Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Europese kassa rinkelt voor Feyenoord: vier miljoen euro

Laatste update:

Feyenoord was de laatste jaren steeds bezig met een gezondmakingsproces: de jeugd kreeg de voorrang en dure contracten werden niet meer uitgedeeld. De hand ging op de knip bij de Rotterdammers, die mede dankzij de inspanningen van de Vrienden van Feyenoord (VvF) er weer bovenop kwamen. Het succes van dit seizoen in de Europa League maakt het geheel nog eens rooskleuriger voor de volksclub.

/

Feyenoord overleefde de derde kwalificatieronde in de Champions League niet, maar baande zich daarna wel een weg langs Zorya Luhansk in de play-offronde van de Europa League. Vervolgens werd het tijdens de loting voor de groepsfase gekoppeld aan Standard Luik, HNK Rijeka en Sevilla. Na vijf van de zes groepswedstrijden heeft de club al vier miljoen euro verdiend aan de Europese campagne, laat RTV Rijnmond weten.

Eric Gudde, algemeen directeur in De Kuip, legt uit dat Feyenoord voorafgaand aan het seizoen niets begrootte, maar dat het daarna begon te rollen. “Na het overleven van de kwalificaties hebben wij al een startpremie van 1,5 miljoen gekregen. Per overwinning krijg je twee ton en daar hebben er drie van behaald tot nu toe. Drie keer hebben we een zeer goed gevuld stadion gehad en de kwalificatie levert twee tot vier ton op, afhankelijk van de eerste of tweede plek in de groep.â€

Over tweeënhalve week wordt er geloot voor de knock-outfase van de Europa League. Dan komt ook Feyenoord te weten tegen wie het speelt na de winterstop. Gudde zegt te hopen op een mooie loting en spreekt uit dat hij het liefst eerst een tegenstander tegenkomt, die haalbaar is. “Met een mooie ambiance hier. En daarna, bij de laatste 16, blijven er alleen toppers over. Maar er komt ook elk jaar minstens één verrassing door, laten wij dat dit seizoen worden.â€

Denk jij dat Feyenoord binnen een paar jaar ook weer in de Champions League zal spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Netjes. Niet zoveel als de CL, maar toch valt dit me nog mee, in veel gevallen moeten clubs geld toeleggen op de EL.

28 november 2014 om 15:59

Clubs hoeven er nooit geld op toe te leggen, wie dat fabeltje toch in de wereld heeft gegooid, dat is echt een kei in het verzinnen van broodje aap verhalen.

28 november 2014 om 16:05

Ik kan me toch echt herinneren dat toen Excelsior kans maakte op Europees voetbal, vanwege de fairplay regel, dat de voorzitter van Excelsior liet weten dat het meer geld zou kosten dan dat het zou opbrengen.

28 november 2014 om 16:14

want excelsior had weet ik veel hoeveel niet voor elkaar qua stadion en weet ik veel meer. Ja, dan word het anders.

28 november 2014 om 16:14

Maar Excelsior zou waarschijnlijk ook niks winnen en ze zullen ook niet veel verdienen aan hun stadion.

28 november 2014 om 16:19

Ludogorets heeft het ook niet voor elkaar qua stadion en gaat ze ook voor de wind qua geld.

28 november 2014 om 16:24

Dat lag meer aan het feit dat Excelsior geen geld heeft om het voor te schieten.
Een voorronde levert 100.000 euro op
Bereik je de groepsfase beur je 1,5 miljoen startgeld en 200.000 euro bij een winstpartij en 100.000 euro bij een gelijkspel.

Stel dat Excelsior in de vooronde loot tegen een club uit verweganistan dan beuren ze 100.000 euro, daar kun je prima de reis en hotel kosten van betalen, alleen beuren ze dat geld pas na de finale.

28 november 2014 om 17:03

Weet je wie dat heeft bedacht wandering? Ome jopie munsterman. Het is gewoon een redelijk rendabel toernooi. Anders zou geen enkele club ver willen komen natuurlijk

28 november 2014 om 17:08

De opmerking was niet of je elders meer zou kunnen verdienen, er is altijd wel iets te vinden waaraan je meer kan verdienen.

Je kunt het zelfs ook zo gek maken dat het je wel geld kost als club zijnde, maar het hoeft niet te kosten als dat het oplevert, daar had ik het over.

28 november 2014 om 17:20

@ wandering

Volgens mij zijn er zat Nederlandse clubs in geslaagd door opgelegde boetes en gebrek aan sportieve kunde om verlies te draaien.

28 november 2014 om 17:25

wandering,

Neen, dat is niet zo. Als je een paar ploegen uit Verweggistan loot, dan heb je het vlaggen.

De eigen supporters vinden het niet aantrekkelijk en komen niet kijken. Vette TV-rechten mag je dan ook vergeten.

Maar je zit wel met dure onkosten.

28 november 2014 om 23:18

Je gaat dan wel met een groot team daarheen 30 a 40 man. EL is de hoogste haalbaar niveau voor de Eredivisie clubs en is ook goed voor het prestaties van speler. It's a other cook, je kan zo tegen een middenmoot tegen spelen. Mocht er een speler in EL geweldige prestatie leveren kan zomaar een geweldige bod komen. Eredivisieclubs maken weinig/geen kans in CL, jammer genoeg. Feyenoord die wint van Sevilla met geweldige prestatie is voor Feyenoordfansriceless

Geweldig voor Feyenoord dit, en ik heb echt sympathie voor de Feyenoord supporters in de kuip, Wat een sfeer hing daar!

28 november 2014 om 17:07

Hangt. Als Ajacied kan je er alleen maar trots op zijn dat het leeft in Nederland. Eigenlijk als elke voetballiefhebber

28 november 2014 om 16:00

Kramer? Of die van Rijeka?

28 november 2014 om 16:04

Kramaric is onhaalbaar en Kramer vind ik te matig. Als Feyenoord in de categorie van Kramer gaat zoeken dan zou ik eerder voor Benschop gaan.

28 november 2014 om 16:05

Liefst geen van beiden haha.. Kramer vind ik een nare vent persoonlijk vooral met dat eigenaardige gedrag richting Fraser als hij er x naast staat en ben bang dat het niet wat word. Kramaric is wel gevaarlijk maar ik zag hem gister ook weer kansen missen die Kazim ook momenteel mist. Dat hij 3x scoort tegen Feyenoord oke maar laten we eerlijk zijn niemand kende hem voor die wedstrijd.

28 november 2014 om 16:16

Die Necid vind ik een goede spits kan dit niveau zeker aan of die Kadlec die ons toen uit de EL schopte met Sparta Praag die zou ik wel bij Feyenoord zien die was echt zo goed weet alleen niet of hij nog in Praag speelt maar als dat wel het geval is Halen

28 november 2014 om 16:39

Die kadlec speelt sinds 2013 bij eintracht frankfurt, lijkt mij te duur voor feyenoord misschien huren

28 november 2014 om 16:43

Kramatic is onhaalbaar, hij kan nu zelfs daar AC Milan! Dus onhaalbaar naar kramer is een leuke speler

29 november 2014 om 13:02

Ja inderdaad huren en misschien wel optie tot koop ligt er aan hoeveel je volgend seizoen kan gaan verdienen maar ik zou die Kadlec echt wel in de Kuip hebben die is zo dodelijk met hem wordt je zeker kampioen.

28 november 2014 om 16:02

ander woord, salarishuishouding.

Een spits kopen zal niet het probleem zijn, maar je salarishuishouding kun je natuurlijk niet gaan verhogen bij eenmalige inkomsten.

28 november 2014 om 16:20

Kan wel hoor, maar dan moet je of in januari of in de zomerperiode gaan verkopen. Dan zou een verhoging voor 6 maanden op te vangen zijn.

28 november 2014 om 16:28

Ik denk dat het salarishuis van Feyenoord juist omlaag is als je het met vorig seizoen vergelijkt.

28 november 2014 om 16:31

@ stravven

Komt door vele verlengingen en wij hebben nog een potje over voor talenten zoals Boëtius en Vilhena.

28 november 2014 om 16:46

Mathijsen verkopen.. Schaken houden dan komt het wel goed!

28 november 2014 om 17:07

Mathijsen loopt volgens mij einde contract zou hen gewoon transfervrij wegdoen en boula ook voegt niets toe op het moment. Verdienen samen ook een aardig fortuin. En die 4,5 mil moet een nieuwe speler wel haalbaar zijn incl. Salaris

28 november 2014 om 19:47

Mathijsen , Schaken, Boulahrouz en Graafland om maar een paar spelers te noemen waarvan dit seizoen de contracten aflopen. Komt dus genoeg salaris vrij.

28 november 2014 om 17:01

Ligt aan hoe ze er met de winterstop voor staan...maak je nog kans op het kampioenschap...dan nu een risico durven nemen...haal je dat kampioenschap dan betaalt de spits zich driedubbel terug dankzij de CL.

28 november 2014 om 17:11

Simpel win je van psv sta je 4pt achter en je zit bij de laatste 32.. alles mogelijk dus en dan moet je gewoon een spits halen

Dat niet alleen, want wat dacht je van de club coefficienten en voor het Nederlands voetbal..
Als Feyenoord bijvoorbeeld bij de laatste 16 of 8 komt, doen ze al helemaal goede zaken.
Dan ben je eerder geplaatst bij die vervelende loting altijd voor voorronde Champions League.
Maar Feyenoord heeft nog een lange weg af te leggen, maar ze zijn op de goede weg en boeken progressie! Klasse hoor, ben vooral blij voor Fred Rutten!

28 november 2014 om 16:12

Je bent toch Ajaxfan, hoezo ben je voor Feyenoord opeens? Ajax heeft er heus geen baat bij dat Feyenoord het goed doet hoor, want Ajax zit in de CL en Feyenoord in de EL. Als je gewoon kampioen wordt, haal je CL. Wat de andere Nederlandse clubs doen, is dan echt niet belangrijk.
Voor nationale trots heb je het nationale team.

Dit vraag ik me gewoon af

28 november 2014 om 16:19

Volgens mij ben je niet erg slim, want door dat Feyenoord het zo goed doet krijgen wij als Eredivisie punten en mede door die punten wordt bepaald hoeveel teams geen voorronde moeten spelen en hoeveel teams de Cl/el in mogen kortom als we te weinig punten pakken speelt Ajax ook geen CL meer!

28 november 2014 om 16:25

De kampioen speelt toch altijd CL? Dus voor Ajax is het niet belangrijk wat de rest doet. Ik volg de Eredivisie niet, dus ik weet niet precies hoe het zit.

Edit: ja, als het echt extreem slecht gaat, moet de kampioen voorronde CL spelen, dat snap ik. Bedankt

28 november 2014 om 16:33

Hij zegt toch duidelijk dat het goed is voor het Nederlands voetbal? Sowieso ben ik voor elke Nederlandse club die Europees speelt.en mocht Ajax geen kampioen worden hebben we er zeker baat bij als Nederland stijgt op de coefficienten lijst. Wil toch niet zeggen dat hij voor Feyenoord is, Hij kan toch gewoon voetballiefhebber zijn ongeacht clubvoorkeur?

Ik heb ook genoten van de wedstrijd gister. Echt een onbeschrijfelijke sfeer in de Kuip, en een prachtige prestatie! Vind het wel mooi en knap dat Feyenoord nu weer goed loopt, ook financieel. Heb er stiekem wel een beetje waardering voor hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. En ja ik ben voor Ajax, al heel m'n leven, maar heb totaal geen hekel aan Feyenoord.

28 november 2014 om 16:34

De kampioen ja...maar wat als Ajax geen kampioen word? Dan hebben ze daar toch niks aan!

28 november 2014 om 16:36

@arsenalajax

Ja, ik snap de gedachtegang al, ik had er zelf alleen niet aan gedacht, omdat ik voor een buitenlandse club ben.

28 november 2014 om 16:46

Je bent voor Arsenal neem ik aan? Oke stel je voor als de Engelse clubs de komende jaren dramatisch presenteren in Europa. Dan krijgt Engeland 3 plaatsen voor CL en aangezien Arsenal altijd 4de word zijn ze de lul.

28 november 2014 om 16:51

Tuurlijk joh, het maakt niet uit wat de andere clubs doen. Als we de komende 2,5 jaar zo presteren als we de afgelopen 2,5 jaar hebben gedaan dan is de kampioen geplaatst voor de voorrondes van de CL. De rechtstreekse plaatsing valt dan weg. Denk dat Ajax toch wel een beetje belang bij heeft of het rechtstreeks geplaatst is of via de voorrondes die in het verleden toch een vrij lastig obstakel vormden voor de Amsterdammers.

28 november 2014 om 16:51

@depayy

Ja, ik snap het al, zoals ik hierboven aangaf. Inderdaad, ook voor Engeland kan zoiets gebeuren, hoe onwaarschijnlijk dat ook lijkt.

28 november 2014 om 17:56

Voor plaatsing voor een ronde ontvang je geen punten. Wel voor overwinningen of gelijke spelen. Zaak dus om veel te winnen, ook met het oog op de loting van volgend jaar.

28 november 2014 om 18:57

Begin maar niet over de coëfficiënten, we gaan zakken. Wordt tijd dat de clubs die Europees halen, ook allemaal doorkomen. Belgie gaat ons al voorbij en evt Turkije(als die meer punten pakken dit seizoen).
Feyenoord zal eerst nog een paar seizoen, Europees moeten overwinteren voordat ze in de safe-zone gaan zitten.

Als Feyenoord van dit geld in de winter een goede spits haalt zie ik ze zeker meedoen om de titel dit jaar. Erg knap wat Feyenoord tot nu toe gepresteerd heeft dit jaar.

28 november 2014 om 17:27

Zal moeilijk gaan, want dat geld zien ze pas volgende zomer.

4 miljoen is al een heel mooi bedrag. Als ze ook nog uit weten te winnen tegen Anderlecht worden ze groepswinnaar en wedstrijd premie toch al weer 6 ton erbij. ( indirect worden spelers natuurlijk meer waard als ze verder Europa inkomen. Daarom hoop ik dat PSV toch de laatste 4 haalt met hoofdrollen voor Depay en Wijnaldum -- kassa!!)

Hopen dat ze de laatste 8 halen.
Hoe verloopt de loting als ze door gaan? Moet de nummer 1 tegen de nummer 2 van een andere groep? En zo ja welke tegenstander zal Feyenoord waarschijnlijk treffen?

28 november 2014 om 16:00

Als ze winnen van Anderlecht? Ze zitten bij Standard luik in de groep hoor.

28 november 2014 om 16:01

je bedoelt standard luik zeker. Groepswinst zou zeker mooi zijn en zorgt er ook voor dat je de grote clubs een ronde ontloopt. Volgens mij is het zo dat de nummers 1 de nummers 2 kunnen loten. Van de 8 clubs uit de Champions League zullen er op basis van coefficienten 4 als nummer 1 geplaatst worden en de andere 4 als nummer 2.

28 november 2014 om 16:19

Volgens mij niet op coefficenten maar de 4 beste nummers 3 (CL) bij de nummers 1 (EL) en de 4 overige (CL) bij de nummers 2 (EL). Klopt het dat dit jaar de winnaar van de EL een CL ticket krijgt voor volgend seizoen?

28 november 2014 om 16:20

De 4 beste nummers 3 komen bij de EL groepshoofden.. Dus de Cl clubs die net worden uitgeschakeld zijn dit heeft niets met coëfficiënten te maken. Dat is gelukkig jaren geleden al afgeschaft..

Goede prestatie! Ik hoop dat we na de winter met 3 clubs nog actief zijn. Ik vind ter vergelijking met jaren geleden PSV, Feyenoord en Ajax goed vooruitgegaan. Vooral in de conpetitie steken hun qua spel er wel bovenuit.

28 november 2014 om 16:12

Klopt hopelijk wint PSV straks nog.
Over 2 weken verwacht ik dat alle 3 de ploegen wel eigenlijk moeten winnen als ze goed spelen.
Psv en Ajax thuis moeten winnen.
Feyenoord uit misschien lastiger maar moet winnen (voor zichzelf) om groepshoofd te worden.

Dan sprokkel je toch puntjes binnen voor de Coëfficiëntenranking.

S P I T S

Ondanks dat Kazim bij de goals betrokken was hebben we echt voorin iemand nodig met een neusje voor de goal!

Wedstrijd tegen Standard Luik is zeer belangrijk. Als we winnen dan krijgen wij 200.000 en als wij eerste in de poule worden dan ontvangen wij 400.000. 6 ton zou toch super zijn, tegen een tegenstander die al uitgeschakeld is.

Hopen dat Ajax en vandaag PSV aansluiten voor de knock-fases.

28 november 2014 om 16:08

Moet Estoril-PSV helemaal opnieuw gespeeld worden of verder vanaf de twede helft?

28 november 2014 om 16:11

Vanaf de 2e helft zal er verder worden gespeeld.

28 november 2014 om 16:11

2de helft natuurlijk.

Met Standard en Sevilla is dit een perfecte poule voor Feyenoord gebleken. Kuip 3x goed gevuld. 3x winst wat enorm knap is. Nu in uitwedstrijden nog stabieler worden en vertrouwen hebben dan kan Feyenoord zeker door in de knock-out fase. Belangrijker super veel ervaring erbij voor deze jonge selectie. 6 wedstrijden achter elkaar de 0. Bijzonder knap.

Wauw, geweldig dit voor Feyenoord. Ik dacht dat de startpremie net een paar ton zou zijn. Kan toch een geweldige Europese campagne worden voor Feyenoord. Ik heb gisteren sinds lange tijd weer zo genoten van een wedstrijd van een NL club in Europa en vooral die sfeer !

Derksen zei gister dat Feyenoords campagne geslaagd zou zijn als ze met de winstgelden een nieuwe spits konden kopen...nu doorkomen tot de kwart- of halve finales en het kan een topper worden

Zorgen dat je van standard-Luik wint , een gelijkspel is niet genoeg denk ik.
knock-outfase daar een gelijkwaardige club loten .En daarna, bij de laatste 16.
Al ze dat doen dan zou dat echt super zijn.

Met een gunstige loting kan je ver komen. Maar als je Tottenham oid treft dan krijg je het heel lastig. We zullen zien.

28 november 2014 om 16:52

Overschat die ploegen ook niet teveel. Daarnaast heeft Feyenoord in het verleden Tottenham ook al een paar keer uitgeschakeld.

28 november 2014 om 17:05

Graag Tottenham! Behalve 2 mooie wedstrijden ook absoluut niet kansloos.

28 november 2014 om 19:20

Tuurlijk is Feyenoord niet kansloos, wie ze ook loten, maar Tottenham moet je ook niet onderschatten. Net zoals Inter, Everton, Fiorentina, Napoli en Dinamo Moskou ook lastige ploegen zijn.

28 november 2014 om 19:54

Als ze eerste eindigen ontlopen ze al die ploegen en omdat Standard nergens meer voor speelt moeten ze daarvan kunnen winnen.

Je moet ook de reiskosten enzo er nog van af trekken neem ik aan. Maar dit is wel goed nieuws voor Feyenoord en ik gun het ze van harte. Als Feyenoord,Ajax en PSV ver komen is dat goed voor alle clubs dus.

Mooi bedrag maar daar gaan uiteraard alle kosten nog vanaf zoals reiskosten, organisatie en personeelskosten, winstpremies spelers etc.

Lekker voor Feyenoord natuurlijk! 4 miljoen euro is een mooi bedrag voor een club die het zo moeilijk had. Het zou zo mooi zijn als klassiekers ook weer echt klassiekers worden. Wat dacht je van een klassieker in de kwart/halve finale van de CL? Niks mooiers toch

Toch blijf ik het vreemd vinden dat zo dit bedrag krijgen. Ze worden waarschijnlijk eerste in de pool en krijgen €4 miljoen. Voor simpelweg deelnemen aan de CL krijgt Ajax al 8 miljoen en per winst 1 miljoen....

Heel lekker dit, 4 miljoen is mooi mee genomen. Er wordt alleen niks gezegd over de kosten van de EL, dus er zal nog wel wat vanaf moeten wil je het echt als winst zien.

Hopelijk winnen ze het laatste duel ook, (of Sevilla verliest, om het even) dan ontloop je in ieder geval de CL instromers. 1 ronde minimaal verder komen lijkt me dan wel haalbaar.

28 november 2014 om 17:21

Dat hoeft niet hoor. De vier beste nummers 3 van de Champions League hebben samen met de groepswinnaars van de Europa League een geplaatste status en de vier slechtste nummers drie gaan in de pot samen met de nummers 2 van de Europa League.

28 november 2014 om 19:22

Oh echt, bedankt voor de info! Maar de zwakste nummers 3 uit de CL zijn ook behoorlijk wat zwakker dan degene die eerste worden in hun EL poule.. Ik tref liever Anderlecht, Ajax/apoel of Atletic dan Tottenham, Dinamo Moskou, Everton of Inter.

Wat zijn de verhoudingen van inkomsten tussen de Champions League en de Europa League toch achterlijk scheef.

4 ton voor de groepswist?! In de CL krijg je bij een gelijkspel al een half miljoen.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk zeer mooi meegenomen is voor Feyenoord. Dat kunnen ze goed gebruiken en dat is alleen maar weer goed voor het Nederlandse voetbal.

Lekker extratje maar dit is niet echt het grote geld natuurlijk. Maar het bewijst wel dat als je er echt voor gaat ook de Europa League de moeite waard is.

Een goede spits betaald zich zeker terug, alleen al in een volgende ronde. En daarbij gewoon meedoen om de titel. Ik zeg: Martin, gewoon doen.....

Als je dan toch al gewend bent gevoelige transfers te maken, sigthorsson?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren