Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blanc lovend: ‘En daarom is Ajax een legendarische club’

Laatste update:

Paris Saint-Germain is al geplaatst voor de volgende ronde van de Champions League, maar de grootmacht uit Frankrijk wil graag eerste eindigen in Groep F. Paris Saint-Germain heeft een punt voorsprong op Barcelona, dus een verliespartij tegen Ajax (dinsdag) is nog niet fataal. Desondanks gaat trainer Laurent Blanc voor de overwinning tegen de Amsterdammers. Dat is volgens hem nog makkelijker gezegd dan gedaan.

/

“Ik heb veel respect voor Ajax, het team heeft zeker in aanvallend opzicht altijd uitstekende spelers”, laat Blanc weten in gesprek met de Franse media. “Het DNA van Ajax, dat is het opleiden van jonge spelers. Daarom vind ik het een legendarische club. Iemand als Christian Eriksen is verdwenen, maar nu hebben ze weer spelers als Davy Klaassen en Anwar El Ghazi.”

“Ajax leidt spelers op die bij iedere Europese topclub aan de slag kunnen. Dat hebben ze altijd gedaan en dat zullen ze blijven doen.” Ajax en Paris Saint-Germain troffen elkaar in september in Amsterdam. Destijds eindigde de wedstrijd in 1-1.

Wint Paris Saint-Germain van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk dat hij dit allemaal zegt, maar Ajax moet een keer een ronde door komen en proberende spelers iets langer vast te houden

24 november 2014 om 16:00

Als een jonge speler een topjaar kent en er komt een monsterbod, moet je dat accepteren, want het jaar van de bevestiging is bijna altijd minder.
Een ronde verder komen wordt moeilijk voor Ajax, maar je weet nooit, als de loting eens meezit.

24 november 2014 om 16:05

Klopt, maar die loting kan bijna nooit gunstig zijn. Ajax moet realistisch zijn en zich eerder richten op ieder jaar CL en derde plek in groepsfase en dan hopen op een uitschieter in de Europa League.

24 november 2014 om 16:09

Dat is inderdaad de meest realistische gedachte die je kan hebben als Nederlandse topclub helaas.

24 november 2014 om 16:16

Inderdaad, maar je weet nooit dat je uit pot 1 Benfica, uit 4 Bate en uit 2 nog een ploeg treft die je in een goeie dag aankunt. Ajax zit in 3 dacht ik?

Maar inderdaad, normaal is de 3e plaats het hoogst haalbare.

24 november 2014 om 16:25

Vorig jaar hadden ze zo een kans met Milan en Celtic... Alleen lieten ze zelf die kans liggen he.

Geen een Nederlandse club heeft op dit moment wat te zoeken in de CL in mijn ogen. Helaas, maar waar.

24 november 2014 om 16:29

Maar PSV wijst bijvoorbeeld wel een bod van 20 miljoen op Depay af. Tuurlijk, dat is een speciaal geval en 20 miljoen op hem is geen monsterbod. Maar Ajax laat Eriksen gaan van 13 miljoen, laat Blind gaan voor 17 miljoen. Bij Blind kan ik er nog enigszins mee inkomen, maar moet je jezelf eens voorstellen als Ajax nu nog Blind had gehad. Dan was de kans echt stukken groter geweest dat Ajax door zou zijn gegaan in de CL. Dus dan is ie ineens misschien wel meer dan 17 miljoen waard voor Ajax. Overmars zegt dan dat hij het die jongens gunt en dat ie daarom niet moeilijk gaat doen, maar Ajax laat echt veel te makkelijk sommige spelers gaan. Bied ze dan maar een contract aan waarbij ze gigantisch gaan verdienen, bijvoorbeeld bij Eriksen. Gewoon tijdig verlengen en niet wachten tot ze nog een 1 of 2-jarig contract hebben. Bied jeugdspelers als El Ghazi en Kishna maar een contract aan voor een miljoen in plaats van 5 ton en haal het salarisplafond omhoog. Dan ben je niet meer afhankelijk van lotingen, maar ben je gewoon goed genoeg om verder te gaan

24 november 2014 om 16:31

Jerre_89. De loting kan wel een heel stuk gunstiger zijn dan de afgelopen jaren. Ajax komt continu in poules te zitten met 2 potentiele Cl winnaars, daar is niet tegenaan te vechten. Behalve vorig seizoen, toen had ervoor gezorgd moeten worden dat er door werd gegaan. Maar kijk eens naar de poules van bijv. Porto, of leverkusen, of real. De eerste 2 hebben geen enkele potentiele cl winnaar en de laatste heeft met real 1 absolute favoriet, maar tegen de anderen had Ajax ook nog wat kunnen uitrichten. Ajax heeft het geluk nodig eens in zo'n poule te komen.

24 november 2014 om 16:38

martijnr12
"bij Blind kan ik er nog enigszins mee inkomen, maar moet je jezelf eens voorstellen als Ajax nu nog Blind had gehad. Dan was de kans echt stukken groter geweest dat Ajax door zou zijn gegaan in de CL. "

Als je denk dat Ajax met Blind een reële kans had om door te gaan in de CL ten koste van PSG of Barca, raad ik je aan om je huisarts dringend te bezoeken.

24 november 2014 om 17:05

Verleden jaar was het inderdaad goed mogelijk. Ajax zou in de CL eens objectieve scheidsrechters moeten hebben. Dan waren ze verleden jaar door (drie belachelijke penalty tegen) en dit jaar nog gewoon in de race (wederom lachwekkende penalty tegen).

24 november 2014 om 17:12

Ja, met Blind erbij hadden ze kans gehad om de CL te winnen zelfs!

24 november 2014 om 17:14

Alsof Porto en Shaktar zo makkelijk te verslaan zijn voor Ajax.. Een poule met Leverkussen, Benfica, Monaco en Bate is ook echt makkelijk ja..

Alleen de poule van Real is een beetje makkelijk. Al is het de vraag of Ajax Liverpool zou kunnen verslaan. Basel is ook niet de makkelijkste tegenstander. Die wonnen immers vorig jaar 2 maal van Chelsea.

Zolang er te veel wordt geteerd op eigen jeugd is de 3e plaats het hoogst haalbare voor Ajax. Of ze moeten heel erg veel geluk hebben met de loting.

In pot 1 zaten Real, Barcelona, Chelsea, Bayern, Benfica, Atletico, Arsenal en Porto
In pot 2 zaten Schalke, Dortmund, Juventus, Psg, Shaktar, Basel, Zenit en City.

Dus een ''makkelijke'' poule zouden ze sowieso niet hebben. Er zijn natuurlijk wat zwakkere tegenstanders als een Barcelona bijvoorbeeld. Maar vooralsnog zijn ze minstens een maatje te groot voor Ajax normaal gesproken.

24 november 2014 om 17:18

Bestille: is dit sarcastisch bedoeld

24 november 2014 om 17:22

Waarom moet Ajax zich richten op iets dat ze al standaard bereiken? Zo kom je nergens.

24 november 2014 om 17:22

Diemenaar. Makkelijk? Ik zeg nergens dat het makkelijk is. De Cl is en hoort sowieso niet makkelijk te zijn. Feit is alleen wel dat er geen 1 potentiele cl winnaar in die poules zit, en Ajax in een poule met 2 potentiele cl winnaars zit. Een stuk 'makkelijker' dan de poule van Ajax is het dus in ieder geval wel. Dat verschil is toch wel te zien? Waar je dan er misschien nog tegenop kan boksen, ben je tegen Barcelona en Psg sowieso 'kansloos'.

24 november 2014 om 17:49

@martijnnr12.

Al die jaren met Blind waren we ook gewoon uitgeschakeld hoor. Wie geen 17 miljoen euro accepteert voor Blind is sowieso bezig met wanbeleid.

Gelukkig is Ajax nu goed bezig met het verlengen van contracten voor een lange periode. Niet dat ik denk dat we met al die jonkies een ronde verder komen hoor, maar ik laat me graag verassen.

24 november 2014 om 18:02

Tegen Milan werden we weer eens genaaid door de scheids, Celtic hadden we gewoon moeten winnen.

24 november 2014 om 18:18

Als Ajax door gaat ligt het de volgende ronde er toch uit in de Europa leageu heb je een kans

24 november 2014 om 18:27

@feyjan.
Wat dacht u zelf?

24 november 2014 om 18:35

''maar tegen de anderen had Ajax ook nog wat kunnen uitrichten. ''

Daarmee bedoel je dus dat de andere tegenstanders wat makkelijker zijn. En zelf zeg ik toch ook: '' Er zijn natuurlijk wat zwakkere tegenstanders als een Barcelona bijvoorbeeld. Maar vooralsnog zijn ze minstens een maatje te groot voor Ajax normaal gesproken.''

Als je ff leest kan je zelf zien dat ik zeg dat er wat makkelijkere tegenstanders als Barcelona zijn. Maar die vooralsnog een maatje te groot voor Ajax zijn.

Ik blijf het zeggen. Zo lang er te veel op eigen jeugd wordt geteerd/ talenten opleiden gaan ze niet ver komen in de CL.

24 november 2014 om 18:50

@Belgunner als jij nog steds niet kan zien hoe belangrijk Blind was voor Ajax afgelopen jaar, dan vraag ik je aan op naar de opticien te gaan. Ondanks dat Serero het prima doet op 6, mist Ajax dit jaar af en toe net dat beetje extra. Blind had dat vermogen om net dat beetje extra te geven en zeker met het zelfvertrouwen door het wk had hij heel belangrijk voor Ajax kunnen zijn dit jaar. Tegen PSG kan je niet doorstoten op het einde net als tegen Apoel. Blind had daar dat beetje extra kunnen brengen waardoor je die wedstrijd wel over de streep trekt. Dan had je al 4 punten meer gehad en PSG 1 minder. Dan heb je dus gewoon nog kans om door te gaan. Ik zeg niet dat Ajax PSG had afgedroogd, maar bij een aantal wedstrijden van Ajax zie je dat ze net een beetje leiderschap missen.

24 november 2014 om 19:13

joostfan, als Ajax een objectieve scheidsrechter tegen zou komen (alsof ze elke keer de scheids tegen zouden hebben) kan dat ook tegen Ajax werken. Denk nou niet dat Ajax altijd benadeeld wordt.

24 november 2014 om 19:48

Klopt, maar toch geloof ik dat het niveau van Ajax ieder jaar hoger wordt. En dan moet je Ajax alleen vergelijken met een jaar eerder en niet met aan het eind van de zomer. Na de zomer zijn ze namelijk altijd slechter, omdat de beste weggaan. Afgelopen seizoen is weer de beste weggegaan, maar zie daar weer de volgende speler bovendrijven: Andersen. De stap van jong ajax is, door de toetreding in de jupiler league en (mogelijk) de nieuwe aanpak, kleiner geworden naar het eerste toe. Voornamelijk omdat hey niveau van de jeugd hoger ligt. Wie er ook weggaat Ajax heeft al vooruit gedacht. Dat beleid miste we bij de voorganger van het technische hart/directie. Zivkovic is niet gehaald voor dit seizoen, maar als backup voor volgend seizoen. Om het seizoen daarna basis te zijn. En zo zijn er nu meer gehaald voor de toekomst. Ik geloof in dit beleid. We moeten niet meer die gekke paniek aankopen doen. De afgelopen jaren heeft naar mijn inziens weer eens bewezen dat de jeugd bij ajax toch komt bovendrijven al koop je je helemaal leeg. Ajax kan alleen op deze manier gaan aanhaken, sportief en ook financieel als ze deze transfersommen kunnen blijven ontvangen de komendr 10 jaar.

24 november 2014 om 20:45

Daar kan jij je nog in vergissen, bij makkelijkere tegenstanders zal Ajax eerder verliezen dan van betere heb ik het idee, heeft met onderschatting en dergelijke te maken, speelstijl is ook een belangrijke factor imo.

24 november 2014 om 20:51

Nou Kohaku, we hebben ook niet bepaald veel pingels meegekregen he.
Tegen wel, laatste 3 of 4 wedstrijden 4 pingels, terecht of onterecht heb ik het even niet over, het gaat mij er dan om dat Ajax er geen krijgt voor exact dezelfde overtredingen.
Of dat je 2x scoort tegen Real Madrid thuis, en dit 2x onterecht word afgekeurd, vervolgens Lyon even tegen een team speelt die er expres met de pet naar gooit, schijnt namelijk dat de spelers destijds(van Zagreb) ruzie hadden met de coach.

Natuurlijk kan je het tegen hebben, dat is voetbal, maar laten we eerlijk zijn....ze mee hebben is altijd lekkerder.
Stel je krijgt 2 van die momenten mee, dat kan je zo 2x winst opleveren en dus 2 miljoen euro + een grotere kans op dat je een ronde verder komt, iets wat weer 3 miljoen euro extra oplevert, evenals ik dacht 2 punten voor het Uefa lijstje.

24 november 2014 om 23:37

@kohaku In de Eredivisie niet nee, maar sommige mensen hebben moeite de CL en Eredivisie uit elkaar te houden. Ajax word al jaren structueel genaaid in de CL. Voorbeelden heb je denk ik niet nodig.

25 november 2014 om 00:36

Dat is geen filosofie van Ajax. Amsterdamse bluf, waar blijft die? Iedereen is nu ineens bang voor grote topclubs? Kijk wat Van Gaal flikte op het WK. Hij was de trainer van Ajax 1995 die hen kampioen maakte van Europa en van de wereld. Louis heeft nog wel die bluf. Frank moet ook eens meer eisen van zijn elftal. Want ik heb bij Frank het idee dat hij vaak nog teveel beginnersfouten maakt. Door verkeerde tactiek of spelers op te stellen. Als hij Milik vanaf het begin had opgesteld waren we misschien zelfs tweede. Misschien is het makkelijker achteraf lullen. Maar wr blijven Ajax met een sterke aantrekkingskracht voor grote talenten. Alleen Frank durft ze niet altijd op te stellen. Van Gaal had zeker met dit materiaal de volgende ronde gehaald. Want eerlijk gezegd spelen Barçelona en PSG niet super goed. Ik ben meer onder de indruk van Bayern en Real Madrid.

25 november 2014 om 08:34

1 stadion kopen 2 van de beurs of stap 3 hogere salaris bieden aan spelers zodat ze langer bij je blijven (bay M) 1-2 kan een wisseling inkomen maar 3 staat vast

25 november 2014 om 08:36

denk je van sigi dan om de bank zetten daar rot hij weg en wordt zijn marktwaarde 0 ik snap wel dat ajax hem in de etalage zet alleen sigi zelf maakt de etalage niet aantrekkelijk omdat hij niet scoort.. als hij dat wel deed een goal of 5 kon er met de winter een mooie strik om..dat zie ik nu niet meer snel gebeuren nu frank millik de voorkeur geeft..

24 november 2014 om 16:01

Ajax heeft de afgelopen jaren niet normaal veel pech gehad met de loting in de Champions League. Als ze daar wat makkelijkere tegenstanders zouden treffen waren ze zeker weten minimaal 1 keer tot de knock out fases gekomen. Afgelopen jaren hebben ze meerdere keren de kampioen van Spanje geloot maar ook de kampioen van England, Frankrijk, Duitsland enzv.

24 november 2014 om 16:15

Valt wel wat mee. Vorig jaar was de groep gewoon een normale CL-groep, het Milan van dat seizoen was alles behalve een sterke ploeg uit pot 2 en Celtic is natuurlijk ook een onthutsend zwakke ploeg (of mag dat argument alleen opgaan als de discussie is of Van Dijk in Oranje moet of niet).

Dit seizoen is de loting ook niet raar. Uit pot 1 kan je een sterke ploeg verwachten en dat je dan Barca loot is normaal. In pot 2 zaten onder andere Psg, Juve, Dortmund, Manchester City en Shaktar Donetsk. Dan heb je niet ongelooflijk veel pech als je PSG loot, dit zijn stuk voor stuk ploegen die in theorie kanshebber zijn (shaktar uitgezonderd) en waarbij iedereen zou zeggen dat Ajax pech heeft met de loting.

Bovendien heeft Ajax nog maar eenmaal de Spaanse kampioen geloot, niet meermaals. Het seizoen dat Ajax in de poule met Real, Dortmund en City zat was inderdaad een poule des doods. De andere twee seizoenen was de loting niet meer dan een doorsnee loting voor een pot 3 ploeg. Wil je zulke poules vermijden, dan moet je maar zorgen dat je in pot 2 komt. Dat kan onder andere door tenminste niet te verliezen van ploegen als Salzburg, Spartak Moskou en noem ze maar op.

24 november 2014 om 16:23

Inderdaad er wordt te veel geklaagd dat we geen gunstige loting hebben...
Het is verdomme de CL. Er is haast geen gunstige loting. Als je op zoiets loopt te hopen dan heb je al niks te zoeken in de Cl..

Vorig jaar was het aan onszelf om een ronde verder te komen. Ajax liet de kans liggen helaas.

Wil je een gunstige loting? Zorg dan dat je in pot 2 komt. En doe eens iets in de EL voor de verandering want de punten zijn idioot nodig.

24 november 2014 om 16:29

Vorig seizoen had het inderdaad gemoeten en was ook verdiend geweest.
Ajax heeft zichzelf in de vingers gesneden vorig seizoen door te verliezen van Celtic wat totaal onnodig was.
Als Ajax zijnde heb je best pech wanneer je uit Pot 2 PSG treft, wanneer je ook de andere opties hebt. Juve is geen topploeg met alle respect, City is Engels en al daardoor is Ajax in het voordeel, Dortmund is een geweldige ploeg, maar voor Ajax ook niet onverslaanbaar..... Shaktar vind ik juist in theorie bij de kanshebbers horen met Psg, waar ik Juve, Dortmund en City daar absoluut niet bij schaar.

Ajax moet mentaal beter worden, dan worden wedstrijden als Moskou niet verloren. Salzburg was een maatje te groot, heel simpel. Die zijn zo goed in het voetbal waar Ajax zo gigantisch veel moeite mee heeft. Alleen wisten wij dat toen nog niet, 2 wedstrijden en nachtmerries verder moet je concluderen dat Ajax niet opgewassen was tegen Salzburg, dan mochten ze die wedstrijd nog 10 x spelen, kans is redelijk aanwezig dat Ajax er maar 1 won.

24 november 2014 om 16:31

In 2010 speelde ze volgens mij tegen Real Madrid en AC Milan dat in dat seizoen kampioen was geworden en spelers als Pirlo, Ibrahimovic, Silva, Seedorf en ga zo maar door nog in het elftal had.

In 2011 troffen ze opnieuw Real Madrid, Zagreb en Lyon. Hoe ze destijds waren uitgeschakeld weten we waarschijnlijk allemaal en was behoorlijk verdacht.

In 2012 troffen ze Manchester City, Dortmund en Real Madrid.

In 2013 hadden ze Barcelona geloond, was destijds de kampioen van Spanje dus ze hadden wel degelijk meerdere malen de kampioen van Spanje geloot maar dat terzijde. Milan was toen inderdaad behoorlijk afgezwakt maar hadden nog altijd een behoorlijk sterk elftal met een paar goede spelers. Celtic speelt in een zwakke competitie en mede daarom kunnen ze zich goed opladen voor de Champions League wedstrijden. Buiten dat heeft Celtic in het verleden bewezen behoorlijk te kunnen presteren in de Champions League dus om ze te bestempelen als onthutsend zwak doe je ze te kort.

En nu spelen ze dus met Barcelona, kanshebber voor de CL-titel, PSG kampioen van Frankrijk en ook een kanshebber voor de CL-titel en Apoel die een vervelende tegenstander kan zijn voor iedere ploeg, dus zo makkelijk heeft Ajax het zeker niet gehad de afgelopen jaren.

Natuurlijk het is de Champions League dus je treft gegarandeerd wel lastige tegenstanders maar Ajax had vaak wel de moeilijkst mogelijke in mijn ogen en nooit geluk.

24 november 2014 om 16:41

Wat heeft Celtic in de recente jaren dan precies bewezen in de CL? En ja, zo kan ik elke ploeg ook wel omhoog praten. Dan is Apoel ook een ploeg om te vrezen, aangezien hun competitie zwak is. En dan ben ik toch blij dat we Bate Borisov niet geloot hebben, want die kunnen zich ook enorm opladen voor de Cl.

2010 was een zware loting inderdaad, maar dat Ajax onder Jol was ook met een makkelijke loting niet doorgekomen, daarvoor was het veel te zwak.

2011 was een makkelijke loting. Dat Ajax in dubieuze omstandigheden uit is geschakeld, staat vast, maar corruptie is nooit bewezen en dat jij dat klakkeloos lijkt aan te nemen vind ik ook wat zoeken naar een rechtvaardiging van de uitschakeling. Het Lyon van 2011 was een relatief zwakke ploeg en over de loting (!) had Ajax toen niet te klagen. En je hele punt gaat over de loting, niet over de manier waarop Ajax is uitgeschakeld

2012 was een zware loting. Hoef ik veder weinig over te zeggen

2013/2014, tsja, Barcelona is een zware ploeg. Het Milan was zwak, een van de zwakste ploegen uit pot 2. Je argument over Celtic heb ik hierboven al besproken en is natuurlijk niet heel sterk. Celtic is een zwakke ploeg, hoe je het ook wendt of keert. Voor elke zwakke ploeg geldt automatisch dat ze zich optimaal kunnen motiveren in de CL want het is een kans op zichzelf te laten zien op een hoger niveau.

@conti

Ach, misschien is PSG een wat sterkere ploeg, maar City en Dortmund zijn absoluut geen misselijke ploegen en als we City hadden geloot, had iedereen precies hetzelfde gezegd. Mijn punt is gewoon dat pot 2 vol zit met goede ploegen en dit PSG is echt niet aantoonbaar duidelijk veel sterker dan een Juve of City. Dat gezeur over die zware loting word ik gewoon wat moe van, je zit in pot 3 en loot dus automatisch twee ploegen die sterker zijn dan jij.

24 november 2014 om 17:20

Conti

Ajax zit ook in pot 3!! he. Dan is het logisch als je tegen sterkere tegenstanders moet spelen.

Juve is geen topploeg en City is Engels.. Dortmund is te doen zeg je.

Apoel is geweldig zeker? Waar Ajax helaas maar 1 punt pakte.

Als je al moeite hebt met Apoel. Waarom zouden ze geen moeite hebben met Juve, City en Dortmund dan? Tevens is Mancini niet meer de coach van City en spelen ze een heel stuk beter.

24 november 2014 om 17:21

Conti jij hebt gelijk, maar het is altijd wat zo. Ajax moet het gewoon zelf afdwingen, te beginnen met standaard 6 punten tegen de ploeg uit pot 4. We hebben nog geen 1x verloren van de ploeg uit pot 2...

24 november 2014 om 20:53

2012, de enige echt champions league poule.... een poule met alleen maar kampioenen toen.
Je hoorde toen enorm veel positieve dingen over de poule

24 november 2014 om 16:02

Inderdaad het is eigenlijk net niet altijd en ze zijn naar mijn inziens te snel tevreden, ze hebben elke wedstrijd niet het maximale eruit gehaald met uitzondering van de wedstrijd in Barcelona waar ze gewoonweg kansloos waren.

24 november 2014 om 16:05

Hoop dat het volgend jaar gebeurt dat de groep bij elkaar blijft. Contracten zijn verlengd. Plus zit een goede lichting aan te komen in de jeugd. En dit jaar steekt er nog niet een speler met kop en schouders boven de rest uit. Dat was wel het geval met Erkisen, Vertonghen enz. Die waren wel toe aan een stap hoger.

24 november 2014 om 16:18

Eriksen had nog wel een seizoen kunnen blijven, was nog niet consistent genoeg om Ajax volledig ontgroeid te zijn. Zelfde geldt voor Alderweireld. Vertonghen en Vermaelen waren inderdaad wel klaar om te gaan, terwijl er ook voor Daley niet zoveel meer te leren viel.

Het zou inderdaad fijn zijn als deze groep nog twee jaar bijeen kan blijven. Het schijnt dat een aantal jongens (van Rhijn, Klaassen, Veltman) de koppen bijeen heeft gestoken en heeft afgesproken gezamenlijk nog een aantal jaar te blijven. Als Cillessen dat ook doet, dan heb je in elk geval een redelijk fundament staan dat nog twee jaar blijft. Mocht Ajax Milik aantrekken, dan ben je voor de komende twee jaar ook verzekerd van een spits. Wat je daar verder dan omheen vouwt, is van ondergeschikt belang: die as moet staan en dat lijkt inderdaad wel te gaan gebeuren.

24 november 2014 om 18:56

Met Zivkovic heb je natuurlijk ook gewoon een spits

Daarnaast ben ik het wel met je eens, met jonge jongens als El Ghazi, Kishna, Fischer en een aantal die doorstromen vanuit de A1/jong (riedewald, Nouri, vd Beek, Cerny, Muric, Owusu, Tete, El Mahdioui, Savastano en El Idrissi misschien ook al) kun je best een mooie ploeg samenstellen over een jaar of 2.. Dan zijn de jongens die jij noemt (plus Boilesen) rond de 24, 25, 26 en hebben allemaal tussen de 100 en 150 wedstrijden in Ajax 1 erop zitten en de jonge jongens die ik noem tussen de 50 en 100 waarschijnlijk. 1 of 2 30ers erbij (liefst terugkomende oud Ajacieden met een meerwaarde zoals Maxwell ofzo). Goede mix met heel veel talent.. Ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat Ajax op een soortgelijke gedachten mikt. Meerwaarde is dat Overmars amper een knip hoeft te trekken, want dat doet hij niet graag

24 november 2014 om 21:11

@trodat4030

Jouw laatste zin vind ik interresant, Marc doet dat inderdaad niet graag maar met een reden, dat gaat het namelijk wel mogelijk maken om meer in de opleiding te investeren en spelers een beter contract te kunnen aanbieden. Alles wat we niet aan afschrijvingen hebben aan transfers kunnen we aan dat soort zaken besteden.

Verder eens, ik denk dat ze een dergelijke visie nastreven waarbij ze zullen proberen het structurele inkomen te verhogen, dan is er ook meer mogelijk (arena kopen, uitbreiden etc.)

24 november 2014 om 16:31

Spelers langer vasthouden is vrijwel onmogelijk, en dat weet je zelf ook. Wanneer spelers mooie aanbiedingen krijgen om in het buitenland te spelen, die het buitenland ook aankunnen zijn ze zo weg. Waarom zouden ze ook blijven? Ze kunnen in het buitenland mooiere salarissen pakken, tegen betere clubs spelen en in een competitie waar de competitie veel en veel hoger ligt.

24 november 2014 om 21:07

Dat denk ik niet en als je kijkt naar recente contractverlengingen en uitspraken van spelers dan ziet er het naar uit dat de huidige kern wat langer bij elkaar blijft. El-ghazi moeten we niet tot zijn 21ste houden maar tot zijn 23ste en dat moet wel mogelijk zijn, hij verlengt tot 2019 dat is nog 4,5 jaar, hij ligt op zijn 23ste nog een jaar vast. Bovendien kunnen we tussentijds zijn contract nog opwaarderen.

Ajax is denk ik bezig met het salarisplafond omhoog te krijgen, dus je kunt in ieder geval een drijfveer wegnemen of reduceren, kan net dat ene of twee jaar opleveren.

25 november 2014 om 08:46

Al gaat Ajax haar salarisplaffond omhoog, toch liggen de salarissen in bijvoorbeeld Portugal nog hoger. We leven in een tijd waarin geld belangrijk is, en als een speler met talent die het buitenland al aankan, blijft die zeker niet daar ben ik van overtuigd. De Eredivisie is totaal niet aantrekkelijk voor goede voetballers met potentie.

24 november 2014 om 17:28

Een beetje slijmen voor de wedstrijd kan nooit kwaad zal hij waarschijnlijk denken.
Als PSG er vol voor gaat is ajax volslagen kansloos.
Het enige voordeel dat ajax heeft is dat PSG al geplaatst is en dus wellicht met de handrem zal spelen omdat de competitie nu belangrijker is.

24 november 2014 om 21:04

Eens, in mijn ogen is dat exact wat ze aan het doen zijn bij Ajax. Door het zuinige transferbeleid van de laatste jaren zitten we ook niet met hoge afschrijvingkosten, waardoor we ons wat meer salaris kunnen veroorloven, plus we hebben meer sponsorgeld binnen gehaald. Daarmee zouden we een speler ala Eriksen nog net een of twee jaar langer kunnen houden (was nu op zijn 21ste weg maar 23ste is ook prima).

Veel spelers zijn nu langer vastgelegd er komt een zeer talentvolle lichting aan, plus financieel lijken we ook wat mogelijkheden te hebben. Ajax gaat dit niet investeren in transfers maar eerder proberen om spelers langer te houden of beter spelers op te leiden, daar hebben we ook veel meer aan.

Ik las laatst dat Ajax alleen maar 800 supporters mocht meenemen en verder geen Nederlander die dag in Parijs mocht zijn (iets in die richting). Is dat inmiddels al opgelost of is het nog steeds zo?

24 november 2014 om 16:10

Het is nog steeds zo, ze hebben zelfs bekendgemaakt dat er 2000 politie agenten zullen worden ingezet...

24 november 2014 om 16:56

Verkleind uitvak, Vouchers, polsbandje, geen groepsdoeken, noodverordening, Welkom in Parijs!

Het is slechts een greep uit de grote lijst aan bizarre maatregelen. Want naast de regels voor de 850 supporters in het uitvak, riskeert bovendien elke supporter zonder een geldig ticket een gevangenis straf van 6 maanden, een geld boete van 30.000 euro en een frans stadionverbod voor een jaar. Kan het nog gekker ?

24 november 2014 om 18:23

Ik begrijp het wel. Ajax-supporters hebben een slechte indruk achtergelaten onder andere vorig jaar bij Barcelona. Voorzorgsmaatregelen zijn schijnbaar nodig.

24 november 2014 om 18:48

Wat hebben ze vorig jaar in Barcelona gedaan dan? Deze voorzorgsmaatregelen slaan nergens op en zijn tevens in strijd met de Europese grondwet.

24 november 2014 om 19:20

Dat was Milaan. Maar de afgelopen bekerfinale was ook geen visitekaartje natuurlijk.

24 november 2014 om 17:31

logisch dat ze zo min mogelijk ajax hooligans in Parijs willen hebben.
Die 800 klopt wel maar volgens mij kunnen ze Nederlanders niet verbieden om deze week in Parijs te zijn.
Je zou maar als nietsvermoedende toerist een hotel in Parijs hebben geboekt dan kunnen ze je toch moeilijk de stad uitzetten of een boete geven.

Zolang je maar geen ajax sjaals of zo draagt en geen klompen aan hebt zullen ze je waarschijnlijk ook niet eens herkennen als Nederlander.

Ajax moet echt eens van dat imago als opleidingsclub af. Velen zien het als compliment maar ik niet. Als geen speler na zijn 23e nog voor Ajax wil voetballen dan kom je toch geen steek verder?

Als je vooruit wil dan zet je dikke clausules van minimaal 30miljoen in contracten van de spelers en als dat niet betaald word dan blijven ze maar langer. Zo ga je vooruit als club kijk maar naar Porto en Benfica die hebben veel talenten maar ook zeker een paar ervaren spelers en deze clubs doen het altijd goed in Europa!

24 november 2014 om 16:11

in portugal zijn de salarissen een stuk hoger.
Je kunt wel een minimale clausule van 30 miljoen in een contract zetten, maar als de spelers dan geen handtekening meer onder dat contract zetten heb je er niks aan.

24 november 2014 om 16:26

En vaak wordt een clausule ook gebaseerd op het verdiende salaris.

24 november 2014 om 16:36

Dan maak je de salarissen toch een stuk hoger. Ajax heeft 100 miljoen op de bank. Dan kan je dat vergooien door 40 miljoen aan spelers uit te geven. Je kan van de beurs af gaan of investeren in het stadion. Zoiets ligt voor de hand. Je kan daarnaast nog 10 miljoen in de jeugd investeren, ook dat gaat Ajax doen denk ik. Maar waarom kan je niet 10 miljoen investeren in contracten. Verhoog het salarisplafond met een half miljoen of een miljoen. Dan blijven goede spelers nog een extra jaar dus heb je extra inkomsten.

24 november 2014 om 16:37

Dan zetten die spelers toch geen handtekening? Dat moeten ze zelf weten maar zo'n contract van El Ghazi bijvoorbeeld die zet er echt wel een handtekening onder dr meeste spelers weten zelf ook wel dat ze het beste bij Ajax kunnen blijven. Aan de salarissen moet wel wat worden verandert inderdaad want echt goeie spelers zullen niet blijven/komen met een salaris van max 1miljoen. Maar waarom kan het salarisplafon dan niet omhoog? Het lijkt bijna alsof Ajax niet hogerop wil.

24 november 2014 om 17:33

zelfs al betaal je netto hetzelfde uit dan houden de spelers nog minder over door de hogere belastingen.

24 november 2014 om 17:48

Je moet wel de feiten kennen. Ajax heeft allereerst geen 100 miljoen op de bank, dat ligt lager. Dat er in de jeugd geïnvesteerd wordt is al bekend en dat zal in de toekomst ook weer gebeuren.

Ajax is inderdaad geld aan het opsparen en het heeft aangegeven daar een plan mee te hebben. Dat zal niet zijn het salarisplafond verhogen, maar zal voor langdurige projecten zijn.

Dessalnietemin is simelweg roepen dat het salarisplafond omhoog moet te kort door de bocht. Dat is misschien een oplossing voor de korte termijn, maar voor de lange termijn maakt het weinig uit. Ookal verhoog je het met een half miljoen, ergens anders kunnen ze er weer 10 keer zoveel meer bij krjgen. Dat zal het verschil niet maken voor Ajax. Bovendien is niet zo lang geleden de knip al eens getrokken. 'het kapitaal moet op het veld staan', die uitspraak herrinner ik me nog heel goed. Door die ondoordachte manier van managen heeft Ajax jarenlang troep kunnen ruimen om de club alleen al financieel gezond te krijgen. Ajax moet eerst maar een manier zoeken om structureel meer geld te verdienen en dan kun je meer geld uit gaan geven.

24 november 2014 om 18:43

@kamelebult dat laatste is toch ook het hele punt? Een manier om meer geld te verdienen is 1. Sponsors krijgen die meer betalen of 2. Doorgaan in de CL. Het eerste is Van der Sar volgens mij prima mee bezig en het tweede is een heel lastig verhaal. Ajax geeft geen kapitaal meer uit aan spelers, omdat er is aangetoond dat dat heel fout is gegaan. Dan moet je een andere oplossing bedenken. Een verhoging van het salarisplafond kan dan toch helpen? Je wil spelers langer houden. Promes gaat in Rusland 3 miljoen ofzo verdienen. Als hij bij Twente bijvoorbeeld 8 ton verdiende, dan is dat een 'logische' stap. Als Twente kan zeggen tegen Promes: joh, blijf nou en dan kan je hier 1,5 miljoen verdienen wordt de keuze ineens een stuk lastiger. Als Ajax zijn talenten een hoger salaris kan bieden, dus richting de 2 miljoen of wellicht iets meer zelfs, dan heb je inderdaad op de korte termijn de oplossing dat spelers langer blijven. Maar als die spelers langer blijven heb je een grotere kans om door te gaan in de CL. En dat levert weer meer geld op waardoor je het jezelf prima kan veroorloven om die salarissen te betalen en waardoor spelers weer langer blijven. Nu gokt Ajax erop dat het een keer meezit in de CL waarbij ze verrassend doorgaan. Dat gaat misschien 1x in de 6 of 7 jaar gebeuren. Nu je toch in zo'n flow zit en je blijft maar kampioen worden en CL spelen, dan is het toch geen gekke gedachte om dit soort stappen te zetten. Want voor hetzelfde geld word je tweede dit jaar, kom je niet door de voorrondes CL en ben je bijna weer terug bij af. Dat kan Ajax zich een paar jaar veroorloven, maar het lijkt me verstandiger om nu door te bouwen in plaats van af te wachten. En wat zijn volgens jou de precieze cijfers dan dat Ajax op de bank heeft? Dan kan ik dat voortaan gaan gebruiken ipv 100 miljoen

24 november 2014 om 18:47

Daar komt ook nog bij dat je in Nederland je scheelt betaald aan inkomsten- en vermogensbelasting in vergelijking met Spanje, Engeland of Duitsland. Langzaamaan zou Ajax gaan groeien, net als Dortmund, maar dat kost tijd en veel investering. Dus zou je de salarissen überhaupt al willen verhogen, dan moet je weer eerst naam maken in Europa. Bijvoorbeeld door dit jaar ver te komen in de EL en volgend jaar mazzel hebben (mits je de CL) met de loting.

24 november 2014 om 19:17

@ martijn, vorige week op de aandeelhoudersvergadering is aangegeven dat het eigen vermogen op ongeveer 60 milj ligt.

24 november 2014 om 19:22

Hogere salarissen is leuk voor spelers die blijven. Maar als ze weg kunnen en voor eenzelfde salaris in Spanje of de PL kunnen spelen zijn ze weg.

24 november 2014 om 21:20

@martijnnr12

Dat gaan ze denk ik ook doen naast de jeugdopleiding maar wel met een tussenstap waardoor het ook echt structureel 10 miljoen is die je meer kunt investeren in salarissen.

Je moet zorgen dat je het stadion uitbreid of koopt bv. zodat je echt een beter operationieel resultaat hebt, waardoor je structureel elk jaar meer geld over houdt voor salarissen.

Doe je dit zonder meer structurele inkomsten te verhogen dan ben je op de korte termijn bezig en moeten we op langer termijn weer saneren. Op sponsoring gebied heeft ajax nu een flinke slag geslagen, verhoging van het Aegon bedrag en Aegon als partner gehouden.

Kunst is ook om afschrijvingen laag te houden, kortom weinig aan transfers uitgeven, alles wat je daar aan overhoudt kun je structureel besteden aan bv. salarissen.

Heel leuk en aardig allemaal. Maar met deze mooie woorden komen we niet verder in de Cl.. Dat de jeugd het goed doet zien we al jaren. Maar met alleen jeugd ga je 't nooit redden.

Het probleem van Ajax is dat de Nederlandse eredivisie gewoon een te laag niveau heeft om daadwerkelijk wereldspelers te creëren en aan te trekken. Jongens als Eriksen en nu Depay moeten bijvoorbeeld naar het buitenland om hum ontwikkeling te bevorderen.

24 november 2014 om 16:39

Je moet eigenlijk hopen dat de tv-gelden omhoog gaan. Echt fors omhoog. In Engeland wordt echt gigantisch betaald wanneer een ploeg promoveert. In Nederland gaat dat m niet worden, maar de knvb kan promoverende ploegen wel een stuk tegemoet komen. En als echt niets werkt zou je zelfs nog kunnen overwegen een BeNeLiga in te voeren, dan gaat het niveau wel omhoog. Dat zou misschien nog wel de beste optie zijn

24 november 2014 om 19:24

Tv gelden omhoog? Ik weet niet hoeveel jij bereid bent te betalen voor Fox.. Bedenk wel dat fox dat gewoon terugverdient aan de kijker zoals (jij en) ik.. Het best kunnen we met z'n allen tekeer gaan als konijnen en onze bevolking opkrikken tot 35 a 40 milj.. Dan iedereen aan de Fox en dan gaat er het 1 en ander veranderen, eerder niet..

24 november 2014 om 19:33

Dat is niet helemaal waar. Portugese competitie is ook niet bijster sterk maar porto, Benfica en soms sporting of braga komen toch vaak ver in Europa terwijl er over clubs als Pacos ferreira, estoril etc. altijd heel minderwaardig wordt gedaan als Nederlandse clubs hier van winnen.

24 november 2014 om 21:18

Inderdaad, Portugal is wat dat betreft een goed voorbeeld, natuurlijk gaan spelers dan alsnog naar het buitenland maar de truc voor ajax is denk ik dat het op 23,24,25 jarige leeftijd gebeurd en niet op 21 of jonger, dan kunnen we er net een of twee jaar van genieten en dan moet het volgende talent klaar staan.

Als je dit in de perfectie uitvoert heb je ook enorm veel geld op termijn, investeer je die slim in zaken die de begroting structureel omhoog krijgen dan groei je naar een niveau waar je 100-150 miljoen omzet op jaarbasis hebt. Dan moet het toch zeker mogelijk te zijn een keer de kwartfinale te halen of zelfs te stunten richting een halve finale.

24 november 2014 om 21:35

Precies. Zo denk ik er ook over. Met het huidige verstandige beleid van Ajax moet het gewoon een keer komen. We hebben verder in 2005 met PSV ook gezien dat je als je een keer door de groepsfase heen komt je ook een boost kunt krijgen en door kunt stoten. Feyenoord kreeg in de UEFA-cup van 2002 ook zo ineens een flow die toen ook niemand voor mogelijk hield. Nederlands elftal op WK. Voorbeelden te over.

24 november 2014 om 22:16

@falcao

De Portugese competitie is in mijn ogen de laatste jaren sterker geweest dan de Nederlandse competitie. Je zegt het zelf: kijk hoe de Portugese "topclubs" hebben gepresteerd in Europa. De middenmoot en lager in Portugal zal absoluut niet bijster sterk zijn, maar de top 4 wel hoor. Vergelijk dan de Portugese top met de Nederlandse top op het gebied van Europese prestaties.

Wie is de afgelopen jaren kampioen geworden in NL? 1 club, namelijk Ajax. In de Portugese competitie is er veel meer onderlinge strijd. Kwestie van survival of the fittest . Je eigen kunnen hangt af van het vermogen van de directe concurrenten. Zodoende gaat het voetbalniveau omhoog.

Praten over een gunstige loting is zinloos, die komt er pas als er een team staat dan tov mei het jaar ervoor niet 3 dragende krachten verliest. Enige keren dat overwinteren in de CL echt mogelijk was, waren het seizoen met Real Lyon en Zagreb (volgens mij nooit tot de bodem uitgezocht hoe het nou zat met die 7-0) EN vorig seizoen. Niemand kan er om heen dat het Milan van vorig seizoen echt geen topploeg was en als je dan na bijna een uur 11 tegen 10 spelen er nog 0-0 op het scorebord staat ben je het ook helemaal niet waard om te overwinteren. Eerst een stabiel team opbouwen, dan pas een dergelijke doelstelling aannemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren