Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Meest scorende keeper aller tijden: ‘Contractgesprek duurde 3 seconden’

Laatste update:
/

Rogério Ceni was van plan om komende maand een punt achter zijn loopbaan te zetten, maar is op zijn beslissing teruggekomen. De 41-jarige doelman van Sao Paulo wil per se in de Copa Libertadores (de Zuid-Amerikaanse evenknie van de Champions League, red.) uitkomen en heeft daarom besloten om nog een half jaar langer door te gaan, tot augustus.

“Het contractgesprek duurde drie seconden”, vertelde Rogério Ceni vrijdag over zijn gesprek met voorzitter Carlos Miguel Aidar. De Braziliaan is de meest scorende doelman aller tijden. Sinds zijn debuut voor Sao Paulo in 1993, de enige werkgever in zijn loopbaan, was hij goed voor liefst 123 doelpunten: 60 uit een vrije trap en 63 vanaf elf meter. Daarmee had hij een belangrijk aandeel in de winst van onder meer de Copa Libertadores, het WK voor clubteams, drie landstitels en een Copa Sudamericana (equivalent van de Europa League, red.)

Rogério Ceni zal zijn loopbaan nog een keer met een half jaar verlengen als Sao Paulo erin slaagt om de Copa Libertadores te winnen. In december 2015 staat immers het WK voor clubteams op het programma. Hoewel er in de Braziliaanse competitie nog twee speeldagen gespeeld moeten worden, is Sao Paulo reeds zeker van deelname aan de Copa Libertadores.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als een keeper er al 123 kan inschieten moet je nagaan hoe makkelijk Pele het vroeger wel niet had toen zijn tegenstanders nog niet eens half zo goed en georganiseerd zijn dan nu. Braziliaanse Competitie is een lachertje natuurlijk maar desalniettemin een geweldige prestatie van Ceni en hopelijk dat hij er in het half jaar nog een paar inschiet.

29 november 2014 om 01:04

De Braziliaanse competitie was destijds beter dan die Europese. Brazilië won in die tijd bovendien meerdere Wk's.

29 november 2014 om 14:02

Er deden echter ook veeeeeel minder landen mee toendertijd

29 november 2014 om 02:08

@thaddeos jou redeneringsvermogen trekt nergens op. Er staat duidelijk ruim 60 om 60 goals uit vrije trappen en penalties. Hoe kan je dan constateren dat de braziliaanse competitie zwak is. Dan heeft hij wel meer erkenning verdiend.

29 november 2014 om 03:35

@thaddeus

Je kan eerder zeggen dat de Braziliaanse competitie ook als enige een keeper kan herbergen met een vrije trap gelijk aan de beste vrije trappen specialisten ter wereld. Dat noem je het talent van het grootste voetballand uit de historie. Maar laten wkj vooral hysterisch zijn over Neuer omdat hij meer met een bal kan dan de meeste keepers.

Daarbij was Zuid-Amerika de sterkste voetbalcontinent ten tijde van Pele. Brazilië, Uruguay en Argentinië waren de landen waarom het draaide en zonder de commercialisering in Europa was dat nu waarschijnlijk nog steeds zo geweest. Grappig dat hier dan ook nu zo negatief tegen 'big spenders' in Europa wordt gedaan.

Het Santos van Pele moest vrijwel elke gehele zomer op aandrngen van Europa oefenwedstrijden spelen tegen de sterkste teams van Europa. Real Madrid, Benfica, Nottingham, Inter, Liverpool, allemaal moesten ze vaak met een grote nederlaag afdruipen.

En het leuke was dat Santos maar 3 internationals had waarvan er maar 2 basisspelers waren van de succesvolle Braziliaanse teams.

Een was Pele en hij was in Zuid-Amerika, Europa en over heel de wereld niet te stoppen en er was niemand die dat niet wilde aanschouwen.

Het is dus ook jammer dat niet alleen jij zo laagdunkend zijn over Pele. Vooral als ik dan hoor dat Cruyff wel erkenning krijgt. Ondanks dat Pele in 1970 nog het WK won als beste speler, 1 jaar voor de eerste CL overwinning van Cruyff met Ajax.

29 november 2014 om 04:12

Goed in perspectief gwplaatst.Vanuit ons gezichtspunt aleemaal geweldig maar in realeit konden we de bal niet eens aanraken. En wij denken dat Van Hanegem iets voorsteld. ZIELIG!!!!!!!! Niet reeel.

29 november 2014 om 14:46

Als je denkt dat Van Hanegem niet kon voetballen snap je er net zo goed geen pepernoot van.

Pele is misschien wel de beste voetballer allertijden, maar die jongens uit 74 in het Oranje waren ook niet slecht hoor. Ze speelde Brazilie niet voor niets van de mat.

29 november 2014 om 05:53

Braziliaanse competitie een lachertje?

Hoeveel WK's heeft Brazilië gewonnen?
Hoeveel WK's heeft Nederland gewonnen?

Welk land is nou een lachertje?

29 november 2014 om 10:00

Nationale competities zijn natuurlijk geen graadmeter voor nationale teams.Als dat wel zo was geweest had Oranje geen EK of WK meer gehaald.En Engeland was al heel vaak Europees en wereldkampioen geweest en Amerika had met zijn MLS ook al meer titels gehaald.Die vlieger gaat dus niet op.

29 november 2014 om 14:01

Want de MLS is een goede competitie wil je zeggen? LOL

29 november 2014 om 14:47

Zoveel drogredenen in een post van één zin...

29 november 2014 om 07:12

Hmm wat heeft een vrijetrap of penalty daarmee te maken?? Het is nirt zo dat hij vanaf ze eige doellijn begon te rennen naar de andere kant. De spelers van vroeger en nu kan je niet vergelijken. Alhoewel als je een beckenbauer nu achterin zet, dan kom je er echt niet langs. Die vreet je op. Vroeger was het allemaal veel harder. Nu heb je met een shirtje trekken al dat een speler pijn heeft aan zijn enkel

29 november 2014 om 10:42

Vrije trappen en strafschoppen............

Legende deze man, een echte clubspeler in het rijtje Maldini, Totti, de Rossi, Costacurta, Baresi.
Zo lang hij het nog kan en van waarde is gewoon lekker door gaan, je bent toch in eerste instantie liefhebber en zo lang je geniet nooit stoppen als het de club niet schaad.

Een aantal waar menig spits jaloers van wordt.

Echt ongelofelijk, wow. Als keeper zijnde er 123 maken, sommige 'wereld' spitsen kunnen dat niet eens. ik heb een paar doelpunten van deze geweldenaar gekeken en ze zijn niet zo slecht, mooie vrije trappen. Uiterst Respect!

29 november 2014 om 03:14

Als een spits de 123 niet haalt is het geen wereldspits.

29 november 2014 om 03:59

je had vroeger chilavert van paraguay met een fenomenale trap, deze geweldenaar kende ik niet eens.. respect voor deze man

Vergeet daarbij niet dat hij al 20 jaar voetbalt en dus zo ongeveer 6 doelpunten in 1 seizoen maakt (in ieder geval meer als sigi) dus ik vind het een knappe prestatie zeker in een fysieke competitie als die in Brazilië

29 november 2014 om 08:33

je laatste punt is natuurlijk onzin, in een fysieke competitie worden er veel overtredingen gemaakt en laat deze keeper nou net de vrije trappen nemen.

Een Pele zou het in het voetbal van nu veel moeilijker hebben. Het voetbal is veel fysieker geworden. Dat zag je toch ook bij Robinho zogezegd de nieuwe Pele. Pelé is een voetballegende en ik vind het heel jammer dat ik hem nooit heb mogen aanschouwen, maar het voetbal van toen is gewoon niet meer hetzelfde. Verder zal de Braziljaanse competitie echt niet zo zwak zijn, want deze keeper blijft gewoon zijn hele carrière bij een club. Hik zal toch wel aanbiedingen uit Europa ooit gekregen hebben. Maar het feit dat hij in de copa de libertadores wil spelen en niet in een topcompetitie in Europa dan zegt dat toch ook wel wat over het voetbalniveau in Zuid Amerika.

29 november 2014 om 11:44

Wat een heerlijke nietszeggende reactie met loze argumenten.

Ja, als je de Pele van toen neemt, hem in een tijdmachine stopt en hier los laat dan heeft hij het inderdaad moeilijker. Maar als iemand met het talent van Pele nu zou worden geboren zou hij ook veel beter zijn dan toen omdat er nu veel meer mogelijk is voor een speler. Voeding, trainingsschema's, alles wordt precies bijgehouden. Dit was vroeger niet zo.

Robinho werd de nieuwe Pele genoemd, maar dat wil niet zeggen dat hij even goed is als Pele. Dat je hem als voorbeeld neemt om je 'gelijk' te bewijzen slaat nergens op. Er zijn in Europa ook genoeg spelers te vinden die de nieuwe Cruijff, Zidane, Best enz. waren, maar het bij lange na ook niet hebben gehaald. Dat ligt niet aan het niveau van het voetbal, maar aan het niveau van de speler.

Edit: Ceni (speciaal voor Mixmaster)

29 november 2014 om 12:25

Eerst zeg je tegen hem "wat een heerlijke nietszeggende reactie" om vervolgens ook een nietszeggende reactie te plaatsen.hij heeft Ceni tenminste nog genoemd terwijl jij het over Cruijff, Zidane en best hebt.

29 november 2014 om 13:40

Nu heb ik hem ook genoemd. Vind je mijn reactie nu wel goed?

Ik ging in over zijn stuk waarin hij zegt dat Pele nu niet zo goed zal zijn en komt met een raar argument over Robinho.

29 november 2014 om 14:49

Dd28 slaat de spijker gewoon op den kop.

Spelers van nu zijn sneller en fysiek beter dan de jongens uit de jaren 60 omdat we nu meer weten over voeding en training. Thiemo de Bakker zou het de Björn Borg van vroeger ook lastig kunnen maken, omdat hij veel effectiever traint en beter materiaal heeft.

29 november 2014 om 17:36

Precies. Ze hebben vandaag de dag enorm veel voordeel op 1970. Dat hebben ze daarentegen ook al in vergelijking met 2005. Uiteindelijk gaat het om talent herkennen en een groter talent dan Pele is er niet geweest. Het geeft vooral aan hoe bizar goed een Pele in deze tijd had kunnen zijn. Pele rende de 100 meter in 10,72. Stel je voor dat hij dat nu zou kunnen rennen. Stel je voor dat hij nog hoger kon springen dan de gemiddelde NBA speler van nu. Stel je voor dat hij in plaats van een baksteen als bal en als schoenen deze vernieuwde varianten had. Stel je voor dat hij waar dan ook een perfect veld had zonder dat de bal bij elke aanraking omhoog kwam. Stel je voor dat je rode kaarten had in zijn tijd. Dan had hij hoogstwaarschijnlijk Brazilië naar elk WK goud geschoten als hij niet vreselijk eruit was getrapt.

De spelers van nu hebben zeker veel voordelen. Pele speelde met allerlei nadelen waar de gemiddelde voetballer nu op zou huilen en dribbelde spelers weg alsof ze niks waren, schoot vrijwel altijd raak richting de bovenhoek met links en rechts en gaf magistrale passes. Die 600 assists in zijn carriére wat vrijwel nooit wordt vermeld(vooral ook omdat de interesse in assists pas de laatste jaren is gekomen). Ik heb nog nooit een aanvaller gezien die zo niet gierig was. Pele was de ultieme teamspeler.

Dat men dit niet ziet is simpelweg omdat ze te weinig hebben gezien. Als mensen het hier willen zal ik jullie de kans geven om het beste materiaal van Pele te bezichtigen die je hebt gezien. Alles wordt behandeld.

29 november 2014 om 22:48

Dd28

Ja nu ben ik content!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren