Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

David Luiz onder de indruk: 'Ajax speelt ongelooflijk goed voetbal'

Laatste update:
/

Ajax leed dinsdagavond tegen Paris Saint-Germain de derde kansloze nederlaag op rij in Europa, maar desondanks was de stemming niet louter negatief. In het Amsterdamse kamp heerste ook tevredenheid over het vertoonde spel. Ook bij de tegenstander bleef niet onopgemerkt dat het jonge elftal van Frank de Boer over het nodige talent beschikt.

Stopper David Luiz verklaarde na afloop tegen een 'geweldig team' te hebben gespeeld. "Een ploeg met een fantastische filosofie en veel getalenteerde spelers", zei de Braziliaan na de 3-1 overwinning. "Ze spelen ongelooflijk goed voetbal, zo ook vanavond. Ze volgen altijd hun eigen filosofie. Met wat meer ervaring kunnen ze zich ieder jaar verbeteren."

Gregory van der Wiel kon die woorden beamen. "Veel jongens waren onder de indruk van de kwaliteiten van Ajax", vulde hij aan. "Ricardo Kishna, Lucas Andersen en Thulani Serero sprongen er wel uit. Ajax heeft veel goede jeugdspelers, dat ze met zulke jonge jongens zo goed kunnen spelen tegen een ploeg van ons niveau dwingt respect af", zei de rechtsback van les Parisiens.

Ajax verdiende meer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals al eerder werd gezegd, er werd voornamelijk geblaft en niet gebeten dus het valt allemaal wel reuze mee

26 november 2014 om 13:51

Ze waren in de eerste 30 minuten eerste helft wel heel erg dominant op het middenveld. Behoudens pastore kon niemand de bal vasthouden. Maar we moeten in Nederland af van het idee dat dat al een overwinning op zich is. De bloemen maar niet de punten.

26 november 2014 om 14:08

Serero was de beste man op het veld in de eerste helft. Won zelfs duels van matuidi. Zegt genoeg denk ik.

26 november 2014 om 14:28

Serero speelde erg goed. Alleen had in balbezit wel eens ruzie met de bal. Verder verdedigend erg goed, zowel de duels als de intercepties als het druk zetten. Aanvallend 1 geweldige lange bal. Verder helaas te vaak wel veel tijd nodig om de bal te controleren. Toch snapte ik de wissel Serero / Zimling niet.

26 november 2014 om 14:29

Sorero was 1 van de betere. Wat speelt hij zichzelf makkelijk vrij. Genoeg spelers mogen aan hem een voorbeeld nemen, hoe ze een bal moeten aannemen.

Hij weet van te voren hoe hij een bal gaat aannemen en waar die naartoe moet gaan.

Tuurlijk mist hij Body, maar hij geeft nooit op en blijft doorgaan, totdat die zelfde speler de bal ook niet meer kwijt kan.

Er zijn er maar 5 die altijd in de basis horen en hij is er 1 van.

Mijn mede Ajacieden, laat het nou gaan al die negatieve berichten van andere clubs. Gelukkig kijkt Ajax altijd naar zichzelf en bemoeien we niet met andere. Zeker ook de laatste jaren, men klaagt en klaagt hier. Maar wie is al 4x op rij kampioen....niet zij, dus laat ze maar klagen. Ondertussen spelen wij CL en hebben we Cash op de bank.

Het zijn lovende woorden die met name van Xavi, Messi, Luiz, Zlatan komen, zelfs zij zien ook dat met wat oudere spelers je echt een volgende ronde kan halen in de Cl.

We hoeven ons dus niet te schamen. Sommige clubs moeten zich al 7 jaar schamen en 1 andere al 15 jaar. Maar wel commentaar op Ajax.

Shame on You!

26 november 2014 om 14:32

Dat was Heerenveen ook!!!!!!!

26 november 2014 om 14:52

Forplay shame on you . Lachertje van europa al 5 jaar lang
Probeer nu maar eens door te komen een rondje

26 november 2014 om 14:56

Versedert. Ook al is dat een ontzettend zure en pijnlijke reactie heb je natuurlijk wel gelijk. Over 60 jaar weet niemand meer dat je aardig hebt lopen ballen. Dan gaat het om toernooiladders en winst.

26 november 2014 om 15:20

@Ktb84. Serero teveel tijd nodig om aan te nemen??? Ik vind dat Serero een hoop tekort komt, o.a. body en een slechte trap, scoort zelden, weinig assists. MAAR, hij behoort tot de absolute top van de wereld als het gaat om eerste aanname. Dat heeft hij ook dit jaar weer tegen psg en barca laten zien hoe spelers als Rabiot, Verratti, Busquets en matuidi het bos in gestuurd worden door zijn aanname!!

26 november 2014 om 15:36

Bramy11, dat geeft niet. We kunnen niet allemaal verstand van voetbal hebben.

26 november 2014 om 15:37

Ik moest even een denkbeeldige traan wegpinken. Bedankt. Nu even serieus. Ik vind dat je gelijk hebt.
Maar Serrero blijft voor mij een vraagteken. Ja hij is goed, maar goed genoeg om in 4-3-3 mid-mid te spelen; dat vind ik nogal een grote taak voor zo een kleine speler.

26 november 2014 om 15:43

Proberen jullie maar eerst CL te halen, dan praten WE Verder!

Probeer eerst maar van Barca, Man u, Man C en AC Milan te winnen om zo wat punten te pakken.

En als je een Feijenoorder bent, probeer eerst Sevilla te pakken..ok!

26 november 2014 om 16:53

@FrabkRami: het kan toeval zijn, maar ik zag gisteren vier ballen van zijn voet afspringen.

26 november 2014 om 16:55

@ Fairplay

Tis natuurlijk lastig om door een gekleurd brilletje objectief te reageren maar jullie hebben ook nog niet eens zo lang geleden 7 of 8 jaar op een kampioenschap gewacht en dus GEEN CL gespeeld. Nu heb je United een in de EL verslagen en Barca zonder Messi verslagen en denk je ineens dat Ajax het vlaggenschip van NL is omdat 4 voor spek en bonen in de CL speelt?

Sorry hoor VLAGGENSCHIP maar al die zogenaamde "fantastische" prestaties die jij nou aanhaalt werden vervolgens weer teniet gedaan in de EL door Ajax of ben je die kansloze afstraffingen vergeten tegen zowel Steaua en Red Bull? Dus ook "jullie" doen net zo hard mee sjakie

26 november 2014 om 16:59

Excuses voor de spelfouten maar nogal lastig typen op een telefoon

26 november 2014 om 17:34

versedert, Ajax speelt tegen echte tegenstanders. Real, Barcelona en nu PSG met een begroting van een half miljard. Elk jaar doen ze het prima, maar het is vrij logisch dat een Nederlandse club ten onder gaat aan individuele kwaliteit. Shame on you is voor clubs die verliezen van Ludogorets en alle FC jan lul clubjes in de voorronde EL. Dan ben je het lachertje van Europa, als je van semiprofs en g-nveau verliest. Als psv, ajax of feyenoord Ibrahimovic, Robben, Messi of Ronaldo in de gelederen hadden dan is het wat makkelijker praten.

26 november 2014 om 17:43

@dordt078 Wat ben jij gefrustreerd zeg haha :' Ajax doet niet voor spek en bonen mee want de laatste 4 jaar gaan ze niet door op één puntje verschil, en dan zijn we nog een paar keer genaaid ook.
Wacht maar over een paar jaar als het gedaan is met spelers verkopen, en de spelers die uit de jeugd komen er gelijk staan zowel nationaal als internationaal, want dat gaat namelijk gebeuren. Ajax gaat terug naar de top van Europa en de rest van NL zoals psv en feyenoord blijven lekker hangen op dit rampzalig niveautje waar ze nu op spelen, hun spelers doen helemaal geen ervaring op Europees haha, wat een lachertje is dat dan. Elk jaar hebben ze weer hoop dat ze weer eens kampioen van NL worden, en elk jaar pissen ze weer naast de pot, zoals ook dit jaar weer gaat gebeuren, want zoals je kunt zien wordt Ajax steeds beter en gaat het waarschijnlijk hooguit nog één of twee wedstrijden verliezen in de Eredivisie.

Maar blijf maar lekker afgeven hoor op de Godenzonen uit Mokum, want over je eigen clubje is er niets te klagen, het speelt gewoon op de top van z'n kunnen

26 november 2014 om 18:26

Je weet wat de meeste Ajacieden zeggen, met een beetje meer ervaren spelers die op hun positie het verschil omhoog krikken kan je best eens de volgende ronde halen.

Ieder club wilt wat, maar waarom zou ik commentaar hebben op PSV of Feyenoord als ze verliezen?

Leg dat eens uit en kom niet met dat slap excuus...omdat ik voor Ajax ben. Wat moet Ajax dan doen open deur spelen omdat zij een selectie hebben van 100derden miljoenen.

Waarschijnlijk hebben al die toppers stront in hun ogen en jullie niet.

Het valt gewoon, waar er positief wordt gesproken over Ajax....zie je alleen maar haat en onwaarheden van andere clubs. Cruyff heeft ook genoeg kritiek, maar onderbouwt het altijd perfect....de meesten van jullie geven kritiek zonder inhoud en vooral vanuit een ik gun je niets mentaliteit.

26 november 2014 om 19:46

@ dakkie

Je bent echt te kansloos voor woorden om verder op te reageren met je glazen bol maar ik kan het niet laten om je er toch nog ff op te wijzen dat datzelfde "kansloos" toernooitje waar jij op afgeeft hetzelfde toernooitje is wat voor jullie "godenzonen" straks te wachten staat voor het 3de achtereenvolgende jaar simpele ziel!

26 november 2014 om 19:48

Versedert- jou clubje speelt sowiezo geen CL haha

26 november 2014 om 19:57

Het jaar voor het eerste kampioenschap van Frank de Boer, hebben wij CL via de 2e plek afgedwongen, geen enkele Nederlandse club zal ons dat na doen op korte termijn. Dus Fairplay heeft helemaal gelijk.

26 november 2014 om 23:09

@fairplay1, jammer dat je sommige zulke goede stukke afwisseld met wat stukjes tegen feyenoord/psv. Maar ik zal hier dan nog een poging doen goed te onderbouwen waarom ik vind dat cruijf en zijn aanhangers nu wel is de cl poulfase mogen door komen.
- cruijf begon de bestuurs rel omdat "het zo niet langer kon" duidend op uit mn hoofd een redelijk forse nederlaag tegen real madrid. Er moest een koers wijziging komen en gepresteerd worden.
- Ajax is van af toen tot heden eigenlijk nooit op Europees niveau echt verder gekomen in zowel de el als de cl.
- je bent weer gewoon na 4 van de 6 wedstrijden uitgeschakeld, dat is niet net aan maar gewoon de vloer aangeveegd
- de Boer gaat na dit jaar weg en misschien is de nieuwe trainer een stuk slechterik deze visie overbrengen/uitvoeren, vind de boer zelf namelijk erg goed dus dit lijkt mij erg aan namelijk.

Dus de balans die ik een paar jaar later opmaak is dat Ajax Europees zeker nog niet verder is en dat er dan zeker wel weer te hoog van de toren geblazen is in jullie stad.

26 november 2014 om 14:28

Dordt078

Achja, de meesten in Nederland verwachtten dat Ajax helemaal ondersteboven gelopen zou worden door Barcelona en Psg, en dat is dit jaar (op uitwedstrijd in barca na) niet het geval geweest.

Wat dat betreft vind ik dat er wel degelijk stappen zijn gezet. Ajax laat vooral Europees weer herkenbaar voetbal zien met goed positiespel. Iets heel anders dan wat Ajax de jaren voor de Boer liet zien. Het moet nu alleen zo veel volwassener en doortastender worden in dit spelletje. Er wordt nu laten zien dat Ajax de bal weer goed en mooi rond kan laten gaan en zo een tegenstander onder druk kan zetten. Het wordt nu tijd voor de volgende stap en dat is resultaat uit dit spel zien te krijgen. Ik heb er wel hoop in als spelers als Klaassen, Andersen, Veltman, Serero, Boilesen, Cillessen, blijven en nu een krachtige basis gaan vormen. Met Kishna en EL Ghazi twee vleugels neerzetten die alle potentie hebben om een moderne vleugelspeler te worden. Schone is heel belangrijk geweest en is dat nog steeds, maar ik zie het Ajax spel zich verder ontwikkelen als er weer twee echte vleugels staan. Met Milik is er een dodelijke spits die zich nog moet ontwikkelen om ook in de absolute topwedstrijden er te staan (gister niet veel van gezien) en daarachter met Zivkovic een enorm talent. Daarbij ook nog Riedewald als enorm cvm talent.

Er zijn weinig punten gepakt dit jaar en toch is mijn hoop gek genoeg groter dan ooit dat er daadwerkelijk stappen gezet worden. Ook vooral omdat de spelers die eventueel weggaan (moisander en Schone) naar mijn mening dit keer geen kapitale verliezen zijn, ook al zie ik Schone liever wel nog blijven. De rest van de selectie kan ik niet echt een belangrijke speler benoemen die aankomende zomer weg zou willen of gaan.

26 november 2014 om 14:30

1 punt van kritiek: veel te weinig schoten op doel. Volgens mij was het er maar 1.

26 november 2014 om 14:39

Ktb84

Klopt dat kritiekpunt heb ik zelf ook, de effectiviteit ligt nog veel te laag. Daar moet nu flink aan gewerkt gaan worden. Dit seizoen is te zien geweest dat het spelletje er aardig inzit tegen de grote clubs, dus nu is het tijd om de effectiviteit erin omhoog te schroeven.

26 november 2014 om 14:40

progressie is geen sprake van. Voorgaande seizoenen is er meermaals tot op de laatste dag meegestreden voor de k.o fase. Dit jaar niet eens een stuntje tegen een zeer matig PSG of Barcelona. Welke voortgang?

26 november 2014 om 15:21

Mee eens, je vergeet sig

26 november 2014 om 18:09

Mentalist

Lees mijn laatste alinea en je had de reactie niet hoeven plaatsen

Nu ik je toch even zie voorbijkomen, had ik met jou niet die mooie 'weddenschap' staan omtrent Sigthorsson? Iets van 5 goals in 5 wedstrijden maken?

26 november 2014 om 22:15

Wij hadden een mooie weddenschap. Dat sigthorsson 5 wedstrijden zou spelen en 5 goals zou maken. De eerste wedstrijd maakte hij de gelijkmaker tegen twente en daarna kreeg milik eigenlijk al meer speeltijd en heeft sigthorsson geen volle wedstrijd meer gespeeld. Dusja in de gokwereld is de bet called off

Zo kansloos was het allemaal niet Voetbalzone.

26 november 2014 om 13:48

Klopt, 1 kans (!).

26 november 2014 om 13:56

@ TjoepCola: Beetje jaloers kereltje? Ajax heeft de trekker niet over kunnen halen, maar heeft Nederland ondanks die schamele 2 punten wel weer op de kaart gezet. Evenals de voorgaande jaren.

26 november 2014 om 14:10

Op de kaart gezet? Laten we niet overdrijven. Ik neem aan dat de meeste mensen Ajax gewoon in de samenvatting zien. En ik kan nou niet zeggen dat malmo op de kaart is gezet door hun spel ofzo. Jaarlijks wordt uitschakeling gewoon verwacht door europa, mocht je een keer doorgaan spreek je veel meer aan.

26 november 2014 om 14:28

Hoezo neem je dat aan?

26 november 2014 om 14:37

Omdat ze in Italie, duitsland, belgie of Spanje geen 90 minuten Ajax gaan zitten kijken als de plaatselijke fc ook in de cl acteert. Of heb jij bate-bilbao wel gezien?

26 november 2014 om 14:38

Kom op kerel, nu niet overdrijven. Iedere ploeg in Europa weet dat Ajax wil voetballen en het spel wil maken en alle ploege gaan dan goed georganiseerd staan, laten Ajax de bal hebben en rondspelen tot de 16 en verder laten ze het niet komen. Eigenlijk speel je je tegnstanders in de kaart want het is makkelijker voetballen tegen Ajax dan tegn een ploeg die zich ingraaft. In NL vinden we altijd dat we meer verdienen als we veel de bal hebben en een soort van druk zetten terwijl het heel simpel toegelaten wordt. Als je ziet hoe Zlatan erbij loopt speel je al met 10 man, Pastore die een beetje aan het rondklooien is. We zij te snel tevreden tegen een ploeg die niet de drang had om echt te willen.

Ik zou er helemaal moedeloos van worden als de Boer zijnde om steeds weer te moeten zeggen, ja we speelden goed, maar fouten blabla leerproces blabla we komen iets tekort. Als Ajax dit seizoen geen kampioen zou worden zou ik sowieso gaan als ik hem was

26 november 2014 om 16:44

De Boer hoeft voor mij niet weg, maar ook hij moet toch weten wat voor boost het de Ajax van 94/95 gaf, als je spelers als Blind, Rijkaard, John van den Brom en een 22 jarige Davids en Reiziger die inmiddels ook met Ajax de EL hadden verovert in 91.

Ook hij was toen jong in 91/92, maar er zat zoveel ervaring bij en ook in 95.

Hij moet toch ook weten dat dat een impuls kan geven.

Ik vind ze daarin nalatig, want niet alles wat doorstroomd is meteen Ajax waardig of kwartje valt bij sommige veel later dan bij andere.

26 november 2014 om 13:52

Echt he. En in de inleiding van het wedstrijdverslag van gisteren:

"ajax zal lange tijd de hoop en de gedachte gehad hebben dat er in de Champions League iets te halen viel in Parijs. De Amsterdammers speelden zeker niet slecht tegen de sterren van Paris Saint-Germain, maar door defensief geschutter trok de ploeg van trainer Frank de Boer toch aan het kortste eind."

Sterk staaltje journalistiek. :'

26 november 2014 om 13:57

Twee verschillende meningen over de wedstrijd, waarschijnlijk door twee redactieleden geschreven. Moet beter afgestemd worden. Naar mijn mening was het ook redelijk kansloos. Veel dreiging en combinatiespel, maar op 10 minuten na nooit de indruk gehad dat Ajax hier iets ging halen.

Ik ben steeds enthousiaster over serrero. Als ie soms iets doortastender zou zijn wordt het echt een topper

26 november 2014 om 13:48

Geloof je het zelf

26 november 2014 om 13:51

Zoals hij gisteren de top spelers van PSG buitenspel zette met een simpele beweging.

26 november 2014 om 13:59

Nu gaan veel mensen weer zeuren enzo. Maar Serero heeft een beetje hetzelfde als Messi, als je ziet hoe goed hij met de bal is en soms een mannetje omspeelt.

26 november 2014 om 16:39

De zeep zit op de post, ik raad je aan je mond ermee te spoelen!

Serero is een aardig voetballertje, technisch en snel maar weinig assists en geen goals en zolang dat zo blijft zal hij niet in een topcompetitie aarden. Heb wel gelachen toen hij 40 meter aan Pastore(of Lavezzi) aan het trekken was en die met alle gemak verder kon lopen

29 november 2014 om 11:54

Hij is momenteel ook CVM dus dan zijn goals en assists niet je belangrijkste taak.

26 november 2014 om 14:47

Met serrero zat er een enorm tempo op het middenveld met een keer aanraken openen.
dat ging nu goed.
Nu tegen den haag ook dit tempo aanhouden dan wals je er zo overheen.

26 november 2014 om 15:16

Een voetballer met extreme kanten. Technisch een heel hoog niveau, fysiek een heel laag niveau (waar hij weinig aan kan doen).

Dan krijg je dat hij op geweldige wijze spelers van PSG het bos in stuurt, waar je alleen maar van kan smullen. Hieraan zie je dat hij heel nuttig kan zijn op de CVM positie. Maar als hij net niet snel genoeg is en er ontstaat een duel, dan verliest hij die geheid. Hij is gewoon heel licht en klein. Wat alles behalve ideaal is in een verdedigende rol.

Ben zeer benieuwd waar hij wordt gepositioneerd bij een volgende club.

Alle Psv'ers, Feyenoorders en Tukkers zullen deze uitspraken weer bagatelliseren en calimero gedrag vertonen. Accepteer dat jullie ploeg nooit en te nimmer een dergelijke prestatie kan neerzetten tegen een absolute topploeg en het respect van die spelers afdwingen. Trots op hoe Ajax met zo'n jeugdig elftal heeft gepresteerd. De meeste spelers zijn lang vastgelegd en nu afscheid nemen van spelers die niks meer toevoegen: Moisander, Schone en Siggi. Te oud en voegen niet veel meer toe, staan de jeugd in de weg. En met de super talentvolle A-lichting zie ik de toekomst rooskleurig tegemoet.

26 november 2014 om 13:54

Jammer en onnodig dat je zo moet verwijzen naar supporters van die drie clubs. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten maar dat geldt voor alle clubs. Andersom zijn er ook mensen die altijd anders kijken / negatief zijn richting Feyenoord of Psv. Op deze manier lok je alleen maar weer een onnodige discussie uit die er helemaal niet hoeft te wezen.

on: Ik vond Ajax gisteren helemaal niet zo sterk en goed. Zoals de eerste reactie zegt; veel geblaft weinig gebeten. PSG was ook heel matig maar dat is altijd de vraag... was Ajax nu goed of PSG zo slecht.

26 november 2014 om 17:45

Idd Demtahh, Spartaajax je hebt gelijk het hoeft niet zo nodig over andere Nederlandse clubs te gaan, maar het is wel heel makkelijk om kritisch te zijn op Ajax als ze van Barcelona, Real of PSG verliezen. De laatste wedstrijden hebben ze goed gespeeld, maar voor elke Nederlandse club is er gewoon geen kans. Het is een ongelijke financiële maar ook juridische strijd. On. Ajax was goed, PSG heeft enkel gewonnen door de individuele kwaliteit en de beperkte mogelijkheden in Nederland. Nederlandse clubs spelen met jeugdteams en als er ook nog geblesseerden zijn dan is het helemaal hopeloos. Real, City, Psg, Barcelona etc. kunnen nog een heel team formeren van bank- en tribuneklanten.

26 november 2014 om 13:55

Schone voegt niks meer toe? Kijk je überhaupt wel eens wedstrijden van Ajax? Je hebt geen idee waar je het over hebt als je zegt dat Schone niks toevoegt aan dit Ajax...

26 november 2014 om 13:57

Schone is gewoon een matige speler met een goede trap en af en toe een helder moment.

26 november 2014 om 14:22

Prima als je Ajax niet volgt, maar kom dan niet aan met bullshit.
Schone toont wekelijks aan gedreven en kundig te zijn in de combinatie, essentieel voor een combinerend Ajax.

26 november 2014 om 14:48

@cas013;

indien je hele wedstrijden van Ajax kijkt weet je dat Schöne 0,0 toevoegt aan het veldspel van Ajax. Schöne is een momenten voetballer. Hij kan gevaarlijk worden door een vrije trap of een schot. In de samenvatting lijkt het alsof hij de man van de wedstrijd is. Terwijl in de wedstrijd zelf hij bijzonder weinig aan het voetbal toegevoegd heeft.

Aan Schöne heb je wat als hij de tijd en ruimte krijgt om dingen te doen. Wanneer hij weinig ruimte krijgt heeft hij te weinig handelingssnelheid en overzicht.

26 november 2014 om 14:51

Ben het wel met hem eens dat ajax nu door moet pakken met el ghazi en kishna op de vleugels.
Dan heb je echt het ajax spelletje weer.
Kishna heeft nu al vaker de achterlijn gehaald dan schøne doet.
Veld word breed gehouden.

26 november 2014 om 15:04

Aangezien ik hele wedstrijden van Ajax kijk denk ik dat we gewoon verschillen in mening waneeer een speler wel of niet iets toevoegt.. Nee schone haalt de achterlijn amper en zal weinig rendement hebben vanaf de zijkanten, maar zoals Ajaxwestham zegt, is hij een van de belangrijkste spelers voor het combinatiespel. Ook dode spelmomenten is hij meer dan nuttig, dus de bewering dat Schone niks toevoegt is gewoon onzin

26 november 2014 om 13:56

??

Je begint er nu al over voordat iemand überhaupt iets gezegd heeft. Anyway ik hoop van harte dat de toekomst rooskleurig is en of dat nu Ajax, Psv, Feyenoord, RKC of Achilles is zal mij aan mijn reet roesten. Ik wil een beetje trots kunnen zijn op het Nederlands voetbal en dat ben ik nu totaal niet. Wel respect voor Ajax dat ze met zoveel jeugdspelers dit kunnen presteren, aan de andere kant is het ook pijnlijk dat geen enkele (sub)topper van 25/26/27/28 bij zo'n club wil spelen en je dan met spelers als Zimling aan moet treden 'voor de ervaring.'

26 november 2014 om 13:57

Mensen zoals jij hebben een plaat voor hun kop. Je kan toch wel objectief kijken dat PSG niet vol ging spelen. Dat zei de commentator zelfs al na paar minuten was te zien in de gelopen km per team in alles maar dan zijn er altijd mensen die dat volledig negeren en geforceerd gaan zoeken naar complimenten voor hun club

26 november 2014 om 14:08

Alsof een 1e plek voor psg niet belangrijk is. Dus totale onzin wat je zegt.

26 november 2014 om 14:16

Dat PSG minder km's aflegde had natuurlijk meer met de tactiek te maken dan met al dan niet vol uit spelen.
Daarnaast komen de complimenten uit het PSG-kamp, zonder dat er door Ajacieden naar wordt gezocht of er om wordt gevraagd.
Waarom is het voor sommigen toch zo moeilijk te accepteren als Ajax complimenten krijgt om het spel en de talenten? Moet welhaast iets van afgunst en jaloezie zijn.

26 november 2014 om 14:32

Dat komt wellicht ook omdat een type als Demtahh gaat provoceren in de eerste zinnen van zijn bericht. Dan lok je inderdaad uit dat sommige mensen dingen gaan bagatelliseren.

Ik vond Ajax op zich prima spelen en het is logisch dat ze daarvoor complimenten krijgen, maar men mag ook constateren dat PSG Ajax wel een beetje liet komen. Ze gingen er nu niet bepaald volop. Jij stelt dat dat tactiek is en daar kan ik wel in meekomen, maar als het tactiek is (dus als ze bewust Ajax laten komen), kan je moeilijk stellen dat Ajax beter was, want PSG besloot uit tactische overwegingen om Ajax rond te laten spelen. Want dat was het, rondspelen. Deden ze heel goed hoor, maar de beslissende pass of een keer een gevaarlijk schot van afstand zagen we niet vaak. Dan is een compliment van zo'n David Luiz best leuk om te horen, ik zou dat bij mijn club ook graag lezen, maar je hebt er verder weinig aan.

Ik ben een PSV-supporter trouwens, zodat je er een beeld bij hebt. En ik probeer het leuk te vinden als Ajax verliest, maar ik merk dat ik stiekem toch ook gewoon hoop dat de underdog wint van zo'n team als Psg.

26 november 2014 om 17:47

Gelukkig heeft psv het de laatste jaren geweldig gedaan tegen semiprofs en g-teams.

26 november 2014 om 18:48

Welke prestatie? Of met 3 1 verliezen of met 8 1. Verlies is verlies. Of het nu ajax psv feyenoord of de tukkers zijn. Wij speelden ooit 1 keer cl. Maar verloren nagenoeg alles. Hadden er ook maar weinig te zoeken. Het verschil met jullie is dat wij het toegeven en jullie niet. Jullie blijven al 4 jaar lang kansloos met zogenaamd dominant voetbal en kansen.

Kijk eens hoe weinig clubs in de CL 1 of 2 punten hebben. Dan moet je je toch schamen om te denken dat je ook maar iets voorstelt in Europa?

26 november 2014 om 13:54

En ook niet iedereen speelt tegen PSG of Barça. Het is geen schande om 2 keer te verliezen van Barça, 1 keer verliezen bij PSG en 1 keer gelijk tegen PSG. Dat kan iedereen overkomen.

26 november 2014 om 13:56

Ik ga er nog steeds vanuit dat we er met 5 eindigen. Voor het huidige Ajax in een poule met (een wel overschat) psg en Barcelona is dat geen schande hoor.
Ajax stelt nog steeds wat voor in Europa. Het verschil tussen bijvoorbeeld psg is niet zo groot als veel mensen denken. Alleen Bayern, Chelsea, Barcelona en Real zijn veel beter dan Ajax. Maar die steken er zoeizo boven uit. Schalke verliest gisteren ook kansloos van Chelsea.

26 november 2014 om 16:10

Tjoepcola, dat heeft te maken met de loting,veel ploegen zouden die punten niet eens hebben... Ik was er gisteren bij in het parc de princes en ondanks de nederlaag heb ik genoten van een leuke wedstrijd waarin ik met trots heb gekeken. Natuurlijk heeft psg meer kwaliteit, maar dat je zo pattij kunt geven is knap en leuk!! Er worden nog wat fouten gemaakt,maar dat is verbonden aan jonge spelers.... Mooie woorden van luiz, dat bevestigd mijn betoog...

Wat een aardige gozer die Luiz

Nee maar om eerlijk te zijn vond ik Ajax heel matig spelen. Tuurlijk hebben we getalenteerde spelers. Als je Kishna, Milik, El Ghazi, Andersen, Serero, Van Rhijn, Veltman, Denswil, Cillessen en vooral Klaassen over 2 jaar nog hebt, dan kan je een keer tot 8ste of kwartfinale komen denk. Maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Ajax over 2 jaar nog al die spelers heeft. Als Klaassen zo door blijft gaan is er deze zomer al interesse van topclubs.

26 november 2014 om 14:16

Ajax domineerde gisteren het hele middenveld. Ik heb voor het eerst sinds jaren Ajax echt goed zien spelen in de cl. Alleen erg slordig in keuzes in de eindfase, te zachte passing en moeilijke oplossing. Alleen dom de doelpunten weggegeven

26 november 2014 om 14:27

Er was ff een periode in de eerste helft dat de bal heel snel rond ging. Maar dat was rond de middenlijn en leidde tot niks.

26 november 2014 om 14:34

Voor het eerst sinds jaren, Tommysmit? Als je Ajax gisteren goed vond spelen, dan waren ze ook goed uit bij Barcelona, om nog niet te spreken over vorig jaar de thuiswedstrijd tegen Barcelona. Dat was goed, want toen durfden ze echt door te pakken en druk te zetten. Toen creeërden ze écht kansen, nu niet echt.

Met de middelen die we op dit moment hebben, spelen we toch prima in de CL. Helemaal als je de tegenstanders van de afgelopen jaren bekijkt. Het is wel erg frustrerend om wéér niet te overwinteren, maar dat is ook niet realistisch meer. Misschien komt er ooit weer een tijd dat we wat dichter bij de (sub) top kunnen komen, maar ook dat heeft tijd nodig. Stiekem had ik gehoopt dat we dit jaar een stap verder zouden zijn. Helemaal na die titels op rij. De teleurstelling dat dat niet het geval blijkt te zijn, is dan erg groot. Ik moet mezelf dwingen om niet te negatief te worden, dus herinner ik mezelf er ook meteen aan dat het Nederlandse voetbal tegenwoordig niet meer mee kan met de topcompetities. Laten we er het beste van maken en genieten van toch redelijk goed spel tegen topclubs als Bvb, Manchester United, Barcelona, PSG en AC Milan. Meer kan Ajax niet doen. Enige wat ik nu wel van ze verlang is een goede prestatie in de Europa League. Dat is toch een smet op 4 "goede" Europese jaren. Laat het dit jaar anders zijn, mannen!

26 november 2014 om 13:57

Beneliga, Arie, dat heeft Ajax nodig.

Dan hebben ze niet alleen meer budget, dan ben je niet alleen aantrekkelijker voor de betere buitenlander, dan speel je ook week na week tegen betere tegenstanders, waardoor je ook sneller progressie maakt.

Dan zal Ajax misschien nog geen über favoriet zijn voor de CL titel, maar regelmatig overwinteren in de CL zit er dan wel in.

26 november 2014 om 14:03

Helemaal mee eens. En een normaal pouletje zou ook helpen. Hoorde dat alle kampioenen in één pot gaan komen? Dat scheelt al een slok op een borrel. Dan zijn poules als City, Dortmund, Ajax én Real Madrid vrijwel uitgesloten.

26 november 2014 om 14:05

Dat ben ik helemaal met jou eens. Anderlecht, Standard, Genk, Gent, Club Brugge zijn prima ploegen, zou het niveau absoluut omhoog halen. Ik zou dan ook nog met een competitie met 20 ploegen spelen, toch voor iedereen twee thuis wedstrijden extra en voor de belgen zelfs 4.

Ik denk dat het TV geld direct omhoog schiet met deze twee maatregelen, ook voor de 2de divisie, die wordt dan ook aantrekkelijker. Je gaat dan toch naar een competitie voor bijna 30 miljoen mensen. Ajax kan dan zijn stadion nog uitbreiden en ook commercieel nog wat meer binnen halen.

Daarnaast stop met kunstgras. Daar missen we ook een slag, we hebben veel minder ervaring op echt gras op dit moment en bovendien willen sommige spelers niet op kunstgras spelen.

Ik zou een verdeling na aantal inwoners maken. 17 vs 12 vs 1 miljoen. Komt neer op 11 NL ploegen en 9 BE ploegen. En dan op basis van de ranglijst eindstand.

Voorbeeld Eredivisie Benelux: Ajax, Psv, Feyenoord, Twente, Heerenveen, Groningen, AZ, Vitesse, Utrecht, PEC Zwolle, SC Cambuur, Anderlecht, Standard Luik, Club Brugge, AA Gent, Racing Genk, Lokeren, Kortrijk, Chareloi, Zulte Waregem. Vrijwel geen makkies in deze competitie.

Voorbeeld tweede divisie: Go Ahead, Ado, Excelsior, Willem II, Heracles, Dordrecht, Nac, Nec, Roda, Volendam, FC Eindhoven, Lierse, Cercle Brugge, Moeskroen, KV Mechelen, Waasland-Beveren, Oostende, Westerlo, Sint-Truiden, Fola Esch (lux). Is ook een hele leuke competitie.

Ik zie nog wel een keer een rijke luxemburger in een club stappen in een dergelijke competitie om er een topclub van te maken.

26 november 2014 om 14:11

Het klinkt wel interessant. Een paar jaar geleden waren Anderlecht, Ajax en PSV er al voorstander van (ik denk dat elke topclub voor zal zijn en de kleinere clubs fel tegen). Wie weet...het maakt de competitie wel een stuk aangenamer om naar te kijken.

26 november 2014 om 14:13

afcanats,

In België heeft alleen Sint-Truiden kunstgras en die zitten voorlopig nog in 2de klasse. Daar gaan we dus geen last van hebben.

Ik denk dat het er wel van gaat komen. Een jaar of 15 geleden wilde het Nederlandse publiek er niet van weten. Alles liep goed, er was geen nood aan.

Maar da's tegenwoordig anders.

Het grote geld is te belangrijk geworden. Echt veel meer rek zit er niet meer in om meer geld te genereren binnen het Nederlandse of Belgische voetbal. Tenzij je de markt gaat verruimen.

Oh en neem er maar één club uit Luxemburg ook bij. Daar zit geen topploeg, maar die kan wel gemaakt worden. Het landje is meer dan rijk genoeg om één goede topper te hebben.

26 november 2014 om 14:15

Sportief gezien zou ik een Beneliga geweldig vinden. Er is zelfs ooit aan een superliga gedacht met Schotland en Portugal er ook bij.

Probleem is echter dat onderzoek heeft uitgewezen dat het publiek geen interesse in een Beneliga zou hebben.

Dat betekent dus geen sponsoren en dan ben je nog verder van huis.

26 november 2014 om 14:19

Arie Vink,

Klopt. Ook hier zijn de middenmoot en kleintjes tegen. Uit eigenbelang natuurlijk. Begrijpelijk.

Maar als de 5 groten van België en Nederland zeggen: wij starten morgen met een Beneliga en zoeken er nog 10 anderen die willen meedoen, dan lopen ze elkaar wel voor de voeten om te mogen meedoen.

Zou een fantastische competitie worden. Iets tussen die van Frankrijk en de PL in.

26 november 2014 om 14:21

@cyprioot,

Wanneer was dat onderzoek? Ik hoor steeds meer mensen over de Beneliga beginnen. Elk jaar wordt duidelijk dat de clubs van België en Nederland het niet redden in Europa. Dat besef zal nu toch wel bij de voetballiefhebber doordringen? Het lijkt de enige kans op Europees succes.

26 november 2014 om 14:22

Maar hoe doe je het dan met de tickets voor de CL en europa cup....bijvoorbeeld: hoeveel CL-plaatsen zou een Beneliga hebben...nog steeds 1 en 1 voorronde, want dan leveren BE en NL er samen 2 in. En wat als bijvoorbeeld in 1 jaar 2 clubs uit NL of BE op 1 en 2 eindigen....betekent dat dan dat er helemaal geen club uit BE of NL in de CL speelt....dan verlies je de winst die je pakt door wedstrijden tegen Anderlecht en Brugge weer doordat er nog minder NL clubs in de CL spelen....

26 november 2014 om 14:23

Cyprioot,

Ja, maar dat onderzoek is van lang geleden en als ik me niet vergis was het ook uitgevoerd door de partij die 'tegen' was.

Je moet er ook rekening mee houden, dat meningen en effectief gedrag compleet verschillende dingen zijn.

Conservatisme, schrik voor het onbekende, het is eigen des mensen.

En een goed staatsman doet niet wat het volk wil, maar wel wat het volk nodig heeft.

26 november 2014 om 14:29

pprins,

Een Beneliga zou initieel meer tickets krijgen dan nu Nederland of België hebben. 2 rechtstreeks geplaatste voor de CL bijvoorbeeld.

Daarna laat je de natuur zijn gang gaan om te zien of het die extra tickets waard zijn.

Ook moet je er rekening mee houden dat vandaag 'kleine' clubs naar de EL gaan en zich niet eens weten te kwalificeren voor de poules.

Dat zou in een Beneliga toch anders liggen. Daar zouden teams naar toe trekken, die vandaag al sterker zijn dan de huidige afgevaardigden, en die teams zouden dan nog sterker worden door het concept van de Beneliga.

Pech dat er 2 clubs uit Nederland of België op 1 en 2 zouden eindigen. Je speelt niet meer in 2 afzonderlijke landen, je speelt in één competitie. Dan moet je die wij-zij houding laten varen.

26 november 2014 om 14:22

In je laatste stukje wringt wat mij betreft een beetje de schoen.
Je zegt dat Ajax niet meer kan doen maar daar ben ik het niet mee eens.

Laat ze maar eens beginnen met structureel 6 punten te pakken tegen de ploeg uit pot 4. Dat vind ik de basis om als ploeg uit pot 3 ook maar enige kans te hebben op overwinteren.

Met mijn andere punt ben je het eens. Zoals je het zelf al zegt zijn de prestaties in de EL de laatste jaren om te huilen. Dan kan je nog zo blij zijn met een gewonnen wedstrijd of 'leuk mee hebben gespeeld' tegen een huidige Europese topploeg, maar als je er vervolgens kansloos af vliegt tegen Red Bull Salzburg of je niet langs Steau Boekarest komt dan heeft dat toch helemaal geen waarde meer.

Ik zou graag een andere kampioen zien dit jaar. Ajax zal dan ongetwijfeld nog als 2de eindigen en dan kunnen ze via de voorronde laten zien dat ze in de CL thuishoren. Voor het aanzien van de competitie vind ik het sowieso niet goed als dezelfde club 5 jaar op rij kampioen wordt. Daarnaast zou het mooi zijn als een Psv/feyenoord/twente/... eens de financiële injectie van de CL mee pakt. Dat geld behoort naar mijn mening grotendeels geïnvesteerd te worden in kwaliteit en niet opgepot te worden, al sluit ik natuurlijk niet uit dat Ajax iets met het geld gaat doen wat later zijn vruchten af gaat werpen.

26 november 2014 om 14:38

Ajax heeft de afgelopen jaren ook steeds de 3e plek behaald. Dus de tegenstander uit pot 4 is nooit echt een probleem geweest. Je kan niet verwachten dat ze structureel 6 punten pakken..het blijft voetbal. Over 2 wedstrijden moet je er dan wel voor zorgen dat je op die derde plek beland en dat doen ze dus al jaren. Wat ze vervolgens in de EL laten zien is om te janken.

Wat betreft je laatste zin; dat is natuurlijk wel het doel van het zuinige gedrag van Marc. Het is nu nog niet duidelijk wat het doel zal zijn, maar ook hier geldt: Geduld.

Ik ben het helemaal zat geraakt dat Ajax goed speelt en toch verliest en dat ze dan toch nog tevreden zijn, wanneer gaan ze hiermee stoppen? Je kan nooit tevreden zijn als je verliest, ookal is het tegen Real Madrid.

26 november 2014 om 14:02

Neen, daar ben ik het niet mee eens.

Na een verloren wedstrijd mag het publiek gebruik maken van 'pollice verso'. Duimpje omhoog of omlaag.

En alleen als de duim naar beneden is gericht, mag je de gladiatoren afmaken.

Hopelijk deelt hun koopzieke sjeik deze mening niet Ben je deze zomer spontaan weer al je spelers kwijt. Dit team heeft geweldig veel talent en potentie om weer is van zich te doen spreken in Europa. Ik hoop dat Ajax in de EL, als ze die halen, deze opstelling speelt.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen?/vi
Klaassen
Riedewald
Andersen
Fischer/Kish
Milik/Kishna
El Ghazi
26 november 2014 om 14:07

Dus je speelt liever met Riedewald dan met de belangrijkste speler voor Ajax in Europees verband? Ik ben zeker fan van Riedewald, maar die Serero is echt een harde werker en zoo belangrijk in de Europese wedstrijden..

Verder prima opstelling! (misschien Riedewald lb) en Milik sowieso basis!

26 november 2014 om 18:24

Serero is inderdaad een harde werker, maar ik vind hem creatief tekortkomen en verdedigend is Riedewald sterker. Riedewald is ook groter natuurlijk, waardoor er meer zekerheid is bij kopduels. Vandaar Andersen als creatieve middenvelder en Riedewald als CM.

Mooie woorden, maar daar koop je niks voor. Ik ziet het wel positief in, er wordt echt goed voetbal gespeeld maar in de CL wordt alles op details beslist. Kansen afmaken, eindpas moet ook beter en bovendien kwamen alle doelpunten uit fouten van Ajax, dom balverlies waarna mensen ook nog slecht reageren.

Als je dan maar een keer geel hebt doe je bv. iets verkeerd, je hoeft niemand door midden te schoppen maar als je balverlies lijdt op een gevaarlijk moment moet je gewoon geel pakken. Ik hoop dat Ajax deze ervaring nu eens meeneemt naar volgend seizoen, zitten nu wat jongens bij die een lang contract hebben en toch al wat ervaring hebben opgedaan. Zet er nog een van der vaart en Maxwell bij en laat nieuwe talenten doorstromen en je kunt er volgend seizoen weer tegenaan.

Ik hoop dat de Uefa van der Wiel op basis van beelden alsnog 2-4 wedstrijden schorst, schandalige overtreding, speelt de bal maar daarna met gestrekt been door op Boilesen. Boilesen is ongeveer het hele seizoen eruit, echt zuur voor die jongen, laten we hem steunen en ook een nieuw contract aanbieden, juist nu.

In balbezit prima gespeeld gisteren en het zag er af en toe leuk uit (1 keer raken, driehoekjes) maar helaas tot aan de 16 en dan mis je kwaliteit om daar door heen te voetballen. Er werd goed druk op de bal gezet en iedereen gaf de volle 100% maar de laatste bal was niet goed. Ik snap trouwens niet dat mensen Serero zo afzeiken, speelde gisteren gewoon een hele goede wedstrijd. Andersen word met de week beter en laat zien wel heel makkelijk weg te kunnen draaien. Klaassen is nu al een voorbeeld voor zijn teamgenoten. Werkt hard, schuwt de duels niet en is over al te vinden. Viergever viel redelijk in, van der Hoorn en Denswil maakten wel fouten maar Denswil hield zich goed staande tegen Zlatan. Milik helaas niet veel gezien en Kishna zocht wel erg geforceerd naar de actie. Schöne vond ik voldoende. van Rhijn was weer degelijk. Je speelt tegen een team waarvan de 3 spitsen samen al 150 miljoen hebben gekost en de 2 centrale verdedigers 100 miljoen hebben gekost...dan word je op ervaring en kwaliteit geklopt....

26 november 2014 om 14:32

Goeie weerspiegeling van de wedstrijd, ik vind Anderen ook steeds beter spelen (zou wel iets meer aan z'n fysiek moeten doen) en Serero heerste op het middenveld.

Zoals Ajax gisteren speelde zijn ze een plaag voor elke verdediging, dus begrijp Luiz wel. Het probleem is bekend en zoals gisteren wederom benoemd.. die bal moet wel in het netje..

en vd Hoorn de aankomende drie weken alleen maar samen met Stam op het veld staan.

ajax moet nu eens de komende 2 jaar deze selectie in tact houden...niks verkopen en zelfs in de komende periode 1 of 2 spelers van echt hoog niveau erbij kopen. Dan, met ook eens wat geluk in de loting, kunnen ze echt wel eens verder komen in de Cl....moeten ze overigens wel eerst kampioen worden dit jaar, wat lastig zat zal zijn.

26 november 2014 om 14:44

Kopen dat weet ik zo nog niet, logischerwijs verliezen we Moisander, Sigi, Zimling en Schone. Misschien Ligeon.

Ik zie Owusu, Menig, Lartey, Becker, Cerny, Van de Beek, Nouri, Bazoer, Tete, Mirani, van Bruggen, El-drissi snel doorschuiven naar Ajax 1. Enige plek die nog niet driedubbel bezet is, dan de AM positie en de Lb/lcv (afhankelijk van waar je Viergever neerzet). Ik zou dan gaan voor twee ervaren toppers, bv. Van der Vaart en Maxwell, geef die voor een wat hoger salaris dan hoef je verder eigenlijk helemaal niks te verkopen. En staat er een leuk elftal met op de bank; Boer, van der Hoorn, Boilesen, Van der Vaart, Riedewald, Kishna, Zivkovic

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Denswil
Maxwell
Klaassen
Serero
Andersen
El-ghazi
Milik
Fischer
26 november 2014 om 14:53

Sigi en Zimmling mogen ze wel verkopen en spelers als Duarte, (viergever, Vd Hoorn) erbij, halen ze toch nog 10-15 miljoen op. Schone zou ik houden. Voor het geld hoeft Ajax helemaal niemand te verkopen. Inderdaad komt er een getalenteerde lichting aan. Nu eens spelers als Schone, Klaassen, Milik, Veltman, Van Rhijn, Kishna, enkele jaren bij elkaar houden en er 1 of 2 ervaren spelers bij en je hebt een subtopploeg in europa.

26 november 2014 om 15:29

Duarte en van der Hoorn zijn dan net twee jaar daar, zijn gewend en kunnen hun waarde gaan laten zien. Vond van der Hoorn prima gisteren, heeft met zijn lengte en kopkracht wel wat extra's en is ook pas 21/22 jaar. Duarte liet ook al eens zien wat hij kon tegen Milan, man met loopvermogen en prima back-up voor Klaassen, alleen dan meer een man van de dribbel.

Viergever prima speler voor in de breedte, zie hem liever op VM of LcV moet ik zeggen maar heeft 150 eredivisieduels gespeeld. Gewoon een nuttige toevoeging, je speelt 40-50 duels per seizoen dan heb je ook wat spelers op de bank nodig.

Viergever, Duarte, van der Hoorn zouden bij veel eredivisie clubs in de basis staan en de belangrijkste speler van het team zijn.

Dat vind ik erg aardig van David Luiz om te zeggen.Hij heeft eigenlijk wel een zakje chips verdiend.

Zonder gekheid,Ajax profiteerde qua veldspel van het arrogante spel van PSG.Jammer dat dat niet in het resultaat terug te zien is.

Als fan van Ajax heb ik het even gehad. Na iedere Champions League wedstrijd hebben we het over "mooi gespeeld", "veel balbezit" en dat soort dingen. Waar brengt het ons? Nergens! We zijn steeds trots op "uitschakelingen ondanks..." en "maar we hebben wel een keer van Barcelona gewonnen". Jongens, dat is voor mij niet meer genoeg. Ik snap de kloof, maar ik weet ook dat het mogelijk is om meerdere wedstrijden te winnen. Een goede linksback, een goed centraal duo en een Davids-type should do the trick.

26 november 2014 om 15:03

Kan wel zijn, maar eigenlijk legt elke club het in Nederland, Rusland, Portugal, België, Turkije etc het af tegen Barcelona en Psg. De verschillen tussen de top en de rest van Europa is gewoon te groot, hierdoor is de CL heel voorspelbaar en saai geworden.

26 november 2014 om 16:57

Ik schat de competities in Portugal,Rusland,Belgie en Turkije momenteel hoger in dan de Eredivisie.Van de 'bekende' competities is alleen Schotland op dit moment slechter.

26 november 2014 om 17:20

Heb je überhaupt weleens naar de Belgische competitie gekeken? Cambuur en Heerenveen doen daar mee in de top 4

26 november 2014 om 16:50

Alsof Ajax PSG en Barca ff van de mat tikt. Als je goede dingen zag, mag je het best benoemen. En vanuit die goede punten kan je verder bouwen naar een beter team. Niet zozeer voor de volgende CL maar voor de Eredivisie en EL.

Ach, leuk en aardig maar voordat de wedstrijd was begonnen wist je al dat PSG winnend van het veld zou stappen.

In plaats van al dat opgehemel en zweverige gedrag moet Ajax eens een keer de tegenstander echt bij de strot pakken en de kansen wel benutten. Nog scherper trainen op die ene mogelijkheid! De details zijn zo bepalend tegenwoordig. Kijk maar naar die uitwedstrijd tegen Hapoel. Daar had Ajax gewoon winnend van het veld moeten stappen.

Het was meer desinteresse van PSG dan dat Ajax goed voetbalde. Met iets meer scherpte had PSG er voor rust al 3 in moeten schieten. Duidelijk geval van onderschatting. Maar ook weer lekker naïef gebal van Ajax. Als je serieus een keer wil overwintert zal je toch anders moeten spelen. Jammer dat de Boer dot niet ziet. En dat met zijn ervaring.

26 november 2014 om 16:07

Weetje wat me opvalt? Iedere keer als een Nederlandse ploeg/Nederlands elftal een goed resultaat haalt dan ligt het altijd maar aan de tegenstander.

26 november 2014 om 17:01

Wat voor goed resultaat dan? Bij mijn weten heeft Ajax de wedstrijd verloren.Lijkt me niet echt een goed resultaat.Dat is juist het irritante eraan.2 wedstrijden tegen PSG,een wedstrijd tegen APOEL Nicosia en de thuiswedstrijd tegen Barcelona goed gevoetbald maar er slechts 2 punten aan overhouden.

Het voetbal was zeer goed en zelfs ik was onder indruk, maar als je buiten die goal niks creëert dan heb je ook geen recht om te winnen.

Goed?ja daaaaaggggg.....

Zelfs tegen heerenveen kunnen ze niet goed spelen en komende zondag krijgt ajax een pak op zijn donder in den haag

26 november 2014 om 18:15

Den haag? Whahahahaha, whoehoehoehoe. Ja dat is 'different cook' dan Psg.

27 november 2014 om 03:40

@ Markvan1978

Hhoezo is dat "different cook", Ajax heeft het tegenwoordig tegen iedereen moeilijk.

Zo is het al de hele CL voor Ajax dit seizoen. Goed spel, maar te makkelijke doelpunten om de oren krijgen. In de Champions League moet Ajax gewoon resultaatvoetbal spelen, schoonheid doet er niet toe.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren