Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Opleiding Barcelona staat hoog aangeschreven, maar Ajax speelde ze weg'

Laatste update:
/

Ajax speelde dinsdagavond prima tegen Paris Saint-Germain, maar stond na negentig minuten toch weer met lege handen. Dat deed de A1 een dag later heel wat beter: het vlaggeschip van de jeugdopleiding versloeg de leeftijdsgenoten uit Frankrijk met 3-6 en plaatste zich daarmee als groepswinnaar voor de achtste finales van de UEFA Youth League. Davy Klaassen is onder de indruk.

Het lid van de A-selectie zegt in Voetbal International alle wedstrijden van de A1 te volgen, mits hij daar de tijd voor heeft. Het elftal van coach Wim Jonk speelt volgens hem leuk, fris en verzorgd voetbal. "Bij sommige jongens zie ik zelfs al een bepaalde volwassenheid. Daar geniet ik van", aldus de international.

Met name de wedstrijden tegen Barcelona waren indrukwekkend, vindt Klaassen. "De opleiding van Barcelona staat hoog aangeschreven. En in beide onderlinge wedstrijden werden ze weggespeeld door onze jongens. Dan gaat er iets goed." Ajax speelde in Spanje met 2-2 gelijk tegen los Azulgrana, maar won in Amsterdam met 1-0. PSG werd in Amsterdam al met 6-1 verslagen.

Verwacht jij dat Ajax met de A1-lichting ook weer serieus mee gaat doen in Europa?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 november 2014 om 11:27

Wat mensen op deze site niet helemaal snappen is dat spelers van Barcelona in die leeftijdscategorie mits ze een groot talent zijn meedoen met Barca B, ik zie hier iedereen wel lachen gieren en brullen en dat deze lichting van Ajax het goed gaat doen maar kijk dan ook wat er op het veld stond.

We weten allemaal dat de toekomst niet positief eruit ziet voor de Nederlandse ploegen in Europa, kunnen simpelweg niet op tegen het grote geld. We moeten ons focussen als opleidingsland, het kan niet anders.

27 november 2014 om 11:39

Het is nu al de zoveelste keer dat deze opmerking wordt gemaakt. Maar even verder kijken dan je neus lang is, voorkomt dit soort flauwekul uitspraken. Er zijn twee grote talenten doorgeschoven naar Barca B die nog mee hadden mogen doen en dat zijn Adama en Halilovic. Bij Ajax hadden van Bruggen, Zivkovic, Owusu, Riedewald en Bazoer nog mee mogen doen. Bij Ajax is er dus veel meer sprake van doorschuiven van groot talent.

27 november 2014 om 11:41

In de A1 van Ajax zitten zat jongens die eigenlijk pas eerstejaars A-junioren zijn. Fantastische lichting en geweldige prestaties.

27 november 2014 om 13:41

Bij Ajax deed er zelfs een 16(!) jarige B-junior mee genaamd Carel Eiting.

27 november 2014 om 13:46

Je kan gerust Sergi Samper Montaña, Munir el Haddidi en Sandro Ramirez ook gewoon opnoemen hoor. Kunnen ook nog meedoen maar die zitten al in de A seletie.

27 november 2014 om 14:10

@nikes
"players must be born on or after 1 january 1996." Dit staat letterlijk in de regels van de youth league. Alle drie de spelers die je noemt zijn geboren in 1995 en mogen dus niet meer mee doen. Alleen Halilovic en Adama komen uit 1996 en zijn doorgeschoven.

27 november 2014 om 15:58

Nikes

Ajax kon jongens als Tete en Riedewald ook nog gebruiken, maar dat deden ze ook niet. En de meeste jongens in het team van Ajax waren nog eens 17 ook.

27 november 2014 om 16:50

En tsja, toen was Nikes stil.

Maar Barca haalt daarna voor 250 miljoen spelers, dus na de A-tjes houdt het op.

27 november 2014 om 10:57

Dat is juist het probleem. Ajax kan niet tegen het grote geld opboksen en dat merk je op het hoogsteniveau . Alhoewel barca wel enorm veel investeerd in hen jeugdopleiding.

27 november 2014 om 11:51

Ben ervan overtuigd dat als Ajax deze talenten tot hun 23e kan vasthouden Ajax wel 1/2x weer een kwartfinale CL kan halen. In principe zijn ze goed bezig door de grote talenten van het 1e al tot minimaal 2018 vast te leggen. El Ghazi, Klaassen, Zivkovic, v Rhijn, Andersen, Riedewald, Kishna, Fischer etc zijn wel jongens die over 2 jaar al een enorm hoog CL-waardig niveau kunnen halen. Hoe denken jullie over die genoemde spelers? Indien zij over 2 jaar nog compleet zijn, kwartfinale mogelijk?

27 november 2014 om 12:57

Dat denk ik dus ook wel. Alleen blijft het een gok natuurlijk. Denk wel dat ze dan wat geluk moeten hebben (eindelijk is een keer) met een eventuele loting. En het 1ste moet wel kampioen of 2de worden natuurlijk. Denk wel dat ze in de EL enorm ver kunnen komen. Dat denk ik met de huidige selectie ook al.

27 november 2014 om 13:28

@arwinos: Eens. Voorwaarde is wel dat de Boer de door het ijs gezakte aankopen (zimling, Duarte etc) links laat liggen. Tevens hoop ik dat hij in de EL 2 echte vleugelspelers opstelt, helemaal nu Fischer weer bijna fit is.

27 november 2014 om 16:04

@pf10 ik denk persoonlijk ook dat als je de groep 2 a 3 jaar bij elkaar houdt dat het niveauverschil ten opzichte van nu heel groot zal zijn. Echter denk ik dat als een el ghazi of een andere speler gaat uitblinken dat er toch grote clubs voor de deur komen te staan. Als club zijnde sta je dan wel steviger in de schoenen door de langlopende contracten maar als een speler wegwilt en clubs leggen veel geld op tafel dan is zo'n speler gewoon weg. Ook in de toekomst zal het dus moeilijk blijven om een team lang bij elkaar te houden ondanks de lange contracten.

27 november 2014 om 16:12

Als er idd een paar bepalende spelers blijven klaassen veltman cillissen etc dan kan dit team aan de hand van ee routenier bijv sneijder zeker over een jaar of 2 overwinteren in de champions legeau daar geloof ik wel in.

27 november 2014 om 10:59

Maar die 250 miljoen speelt niet in de jeugd.

Het artikel gaat over de jeugd elftallen en dan kun jij wel over 250 miljoen euro beginnen dat Barca uitgeeft om de selectie te versterken, maar dat heeft niets te maken met de prestaties die de jeugdelftallen verrichten.

27 november 2014 om 11:07

Waarschijnlijk heeft hij het over de poll.

On: als Nederlanders kunnen we best trots zijn op onze jeugdteams, want elke keer blijkt weer dat we op dat gebied bij de betere teams horen.

27 november 2014 om 11:01

Het zegt meer dat het ook slecht gaat met de jeugd van barca. Wat stroomt er nou nog door? Suarez is leuk maar doorstroming van el haddadi etc loopt spaak. Ik heb de samenvatting gezien en dan zie je wel een vlot Ajax dat snel inspeelt en combineert en druk zet. En dat moet dan de basis worden.

27 november 2014 om 11:13

Maar dat zegt iig wat over de opleiding die spelers bij Ajax krijgen. En dat zullen (buitenlandse) talenten waarderen. Als Ajax vervolgens talenten enkele jaren langer aan zich kan verbinden (daar zie je nu NL al verandering in komen) is het ook positief. Verder wil dat ook nog wat zeggen voor de toekomst vh NL elftal. En nee ze zullen niet allemaal de top halen...

In de tussentijd staan al deze jongens bovenaan de lijstjes van allerlei topclubs en scouts en gaan ze proberen om 'onze' spelers weg te lokken.

Anderlecht is bv. ook erg goed bezig enkel hebben ze moeite om deze spelers te behouden.

Dat is het voetbal natuurlijk, wel erg jammer.

27 november 2014 om 10:57

@medelin

Hoeveel jongens van deze lichting zullen dan ook echt wereldtoppers worden? Dat is het verschil, barca en andere teams kopen ze desnoods en ajax kan dat niet...

27 november 2014 om 11:00

Gok een stuk of 4-5 spelers. Vooral Carel eiting is de laatste tijd enorm aan het groeien en dat voor een 16 jarige. Dat wordt de busquest van Ajax het gemak waarmee die wegdraait is ongekend.

27 november 2014 om 14:37

Vergeet niet de rest van de lichting he
Nouri, van de beek, cerny, muric

28 november 2014 om 00:03

Muric bevalt me nog niet helemaal maar misschien komt dat omdat hij de taal nog niet helemaal onder de knie heeft en natuurlijk een nieuwe omgeving.

28 november 2014 om 03:29

Vreemd, ik vind hem zich aller aardigst manifesteren! Zeker als je bedenkt, dat hij een lastige blessure had en net in Amsterdam speelt.

27 november 2014 om 11:18

Natuurlijk worden we weggeplukt (doet iedere club overigens) maar je ziet nu dat er verschillende spelers al nieuwe contracten afsluiten die ze langer aan Ajax verbindt. Als die tendens aanblijft bouw je een stevige basis op. Maw Ajax begint bij de bodem en legt een stevig fundament!

27 november 2014 om 12:06

Dat is gewoon een kwestie van goed beleid. Het is onvermijdelijk dat die spelers op den duur weggaan, maar het doel is dan ook er zoveel mogelijk geld uit te halen. Met goed beleid kun je spelers als Praet, Tielemans, en bij Ajax misschien Nouri en Cerny in de toekomst voor minstens 20 miljoen verkopen. Als je veel geld heb kun je weer gaan investeren om spelers net weer een jaartje langer te houden, door middel van een hoger salaris. Dat is de weg die de Nederlandse topclubs moeten gaan bewandelen om in de toekomst nog een rol van betekenis te kunnen spelen.

27 november 2014 om 12:59

Inderdaad. Ik denk dat vooral het salaris een hele grote rol speelt. Als je wilt groeien binnen europa als nederlandse clubs moeten bij de top 3 de salarisplafonds eigenlijk omhoog. Zo kun je ze net dat beetje extra bieden om ze nog een jaartje of 2 vast te houden. Ik denk dat dat al enorm helpt.

27 november 2014 om 16:16

Nee ik denk persoonlijk dat salarisverhoging weinig effect zal hebben. Je kan toch niet concurreren met andere clubs uit andere competities op dat gebied. Als ze bij ajax nu 1 miljoen per jaar verdienen en je verhoogt dit naar 1,2 miljoen maar bij andere clubs verdienen ze 1,6/1,7 miljoen dan zijn ze alsnog weg. Zeker met dit Nederlandse belasting die relatief hoog is.

Daarbij is het niveau van de competities ook een groot verschil en ook een van de redenen om over te stappen naar het buitenland.

Enige manier om spelers in nederland te houden is aantonen dat men hier wel kansen heeft om door te groeien (fouten mag maken), genoeg kansen op speeltijd en gewoon realistisch bent als club zijnde met uitgaande transfers. (als je als club geen realistische vraagprijzen hanteert dan zullen spelers ook sneller ontevreden zijn als hun droomclub voorbij komt)

Helaas zegt dit vrij weinig in het hedendaagse voetbal, van alle talenten breken er slechts weinig echt door. Of ajax raakt ze weer kwijt(al hoop ik van niet) De talenten van Barcelona spelen volgens mij ook bij Barca B.

27 november 2014 om 11:02

Dat klopt. Het zegt weinig over de doorstroming naar het eerste toe, maar daar gaat het artikel ook helemaal niet over. Het gaat hier gewoon puur om de kwaliteiten dat Ajax en Barca in hun jeugd hebben en blijkbaar heeft Ajax meer betere kwaliteit in hun jeugd dan dat van Barca.

Misschien moet Ajax die 100 miljoen in de kas eens gaan gebruiken voor mooiere salarissen zodat deze spelers graag bij Ajax blijven. Dan hoef je nog geen 10 tallen miljoenen uit te geven voor een nieuwe speler.

27 november 2014 om 11:09

Dat werkt niet.
Je moet met die 100 miljoen zorgen dat begroting hoger word.
Dan kan je pas meer salaris betalen.

27 november 2014 om 11:10

@misterextreme. Dan heb je iets niet begrepen namelijk dat ajax juist geen hogere salarissen wil betalen. En of je nou 1 of 2 of 3 miljoen betaalt aan een speler. De grote clubs betalen gewoon 5 of meer. Kansloos dus

27 november 2014 om 13:01

alleen helpt het wel als je in plaats van 1, 2 miljoen kunt bieden. Ik denk dat de jonge spelers dan wel oren hebben naar een langer verblijf bij Ajax. natuurlijk gaan ze dan alsnog wel een keer weg. Maar al hou je ze net ff dat ene jaartje langer vast dat scheelt al enorm.

27 november 2014 om 14:03

Ajax hft echt geen beter kwaliteiten in d jeugd dan barca hor! En z hbbn ook nt uit gespeeld. Dus als van iemnd win met 1 doelpunt verschid noem ik het g1 uitspelen hor! En barca is nog steeds verdedigend kampioen! En bepaald spelers under d 19 jaar als Adama Toure speelde ook nt mee en veel andere grote talenten! In de ronde v 16 zullen w zien hoe sterk dt overgehyp ajax v jullie! Wnt PsG hft nt echt geweldig jeugd als bij voorbeeld arsenal, zenit enzo! En Bayer munch presteren d jeugd ook baar slecht wil dt zggn dt ajax ook boven hun zit. Het jeugd opleiding v barca hft zijn waarde we'll bewezen! 2 cl, 2x europese kampioen n 1x wereld kampioen spanje

27 november 2014 om 14:39

Ga normaal leren typen ofzo man!
Je typt als een spast

27 november 2014 om 14:41

Goed verhaal Toto, ook lekker duidelijk.

27 november 2014 om 15:09

Ik denk dat niemand, maar dan ook niemand iets van jouw gezwets begrijpt. Een typfouten oké, maar te lui zijn om klinkers en medeklinkers te gebruiken is wel heel triest. Maar wat ik uit je verhaal op kan maken slaat ook nog eens nergens op. Ja ga het over Xabi en iniesta als talenten hebben. We leven in het nu. En als jij de wedstrijden hebt gezien van jong ajax tegen barca, zou je weten dat ajax uit gewoon had moeten winnen en thuis er nog een paar meer bij in moeten trappen. Maar goed, ga eerst maar eens een cursus typen volgen met je belach stukje tekst

28 november 2014 om 03:33

Toto, wat in vredesnaam probeer je te zeggen? Ik kan het echt niet ontcijferen, man man.. Bovendien zou je eens een kijkje moeten nemen, in de a1 van Ajax dan zul je begrijpen waarom wij Ajacieden zo positief over de jeugd zijn!

27 november 2014 om 13:32

@misterxtreme: Ik denk dan eerder aan meer tekengeld en hogere bonussen bij sportief succes. Dat laatste verdiend zich ook weer terug.

Voor de zoveelste keer: Ajax speelt dit seizoen tegen een leeggehaald Juvenil A. Munir, Samper, Kaptoum, Sandro en Adama spelen allemaal niet meer in de Youth League. Pas vanaf volgend seizoen is Barcelona onder 19 weer op sterkte en dan zullen we een eerlijke test zien. Het resultaat van Ajax, ondanks dat ze wel een geweldig elftal hebben, moet ten opzichte van de huidige generatie bij Barcelona niet overdreven worden.

27 november 2014 om 11:38

Alsof jij de hele dag rondloopt bij La Masia en deze spelers zelf aan het werk ziet. Durf te wedden dat je nog nooit een van deze spelers hebt zien spelen en ook nauwelijks iets weet over de huidige A1 van Barca. Hoe kun jij dan deze prestatie van Ajax gaan beoordelen? Bijna niemand hier weet iets van de jeugdopleiding van Barca omdat bijna niemand hier in Barcelona woont. De feiten zijn echter dat de A1 van Ajax beter heeft gepresteerd dan de A1 van Barca in onderlinge duels.

27 november 2014 om 12:36

Het is helemaal niet zo moeilijk om Barça Juvenil A vanuit Nederland te volgen. Geregeld worden er wedstrijden uitgezonden op het Youtube kanaal van Barça en er zijn ook manieren om de rest van de wedstrijden te zien via Barçatv.

Dit jaar was de A1 van Ajax veel beter dan die van Barça, maar wat Guaporta zegt is gewoon waar. Het Barça dat vorig seizoen de Uefa Youth League won was een compleet ander team dan het Barça wat er nu staat. Munir en Adama waren grootendeels de reden waarom Barça het zo goed deed en de vervanging die daarvoor is gekomen haalt dat niveau absoluut niet.

De enige echte uitblinker in de aanval is Lee Seung Woo, maar die is nog steeds niet speelgerechtigd door dat gedoe met de Fifa.

Volgend seizoen zal er een flink aantal getalenteerde spelers, zoals Carles Pérez en Carles Aleña, uit Juvenil B doorstromen (u17) en dan kan het niveau weer compleet anders zijn.

Dit jaar stelt de A1 in de competitie niet zo veel voor. Gewoon een mindere generatie, ook al zitten hier best wat leuke verdedigende talentjes bij.

27 november 2014 om 11:49

En voor de zoveelste keer, want het is om moedeloos van te worden. Munir, Sandro en Samper mogen niet eens meer meedoen. Spelers geboren vanaf 1 januari 1996. En Kaptoum speelde wel degelijk gewoon nog in de Youth League. Slechts Adama en Halilovic hadden nog mee mogen doen en zijn doorgeschoven. Voor de rest was deze A1 gewoon het beste wat Barcelona te bieden had.

Bij Ajax daarentegen hadden Owusu, Zivkovic, Riedewald en Bazoer nog mee mogen doen. Bij Ajax is er dus in grotere mate sprake van een "leeggehaalde A1". Conclusie: Je opmerking is gewoon flauwekul.

27 november 2014 om 12:25

Je verteld nu simpelweg onwaarheden, waarom doe je dat om je punt te bewijzen?

27 november 2014 om 14:22

Dit soort dingen zijn voor de Barca "fans" altijd een mooie gelegenheid om te laten zien hoeveel ze nou echt van "hun" club weten. De echte fans kunnen zich daar onderscheiden van al die gloryhunters hier. Een gemiste kans dus.

27 november 2014 om 14:52

Vind het altijd wel grappig als mensen heel wijs over hun club komen doen maar er geen kaas van gegeten hebben. Blijft ook akelig stil rond zijn persoontje op jouw reactie

27 november 2014 om 13:39

@guaporta:
1) Je beseft dat de A1 van Ajax uit grotendeels 1e jaars bestaat?
2) Je weet dat bij Ajax ook een aantal B-junioren meededen tegen Barca?
3) Dat Owusu, Riedewald, Bazoer en Zivkovic gewoon mee hadden mogen doen?

Lekker belangrijk dat de A1 een potje wint.

Volgens oppergod Cruyff boeit dat niet. Het gaat om het individu.

27 november 2014 om 11:36

@hansi

Je moet wel opletten over welke jeugd Cruyff het heeft. Hij heeft en had het meer over Jong Ajax van ongeveer 4 jaar geleden. Hij heeft lovende worden gesproken over de A1 en over de B1, dat de toekomst daar zit en dat Ajax goed opweg is, want daar ontwikkelen de spelers zich goed individueel.

Cruyff is nu erg te spreken over de jeugd.

Je moet ook niet vergeten dat dit een proces is die nog loopt.
Fase 1 is al geslaagd, dat is de jeugd beter maken.
Fase 2 is, jonge doorgebroken spelers in de 1e langer aan je binden en zo kunnen weer 3 spelers rekenen op contract verlenging.

Het proces is dus in volle gang! Je moet jezelf wel meten met de jeugd van Grotere clubs.

Het gaat niet om de teamprestatie maar om de individu. Individueel kunnen enkele spelers van Barcelona stukken beter zijn dan die van Ajax. Nu is het in het voordeel van Ajax en zullen ze wel zeggen dat winnen belangrijk was. Toen de 'revolutie' onder Cruijff begon ging het om individueel spelers sterk te maken, en was winnen niet belangrijk. Maar misschien nu ineens wel omdat Ajax wat wint.

Ach, ik kan nog eens herhalen wat ik gisteren al heb gezegd maar dan minimaliseer je volgens sommige Ajacieden de prestatie van de Amsterdammers

Gisteren dus reeds gezegd : heel wat spelers zijn al doorgeschoven naar het tweede van Barcelona en van wat nu nog jeugd Ajax is, wordt mits verdere ontwikkeling weggekocht.

Een opmerking die ik gisteren ook al kreeg : bij ons (ajax) spelen ze in het eerste en niet in het tweede. Heel erg mooi maar zou het kunnen dat het net dat tikkeltje (niet veel maar toch) moeilijker is om het eerste van Barcelona te halen ?

Alle respect voor de jeugdwerking van Ajax en het verdient respect maar ergens is het ook wel frustrerend want het is dweilen met de kraan open : eerder vroeg dan laat worden ze weggekocht.

27 november 2014 om 11:42

En daarom krijgt Ajax nu 2,5 Mil van de ABN om de jeugd stabieler te maken en daar horen ook dat de salrissen omhoog gaan en dat spelers sneller door worden geschoven als zij het verschil hebben gemaakt in hun team en zelfs hebben ze ook genoeg geld om in de pot te stoppen.

Niet elke jeugdspeler wilt meteen weg....

27 november 2014 om 12:02

2.5 mio euro ? Leuk bedrag maar dat is dus de spreekwoordelijke druppel op de hete plaat.

En heel erg mooi dat Ajax blijkbaar over een geweldige lichting beschikt en daar is dus ook wel een beetje geluk mee gemoeid want van een ongetalenteerde maak je geen absolute topper.

Ondanks dat La Masia inderdaad een heel erg hoge kwaliteit biedt qua opleiding (en hetzelfde kan gezegd worden van de Toekomst) blijf je afhankelijk van het aanbod. Je levert niet ieder jaar een Iniesta of Messi af, daar is ook wat geluk mee gemoeid. En blijkbaar is naast het doorschuiven het dus ook niet allemaal absolute top wat in de huidige hoogste jeugdelftallen speelt van Barcelona.

Kan gebeuren ; zolang dat er ieder jaar één of twee kunnen doorschuiven naar het eerste van Barcelona, blijft dat gewoon enorm goed.



27 november 2014 om 11:50

Maar wat je vergeet is dat het grootste gedeelte van deel van de A1 van Ajax. Uit spelers van 16 en 17 jaar oud. Terwijl de doorschoven spelers el haddadi en Sandro ect al een jaar of 2 ouder zijn .

27 november 2014 om 11:59

Hehe, eindelijk iemand die het ook ziet. De A1 van Ajax is vergeleken met andere ploegen in de Youth League zelfs nog jong. Daarnaast worden el Haddadi en Sandro constant als "doorgeschoven" spelers genoemd, terwijl ze überhaupt te oud zijn om in de yyouth league te spelen. Deze mensen halen hun eigen argumenten onderuit.

27 november 2014 om 11:57

Ik zal ook nog eens herhalen wat ik gisteren blijkbaar voor dovemansoren heb verkondigd. Er zijn bij Ajax meer spelers doorgeschoven dan bij Barcelona en op Halilovic en Adama na is deze A1 van Barcelona dus het beste wat ze hadden te bieden.

Dat de spelers toch weg worden gekocht is helemaal waar. Maar je minimaliseert wel degelijk de prestatie van de A1 van Ajax. Die staat namelijk los van de gang van zaken als de spelers eenmaal in het eerste spelen en worden weggekocht. Blijkbaar is het moeilijk om toe te geven dat deze A1 samen met de A1 van Manchester City (en in mindere mate Chelsea, Anderlecht en Basel) de meest talentvolle ploegen zijn in die leeftijdscategorie.

27 november 2014 om 12:06

Geen probleem om dat toe te geven : de huidige lichting van Ajax is beter dan die van Barcelona.

En het zal dus vooral de financiële huishouding van Ajax versterken en veel minder het eerste elftal want tegen dat ze vol ontwikkeld zijn, dan worden ze weggekocht (o.a. door Barcelona).

Jij was niet de enige die tegen een muur sprak, ik blijkbaar zelf ook.

Dat is wat ik gisteren probeerde te vertellen en vandaag ook.

Stop nou met dat calimerogedrag dat ik de jeugdopleiding minimaliseer want dat doe ik niet. Ik schets gewoon een economisch kader.

Het is zelfs een compliment voor die jeugdopleiding dat ze bij Real, Barca, Chelsea,... weten dat het een goede speler is wanneer hij uit de Toekomst komt want anders gaan ze daar niet kijken.

27 november 2014 om 12:22

Je schetst alleen naar mijn mening een te negatief beeld van het wegkopen van die spelers. Door de hoge transferinkomsten blijft het eigen vermogen van Ajax momenteel steeds maar stijgen. En dat is precies waar in de toekomst de oplossing voor Ajax ligt (je ziet het ook al langzaam gebeuren). Er wordt een hoop geroepen over dat Ajax eens het geld moet uitgeven, maar dat doen ze dus al.

Spelers krijgen langere en betere contracten. Dat heeft twee voordelen: Ten eerste zal je meer kunnen krijgen voor een spelers en vertrekken ze niet meer voor een fooi doordat ze nog maar een eenjarig contract hebben (zoals Eriksen destijds). Ten tweede kun je ze net even een jaar en hopelijk in de toekomst nog net iets langer vasthouden. Onder de recente omstandigheden zou je een potentiële topaanval als Kishna, Milik en el Ghazi allemaal op hun 22 jaar kwijt zijn. Weet je deze positieve spiraal vast te houden en deze jongens tot hun 24 a 25ste vast te houden zoals bij Blind, dan is er meer mogelijk dan menigeen hier denkt.

27 november 2014 om 13:26

Het is een illusie dat deze spelers dmv meer salaris bij Ajax gaan blijven. De meesten willen gewoon zsm in een meer aansprekende competitie spelen. Wekelijks spelen tegen clubs als Chelsea, Spurs, United etc. Ipv tot je 25e in de Eredivisie rondhobbelen. De wereld is anno 2014 een stuk sneller en bereikbaarder geworden en daardoor leeft het buitenlandse voetbal onder de jeugd ook steeds meer. Iedere voetballer droomt van die kans en zodra die zich voordoet dmv concrete belangstelling dan gaat het kriebelen. Daar veranderd goed bedoeld advies van mensen als Cruijff niet zo veel aan want er is niemand die gaat garanderen dat die kans later nog eens komt. Natuurlijk zullen er best spelers zijn die wat langer willen blijven maar dat zijn in de regel uitzonderingen.

27 november 2014 om 14:06

@diablo73
Dat is allesbehalve een illusie. Waarom denk je dat er een hoop goede voetballers bij de Turkse, Portugese, Russische en Oekraïense top spelen? De hoofdreden is geld.

27 november 2014 om 13:47

@jorisdr: Beetje scheve vergelijking als je niet benoemd dat bij Ajax Riedewald, Owusu, Bazoer en Zivkovic nog in de A hadden mogen spelen. Over het dweilen met de kraan open ben ik het gedeeltelijk eens, Ajax probeert talenten nu langer te binden. De meeste liggen tot 2018 vast (klaassen bijv.), El Ghazi mondeling akkoord tot 2019. Indien deze spelers hun contract uitdienen zijn ze 24. Kort gezegd op hun 23e is Ajax verplicht ze te verkopen om nog te verdienen. Eriksen was 20 toen hij moest worden verkocht bijvoorbeeld. Tevens zie je dat de talenten die er nu aankomen al stukken verder zijn dan talenten in de A pakweg 5 jaar geleden. 23 jaar blijft vroeg, maar is een enorme vooruitgang voor Ajax itt 20/21 jaar.

27 november 2014 om 17:09

Je hebt geen gelijk wanneer het op het doorschuiven van spelers aankomt. Het is niet waar dat Barcelona veel spelers heeft doorgeschoven die eigenlijk mee hadden kunnen doen.

Daarnaast, je opmerking over de economische onsportiviteit van het voetbal is terecht, maar niet relevant voor deze prestatie van Ajax. Sterker nog: het maakt de prestatie toch alleen maar beter?

Dat al die talentvolle spelers worden weggekocht is ook gewoon niet waar. Het aantal potentiele toppers wat wordt weggekocht is echt niet groter dan het aantal wat gewoon bij Ajax blijft en de kans krijgt om bij Ajax door te breken.

Dat het frustrerend is dat sommige spelers wel worden weggekocht en dat het voetbal geregeerd wordt door het grote geld, dat ben ik dan wel weer met je eens. Maar ja, ik kan gelukkig nog steeds genieten van de Eredivisie, waar de verschillen kleiner zijn en waar een subtopper met goed beleid ook opeens kampioenskandidaat is (AZ Twente etc). Ik zou zeggen: niet zo negatief!

Tot aan 18 jaar is het voetbal nog best eerlijk te noemen. Goed opleiden werpt zijn vruchten af.

Het seniorenvoetbal is een lachertje geworden. Daar worden de prijzen gewoon gekocht door verveelde Miljardairs.

Respect voor het beleid in ons land, wij verzieken het voetbal niet. De Engelsen en Spanjaarden zijn in hun egoisme wel bezig het voetbal te vernielen.

De rollen in het eerste kunnen over een paar jaar ook zomaar omgedraaid zijn, ik zie Xavi, Iniesta en noem ze allemaal maar op geen 3 jaar meer op dit niveau spelen en Ajax groeit ondertussen alleen maar. Zelfde geldt voor Maxwell en Ibrahimovic bij Psg, die zijn tegen die tijd ook echt aan vervanging toe.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren