Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik ken niemand die zo voor het voetbal leeft als Zakaria Bakkali’

Laatste update:

Zakaria Bakkali zit al maanden in een uitzichtloze situatie bij PSV. Hij begon furieus aan zijn carrière in Eindhoven en leek een ster in wording, maar na een terugval begonnen de problemen. PSV wilde graag met hem praten over de toekomst en deed tal van pogingen: de club stopte er uiteindelijk echter mee, vanwege de mensen met wie Bakkali zich omgeeft. Ook een poging door zaakwaarnemer Kees Ploegsma junior bracht geen uitkomst.

/

Bakkali kan inmiddels nergens meer op rekenen bij PSV en zodra zijn contract afloopt, vertrekt hij. Misschien doet een buitenlandse club in januari nog een poging voor de jonge Belg, maar dat moet de toekomst uitwijzen. Aad de Mos constateert dat de talentvolle Bakkali verstrikt is geraakt in de klauwen van geldwolven. Als hij zelf nog trainer zou zijn, zou hij bedanken voor de kans om samen te werken met de PSV-aanvaller.

“Zelfs als hij alles op een rijtje zou krijgen, wat ik betwijfel, haalt hij niet meer de absolute top. Bakkali moet te veel stappen maken. Misschien maakt hij de eerste en tweede stap, maar stap drie, vier en vijf niet. Dat kan hij mentaal niet opbrengen”, zegt De Mos in een interview met Metro. Zaakwaarnemer Marcel Veerman bestrijdt de kritische woorden van De Mos in het dagblad.

“Ik ken niemand die zo voor het voetbal leeft als Zakaria. Wat mensen ook niet weten is dat Zakaria al ruim een jaar met pijn speelt. PSV had het over een liesblessure, maar de zaak lag gecompliceerder. De blessure werd veroorzaakt door zijn heup, maar die problemen zijn verholpen. Hij is nu bezig met zijn revalidatie”, legt Veerman woensdag uit. Dat zijn cliënt tijdelijk werd bijgestaan door Ploegsma junior was volgens hem ‘een misverstand’.

“Meer wil ik er niet over kwijt. Ik doe zijn zaken. Geld is geen drijfveer voor Zakaria. Hij wilde om sportieve redenen voor één jaar tekenen, maar PSV wilde een langdurig contract”, is de mening van Veerman. De Mos gelooft dat Bakkali al lang en breed ergens een voorcontract op zak heeft. Zodra de tijd rijp is, zal hij PSV transfervrij verlaten voor die club, denkt de oud-coach. Hij gelooft echter niet dat de voetbalwereld nog veel van de pas achttienjarige aanvaller zal horen.

Denk jij dat de voetbalwereld nog veel van Zakaria Bakkali zal horen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja natuurlijk zegt hij dat want het is zijn zaakwaarnemer.
Je gaat toch ook niet zeggen als groenteman dat je groenten niet lekker zijn?

26 november 2014 om 09:34

Bij het kwaliteitsrondje haal je alle groenten die je niet meer okay lijken er al uit dus dat lijkt me niet nee, zeg ik als eerlijke groenteman.
Aad heeft gelijk, hij zal nooit vijf stappen kunnen maken en maar maximaal 3 denk ik.
Die Veerman doet zijn werk, ik zie Bakkali vertrekken naar een club waar hij alsnog lekker veel kan verdienen en fifa kan spelen.

26 november 2014 om 10:07

Welke 5 stappen zijn er dan? En welke kan hij niet maken

26 november 2014 om 11:41

Vanuit de jeugd de stap naar het eerste elftal en dan zal de volgende stap zijn dat hij een vaste basisplaats veroverd. Dan zal hij een dragende speler moeten worden binnen het team en wekelijks uitblinken in de Eredivisie. Dan is een transfer naar het buitenland een logische volgende stap om daarna de beste speler ter wereld te proberen worden.

26 november 2014 om 09:36

Ik vind dat je te naief bent als je alleen PSV geloofd, een verhaal heeft beide kanten en niet alleen een. Bovendien tekent hij niet bij omdat hij geen uitzicht heeft op een basisplaats, en niet omdat hij geld wilt. Sloeg pas geleden nog de Italiaanse top af. Maar hij is pas 18 heeft nog tijd zat, dus ik weet aan de andere kant dan ook niet waar zijn haast ligt, hij is nogsteeds in potentie een van de talentvolle talenten op de wereld.

26 november 2014 om 09:48

Zijn zaakwaarnemer zegt hier dat hij alleen een 1-jarig contract wilde tekenen om sportieve redenen. Dus hij wilde wel degelijk tekenen, maar niet meer dan een 1-jarig contract. Dat heeft niet zoveel met uitzicht op speeltijd te maken, want dan had je dat ene jaar ook niet getekend.

Welke redenen zijn er om een 1 jarig contract te tekenen?
Dat je na 1 jaar gratis naar een andere club kan (tekengeld). Dat PSV na 1 jaar een nieuw en dus verbeterd contract zal aan moeten bieden (tekengeld + verhoging inkomsten)... sportieve redenen? ik kan ze niet verzinnen. Alleen dat ze PSV geen poot geven om op te staan als hij een topseizoen speelt en daarna dus gratis weg kan lopen ipv dat PSV controle heeft over een eventuele overgang.

26 november 2014 om 10:01

De enige reden die ik me kan bedenken is, wanneer hij na dat ene jaar niet aan spelen toekomt vertrekt. Zijn familie jaagt weliswaar op geld, maar hij niet. Vind je het gek dat PSV alles eraan doet hem te behouden, we moeten nou niet gaan doen alsof hij in potentie geen topper meer is, vooral na vorig jaar hoe iedereen een Bakkali fan was.

26 november 2014 om 10:48

Nou iedereen is misschien wat overdreven, maar hij speelde 3 a 4 wedstrijden leuk ja. Maar dat is geen sportieve reden, dat is gewoon achterbaks en egoïstisch. Waarom jaagt zijn familie wel maar hij niet op geld. Hij is toch 18. Hij kan toch gewoon tekenen. De hele opzet, en zeker door wat die zaakwaarnemer nu zegt, is gewoon gebaseerd op geld.
Hij leeft voor het voetbal, maar hij is zo eigenwijs dat hij niet wil tekenen dat hij al een jaar op de tribune zit. Als hij er alles voor had gedaan, dan had hij gewoon getekend en zijn plekkie geprobeerd te veroveren. Maar na die paar wedstrijden in het begin is het bergafwaards gegaan. Half jaar geleden was die fit volgens de zaakwaarnemer en waren ze boos dat die niet speelde, nu zegt dezelfde man dat hij al een jaar geblesseerd is.

Het is 1 grote poppenkast rond die jongen, die alleen op geld gebaseerd is. Wanneer die jongen echt alles voor het voetbal had gedaan, dan had hij het voetbal voorrang gegeven boven eventuele contract perikelen. Dan had hij zijn zaakwaarnemer aan de kant geschoven en was hij fris een nieuw gesprek in gegaan.

Voor een jonge speler is 1 jarig contract heerlijk, maar realistisch is het natuurlijk totaal niet. Alleen egoïstisch.

26 november 2014 om 11:00

Bakkali fan? 1 goede wedstrijd zul je bedoelen. Ik hoef niet eens te zeggen welke, want iedereen bedoelt dezelfde. 1 goede wedstrijd en deze jongen is hopeloos naast zijn schoenen gaan lopen. PSV zal ook voor een groot deel schuld hebben, maar komop zeg, je gaat toch niet meewerken aan 1-jarige contracten. Altijd die angst van een vertrek, altijd tekengeld en salarisverhoging, nooit kans op een transfersom. Ik snap best dat meneer Bakkali een voet aan de grond wil houden, maar dit slaat nergens op natuurlijk.

26 november 2014 om 11:05

Hij heeft zeker niet alleen een goede wedstrijd gespeeld, het was een reeks aan goede wedstrijden. Word wereldwijd ook niet voor niets als een wonderkind gezien, en was ook niet voor niets opgeroepen als 17jarige tussen al die wereldsterren. Ik weet ook nog hoe enthousiast iedereen was om van Bakkali een Nederlander te maken aangezien hij 5 jaar hier woont, en moet je nu zien. De voetbalwereld kan snel veranderen zeg.. Maar verder geef ik jullie gelijk dat PSV wanbeleid zou voeren om hem een 1-jarig contract aan te bieden.

26 november 2014 om 11:31

Nikes

Van beide kanten wordt er nu hopeloos overdreven. Hij heeft niet maar één wedstrijd goed gespeeld, hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld. Hij is absoluut niet wereldwijd bekend als wonderkind, hij is wel in boekjes van scouts terecht gekomen doordat hij een paar goede wedstrijden gespeeld heeft. Hij is niet één van de talentvolste jonge spelers, hij is een talentvolle speler.

Wel ben ook ik van mening dat er om hem heen niet gekeken wordt naar wat het beste is voor Bakkali, maar vooral wat het beste is voor de toekomst van de mensen om hem heen en in mindere mate Bakkali zelf. Hij zit er helaas middenin en kan (misschien vanwege zijn familie?) zich daar niet van lostrekken. Misschien wil hij alleen maar voetballen, maar wil zijn familie(?) het liefst dat hij een dikke transfer pakt.

Stel, hij tekende voor één jaar. Presteerde in dat jaar niet zoals hij in die paar goede wedstrijden deed en kan dus niet die grote transfer maken, wat dan? Nog maar een contract van één jaar en hopen dat het beter gaat? Als ze zekerheid willen dat die jongen zich kan ontwikkelen en uiteindelijk ook echt die grote transfer maakt, moeten ze een meerjarig contract tekenen. Als het er dan uitkomt, komt die grote club echt vanzelf wel.

26 november 2014 om 12:36

Ypuh,

Eén jaar extra lijkt me beter dan nul. Vanuit het standpunt van PSV toch.

26 november 2014 om 12:53

Iedereen komt
Hij is 17 jaar!!! Vind jij het normaal als een 17 jarige maar een eenjarig contract wilt? Hij heeft het gewoon te hoog in z'n bol en meent na 3 goede wedstrijden gespeeld te hebben een wereldspeler te zijn. Buiten die 3 wedstrijden heeft hij de ene na de andere matige wedstrijd gespeeld. Gewoon een overschat mannetje die meent groter te zijn dan de club. Laat hem maar lekker wegrotten op de bank bij een topclub voordat hij over 5 jaar ineens bij een jupiler league club opduikt.

26 november 2014 om 13:25

Footbalfan09,

Hij is 18 jaar. Hij heeft wel meer dan 3 goede wedstrijden gespeeld.

Maar dat is allemaal niet relevant. Ook al waren er zero goede wedstrijden, dan nog heeft hij het recht om een 3 jarig contract te weigeren.

In welk wetboek staat dat hij wél die verplichting heeft?

26 november 2014 om 14:49

die zielige bakkali zeg,

wat een vreselijk leven, je hobby uitvoeren en daar als brutale puistenkop een goed salaris voor krijgen.

als dit over de manege gepleurde jong wilde voetballen had hij allang getekend en gespeeld.

hij is 18 jaar, dus kan gewoon een huisje huren om afstand met zijn familie te creeeren, volgens ven ligt het aan zijn familie, maar het probleem is bakkali, geen keus maken is ook een keus namelijk...

26 november 2014 om 15:33

@drayton

Bakkali is een vriend van me en werd sinds zijn 14de al door Real, Barcelona, United, Dortmund en Lille gevolgd. Daarbij was hij met afstand de talentvolste speler in de PSV jeugd en de grootste in Nederland van zijn leeftijd. Vandaar dat hij al bijvoorbeeld als 2de jaars D'tje in de C1 speelde. And once again, je kent het verhaal dus niet, hou dus op met het aannemen van dingen.

@de rest

PSV had een traject beloofd die hem zijn speelminutej in het eerste zou beloven. PSV heeft zich niet daaraan gehouden. Waarom zou hij dan als een puppy moeten afwachten? Zodat jullie hem weer kunnen afzeiken als hij na topwedstrijden een paar erna slecht speelt? Dat eenjarige contract is omdat het vetrouwen weg is en dat is zijn goed recht. Voetbalfans geven als ze eerlijk zijn geen moer om spelers. Jullie geven om spelers die presteren voor je club. Als dat niet zo is sturen jullie hem liever zelf weg zonder op de beslissing van de club te wachten.

Dus kom alsjeblieft niet met die onrealistische onzin. Het is de speler, die vrijwel altijd zwak staat. Je bent maar zo goed als de waan van de dag en dan moet jij ook maar iets geven om wat fans en een voetbalclub te zeggen heeft?

PSV kent zijn kwaliteit en aangezien een voetballer niks meer is dan een investering hadden ze zich aan de afspraken moeten houden of meer hun nest moeten doen.

Dat Bakkali aam zichzelf denkt is zijn goed recht. Dat diet de club, de fans en alle mensen op de wereld.

Jammer genoeg houden voetbalfans er de domste sympathieën op na. Feit blijft dat Ronaldinho bij Barcelona keihard werd afgedankt na het niveay niet meer aan te kunnen.

Dat maakt Barcelona niet harteloos, dat maakt ze een bedrijf en het is tijd dat de fans die zielige sympathieën thuislaten.

Het is geen soapserie.

26 november 2014 om 09:36

Precies. En dan zeggen: hij wilde om sportieve redenen maar een jaar bijtekenen... Niks sportieve redenen, dat gaat om geld.

26 november 2014 om 09:41

Hoe kan hij nou weer om geld voetballen, als hij de Italiaanse top en nog wat andere topclubs afsloeg?

26 november 2014 om 09:44

Weet jij veel, misschien omdat hij met een voorcontract elders nog meer kan verdienen? Of dat familieleden daar ook functies zijn beloofd? Of dat een neefje van hem al een baan heeft gekregen bij een topclub en er via via ook geld naar Bakkali wordt gesluisd?

Er zijn wel 1000 constructies te bedenken die in een schimmig gebied liggen en die nooit bekend zullen worden.

Ik zeg niet dat het zo is, maar het zijn wel opties.

26 november 2014 om 09:52

Misschien heeft die jongen al een voorcontract getekend bij een andere club.

Wat lachwekkend van die zaakwaarnemer trouwens, wel tekenen maar alleen voor een jaar. Er is toch geen club in de wereld die dat in deze situatie zou doen. Dan zit je volgend jaar weer met hetzelfde probleem.

26 november 2014 om 11:17

Het lijkt erop dat de zaakwaarnemer van Bakkali heel weinig mensen kent. Anders kan ik niet verklaren dat hij niemand kent die zo voor het voetbal leeft? Hij zal er zo wel een paar honderd kunnen opnoemen, maar hij kent die mensen niet he, daar gaat het nu juist om......... gaap!

Ach, hij zal het wel zo geregeld hebben dat hij, zijn ouders, broertjes, neefjes en toekomstige kinderen genoeg geld hebben om nooit meer te hoeven werken. Dat doel heeft hij maar mooi bereikt op zijn 18e. Want dat voorcontract met veel pegels, dat ligt er echt wel.

Dat hij daarvoor iedereen buiten zijn familie en zaakwaarnemer heeft moeten schofferen en zijn voetbalcarrière in het slot heeft gegooid, dat is kennelijk minder belangrijk voor hem. Allemaal keuzes die hij natuurlijk gewoon legitiem zelf mag maken.

26 november 2014 om 10:02

Jij denkt dat een 18-jarig talentje meteen zoveel geld naar hem toegeschoven krijgt dat zijn hele familie niet meer hoeft te werken? Nou daar geloof ik sowieso niks van. Het is een leuk talentje maar nog te weinig kunnen beoordelen of het echt een groot talent is of dat hij een opleving had in een paar wedstrijden.

26 november 2014 om 10:05

Als hij een contract krijgt voor 4 jaar met 1 1/2 miljoen per jaar (en dat is niet ondenkbaar, er zijn mindere talenten die meer dan het dubbele krijgen in Engeland) dan is hij al ver op weg hoor.

Zoveel geld heb je niet nodig om nooit meer te hoeven werken.

26 november 2014 om 11:33

Zoveel geld hebben wij niet nodig idd, maar wij blijven waarschijnlijk ons normaal gedragen. Als je eenmaal in het voetbalwereldje komt wordt de standaard vrij snel naar boven bijgesteld en moet je toch wel verzekerd zijn van een bovenmodaal inkomen om daarin te kunnen blijven voorzien. Dus of je dan met 6 miljoen klaar bent....

hij wil maar een 1 jarig contract tekenen maar speelt niet voor het geld haha maak dat de kat wijs tuurlijk speelt hij voor het geld, ik hoor ze gedachten hier in amsterdam zelfs ; lekker jaartje vlammen en dan snel weg uit die k*t eredivisie

26 november 2014 om 09:38

Heeft pas geleden een paar voorstellen uit de top van Italië afgewezen en van Atletico, als hij voor geld voetbalde was hij al lang weg.

26 november 2014 om 09:47

nee hoor er zit meer geld bij manc psg en bij de Russische clubs door wacht hij gewoon op

26 november 2014 om 09:50

Ja en Sinterklaas bestaat ook nog !
Misschien kwamen de aanbiedingen uit Italië en Spanje uit de hoed van zijn zoveelste zakenwaarnemer
Typisch geval van Cabral-2
Niet leven voor je sport,eigenwijs zijn
Dag topclubs!!!

Als hij zo voor het voetbal leeft had hij wel getekend bij PSV lijkt me, of het uitzicht op speelminuten moet zo dramatisch zijn geweest..

Als hij 'zo voor het voetbal leeft' zoals meneer zegt in het artikel dan lijkt het me raar als Bakkali naar een grotere club dan PSV vertrekt.

26 november 2014 om 12:55

Sluit me volledig bij je reactie aan!!

Ben erg benieuwd wat hij ooit gaat laten zien, ontzettend veel talent natuurlijk. Maar zal bijna nergens zo'n goede opleiding krijgen als in Nederland.

26 november 2014 om 09:49

Ik moet zeggen dat ik er ook nog steeds heel benieuwd naar ben. Wat hij aan het begin van het vorige seizoen bij vlagen liet zien beloofde heel veel voor de toekomst maar daarna is er toch wel erg veel misgegaan. Het zou doodzonde zijn wanneer deze jongen op deze manier door zou blijven kwakkelen want dit soort talenten zie je niet dagelijks voorbij komen.

Andy v/d Meyde leefde nog meer voor voetbal...

‘Ik ken niemand die zo voor het voetbal leeft als Zakaria Bakkali’

Hij staat waarschijnlijk al om 7 uur 's ochtends op om Fifa te spelen tot 's avonds laat. Dat is leven voor het voetbal.

Veerman kent waarschijnlijk weinig mensen!

Wat ik overigens vreemd vindt in het hele stuk is dat er door PSV wordt verteld dat hij lies klachten heeft maar volgens de zaakwaarnemer is het zijn heup (en al een jaar met pijn speelt), vervolgens staat er dat hij nu weer fit aan het raken is. Waarom zou PSV dit niet gewoon willen vertellen? Is het wel waar? Zo'n zaak waarnemer dient uiteraard maar 1 doel en dat is zijn client zo goed mogelijk weg te zetten.

Maar ik ben eigenlijk heel erg benieuwd dat als je met die jongen zelf om tafel gaat zitten en hem echt vraagt naar wat hij nou wilt, dat je er uit kan komen (ik begrijp overigens heel goed dat PSV nu zo iets heeft van laat maar).

Is er dan ook niet iets mis in de begeleiding van die jongen bij Psv? Of zal het echt aan de beste jongen liggen en zijn achterban?

Al met al kent deze soap best wat verliezers en dat is uiteraard zonde!

26 november 2014 om 12:50

En dat deed ie elke week? Het gaat over een kerel die net geen kind meer is.

Bovendien kan je perfect op zondag naar de tandarts in België.

Je moet er zelfs geen geprivilegieerde mee hebben, iedereen hier kan gewoon naar de tandarts van wacht 24 op 7.

Hadden ze toch gewoon een doktersbriefje moeten vragen?

26 november 2014 om 12:58

Iedereen komt

Je beschermd de Belgische spelers alleen maar omdat je zelf een Belg bent. Probeer eens wat minder subjectief alles te bekijken door je nationalisme. Deze jongen is 17 jaar en had gewoon voor 3 jaar bij moeten tekenen ofzo, dan had hij een eerlijke kans gekregen.

26 november 2014 om 13:09

Footbalfan09,

Neen hoor, mocht ie Nederlander geweest zijn, mijn reactie zou nét hetzelfde geweest zijn. Zijn nationaliteit is echt irrelevant.

Die jongen is geen 17 maar 18. En waarom zou hij nu ook weer verplicht moeten zijn om bij te tekenen?

Probeer jij je eens dit voor te stellen:

* Je mag beginnen spelen voor de A-kern
* Je mag best veel wedstrijden afwerken
* Daarna vragen ze om je contract te verlengen, anders vlieg je uit de kern

Ik zou ook niet kunnen geloven dat een bedrijf uit een Westers land zich zou verlagen tot afpersing. Dus je wacht even af.

* Daarna zetten ze hem effectief uit de kern, hij mocht naar Jong Psv

Eén probleem: hij had al te veel wedstrijden afgewerkt met de A-kern en mocht niet eens spelen voor Jong Psv.

Maar de afpersende club vindt het goed zo en blijft het als drukkingsmiddel gebruiken.

En dan wil jij, dat zo'n speler bij zo'n club zou moeten bijtekenen?

Hij wou dat dan nog doen, 1 jaar. Wellicht om de relatie te normaliseren en eens te bekijken of PSV van zijn woord kan zijn en hem een eerlijke sportieve kans zou geven.

Maar dat wil PSV niet.

Ja zeg, dan houdt het op.

Hij moet daar zo snel mogelijk weg. Is voor alle partijen beter.

26 november 2014 om 13:15

de banaan,

In België heb je geen vast toegewezen tandarts.
Hij is toch niet verplicht om die van Woensel te nemen?

Maar neen, het is geen heilige. Beetje rot verwend eh, heeft PSV ook aardig aan meegeholpen.

En sterallures heeft ie zeker. Na zijn puike wedstrijd tegen Zulte Waregem riep ie in de pers: " Wilmots, heb je me gezien?".

Ik dacht gelijk: " Oh neen, het is er zo eentje".

Maar je moet ook wel eens zeer kritisch kijken naar PSV de club.

Die gaan m.i. wel een stuk meer over de schreef dan dit volwassen kind.

26 november 2014 om 15:57

Iedereen komt...


Ik verplicht hem toch niets, leer begrijpend lezen man. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat als hij zich normaal had gedragen en net als zo ongeveer iedere normale 18 jarige die wel denkt aan zijn toekomstige carrière had bijgetekend dan was dit gedoe er allemaal niet geweest en dan was hij wellicht wel veel verder in zijn ontwikkeling geweest.

26 november 2014 om 16:12

de banaan,

Zeker. Elke club heeft wel eens zijn probleem geval. Maar je kan er op diverse manieren mee omgaan.

Wij hadden recent zo'n probleemgeval. Nu er was geen probleem van bijtekenen of niet, hij gedroeg zich gewoon niet professioneel, trainde en speelde als een slappe vod.

Wat hebben ze gedaan met hem? Hem een paar keer verhuurd. En als ie terug kwam, kreeg ie een nieuwe kans. Welke hij na een tijdje verprutste.

Vorig seizoen hebben we hem een paar maanden verhuurd aan een club uit een zandbakland. Hij kwam terug en deed vervelend op training. Als straf werd ie bij de beloften gezet, waar hij wederom de boel zat te verzieken.

Ze hebben hem gewoon ontslagen. Zal wel best pijnlijk geweest zijn voor de club want El Ghanassy zal toch zo'n 2 a 4 miljoen waard geweest zijn.

Geld is belangrijk, maar het is niet alles. De kleedkamer is opgeschoond, er is terug plezier bij die mannen en de resultaten zijn er ook naar.

Als Bakkali zo'n slecht karakter had, zoals jij en anderen zit te omschrijven, dan ontsla je die gewoon. Doen ze overal.

Ik leef voor mijn werk! Ik heb alleen geen werk...

Nog nooit iemand gezien die zo goed kennis van materie had. Wat een baas deze zaakwaarnemer....

26 november 2014 om 12:25

Moet je dan als zaakwaarnemer van een voetballer iets kennen over fermionen zoals elektronen, muonen, protonen en neutronen?

27 november 2014 om 15:40

Zou wel een toegevoegde waarde zijn. Alle kennis is meegenomen om te kunnen slagen in het leven.

27 november 2014 om 15:48

Ja, het zou zomaar kunnen dat zo'n zaakwaarnemer op een morgen wakker wordt en het bewijs voor alles heeft gevonden.

Die gast is nog jong, alles is nog mogelijk. Simplistische conclusies als die van Aad de Mos zijn helemaal niks waard.

Maar die opmerking van die zaakwaarnemer is echt een slappe poging tot humor. De voetbalwereld loopt over van de jongens die echt voor hun sport leven, en dan zegt hij over Bakkali "ik ken niemand die zo voor zijn sport leeft". Belachelijk. Als dat zo zou zijn, dan zou Bakkali zijn 'sportieve redenen' voor een een-jarig contract al heel erg lang geleden aan de kant hebben geschoven. En gekozen hebben voor spelen in plaats van niet spelen.

Dat deze jongen talent heeft staat buiten kijf, alleen zou ik graag ook zijn verhaal willen horen ik bedoel hij heeft zich behoorlijk stil gehouden wat dat betreft.

Als Aad iets voorspelt, dan komt altijd het tegenover gestelde uit. Bakkali gaat dus een ster worden.

26 november 2014 om 12:41

Als je er honderd keer naast zit, dan mag je al eens raak schieten ook.

Jongen wil gewoon spelen en misschien wat minder als een commodity behandeld worden.

Ik was in zijn plaats vorige zomer naar de arbitragecommissie of een rechtbank gestapt om mijn contract te laten ontbinden. Had perfect gekund en ik zou wellicht mijn gelijk hebben gehaald.

No way, dat ik het zou pikken dat een opdrachtgever mij probeert af te persen met 'bijtekenen of je mag niet meer werken'.

26 november 2014 om 13:22

de banaan,

Hij heeft echt wel een poot. Als het bestuur al zelf diverse malen in de media verklaard "tekenen of oprotten", dan heb je een sterke zaak. Er is geen enkele rechter die afpersing zou aanvaarden.

Maar neen, zaakwaarnemers en voetballers houden niet zo van rechtszaken.

Ze kennen hun rechten niet en als ze die wel kennen, dan durven ze die niet te gebruiken. Het is ook niet niks eh, als kleine voetballer heb je echt wel minder financiële armslag dan de club.

En dan hebben die spelers ook nog eens schrik voor imagoschade. Wees maar gerust dat een aantal clubs hun deuren sluiten voor procederende voetballers.

Het is een gesloten wereldje met een beperkt aantal werkgevers. Ze hebben niet de vrijheid zoals wij, mindere goden.

26 november 2014 om 16:05

de banaan,

Neen, ik geloof u niet. Afpersen mag niet.

En natuurlijk is het afpersen. Tekenen of niet spelen, is ongeoorloofde druk op iemand zetten. Dat er gewapperd werd met een contract van 4 ton, doet er niet toe. Trouwens een Praet had op zijn 18 al het dubbele.

PSV is niet de eerste en zeker niet de laatste die wel eens dingen doet die niet wettelijk zijn.

26 november 2014 om 17:37

de banaan,

Bij Anderlecht hebben ze recent zelf een rechtszaak opgestart tegen de vader van een speler. Je weet wel die zaak waarbij een 12-jarige een wurgcontract had gekregen. Ze zijn zeer overtuigend van hun gelijk.

Terwijl zowat half juridisch Vlaanderen al zijn mening heeft gegeven en zegt dat ze geen schijn van kans hebben, dat ze dingen doen die niet kunnen.

Je wil niet weten hoeveel bedrijven in het verleden al nodeloze rechtszaken hebben opgestart of gewoon verloren. Dat verlies hadden ze kunnen vermijden door een consensus te vinden voor er naar de rechtbank werd getrokken.

Als u een school beheert en u zet een professor voor de kleuterklas omdat hij zijn contract van bepaalde duur niet wil verleggen, dan doe je ook aan een vorm van afpersing.

Het is ethisch en juridisch niet goed te praten. Ook als die professor in het verleden een tikkel het varkentje zou uitgehangen hebben.

Zonde van het ingooien van zijn eigen ramen en respectloos tegen zijn club, maar goed dat gebeurt wel vaker in de cultuur. Zie gevalletje Labyad. Ik vind het apart dat hij zelf nooit zijn verhaal naar buiten brengt. Heeft hij dan echt niks te melden?

26 november 2014 om 13:01

Ik wist niet dat de Belgen een cultuur hadden van eigen ramen ingooien en respectloos omgaan met werkgevers.

Het zal wel een foute generalisatie zijn. Dat zijn generalisaties meestal.

En wat bedoel je met een gebrek aan respect tegen over zijn club? Dat hij dat verdomde papiertje niet wil tekenen?

26 november 2014 om 16:00

Iedereen komt.. Hij bedoeld de Marrokaanse spelers denk aan Labyad en in zekere mate ook el Hamdaoui en nu ook Taarabt.

26 november 2014 om 16:16

Maar Bakkali is een Belg.

En dan nog, ook als het over Marokkanen zou gaan, is dit een meer dan foute generalisatie.

Er zijn spelers van Marokkaanse origine zat die wel respect hebben voor hun werkgever.

Het is niet eens uitgesloten dat ook Bakkali respect voor PSV heeft.

Word echt moe van die zogenaamde "voetbal experts" op tv. Zijn allemaal oude rotten die ex voetballer zijn of geluk hebben dat de vriendjes politiek hoog is @ de televisie wereld.
Deze mensen hebben 0,0 verstand van voetbal maar ze kunnen uren onzin praten.
Noem 1 voetbal analyticus die het vaak goed heeft objectief is en z'n argumenten uitlegt? Geen 1 van die mensen op tv kunnen dit. Laat staan Aad de mos pfff.
Bakali is 18 en kan nu al geen stappen meer maken? Man man man die mensen praten alleen maar onzin maar vangen wel overal geld ervoor.

Hahahhahahhahaha, lachwekkend. Ik ken juist geen prof die zo zijn carrière dooe randzaken om zeep helpt als Bakkali.

Het is een kwestie van mentaliteit. Er zal nooit en te nimmer een echte topspeler uit Marokko komen. Dat is geen discriminatie of racisme maar de pure waarheid. Hun trots zit ze gruwelijk in de weg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren