Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Giroud door fout van Arsenal niet inzetbaar in Champions League

Laatste update:

Arsenal bindt woensdagavond de strijd aan met Borussia Dortmund, in speelronde vijf van de Champions League-groepsfase. The Gunners moeten het daarbij stellen zonder Olivier Giroud, die niet ingeschreven is voor de Europese competitie. Toen Arsenal de lijst in de zomer moest inleveren, was Giroud geblesseerd. Het schreef hem toen niet in.

/

Giroud was in de eerste weken van het seizoen 2014/15 van de partij tijdens vijf wedstrijden. Hij brak op 23 augustus echter zijn scheenbeen tegen Everton en moest vervolgens maanden revalideren. Niet veel later stelde Arsenal de spelerslijst samen, met daarop de namen die mee mochten doen aan de Champions League. Giroud werd niet op de lijst gezet, omdat men niet dacht dat hij nog een rol van betekenis zou spelen in de groepsfase.

Sneller dan verwacht keerde de Franse spits echter terug van zijn blessure: afgelopen zaterdag liet Arsène Wenger hem een kwartier meedoen in de wedstrijd tegen Manchester United. Giroud had woensdag meer ritme op kunnen doen tegen Borussia Dortmund, maar staat niet op de lijst. Arsenal kan hem drie dagen later pas weer inzetten, wanneer de club op bezoek gaat bij West Bromwich Albion.

Arsenal had Olivier Giroud nog goed kunnen gebruiken in de laatste twee groepsduels

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De klus is toch al geklaard BVB 1e en Arsenal 2e desondanks had Giroud wel een paar minuten kunnen maken voor het ritme.

24 november 2014 om 15:25

Dus als je overwintert kun je later opnieuw spelers inschrijven zoals Giroud?

"omdat men niet dacht dat hij nog een rol van betekenis zou spelen in de groepsfase."

24 november 2014 om 15:30

Ja zeker je kan na de wintertransferperiode een nieuwe lijst inleveren. Hierbij kunnen namelijk ook aankopen toegevoegd worden indien ze nog niet mee hebben gedaan met de CL.

24 november 2014 om 15:30

Ik denk inderdaad wel dat je na nieuwjaar een nieuwe lijst mag indienen. Ook wel logisch, door de winterse transferperiode.

24 november 2014 om 15:31

Veel maakt het toch niet uit. Arsenal wordt 2e na Dortmund en volgende ronde loten ze Bayern of Real, ze hebben altijd pech met de loting in de knock-out fase.

24 november 2014 om 15:33

Ja, na de winterstop moet je als club opnieuw een lijst indienen. Zo kunnen eventuele wintertransfers die nog niet in de CL gespeeld hebben toch meedoen.

24 november 2014 om 15:37

Ja, dat mag. En Arsenal ging er vanuit dat hij pas na de kerst terug zou zijn, dan zou hij dus in de groepsfase niet kunnen spelen, dus waarom hem dan inschrijven als er ook iemand anders die wel fit is kan spelen?

24 november 2014 om 15:46

Ja wat roedii hier al aangeeft kan je spelers nog inzetten die nog niet actief zijn geweest in de CL.

24 november 2014 om 15:51

maar dat kan toch niet als de speler toch al heeft meegedaan met een andere ploeg?

24 november 2014 om 15:56

Dat klopt ajaxbarcelona. en Damian, maak daar maar Europa van, want ook de EL telt mee.

Ik ben geen fan van Giroud maar dit is wel erg treurig. Dan maar Podolski gebruiken (als back-up) die graag wou spelen.

24 november 2014 om 15:34

Ach, we staan 5 punten achter Dortmund en die krijgen thuis nog Anderlecht, dus we gaan die groep niet winnen.

Ik zou woensdag gewoon met een B-elftal aantreden, en de (klagende) bankzitters als Podolski, Campbell en Rosicky eens een kans geven. Dan rusten Alexis en co. ook eens, anders raken we die nog kwijt door overbelasting.

24 november 2014 om 16:11

Helemaal gelijk, vooral Poldi en Rosicky verdienen meer minuten. Campbell was zo goed op het Wk ik snap echt niet waarom hij amper speelt. Hij moet haast wel een stuk minder dan zijn concurenten zijn dat kan haast niet anders. Ik zou zowat alle basisspelers banken behalve onze Pool, The Ox en Wilshere. Maar ja, we hebben bijna geen vervangers voor onze verdedigers... Misschien op zijn minst Bellerin laten spelen.

24 november 2014 om 16:20

Hoe is het met Wilshere? Is hij fit? Wenger zei na de match dat we moesten wachten op een diagnose, met Szczesny is er geen probleem. Bellerin minuten geven mag ook van mij, graag zelfs.

24 november 2014 om 17:50

Nog geen officiele statement van Arsenal maar diverse sites geven aan dat ze beide niet ernstig geblesseerd zijn. Als ze al een wedstrijd moeten missen dan is het waarschijnlijk alleen tegen Dortmund. Cazorla gewoon op 10 laten starten en dan gaan we er niet eens op achteruit. Ik vind Wilshere eigenlijk het beste spelen op 8 maar daar staat Ramsey al. Die moet serieus eens op de bank gesmeten worden want hij speelt waardeloos maar blijft een onbetwiste basisspeler.

24 november 2014 om 18:38

Oef, da's tenminste eens goed nieuws. Ramsey zit inderdaad in een hele slechte vorm.

Waarom Wilshere eens niet proberen in zijn cvm rol van bij Engeland?
Dat wil ik eens proberen in Galatasary, een match voor niets, want bij Engeland doet hij dat heel goed.
Al vind ik hem ook meer een 8 dan een 6 en als cvm is het zonde om zijn aanvallende talent te verspillen, maar eens experimenteren in een overbodige match kan geen kwaad.

Dit vind ik toch erg opmerkelijk. Tuurlijk, je wist niet dat Giroud zo snel zou herstellen, maar ervanuit gaande dat je de poulefase 'gewoon' overleeft lijkt het mij toch niet meer dan normaal dat je een van je beste spitsen toch gewoon voor de cl inschrijft?
Overigens wel op een lekker moment om dit naar buiten te brengen of te publiceren, met het vorige arsenal artikel, er wordt duidelijk aan wenger's stoelpoten gezaagd

24 november 2014 om 15:32

Als je het idee hebt dat hij niet waardevol kan zijn voor die wedstrijden dan kan beter iemand anders ingeschreven worden op zijn plek. Er zijn namelijk maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus je kan niet zomaar iedereen op die lijst zetten.

24 november 2014 om 15:36

Je moet na de groepsfase een nieuwe lijst aanleveren voor spelers die mee zullen doen in de knock out fase. Dus op zich logische gedachte hem niet in te schrijven als ze hem pas volgend jaar terug hadden verwacht.

24 november 2014 om 16:19

Oh, natuurlijk, nee, dan is het volkomen begrijpelijk en vindt ik het een schande dat het woord fout in de titel wordt gebruikt...

24 november 2014 om 16:22

Ja, het is een fout misschien ergens binnen de organisatie dat ze hem pas zo laat fit hadden geschat. Maar een fout om hem niet in te schrijven mag je het niet noemen.

24 november 2014 om 15:36

Je kan 25 spelers inschrijven per seizoenshelft. En aangezien Arsenal er vanuitging dat hij pas rond de kerst (dus na de poulefase) terug zou zijn hebben ze hem nu niet ingeschreven maar zouden ze dat in Januari wel doen.

Dit is niet aan iemand's stoelpoten zagen. Wat voor nut heeft het om iemand die normaal gesproken niet kan spelen in te schrijven terwijl je maar 25 spelers in kan schrijven? Dat is als in September een huis huren terwijl je er pas in Februari kan gaan wonen.

Officiele reactie van Arsenal: het is uitgesproken en wij nemen Olivier niks meer kwalijk over het niet inschrijven.

Dit is geen fout, Arsenal had erop gerekend dat hij tot na de kerst geblesseerd zou zijn, hij is een maand eerder terug dan van tevoren gedacht. En aangezien je tussen kerst en 1 februari geen CL hebt dachten ze hem niet in te hoeven schrijven, dat zouden ze dan in Januari doen. Volgens mij geen onlogische gedachte.

24 november 2014 om 16:07

Klopt helemaal. Natuurlijk hebben sommigen de reacties al klaar zonder erover na te denken.

Dat Arsenal ook hè. Treurig maar aan de andere kant vind ik het ergens ook wel geinig. Ze zetten zich meer af van de absolute top. Met Wenger voorop. Dit is nog gewoon op te vangen met Wellbeck, Podolski en misschien Campbell. Verder toch wel een domme fout. Het ooit zo geweldige Arsenal dat overal geroemd werd word steeds meer een subtopper.

24 november 2014 om 15:39

Lees eens. Dit is geen fout, maar een bewuste keuze. In Augustus werd verwacht dat Giroud pas met de kerst, dus na de groepsfase, terug zou zijn. Hij zou dan in Februari wel worden ingeschreven voor de knock-out fase. Want wat is het nut van een speler inschrijven die niet kan spelen? Alleen Giroud is nu dus een maand eerder terug dan verwacht werd.

24 november 2014 om 15:46

Save your energy. Dit zijn types die elk ding aangrijpen om Wenger of Arsenal af te kraken. De namen zijn niet moelijk te onthouden van deze types, bespaart een hoop tijd.

24 november 2014 om 15:49

stravven,
Zulke mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en gewoon naar artikels over Arsenal komen om de club af te kraken, zijn het niet waard om op te reageren.

24 november 2014 om 15:59

@75draytonpark
Je kan nu wel gaan beweren dat ik alles op Arsenal afkraak maar dat is onzin. Kraakt Carragher alles van Liverpool af als hij kritiek geeft? Is kritiek op Ajax meteen haat richting Ajax? Nee. En om dezelfde reden is mijn kritiek op Arsenal geen haat. Doet het jou geen pijn aan de ogen om wedstrijden te herinneren waarin Arsenal heer en meester was? CL campagnes in de tijden van Henry? Het voetbal dat toen werd laten zien was absolute top. Meer kunst dan voetbal. Doet het dan geen pijn om een club zo te zien vervallen? Ik ben altijd liefhebber van Arsenal geweest en ik gun ze de stap richting de absolute top van harte. Maar als er dom ingekocht word, fouten gemaakt worden of al jaren geen verdedigende middenvelder aangeschaft word en in de tussentijd tactisch afgeslacht word. Tja, dan mag Storing best kritiek leveren.

24 november 2014 om 16:07

Dit kun je niet eens kritiek noemen, Giroud heeft zich wonderbaarlijk snel hersteld van een blessure, dit had niemand verwacht, dus waarom zou je hem inschrijven?

24 november 2014 om 16:15

Kritiek mag altijd, gegronde kritiek liefst, maar de manier van kritiek uiten geeft een hoop lading. Ik zag jou dus als de zoveelste die lekker kwam kraken. Misschien te snel geoordeeld, excuses. Maar idd, het is erg naar om terug te denken aan die tijd in vergelijking met nu.

24 november 2014 om 16:18

Storing,
geef dan gefundeerde kritiek met argumenten. Maar je wijdt 4 regels aan hoe de club Arsenal is afgezakt, da's geen kritiek.

Best logisch als je ervan uit gaat dat hij pas in het nieuwe jaar terug zou komen. Als je door bent naar de knock-out fase kan je weer spelers inschrijven.

Heel het internet zeikt Wenger al weer af. Ook ik ben de laatste tijd steeds kritischer op alles wat Wenger doet, maar dit is niet zijn fout, maar de medische staf. Net als bij Ramsey bijvoorbeeld een maand of 2 terug. De diagnoses die gesteld worden over de duur van blessures zijn gewoon lachwekkend, altijd al geweest. De afgelopen vijf jaar is er nog nooit een speler hersteld in de tijd die de medische staf verwachtte dat die speler nodig zou hebben. Dat die debielen er nou anderhalve maand naast zitten, kan Wenger weinig aan doen.

24 november 2014 om 16:17

Bij Walcott zaten ze er ook een maand of 3 naast... Hier kan Wenger inderdaad helemaal niets aan doen.

24 november 2014 om 16:30

Nee, dit is iets waar de medische staf ook bar weinig aan kan doen, voor een breuk met operatie staat meestal een maand of 4. Eind augustus brak hij zijn been, dus zou hij eind december terug zijn, dat is gewoon logisch.

24 november 2014 om 18:14

Een breuk verkeerd inschatten vind ik eigenlijk nog slechter. Die kán je haast niet verkeerd doen. Of is dit een geval van een medisch wonder? Ik weiger het te geloven.

24 november 2014 om 19:02

Om eerlijk te zijn, spelers die eerder dan verwacht terugkomen is bij Arsenal haast een unicum. Een wonder zelfs.

Zelfde onderwerp, andere vraag.. wat zijn een beetje de blessures die er zijn bij Arsenal. Want je kan een jaar pech hebben,maar als je elk jaar zoveel blessures hebt, dan moet er een andere reden voor zijn. Je merkt vaak dat spelers die naar een club op een hoger niveau gaan, dat zij teveel moeten doen voor hun lichaam en blessures krijgen. nu is Giroud een ander verhaal, maar een Walcott, Ramsey, Diaby en zo zijn er nog talloze voorbeelden van spelers die geblesseerd zijn geweest afgelopen jaren. Het zijn ook relatief jonge spelers allemaal die wel moeten presteren als en tegen de beste ter aardig..
Kan het zijn (hypothese) dat er spelers in het elftal staan die boven hun kunnen moeten presteren?

24 november 2014 om 16:32

Ja en nee. Sommige blessures kun je gewoon niet voorkomen. Breuken en scheuren van banden is door geen enkele medische staf te voorkomen. Wat wel zo is is dat Arsenal vaak jonge spelers in moest zetten die dan overbelast raken. En het helpt ook niet echt dat Arsenal veel technisch vaardige lichtgewichten heeft.

Giroud heeft de laatste tijd alleen maar hoeven revalideren. In principe is het dan een kleine moeite om dan zelf even de UEFA te bellen om te zeggen 'Ik doe weer mee.'
Als de beleidsbepalers van Arsenal slim zijn, dan kijken ze naar Harrie van Raaij en Eric Gerets. Zij hadden toentertijd bij PSV een goed gesprek met Van Nistelrooy, die zich ook vergat aan te melden bij de UEFA. Naderhand was het zand erover, klasse!

Is toch geen fout, wanneer de medici zegt dat er 4 maand vooe staat?

Moet niet veel uitmaken, lijkt me. Dan is gewoon al duidelijk wie er in de CL speelt, namelijk Welbeck. Dan kan Giroud meer spelen in de Premier League de komende tijd.

Hoezo een fout? Hij zou nog geblesseerd zijn eigenlijk. Elke minuut in de premier league is al een bonus. En laten we na die ene goal tegen United aub niet doen alsof hij de messias is van dit Arsenal. Welbeck is nog steeds van meer waarde met zijn beweging, snelheid en werklust. Had ook een assist moeten hebben op Wilshere dan had die wedstrijd er heel anders uitgezien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren