Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Persie begrijpt Kishna: 'Je bent het dan even helemaal kwijt'

Laatste update:

Johan Cruijff heeft er niks mee, maar volgens Robin van Persie valt het uittrekken van een shirt na een doelpunt te billijken. Dat scheidsrechters standaard een gele kaart trekken voor die actie, is volgens de spits van het Nederlands elftal op het moment suprême niet aan de orde. "Het is moeilijk om je emoties onder controle te hebben", legt hij uit.

/

Van Persie werd zelfs onlangs op de bon geslingerd na zijn late gelijkmaker tegen Chelsea (1-1) en zag afgelopen weekend hoe Ajacied Ricardo Kishna hetzelfde overkwam. "Als het hele stadion ontploft, ben je het een paar momenten even helemaal kwijt. Dan ben je net even te opgewonden en trek je je shirt uit", aldus de aanvaller van Manchester United in gesprek met BT Sports. "Even later realiseer je je dat het je een gele kaart gaat kosten."

Een nieuwe vermaning sluit Van Persie dan ook niet uit. "Misschien wel. Je krijgt op zo'n moment zo'n adrenalineshock, dat is het waard", vindt de spits. "Na mijn hattrick tegen Southampton twee jaar geleden wilde ik mijn shirt ook uittrekken, maar toen wist ik niet zeker of ik al geel had gehad. Dat vergeet je soms. Toen ben ik maar gewoon gaan juichen. Dat is beter, maar soms raak je te opgewonden."

Ben jij het met Robin van Persie eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch verhaal. Er staat al zoveel druk en spanning op die voetballers. Vaak word nog vergeten hoe jong 18-23 jaar is. En dan word er verwacht dat ze altijd 100 hun verstand erbij houden. Ik geef van Persie hierin wel gelijk.

25 november 2014 om 17:54

Maar waarom het shirt uit? Wat schiet je daar mee op? Zijn het allemaal nudisten die als ze opgewonden raken zo snel mogelijk naakt willen gaan? Wat voegt het shirt uittrekken toe?

25 november 2014 om 18:03

Inderdaad, want iedereen denkt natuurlijk zeer logisch na... zuurpruim

25 november 2014 om 18:24

Gewoon je shirt aanhouden en juichen.. Is dat niet voldoende?? Ik begrijp er werkelijk niets van. Wat zijn de motieven om je shirt uit te trekken? Het heeft meer weg van achterlijk alfa mannetjes gedrag, borstklopperij..

25 november 2014 om 18:36

Er staat geel op omdat de heren sponsors het vervelend vinden dat hun bedrijfsnaam niet zichtbaar is op het moment dat de camera's inzoomen. Zelfs spelregels ontkomen niet aan het grote geld.

25 november 2014 om 18:58

Serieus? Is dat de reden? Wat wordt voetbal toch verkracht.

25 november 2014 om 19:00

Imitatiegedrag dat shirt uit. Er zijn zoveel andere manieren om stoom af te blazen. Als Van Persie dit serieus vindt is het denk ik gelijk het bewijs dat hij amper aanvoerder van Oranje kan zijn. Shirt aanhouden is een kwestie van discipline en teambelang i.v.m. de gele kaart. Denk dat Kishna van Robben wel een standje zou hebben gekregen.

25 november 2014 om 19:03

Volgens mij is dat de reden niet. Het is simpel, op een voetbalveld zijn er kleding voorschriften voor teams. Bloed op je shirt, mag niet. Ander kleur shirt dan de rest, mag ook niet. Shirt uit, mag niet. Shirt uitdoen is onnodig, dus geel!

25 november 2014 om 19:05

Ben het met met je eens. ik begrijp het ook niet, maar ik begrijp ook niet hoe het is om te scoren voor een vol stadion. Zou dus eventueel wat in kunnen zitten wat rvp hier zegt .

25 november 2014 om 19:10

Het heeft er meer mee te maken dat de Fifa zo wil voorkomen dat spelers (politieke) boodschappen op hun ondershirt kunnen tonen.

25 november 2014 om 19:22

Heb je ooit gescoord in een amateur wedstrijd? Dat vind ik al prachtig. Laat staan in een vol stadion! Shirt uittrekken geeft dan gewoon nog even een extratje ofzo. Dat is gevoel en niet uit te leggen. Alsof je vrij breekt.

25 november 2014 om 19:33

Het geel geven heeft er mee te maken dat er steeds meer politieke leuzen op hun hemd geschreven waren

25 november 2014 om 19:42

trek voortaan allemaal je schoenen uit als je scoort.

25 november 2014 om 19:52

Ik denk dat de niet voetballers dit niet begrijpen. Het niveau is zo hoog, je moet continu presteren. Ik snap ook niet echt wat er nu zo speciaal is aan je shirt uitrekken, maar blijkbaar een hele hoop want veel voetballers doen het. Nogmaals ik denk dat de niet professionele voetballers dit niet begrijpen en ook nooit zullen begrijpen.

26 november 2014 om 02:16

Waarom met je hande omhoog juichen zo kan je alles relativeren.

26 november 2014 om 08:23

Ik heb mij wel is laten vertellen dat t niet mag omdat het dan te lang duurt voordat alle spelers terug zijn op hun eigen helft na het doelpunt.

25 november 2014 om 19:00

En 30 jaar geleden zat er grrn druk op dus? Toen trok niemand ze shirt uit... vind het de grootste onzin die er is..

25 november 2014 om 19:10

Er zijn 4 Redens voor:
Tijdrekken
Aanstootgevend
Je mag geen reclame maken
De laatste weet ik niet meer.

25 november 2014 om 20:42

Het is gewoonweg belachelijk dat er zo negatief over gesproken wordt. Ik vind het ook belachelijk dat er geel voor gegeven moet worden. Bedacht door oude zuurpruimen in het bestuur van de Fifa. Als mensen daar aanstoot aan nemen, dan kunnen ze bokswedstrijden en zwemwedstrijden ook verbieden.

Mensen die het overdreven vinden en zich niet kunnen voorstellen dat mensen zo uit hun dak kunnen gaan, begrijpen niks. Niet iedereen is hetzelfde.

Het is natuurlijk niet zo slim om het te doen, omdat er geel voor wordt gegeven. Maar we moeten met zijn allen niet doen alsof we allemaal zulke modelburgers zijn, die altijd alles volgens de regels doen. En we doen allemaal natuurlijk nooit iets doms.. Niemand van ons loopt door het rode licht. Niemand van ons rijdt te hard. We komen allemaal altijd op tijd. We doen altijd wat onze werkgever van ons vraagt. We lopen nooit de kantjes eraf. We oordelen nooit over anderen... Oh dat doen we wel... Wat dom van ons...

Van Persie heeft hier gewoon gelijk. Kishna zit niet in zijn beste periode en mag dan invallen. Hij geeft een assist en hij scoort een keer. Gevolg hiervan is logisch: ontlading bij die jongen. Eindelijk, het lukt weer een keer! Dat hij dan zijn shirt uittrekt is misschien niet slim, omdat hij een gele kaart pakt, maar ik begrijp het wel dat hij zoiets doet.

Bovendien, gaat Kishna dit seizoen nog vier gele kaarten pakken voor hij een keer geschorst wordt? Ik denk het niet.

25 november 2014 om 18:10

Alsof ieder normaal mens ook begrijpt hoe het voelt als je 50.000 man laat juichen. Die adrenalinerush neemt dan de overhand.

25 november 2014 om 18:29

Het is geen wk finale...

25 november 2014 om 19:07

Alleen als je nog geen gele kaart hebt gekregen. Als je al wel een gele kaart hebt neemt de adrenalinerush blijkbaar niet de overhand! Heel vreemd zeg.

25 november 2014 om 21:47

nee slaaf geen wk finale, maar wel een jongen van 19 die scoort in een bom volle arena. Ik begrijp zijn reactie, op zulke momenten heb je jezelf niet helemaal onder controle. Het shirt uittrekken vind ik nergens op slaan, maar wat van persie hier zegt is ook gewoon zo.

26 november 2014 om 13:08

En waarom kan hij zich dan wl beheersen als hij al een gele kaart heeft?

Hij had die laatste keer beter wel zn shirt kunnen uittrekken, die maakt nooit meer een hattrick in de PL.

Ben het hier ook mee eens. Maar niet op de manier van depay. Shirtje uittrekken om je spierballen en nieuwe tattoos THE showen

Van persie heeft geen gelijk wat mij betreft. Ik heb nooit het verband tussen scoren en je shirt uittrekken gezien. Als je emoties hebt loop je volgens mij juichend weg richting publiek of medespelers maar om daar je shirt bij uit te trekken is gewoon achterlijk gedrag en heeft helemaal niets met emoties te maken. Of hadden ze vroeger geen emoties als ze scoorden?

25 november 2014 om 17:59

Vroeger kreeg je ook geen gele kaart voor zoiets.

25 november 2014 om 18:12

Klopt, het kwam ook niet voor dat ze hun shirt uit trokken.

25 november 2014 om 18:31

Noem er nog eens een paar??? Precies zijn op een hand te tellen. Nu gebeurt het bij elke wedstrijd en zelfs bij een 4-1 stand...

25 november 2014 om 19:43

Gewoon meteen 1wedstrijd schorsen als ze shirt uitrekken, dan is het zo afgelopen.

Als je een waardeloze speler bent en vervolgens een doelpunt maakt tegen Chelsea en daar nog punten mee pakt ook kan ik me voorstellen dat je helemaal van slag bent.

Echter was hier totaal geen sprake van, het was een goede speler die een doelpuntje pakt tegen Heerenveen?!!

Heel leuk en aardig allemaal hoor, maar in dit opzicht zie je wel meteen het verschil tussen een talent in de voorhoede van Ajax en die van Feyenoord.

25 november 2014 om 18:05

Doel je nou op het feit dat de Ajax voorhoede domme spelers zijn en die van Feyenoord slim ? Of doel je nu op de kwaliteiten die in het voordeel van Ajax is ?

25 november 2014 om 18:23

Een talent bij Ajax wordt meteen geleerd hoe je moet voetballen en daardoor worden het goede spelers. In van Persie zijn geval liep dat heel anders, die werd lekker in zijn waan gelaten en ging vervolgens naar Arsenal toe, nu heeft hij schijnbaar nog steeds niets geleerd en trekt op zijn 30e ofzo nog steeds zijn shirt uit en praat dom gedrag van anderen nog goed ook, of poogt daartoe.

25 november 2014 om 18:15

Hoe zie je het verschil dan?

25 november 2014 om 18:24

Bij Ajax proberen ze je dom gedrag meteen af te leren en bij Feyenoord zitten ze op hun 30e zo'n beetje nog steeds hun shirt uit te trekken als je eindelijk weer eens iets goeds gedaan hebben (een intikkertje tegen Chelsea raken).

25 november 2014 om 18:32

Wanneer was die wedstrijd van Feyenoord tegen Chelsea?

25 november 2014 om 18:39

Hahahaha.

Van Persie is al 10 jaar weg bij Feyenoord clown.

Ik snap omdat van Persie bij Feyenoord heeft gespeeld jij hem daar voor eeuwig mee zal associëren en haten. Maar dit heeft niets te maken met Feyenoord en zoals altijd zit je weer dom te lullen over een (ex)-Feyenoorder.

25 november 2014 om 18:23

Volgens mij deed manu dit seizoen ook zoiets...

25 november 2014 om 18:25

Geen idee, maar ik geloof je meteen

25 november 2014 om 18:31

Tegen Zorya inderdaad. Keur ik ook niet goed, maar opzich snap ik de actie van Manu meer dan die van Kishna.

25 november 2014 om 18:32

Ik snap het in geen van beide gevallen dat je behoefte hebt om je uit te kleden om je blijdschap te tonen.

25 november 2014 om 18:30

Deze man moet meteen Feyenoord erbij halen. Sinds wanneer ben jij directeur van Ajax, dat jij precies weet hoe ze hiermee omgaan? Trieste reactie met 0,0 toevoeging, pure provocatie als je het mij vraagt.

25 november 2014 om 18:53

Daar speelde van Persie toch gewoon rond zijn jeugd? Je leest hier van Persie zijn reactie toch?

Zulke dingen zijn niet te begrijpen..

Gewoon dom, je benadeeld zo het team.. Dit keer is het de 1e gele kaart van het seizoen, maar voor hetzelfde geld was het z'n 5e gele kaart of de 2e van de wedstrijd..

Afschaffen die gele kaart maar! Ik vind dat een speler zelf moet bepalen hoe hij een doelpunt viert. Soms is de ontlading zo groot dat je even niet meer weet wat je doet. Een nutteloze gele kaart als je het mij vraagt. Net alsof een overtreding hetzelfde is. Pak mensen die zware overtredingen begaan harder aan in plaats van het gezeur om het uittrekken van een shirt.

Het is zeker niet slim, maar goed het zij hem vergeven. Het was een fantastische invalbeurt.

Ik heb mensen wel gekkere dingen zien doen. Vucinic trok zijn broek uit das vind ik nog raarder.

25 november 2014 om 18:17

Van pissie is het zelf al jaren kwijt.

Zijn jullie vergeten 2009 Chelsea - Barcelona toen iniesta de 1-1 maakte trok hij hem ook uit is gewoon emotie niemand kan je op dat moment wat maken zolang je geen volgende wedstrijd mist of al een gele kaart had in de wedstrijd

26 november 2014 om 01:14

dat is een goal van een iets anders kaliber. Net als je de goal in de WK finale van 2010. als je zo'n belangrijke goal maakt dan mag je het doen. dat is gewoon de charme. geel kan ze dan hun reet roesten

Haha ik vind dit zeer creatief wat voetbalzone hier doet. Het was een interview met van persie. Het ging over zijn carrière en andere spitsen en toen werd gevraagd naar emoties tijdens een wedstrijd en de interviewer blikte terug op het moment tegen Chelsea. Maar hoe ze hier kishna bijhalen en ook nog eens de woorden uit verband halen vind ik wel bijzonder.

Wat een bullshit! Snap dat shirt uittrekken helemaal niet. Heb zelf redelijk hoog gevoetbald (landelijke jeugd en 1e klasse) maar bij welk belangrijk doelpunt nooit de neiging gehad me shirt uit te trekken. Hooguit 2 rondjes veld van blijdschap.

wat een lul verhaal weer,eerst zeggen dat je helemaal in het moment opgaat en dat je er dan even niet bij bent.
Om vervolgens te vertellen dat hij er wel over na denkt als hij niet meer weet of hij al geel had gehad,oftewel je bent gewoon bewust van je acties en dan is het dus gewoon een domme gele kaart.

Ik snap het niet... ik ben ook wel eens blij of euforisch maar waarom moet je shirt dan uit? Een dikke bakker die de perfecte taart bakt trekt niet shirt (gelukkig) ook niet uit. Ik heb het volgens mij ook nog nooit in andere sporten gezien.

25 november 2014 om 19:43

Een dikke voetballer doet het ook niet zo gauw hoor... En ik ken trouwens nog wel wat sporten waar ze hun shirt bij uitdoen, bv worstelen, zwemmen, surfen, paaldansen en vast nog wel meer.

Serieus, waarom zou je als je scoort je shirt uittrekken. Dat slaat werkelijk nergens op. Je gaat toch ook niet je broek uitdoen. Wat dom man. Echt werkelijk dwaze gedachte

Ik snap niet waarom dit een hele ophef is geworden, heb nu al 3 artikels gelezen over kishna die zijn shirtje uittrok.

Robin jij bent het ook even kwijt. Doe gewoon doe normaal je scoort wat is daar zo bijzonder aan. Je speelt tegen Heerenveen niet de finale tegen Real Madrid

Als er nou op z'n t-shirt had gestaan 'fuck fifa' dan had ik 't begrepen. Maar d'r stond helemaal niks op. Ik snap trouwens niet waarom je je t-shirt uit moet doen als je scoort. Het is toch hartstikke koud? Van Persie kan wel met een hele mooie verklaring komen alsof het een soort bevrijding is, maar kom op.. dit deden ze 25 jaar geleden ook niet. Het komt puur door het kopiëren van anderen. Als niemand hier ooit mee begonnen was, was het ook niet door anderen gedaan.
Daarom is 't ook zo belangrijk om andere verkeerde gewoontes van professionals in de kiem te smoren. Spugen, natrappen, bijten, enz.

Je kan nu wel zeggen: belachelijk, je benadeelt het team etc. Maar wij weten allemaal niet hoe het voelt de winnende te maken tegen chelsea en je zit niet in je beste vorm en het hele stadion ontploft werkelijk. Dan heb je je emoties even niet onder de controle schijnbaar, niet goed maar wel menselijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren