Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax komt spoedig met witte rook: ‘Alleen de handtekening ontbreekt nog’

Laatste update:

Jasper Cillessen gaat zijn contract bij Ajax eerdaags met twee seizoenen verlengen. De huidige verbintenis van de doelman loopt in de zomer van 2016 af, maar beide partijen hebben al meerdere keren aangegeven graag met elkaar verder te willen. Volgens Cillessen zitten de onderhandelingen ‘in de laatste stapjes’.

/

“Het gaat zeker snel gebeuren maar wanneer precies is nog onduidelijk. Dat is nog even afwachten. De handtekening moet, voor zover ik weet, alleen nog gezet worden”, zo wordt de 25-jarige Gelderlander geciteerd door AT5. Cillessen zegt dat hij in ‘het verhaal’ van zijn Amsterdamse werkgever ‘gelooft’.

“We willen de vaste groep bij elkaar houden en daarmee zo goed mogelijk presteren. Op die manier willen we echt iets gaan opbouwen. Als je in de competitie kijkt moeten we ieder jaar kampioen worden, maar we willen Europees natuurlijk ook nog van betekenis gaan spelen. We willen gewoon weer mee gaan doen”, besluit Cillessen.

Denk jij dat Jasper Cillessen zijn contract bij Ajax gaat uitdienen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk inmiddels dat Ajax in 2016 serieus mee gaat doen in de CL, financieel is alles op orde, uitstekende talenten liggen tot 2019 vast en nog een aantal prima spelers tot 2018, ik kan als fan eigenlijk bijna niet wachten tot het zover is.

28 november 2014 om 22:44

Ze hoeven geen dure aankopen te doen, gewoon doorgaan met de jeugd, Barcelona wordt al weggetikt en mag toch geen aankopen meer doen voorlopig. Prima spelers liggen vast tot 2019, er stromen nog miljoenen binnen aan spelers die verkocht worden deze winter of van de zomer. Alles loopt op rolletjes wat mij aangaat.

28 november 2014 om 23:18


Ajax begint nu toch echt een geraamte te vormen waar vele mede Ajax fans een lekker gevoel aan overhouden. Het belangrijkste is dat we nu een aantal jaren spelers niet hoeven te verkopen als we dat niet willen. En er zijn nu verschillende spelers, die de ruggegraat van Ajax vormen, en die ook niet echt weg willen omdat zij een onderdeel van het mogelijke success kunnen worden. Niemand zal meteen reopen dat we de CL gaan winnen. Maar dat we onze doelstelling kunnen behalen om verder te kunnen in Europa is niet omogelijk. Het zal altijd afhangen natuurlijk van de loting. Als we in een groep als dit jaar komen dan zal het nog altijd heel moeilijk blijken.
Daarom hoop ik dat ook spelers als Denswil en Kishna gewoon bijtekenen. Die hebben ook het talent om een onderdeel te worden van dit mogelijke success. En als ze niet willen bijtekenen (omdat ze gek gemaakt worden door hun zaakwaarnemer) dan moeten ze meteen maar vertrekken. Gelukkig zitten we nu al dicht bij het punt dat we diep genoeg zullen zijn dat de vervangers niet teveel kwaliteit zullen inleveren.

Maar 2 jaar tot 2018? Dus hij vertrekt sowieso over 3 jaar wanneer hij 28 is.

Ajax moet dus over 2 jaar al een vervanger klaar hebben staan. Leeuwenburg of Van der Hart dus?

28 november 2014 om 22:48

Zijn beide prima talenten, echter verwacht ik op lange termijn nog meer van de nu nog maar 17 jarige van Bladeren.

De woorden zijn er, nu de daden nog als er een leuke club op de stoep staat. Zou voor de competitie geweldig zijn als Klaassen, Veltman, Van Rhijn en Cillessen nog twee/drie jaar bij Ajax blijven.

Ajax had Vermeer nooit weg moeten doen.
Je ziet gewoon dat Cillessen te kort komt bij Ajax. Kijk bijvoorbeeld naar hoeveel punten heeft Cillessen nu voor Ajax gepakt? Ik heb hem nog nooit een penalty zien stoppen.

28 november 2014 om 22:30

Hoe vaak heeft Cilessen al een penalty tegen gekregen in de competitie? Heb je die statistieken?

28 november 2014 om 22:45

je hebt wel gelijk dat jullie in de competitie bijna nooit penalty's tegen krijgen.
Cillessen is geen slechte keeper maar Vermeer is een betere keeper.

28 november 2014 om 23:06

1 in de wedstrijd tegen Cambuur uit (2-4).

28 november 2014 om 23:07

Als je daar nog van overtuigd bent heb je duidelijk weinig verstand van voetbal, feit dat Ajax relatief weinig penaltys tegen krijgt is logisch als je vrijwel continu speelt op de helft van de tegenstander.

28 november 2014 om 23:21

@none

Was je reactie op die van mij?

Ik ben geen al te grote fan van Cilessen maar ik vind het wel overdreven dat hij als keeper elke penalty moet kunnen pakken, laat staan zijn eerste (?).

In de competitie krijg je er al amper mee te maken, dus wat maakt het dan uit? Bij Oranje is het een probleem, dat is wat anders.

29 november 2014 om 08:54

@medellin, nee, was een reactie op fransen

28 november 2014 om 22:37

Cillessen pakt genoeg punten, de laatste seizoenen zijn er veel wedstijden met minimaal verschil gewonnen door Ajax, de wedstrijden met 3 of meer goals verschil waren schaars. In de afgelopen seizoenen heeft Cillessen Ajax wel degelijk regelmatig voor puntverlies behoed.

En over die pingels, daarin is Cillessen inderdaad nog geen ster. Maar denk even terug aan van der Sar in zijn beginjaren, hij hield ook nooit een pingel tegen. Met hem is het toch allemaal nog prima in orde gekomen. Een penaltykiller is natuurlijk altijd mooi als keeper maar het gaat natuurlijk om zijn kwaliteiten als keeper. Penalties komen op de tweede plaats, vind ik. En Cillessen kan er alleen maar beter in worden.

Feit: de eerste gestopte penalty bij Ajax door Cillessen is nog nooit zo dichtbij geweest..

28 november 2014 om 22:45

Hou toch op man.
Penalty,s zijn niet belangrijk.
Hoe vaak speel je serie in de competitie?
Hoe vaak krijg je er een tegen in de competitie?
Bijna nooit.
Daarbij is hij voetballend beter dan vermeer.
En als keeper ook nog eens.
En kijk even naar de redding tegen cambuur daar wint hij de wedstrijd voor je.
En tegen psg een tegen een won hij ook het duel.
Op het wk was cillessen ook goed.

28 november 2014 om 22:47

Vermeer is voetballend juist beter en keepend ook.
Hij heeft veel betere reflexen en beheerst het hele strafschopgebied.
Dat jullie nooit strafschoppen tegen krijgen heeft alles met de belabberde scheidsrechters te maken die ajax geen penalty tegen durven te geven.

28 november 2014 om 22:55

ik heb vermeer jaren zien keepen bij ajax en als hij moet voetballen hield je je hart vast.
Ik zeg utrecht uit en zo waren er wel meer van verschrikkelijke slecht trappen van vermeer.
En de reflexen zijn precies hetzelfde dus allemaal onzin wat je zegt.
Vermeer heeft meer blunders gemaakt in de jaren dat hij bij ajax keepte dan dat cillessen heeft gedaan.

Maar weet je wat reageer gewoon niet op mij doe ik namelijk ook niet op al jou niet objectieve verhalen op deze site.

28 november 2014 om 23:03

wve: Als jij onzin schrijft reageer ik om dat even recht te zetten. En aangezien jij heel vaak onzin schrijft reageer ik vaak op je.
Vermeer heeft jullie 2 landstitels bezorgt door heel veel punten te pakken maar dat ajacieden een zeer selectief geheugen hebben is al langer bekend.

28 november 2014 om 23:14

hahaha ja ik heb gezegd dat ik vermeer slecht vind en ben hem niet dankbaar voor die titels?
Wat een onzin ik vind het jammer dat hij weg is en was de beste tweede doelman die ajax maar kon hebben.
Maar hij was niet voor niets tweede keeper.
Heeft meer dan genoeg fouten gemaakt waar de gemiddelde feyenoorder behoorlijk om heeft gelachen.
Maar omdat hij bij feyenoord speelt is hij blijkbaar in een keer wel geweldig.
Nou ik heb het een paar jaar gezien met vermeer en nu cillessen.
Bij cillessen blijf ik veel rustiger op mijn stoel zitten dan bij vermeer.

28 november 2014 om 23:43

fransen,
De dag dat jij iets recht kunt zetten gezien het niveau van jou reakties, is net zo klein als dat Almere of Excelsior landskampioen worden. Dus we zullen jou reakties maar niet al te serieus nemen. Onzin schrijven is je immers op het huid geschreven.

Vermeer is een onderdeel van een groep geweest die ons twee jaar de landstitel heeft bezorgd. Hij is niet D E speler geweest. Als er een andere keeper had gestaan dan nog waren wij landskampioen geworden. We hadden net zo goed onze huidige tweede keeper Boer onder de palen kunnen hebben. Sterker nog, ik ben er aardig zeker van dat Ajax zelfs met Mulder in het doel kampioen was geworden. Wij hebben het niet nodig van een individuele speler. Blij dat Vermeer in jou ogen wel zo belangrijk is voor Feyenoord.

28 november 2014 om 23:19

Als je goed leest heb ik het niet alleen over penalties, het beeld die ik van Cillessen heb is niet goed. Je hebt zeker niet opgevallen dat Cillessen altijd risico neemt met het wegschieten van de bal? Daarbij wacht ie altijd lang om de bal weer in het veld te brengen. Ik stoor me daar gewoon aan.

28 november 2014 om 23:31

Daar kan je je aan storen maar heeft een rede dat heeft frank de boer uitgelegd.
Maar onder vermeer was het vele malen erger en dan was het ook nog de vraag of hij hem goed weg schiet.
Bij cillessen heb ik veel meer vertrouwen.
En qua reflexen zijn ze net zo goed.
En qua hoge ballen is cillessen veel beter dan vermeer.

Neemt niet weg dat vermeer een goede keeper is maar niet voor niks tweede keeper is geworden.

28 november 2014 om 23:34

Dat is iets wat Vermeer ook deed enkel probeert Cillessen hem te overtreffen door spelers uit de kappen.

Bij Oranje tegen Italië ging het goed mis en toen liet hij zich oh zo dramatisch op de grond vallen om toch maar een fout mee te krijgen terwijl hij amper (ik dacht van niet) geraakt werd.

28 november 2014 om 23:39

Hij neemt soms iets te veel rissico maar ik heb er veel meer vertrouwen in dan met vermeer toen.
Hij heeft nooit echt een mistrap.
Dit jaar geeft hij passes naar de backs die hoog staan waardoor er beter en sneller gevoetbald word.

29 november 2014 om 07:16

afca-stefan, alleen doordat vermeer sterker in pakken van penalty's zou hij bij ajax gebleven moeten zijn. Ik zie liever cillissen die rustig aan de bal is, dan een nerveuze vermeer, ondanks dat die twee de beste keepers zijn van de eredivisie op dit moment.

Prima zaak want Cillessen is een goeie, stabiele keeper. Maakt weinig fouten en wordt steeds een beetje sterker en zekerder in het doel. In het begin zag hij er nog wel eens uit als een nerveus, bang vogeltje bij grote wedstrijden maar dat beeld is aan het verdwijnen..

De lange termijn begint nu echt een beetje vorm te krijgen met al die contractverlengingen. Nu Kishna, Denswil en Schøne nog en dan denk ik dat we de komende jaren een goeie, talentvolle groep hebben. Er zal heus wel eens wat vertrekken maar met die lange contracten kan daar ook wat meer voor gevraagd worden.

28 november 2014 om 22:38

Ik vind hem dit seizoen (eigenlijk vanaf het moment dat Vermeer weg is) een stuk minder scherp. Toen hij de druk van Vermeer nog had, merkte je dat hij zich moest blijven bewijzen en met Boer als 2e keeper is dat een stuk minder. Afgelopen dinsdag in de CL, de goal van Zlatan vond ik ook niet erg sterk gekeept en dat heeft hij echt teveel de laatste tijd.

28 november 2014 om 22:38

Kishna wordt het hem waarschijnlijk niet, zijn zaakwaarnemer heeft volgens mij veel te veel invloed op hem.

28 november 2014 om 22:56

@none

Ik heb nog steeds een beetje de hoop dat die taal voornamelijk uit de mouw van Raiola komt en niet van Kishna. En dat er in zijn omgeving mensen verstandig genoeg zijn om Kishna wat realiteit bij te brengen. Ten eerste in zijn belang want ondanks het feit dat hij een ruwe diamant is heeft hij nog zoooveel te leren. Maar ten tweede ook voor Ajax want ik heb echt heel veel vertrouwen in zijn toekomst. Een echte ajaxspeler met bravoure, een wijd bekkie, veel techniek en talent. Potentieel goudmijntje.

28 november 2014 om 22:58

Raiola is helaas zijn omgeving, van de zomer raakte hij nog geblesseerd... In de tuin van Raiola...!

Cillessen maakt weinig fouten? lees ik dat nu goed?

28 november 2014 om 22:39

Beweer jij anders dan? Ja, foutjes komen voor soms maar ik vind Cillessen over het algemeen een hele fatsoenlijke keeper. Enige echte grote blunder was die tegen Barca thuis, maar ik kan wat missen. Vul me maar aan...

28 november 2014 om 22:41

Ook daar liep Messi gewoon op een buitenspel positie en had invloed op de aanval, dus wat mij aangaat had er gewoon gefloten moeten worden voor buitenspel, net als bij die andere goal van Barcelona trouwens, die was helemaal duidelijk buitenspel.

28 november 2014 om 22:46

Dat kan maar is desondanks wel de enige keer dat ik Cillessen écht een foute inschatting zag maken. Hij kwam uit en dan moet je 'm hebben, buitenspel of niet. Hij kwam als een juffer in en dat kostte een goal. Buitenspel of niet.

Maar zoals ik al zei, ook Neuer maakt best eens een foutje. Ik vind Cillessen overall een hele degelijke keeper.

28 november 2014 om 22:57

Als je de regels kent had je beter geweten, maar hoe dan ook, Ajacieden janken niet, die worden toch wel kampioen.

28 november 2014 om 22:57

Prima, mag jij vinden. Dan vond je vast ook dat Vermeer geweldig ingreep bij die 0-1 van Van Rhijn tijdens de laatste Klassieker.

Wat kost zo'n Feyenoordbril nou eigenlijk?

28 november 2014 om 23:02

Omdat ik een mening heb ben ik ineens geen ajacied meer?

28 november 2014 om 23:05

@arvelajax @none

Ik snap niet dat jullie je als gerespecteerde Vz'ers altijd zo uit de tent laten lokken door fransen. Hij lacht zich de ballen uit zijn broek achter zijn PC want jullie geven 'm precies wat hij wil: aandacht. Ajax is zijn grootste obsessie en dat maakt zijn reacties altijd kostelijk om te lezen. Maar om er nou op te gaan reageren..., het ligt er zó dik bovenop.

Ontopic: ook Vermeer is een hele behoorlijke keeper en op de lijn misschien nog wel een tikje beter dan Cillessen. Toch maakt Vermeer imo meer échte fouten, is hij soms wat onzeker bij hoge ballen en is hij voetballend relatief kwetsbaar. Maar heel erg veel ontlopen ze elkaar niet vind ik. Al ben ik blij dat Ajax Cillessen heeft behouden, dat dan weer wel.

29 november 2014 om 07:19

mening mag je rustig hebben, maar van de 10 reacties, kraak je ze 9 keer af

28 november 2014 om 22:40

Ja, elke harder bal die op hem af vliegt heeft hij meteen klemvast. Dat doet hij simpelweg beter dan welke topkeeper in Engeland of Spanje dan ook.

28 november 2014 om 22:47

Ja kom op noem ze allemaal op?
Barcelona een en cambuur.
Wauw zeg twee hele fouten in meer dan een jaar tijd.
Dat zijn er wel heeeel veel zeg.

28 november 2014 om 22:51

Die bal van zlatan dinsdag was ook houdbaar en in het Nederlands elftal liet hij ook een paar houdbare ballen door.

29 november 2014 om 07:09

Van Vermeer kan ik ook nog wel een rijtje blunders maken hoor om je even uit je droom te helpen

Ik zeg niet dat Cillessen geen goede doelman is, maar voor Ajax begrippen vind ik hem niet goed genoeg.
In de wedstrijd tegen Cambuur maakte Cillessen een grote fout waardoor Cambuur kon profiteren en 1-0 maakte.

28 november 2014 om 22:54

op de 1 of andere manier worden de fouten van Cillessen altijd gebagatelliseerd.
Hij is inderdaad geen slechte keeper maar ook geen topkeeper zoals veel van je mede ajacieden lijken te denken.

28 november 2014 om 23:28

fransen, ik hoor graag van je wat jouw definitie van een topkeeper is. Cillessen is nog vrij jong en heeft alles in zich om een topkeeper te worden. Vorig seizoen was Cillessen de minst gepasseerde keeper in de Eredivisie en afgelopen zomer speelde Cillessen een uitstekend toernooi in Brazilië.

28 november 2014 om 23:36

Pettersson, wat is jouw definitie van een topkeeper? Zie je hem al in Europa bij topploegen zoals City, Chelsea, United, Arsenal, Real, Barca, Bayern, ... ?

28 november 2014 om 23:41

Zie jij ook maar een nederlandse keeper van dit moment daar spelen?
Ik niet.

28 november 2014 om 23:47

Een topkeeper kun je natuurlijk pas op de top van z'n kunnen beoordelen. Toen Van der Sar de leeftijd van Cillessen had was het ook nog geen topkeeper, dat werd hij pas na zijn 30e. Of Cillessen net zo goed zal worden als Sar valt natuurlijk te bezien, maar de carrières van keepers kunnen raar lopen ( Hesp, Menzo, Stekelenburg, ik noem er maar een paar). In elk geval kun je stellen dat hij potentie heeft en groeiende is. Echte wereldkeepers zijn er maar heel weinig.

28 november 2014 om 23:57

Vd sar was echt wel een topkeeper in zijn ajaxtijd.
Bij juventus was het veel minder maar dat was ook een foute beslissing.
Bij fulham kwam de klasse weer tevoorschijn en bij united was hij gewoon weer op het niveau toen hij bij ajax weg ging.
Maar we moeten niet iedereen met vd sar vergelijken want vd sar was buitencategorie net zoals neuer smeichel buffon kahn preudhomme waren en sommige nog zijn.

29 november 2014 om 00:07

Medelin, ik zeg duidelijk dat Cillessen alles in zich heeft om een topkeeper te worden en ik zeg niet dat Cillessen op dit moment al een topkeeper is. Van der Sar was in 95 ook nog geen topkeeper maar was op een later tijdstip wel de betrouwbare sluitpost bij United. Cillessen ontwikkelt zich uitstekend bij Ajax en speelde een uitstekend toernooi in Brazilië, het zou zo maar kunnen dat Cillessen over vier jaar de sluitpost is bij United, Barca of Madrid.

29 november 2014 om 00:11

@wve

Edwin van der Sar is altijd een groot talent geweest (al was hij relatief laat toen zijn carriere echt begon) maar hij is natuurlijk bij Manunited pas echt een alom gerespecteerde topkeeper geworden. En daar ging het hierboven over. Qua talent zat het altijd al goed maar toen hij bij Juve kwam was het de nieuwe topkeeper in spé, en hij redde het daar niet. Mentaal is Sar de jaren erna flink gegroeid om uiteindelijk de echte absolute top te halen. Elke voetbalkenner op aarde noemde hem in die jaren bij de beste 3 keepers. Dat was bij Ajax echt nog niet zo.

Nogmaals, de vergelijking tussen Cillessen en Sar gaat misschien wel mank maar zo vreselijk groot is het verschil nu ook weer niet, in deze fase van zijn carriere.

29 november 2014 om 00:31

Marcore, uitstekend verhaal. De meeste keepers vinden hun topvorm op latere leeftijd. Rinat Dasajev en Jan van Beveren waren een zeldzame uitzondering op deze regel. In De Meer was het zo af en toe ook hopeloos met Van der Sar.

29 november 2014 om 00:56

Dat klopt.
Maar in zijn ajax tijd was hij geweldig.
Als je ziet wat voor reddingen hij toen al had was geweldig.
Bij juve een enorme dip gehad.

29 november 2014 om 01:29

wve, Van der Sar was een redelijke keeper in zijn Ajax periode. Hij werd een grote jongen bij United. Van der Sar was echt top toen hij 35 jaar was en voor United speelde. In De Meer was Van der Sar geen topkeeper maar gewoon een aanstormend talent.

29 november 2014 om 04:46

Sorry hoor maar vd Sar had wel 2x zoveel talent als Cillissen.
Dat hele team trouwens had toen aardig meer talent.
Vind Cillissen niet echt een winnaar, beetje een slappe jan doedel eigenlijk.
vd Sar daarentegen, een 100% winnaar!

29 november 2014 om 04:57

Meer dan redelijke keeper bij Ajax...
...grote jongen geworden bij Fulham.
Megaster bij Man. U

Ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt.

Dan hoop ik wel voor Ajax dat hij zich herpakt. Tegen Cambuur al een gigantische blunder omdat hij nonchalant wilde doen. De bal van Ibra was ook zeker houdbaar. Op het beslissende moment staat Jasper er net nooit. Voor de rest natuurlijk wel een goede keeper hoor !

Cillissen is een slappe hap keeper. Vind m totaal niks uitstralen in de goal.
Wat een non-personality is dat zeg
Stoor me vaak aan interviews van voetballers, maar Cillissen spant hierin de kroon.
Nietszeggend ietwat arrogant mannetje. Onsympathieke uitstraling ook.
Ik moet m niet

Leuke keeper trouwens voor ajax en goed dat hij heeft bijgetekend!

Net als velen vind ik Cilissen geen enorme puntenpakker voor zijn club.

Het idee van Ajax is leuk, maar de groep bij elkaar houden dat gaat gewoon niet lukken. Grote talenten worden toch wel weggekocht. Kijk naar Daly Blind.

29 november 2014 om 11:30

20 miljoen de man moet je als club uiteindelijk ook niet echt mee zitten, Ajax is prima bezig, de buitenwereld kan kiezen, Ajax lekker laten voetballen of miljoenen aan Ajax geven om wat spelers over te nemen.

29 november 2014 om 11:42

Dat is zeker zo. Maar je weet ook dat Ajax niks zal kopen. En dat ze een salarishuis hebben waar ze niet van willen afwijken.

Clubs in de premier league krijgen alleen al aan tv gelden 40-50 miljoen pond per seizoen. Concurreren met deze clubs is dus gewoon schier onmogelijk.

29 november 2014 om 12:07

Nou, aardig wat jongens liggen nu tot 2019 vast en Ajax hoeft simpelweg geen ja te zeggen als het er echt op aankomt. Of het verstandig is om nee te zeggen is wat anders, maar in principe ben ik het de afgelopen jaren met vrijwel elke beslissing van Ajax eens geweest

Cillesen heeft de afgelopen weken een paar kleine foutjes gemaakt die hij normaal nooit maakt. Mensen die zeggen dat Vermeer een betere keeper is hebben deels gelijk maar ook een kort geheugen. Vermeer is niet constant genoeg en daarom is hij weg bij Ajax. Vermeer kan echt gewonnen wedstrijden voor je verliezen en dat heb ik Cillesen nog nooit zien doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren