Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB verplaatst PSV-Feyenoord naar dinsdag

Laatste update:

De KNVB heeft besloten de topper in de Eredivisie tussen PSV en Feyenoord te verplaatsen naar dinsdag 2 december. ’s Avonds om 20.45 uur wordt de wedstrijd in het Philips Stadion afgewerkt. De bond besloot daartoe, omdat PSV de Europa League-ontmoeting van donderdag met Estoril niet kon uitspelen. Door zware regenval moet PSV die wedstrijd vrijdag nog uitspelen.

/

Estoril en PSV besloten, in overleg met de Europese voetbalbond (UEFA), dat vrijdag vanaf 17.00 de resterende speeltijd zou worden afgewerkt in Portugal. PSV gaf daarbij ook aan de KNVB te kennen dat het de kraker van zondag 16.45 uur tegen Feyenoord graag op een ander moment wilde spelen. Met het oog op de reistijd naar Eindhoven en de noodzakelijke dagen van voorbereiding op het duel was het anders niet te doen.

De KNVB heeft begrip voor de situatie en besloot, na overleg met beide clubs en de gemeente Eindhoven, om te kiezen voor dinsdagavond als nieuw moment. De bond legt uit dat het, bij het opstellen van het competitieschema, zoveel mogelijk rust wil creëren voor die clubs die midweeks in actie komen in Europa. “Dat is een sportief uitgangspunt dat we heel belangrijk vinden”, zegt operationeel directeur Gijs de Jong.

“We hopen dat fans die zondag zouden gaan ook dinsdagavond de mogelijkheid hebben om te gaan. Vanzelfsprekend hebben we begrip voor de teleurstelling van fans die de wedstrijd liever zondagmiddag 16.45 uur hadden gezien”, geeft De Jong aan. Tegelijkertijd zegt hij, dat de KNVB het vanuit sportief oogpunt belangrijk vindt dat fans twee goed voorbereide elftallen aan de aftrap zien verschijnen. “Een bijkomend voordeel is dat alle Nederlandse voetballiefhebbers nu een extra voetbalavond hebben waarop ze kunnen genieten van deze topper in de Eredivisie.”

Dit is de beste oplossing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dat wel fijn, dan kan de ploeg voldoende rust krijgen.
Voor de mensen die een kaartje hebben gekocht en dinsdag moeten werken zal het een stuk minder leuk zijn.

28 november 2014 om 10:26

Dat wel.. Voor het voetbalweekend gewoon ruk. De wedstrijd van het weekend hoort niet op dinsdagavond gespeeld te worden. Begrijp het wel, vind het wel jammer.

28 november 2014 om 10:29

Ado - Ajax begint gewoon nog zondag 12.30 uur hoor

Maar inderdaad je hebt gelijk, ik keek ook uit naar deze wedstrijd op de zondagmiddag.

28 november 2014 om 11:11

Ik kijk meer uit naar Southampton - Man City om 14:30 op zondag

28 november 2014 om 12:04

Waarom maken we er niet 2 wedstrijden van net als de bekerfinale een paar jaar geleden? Dat is nog beter voor het sportieve aspect, dan kunnen we er 2x van genieten.

On: Het is kiezen uit 2 kwade, als je de wedstrijd laat staan heeft PSV een hele slechte voorbereiding maar verzetten naar dinsdagavond is jammer voor de supporters, vooral voor die van Feyenoord.

En waarom niet verplaatsen naar maandagavond? de wedstrijd van PSV tegen estoril heeft 1 dag vertraging opgelopen, waarom de wedstrijd psv- feyenoord dan 2 dagen verplaatsen?

28 november 2014 om 12:12

Omdat fox dan de juup uit wil zenden.

28 november 2014 om 12:52

Als je meer naar die wedstrijd uit kijkt dan zit je duidelijk bij het verkeerde artikel

28 november 2014 om 13:35

Zoals ook in het artikel staat is er overleg geweest tussen beide clubs en de gemeente, dus waarschijnlijk kwam de dinsdag gewoon beter uit

28 november 2014 om 16:27

Want ze hebben nu al verloren van Feyenoord toch?

Hersenloze idioot.

28 november 2014 om 18:28

Want alleen mensen die een advent kalender hebben gekocht om tot deze wedstrijd af te tellen mogen dit artikel lezen? Jouw faal-logica slaat als een kip op een oude meloen.

28 november 2014 om 10:34

Hoezo? De wedstrijd naar zondagavond verzetten was net zo vervelend geweest. Ik werk in regio Amsterdam en voor mij is dit de beste oplossing. De wedstrijd niet verzetten was immers ook geen oplossing, want ik kom wel voor een goede pot voetbal.

28 november 2014 om 11:04

@reference: Ze hadden de wedstrijd ook gewoon 1 of 2 uur kunnen verzetten en dat lijkt me een stuk minder vervelend voor zowel de uit- als thuisfans.

28 november 2014 om 11:43

Alleen wel vrij vervelend voor PSV als ze maar 1,5 dag hebben om zicht voor te breiden. In het bericht van de Knvb staat dat ze het sportieve aspect het zwaarst laten meewegen en dat is niet meer dan logisch lijkt me.

28 november 2014 om 12:01

Ze hadden de wedstrijd ook 5 minuten later kunnen laten beginnen. Dat is nog beter voor de uit- als thuisfans.

Het gaat niet om de fans maar om de spelers van PSV die te weinig rust zouden krijgen. Ik vind dit een prima optie.

28 november 2014 om 13:53

48 uur vanaf aanvang van de wedstriid.. verplaats de wedstrijd een kwartier en je hebt 48 uur. Verplaats hem naar 19.00 of 20.00 en je voldoet aan alle eisen. Pech dan voor PSV, maar 48 uur is 48 uur lees ik bij alle PSV'ers. Dinsdag avond is van de zotte. Genoeg mensen die hierdoor niet meer kunnen, waaronder ik. KNVB bedankt!

28 november 2014 om 18:30

En 2 uur later was dus ook prima geweest, dan zit er gewoon 48u tussen.

29 november 2014 om 01:43

De beslissing is s'mogens door de Knvb genomen. Toen was het nog maar de vraag of PSV na de wedstrijd nog wel naar Nederland kon vliegen. In het slechtste geval zou PSV pas Zaterdag middag weer in Eindhoven zijn. Er zit dan wel 48 uur tussen maar van voorbereiding kun je dan niet spreken.

28 november 2014 om 10:42

Inderdaad, in Engeland worden vaak zat zulk soort wedstrijd dagen gespeeld. PSV heeft geluk gehad. Maar ik verwacht nog steeds een overwinning van Feyenoord. Met PSV weet je nooit waar het heen gaat.

28 november 2014 om 10:51

Waarom geluk? Regels zijn regels dus 48 uur rust zijn 48 uur rust. Kijk de uefa er maar op aan dat ze deze wedstrijd überhaupt lieten spelen daar.

28 november 2014 om 10:53

Geen toppers, die worden altijd in het weekend gespeeld. Of je moet het hebben over beker ontmoetingen. Maar ik snap de maatregel wel, het blijft voor het publiek wel zonde dat deze wedstrijd op dinsdagavond plaatsvind.

28 november 2014 om 11:02

Nee joh. Nu krijgt het iets van een champions league vibe over zich. En ok kon de wedstrijd op zondag niet zien, dus ik vind dit top nieuws.

28 november 2014 om 11:04

@azalkmaar

Het voetbal is sowieso dood in Nederland. Amper sfeer in stadions te bekennen. Voor de sfeer kijk ik zo wedstrijd niet. Enkel voor het voetbal, maar dan haak ik meestal na 20 minuten af en kijk ik later op 818 wat het is geworden. Alleen bij Ajax kijk ik echt 90 minuten lang. Niet altijd leuk, maar het blijft je club.

28 november 2014 om 11:16

Ahjacied......

Je verwacht het niet, maar je hoopt het.

Trouwens jouw club heeft nog niet zo lang geleden ook verplaatsing van een wedstrijd gevraagd en dat was geweigerd door de KNVB.

28 november 2014 om 11:18

Ahjacied...

En nog iets. De spelers van PSV spelen die wedstrijd ook liever op zondag. Dus allemaal bullshit wat je zegt.

28 november 2014 om 11:19

Als je nooit een wedstrijd kijk vraag ik me af waarop je het basseerd dat feyenoord uit bij koploper Psv gaat winnen. Het gat is 7 punten. Dan zou ik zonder wedstrijd kennis toch denken dat psv gaat winnen.

28 november 2014 om 12:27

Gebaseerd op statistieken van alle competitiewedstrijden PSV-Feijenoord is de uitslag moeilijk te voorspellen. Winstkans voor PSV ligt iets boven de 50%... Statistisch gezien dan.

Gespeeld winst gelijk verlies voor tegen
Thuis 67 35 11 21 144 90

28 november 2014 om 12:43

Als feyenoord dezelfde spirit aan de dag legt als gisteren tegen sevilla dan is er niemand in Nederland die ze tegen houd en zeker PSV niet.
Weet niet of je de wedstrijd psv tegen estoril hebt bekeken gisteren?
Denk dat PSV gisteren zelfs van Dordrecht zou hebben verloren...
Overigens pakt Ajax zondag de koppositie waardoor de druk bij PSV komt te liggen en we weten allemaal hoe goed psv met druk om kan gaan....

28 november 2014 om 13:42

Goh wie had dat nou al gedacht voor de kerst Ajax alweer bovenaan....!!!!

Sarcastisch bedoeld, dus een geintjuhhhhhhhhhhhh.

28 november 2014 om 13:51

Misschien op basis van de vorm van Feyenoord? Je hoeft geen wedstrijden te zien om te constateren dat ze amper tegengoals krijgen. Daarnaast, als je wel kijkt, zie je dat Feyenoord vaak in grotere wedstrijden beter speelt. Dus op basis daarvan kan Feyenoord absoluut winnen bij PSV.

28 november 2014 om 14:11

heb jij gister psv niet zien spelen?
zowel geeft die verdedigen je alle reden om te denken dat psv dinsdag kan/gaat verliezen

28 november 2014 om 10:46

Wat een onzin allemaal zeg. Als voetballer wil je toch zo veel mogelijk spelen? 2 dagen ertussen is gewoon genoeg. Wielrenners fietsen de Tour de France omdat ze het leuk vinden, en die hoor je toch ook niet mauwen over rust. Daarnaast is een gemiddelde trainingsdag net zo "vermoeiend" als een wedstrijdje spelen

28 november 2014 om 10:50

2 dagen ertussen zou inderdaag genoeg zijn, maar dat i niet het geval. Vanuit jou oogpunt begrijp ik het wel, maar vrijdag om 5 uur en zondagmiddag is voor nederlandse begrippen gewoon onwerkbaar.

28 november 2014 om 10:52

De.theking

Maar in de tour heb je niet dat iemand één rustdag krijgt terwijl de ander gewoon moet fietsen. Als dat zou gebeuren dan zouden ze daar ook gaan klagen hoor

Bovendien zit de tour vol met dope.

28 november 2014 om 10:56

Niet iedere renner fiets de Tour omdat ie het leuk vindt. Je hoort wielrenners inderdaad niet (veel) over rust maar als het echt zo simpel lag dan zouden ze drie grote rondes op een jaar rijden en dat doen ze niet omdat het nauwelijks kan. Buiten die grote rondes rijden ze dan weinig wedstrijden meer omdat ze ook aan hun rust moeten denken.
Kan best dat ze graag willen fietsen maar dat is niet altijd verstandig.

28 november 2014 om 11:05

Dat snap ik, maar door de wedstrijd naar dinsdag te verplaatsen los je dat probleem niet op. Feyenoord blijft namelijk altijd een dag extra houden. Ik probeer alleen te zeggen dat wanneer je profsporter bent, 2 dagen hersteltijd meer dan genoeg hoort te zijn voor een wedstrijd van 90minuten.

28 november 2014 om 11:10

Maar als het echt zo simpel lag doe je toch gewoon de hele competitieronde in 3 maanden? Kun je drie lanndskampieoen per jaar hebben.

28 november 2014 om 11:20

Wielrenners??? Oké, je weet toch ook wat wielrenners gebruiken of niet

28 november 2014 om 11:22

The king.. 2 dagen rust is nooit genoeg. Helemaal niet als je profspeler bent. 2x binnen 48 uur spelen is een absolute ramp, dat zal elke trainer incl medische staf beamen. Profspelers hebben juist die rust nodig.

28 november 2014 om 12:14

De vergelijking tussen voetbal en wielrennen loopt aardig mank. Een detail die we vergeten is dat Psv nog een vlucht terug moet nemen. Dat is funest voor een eventuele voorbereiding. Zo heb je waarschijnlijk maar 1 dag voorbereiding op de wedstrijd.

Ook ik had liever de wedstrijd op Zondag (ik had er zin in) maar het sportieve aspect is indeze wel duidelijk. Zo hebben we tenminste een eerlijke strijd met 2 uitgeruste teams.

28 november 2014 om 12:37

Als ze morgen ochtend of vanavond terug vliegen hebben ze morgen en zondag een halve dag...dat is natuurlijk vrij weinig. Niet alleen rust, maar je wilt ook nog ff wedstrijd gericht trainen.

28 november 2014 om 12:51

Wielrennen is heel anders. Het is namelijk een duursport, daar waar voetbal een explosievere sport is. Daarnaast doet iedere renner dat, dus is er gelijke concurrentie. Als renner A na een etappe 2 dagen mocht rusten en renner B niet, dan zou renner A bij de volgende etappe ook beter zijn.

28 november 2014 om 12:52

Wat een onzin. Natuurlijk is een trainingsdag lang niet zo zwaar als een wedstrijd. En om de tour met voetbal te vergelijken slaat al helemaal nergens op. In de tour krijg je geen slidings op je enkels of beuken in je rug. Het is algemeen bekend dat wielrennen en voetbal een heel andere belasting van het lichaam is.

28 november 2014 om 13:43

2 t.o.v. 3 dagen is natuurlijk heel wat anders dan 4 t.o.v. 5 dagen
(verhoudingen zijn 1:1,5 en 1:1,2)

28 november 2014 om 14:15

een profspeler moet dat echt wel kunnen
opzich ben ik zelf wel blij dat wedstrijd dinsdag is anders krijgen we weer zo ophef mocht psv verliezen bij deze oplossing is er geen excuus

28 november 2014 om 18:17

goh nog zo iemand die het grote plaatje niet kan zien.
Knvb heeft als regels 48 uur rust, dus moet het verzet worden. De gemeente zegt dan; 'hey wacht eens even wij stellen de politie niet rond die tijd beschikbaar voor die coke snuivers (van welke club laat ik in het midden)'. Vervolgens moeten clubs, knvb & gemeente opzoek naar een oplossing en dat is Dinsdag geworden.
Noch PSV noch de spelers treft blaam, het is een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden.

28 november 2014 om 10:56

@bootsjunge:

Dat is dus inderdaad het punt! Het is een schande dit van de Knvb voor de supporters.

Ook voor die van Psv, maar al helemaal voor de Feyenoorders. Spelen kwart voor 9 , ben je zo rond half 11 klaar. Dan mag je nog een half uur tot een uu rblijven zitten voor je weg kan. Dan nog terug naar Rotterdam en ben je rond 1 uur in de nacht op zijn vroegst thuis.

Nee geweldig opgelost weer van de Knvb. Denken daar totaal niet mee met de supporters, en puur aan hun eigen belang. Sportief zal het hoe dna ook niet gelijk worden. En dan speelt PSV ook nog maar eens 45 minuten zondag.

28 november 2014 om 10:57

Daarom is het ook maar goed dat Feyenoord geen CL speelt want dan ben je als supporter ook elke keer te laat thuis. Die wedstrijden beginnen namelijk ook om 20.45 uur.

28 november 2014 om 11:01

Het is jammer voor de supporters, maar daar draait het niet om. Dit is gewoon een kwestie van overmacht en daar is niets aan te doen.

PSV speelt vrijdag 45 minuten, niet zondag...

Dan nog terugreis, wellicht pas tegen de nacht terug in Eindhoven en dan heb je maar één rustdag. De regel is 48 uur en die hebben ze simpelweg niet, dit is dan de enige eerlijke oplossing.

28 november 2014 om 11:05

Ik wist niet je in de CL ook verplichte treincombi's hebt waardoor je na de wedstrijd terug naar Rotterdam wordt gebracht. Als je niet uit Rotterdam komt ben je dus rond 3 uur 's nachts thuis..

28 november 2014 om 11:06

@ Kohaku,

Feyenoord speelt Europa League en daar beginnen om 21.05 sommige wedstrijden..

28 november 2014 om 11:12

Je snapt dat als ze dat van te voren weten iets kunnen regelen op de zaak? Want ze gaan op Donderdag toch ook mee met uitwedstrijden naar waar dan ook in Europa?

Als jij fulltime werkt en je had al je kaartje. Wat ga je daar nu dan mee doen?

28 november 2014 om 11:19

Uhmm, het is nu ook vantevoren bekend dat ze op dinsdagavond gaan spelen. Of wordt dit maandagavond pas in Rotterdam bekend gemaakt?

28 november 2014 om 11:47

@ Kohaku

Sjongejonge, jij beseft toch ook wel dat het in Europees verband al maanden bekend is. Terwijl er nu maar een paar dagen tussen zit. Veel moeilijker om vrij te krijgen dus.

Nu is het ook nog eens uit en dat je direct weer naar huis moet. Bij een Europese wedstrijd kan je een hotelletje boeken. Denk niet dat Eindhoven het zou waarderen als Feyenoord-supporters massaal een hotel zouden boeken.

28 november 2014 om 11:55

@kohak,

Je werkt niet full-time of wel? Bij veel banen kan je niet zomaar even vrij krijgen nu al helemaal niet meer zo kort dag. Van Eruopese wedstrijden worden dagen vrij geregeld en een hotel daar. Nu moet je in de combi terug en is dat ook niet mogelijk.

28 november 2014 om 12:18

Het gaat om de competitie die de Knvb zo eerlijk wil laten verlopen. Dan is het absoluut geen schande dat de Knvb deze wedstrijd verzet. Dat er nu supporters zijn die dan verhinderd zijn is jammer. Maar meer ook niet. Men is gebaat bij een eerlijke competitie. En de wedstrijd zondag laten spelen, was toch behoorlijk krom geweest.

Ik vind het juist besluit van de Knvb. jammer voor een aantal supporters. Maar het clubbelang en een eerlijke competitie gaat nu toch echt voor.

28 november 2014 om 12:40

@capis:

Sjonge jonge....stel je voor dat je een keertje om 1 uur in bed ligt op een doordeweekse dag. Dan is je leven wel echt helemaal een puinhoop en kan je de volgende dag niet meer normaal functioneren.

28 november 2014 om 13:07

Inderdaad, wacht maar totdat je kinderen hebt. Dan verlang je naar avonden met 6 uur slaap, vooral als je een huilbaby krijgt.

28 november 2014 om 13:27

Voor de duidleijkheid, bijna 3 kwart van de uitsupporters van Feyenoord werken niet op een kantoor baan met een 9 tot 5. De havens en logistiek beginnen al om 5 tot 7 in de ochtend. En is arbeid intensief werk, ga jij dan maar werken met wienig slaap inderdaad!

@psv Tjonge jonge.. stel je voor je moet 2 wedstrijden binnen 48 uur spelen. Als profvoetballer wat je baan is en goed betaald voor krijgt. Snap je wat ik bedoel dat je het ook kan omdraaien?

Het had ook naar een vrij weekend verplaatst kunnen worden.

28 november 2014 om 13:55

@ PSV-ADO

Omdat Feyenoord-supporters overal vandaan komen en wij tegenwoordig met alleen maar combi's te maken hebben komen sommige supporters door het openbaar vervoer niet eens thuis.

28 november 2014 om 15:13

@ Capis

Volgens mij heb je niet zoals in het amateurvoetbal standaard weekenden vrij voor inhaalwedstrijden. De enige vrije weekenden zijn tijdens interlands, is ook geen optie lijkt mij.

Maar het gaat er niet om of ze 2 wedstrijden binnen 48 uur kunnen spelen. Als het moet kunnen ze in 48 wedstrijden wel 10 wedstrijden spelen. Alleen als je met de 10e wedstrijd bezig bent en je moet tegen een team wat net met de eerste wedstrijd begint dan is dat niet echt heel eerlijk in mijn ogen en daar gaat het om.

28 november 2014 om 14:53

Dit is top!!

Prima oplossing lijkt mij. Voor de clubs en voor de fans. Zullen vast fans zijn die nu niet kunnen, maar dat blijf je altijd houden bij een verplaatsing van een wedstrijd. Echter is zo een tijd denk ik wel beter dan ergens overdag.

Terecht want is overmacht.

Wel beter voor beide clubs want dan zijn ze beide weer op rust alleen voor de supporters is het minder.

Mooi zo! Eerlijk is eerlijk, iedereen moet gelijke rust krijgen. Goed opgelost van de Knvb!

28 november 2014 om 10:30

@wilshere

Gelijke rust? Feyenoord krijgt naar mijn mening meer rust dan Psv, wedstrijd is al gespeeld, geen vliegreis..

Wat als het nou blijkt dat Estoril - PSV wéér verzet moet worden?

Naar mijn mening een uitstekende oplossing, maar ik baal er wel van. Ik kijk namelijk wel uit naar de wedstrijd, en nu moet ik 2 dagen langer wachten.

28 november 2014 om 10:49

Estoril - PSV moet, volgens Uefa reglementen, binnen 24 uur worden uitgespeeld. Als de wedstrijd niet kan worden uitgespeeld vandaag lijkt het me dat PSV een reglementaire 0-3 zege krijgt.

28 november 2014 om 10:50

Uiteraard krijgt Feyenoord meer rust, maar dat was sowieso al aangezien Feyenoord thuis speelde.

Het is iets meer gelijk nu, laat ik het zo zeggen. Het is acceptabel.

28 november 2014 om 11:03

@gomes111

Bullshit.

PSV krijgt echt geen reglementaire 0-3 toegekend omdat het weer tegen zit. Estoril kan toch weinig doen tegen zoveel regen?!

28 november 2014 om 11:20

Estoril dient voor een speelbaar veld zorg te dragen. Vlak de Uefa niet uit met stompzinnige beslissingen...

28 november 2014 om 11:35

@kohaku

Kan je er nog zoveel aan doen, tegen Moeder Natuur kan je jezelf niet wapenen...

28 november 2014 om 12:04

Estoril kan hier niets aan doen, de regenval was gewoon te hevig. Bij een beetje regen is het begrijpbaar dat je dan verantwoordelijk wordt gehouden als het veld niet bespeelbaar. Maar met deze hoeveelheden viel gewoon niks te regelen, je kan moeilijk regen weren over een oppervlakte van ruim 6000m2. Er kan niet eventjes een zeiltje overheen getrokken worden.

Hoe ze het op zouden lossen als het vanmiddag niet doorgaat kan ik eigenlijk ook niet zeggen. Laten we gewoon hopen op een leuke tweede helft.

29 november 2014 om 02:46

Binnen 24 uur het restant uitspelen of op een andere datum overspelen.
Als de wedstrijd zou worden hervat op woensdag zitten de club's misschien met blessures uit het weekeind en staan er dus minder spelers op het veld. Dus binnen 24 uitspelen of op een andere datum compleet overspelen.

Balen voor Feyenoord. Goed voor Psv.

28 november 2014 om 10:24

Vind het alleen balen voor de supporters die door omstandigheden nu niet meer kunnen.

28 november 2014 om 10:29

Kunnen ze ineens allemaal niet meer?? Bij psv zullen e ook mensen balen die miss niet kunnen. dit is het eerlijkste voor iedere partij.

28 november 2014 om 10:32

@PSV--1913

Er zijn mensen die gewoon full-time werken. Dan kan het lastig worden in verband met vervoer natuurlijk.

Maar ook PSV-fans worden hierdoor getroffen. Naar mijn mening is het een goed idee om de fans de mogelijkheid te geven de kaartjes terug te geven aan de club voor het bedrag wat ze ervoor betaald hebben.

Kaartjes waren namelijk voor beide partijen niet goedkoop..

28 november 2014 om 10:38

Ben het met je eens dat het eerlijk is voor beide clubs. Alleen voor de supporters die een fulltime baan hebben en de volgende ochtend moeten werken of die zelfs nachtdiensten draaien is het natuurlijk dramatisch. Zij kunnen dan niet naar de wedstrijd terwijl ze wel een kaartje hebben. Heb het trouwens nu ook over de PSV supporters.

En hoe zit het precies met het openbaar vervoer? Kan me nog herinneren dat het soms haasten was bij een Europees duel om 21:05 maar dat was in Rotterdam. Weet niet hoe het geregeld is in Brabant.

28 november 2014 om 10:38

Hij zegt nergens dat het niet eerlijk is en spreekt over supporters in het algemeen. Dat betekent dus ook PSV'ers. Niet gelijk zo aangevallen voelen jongen.

28 november 2014 om 10:40

Ik kan er pas halverwege 1e helft bij zijn, het zei zo. Ik had ook liever een pot bier van te voren gedronken in de stad. Het gaat mij om de punten niet om mijn plezier vooraf.

28 november 2014 om 10:45

terug met openbaar vervoer zit je als feyenoorder ook met een probleem, metro rijdt tot ongeveer 0030 uur, maar trams en bussen rijden dan niet meer

28 november 2014 om 11:57

Hieraan kun je wel zien dat u geen uitwedstrijden bezoekt.
Als Feyenoord supporters met een trein combi naar psv toe moeten
Zijn die vrij laat in de avond/nacht thuis en als dan bij Jan de arbeider om 5 uur in de ochtend de wekker weer gaat, kan ik begrijpen dat mensen die uitwedstrijd toch maar overslaan.

Bij PSV zullen meer mensen uit de regio in het stadion zitten waardoor hun zich sneller naar huis kunnen begeven.

Dus voor de Feyenoord supporters is dit misschien een hele oneerlijke maatregel.
Maar dat zal de knvb natuurlijk een rotzorg zijn.

28 november 2014 om 13:47

Als het je alleen om de punten gaat kan je beter helemaal niet gaan want die gaan mee met openbaar vervoer terug naar Rotterdam.

28 november 2014 om 10:33

@panerai

Net hoe je het ziet natuurlijk. Feyenoord heeft nu ook meer rust, na een zware wedstrijd tegen Sevilla.

Eerst maar eens zorgen dat PSV wint vanmiddag (als het gespeeld word natuurlijk), dan pas kijken naar dinsdag. Heb nu al zin in die wedstrijd

28 november 2014 om 10:52

IK heb er ook zin in in dinsdag.
Maar vanmiddag zal er een ander psv moeten verschijnen, anders zie ik de bui alweer hangen.
Ben benieuwd hoe het zwembad er bij ligt haha

28 november 2014 om 11:01

@PSV--1913

Nou, laten we maar hopen dat die bui achterwegen blijft vanmiddag in Estoril

PSV zal inderdaad anders voor de dag moeten komen, het leek gisteravond nergens op.

28 november 2014 om 11:07

Punt pakken en wegwezen vanmiddag.....hoop ik

28 november 2014 om 10:34

denk niet dat het balen is voor feyenoord, er waren genoeg spelers die wel even wat rust kunnen gebruiken, het is voor de supporters vervelender denk ik

Schandalig! Competitievervalsing dit! Nu zullen een hoop Feyenoord supporters niet aanwezig kunnen zijn in het stadion, waar PSV de vruchten van kan plukken. Ik ga er trouwens vanuit dat alle kosten op PSV worden verhaald?

28 november 2014 om 10:25

Eerlijk is eerlijk. Het zou meer competitievervalsing zijn als Feyenoord een dag of bijna 2 dagen meer rust zou krijgen, waar Psv bijna geen rust zou krijgen toch?

28 november 2014 om 10:28

Feyenoord heeft dinsdag ook een dag meer rust gehad hoor! Daar veranderd niets aan.

Supporters worden nu de dupe van het feit dat PSV blijkbaar niet 45 minuten extra kunnen voetballen. Dat vind ik onbegrijpelijk! Ze zijn gewoon vanavond om 23.00 uur weer allemaal thuis in Eindhoven. Dan hebben ze twee dagen om te herstellen!

28 november 2014 om 10:30

Ja, dat is allemaal leuk en aardig.

Maar de regel van de Knvb, dus niet Psv, is dat er minimaal 48 uur tussen moet zitten, dat is niet het geval. Dus moet ie verzet worden.

Daar kan PSV helemaal niks aan doen.

28 november 2014 om 10:31

Weet jij hoelaat ze terug vliegen dan?? Alsfeyenoord dit probleem zou hebben zouden zei ook de wedstrijd willen verplaatsen......en terecht.

28 november 2014 om 10:32

@fachten

"waar Psv bijna geen rust zou krijgen" is dan ook een essentieel onderdeel in mijn commentaar

Tsja en anders zou Psv zelf misschien de dupe worden van wel die extra 45 min spelen en minder dan 48 uur hebben om te kunnen herstellen. Vanuit Psv is het vrij logisch allemaal dat ze zich op de regels van de Knvb beroepen, ik begrijp dat je als Feyenoordsupporter er anders tegenaan kijkt.

28 november 2014 om 10:33

Ze voetballen toch niet heel de dag vandaag.
Ze hebben alsnog 47 uur rust...
Verplaats m dan naar zondagavond 20:45 ofzo.
Voor PSV goed dit, voor de voetballiefhebber erg jammer.

28 november 2014 om 10:37

Dvcer Kun jij tellen?? Er zit toch 48 uur tussen al ze om 20.00 uur hadden gespeeld zondag!

28 november 2014 om 10:45

Jazeker. Oke, nu ik een vraag: Kun jij aangeven waar je 20:00 vermeldt?!

28 november 2014 om 10:46

Joh misschien zijn er nog wel meer factoren waarom het niet zondag later kan.

28 november 2014 om 11:01

spijkers op laag water zoeken? 48 uur, 47 uur, 49 uur. zelfde laken een pak.

O ja, wat doet PSV nou met de JL wedstrijd tegen De Graafschap dinsdag? Wordt die maar afgelast? Competitievervalsing dus!

28 november 2014 om 11:05

Die wordt op de Herdgang gespeeld?

28 november 2014 om 11:08

Gezellig, op een lege Herdgang. Mooi man. En dan nog beweren dat het geen competitievervalsing is. O ja, en de gemeente Eindhoven keurt het goed dat er twee wedstrijden in Eindhoven tegelijkertijd plaatsvinden waarbij Feyenoord supporters betrokken zijn?

Denk het niet.

28 november 2014 om 11:21

Nog steeds gefrustreerd?? Niet iedereen kan erbij zijn in het stadion/tv dus zullen er ook wel mensen naar jong psv kijken! Daar zitten ook geen duizenden supporters elke thuiswedstrijden hoor,

28 november 2014 om 11:22

Een JL wedstrijd op een lege Herdgang of in een leeg Philipssatdion, wat is het verschil?
Loop jij altijd te zeiken om het zeiken?

28 november 2014 om 11:24

Ik ben niet gefrustreerd. ik denk dat als er mensen zijn die vandaag gefrustreerd zijn die uit Eindhoven komen na die wantvertoning van gisteren.

Maar wel typisch voor Psv. Roepen dat iets competitievervalsing is wanneer het te koste van PSV gaat, maar zodra op hetzelfde moment Jong PSV zorgt voor werkelijk competitievervalsing, dan heeft iedereen het maar te accepteren.

28 november 2014 om 12:00

Waarom is een wedstrijd op een 'lege herdgang' precies competitievervalsing? Zou je mij wat meer voorbeelden kunnen geven over dat PSV iets roept over competitievervalsing? Die zijn mij even ontschoten namelijk.

ON: Regels zijn regels. Ik had de wedstrijd ook liever op zondag gekeken maar het is niet anders.

28 november 2014 om 12:13

@ Fachten

Echt, wat praat jij poep. PSV heeft nu anderhalve dag om te herstellen, Feyenoord 2,5. Dinsdag heeft Feyenoord nog steeds een dag extra rust, maar het verschil tussen 1.5 en 2.5 dagen rust is groter dan 3.5 en 4.5 dagen rust.

28 november 2014 om 12:14

Maakt het iets uit dat jong psv in het stadion of herdgang speeld voor jou? Maak je niet zo druk man.
Wanneer heeft psv lopen klagen over competitievervalsing dan?

28 november 2014 om 12:43

@fachten

Ook al werd PSV-Feyenoord op zondag gespeeld, Jong PSV - De Graafschap stond al gepland op de Herdgang..

Verder nog loze argumenten die je met ons wilt delen?

28 november 2014 om 12:50

Bovendien is dit een loze discussie want jong psv speelt haar wedstrijden sinds dit voetbaljaar altijd al op de herdgang om het al niet al te beste veld in het stadion te ontzien, dus er verandert sowieso niks. Hooguit een paar supporters minder die nu in het stadion zitten ipv op de herdgang staan. En hier is jong psv meer mee benadeelt dan de graafschap, dus hooguit competitievervalsinf in het nadeel van jong psv

28 november 2014 om 10:25

psv kan er toch niets aan doen dat het veld bij estrolil slecht is

28 november 2014 om 10:30

Ik zeg toch niet dat PSV daar iets aan kan doen. Maar het is PSV dat loopt te mekkeren dat 48 rust te weinig is, terwijl de Knvb zelf deze regels heeft opgesteld.

nogmaals, vanavond om 23.00 uur ligt elke speler van PSV netjes in zijn eigen bed. Dan kunnen ze twee dagen uitrusten. Dat is inderdaad erg kort ja!

Moet je tegen wielrenners zeggen die de Tour de France fietsen.

28 november 2014 om 10:34

Fachten

Psv heeft niet gezegd dat 48 uur te weinig is, Psv heeft gezegd dat minder dan 48 uur te weinig is. En dat is ook in de reglementen van Knvb terug te lezen inderdaad. Knvb had het ook naar zondagavond kunnen verplaatsen, maar daar hebben ze blijkbaar niet voor gekozen.

28 november 2014 om 10:35

Nee dat kunnen ze niet. Maar om nou te zeggen dat je dan niet meer op zondag kan voetballen daar snap ik niks van. Ik vraag me af hoe wielrenners altijd herstellen na een dag, en voorbereiden op de volgende wedstrijd, soms de volgende dag. Geeft maar weer aan wat we al langer weten..

28 november 2014 om 10:35

@ Fachten,

Ach die tour de france neemt niemand serieus meer.

Ik vind het terecht dat deze wedstrijd verplaatst is. Beiden partijen moeten gewoon uitgerust zijn en voldoende tijd hebben om zich voor te bereiden op deze wedstrijd.

Dit soort dingen gebeuren helaas weleens, kan niemand wat aan doen. Gewoon slikken en hopen dat het dinsdag een gelijkspel word zodat Ajax weer bovenaan staat

28 november 2014 om 10:49

Misschien toch maar kunstgras

28 november 2014 om 10:53

Hoe zou feyenoord reageren als hun in deze situatie zaten?

28 november 2014 om 11:01

Heb jij het vluchtschema dan dat je weet dat PSV om 20:30 al weer in Eindhoven is?

28 november 2014 om 10:26

Nee, op de Portugese Piet Paulusma. Hier kan PSV toch niks aan doen.. Puur overmacht.

28 november 2014 om 10:32

Moedernatuur aanklagen die is hier schuldig aan

28 november 2014 om 10:26

Inderdaad zeer schandalig. Dat PSV er niet voor zorgde dat het stopte met regenen. Ik had ze 3 punten in mindering gegeven.

Wat een onzin dit is overmacht.

28 november 2014 om 10:26

Ja man en psv kan er zeker wat aan doen dat de wedstrijd gister gestaakt was..

28 november 2014 om 10:27

Ja want de PSV supporters die mee zijn gereist naar Estoril, hebben zoveel gedronken, zodat ze het hele veld ondergepist hebben of wat?
Wat een hele vreemde reactie, is toch duidelijk overmacht of zie je dit anders?

28 november 2014 om 11:01

waren er supporters dan?

ik dacht dat iedereen in het stadion naar de lokale bouwmarkt/tuinwinkel gestuurd werd om spullen te halen om het veld mee te vegen of droogblazen haha

28 november 2014 om 10:27

Was het geen competitievervalsing geweest dan als PSV gewoon om 16.45 moest aftrappen nadat ze gewoon nog op vrijdagmiddag hadden moeten spelen? Lijkt mij meer competitievervalsing omdat ze dan 2x binnen 48 uur hadden moeten spelen. Nu krijg je tenminste een eerlijke pot voetbal waarbij allebei de clubs gewoon rust hebben. Feyenoord heeft hier juist profijt van, omdat die nu na hun zware wedstrijd tegen Sevilla extra rust hebben.

28 november 2014 om 10:30

Het opmerkelijke is, had je zondagavond om 20.45 afgetrapt, dan zat er wel 48 uur tussen.

28 november 2014 om 10:34

Dan nog heeft PSV nou niet echt goede rust. Voordat die vanavond of morgen terug zijn in Eindhoven. Dan heb je toch niet de perfecte wedstrijdvoorbereiding voor als de wedstrijd op zondag was geweest. Dit is toch echt de beste oplossing zo voor beide teams, voor de fans misschien iets minder, maar ook dit vind ik toch nog echt een goede dag en tijd voor de fans.

28 november 2014 om 10:45

Erwin10

Daar heb je niet helemaal gelijk in. De beste oplossing voor Feyenoord was natuurlijk gewoon zondag 16:45 geweest. Fans die kaarten hebben gekocht houden rekening met die tijd en Psv is waarschijnlijk nog flink verzwakt van de wedstrijd en reistijd van vandaag. Beter had voor Feyenoord niet gekund.

Maar zo werkt het natuurlijk niet, dit is wel gewoon de eerlijkste oplossing.

28 november 2014 om 10:49

Daarvoor krijgen ze ook miljoenen op hun bankrekening gestort, om het lichamelijk aan te kunnen om binnen 48 uur 2 keer 1,5 uur te werken.

28 november 2014 om 11:06

Dan nog was er weinig sprake van een fatsoenlijke voorbereiding maar waar de meeste mensen aan voorbij gaan is dat het niet eens zeker is of dat ze wel op zondagavond hadden mogen spelen van de gemeente.

28 november 2014 om 10:27

Wat valt psv hier te verwijten?

28 november 2014 om 10:27

Want dit is het besluit van psv of psv zijn schuld?! Denk je dat dit alleen nadelig is voor de fans van feyenoord? Ik zou daar zondag ook zitten, voor de thuisploeg wel te verstaan, maar dinsdag wordt voor mij ook een lastig verhaal, dus doe niet zo zielig alsof het alleen voor de fans uit rotterdam kl*te is...

28 november 2014 om 10:28

Jezus wat een Calimero reactie weer! En als Feyenoord thuis had gemoeten had je het helemaal geweldig gevonden en waren de Psv supporters allemaal haters...
Hier kan niemand wat aan doen! Mocht jij het weer kunnen beïnvloeden heb je gisteren mooi gefaald...

28 november 2014 om 10:29

haha waarom op Psv? een beslissing van de Knvb en extreme regenval in portugal is totaal niet aan PSV te wijten.

je bent hier gwn op PSV aan het haten

28 november 2014 om 10:35

En Feyenoord kan nu ook 1 dag extra rusten, wat ze goed kunnen gebruiken na de wedstrijd tegen Sevilla.

28 november 2014 om 10:50

Ik weet zeker dat Feyenoord die dag extra rust helemaal niet nodig heeft na deze overwinning. Als je wint voel je geen vermoeidheid.

28 november 2014 om 10:52

48 uur is te weinig volgens de reglementen van de KNVB. Niet verplaatsen was onreglementair.

28 november 2014 om 10:57

Loop niet zo te janken man, feyenoord klaagt ook over kunstgras en wel meer clubs.
Pff ga toch iets nuttigs doen en accepteer dat het dinsdag gespeeld word.

28 november 2014 om 11:03

Lol, een feyenoordsupporter die PSV verwijt over kunstgras te klagen.
Iets met "een enorm bord voor de kop".......

28 november 2014 om 11:03

Zeg mannetje. Als het toch zo logisch is en het anders competitievervalsing was, wat doet PSV dinsdag dan met de wedstrijd die gespeeld wordt tegen de Graafschap?

28 november 2014 om 11:05

Vermoeidheid komt dan nog wel. Je zit eerst vol met adrenaline.

28 november 2014 om 11:06

Dus omdat ik dit een gekke beslissing vindt ben ik direct Feyenoord supporter? Is dat boeren logica, of wat?

28 november 2014 om 11:08

Fachten, als je toch wilt lopen trollen, lees dan het artikel nog effe waarin staat dat beide clubs het er mee eens zijn. Dus ook Feyenoord vindt dit prima. Zeik jouw clubje dan ook even af.

28 november 2014 om 11:12

Lezen is een hele opgave voor jou he!

28 november 2014 om 11:17

Hahaha wat een onnozele reacties geef jij man. Ik neem aan dat je een Feyenoord supporter bent gezien je reacties.

Je gaat PSV verwijten over klagen kunstgras?? Wie is er deze week voornamelijk in het nieuws geweest ivm kunstgras? Man man amn!

Snap jij dan echt niet dat als PSV vandaag een wedstrijd om 17 uur afwerkt dat het dan raar is dat je zondag weer een wedstrijd moet spelen tegen een tegenstander die een dag langer aan voorbereiding heeft?

Feyenoord heeft vandaag uitloop training. Kleine pijntjes kunnen herstellen en ze kunnen morgen weer trainen en voorbereiden op zondag.

PSV komt vanavond laat aan in Eindhoven. Hebben morgen uitlooptraining en moeten zondag weer spelen.

Ik vraag me af hoe jij zou reageren als de situatie was omgedraaid? Zou jij dan ook het hardste van de daken lopen te schreeuwen dat de spelers van feyenoord mietjes waren. En er allerlei randzaken bij haalt?

28 november 2014 om 11:22

Begaaierd ik snap jou niet. Wat heb ik met Feyenoord te maken?? Omdat ik kritiek heb op deze beslissing ben ik direct een Feyenoorder?

Ik kom niet uit Rotterdam en ben geen Feyenoord fan!!

Bovendien heeft nog niemand mij kunnen vertellen wat er met de wedstrijd van dinsdag tussen Jong PSV en de Graafschap gebeurt. Dát zal waarschijnlijk wel weer verplaatst worden. Competitievervalsing dus.

28 november 2014 om 11:24

Als je geen Feyenoordfan bent snap ik dat jij je bloeddruk de hoogte in aan het jagen bent met je onzinnige opmerkingen.

28 november 2014 om 11:28

Fachten, Laat ik het zo zeggen...... Ik hoop voor je dat je een Feyenoord supporter bent want anders is het wel heel erg met je gesteld.

Dan ben je wel heel erg gefrustreerd jegens Psv. Ooit afgewezen voor de jeugdopleiding o.i.d??

28 november 2014 om 11:37

Als je nou gewoon even wat dingen had gecheckt voor je competitievervalsing was gaan roepen had je geweten dat die wedstrijd niet in het Philips Stadion wordt gespeeld. De mensen bij PSV zijn niet helemaal achterlijk hoor, die hebben ook het competitieprogramma van Jong Psv.

Bovendien ligt er net een nieuwe grasmat in denk je dan dat ze daar 2 wedstrijden in 3 dagen spelen zodat hij grasmat meteen weer naar de knoppen is?

28 november 2014 om 12:17

Fachten..

Op de herdgang misschien??

28 november 2014 om 10:35

@fachten

Ach man, zeur niet zo.

Er zullen ook bij de PSV-supporters een deel zijn die nu niet kunnen. Kan Feyenoord daar ook de vruchten van plukken?

Dit is de beste oplossing naar mijn mening. Ookal had ik liever de wedstrijd op zondag gezien.

28 november 2014 om 10:36

Het is een regel waar iedereen mee akkoord is gegaan. Bovendien gaat het belang van de competitie boven een handjevol supporters.

28 november 2014 om 10:42

Precies, het is een regel waar iedereen mee akkoord is gegaan, dus daarom had er zondagavond gespeeld moeten worden.

28 november 2014 om 10:42

Leg mij uit wat psv hier aan kan doen dan?

28 november 2014 om 10:42

Wat een domme reactie. Hoezo alle kosten op psv verhalen?

28 november 2014 om 10:47

PSV tekent bezwaar aan. PSV dient een verzoek in om de wedstrijd op een andere dag te spelen. PSV zorgt er dus voor dat verordeningen vanuit de gemeente, politie en veiligheidsdiensten hun roosters, supporters hun kaartjes etc. etc. in de prullenbak kunnen gooien.

PSV mag deze schade dus vergoeden. Of wie moet dat anders betalen? De Knvb en daarmee dus direct alle andere clubs in Nederland? Lijkt me niet toch! Of komt dit weer op het bordje van de belastingbetaler?

28 november 2014 om 10:59

Fachten

Je moet nou wel even de feiten op orde krijgen. Psv heeft aangevraagd om de wedstrijd te verplaatsen i.v.m. de 48 uur rust die in de reglementen staan (dus de wedstrijd naar een moment buiten deze 48 uur). Knvb had helemaal niet naar een andere dag hoeven te verplaatsen, de Knvb had het ook gewoon op zondagavond kunnen houden. Psv had daar dan namelijk niks over kunnen zeggen, aangezien de wedstrijd buiten de 48 uur rust valt. Qua eerlijkheid hebben zij echter ervoor gekozen deze wedstrijd wel 2 dagen later te laten spelen.

28 november 2014 om 11:04

ga je psv zo ook de schuld geven voor jouw gebrek aan intelligentie?

28 november 2014 om 11:18

Typisch een reactie van een klein kind. Totaal niet op de inhoud ingaan en de vraag negeren wat er gebeurd met de wedstrijd Jong PSV - De Graafschap die ook op dinsdag gespeeld wordt in Eindhoven.

En het dan over intelligentie durven te hebben.

28 november 2014 om 11:25

Die wedstrijd wordt in het Jan Louwers stadion gespeeld dus ik snap niet zo goed wat dat met PSV - Feyenoord te maken heeft. Zoveel politie is er niet nodig bij een wedstrijd van Jong PSV hoor.

28 november 2014 om 11:26

Die wedstrijd gaat gewoon door. Nu gerustgesteld?

28 november 2014 om 13:38

Zullen we anders de regenbui aanklagen? Ik wil je bij deze een cursus redeneren aanbieden, geheel kosteloos. De verbanden die jij legt zijn echt om te huilen.

28 november 2014 om 10:50

Competitievervalsing ja? Knvb Houdt zich gewoon aan de regels, niets meer niets minder.

28 november 2014 om 10:52

Knvb houdt zich dus juist niet aan de regels.

28 november 2014 om 11:00

PSV moet zich ook gewoon fatsoenlijk kunnen voorbereiden voor de topper. Stel dat PSV dit niet kan en Feyenoord wel, dat is pas competitie vervalsing! De kansen moeten gelijk zijn voor beide partijen. Niemand hoort voordeel te hebben, behalve het thuisvoordeel natuurlijk.

28 november 2014 om 12:05

Ik vind het competitievervalsing dat een El Ahmadi gewoon mee mag doen terwijl hij gewoon op de tegenstander gaat staan om hem vervolgens van het veld af te rollen.

Waarom zouden alle kosten op PSV worden verhaald? Alsof het de schuld van PSV is dat zij vanmiddag nog moeten spelen.

Misschien wel eerlijk voor de spelers van Psv, maar een drama voor alle supporters met een baan

28 november 2014 om 10:30

Tja, of met een baby...😂

28 november 2014 om 10:47

Daar hebben de fans in Eindhoven blijkbaar allemaal lak aan!

28 november 2014 om 11:13

Ja want de supporters hebben de wedstrijd verplaatst...
Kerel, ga nu lekker sporten! Straks krijg je nog een muisarm van al je reacties hier.

28 november 2014 om 14:16

Geen probleem dus voor al die werkloze brabo's.
Was de enige leuke Nederlandse wedstrijd. Wel jammer dit.
Maar goed, regen is opzich overmacht.

Dat is voor de verandering een keertje snel gehandeld door de knvb. Meestal duurt het dagen voor ze wat besloten hebben en dan nog eens weken voordat de wedstrijd daadwerkelijk wordt ingehaald.

Lijkt me niet meer dan terecht. Zo geef je als bond een signaal af dat Europees successen boeken wel gemotiveerd wordt. Niet, dat PSV voor stond, maar als je stijfkoppig had volgehouden aan evt. Zondagavond dan had je wellicht in de toekomst een B-elftal in een wedstrijd in Europa gezien voor een belangrijk competitieweekend.

Vreemde beslissing. AZ had vorig jaar iets gelijks, maar toen werd alleen het tijdstip verzet.

28 november 2014 om 10:36

AZ speelde toen vrijdag om 11.00 uur verder en kon dus 48 uur later op zondag weer spelen. PSV moet vanavond pas.

28 november 2014 om 10:47

Dan hadden ze de wedstrijd gewoon zondagavond om 19 uur kunnen spelen. Dat was in mijn ogen logischer geweest. Mooie oplossing voor PSV dit, maar dat deze topper nu ineens op dinsdagavond wordt gespeeld vind ik persoonlijk niks.

28 november 2014 om 11:13

De gemeente moet ook akkoord gaan met het verzetten.

28 november 2014 om 11:20

Vincfred,

Het klopt inderdaad dat het dan 48 uur later is. Maar je vergeet dat PSV dan geen voorbereiding heeft op een wedstrijd. De kansen moeten wel min of meer gelijk zijn voor de wedstrijd. Feyenoord zou zich wel kunnen voorbereiden, PSV niet.

Bovendien weten we niet of PSV nog vanavond of morgen terug vliegt. Dat weegt ook mee natuurlijk.

28 november 2014 om 11:35

Het zal me een zorg zijn we winnen toch,alleen zeg nooit meer dat de KNVB tegen PSV is want ze worden aardig gematst in deze. Die dagen zullen ze hard nodig hebben want het spel is om te huilen. Tot dinsdag

28 november 2014 om 11:50

Jullie hebben gelijk hoor, het is ook de meest eerlijke oplossing. Maar persoonlijk had ik gewoon liever de wedstrijd op zondag gezien, net als de meesten lijkt me. Vooral dat het halve uitvak nu leeg is, omdat een buscombi om iets van 6 uur vertrekt vanuit Rotterdam, is natuurlijk een nadeel voor Feyenoord.

Nogmaals, deze oplossing is eerlijk. Maar persoonlijk vind ik dat het PSV wel had gesierd als ze hadden gezegd: Kom op, vrijdag nog een halve wedstrijd. We gaan uit van onze eigen kracht met professionals die dit moeten kunnen hebben en we vreten Feyenoord zondag op. Het komt wel een beetje zwak over dat omdat er nu 47 uur tussen zit, de wedstrijd moet worden verplaatst.

28 november 2014 om 11:58

Ben ik wel met je eens hoor.
Vraag me ook af van "hoe vermoeid" PSV is van deze wedstrijd.
2x 45 minuten voetbal verspreid over 2 dagen tegeb Estoril of 1x 90 vol aan de bak tegen Sevilla.
Denk dat de fysieke belasting bij Feyenoord zwaarder was.

28 november 2014 om 16:13

vergeet niet dat ze vannacht nog vanaf portugal naar huis moeten vliegen en dan meteen na een nacht en dag een wedstrijd hebben...

28 november 2014 om 10:39

Misschien is het wel in overleg gegaan he... Kan me voorstellen dat Feyenoord een beetje rust ook niet zo vervelend vindt.

28 november 2014 om 10:53

Totaal niet te vergelijken, AZ speelde toen 's ochtends en bovendien thuis. PSV moet ook nog helemaal terug reizen vanuit Portugal. Dus die zijn op zijn vroegst vanavond laat weer in Eindhoven. Dan is het toch niet meer dan logisch dat de wedstrijd verplaatst wordt.

28 november 2014 om 11:12

AZ was al in Alkmaar en bleef in alkmaar moestn toen zondags ook weer thuis spelen.

28 november 2014 om 11:24

AZ had helemaal niets vergelijkbaars, want zelfs zonder de verzetting werd de 48-uurs regel nog niet overtreden. Het verzetten van de wedstrijd AZ-Vitesse van destijds was puur uit goedaardigheid van de Knvb en Vitesse (want Vitesse moest daarvoor toestemming verlenen, aangezien er geen reglementaire redenen waren om die wedstrijd te verzetten).

PSV-Feyenoord van nu Moet verzet worden, omdat de 48-uursregel overtreden werd. 16:45 is echter de laatste aanvangstijd die kan op zondag (zondagavond spelen mag niet i.v.m. de uitzendrechten), waardoor verplaatsen naar de dinsdag dus moet.

Het heeft dus nu puur met reglementen te maken, waar het destijds bij AZ absoluut niet hoefde van de reglementen.

28 november 2014 om 11:31

Verschil is wel dat toen de wedstrijd s ochtends werd uitgespeeld en dat het om een thuiswedstrijd ging waardoor ze ook niet nog eens een halve dag aan reizen kwijt waren

Nou Keller zeg my moet een van de grootste wedstrijd die de eredivisie heeft door de weeks gespeeld worden. had het dan een paar weken later in het weekend verschoven maar nee...

28 november 2014 om 10:37

Elk weekend wordt er al gespeeld door beide ploegen dus hoe wil je dat doen? Of moeten ze zich midden in de winterstop ineens als enige ploegen melden voor een wedstrijdje (als dat al lukt met sneeuw etc.)?

28 november 2014 om 10:55

De eerste weekend va de winterstop kan makkelijk... In Engeland spelen ze gewoon door tijden de winterstop dus die extra wedstrijdje kan best.
Sowieso vraag ik me af waarom dd wedstrijd word verplaatst want zo hard hebben ze niet gespeeld... Die shirtjes waren net van de regen daar zat geen een zweet druppel bij...

28 november 2014 om 11:14

Het beleid van de Knvb is dat wedstrijden zo snel mogelijk in gehaald moet worden, zodat alle wedstrijden zo veel mogelijk onder dezelfde omstandigheden worden afgewerkt.

ook wel lkker voor de neutrale toeschouwer! in het weekend voetbal kijken, vaak nog op maandag ee n wedstrijdje van de BPL en nu dinsdag nog lekker een aardige topper

Jammer, moet dinsdagavond werken. Ach ja, als Feyenoord maar wint!

28 november 2014 om 10:37

Ajax- psv is ook wel eens doordeweeks gespeeld, wat is het probleem. Dit is overmacht. accepteer het nou gewoon. IK kan dinsdag ook niet optijd int stadion zijn, het is eenmaal zo.

28 november 2014 om 10:43

Ik accepteer het ook, ik zeg alleen dat ik het jammer vind. Dat Ajax-PSV ook eens doordeweeks is gespeeld maakt mij niet zoveel uit. Ik kan er nu sowieso niet heen, terwijl zondag nog wel had gekund.

28 november 2014 om 10:55

Hoezo zou heel Nederland moeten accepteren dat PSV 48 rust te weinig vindt?

Waarom accepteert PSV niet gewoon dat dit het risico is van Europees voetbal spelen?!

En als jij al niet in het stadion kan zijn, hoe moeten alle mensen uit Rotterdam die met een verplichte buscombi moeten komen wel op tijd in het stadion zijn?

Ik snap dat alle PSV fans dit goed praten en het toejuichen. Maar na 45 minuten voetballen en 48 uur rusten kun je echt wel een wedstrijd spelen.

28 november 2014 om 11:17

Fachten, vertel ons jouw frustraties nu eens even zodat we jouw trollerige reacties beter kunnen begrijpen.
Waarom verwijt jij PSV dat de Knvb in Overleg met Feyenoord en PSV de wedstrijd twee dagen verplaats. Ook Feyenoord vindt dit prima, zeik daar ook eens op.

28 november 2014 om 11:26

Hahahaha ga zo door Fachten.

Kan me nog wel ff vermaken tot het weekend begint met jouw reacties, Heerlijk!!

28 november 2014 om 11:29

Weet je wat ik misschien nog wel het meest zielige vindt. Het feit dat jij, een volwassen man, in elke post het woord trollen noemt.

Jij zegt nu dat PSV overleg heeft gevoerd met Feyenoord. Wanneer dan? Ze riepen gisteren namelijk al dat de wedstrijd van zondag verzet zou moeten worden! En voor het gemak vergeet PSV dat hun tweede elftal, dan kost wat kost in de JL moet uitkomen op diezelfde dag ook een thuiswedstrijd speelt. Dit gaat de gemeente Eindhoven nooit goedkeuren! Ik weet dus al welke wedstrijd wordt verplaatst. Juist dát is mijn frustratie. Het arrogante gedrag van sommige clubjes die denken dat ze meer rechten hebben dan andere kleinere clubs.

28 november 2014 om 11:47

Dit is in overleg met de gemeente Eindhoven en Feyenoord gebeurd. Of denk je dat de Knvb dat verzint?

En ik weet niet hoeveel macht jij denkt dat PSV en andere voetbalclubs hebben, maar zonder goedkeuring van de gemeente wordt er geen enkele wedstrijd gespeeld hoor.

28 november 2014 om 12:14

PSV en de gemeente Eindhoven zijn toch een en dezelfde partij?!

28 november 2014 om 12:30

Fachten waar zit jij met je gedachten??
Ben je nog steeds gefrustreerd door de verplaatsing,..... of ben je nerveus wat jevan de sint en pieten krijgt 5december.

28 november 2014 om 12:51

Haha ga je nu maar over deze boeg gooien, nu blijkt dat de de onzin die je over competitievervalsing en Jong PSV verkondigde nergens op slaat?

28 november 2014 om 13:40

Want?waaruit blijkt dat dan? Omdat enkele psvers hier het tegenovergestelde roepen?

Had MAKKELIJK na 8 uur in de avond kunnen gaan !

28 november 2014 om 11:02

Hoezo niet? De Pl en eredivisie zitten op verschillende fox kanalen. Ik kan met mijn eredivisie abonnement bijvoorbeeld geen Pl kijken.

28 november 2014 om 11:03

Ze hebben aparte kanalen voor Eredivisie en internationaal voetbal, dus dat is onzin.

28 november 2014 om 10:49

Er zijn meerdere partijen die hierin ern zegje hebben...misschien vond de gemeente, politie of ns dat niet goed.

Ik vind dat dit soort situaties inherent zijn aan europees voetbal, dus doe je er niks aan.
Gewoon de mouwen opstropen en zondag weer lekker aan de aftrap verschijnen en dat gemiep achterwege laten.

28 november 2014 om 10:59

Inherent aan Europees voetbal dat de ene club ruim een dag meer heeft om zich voor te bereiden dan de andere club? Is toch veel eerlijker als ze allebei voldoende tijd hebben om zich voor te bereiden.

28 november 2014 om 11:24

PSV speelde toevallig uit en de wedstrijd werd gestaakt vanwege het weer. Dat kan gebeuren. Dat hoort bij voetbal en als dat kan in Portugal gebeuren als je EL speelt.
Het is rot, maar het hoort erbij.

Je kan gewoon 's avonds spelen, dat is wel zo leuk voor de supporters lijkt me.

28 november 2014 om 11:27

Het hoort erbij? Want dat gebeurd elke Europese avond wel een keer? Dit is toch gewoon een uitzonderlijke situatie. De supporters hebben hier echt wel begrip voor, die willen toch ook dat PSV gewoon op volle sterkte aan de wedstrijd kan beginnen.

28 november 2014 om 11:29

Eens kijken hoe je de volgende keer reageert als Feyenoord dit zou overkomen.

28 november 2014 om 12:12

Hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde. In Engeland spelen ze makkelijk 3 wedstrijden per week en hier gaan we lopen zeuren.

Prima oplossing!

Ik vind trouwens wedstrijden op zondag kunnen ook wel veel later. Afschaffen die 12:30 en 14:30.

28 november 2014 om 11:05

Oke gaan we regelen. Moet er verder nog iets veranderen?

28 november 2014 om 12:10

Kunstgras gezien de vele topics daarover de laatste tijd.

28 november 2014 om 12:35

Wij zijn van mening dat kunstgras eerlijker is dan de wisselende kwaliteit van sommige velden, helaas lopen er in de voetbalwereld veel mensen rond die alles op basis van sentiment doen, vandaar het gezeur.

28 november 2014 om 14:23

Ja, het decor bij Fox moet veranderen.
Iemand moet de heren bij Fox vertellen dat ze er als idioten uit zien met al dat blauw.
Aad de Mos moet meer op de tv.
Co Adriaanse minder.

Studio Voetbal moet minder saai worden.
Jack van Gelder moet van de tv.
Bert van Marwijk mag nooit meer analyseren.

28 november 2014 om 14:31

Het decor van Fox is hun probleem, net zoals dat de heren zich in gordijnen verhullen. Aad de Mos geeft naar ons inziens voldoende zinnig commentaar, maar zal zichzelf wel iets minder hoeven te promoten, evenals Bert van Marwijk, die ook altijd doet alsof hij superaanvallend speelde terwijl iedereen beter weet. Co Adriaanse is de beste analist en wij willen alle zenders verplichten hem erbij te gebruiken, helaas is dit contractueel lastig.

Wat betreft Studio Voetbal is onze visie simpel, dan kijk je toch lekker iets anders. Gezien Jack delen wij onze visie, hij past ook niet op ons breedbeeldscherm.

Ik hoop dat je begrip hebt voor onze standpunten.

Logisch toch, het is overmacht. Lullig voor de mensen die heen zouden gaan en dinsdag niet kunnen maar op dinsdag is er toch niets op televisie

Logisch dat het verplaatst wordt. Wat ik dan wel weer gek vind is dat dit bij AZ niet gedaan werd, maar nu het een topwedstrijd betreft kan dit opeens een stuk makkelijker. Er wordt weer eens met twee maten gemeten. Dat begint nu wel duidelijk te worden dat de topclubs eerder dit soort dingen gedaan krijgen dan de niet topclubs, en dat zou natuurlijk niet mogen.
En naar dinsdag verplaatsen is al helemaal vreemd aangezien je de wedstrijd ook gewoon twee uurtjes later had kunnen spelen om de spelers voldoende rust te geven.

28 november 2014 om 11:00

AZ speelde toen thuis en 's ochtends dus die omstandigheden waren totaal anders. PSV moet nog terug reizen en pas vanavond laat weer in Eindhoven.

28 november 2014 om 11:14

Dat maakt toch niks uit? De reglementen schrijven 48 uur tussen beide wedstrijden voor, had dus prima om 18.00 gespeeld kunnen worden.

28 november 2014 om 11:19

Het gaat niet om het strikt naleven van de reglementen. Die reglementen zijn er om de competitie zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. En het zou niet echt eerlijk zijn als Feyenoord 2,5 dag rust zou hebben en PSV maar 1,5. Daarom is overleg met Psv, de gemeente en Feyenoord! besloten om de wedstrijd naar dinsdag te verplaatsen.

De Knvb had de wedstrijd van AZ destijds helemaal niet hoeven te verplaatsen want er zat nog 48 uur tussen, maar dat hebben toen ook alleen om AZ tegemoet te komen gedaan.

28 november 2014 om 11:28

Idd, en al die verre weg reizen naar weet ik allemaal. Az kwam soms pas vrijdags laat thuis.
Knvb had zelfs geluk dat Az vorig jaar in de kwart finales stranden, anders hadden ze een groot probleem gehad met de hele competitie.
Maar goed, er wordt met 2 maten gekeken. En blijkbaar vindt Feyenoord het ook goed.

Heel zuur voor de mensen die op zondag naar deze wedstrijd zouden zijn gegaan maar op dinsdagavond niet kunnen. Maar dit lijkt me wel de eerlijkste oplossing. Maar één rustdag tussen twee belangrijke wedstrijden is gewoon te weinig.

Ik ben benieuwd of die wedstrijd van Jong PSV nu ook verzet gaat worden, anders spelenpsv 1 en Jong PSV dinsdagavond tegelijkertijd een thuiswedstrijd, dat zou wel vrij bizar zijn (met waarschijnlijk 0 thuissupporters voor Jong Psv).

28 november 2014 om 10:58

Kijk en daar is het volgende probleem. Maar ja, het is maar de JL. Dat boeit dan toch weer niet, let maar op. Dan wordt dus alsnog een hele competitie de dupe van deze beslissing.

Bovendien zou PSV niet 1 maar 2 dagen rust hebben. Ze speelden zondag namelijk niet in de ochtend. Dus de hele zondag hadden ze nog kunnen rusten.

28 november 2014 om 11:28

Zit nu een paar reacties van je te lezen...maar gast je kraamt alleen maar onzin uit man.jij hebt het allemaal over rust,maar er komt ook nog een stukje voorbereiding bij kijken snap jij dat nu echt niet?je bent alleen maar gefocust om psv te af te kraken.op het psv netwerk staat een interview met gerbrands die verteld dat het maar de vraag is of ze meteen terug kunnen vliegen naar eindhoven, ze hebben nu eenmaal geen eigen vliegtuig.misschien kunnen ze pas zaterdagochtend terugvliegen. Ja ze kunnen rusten in het vliegtuig volgens jouw waarschijnlijk.

28 november 2014 om 11:54

Rusten in het vliegtuig? Man , Feyenoord is met de bus bijna net zo lang onderweg als PSV in het vliegtuig zit.

En die voorbereiding waar jij het over hebt had er echt niet anders uitgezien wanneer PSV vanmorgen was geland in Eindhoven hoor! Die hadden namelijk gewoon rust gekregen vandaag, dus die voorbereiding was morgen begonnen.


28 november 2014 om 13:16

Dan zag de voorbereiding er dus wel anders uit. Anders hadden ze vandaag rust en morgen een laatste training. Nu moeten ze vandaag nog spelen en komen ze 's avonds laat weer wat niet echt bevorderlijk is voor het herstel.

Snap de beslissing wel, maar vind het niet sterk van Psv. Die regel van 48 uur gaat over hele wedstrijden. De situatie van nu is dat PSV vanmiddag om 17.45 klaar is met slechts een halve wedstrijd, en de aftrap van PSV-Feyenoord zou 47 uur daarna plaatsvinden. Dus ja, dat is minder dan 48 uur, en ja, PSV staat dus in zijn recht, maar de vermoeidheid van vanmiddag 17.45 (na een halve wedstrijd) is niet te vergelijken met de vermoeidheid na een wedstrijd van 90 minuten. Als PSV ballen had gehad, en van eigen kracht was uit gegaan, dan had het gezegd: OK, 47 uur na een halve wedstrijd, dat is minder erg dan 48 uur na een hele wedstrijd, dus laat Feyenoord maar komen zondagmiddag, we vreten ze gewoon op. Nu zijn er ongetwijfeld fans de pineut (zeker ook PSV-fans), er moet heel veel geregeld worden (onverwachte politie-inzet!), en het hoofdonderwerp van Studio Voetbal van zondagavond is nu weg!

28 november 2014 om 10:49

Het gaat niet alleen om de vermoeidheid van de spelers. Normaliter had PSV vandaag al een training gehad om naar de wedstrijd toe te werken, nu hadden ze dat alleen morgen gehad wanneer de wedstrijd zondag gespeeld werd. Dit is verre van de ideale wedtrijdvoorbereiding en dat zal ook meespelen.

Wat een belachelijke actie van de knvb. Wat duperen ze hier weer supporters mee die veel geld hebben betaald en nu ineens op dinsdag moeten komen. Stel dat je vrij gevraagd hebt voor zondag en dinsdagavond werk je. Zit jij dus met de gebakken peren he.

Die wedstrijd had makkelijk zondagavond om 20.30 of 20.45 gespeeld kunnen worden. Onnozel.

Mooi klote, nu kan ik er niet meer heen. Maar begrijp het wel!

Van wedstrijd tot wedstrijd moet er toch 48 uur tussen zitten? Dat PSV europees speelt so be it, sorry. Maar als ze 17:00 spelen vanmiddag tot pak em beet 17:50 incl extra tijd. Verpl je de wefstrijs tot 18:30 toch op zondag? Hebben ze alsnog hun 48 uur rust. Dit is gewoon nadelig voor de andere clubs en raar dat de KNVB hiermee instemt. Doen ze dit volgende keer voor Ajax is het weer "KNJVB". Stel hypocrieten sommige hier. In bijv Engeland speel je donderdag avond en sta je soms om zaterdag 14:00 weer op de pitch. Niet zo janken je verdiend miljoenen, werken voor je geld!!!

28 november 2014 om 10:52

Ben het deels met je eens, maar je moet niet vergeten dat de Nederlandse clubs daar gewoon niet aan gewend zijn, in Engeland heb je bijvoorbeeld een bredere selectie omdat je weet dat je meer wedstrijden speelt. Daarnaast hebben de Nederlandse clubs op het moment heel veel steun nodig in Europa want het loopt voor geen meter.

Dit heeft natuurlijk ook een groot effect voor het amateurvoetbal in Eindhoven, Ik zie al bij de lagere divisies dat iedereen opeens last heeft en in de kantine gaat zitten. Vind het aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant hebben we weer een leuke en gezellige dinsdag avond erbij.

28 november 2014 om 11:30

David, dat is heel simpel. Op zondagavond mag er gewoon niet gespeeld worden i.v.m. de uitzendrechten.

Bovendien is de zondagavond vaak ook lastiger i.v.m. de veiligheid, aangezien juist op zondagavond er veel minder politie beschikbaar is.

28 november 2014 om 11:31

Voor welke clubs is dit precies nadelig volgens jou? Heeft Ajax er last van dat PSV en Feyenoord niet zondag maar dinsdag spelen? Lijkt me niet.

En het gaat er niet om wat ze in Engeland doen, als PSV en Feyenoord allebei maar zo'n korte voorbereidingstijd hadden gehad was het ook niet zo'n probleem geweest. Maar nu moet PSV nog een wedstrijd spelen en terug vliegen naar Eindhoven vandaag, terwijl Feyenoord zich al aan het voorbereiden is. Dus het is niet meer dan logisch en eerlijk dat PSV ook gewoon voldoende tijd krijgt om zich voor te bereiden

28 november 2014 om 17:00

Je spreekt jezelf helemaal tegen. Feyenoord krijgt alsnog een voorsprong op voorbereiding? Dus het is een beetje onzin wat je nu verkondigt. Verder, Psv moet niet janken want het komt van hun kant af. Je moet altijd rekening houden met zo'n situatie, of het gebeurt of niet. Maar vanaf portugal naar eindhoven is maar 2.5 uur vliegen. Na de match direct vliegtuig in. Estoril moet van het weekend toch ook gewoon spelen? Die hoor je nu toch ook niet janken? Psv moet zich niet aanstellen en gewoon spelen zondag.

Ach er zijn vast ook supporters die zondagavond niet kunnen en dan

28 november 2014 om 10:51

Als je normaal om 16:45 had gekund dan kun je een uurtje later vast ook wel. Dat nu het halve uitvak van Feyenoord leeg is, is gewoon sneu.

28 november 2014 om 11:02

Het was toch ook gewoon oneerlijk geweest als Feyenoord ruim een dan langer had gehad om zich voor te bereiden.

Mensen reageren puur in eigenbelang natuurlijk. Er zijn zat mensen die werken op dinsdag tot 6 uur en misschien nog wel later. Zullen die de wedstrijd halen? Uit supporters die moeten werken tot 5a6 uur en dan nog de bus naar eindhoven moeten nemen! Zal psv en Feyenoord veel kaarten terug moeten betalen

Jammer. De wedstrijd had prima op zondagavond plaats kunnen vinden.

Het argument dat PSV een dag minder voorbereiding zou hebben is natuurlijk verwerpelijk. Al had het PSV - Ajax geweest had men om die reden ook niet de wedstrijd verplaats, omdat Ajax langer de tijd zou hebben gehad om voor te bereiden, vanwege dat zij twee dagen ervoor Champions League speelde?

Zondagavond had volgens de regels prima haalbaar geweest, maar we zijn ondertussen wel gewend dat onze voetballertjes als koningen moeten worden behandeld.

Er zullen door deze keuze van de Knvb een hoop supporters worden teleurgesteld, zowel in het stadion als voor de buis.

28 november 2014 om 11:06

3 of 4 dagen voorbereiding maar niet zo veel uit, maar PSV heeft nu maar 1,5 dag om zich voor te bereiden. Dat is toch wel erg weinig.

Had maar een paar uur later gedaan zondag!

door de week een topper..... niet leuk voor de uit-fans en voor diegene die nu niet kunnen.

toch een hele andere kraker op een door de weekse avond ;;

beetje jammer die reacties, als het Ajax zou overkomen zouden ze dan ook zo reageren? dit is gewoon overmacht. en voor alle partijen niet relax ook niet voor Psv

Logisch maar niet fair tegenover AZ die vorig jaar wel gewoon een uur later moest spelen.

28 november 2014 om 10:57

AZ moest toen om 11.00 uur 's ochtends inhalen en die wedstrijd was gewoon in Alkmaar. PSV moet om 17.00 uur inhalen en daarna nog van Portugal naar huis vliegen. Duidelijk verschil...

28 november 2014 om 12:29

Klopt, maar moest ook eerder voetballen. PSV krijgt in ieder geval veel meer tijd in dit geval, prima maar eigenlijk zou AZ dat ook gehad moeten hebben.

Er moet met meerdere dingen rekening worden gehouden. Iedereen die het hier heeft over 'ff verplaatsen" moeten eens na gaan denken ipv direct hun gal over psv heen spauwen.

Voor PSV natuurlijk een mooie oplossing, maar ik vind dat Feyenoord hier wel mee wordt benadeeld. Het halve uitvak zal nu zeer waarschijnlijk gewoon leeg zijn. Als je als Feyenoorder een baan tot een uur of 5 of iets later hebt, zul je zeer waarschijnlijk niet meekunnen naar Eindhoven. De bussen met uitsupporters zullen rond een uur of zes vertrekken. Dat zal al gauw de helft van de supporters simpelweg niet halen.

28 november 2014 om 11:22

Dit besluit is gewoon in overleg met Feyenoord genomen hoor. Deze situatie is voor niemand leuk, maar goed niemand kan er ook iets aan doen dat het maar blijft regelen in Estoril.

28 november 2014 om 11:44

Ja dat heb ik ook gelezen in het artikel. Ik ben alleen bang dat de zondagavond om wat voor reden dan ook überhaupt geen optie was en Feyenoord gewoon niet veel te kiezen had. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een eerlijke oplossing, maar een minder dan halfvol uitvak is gewoon in het nadeel van Feyenoord.

28 november 2014 om 11:50

Tja als de afweging moet maken tussen en dag minder rust voor de ene club of misschien wat minder supporters voor de andere club is het niet zo moeilijk denk ik. Natuurlijk is het niet leuk voor Feyenoord, maar PSV was nog meer benadeeld als de wedstrijd gewoon zondag was gespeeld en de Knvb geeft ook aan dat het sportieve aspect altijd het zwaarste weegt.

28 november 2014 om 11:51

Dat is helemaal waar. Alleen is het natuurlijk wel het probleem van Psv. Nu wordt het probleem van PSV meer een probleem van Feyenoord.

28 november 2014 om 12:11

Het probleem van Psv? Als je zo graat beredeneren is PSV het slachtoffer van het probleem van Estoril. PSV kan er toch niks aan doen dat ze gisteren niet gewoon de wedstrijd hebben kunnen spelen.

28 november 2014 om 13:28

PSV had toch ook niets te kiezen? Of denk je dat PSV een aantal opties had en daar een keuze uit heeft gemaakt?

Tja niet meer dan logisch lijkt me, nog een geluk dat er komende week geen Europees of bekerduel op de planning staat. Anders waren ze helemaal in de knoop gekomen met de planning.

Ach joh, wat een ophef allemaal.

Feyenoord en PSV mogen eindelijk iets doen wat ze beide al zolang willen.
En dat is aftrappen op dinsdag om 20:45. PSV zorgt wel voor de CL-intro wanneer ze het veld opkomen.
Laten we met ze alle doen alsof, zou toch geweldig zijn haha

Ik denk dat dit voor mijn club ook fijner is. Meer tijd om je te gaan focussen op de topper tegen Psv. Wel is dit natuurlijk erg vervelend voor onze supporters die naar de wedstrijd in Eindhoven wilden gaan. Dit vooral door de verplichte combi. Voor hen is dit natuurlijk zwaar klote.

Ik snap niet waarom de wedstrijd beslist om 17:00 moet worden gespeeld vandaag. Als de Uefa hem om 13:00 inplant dan is het toch ook opgelost.

28 november 2014 om 11:04

Dat heeft met het weer te maken. De verwachting was en is dat het 's ochtends en 's middags nog regent in Estoril.

Ze hoeven vandaag tenslotte maar 45 min te voetballen

Ajax en Feyenoord supporters die het er niet mee eens zijn, ga lekker huilen. Ongekend. Dit is door de Knvb beslist aangezien er geen 48 uur tussen de wedstrijden zit. Dat het naar dinsdag is verzet is alleen maar logisch gezien de korte tijd dat PSV moet presteren. Ze stappen meteen het vliegtuig op en komen dan terug. Dan heb je alsnog veel te weinig tijd om je volledig op te laden. Als je dan echt moet huilen is het omdat je bang bent voor dit PSV in topvorm, niet omdat het competitievervalsing zou zijn.

28 november 2014 om 11:15

Hahaha psv in topvorm heb je gisteren niet gekeken. Laatste minuut winnen van Heracles gelijk spelen tegen Groningen. Echt topvorm. Daarnaast gaat het om een helftje voetballen. Het is niet dat ze vandaag volledig aan de bak moeten.

28 november 2014 om 11:24

Die wedstrijd tegen Estoril winnen we nog wel en tegen Groningen had het eerder 0-5 geweest dan het gelijkspel, maargoed.. scoreboardjournalistiek is een stuk makkelijker te begrijpen voor jou.

28 november 2014 om 11:38

@teunteun

Als de kansen verhouding van Estoril - PSV zag heb je nog niks te klagen met de 3-2 stand.

Als de wedstrijd zo doorgaat als gister, dan zie ik PSV niet winnen.

28 november 2014 om 14:43

@teunteun, je hebt het nu over 1 wedstrijd tegen Groningen. Heracles door het ooog vd naald en gisteren was het niet overtuigend. Niks scoreboardjournalistiek gewoon objectief. PSV schreeuwt heel hard dat ze een stuk volwassener zijn geworden en dat klopt ook wel gedeeltelijk. De achterhoede is nog steeds zeer twijflachtig. Misschien zolang je maar blijf schreeuwen ga je erin geloven

28 november 2014 om 11:15

Wil het niet per se huilen noemen maar ik snap wel dat supporters geïrriteerd zijn. Vooral Feyenoord supporters. Mijn Twitter tijdlijn staat vol met:

'wij kunnen niet'
'mijn trein rijdt dan niet meer'
'feyenoord en iets organiseren, dat gaat niet goed komen. Ga er maar van uit dat er geen supporters in het uitvak zitten'.

Verplaats je ook een keer in iemand anders.

28 november 2014 om 11:27

Die doelgroep bedoelde ik niet. Ik heb het over die gasten hierboven zoals: AFCA-Stefan en Fachten . Dat het vervelend is voor de supporters is begrijpelijk, voor zowel de gasten uit Rotterdam als in Eindhoven.

28 november 2014 om 11:43

Ik vindt het vooral vervelend voor de supporters van de Graafschap. Hun wedstrijd van dinsdag in Eindhoven tegen Jong PSV zal waarschijnlijk komen te vervallen. Maar dat interesseert toch niemand.

Zoals De Jong al zegt: “een bijkomend voordeel is dat alle Nederlandse voetballiefhebbers nu een extra voetbalavond hebben waarop ze kunnen genieten van deze topper in de Eredivisie.”

Maw, supporters van de Graafschap zijn geen voetballiefhebbers.

28 november 2014 om 11:17

PSV in topvorm? Ik weet niet of je gisteren uberhaupt gekeken hebt? Of lag dat aan het weer?
Topvoetballers moeten gewoon in staat zijn om twee wedstrijden in drie dagen te spelen. Als het AZ betreft is het niet mogelijk om een duel te verplaatsen, maar als het PSV betreft is het zo gepiept, dat vind ik gewoon vreemd. Het had gemakkelijk zondagavond gespeeld kunnen worden, dat had een hoop gedoe voorkomen

Zouden ze bewust voor een Champions League tijdstip hebben gekozen of is dat gewoon toeval?

Zoals er staat in overleg met clubs en gemeente nou goede oplossing dan.
Als het dan ook goed word gezorgd voor de uit toeschouwers ik het helemaal goed.
Ik ben trouwens fel voorstander dat we dit vaker moeten gaan doen is voor de clubs makkelijker en voor de belasting van de spelers ook ! Kijk naar Engeland daar is het heel normaal om op Maandag te voetballen als je Europees hebt gespeeld.
Nog steeds een leuk potje en lekker zo'n Dinsdag avond toch beter dan de sleur van de week !
Word nog spannend maar denk toch dat PSV wint Feyenoord is heel sterk denk de sterkste van NL maar missen toch echt een afmaker!

Netjes van de KNVB. Jammer voor sommige supporters maar denk dat de meesten wel kunnen.

Zal Feyenoord WEL Heel Fijn Vinden

De beste oplossing was geweest de wedstrijd niet verplaatsen. Ik snap niet waarom voetballers altijd klagen over rusten. Als ze zondag hadden gespeeld hadden ze nog steeds een dikke 24 uur rust gehad.

28 november 2014 om 12:07

Zolang jij nooit op topniveau hebt gespeeld kun je geen commentaar hebben op de rusttijd van topsporters.

28 november 2014 om 17:14

Ik kan altijd commentaar geven. Voetballers zeuren over rust terwijl er andere sporten zijn waar ze wekelijks 4 wedstrijden spelen. Die hoort je niet als ze geen 48 uur rust krijgen.

28 november 2014 om 19:16

Nee, met basketbal kunnen ze doorlopend wisselen en spelen ze minder lang. Het is gewoon een feit dat die 48 uur gewoon nodig is voor herstel. Als een club dat wel krijgt en een ander niet dan heeft de een gewoon een te groot voordeel.

28 november 2014 om 22:05

Die 48 uur geldt voor een hele wedstrijd en PSV speelt er maar 45 min. PSV probeert gewoon de regels op te rekken wat ik competitie vervalsing vind.

goh na die schandalige vertoning in europa van psv van vorig jaar dat ze de europa league niet serieus namen terwijl andere teams dromen om in europa te spelen hadden ze van mij de hik kunnen krijgen en gewoon om half5 moeten voetballen

Wij werken toch ook 8+ uur per dag!? Nouja, ik heb nog school. Maar toch, beetje schandalig.

28 november 2014 om 12:39

Is toch totaal niet hetzelfde.....

Een topsport prestatie leveren of naar school/werk gaan is een groot verschil. Als je zelf een beetje sport en je bent een keer tot het gaatje gegaan kan je diezelfde prestatie 48 uur later ook niet herhalen

Belachelijk. En waarom ook gelijk naar dinsdag? Er moet 48 uur tussen zitten, het word vandaag gespeeld van 1700-1745. Dan kan er gewoon zondagavond gevoetbald worden lijkt me. Heeft er 48 uur tussen de wedstrijden gezeten. Competitievervalsing heet dit.

Kan iemand mij vertellen wanneer de 2e helft van psv begint vandaag? Kan het nergens vinden

28 november 2014 om 12:26

17.00 uur Nederlandse tijd (16.00 uur Portugese tijd).

28 november 2014 om 12:39

Ok dankje!

Ik vind dat sommige mensen hun gezonde verstand eens moeten gebruiken. Denk je dat PSV hier op zit te wachten?

- al het drukwerk voor de wedstrijd van zondag is al klaar (programmaboekje Flits, etc.);
- de catering is al besteld en geregeld;
- personeel etc. ingehuurd en staat klaar;
- stadionpersoneel, officials en beveiliging binnen en buiten het stadion;
- Ns
- etc. etc.

En dan heb ik het nog niet eens over alle supporters van beide clubs die ook hun zaken rond deze wedstrijd hadden geregeld. Kortom: hier zit niemand op te wachten.

Wat vreselijk kortzichtig van mensen om te roepen dat het wel lekker makkelijk is voor Psv, competitievervalsing en noem het maar. Als deze situatie op hun eigen club van toepassing geweest zou zijn dan had je het vanuit je eigenbelang logisch gevonden.

Denk eens een keer na.

Waarom 2 dagen verzetten? Er wordt maar een halve wedstrijd gespeeld vanmiddag. Of is dat soms te zwaar voor de zwaar betaalde spelers van Psv. En er weer een voetbalavondje bij geldt alleen voor de abonnement houders van Fox. Daarnaast wordt er weer geen rekening gehouden met de supporters die nu op dinsdagavond naar het stadion moeten na hun 2e werkdag in de week. Maar ja voor de verwende voetballers wordt het anders te zwaar en te veel.

Zoooo psv wordt weer eens lekker gematst. Als dit heerenveen was geweest dat europees moest spelen, dan had heerenveen lekker op zondag mogen spelen hoor, hoogstens twee uur later. Hoop daarom des te meer dat feyenoord even laat zien wie op dit moment de betere ploeg is! Belachelijke beslissing dit, maar dat doet de Knvb al jaren..

Dit is klinklare onzin het is toch belachelijk voor worden nu dit weekend de 2 toppers worden gespeeld en het kan de stand volledig omdraaien. De wedstrijd moet gewoon op dezelfde tijd gespeeld worden niet alleen voor de supporters maar ook voor Ajax die nu een nadeel heeft omdat ze meer rusttijd krijgen.

Wad dat vorig seizoen niet toevallig het geval met Feyenoord die toen op donderdag EL moesten spelen en in het weekend op zaterdag moesten.
Toen kon niet verplaatst worden en nu,omdat PSV op vrijdag 3 kwartier moet inhalen kan dat wel.
Valt wel op dat er op dit moment bij de Knvb er een Psv'er de scepter zwaait.
Volgens mij spelen vrijwel alle Engelse ploegen op zaterdag als ze donderdags EL spelen.
Knvb maakt zichzelf ook volstrekt belachelijk en ik snap ook niet dat Fox dit goed gaat vinden.
Geeft al aan wat voor slappe instelling die Psv'ers hebben.
Als Feyenoord het had geweest hadden die er een stuk minder problemen van gemaakt.

28 november 2014 om 13:15

Toevallig niet want de Knvb plant alle wedstrijden van EL clubs na een Europese wedstrijd op zondag.

En sinds wanneer is Michael van Praag Psv'er?

Nederland is geen Engeland.

FOX vindt dit goed aangezien anders de programmering op zondag in de war wordt geschopt.

De regels zijn van de Knvb. Dat PSV zich daarop beroept is hun goed recht. Daarbij is met alle betrokken partijen (dus ook Feyenoord) deze beslissing gemaakt.

28 november 2014 om 13:35

Dus jij had het geen probleem gevonden als PSV - Feyenoord zaterdag avond was geweest? (met de gedachte dat Feyenoord gisteren een wedstrijd heeft gespeeld in de EL en PSV de dag er voor al een wedstrijd had afgewerkt)

28 november 2014 om 14:23

The edge,

Blijkbaar ben jij voor een oneerlijke strijd.

28 november 2014 om 17:11

Vorig seizoen is dit gewoon gebeurt en kon het niet en nu wel.
Dat vind ik dan erg vreemd.

Van Oostveen heeft het nog steeds voor het zeggen, maar heeft laten zien niet over visie te beschikken.
Hiddink heeft voor de rest heel veel mensen mogen binnen halen op hoge posities binnen de Knvb.

Nederland is inderdaad geen Engeland, want daar kweken ze geen voetbalmietjes.
Die bij het minste of geringste geel krijgen.

Volgens mij speel je voetbal toch echt voor de supporters, alleen schijnen Bvo's soms te vergeten dat die mensen doordeweeks moeten werken.
Bij wie de wedstrijd ook gespeeld word zal wel een lading entreegeld gaan missen.
Of heeft de Knvb daar ook een potje voor.

Oneerlijke strijd, je kan toch wel herstellen van een helftje binnen iets minder dan 2 dagen.

28 november 2014 om 18:15

Je vergeet daarbij eventjes dat er voor een wedstrijd (zeker een topper) een voorbereiding aan vast zit. Ook de vlucht terug naar nederland is tijdrovend.psv zal waarschijnlijk vrijdagavond landen in Eindhoven. Voordat iedereen wel en thuis is, loop je waarschijnlijk al tegen middernacht. Psv heeft daags na een wedstrijd (trouwens alle clubs) een hersteltraining. Dan zou Psv geen enkele dag hebben om zich voor te bereiden op de topper.

Nee....het verzetten is het eerlijkst wat de Knvb kon doen. heerlijk dadelijk 2 fitte ploegen die willen winnen. Ik hoop op een mooie wedstrijd.

Hoe je het ook wend of keert, wij hebben altijd 1 extra rustdag in deze situatie. Aan de ene kant had ik het andersom ook fijn gevonden als Feyenoord - PSV op dinsdag werd gespeeld, alleen weer een mooi verhaal dat niemand denkt aan die 1200 Feyenoorders die werk en school hebben... Voetbal is voor de fans!!

zou wat zijn als ie vanmiddag weer word gestaakt, dan word ie verplaatst naar volgende week....

Ik zou bijna zeggen dat het competitie vervalsing is.. Die wedstrijd moet gewoon gespeeld worden wat een onzin van de Knvb. De Knvb moet ook gewoon echt de hele staf verversen dit is niet normaal.

28 november 2014 om 14:19

De wedstrijd wordt ook gewoon gespeeld, maar dan op dinsdag. Jij had natuurlijk liever gezien dat feyenoord dat voordeel zou hebben met die extra rustdag en voorbereiding. Over competitievervalsing gesproken!

En by the way.....het staat in de reglementen dat er 48 uur tussen moet zitten. Anders wordt de wedstrijd verplaatst. Nu dat is gebeurd. En dan kan het toch niet zo zijn dat als het in de regels staat.....dat het vervalsing is.

Dinsdag staan er 2 fitte ploegen op de mat, voor hoop ik een mooie wedstrijd. En vooral.....eerlijke strijd!

Na de berichten hier te hebben gelezen heb ik het idee dat Fachten het niet echt eens is met de beslissing..

Als de wedstrijd vandaag weer afgelast wordt, kan PSV-FEY dan wel zondag doorgaan? Of blijft PSV net zo lang daar tot ze gespeeld hebben..

Mietjes hier in Nederland. In Engeland moeten ze ook soms om de 2 dagen voetballen. Hier lopen ze gelijk weer te zeiken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren