Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Louis had er oren naar, maar hij lag wat gevoelig hier'

Laatste update:
/

Als het aan Marcel Brands had gelegen, was PSV in 2012 in zee gegaan met Louis van Gaal. De huidig coach van Manchester United was evenals Bert van Marwijk en Dick Advocaat in beeld om de functie van hoofdtrainer te gaan bekleden in Eindhoven. Vanwege zijn verleden bij Ajax zag PSV echter af van zijn komst.

Brands geeft in Voetbal International te kennen dat hij Van Gaal destijds persoonlijk heeft gepolst. "Louis had er zeker oren naar. Maar hij lag wat gevoelig hier", verklapt de technisch directeur. "Dat directeurschap van Louis bij Ajax was net afgeketst. Je kent de sentimenten." Ook Mark van Bommel speelde een belangrijke rol. De middenvelder wilde graag terugkeren bij PSV, maar weigerde een hernieuwde samenwerking met Van Gaal.

"Dat speelde ook mee. Op het moment dat je ervoor kiest om te proberen Van Bommel terug te halen, dan weet je dat een eventuele hereniging met Van Gaal een gevoelig verhaal zou worden", aldus Brands, die ergens baalt dat de samenwerking nooit van de grond is gekomen. "Werken met Louis is zwaar, omdat hij altijd top eist. Aan de andere kant is hij een van de meest aimabele mensen die ik ken."

Denk jij dat Louis van Gaal en PSV een goede combinatie was geweest?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit was toch al bekend? PSV heeft op dat moment gekozen om de supporters tevreden te houden.

26 november 2014 om 15:24

Als Psv voor Van Gaal had gekozen hadden ze misschien wel een prettige jubileum jaar kunnen hebben door kampioen te worden, met Van Gaal had je binnen 3 jaar kampioen kunnen worden, voor die supporters gaat het uiteindelijk om prestaties, neem Vermeer als voorbeeld, die werd in het begin uitgekotst door sommige Feyenoorders maar uiteindelijk gaat het om wat je presteert.

26 november 2014 om 15:42

Tja achteraf is altijd makkelijk praten. Wie zegt dat ze met v Gaal wel de titel hadden gewonnen, geen enkele trainer is een garantie voor een kampioenschap.

26 november 2014 om 16:04

behalve Frank de Boer tot nu toe ;-)

Maar dat houdt idd ook vanzelf een keertje op

26 november 2014 om 16:07

Was het maar rondgekomen toenertijd, w waren we nu verder in ontwikkeling waarschijnlijk. Maar goed het zei zo en ben ook blij met wat er nu gaande is bij psv.! komt allemaal goed.

Ik snap dat sentimenten verhaal wel voor eventjes, maar de gemiddelde volwassen fan, gaat liever voor prestaties dan voor oude sentimenten.
En ik persoonlijk had makkelijk gekozen voor LvG dan voor van Bommel. Ik snap niet wat het voordeel is van van Bommel boven van Gaal.

26 november 2014 om 15:51

Cocu is de hoofdtrainer op het moment niet van Bommel..

26 november 2014 om 15:53

Heb je het hele stukje gelezen. Van Bommel wilde niet samen met LvG werken.

Denk dat Louis het niet beter zou hebben gedaan dan Cocu. Naar mijn mening worden sommige trainers nogal makkelijk op een voetstuk geplaatst. Hij heeft natuurlijk een geweldige carrière achter de rug, maar is hij nou zoveel beter dan de gemiddelde trainer op de Nederlandse velden? Of is het deels de mazzel die je moet hebben om in het begin van je carrière bij de juiste clubs te zitten. Eigenlijk ook hetzelfde verhaal met Fdb, bij Ajax doet ie het geweldig maar de vraag zou moeten zijn of Dordrecht onder Frank niet laatste had gestaan of waren Roda/nec/rkc onder zijn leiding niet gedegradeerd?

26 november 2014 om 15:22

Bayern, barca ,az, ajax oranje..overal deed van gaal het goed

26 november 2014 om 15:26

Bij Barcelona 2.0 deed hij het niet goed. Vloog toen ook buiten halfweg de competitie. Ze stonden toen 12de, met 20 punten achterstand op de eerste.

En bij AZ kon ie ook bijna inpakken tijdens het seizoen 2007/2008. AZ deed het toen héél slecht.

Het Nederlands elftal 1.0 wist hij dan weer niet te kwalificeren voor het Wk.

Hij deed het dus niet overal goed.

Maar los er van, vind ik het wel een wereldtrainer.

26 november 2014 om 15:39

Natuurlijk kan een trainer het niet overal goed doen. LvG is een trainer die het team opzet, met het lange termijn als achterliggende gedachte. Voor zijn ideeën is het onmogelijk om gelijk te presteren, kijk naar AZ, Barca, Bayern en nu ook United. Daarom presteerde hij denk ik bij het Nederlandse elftal 1.0 ook niet zo goed. Deze keer hebben we mazzel gehad met een makkelijke kwalificatie en dan zie je op het WK hoe hij een team omvormt als hij het intensief mag trainen.

26 november 2014 om 15:46

Regulator,

Neen, dat klopt niet.

Toen hij bij AZ begon was het de eerste 2 seizoenen dik in orde.
Het was pas in het derde jaar dat de ploeg faalde.

Dus daar gaat je theorie van de lange termijn, no pun intended.

Gelukkig waren ze er niet zo kortzichtig als op een ander en hebben ze hem aan boord gehouden waarna AZ een seizoen later de titel won.

Het is geen trainer die doorgaans veel tijd nodig heeft om zijn team te zetten en wanneer ie wel lang bij een club is, is er geen garantie op succes.

26 november 2014 om 15:50

Onzin v Gaal wist tijdens zijn eerste periode als bondscoach niet eens te kwalificeren. En je kunt ook niet zeggen dat hij het nu zo enorm denderend doen bij United, zeker niet als je bedenkt hoeveel geld hij heeft uitgegeven.

26 november 2014 om 16:13

En heeft behalve bij Ajax ook overal gefaald.

26 november 2014 om 16:38

@iedereen komt

Dankzij de spelersgroep he. Die hebben hem tegengehouden.

26 november 2014 om 17:27

Metternich,

Precies. En dat overkomt niet veel trainers. Alleen al daarom mag je er vanuit gaan dat die Louis iets speciaals heeft.

Een ploeg die niet draait, daar hebben de spelers doorgaans graag van dat ie vertrekt. Immers, je zit ook aan hun geld (premies), je zit met de spelers op de bank en de tribune die hopen op meer speelkansen onder de nieuwe trainer. En je zit met falende spelers die maar wat graag hun falen willen steken op de trainer.

Als ze dan toch smeken om te blijven, dan ben je een kanjer.

Koeman,wouters,vanenburg,lerby, perez,kluivert waren nooit een probleem..en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

De vakman Louis van Gaal is ongeëvenaard maar dat komt niet zonder problemen. Je moet alles doen volgens zijn wet want anders wordt het niets. Daarnaast wil hij nog wel eens botsen met sterke voetbalkarakters zoals van Bommel. Uiteindelijk ben ik blij dat het niet door is gegaan want dan was de zegereeks van 4 kampioenschappen er niet gekomen gok ik zo. Met dat materiaal had hij van PSV een topteam kunnen maken.
Zou wel goed voor de eredivisie zijn als ajax eens goed wordt uitgedaagd (niet provocerend bedoeld).

Louis zat ook ei zo na bij KV Mechelen. Dat was toen Aad de Mos daar vertrok naar Anderlecht.

Maar Mechelen koos uiteindelijk voor Ruud Krol. Daar zullen ze achteraf bekeken wel spijt van hebben gehad.

Ik snap nu ook waarom PSV matig is in de Eredivisie en Europa. Ze hebben een directeur die geen risico's neemt

26 november 2014 om 15:38

psv is de beste ploeg ooit in de europa league sinds de invoering in 2008, ik weet echt niet wat je matig noemt

26 november 2014 om 15:55

Heb ik iets gemist in die 7 jaren? Wat heeft PSV bereikt in de Europa League?

26 november 2014 om 16:10

3x kwartfinale die ajax nooit heeft gehaald volgens mij.

26 november 2014 om 16:16

PSV is de club die sinds de invoering de meeste punten heeft gehaald. Maar dat komt natuurlijk met name omdat ze elk jaar mee doen. Veel andere clubs spelen ook wel een CL.

26 november 2014 om 16:35

qaqa 79

klopt wat je zegt. Die risico's die de directeur van Ajax neemt durven ze niet te nemen bij Psv. Een Zimling bij Mainz op gaan halen ....... luister een groter risico kan je niet nemen, maar hij laat Ajax wel de CL winnen dit jaar. Je zag die gouden wissel van de Boer gisteravond?. Ja sommige risico's zijn voor ons brabanders niet weggelegd.
Voetbalkennertje, wacht nog effe met schrijven op VZ, totdat je wat meer over voetbal te weten bent gekomen.
Er is geen club in Nederland die zo'n grote risico's durft te nemen als Psv, durven alles te investeren en roepen hardop dat ze een voetbalclub zijn en geen spaarclub. Wat van Bommel betreft, heeft die jongen meer betekent voor PSV dan van Gaal of Brands, dus wij boeren gaan voor v.bommel en niet voor v.gaal.

Had ook totaal niet bij dat warme Brabandse club gevoel gepast. Iets wat ze graag altijd uitspreken daar. Zou net zoiets zijn als Lex Immmers naar Ajax zou gaan. Sommige dingen passen gewoon niet.

26 november 2014 om 15:37

Het is dat Dick Advocaat zo'n warme gezellige man is zeker?

26 november 2014 om 15:45

Ja, Dick is inderdaad een hele warme, en sympathieke man. Heb regelmatig een een praatje met Dick gemaakt als ik ooit naar een training ging kijken op de Herdgang.
Maar goed, ik weet dat het vertrek van Dick (wat inderdaad niet zo netjes was) nog diep zit bij sommige belgen..

26 november 2014 om 15:49

Dat niet maar was natuurlijk al eerder trainer daar geweest

26 november 2014 om 15:51

Ja met Dick Advocaat kun je tenminste gezellig een bitterballetje eten.

26 november 2014 om 15:52

bootsjungen,

Ja, ik ben nog steeds in behandeling bij een psycholoog. Niet alleen ik, maar alle 10 miljoen de Belgen liggen nog steeds wekelijks op de sofa.

We krijgen het maar niet verwerkt dat een trainer vertrekt.

Nog even en u gaat beweren dat Dick socialer is dan Boskamp.

26 november 2014 om 15:58

@iedereen komt,

Kom op zeg, je praat toch constant met een hele negatieve toon over Dick?

26 november 2014 om 16:19

bootsjungen,

Ik denk dat dit gewoon perceptie is. Ik heb best wel eens positieve dingen over Dickie 'take the money and run' Advocaat gezegd ook.

Van Bommel was een goede speler maar heb de induk dat zijn status groter wordt gemaakt dan hij daadwerkelijk was, puur gebaseerd op de clubs waarvoor hij heeft gespeeld. Zelfde als mensen beweren dat Seedorf de beste ooit is omdat hij met 3 clubs de CL heeft gewonnen. Vind om eerlijk te zijn jongens als davids, jonk, cocu en Wouters voorheen op een soortgelijke positie voetbaltechnisch op een hoger niveau dan van Bommel, die ook veel aan overacting deed. Snap daarom ook niet zo goed dat de mening van van Bommel doorslaggevend is, hoewel hij in de PSV-cultuur natuurlijk nadrukkelijker present is dan een van gaal.

Ze hadden er anders geen moeite mee om Lerby, Koeman, Menzo, Jonk, Vink, Kluivert en Van der Meyde (die in mindere mate) en nog een rits aan andere Amsterdammers met Ajax-achtergrond te halen... Wou dat ze altijd zo principieel zijn en blijven.

Wouters, kieft, vanenburg, Arnesen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren