NAC en fc Groningen te presteren, maar de druk die topclubs met zich meebrengen speelt een nog grotere rol. Dat moet jij ook weten want anders snap jij er weinig van.

1 december 2014 om 18:51

Nee, ik reageer alleen op het Canavarro verhaal, dat klopt niet!
Hij heeft echt een briljante timing, maar mogelijk mist hij handelingssnelheid vor een club als Ajax

Daar gaan de opportunisten weer hoor. Er heeft er weer eentje een goede wedstrijd gespeeld, en meteen moet die maar naar een topclub. Maar goed dat het geen Nederlander is, anders moest die gelijk in Oranje ook. Al zou die daar misschien niet misstaan op dit moment.

Ik sluit me aan bij al die mensen die Botteghin overgewaardeerd vinden en beperkt.
Als iedereen dat blijft denken blijft ie mooi in Groningen!

Goede speler maar niet goed genoeg voor de top.
Doet het soms erg goed maar ook vaak slecht gisteren was hij erg goed maar voor de top is misschien Ajax de enige oplossing maar denk niet dat ze op zo'n type voetballer zitten te wachten.
Bij Feyenoord hebben ze de beste 2 jonge centrale verdedigers van Nederland en bij PSV kan hij misschien als vervanger van Rekik maar dan heb je 2 dezelfde soort voetballers met Bruma erbij.
Dat maakt PSV nou niet bepaald sterker.
Bij Ajax kan hij misschien voor iets extra's zorgen maar denk dat hij niet veel toevoegt en Ajax heeft met van der Hoorn en Denswil uitstekende spelers in huis.
Ik denk op basis van deze 1e wedstrijd iedereen zou zeggen hij kan het maar gezien het gehele seizoen denk ik het niet.

Is een goede verdediger, sterker nog hij heeft een enorme timing in zijn acties.
ik weet alleen niet of hij de handelingssnelheid heeft voor Ajax, Daar gaat het echt snel.
Maar ik zou niet verbaasd zijn als hij zich heel behoorlijk staande houdt in topteams
Hij heeft een rustige uitstraling en scoort ook nog vanuit corners.
Ik denk dat alleen het Ajax-spelletje hem niet zou liggen, maar PSV of Feyenoord, dat weet ik zo net nog niet.
Liever gewoon lekker bij Groningen laten, ik geniet van zijn rust en efficiënte acties.
Een prima, bescheiden, goede teamspeler

Prima aanwinst voor Ajax of PSV.

Heerlijk om al die reacties te lezen....
Wordt in de tekst genoemd als kritiek punt het verdedigen met ruimte in de rug..... En de helft neemt het klakkeloos over alsof ze het hebben gezien, uhummmmm.........

Inderdaad een beperkte verdediger, kan beter bij Groningen blijven. We hadden ook graag een Rekik, vd Hoorn of Veltman gehad. Maar helaas, we moeten het met Bottegin doen. Hij is statistisch gezien de beste verdediger van NL. Waar staan de Rekiks, vd Hoorns en Veltmannetjes eigenlijk? Staan vast hoog met hun enorme vermogen goed te kunnen verdedigen met ruimte in de rug. Blinken natuurlijk ook wekelijks uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren